Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
RoyGrace
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 11:10 pm

Re: ARe: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja RoyGrace »

petteri poloinen kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:08 pm Itse taas tulkitsin vastauksen ihan neutraaliksi ja osoitti että H ei pelännyt A:ta tuossa tilanteessa, mikä tuli päytökirjaan selväksi.

Mutta ehkä jossain toisessa tilanteessa on pelottanut.

V vaikuttaa tuossa kylmäävältä tyypiltä, ohjeistaa videotaan varten H:ta kusemaan oikein uhrin päälle (?) ja samalla lukee ääneen kummienoltaan juuri tulleen onnittelun "hyvää syntymäpäivää V", kun uhri makaa tajuttomana maassa pääasiassa V:n ja A:n väkivallan seurauksena.

H toteaa että laita sille kummienolle kuva kun kusen -> V ei varmaankaan totellut -> puolustus voisi vedota että H:n sanomisilla ei ollut mitään vaikutusta V:hen (vitsi vain, vakava aihe)
Miten ihmeessä sä koko ajan puolustelet tuota raukkamaista sadistista kusimulkeroa? Häntä joka eniten hekumoi hakkaamisella etukäteen, joka käski olla päästämättä uhria pois että saa itsekin lyödä, joka nöyryytti uhria kusemalla tämän päälle, hakkasi uhria, laittoi/käski laittaa papatit pakaroiden väliin ja tunkea rautatangon perseeseen? Häntä joka nyt käyttäytyy raukkamaisimmin "en muista" ja "en kommentoi" -vastauksineen eikä ota mitään, EI MITÄÄN vastuuta teoistaan, jotka olivat jatkuneet jo pitkään.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6472
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

elisa44 kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:03 pm Eikös se ollut just tää putipuhdas Heikki joka viestitteli Veetin kanssa kun äiti jutteli puhelimessa Atson isän kanssa, isän joka etsi kadonnutta poikaansa?
Sama kusipoika näemmä ilmoitti, että nyt on tilanteet pällä.
Sarjo
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2021 3:14 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Sarjo »

Elizabeth kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:03 am
Sarjo kirjoitti: Ke Maalis 03, 2021 6:48 pm
Painkiller kirjoitti: Ke Maalis 03, 2021 6:03 pm

Taitaa Poloinen olla Heikin curling-vanhempi/muu läheinen. Tuo poika on kyllä niin selvästi juuri kotona pilattu, kun jatkavat vieläkin tällä linjalla. Yksikään normaali nuori ei toimi kuten Heikki, että ihan pokkana ja ilmeisen selvinpäin käy välillä isukin kanssa asioilla ja viestittää samalta reissulta, ettei Atsoa saa päästää karkuun ja hän tulee heti kohta hakkaamaan. Eikä yksikään normaali vanhempi selittele ja vähättele lapsensa tekemisiä tuolla tavoin tällaisen ja aiempien tekojen jälkeen. Toki voi olla tukena, muttei hössöttää kuinka meidän pikku-Heikki ei nyt oikeastaan ole juuri mitään tehnytkään ja eiköhän tämä tutkinnassa istuminen riitä tuomioksi, kun jää äityli, tyttis ja sipsitkin ja se on jo kuulkaa kovaa se. Ihan uskomatonta porukkaa näyttävät kyllä olevan.
Vauva.fi oli eilen ketju, joka on nyt poistettu (varmaan juuri kusihessun omaisten vaatimuksesta). Siellä joku kirjoitti Heikin olevan hyvä poika ja vanhempiensa olevan älykkäitä ja menestyneitä. Sanoi, että Heikillä on ollut keskivertoa paremmat kotiolot ja lopuksi totesi, että kyseessä on valitettava nuoruuden hairahdus. Oli vielä sitä mieltä, että näistä saadaan vielä yhteiskuntakelpoisia. Vapaasti lainaten mutta sisältö tämä, en muista kaikkea tarkkaan. Tuo nuoruuden hairahdus oli mauttominta ikinä!
Eikö ne vanhemmat juuri tämän Heikin perään hössää ja lellittele? Esteet ja ongelmat lakaistaan tieltä? Saanut siis sellaisen kasvatuksen mikä johtanut melko varmasti narsistiseen persoonallisuushäiriöön. Näitä tapauksia on nähty ihan läheltä. Kyse ei siis ole mistään nuoruuden hairahduksesta vaan jostain paljon vakavammasta.
Tuli tässä mieleeni kun Veeti ja Heikki yrittivät vierittää syytä Alexsin päälle. V ja A eivät ehkä VIELÄ tiedä, että Heikki on keplottelemassa itseään vähemmälle. V ja A ovat jo osoittaneet, mihin he pystyvät. Kaveri on helppo hakata hengiltä. Jo olisin Heikki, en uskaltaisi samaan tilaan näiden kanssa.
Ja vaikuttaa vahvasti siltä, että jouluksi kotiin ja vapautusyritykset puolusteluineen - ja tietysti Heikin oma toiminta henkirikoksen aikana ja erityisesti sen jälkeen - nostaa Heikin epäsuosituimmaksi tästä kolmikosta. Minun mielestä aiheesta kyllä.
Voiko olla niin, että näiden poloisten vanhempien jokainen ulostulo on (kuvainnollisesti) uusi naula poikansa arkkuun?
Taavi
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2020 10:21 pm

Re: ARe: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Taavi »

petteri poloinen kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:08 pm Itse taas tulkitsin vastauksen ihan neutraaliksi ja osoitti että H ei pelännyt A:ta tuossa tilanteessa, mikä tuli päytökirjaan selväksi.

Mutta ehkä jossain toisessa tilanteessa on pelottanut.

Tän poloisen petterin täytyy olla trolli. Muuten en ymmärrä. :shock:
petteri poloinen
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: La Elo 22, 2020 2:44 pm

Re: ARe: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja petteri poloinen »

RoyGrace kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:29 pm
petteri poloinen kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:08 pm Itse taas tulkitsin vastauksen ihan neutraaliksi ja osoitti että H ei pelännyt A:ta tuossa tilanteessa, mikä tuli päytökirjaan selväksi.

Mutta ehkä jossain toisessa tilanteessa on pelottanut.

V vaikuttaa tuossa kylmäävältä tyypiltä, ohjeistaa videotaan varten H:ta kusemaan oikein uhrin päälle (?) ja samalla lukee ääneen kummienoltaan juuri tulleen onnittelun "hyvää syntymäpäivää V", kun uhri makaa tajuttomana maassa pääasiassa V:n ja A:n väkivallan seurauksena.

H toteaa että laita sille kummienolle kuva kun kusen -> V ei varmaankaan totellut -> puolustus voisi vedota että H:n sanomisilla ei ollut mitään vaikutusta V:hen (vitsi vain, vakava aihe)
Miten ihmeessä sä koko ajan puolustelet tuota raukkamaista sadistista kusimulkeroa? Häntä joka eniten hekumoi hakkaamisella etukäteen, joka käski olla päästämättä uhria pois että saa itsekin lyödä, joka nöyryytti uhria kusemalla tämän päälle, hakkasi uhria, laittoi/käski laittaa papatit pakaroiden väliin ja tunkea rautatangon perseeseen? Häntä joka nyt käyttäytyy raukkamaisimmin "en muista" ja "en kommentoi" -vastauksineen eikä ota mitään, EI MITÄÄN vastuuta teoistaan, jotka olivat jatkuneet jo pitkään.
En tiedä ovatko kaikki naula päässä mutta syyttäjänkin mielestä H on tehnyt vähiten väkivaltaa.

On myös täysin mahdollista sekin että V on manipuloinut A:n ja H:n ja kumpikaan A/H ei vielä edes ymmärrä mitä heille on tapahtunut.

A on ihmetellyt miten ajautui tilanteeseen että koki niin suurta vihaa ja aiheutti uhrin kuoleman 4.12. ja vankilassa varmaan tulee mieleen että ei olis koskaan kannattanut tutustua V:hen ja lähteä hänen syntymåpäivilleen.

H on puolestaan ollut V:n kanssa läheisiä kavereita päiväkodista ja V on tunnetusti ongelmalapsi ja huumeiden käyttäjä, joten voisi ajatella että V on vetänyt H:ta alaspäin, eikä toisinpäin.

V:llä voi tosiaan olla motiivina/moottorina katkeruutensa siitä se että uhri oli jotenkin parempi ihminen kuin hän itse / paremmasta perheestä ja halunnut vetää (alitajuisesti/tiedostamatta) paremman ihmisen maan poveen.

En tiedä kenen idea se uhrin kuulokkeiden ryöstäminen tarkalleen oli, mutta H:lla tuskin on olllut taloudellista motiivia, varmaan olisi saanut vanhemmiltaan kuulokkeet, mutta V:llä voi olla ollut kuulokkeiden tarve ja muukin kateus uhria kohtaan.

Asiat voivat olla miten vain, mutta:

A käytännössä murhasi uhrin väkivallallaan, mutta häntä ei laiteta yksin vastuuseen

V oli tehnyt toiseksi eniten törkeää väkivaltaa, putki, papatit, potkut,

H oli lyönyt nyrkein
Criminal Minds
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2015 2:56 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Criminal Minds »

MsMarble kirjoitti: To Maalis 04, 2021 6:38 pm Jos haluaa sytyttää kynttilän Atsolle huomenna niin onnistuu myös virtuaalisti, osoitteessa http://www.sytytakynttila.fi/

Minä hyödynnän tämän mahdollisuuden, ihan vain koronan takia.
Hienoa, että pääsee näinkin osallistumaan. Iltavuoro, niin ei pääse paikanpäälle.
Bregma
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: To Loka 01, 2020 7:03 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Bregma »

petteri poloinen kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:08 pm
H toteaa että laita sille kummienolle kuva kun kusen -> V ei varmaankaan totellut -> puolustus voisi vedota että H:n sanomisilla ei ollut mitään vaikutusta V:hen (vitsi vain, vakava aihe)
Luin viikonloppuna koko esitutkintapöytäkirjan. Mistä tiedät että V sai viestin enoltaan? Kummisetä tai -täti voi olla ihan vaikka vanhempien läheinen ystävä. Minä olen sitä mieltä että H on suurin syyllinen kun tuli melkein selvinpäin takaisin, eikä keskeyttänyt tilannetta.
Taavi
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2020 10:21 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Tora kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:24 pm Minä olen sitä mieltä että H on suurin syyllinen kun tuli melkein selvinpäin takaisin, eikä keskeyttänyt tilannetta.
Niin ja vielä käski pidättelemään uhria lähtemästä, että saisi lyödä ihan vitun kovaa naamaan.
Vaikkakin Atso oli jo omasta mielestäänkin ihan paskotun näkönen.
Heikin mielestä ei vaan ollut vielä kustun näköinen, niin saapui paikalle hoitamaan tämänkin.
Sarjo
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2021 3:14 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Sarjo »

Tora kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:24 pm
petteri poloinen kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:08 pm
H toteaa että laita sille kummienolle kuva kun kusen -> V ei varmaankaan totellut -> puolustus voisi vedota että H:n sanomisilla ei ollut mitään vaikutusta V:hen (vitsi vain, vakava aihe)
Luin viikonloppuna koko esitutkintapöytäkirjan. Mistä tiedät että V sai viestin enoltaan? Kummisetä tai -täti voi olla ihan vaikka vanhempien läheinen ystävä. Minä olen sitä mieltä että H on suurin syyllinen kun tuli melkein selvinpäin takaisin, eikä keskeyttänyt tilannetta.
Jos Heikki muka pelkäsi A:ta, hänellä oli tuhannen taalan paikka kertoa isälleen sairaalareissulla ja keskeyttää teko. Ehei, kielsi päästämästä ennen kuin tulee takaisin lyömään. Miten kukaan voi istua isänsä kanssa samassa autossa ja hekumoida kaverin hakkaamisesta? Kättelivät toisiaan papattimaton jälkeen.
Uhrin jättäminen henkitoreissaan kylmään yöhön oli myös Heikiltä harkittu teko. Tyhmäkin tajuaa, että tajuttomana, housuitta kylmässä yössä kuolee ilman apua.
Minä olen menettänyt uskoni ihmisyyteen näiden puolustelijoiden myötä - ja tekijöiden. Onneksi on myös inhimillisiä ihmisiä, jotka järjestävät rahankeruun ja kynttilöiden sytyttämisen. Vien huomenna uhrille kynttilän. Toivottavasti myös tekijöiden vanhemmat vievät. Jätän nämä k*sipäät omiin liemiinsä hautumaan ja luotan karmaan.
tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Taavi kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:36 pm
Tora kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:24 pm Minä olen sitä mieltä että H on suurin syyllinen kun tuli melkein selvinpäin takaisin, eikä keskeyttänyt tilannetta.
Niin ja vielä käski pidättelemään uhria lähtemästä, että saisi lyödä ihan vitun kovaa naamaan.
Vaikkakin Atso oli jo omasta mielestäänkin ihan paskotun näkönen.
Heikin mielestä ei vaan ollut vielä kustun näköinen, niin saapui paikalle hoitamaan tämänkin.
Mut pisuheikki ei vaan muista.😉
elisa44
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:04 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja elisa44 »

Taavi kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:36 pm
Tora kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:24 pm Minä olen sitä mieltä että H on suurin syyllinen kun tuli melkein selvinpäin takaisin, eikä keskeyttänyt tilannetta.
Niin ja vielä käski pidättelemään uhria lähtemästä, että saisi lyödä ihan vitun kovaa naamaan.
Vaikkakin Atso oli jo omasta mielestäänkin ihan paskotun näkönen.
Heikin mielestä ei vaan ollut vielä kustun näköinen, niin saapui paikalle hoitamaan tämänkin.
Täsmälleen samaa mieltä. En ymmärrä minkä kiven alta näitä tän yhden sankarin puolustajia ryömii. Heikki oli toisena suunnittelemassa sadistista hyökkäystä ja täysillä mukana, siitä ei ole epäilystäkään. Istui seuraavana päivänä kotona kuuntelemassa äitinsä puhelua Atson isältä. Huolestunut isä etsi poikaansa ja tappaja istui vieressä ja viestitteli murhaajakaverilleen. Ja tää hyvän perheen söpöläinen odotti kertomista vielä maanantaihin muina miehinä, vailla huolen häivää. Eikä oo huolen häivää nytkään kun ”ei muista mitään”.
petteri poloinen
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: La Elo 22, 2020 2:44 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja petteri poloinen »

Tora kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:24 pm
petteri poloinen kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:08 pm
H toteaa että laita sille kummienolle kuva kun kusen -> V ei varmaankaan totellut -> puolustus voisi vedota että H:n sanomisilla ei ollut mitään vaikutusta V:hen (vitsi vain, vakava aihe)
Luin viikonloppuna koko esitutkintapöytäkirjan. Mistä tiedät että V sai viestin enoltaan? Kummisetä tai -täti voi olla ihan vaikka vanhempien läheinen ystävä. Minä olen sitä mieltä että H on suurin syyllinen kun tuli melkein selvinpäin takaisin, eikä keskeyttänyt tilannetta.
Pyydän anteeksi huolimatonta kielenkäyttöäni.

On anteeksiantamatonta että hyvän perheen poika ei 20.40 ymmärtänyt tilannetta ja "risto reippaana" ilmoitanut muille että V:n syntymäpäivät ovat ohi ja että hän soittaa 112.

Toisaalta, V oli jo pahoinpidellyt tai juottanut uhrin tiedottomaksi ja puolustuskyvyttömäksi siinä vaiheessa.

Alkoholin vaikutustahan noissa kai ei lasketa alentavaksi tekijäksi, eli V ja A olivat yhtä vastuussa edelleen kuin H.
Shrlck
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2021 8:35 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Shrlck »

Taavi kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:36 pm
Tora kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:24 pm Minä olen sitä mieltä että H on suurin syyllinen kun tuli melkein selvinpäin takaisin, eikä keskeyttänyt tilannetta.
Niin ja vielä käski pidättelemään uhria lähtemästä, että saisi lyödä ihan vitun kovaa naamaan.
Vaikkakin Atso oli jo omasta mielestäänkin ihan paskotun näkönen.
Heikin mielestä ei vaan ollut vielä kustun näköinen, niin saapui paikalle hoitamaan tämänkin.
🤣 jep. Ei saisi nauraa mutta kusi Heikki on jo ehtinyt kerätä itselleen enemmän meemejä ja lempinimiä kuin muut kaksi yhteensä.
Shrlck
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2021 8:35 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Shrlck »

Tora kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:24 pm
petteri poloinen kirjoitti: To Maalis 04, 2021 8:08 pm
H toteaa että laita sille kummienolle kuva kun kusen -> V ei varmaankaan totellut -> puolustus voisi vedota että H:n sanomisilla ei ollut mitään vaikutusta V:hen (vitsi vain, vakava aihe)
Luin viikonloppuna koko esitutkintapöytäkirjan. Mistä tiedät että V sai viestin enoltaan? Kummisetä tai -täti voi olla ihan vaikka vanhempien läheinen ystävä. Minä olen sitä mieltä että H on suurin syyllinen kun tuli melkein selvinpäin takaisin, eikä keskeyttänyt tilannetta.
Tämä!! Just mietin aiemmin päivällä, että koska poloinen (tai joku muu joka tykkää puhua muina miehinä vähän vaan Heikin puolesta täällä ja kertoa miten hyvä perhe yms) paljastaa itsensä tällä tavoin.

Trolli tai sukua. Veikkaan jälkimmäistä. Herkullista tosiaan 😁 Mitäs vielä, lisää juttuja Kusi - homo- Psyko - hemo-hessestä, tuleeko kenelläkään mitään mieleen?
Shrlck
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2021 8:35 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattu

Viesti Kirjoittaja Shrlck »

elisa44 kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:51 pm
Taavi kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:36 pm
Tora kirjoitti: To Maalis 04, 2021 9:24 pm Minä olen sitä mieltä että H on suurin syyllinen kun tuli melkein selvinpäin takaisin, eikä keskeyttänyt tilannetta.
Niin ja vielä käski pidättelemään uhria lähtemästä, että saisi lyödä ihan vitun kovaa naamaan.
Vaikkakin Atso oli jo omasta mielestäänkin ihan paskotun näkönen.
Heikin mielestä ei vaan ollut vielä kustun näköinen, niin saapui paikalle hoitamaan tämänkin.
Täsmälleen samaa mieltä. En ymmärrä minkä kiven alta näitä tän yhden sankarin puolustajia ryömii. Heikki oli toisena suunnittelemassa sadistista hyökkäystä ja täysillä mukana, siitä ei ole epäilystäkään. Istui seuraavana päivänä kotona kuuntelemassa äitinsä puhelua Atson isältä. Huolestunut isä etsi poikaansa ja tappaja istui vieressä ja viestitteli murhaajakaverilleen. Ja tää hyvän perheen söpöläinen odotti kertomista vielä maanantaihin muina miehinä, vailla huolen häivää. Eikä oo huolen häivää nytkään kun ”ei muista mitään”.
Hei, älä viitsi. Heikki tahtoi viettää vielä yhden normaalin illan perheensä kanssa, hyvän perheensä. Siksi ei kertonut heti. Hän kunnioitti äitiä ja isää, tahtoi olla heidän pikku Heikki vielä yhden illan. Kai sen nyt ymmärtää! Eihän Heikki ollut tappanut, kaverit olivat. Eikä Heikki tuntenut kunnolla uhriakaan, Veeti tunsi paremmin. Heikki oli kunnon poika. Veeti veti häntä vain alaspäin ja hän meni mukana, koska Veeti oli niin pelottava. Huumeitakin hän hommasi Veetille vain koska Veeti otti poskeen niin hyvin. Paremmin kuin Kelli. Ei hän tarkoittanut pahaa. Hänellä oli hyvä perhe ja hän harrasti partiota. Hän kuitenkin kertoi lopulta, koska ei tahtonut, eikä pystynyt pitämään asiaa sisällään pidempään. Hänen omantuntonsa ääni oli niin voimakas! Niin voimakas, että kun hän viimein sain valehdeltua äidilleen kuinka kaverit tappoivat Atson ja löivät myös häntä, hän kadotti kokonaan muistinsa. Hän oli niin järkyttynyt, että ei kyennyt enää lainkaan muistamaan mitä tuona iltana tapahtui. Nyt hän vain toivoo että pääsisi kotiin äidin ja isän luo, viettämään normaalia arkea. Veetin suihinottoja hän kaipaa, mutta ei hän mikään homo ole. Hänellähän on tyttöystäväkin.
Vastaa Viestiin