Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Basilika
Poliisikoira Rex
Viestit: 250
Liittynyt: Su Heinä 26, 2020 7:52 pm

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja Basilika »

Se on jännä havaita miten ihmisen mieli toimii tällaisissa asioissa, jos lapsi tai nuori on kertakaikkisen paha. Silloin on pakko löytää joku syy tai keino yhteiskunnasta, sosiaalitoimesta, koulusta, vanhemmista, siivouslahjakortin tai nuorten harrastustoimen puutteesta että voi edelleen ajatella et ehei, maailmassa ei ole sellaista pahaa jolle ei voitaisi mitään! Lapset ovat viattomia uhreja! Jos tuon murhaajan äiti olisi saanut siivouslahjakortin niin murhaa ei olisi tapahtunut! No niin, nyt voin nukkua yöni rauhassa koska kaikki pahat asiat olisi korjattavissa, ja näin ollen enää ikinä ei voi käydä niin että teini murhaa teinin.

Tätä samaa ilmiötä harvemmin näkee aikuisten raaoissa väkivallanteoissa johon liittyy päihteet. Silloin ei tulla sanomaan että jos Ramin vaimo vaan ois saanu siivouslahjakortin niin Rami ei ois puukottanu Reiskaa viinapullon takia. Ehkä on helpompaa hyväksyä aikuisen pahuus.
NosfeRafu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: Su Marras 19, 2017 1:33 pm

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja NosfeRafu »

Rosenrot kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 11:48 am Liittyen keskusteluun uhrin jäämisestä kiusaavien "kaverien" seuraan:
Pitkä kiusaaminen aiheuttaa lapselle syviä traumoja, jotka eivät aina näy päälle päin. Kun tätä kiusaamista jatkuu vuosia, myös lapsen traumatisoituminen moninkertaistuu. Lapsen psyyke ei kykene käsittelemään jatkuvia traumaattisia tapahtumia, vaan pyrkii menemään eteenpäin ja selviämään tilanteesta elävänä.

Traumalla on piiloutuva luonne. Se voi piilottaa tunnekokemuksemme pois omasta tietoisuudestamme, jolloin ikään kuin emme ole kokeneet sitä traumaattista tilannetta ja siihen liittyviä pelkoa, ahdistusta, pakokauhua, vihaa, surua jne. Tapahtuneista tulee vain jokin osa, jota ei ehkä osata täysin kytkeä omaksi kokemukseksi. Tämä on mielen pirstaloitumista eli dissosiaatioita, joka on hyvin tyypillistä traumaattisissa tilanteissa.

Miten tämä liittyy siihen, että kiusaamisen kohde jäisi kiusaajiensa seuraan? No, uhri ei välttämättä hahmota kiusaamishistoriaansa samalla tavalla kuin sen ulkopuolinen näkee. Hän "menee mukana", koska se on eteenpäin menemisen, tilanteista selviämisen, edellytys. Pitkässä juoksussa tästä tulee myös tavallista arkea - koska kiusaamisen aiheuttamat traumat painuvat mielen sopukoihin eikä niitä tunnetasolla koeta, ei myöskään se kiusaaminen tunnu välttämättä niin pahalta miltä sen ehkä pitäisi. Jos kiusaamisen taso myös vaihtelee ja kiusaajat ovat kuitenkin joskus myös kaverimaisia, on tilanne kiusatulle hyvin haastava - varsinkaan jos muita sosiaalisia kontakteja ei paljoa ole.

Tämä on taas omaa mielenjuoksuani ja omiin kokemuksiin perustuvaa pohdintaa, siitä miksi kiusattu-kiusaaja -suhde voi olla hyvinkin monimutkainen. En sano, että juuri tämä on Koskelan tapauksen taustalla koska en uhria tai tekijöitä tunne.
Erittäin hyvin sanottu. Kertoo paljon siitä miten onneton tukiverkko kiusatulla usein on ja parempia vaihtoehtoja ”kavereille” ei yksinkertaisesti ole. Nyrjähtänyt asetelma on helposti itseään toistava tilanne, jossa kiusattu sallii itsensä, usein ajoittaisen, epäinhimillisen kohtelun, joka taas saa empatiakyvyttömät kiusaajat kohtelemaan häntä entistä huonommin.

Vanhemman tärkein tehtävä on opettaa lapselle empatiakykyä kanssaihmisiä kohtaan ja jos tässä epäonnistuu, on se surkea esitys vanhempana. Ylisukupolvista epäonnistumistahan tämä yleensä onkin.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6458
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007702870.html

Yksi Koskelan teinisurman epäillyistä pyysi vapauttamista
Yksi murhasta epäillyistä pojista pyysi päästä vapaaksi tutkintavankeudesta. Hänet pidetään edelleen vangittuna.

Onkos kivaa olla joulu tutkintavankeudessa? Kyrsikööt nyt koko porukka.
Larissa399
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 6:28 pm

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja Larissa399 »

Mrdr kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 2:11 am Tällainen kirjoitus Helsingin Sanomien mielipideosiossa. Liittyy aiheeseen ja tekstissäkin tapaukseen viitataan, vaikkei kyseessä välttämättä tähän tapaukseen liittyvän nuoren vanhemmat.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007696662.html

Mielipide | Lukijan mielipide

21.12. 15:00

Oma lapsemme teki henkirikoksen – meillä tai lastensuojelulla ei ollut tarpeeksi keinoja selvittää, mitä nuoren elämässä tapahtui
On erittäin tärkeää selvittää, mikä nykyisessä lastensuojelulaissa on ongelmana ja miten lakia tulee muuttaa.

ALAIKÄISTEN tekemät henkirikokset ovat aiheellisesti herättäneet keskustelua muun muassa rikoksentekijöiden taustoista ja rikokseen johtavista muista syistä. Helsingin poliisin rikostutkintayksikön johtaja Jonna Turunen toi blogissaan esiin Koskelan tapaukseen viitaten, että surman on herätettävä koko yhteiskunta. Alaikäisen henkirikoksen tekijän vanhempina olemme täysin samaa mieltä.

Valitettavan usein näiden tapausten uutisoinnin yhteydessä julkaistaan lukijoiden kommentteja, joissa korostuvat rasistinen vihapuhe sekä nuoren vanhempien syyttely. Tärkeämpää on kysyä, miksi kukaan tai mikään toimija ei ole aiemmin kyennyt muuttamaan lapsen elämän suuntaa niin, ettei paha olo purkaannu väkivallantekona toista ihmistä kohtaan.

Oma lapsemme alkoi oirehtia runsas vuosi ennen tekemäänsä henkirikosta. Ensikokemuksemme lastensuojelusta tuli siinä vaiheessa, kun vanhempina teimme itse nuorestamme lastensuojeluilmoituksen. Kokemuksemme perusteella vanhemmilla sekä lastensuojelulla tulee olla enemmän keinoja selvittää, mitä nuoren elämässä tapahtuu. Emme esimerkiksi saaneet alaikäistä nuortamme huumeseulaan, vaan nuori sai itse päättää, suostuuko siihen vai ei. Uskomme, että lastensuojelun henkilökunnalla on aito halu pyrkiä auttamaan lapsia ja nuoria, joten on erittäin tärkeää selvittää, mikä nykyisessä lastensuojelulaissa on ongelmana ja miten lakia tulee muuttaa.

Myös kouluilla pitää olla paremmin keinoja puuttua koulukiusaamiseen ja saada näin ehkäistyä kiusaamisesta syntyviä psyykkisiä oireita sekä ohjata kiusaajat käymään läpi tekonsa seurauksia.

Nuoren jäätyä kiinni ensimmäisestä rikoksestaan – on se sitten näpistys tai pahoinpitely – tulee olla resursseja puuttua heti tilanteeseen ja pyrkiä selvittämään, mitä nuoren taustalta löytyy. Varsinkin väkivalta- tai huumerikoksissa tulee nuorelle konkreettisesti näyttää, mihin kyseinen tie voi pahimmillaan viedä. Tähän ei useinkaan riitä vanhempien tai ”sossutätien” pitämä esitelmä, jota moni nuori ei ota vakavasti. Lisäksi kenen tahansa meistä tulisi pyrkiä olemaan se luotettava ja hyvä kaveriaikuinen myös naapurin tai sukulaisen lapselle.

Koska Rikosseuraamuslaitoksen tavoitteena on omalta osaltaan ehkäistä uusintarikollisuutta, on muun yhteiskunnan tehtävänä ehkäistä rikollisuutta. Valitettavasti yksittäiset äidit ja isät eivät yrityksistään huolimatta tässä aina onnistu, ja kun puhutaan laitostaustaisten lasten ja nuorten tekemistä henkirikoksista, silloin myöskään yhteiskunta ei ole onnistunut.

Jos oman lapsen kuolema on vanhemman pahin painajainen, on oman lapsen tekemä henkirikos heti seuraavana. Siksi on tärkeää, että tuomionsa suorittamisen jälkeen yhteiskuntaan palaa henkilö, joka on motivoitunut jättämään rikollisen elämän taakseen. Usein tämä tarkoittaa myös päihteettömyyttä.

Pyydämme hartaasti, että yhteistyötä eri toimijoiden kesken lisätään ja selvitetään toimenpiteet, joilla kukaan alaikäinen nuori ei enää ajaudu henkirikoksen tekijäksi.

Eräs äiti ja isä
Mä jäin miettimään tätä HS:ssä ollutta mielipidekirjoitusta.

Meistä kukaan ei tiedä tarkkaan näiden tekijöiden taustoja, tilannehan on hyvin voinut olla että vanhemmat ovat olleet nuoresta/nuorista huolissaan ja yrittäneet saada apua.
Miten lastensuojelu tai vanhemmat voivat auttaa ja puuttua nuoren asioihin jos välineitä ei ole? Ongelmainen nuori harvoin tunnistaa itse ongelmiaan joihin tarvitaan puuttumista ja apua! Miten voi olla että päihdeongelmainen alaikäinen nuori voi päättää meneekö huumeseulaan tai terapiaan? Miten vanhempi voi auttaa nuorta jos hänestä on vastuu, mutta ei välineitä puuttua ongelmiin.
Tämä on iso ongelma ja jos tähän ei saada pian muutosta niin pissassa ollaan ja aika pian..

Tekijöistä V asui ihan uhrin naapurissa ja vanhemmat tunsivat toisensa. Veikkaan että V:n äiti oli tietoinen että uhri oli kateissa ja oman poikansa tuntien epäili jotain - äidin vaisto! Kun ruumis löytyi niin palaset ns. loksahtivat paikoilleen ja äidin epäilystä tuli totta. Veikkaan että V:n äiti oli se joka ruumiin löydyttyä oli yhteydessä poliisiin.
Veikkaan myös että osalle vanhemmat/huoltajat ovat yrittäneen hakea apua.

Surullinen juttu kaikkiaan, joten toivon että muutoksia saadaan ja pian! Tämä oli tuha kuolema - ja yksikin on liikaa!
tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Jep, ellei jopa ole ollut puhetta perjantaina että myös Atso tulee viettämään synttäreitä.
trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

Ghost hunting kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 6:39 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007702870.html
Yksi Koskelan teinisurman epäillyistä pyysi vapauttamista
Yksi murhasta epäillyistä pojista pyysi päästä vapaaksi tutkintavankeudesta. Hänet pidetään edelleen vangittuna.

Onkos kivaa olla joulu tutkintavankeudessa? Kyrsikööt nyt koko porukka.
Niin ja ei pelkästään joulu vaan toivottavasti saa nauttia tekemisistään neljän seinän sisällä useamman vuoden. Jos pääsee johonkin nykyajan hoivakotiin suorittamaan rikostaan, niin luultavasti kaveripiiri siellä pitää huolen ettei se oma loppuelämä ole ruusuilla tanssimista vaan rikos seuraa läpi koko elämän.
Jos jo tässä vaiheessa alkaa kaduttamaan, niin ei hyvältä näytä. Tuossa iässä kun tuppaa ajatusmaailma olemaan vaan sellainen ettei seurauksia ajatella.
Suomen pitäisi ottaa mallia japanista missä rikoksen tekijä todellakin saa kärsiä siitä mitä on tehnyt.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10654
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja damfin »

Ghost hunting kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 6:39 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007702870.html
Yksi Koskelan teinisurman epäillyistä pyysi vapauttamista
Yksi murhasta epäillyistä pojista pyysi päästä vapaaksi tutkintavankeudesta. Hänet pidetään edelleen vangittuna.

Onkos kivaa olla joulu tutkintavankeudessa? Kyrsikööt nyt koko porukka.
"En mä hei oikeesti ajatellu et sille vois käydä jotain, se oli vaan hölmö päähänpisto kun oltiin vähän vedetty bissee eikä silleen ajateltu ihan loppuun asti. Eiks me voitais unohtaa tää juttu kun mua harmittaa olla täällä, mä voisin mennä kotiin ja pelata vähän pleikkaa kavereitten kaa, mä olin just saanu pari uutta peliä ja päässy uudelle levelille ja tympii kun ei nyt pääse pelaan niitä. En mä nyt enää tollasta mee tekeen, faijakin sano et se ei osta mulle sitä kevaria jos vielä perseilen, eli pliis päästäkää mut nyt vittuun täältä vitun natsit kyttäsiat"
jhou
Perry Mason
Viestit: 3842
Liittynyt: Ti Maalis 31, 2015 3:09 pm

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja jhou »

damfin kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 11:26 pm
Ghost hunting kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 6:39 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007702870.html
Yksi Koskelan teinisurman epäillyistä pyysi vapauttamista
Yksi murhasta epäillyistä pojista pyysi päästä vapaaksi tutkintavankeudesta. Hänet pidetään edelleen vangittuna.

Onkos kivaa olla joulu tutkintavankeudessa? Kyrsikööt nyt koko porukka.
"En mä hei oikeesti ajatellu et sille vois käydä jotain, se oli vaan hölmö päähänpisto kun oltiin vähän vedetty bissee eikä silleen ajateltu ihan loppuun asti. Eiks me voitais unohtaa tää juttu kun mua harmittaa olla täällä, mä voisin mennä kotiin ja pelata vähän pleikkaa kavereitten kaa, mä olin just saanu pari uutta peliä ja päässy uudelle levelille ja tympii kun ei nyt pääse pelaan niitä. En mä nyt enää tollasta mee tekeen, faijakin sano et se ei osta mulle sitä kevaria jos vielä perseilen, eli pliis päästäkää mut nyt vittuun täältä vitun natsit kyttäsiat"
Tuollainen vaikutelma kyllä syntyi. Lisäksi ehkä vielä, että "eikö tätä nyt ole selvitelty jo ihan tarpeeksi, riittääks jo? Mitä niitä vanhoja juttuja varsinkaan kaivelemaan. Tässä on mennyt jo päivätolkulla ja pitäis päästä jatkamaan normielämääkin. Ei mikään rangaistus tuo sitä uhria takaisin, hei. Kaduttaa, kaduttaa, kovasti kaduttaa. Ihan erityisesti kaduttaa se, että jäätiin kiinni ja että tästä tehdään nyt tosi isoa numeroa. En mä halua leimaantua tommosen takia joksku muka psykopaatti-kiusaajaksi, tyyliin loppuiäksi, kamoon nyt."
Hyvin suunniteltu on edelleenkin tekemättä.
Tovi
Neuvoja-Jack
Viestit: 516
Liittynyt: Su Marras 22, 2015 12:18 pm

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja Tovi »

trubaduuri kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 10:26 pmJos pääsee johonkin nykyajan hoivakotiin suorittamaan rikostaan, niin luultavasti kaveripiiri siellä pitää huolen ettei se oma loppuelämä ole ruusuilla tanssimista vaan rikos seuraa läpi koko elämän.
Olen valmis laittamaan rahaa kiinni sen asian puolesta, että tässä on valmistumassa liivijengiläisiä. Niin klassinen koulukiusaaja -lähtökohta, porukalla kiusataan heikompaa ja sitä porukalla kiusaamistahan se liivijengiläisen elämä on. Porukassa ja nahat niskassa ollaan kovia.
Mrdr
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Marras 10, 2020 12:25 am

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja Mrdr »

Tovi kirjoitti: To Joulu 24, 2020 12:55 am
trubaduuri kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 10:26 pmJos pääsee johonkin nykyajan hoivakotiin suorittamaan rikostaan, niin luultavasti kaveripiiri siellä pitää huolen ettei se oma loppuelämä ole ruusuilla tanssimista vaan rikos seuraa läpi koko elämän.
Olen valmis laittamaan rahaa kiinni sen asian puolesta, että tässä on valmistumassa liivijengiläisiä. Niin klassinen koulukiusaaja -lähtökohta, porukalla kiusataan heikompaa ja sitä porukalla kiusaamistahan se liivijengiläisen elämä on. Porukassa ja nahat niskassa ollaan kovia.
Tulkoot näistä sellaisia tai ei, niin tuo on muuten ihan totta. Nämä jengit on aito esimerkki siitä, että osa ei vaan aikuistuessakaan parane ja jätä sitä kiusaamista vaan lapsuuteen/nuoruuteen. Noissa jengeissä aikuiset ihmiset käyttäytyy kuin pahimmat koulukiusaajat. Säälittävää porukkaa.
MarjukkaToo
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Marras 23, 2020 11:13 pm

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja MarjukkaToo »

Ensimmäisen kerran "Tulkoon joulu" joululaulukin sai minut huutamaan EI... Siinä kun lauletaan "päääsköön vangit vankiloistaan..."
Mrdr
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Marras 10, 2020 12:25 am

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja Mrdr »

MarjukkaToo kirjoitti: To Joulu 24, 2020 1:05 am Ensimmäisen kerran "Tulkoon joulu" joululaukin sai minut huutamaan EI... Siinä kun lauletaan "päääsköön vangit vankiloistaan..."
Uhrille sitä ei enää koskaan tule, eikä ainakaan tänä vuonna onneksi tekijöillekään. Vaikka kuinka yhtä yritettiin joulupöytään sieltä säilöstä saada. Hyvä, että opetettiin, että ei tollasista rikoksista epäiltynä tosta noin vaan päästetä vapaaksi vaikka kuinka olisi nuori. Rikosoikeudellisesti vastuussa silti ja vastuunsa tulee kantaa!
Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1975
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Poliisi epäilee kolmea 16-vuotiasta poikaa samanikäisen pojan murhasta Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Behemoth kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 1:47 pm
Nice shirt kirjoitti: Ti Joulu 22, 2020 12:24 pm
Behemoth kirjoitti: Ke Joulu 09, 2020 5:48 pm

Lehdissä on ollut jo että tekijöillä on suomalaiset sukunimet.
Joudumme taas selvittämään asiaa kaikille palstapersuille. Heille täytyy jatkuvasti toistaa, että suomalaiset sukunimet. Äänestäkää kuntavaaleissa SDP:tä!
Minäkin äänestelen persuja, mainitsin suomalaiset sukunimet, olisiko sittenkin aiheellista äänestää persuja?
Minä tulen aina äänestämään Päivi Räsästä. Kuka muu pysyy kannassaan, ei valehtele joka suuntaan ja vaihtele mielipiteitä perseennnuolemisella. Upea suoraselkäinen nainen vaikka monesta asiasta eri-mieltä. Politikointi on likaista paskaa. Päivi pysyy päivinä vikoineen kaikkineen. Ei voi kun hattua nostaa.
Behemoth

Re: Poliisi epäilee kolmea 16-vuotiasta poikaa samanikäisen pojan murhasta Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Jaguaari kirjoitti: To Joulu 24, 2020 1:17 am
Behemoth kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 1:47 pm
Nice shirt kirjoitti: Ti Joulu 22, 2020 12:24 pm

Joudumme taas selvittämään asiaa kaikille palstapersuille. Heille täytyy jatkuvasti toistaa, että suomalaiset sukunimet. Äänestäkää kuntavaaleissa SDP:tä!
Minäkin äänestelen persuja, mainitsin suomalaiset sukunimet, olisiko sittenkin aiheellista äänestää persuja?
Minä tulen aina äänestämään Päivi Räsästä. Kuka muu pysyy kannassaan, ei valehtele joka suuntaan ja vaihtele mielipiteitä perseennnuolemisella. Upea suoraselkäinen nainen vaikka monesta asiasta eri-mieltä. Politikointi on likaista paskaa. Päivi pysyy päivinä vikoineen kaikkineen. Ei voi kun hattua nostaa.
Hyvä. Vain äänestämällä voit vaikuttaa. Jokaisella on oikeus äänestää ketä lystää, se on hienoa demokratiassa. Muuten äänestäisin kristillisiä mutta olen liian okkultistinen ryhtyäkseni moiseen.

Tämä ei ole politiikkaradio. Nyt palataan takaisin otsikon aiheeseen ja käydään jatkokeskustelut politiikasta niille tarkoitettujen otsikoiden alla. Tämä koskee kaikkia tasapuolisesti.

EDIT: Mrdr kyseli linkin perään missä politiikkakeskustelua voi jatkaa. Meillä on foorumilla ihan oma otsikko politiikkakeskustelulle:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewforum.php?f=26
-Epäjärjestysmies-
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6458
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Helsinki, Koskela: Kolme 16-vuotiasta poikaa vangittu epäiltynä samanikäisen pojan murhasta

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

jhou kirjoitti: To Joulu 24, 2020 12:08 am
damfin kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 11:26 pm
Ghost hunting kirjoitti: Ke Joulu 23, 2020 6:39 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007702870.html
Yksi Koskelan teinisurman epäillyistä pyysi vapauttamista
Yksi murhasta epäillyistä pojista pyysi päästä vapaaksi tutkintavankeudesta. Hänet pidetään edelleen vangittuna.

Onkos kivaa olla joulu tutkintavankeudessa? Kyrsikööt nyt koko porukka.
"En mä hei oikeesti ajatellu et sille vois käydä jotain, se oli vaan hölmö päähänpisto kun oltiin vähän vedetty bissee eikä silleen ajateltu ihan loppuun asti. Eiks me voitais unohtaa tää juttu kun mua harmittaa olla täällä, mä voisin mennä kotiin ja pelata vähän pleikkaa kavereitten kaa, mä olin just saanu pari uutta peliä ja päässy uudelle levelille ja tympii kun ei nyt pääse pelaan niitä. En mä nyt enää tollasta mee tekeen, faijakin sano et se ei osta mulle sitä kevaria jos vielä perseilen, eli pliis päästäkää mut nyt vittuun täältä vitun natsit kyttäsiat"
Tuollainen vaikutelma kyllä syntyi. Lisäksi ehkä vielä, että "eikö tätä nyt ole selvitelty jo ihan tarpeeksi, riittääks jo? Mitä niitä vanhoja juttuja varsinkaan kaivelemaan. Tässä on mennyt jo päivätolkulla ja pitäis päästä jatkamaan normielämääkin. Ei mikään rangaistus tuo sitä uhria takaisin, hei. Kaduttaa, kaduttaa, kovasti kaduttaa. Ihan erityisesti kaduttaa se, että jäätiin kiinni ja että tästä tehdään nyt tosi isoa numeroa. En mä halua leimaantua tommosen takia joksku muka psykopaatti-kiusaajaksi, tyyliin loppuiäksi, kamoon nyt."
Toi on niin tuttua, minä olen jo kertonut ja mikis enään kuulustellaan, jos ei viitsittäis vanhoja muistella, ahistaa.
Vastaa Viestiin