Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1997
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja aumari »

Ouagadougou kirjoitti: La Elo 22, 2020 11:29 pm Okei, ääliömäisesti ovat toimineet kaikki, mutta en silti tajua, miten täällä niin moni puolustelee kuskia. Idiootti mikä idiootti. Tappaja.
Vaikka sama lopputulos olisi voinut olla kenen tahansa kuskina ollessa, sen verran levoton tunnelma on kai autossa ollut. Sama kuin olisi ollut koira tai pari irrallaan autossa.
mrs.Lansbury
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 9:30 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja mrs.Lansbury »

Nuohan oli kaikki vissiin juoneet. Juovuksissa oleva 17-vuotias haluaa takaisin kotiin ja todennäköisesti kuski on sanonut olevansa riittävän selvä ajamaan.
Eli nuorten huono päätös loppui tällä kertaa näin ikävästi ☹️ ja taas syyttävä sormi osoittaa kuljettajaan...
Sikkis
Remington Steele
Viestit: 246
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 2:53 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Sikkis »

aumari kirjoitti: Su Elo 23, 2020 12:36 am
Ouagadougou kirjoitti: La Elo 22, 2020 11:29 pm Okei, ääliömäisesti ovat toimineet kaikki, mutta en silti tajua, miten täällä niin moni puolustelee kuskia. Idiootti mikä idiootti. Tappaja.
Vaikka sama lopputulos olisi voinut olla kenen tahansa kuskina ollessa, sen verran levoton tunnelma on kai autossa ollut. Sama kuin olisi ollut koira tai pari irrallaan autossa.
Neljä kertaa idiootit. Nyt kävi näin, lopullisesti.
Musta-Pekka2016
Neuvoja-Jack
Viestit: 594
Liittynyt: To Syys 08, 2016 1:18 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka2016 »

Annan mahdollisuuden myös joukkoitsemurhalle joka toteutui tosin 75%:sti.
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1621
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Musta-Pekka2016 kirjoitti: Su Elo 23, 2020 4:38 am Annan mahdollisuuden myös joukkoitsemurhalle joka toteutui tosin 75%:sti.
Iloista porukkaa, jolla ei taatusti ollut itsemurha-aikeita. Alex ehkä ainoa.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Martti
Martin Riggs
Viestit: 630
Liittynyt: La Elo 06, 2011 10:30 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Martti »

Tässä voi tarkastella omaa käyttäytymistään teininä, mitä olisin tehyt/mitä tein/en olisi koskaan tehnyt/en tehnyt. Aikuisen järjellä on helppo sanoa, että en olisi lähtenyt känniläisen kyytiin tai ajanut kännissä tuossa tilanteessa. Tietenkään! Eihän kukaan järkevä tee niin! Ja siitä huolimatta olen itse vastaavassa tilanteessa istunut känniläisen kyytiin 50kmn päässä kotoa, alaikäisenä, kännissä ja vielä takapenkillä neljä eli vöitä ei kellään.

Toinen lähestymistapa tähän on kysyä omalta teiniltä samat kysymykset...ja saada vastaukset ”En tietenkään!” Ja miettiä sitten kun tai jos tuntee omaa teiniään, että mitä hän tekisi, kaukana kotoa, kännissä, alaikäisenä tilanteessa, joka muiden mielestä on ihan ok ja jos ei nyt loistava idea niin ainakin ihan ok. Ja kyllä voin sanoa, että oma teinipoika, joka on se ”fiksu, kiltti ja urheilullinen” mitä luultavammin ei olisi vastustamassa toisten ideaa vaan menisi mukana. Se perinteinen jälkeenpäin ”en olisi koskaan uskonut hänestä”-tapaus. Sellaisia ne teinit on...eivät osaa ajatella nokkaansa pidemmälle ja vain harva oikeasti porukassa jonkun typeryyden ollessa tapahtumassa sanoo ”hei, tää on tyhmää ei kannata”. Hienoa, että heitä on edes jokunen jossain. Vaan on aivan sinisilmäistä väittää, että itse juuri olisi ollut sellainen tai oma teini olisi.
Avatar
Scarlett
Sofia Karppi
Viestit: 420
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 10:42 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Scarlett »

Helppo nyt sanoa, ettei itse olisi koskaan teininä mennyt tuollaiseen kyytiin. En varmaan kovin halukkaasti, mutta kaukana kotoa ja harkintakyky alentunut -> kuka tietää. Todennäköisesti olisin, vaikka olinkin fiksu teini.

Kuski munasi, mutta lievennyksenä kuitenkin se, että siinä oltiin tyhmiä porukalla. Selvinnee ehdollisella. On niin nuori ja kyydissä porukka oli vapaaehtoisesti. Eihän nämä selvästi aikuiset ja täysin viattoman ulkopuolisenkaan päälle ajaneet ole saaneet kuin pari vuotta ehdotonta. Yksi sekakäyttäjä selvisi ehdollisella tietämässäni tapauksessa. Tappoi hänkin täysin sivullisen kävelijän.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10697
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja damfin »

Olenko sitten ensimmäinen rohkea ja kerron omasta tyhmyydestäni, itse joskus 30 vuotta sitten nuorena miehenä ajelin muutamia kertoja kännissä, en toki juurikaan kaahannut ja vaikka muuten tyhmä olinkin niin pidin aina huolta että jos joku oli kyydissä niin turvavyöt oli kiinni muilla paitsi itselläni.
Ainut kerta kun kaahasin olin yksin autossa ja päätin hölmö yrittää poliiseja karkuun, totesin sen kyllä hyvin pian toivottomaksi kun eihän se vanha rotisko kulkenut mihinkään, ja kun totesin homman vaaralliseksi niin päätin jättää auton ja pistää juoksuksi. Sikäli hyvä ratkaisu että kun poliisit ottivat minut kiinni pusikosta eivät vaivautuneet enää autoa ja peräkonttia tutkimaan :roll:

Eli itse voin omasta kokemuksesta sanoa että nuorena tulee tehtyä tyhmyyksiä, ja silti vanhempana voi vielä viisastua ja lopettaa tyhmyydet, nykyisin en edes juo viinaa muuta kuin jonkun oluen tai paukun joskus harvoin, eli kun ei ole kännissä ei tule ajettuakaan kännissä.
Nyt on sitten eletty jo tuo 30 vuotta nuhteetonta elämää, ja jopa ystävystytty joidenkin poliisien kanssa, jopa niiden jonka kanssa aikoinaan otettiin yhteen.

Ja yksi asia on ihan varma, ikinä en ole selvinpäin mennyt kännissä rattiin enkä selvinpäin ollessa hyväksynyt kännissä ajamista.
Monster
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1422
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2018 2:12 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Monster »

Zipzap kirjoitti: La Elo 22, 2020 5:13 pm Kovaa on porukka spekuloimaan ja syyttämään.
Ehkäpä tämä selvinnyt ei rehellisesti muista ajaneensa autoa?
Jos viimeisin muistikuva ei ole onnettomuushetkeltä?
Aikamoinen tälli niin fyysisesti, kuin henkisesti tuollainen, jolloin on ihan normaalia, ettei viimeisimpiä tapahtumia yksinkertaisesti muista.
Eiköhän tutkinta saa kuitenkin selville oikean kuskin.
Onpa kovaa spekulointia.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Tampereelta Poriin ei ole mikään mahdoton matka, se on vain vähän yli 100 km eli itse lähtisin kyllä hakemaan Tampereelta Poriin ja takaisin, jos oma lapsi pyytäisi hakemaan.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 822
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja vivy »

Teinien lähtöä kännisen kuskin kyytiin en juuri jaksa ihmetellä, tuossa iässä sitä on kuolematon, siis omasta mielestään.. Enemmän ihmettelen alaikäisten ajelua tuohon aikaan. Kenen auto oli? Tuskin kuskin kuitenkaan. Antaako joku vanhempi oikeasti tuon ikäiselle luvan ajella keskellä yötä tuollaisia matkoja pilkkopimeässä - tai ylipäätään olla tuohon aikaan missään muualla kun kotona? Kovin erikoista, ei olisi tullut omassa nuoruudessani kuuloonkaan olla keskellä yötä teillä tietämättömillä.. Ehkä jos vanhemmat huolehtisivat jälkikasvustaan vähän paremmin, tällaista ei pääsisi tapahtumaan.
Alex Smith
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1434
Liittynyt: Su Helmi 18, 2018 12:05 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Alex Smith »

vivy kirjoitti: Su Elo 23, 2020 12:12 pm Teinien lähtöä kännisen kuskin kyytiin en juuri jaksa ihmetellä, tuossa iässä sitä on kuolematon, siis omasta mielestään.. Enemmän ihmettelen alaikäisten ajelua tuohon aikaan. Kenen auto oli? Tuskin kuskin kuitenkaan. Antaako joku vanhempi oikeasti tuon ikäiselle luvan ajella keskellä yötä tuollaisia matkoja pilkkopimeässä - tai ylipäätään olla tuohon aikaan missään muualla kun kotona? Kovin erikoista, ei olisi tullut omassa nuoruudessani kuuloonkaan olla keskellä yötä teillä tietämättömillä.. Ehkä jos vanhemmat huolehtisivat jälkikasvustaan vähän paremmin, tällaista ei pääsisi tapahtumaan.
Tämä kanssa, alaikäiset lähtevät liki tuntemattomien matkaan Poriin koko päiväksi ja yöksi. Ja joidenkin mielestä normaalia?
Noste
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 14, 2019 5:19 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja Noste »

Kaiken kaikkiaan surullista ja niin turhaa tämäkin tapaus. En osaa edes arvella, miltä tuntuisi jos omat lapseni olisivat joko uhreja tai syyllisiä.
ystävä16
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Elo 17, 2020 5:06 pm

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja ystävä16 »

Luulen, että tällä palstalla ei paljoa ole ihmisiä, jotka tuntisivat ketään autossa olleista. Tuntuu tosi kurjalta lukea kaikkia erilaisia arvauksia siitä, mitä illalla on tapahtunut. Tunsin Jasperin ja noh, Alexin myös. Tyttöjä en tuntenut. Alex ja Jasper kyllä tunsivat toisensa, mutta Jasper ei ainakaan mulle mitään maininnut, että niitä tyttöjä tuntis.

Alexilla ei mennyt mitenkään parhaiten, kyllä sillä kaikenlaisia ajatuksia oli ollut. Mutta en mä siltikään tahdo uskoa että se tollaseen pystyis, että yrittäis itsemurhaa kaverit kyydissä. Joukkoitsemurha ei voi olla edes vaihtoehto. Ei Jasper sellasta ois koskaan halunnut.

Juttelin Alexin kanssa päiviä ennen ja vielä viime viikon lauantainakin. Se pyys mua sattumoisin mukaan Yyteriin, mutta en pystyny lähtee ku olin koiravahdissa kotona. Luojan kiitos en päässy.
Jotenkin ollu tosta onnettomuudesta lähtien tosi tunteeton olo, en pysty siltikään onnettomuuspaikalla käymään. Vaikeeta edes koittaa itkeä, jotenkin haluaisin surra mutta tuntuu vaan tosi vaikeelta yrittää käsitellä tätä asiaa. Eihän tätä vaan voi käsittää. Ei mitenkään. Jasperkin oli yksi ihannimmista ihmisistä kenet oon tuntenu. Paljon sillä oli aina kavereita. Lämmöllä muistelen häntä.

Alexilla ei ollut siis tarkoitus juoda, mutta kyllä se kuskina toimi. Kiitos rakentavista kommenteista ❤️
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Kolme ihmistä kuoli Nokialla ulosajossa 16.8.2020

Viesti Kirjoittaja poikani »

THS kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:47 pmNoihin hurjiin ylinopeuksiin ei mitkään lätkät auta. 80 km/h lätkät aiheuttaa enemmän ongelmia kuin ratkaisee niitä.
No niinhän minä kirjoitinkin.
THS kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:47 pmSen sijaa "uusi kuljettaja"-lätkä voisi toimia. Silloin kaikki tietäisi, kuljettaja myös, että ei ole vielä osaava kuljettaja. Muuten samat rajoitukset kuin muilla.
Tuskin se mitään kaahailuja estäisi.
ystävä16 kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:58 pmTuntuu tosi kurjalta lukea kaikkia erilaisia arvauksia siitä, mitä illalla on tapahtunut.
Ei näitä juttuja kannata lukea jos on asiaan liittyvä ihminen ja tunteet pinnassa. Sivuston nimi on MURHA.info; ei täällä yleensäkään mitään iloisia aiheita ole. Otan kuitenkin osaa suruun.
ystävä16 kirjoitti: Su Elo 23, 2020 2:58 pmJoukkoitsemurha ei voi olla edes vaihtoehto. Ei Jasper sellasta ois koskaan halunnut.
Ei kukaan voi tuntea toista ihmistä niin läpikotaisin, että voisi varmuudella sanoa. Maailma on täynnä tapauksia, joissa lähipiiri ei voi mitenkään uskoa ihmisestä, että tämä on mennyt tekemään mitä sitten onkin mennyt tekemään. Tämä EI OLE kannanotto suuntaan tai toiseen tätä ulosajoa koskien, vaan kommentti ihmisistä ylipäätään.
????? ?? ??????.
Vastaa Viestiin