Likeavirgin kirjoitti: ↑Su Syys 13, 2020 4:32 pm
Rubiskreebeli kirjoitti: ↑La Syys 12, 2020 9:31 pm
Likeavirgin kirjoitti: ↑La Syys 12, 2020 9:20 pm
Ymmärryksen puutteen lisäksi et siis osaa lukeakkaan. Hyvää jatkoa vaan.
Osaan lukea. Ehdotit tämän asian korjaamiseksi sellaista mikä vaatisi sitä, ettei raha ratkaise. Siksi se ei toimi ja siksi en laske sitä vakavastiotettavaksi tavaksi jolla tämän tyyppisiä onnettomuuksia saataisiin vähennettyä. Ajan kanssa kyllä kamerat yleistyvät ja kehittyvät, kuten aiemminkin jo totesin. Mutta jos tälle halutaan tehdä jotain heti niin minun ehdotus on se ainoa tapa joka toimii. Toimi jo kymmeniä vuosia sitten, mutta silti osa ihmisistä on mieluummin käyttänyt ne vuosikymmenet syyllisten etsimiseen ja ehdotuksiin joita ei ole käytännössä mahdollista toteuttaa. Surullista.
Siis mikä ei peruutuskamerassa toimi? Rahtipentti laskee tankkiin 500€:lla dieseliä muutaman päivän välein, mutta muutaman kympin kameraan ja max. parin tunnin asennukseen ei ole varaa? Kannattaa varmaan vaihtaa sitten duunia, jos taloudenpito on noin helvetin huonoa.
Siinä ei toimi lähtökohtaisesti se, että niitä ei ole juuri nyt noissa autoissa. Jos se olisi taloudellisesti kannattavaa niin ne olisi joka autossa. Ja jos tehtäisiin laki, että ne pitäisi olla niin tuskin se olisi sellainen jossa ilman siirtymäaikaa pitäisi kaikkiin Suomessa rekisteröityihin autoihin välittömästi sellainen asentaa. Tarkoitan siis sitä, että jos ongelma halutaan korjata heti niin tuo laki ei ole vaihtoehto.
Toisena ongelmana voidaan vaikkapa mainita kameran linssin likaantuminen jolloin sen hyöty on niissä tilanteissa nolla. Jopa miinuksen puolella jos kaikille opetetaan pienestä pitäen, ettei tarvitse varoa kun niissä on ne kamerat.
Tämä on ihan sama keskustelu kuin suojatiekeskustelu. Joidenkin mielestä on järkevää syöksyä suojatielle ilman että edes katsoo lähtötilannetta. Kun laki kuitenkin sanoo, että niin voi tehdä. Ja samat ihmiset opettavat tuota toimintatapaa lapsilleen. Pääperiaatteena on se kuka on oikeassa ja kuka on väärässä. Minun mielestäni pääperiaate on se kuka säilyy hengissä ja kuka ei. Oli lait mitä tahansa, niin minä en aio astua suojatielle silmät kiinni enkä aio kenenkään lapsille sitä myöskään suositella. Liikennesääntöjen osalta kannattaa aina muistaa, että tilanteessa kuin tilanteessa peliin saattaa astua joku jolla on veressä alkoholia kolme promillea ja sääntökirjoilla voi pyyhkiä takapuolta.
Nähdäkseni meillä on tässä ihan yhteinen tavoite, mutta Milton Friedmanin sanoin "I'm on your side but you're not."