Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattiin jouluyönä - ampujalle 11 vuoden tuomio

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Murha2020
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 7:00 pm

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja Murha2020 »

Murhaaja siis on nokialainen vuonna 90 syntynyt Kai Holappa, jonka kuvakin täällä julkaistu. Motiiviit ja tekotapa varmaankin selviää myöhemmin.

MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

Tekotapa on puukotus kaulaan ainakin.

trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

Eli pidetty puukkoa kaulalla? Normaalisti tai no ei normaalisti mutta useimminten kun on tilanne päällä niin ei puukoteta kaulaan vaan keskivartaloon. Täsätä spekuloiden jotain velkojen perintää ollut kyseessä.

Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Itse en usko mihinkään velanperintöjuttuihin tässä, ei vain sovi yhtään sen Henrin profiiliin mutta mistäs minä toisaalta tietäisin. Jonkin puolitutun puolituttu se oli mutta ei hänkään halunnut puhua asiasta. Faceptofiilin pohjalta vain päättelen näin.

Sivustamulkoilija
Jack Bauer
Viestit: 967
Liittynyt: To Kesä 21, 2018 1:57 pm

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja Sivustamulkoilija »

SohvaAgentti kirjoitti:
Ke Tammi 06, 2021 6:54 pm
Maximium kirjoitti:
Ke Tammi 06, 2021 6:31 pm
Nyt kannattas poistaa kuva.
Mä oon uus täällä, poistasin ton mut jossai sarakkees tuli ilmotus ettei voi poistaa viestejä tällä alueella. Mut poistakaa tää , vähä nyt menee säätämiseks ku en tiedä tän foorumin jippoja mitä voi tehä ja miten linkit näkyy tms
No jippo on se,että ei tänne julkaista ihan randomisti kenenkään kuvia. Taidat olla aika helvetin idiootti. Etkö ymmärrä,mitä voit aiheuttaa tyypeille joiden pärstä kuvia heittelet tänne ihan omaksi huviksesi?
Pistä ylläpidolle viestiä,että sieltä hoidettaisiin toi kuva pois. Ei tämä ihminen liity tähän tapaukseen millään tavalla.
:mrgreen:

SohvaAgentti
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: To Joulu 31, 2020 3:47 pm

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja SohvaAgentti »

Sivustamulkoilija kirjoitti:
Su Tammi 10, 2021 10:00 am
SohvaAgentti kirjoitti:
Ke Tammi 06, 2021 6:54 pm
Maximium kirjoitti:
Ke Tammi 06, 2021 6:31 pm
Nyt kannattas poistaa kuva.
Mä oon uus täällä, poistasin ton mut jossai sarakkees tuli ilmotus ettei voi poistaa viestejä tällä alueella. Mut poistakaa tää , vähä nyt menee säätämiseks ku en tiedä tän foorumin jippoja mitä voi tehä ja miten linkit näkyy tms
No jippo on se,että ei tänne julkaista ihan randomisti kenenkään kuvia. Taidat olla aika helvetin idiootti. Etkö ymmärrä,mitä voit aiheuttaa tyypeille joiden pärstä kuvia heittelet tänne ihan omaksi huviksesi?
Pistä ylläpidolle viestiä,että sieltä hoidettaisiin toi kuva pois. Ei tämä ihminen liity tähän tapaukseen millään tavalla.
:mrgreen:
No juujuu. En mä voi puolustukseks sanoa kuin et olin kännykällä ja aika hönös. Nyt täs raittiutta vaalittu .. oli joku tuol sanonu et oli jo pistäny ylläpitoon ilmotusta mut ei ollu lähteny. Anyway, sori vaa jos asianomainen törmää tuohon, vaiks tarkotus oli vaan kysyä mitä henkilöä joku tuolla tarkoitti. Kai mä voisin kysyä että oisko mahollista siivoo :P mielenkiinto meni järjenkäytön edelle, riittääkö vastaus sulle?

MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

Oliko tää keissi nyt sit tässä?

Kukaan ei kerro enempää vai selviääkö lisää kun syyllinen saa tuomion 🤔

JohnGood
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Loka 30, 2019 11:03 am

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja JohnGood »

MinnaLiina kirjoitti:
Ke Tammi 13, 2021 11:45 am
Oliko tää keissi nyt sit tässä?

Kukaan ei kerro enempää vai selviääkö lisää kun syyllinen saa tuomion 🤔
Tod.näk. Jos uhrilla ja tekijällä ei kenenkään mukaan ollut sen enempää yhteyttä, veloista tai vastaavista ei tietoa kenelläkään. Tekijä äkkipikainen ja arvaamaton ja kaikki tutkinta ja julkistaminen niin salamyhkäistä. Lieneekö tekijä sitten ainoa joka osaa sanoa mitä ja miksi oikeasti tapahtui. Eli sitä odotellessa kun kertoo tarkemmat syyt asiaan tai jos koskaan kertoo.

Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Kyllähän tästä vielä kuullaan sillä käsitelläänhän tätä vielä käräjillä. Edelleen säälittää ja harmittaa, uhri vaikutti loistotyypiltä, sellaiselta kaikkien kaverilta.

Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Tästä on vielä pakko heittää yksi esimerkki siitä miten huonoa poliisityötä on tehty. Jos poliisi muka on epäillyt tätä tekijäksi, olisi pitänyt mennä rynnäköllä sisään eikä mitään yhteydenottopyyntöjä jättää. Näin mulle tehtiin kun mua epäiltiin, kahdelta yöllä tultiin mellakkavarusteet päällä valmiina murtamaan ovi.

Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4192
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Nokian joulupäivän murhasta epäilty mies määrättiin mielen­tila­tutkimukseen

Kolmekymppinen mies on myöntänyt tekonsa.

Pirkanmaan käräjäoikeus määräsi torstaina mielentilatutkimukseen miehen, jota epäillään murhasta Nokialla joulupäivänä.

Epäilty murha tapahtui joulupäivän vastaisena yönä taloyhtiön parkkipaikalla. Uhri oli nokialainen, vuonna 1990 syntynyt mies.

Poliisin mukaan epäilty, 30-vuotias mies, on myöntänyt henkirikoksen. Mies otettiin kiinni loppiaisena. Hän oli ilmoittautunut poliisille asianajajansa välityksellä.

Poliisin mukaan uhri ja epäilty tunsivat toisensa. Poliisi ei ole kommentoinut henkirikoksen tekotapaa tai mahdollista motiivia.

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2 ... 54502.html

MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

Ammuttu..

Mistäköhän ne niin vahvat juorut sitten on lähtenyt liikkeelle, että puukotus ja vielä joku tosi brutaali 🤔

Vaiko sittenkin molemmat.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6416
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Tekijä määrättiin mielentilatutkimuksiin, pöpilään on taas kovaa hinkua. Ei se niin hauska paikka ole!

Oliko kovakin pudotus korkealta jalustalta kun poliisi lähetti kirjeen.

JohnGood
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Loka 30, 2019 11:03 am

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja JohnGood »

MinnaLiina kirjoitti:
To Tammi 21, 2021 5:23 pm
Ammuttu..

Mistäköhän ne niin vahvat juorut sitten on lähtenyt liikkeelle, että puukotus ja vielä joku tosi brutaali 🤔

Vaiko sittenkin molemmat.
Huhut elää aina "vähän". itse rivien välistä ymmärtänyt et ampuase-rikos epäily ois lähinnä kotietsinnästä löydetyn aseen johdosta ja brutaali-puukotus kait lähtösin uhrin löytäjältä, eli miltä uhri näyttänyt löydettäessä. Tekijähän on kuitenkin kuulemma käynyt teon jälkeen vielä töissäkin ja koittanut elää normaalisti. Luulisi että tuosta enemmän irtoaa julkisuuteen sitten viimeistään mielentilatutkimuksen jälkeen ja käräjien aikaan.

Nipsuneiti
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: La Tammi 23, 2021 10:50 pm

Re: Nokia, Myllyhaka: Mieshenkilö surmattu jouluyönä

Viesti Kirjoittaja Nipsuneiti »

Huhuja olen myös kuullut useammasta lähteestä, että olisi puukotettu, mutta nyt osui silmään tällainen uutinen, jota ei ilmeisesti täällä vielä ollutkaan. Tämän jutun mukaan poliisi vahvistaa, että teko tehtiin ampumalla.

Uutta tietoa: Nokian murhasta epäilty surmasi uhrinsa ampumalla – määrättiin mielentilatutkimukseen

Poliisi on paljastanut henkirikoksen tekotavan.

Henkirikos tapahtui joulupäivän vastaisena yönä 25. joulukuuta Nokian Petäjäpolulla taloyhtiön parkkipaikalla, kello 00.35–00.44 välisenä aikana.

Uhri oli nokialainen, vuonna 1990 syntynyt mies kuten epäiltykin.

Tutkinnanjohtaja Jari Kinnusen mukaan henkirikos tehtiin ampumalla. Ruumiin löysi ohi kulkenut asukas taloyhtiön parkkipaikalta.

Kinnusen mukaan tekijä ja uhri tunsivat toisensa etäisesti. Kinnunen ei kommentoi tapauksen yksityiskohtia, kuten motiivia tai sitä, edelsikö ampumista jonkinlainen riitatilanne.

Lähitalojen asukkaat eivät tutkinnanjohtajan mukaan olleet kuulleet "suoranaista ampumisen ääntä" tapahtuma-aikaan, mutta jonkinlaista meteliä parkkipaikalta oli kantautunut.

– Kerrostaloalueella voi olla vaikeaa paikantaa, mistä mikäkin ääni tulee, mutta jonkinlaistsa mekkalaa oli havaittu. Mitään äänenvaimenninta aseessa ei ollut, hän sanoo.

Epäilty murtui
Henkirikos pysyi pimeänä lähes kaksi viikkoa, kunnes epäilty ilmoittautui itse poliisille loppiaisena 6. tammikuuta asianajajansa välityksellä.

– Hän päätyi tällaiseen ratkaisuun, koska tiesi joutuvansa poliisin kanssa tekemisiin.

Poliisin mukaan epäiltyä oli kuitenkin tavoiteltu useampaan otteeseen teon jälkeen, eli epäilty oli virkavallan tiedossa. Kinnusen mukaan hänen jäljilleen päästiin poliisin omien tutkimusten avulla.

Mies on ollut vangittuna 8. tammikuuta lähtien.

Kinnusen mukaan epäilty on kertonut oman näkemyksensä tapahtumien kulusta ja pyrkinyt auttamaan poliisia selvitystyössä. Miestä epäillään murhasta ja ampuma-aserikoksesta.

Määrättiin mielentilaan
Epäilty pyysi päästä mielentilatutkimukseen, joten asiasta pidettiin tänään alkuiltapäivästä pakkokeinoistunto Pirkanmaan käräjäoikeudessa.

Syyttäjä puolsi mielentilatutkimukseen määräämistä. Ratkaisu tarkoittaa sitä, että asiasta käydään oikeutta todennäköisesti vasta ensi syksynä.

Kinnunen on hakenut pidennystä syyttennoston määräpäivälle, jonka piti alkujaan olla maaliskuussa.

– Mielentilatutkimuksiin on kuukausien jonot, joten asian käsittely siirtyy väkisinkin syksylle.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uut ... #gs.ribuuw

JULKAISTU 21.01.2021 15:11 (PÄIVITETTY 21.01.2021 15:20)

Vastaa Viestiin