Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Pmäki37
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 12:03 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja Pmäki37 »

kakkosurpo kirjoitti: To Helmi 11, 2021 4:10 pm
YJT kirjoitti: To Helmi 11, 2021 4:01 pm
kakkosurpo kirjoitti: To Helmi 11, 2021 3:35 pm No nyt minäkin odotan jännittyneenä tietoa näistä "nykyisistä etälaumauttimista" jotka eivät tarvitse ihokosketusta vaikuttaakseen lamauttavasti lihaksistoon ja hermoihin.
...
Tietääkseni hyppysähkö on edelleen legendan asteella.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Valokaari
Ja tuossako on nyt ne "nykyaikaisten etälamauttimien" toimintaperiaate? :roll:

Kyllä minä valokaaren tiedän, mutta ilmeisesti sinullakin on sitten tietoa kuinka valokaaria käytetään etälamauttimissa hyppysähkönä joka ei tarvitse ihokosketusta ja jonka toimintaan ei vaatekerraston paksuus vaikuta?
Jep tämä ei kyllä taas liity millään tavalla tähän aiheeseen.. ja ei ole kuulunut vieläkään näistä uusista hienoista laitteista.
Ja tajusin just että ehkä niitä ei ole vielä jenkkien markkinoilla kun siellä niin kovin halutaan defundata koko poliisia.
Ei varmaan olisi järkevää sinne kuluttaa markkinointiin rahaa :D
Those who don't know history are destined to repeat it.
Marja
Martin Beck
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 7:45 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja Marja »

Kalapaliikki kirjoitti: Ke Helmi 10, 2021 10:24 pm Esimerkillistä toiminta. Olisi tosiaan ollut paikallaan lopettaa niljake vaikka niskalaukauksella, olisi helpompaa jatkossa. Nyt pannaan jalka kuntoon ja ei aikaakaan kun sama roska on samoissa puuhissa.

Paitsi tietenkin jos kyseessä on neekeri.
Et mitään fiksumpaa sitten pähkäillyt?
YJT
Remington Steele
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Elo 17, 2020 11:35 am

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja YJT »

kakkosurpo kirjoitti: To Helmi 11, 2021 4:10 pm
YJT kirjoitti: To Helmi 11, 2021 4:01 pm
kakkosurpo kirjoitti: To Helmi 11, 2021 3:35 pm No nyt minäkin odotan jännittyneenä tietoa näistä "nykyisistä etälaumauttimista" jotka eivät tarvitse ihokosketusta vaikuttaakseen lamauttavasti lihaksistoon ja hermoihin.
...
Tietääkseni hyppysähkö on edelleen legendan asteella.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Valokaari
Ja tuossako on nyt ne "nykyaikaisten etälamauttimien" toimintaperiaate? :roll:

Kyllä minä valokaaren tiedän, mutta ilmeisesti sinullakin on sitten tietoa kuinka valokaaria käytetään etälamauttimissa hyppysähkönä joka ei tarvitse ihokosketusta ja jonka toimintaan ei vaatekerraston paksuus vaikuta?
No minähän en ole väittänyt tietäväni; laitoin vain linkin josta sitten rakensit olkiukon.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

Minä ymmärrän sähkötekniikkaa sen verran huonosti että en osaa selittää, miten etälamautin toimii ilman ihokosketusta, muuten kuin viittaamalla valokaareen. Valitan.

Hyppysähköstä en tiedä, en muista kuulleenikaan muuten kuin että esim puhelinta voi myös ladata ilman fyysistä kosketusta laitteen ja laturin välillä. Onko tämä sitten hyppysähköä vai mitä; en tiedä kun en tiedä mitä hyppysähköllä tarkoitat.
YJT
Remington Steele
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Elo 17, 2020 11:35 am

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja YJT »

Mutta kun sitä toimintaperiaatetta kyselit, niin Wikipedia kertoo seuraavaa:
Suomen poliisin käyttämä etälamautin on pistoolin näköinen laite, jonka patruunasta käyttäjä halutessaan ampuu kaksi nuolta sähköä johtavien johtojen varassa kiinni kohdehenkilöön. Nuolien välillä kulkeva sähkövirta lamauttaa kohdehenkilön tahdonalaisen lihaksiston toiminnan.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Et%C3%A4lamautin
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Niin, tuo on se vanha ja toiminnassa olevan etälamauttimen toimintaperiaate, mutta kun se on tänne välitetyn tiedon mukaan vanhettunutta tavaraa, ja uusi ei tarvitse ihokosketusta ja vaatteiden paksuudellakaan kohdehenkilöllä ei ole merkitystä. Sen "uuden etälamauttimen" tominnan takia useampi palstalainen odottaa tietoa. Joten älä postaa vanhaa ja elähtänyttä tietoa siitä minkä kaikki tietää.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
JanitaSlim
Adrian Monk
Viestit: 2990
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

sörsse kirjoitti: Ke Helmi 10, 2021 9:44 pm "Epäilty on sairaalahoidossa, eikä hänellä ole hengenvaaraa."
Surullista lukea tuollaisia uutisia, kun paljon mieltä ylentävempää olisi lukea, "Epäilty on sairaalahoidossa, eikä hänen hyväkseen ole enää mitään tehtävissä."
Siellä on useita sairaalahenkilöitä hoitamassa tuotakin mulkeroa terveeksi, kun sama henkilökunta toimii tänä aikana sietokyvyn rajamailla mm. koronan vuoksi.
Jos epäillyn hyväksi ei ole enää mitään tehtävissä ei epäilty olisi enää myöskään sairaalahoidossa vaan ruumishuoneella?

Surullista lukea tuollaista ihmisten arvottamista, vaikka ei itse arvottaja edes ymmärrä asiayhteyksiä :?:
YJT
Remington Steele
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Elo 17, 2020 11:35 am

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja YJT »

kakkosurpo kirjoitti: To Helmi 11, 2021 4:47 pm Niin, tuo on se vanha ja toiminnassa olevan etälamauttimen toimintaperiaate, mutta kun se on tänne välitetyn tiedon mukaan vanhettunutta tavaraa, ja uusi ei tarvitse ihokosketusta ja vaatteiden paksuudellakaan kohdehenkilöllä ei ole merkitystä. Sen "uuden etälamauttimen" tominnan takia useampi palstalainen odottaa tietoa. Joten älä postaa vanhaa ja elähtänyttä tietoa siitä minkä kaikki tietää.
Käsittääkseni kukaan ei ole sanonut, että vaatteiden paksuudella ei ole merkitystä, vaan sanottiin:
normaalien vaatteiden paksuudellakaan ei ole juurikaan merkitystä koska eivät vaadi enää ns.ihokosketusta.
Eli normaalien vaatteiden paksuudella ei ole juurikaan merkitystä. Kirjoittaja voinee itse kertoa, mitä tällä tarkoitti. Itse ymmärsin sen niin, että jos henkilö käyttää nk normaaleja katuvaatteita, laitteella luultavasti saadaan aikaan vaikutus. Tällöin suljettaisiin pois kolme pilkkihaalaria päällekkäin -tyyppiset viritelmät.

Minä kommentoin ainoastaan sitä keskustelun kohtaa, jossa todettiin että laite ei vaadi ihokosketusta, ja siitä syntynyttä väittelyä. Minä tunnen ainoastaan Taser X26 ja X26P:n; en esim X2:ta, muiden valmistajien etälamauttimista puhumattakaan. Kuitenkin molemmissa tuntemissani laitteissa on ominaisuus, että nuolten ei tarvitse osua ihoon että laitteella saataisiin aikaan vaikutusta.
Avatar
Per Erik Hasselblad
Nikke Knakkertton
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Touko 21, 2018 5:18 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja Per Erik Hasselblad »

Oli pirikiikari ja uhitteli sen verran että katsoivat parhaaksi ottaa "miehen" pelistä varmalla tavalla.
Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Per Erik Hasselblad kirjoitti: To Helmi 11, 2021 7:09 pm Oli pirikiikari ja uhitteli sen verran että katsoivat parhaaksi ottaa "miehen" pelistä varmalla tavalla.
En tiedä, mikä pirissä sen tekee, mutta oon nähnyt pelottavan monta kertaa etälamauttimen jäävän näissä tehottomaksi. Pieni nykäys ja nisti suuttuu kahta kauheammin. Eikä ollut edes missään toppatakeissa vaan ihan t-paidassa, eli tarttumapintaakin oli.

Riehuva nisti puukon kanssa on tosiaan sellanen tilanne, ettei siitä enää puhumalla selvitä, ja taseri voi pahentaa tilannetta.
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!
Norman Bates
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Marras 25, 2020 10:53 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja Norman Bates »

YJT kirjoitti: To Helmi 11, 2021 5:15 pm Käsittääkseni kukaan ei ole sanonut, että vaatteiden paksuudella ei ole merkitystä, vaan sanottiin:
normaalien vaatteiden paksuudellakaan ei ole juurikaan merkitystä koska eivät vaadi enää ns.ihokosketusta.
Eli normaalien vaatteiden paksuudella ei ole juurikaan merkitystä. Kirjoittaja voinee itse kertoa, mitä tällä tarkoitti. Itse ymmärsin sen niin, että jos henkilö käyttää nk normaaleja katuvaatteita, laitteella luultavasti saadaan aikaan vaikutus. Tällöin suljettaisiin pois kolme pilkkihaalaria päällekkäin -tyyppiset viritelmät.

Minä kommentoin ainoastaan sitä keskustelun kohtaa, jossa todettiin että laite ei vaadi ihokosketusta, ja siitä syntynyttä väittelyä. Minä tunnen ainoastaan Taser X26 ja X26P:n; en esim X2:ta, muiden valmistajien etälamauttimista puhumattakaan. Kuitenkin molemmissa tuntemissani laitteissa on ominaisuus, että nuolten ei tarvitse osua ihoon että laitteella saataisiin aikaan vaikutusta.
Juurikin näin miten kerroit. Taser x:n Älypatruunat osaa säätää tehoaan itse niin että vaikutus saadaan vaikka nuoli ei menisikkään ihon alle vaan jää kiinni vaatekerroksiin.

Normaalit vaatteet tarkoittavat sisä ja ulkovaatteita kelin mukaan puettuna. Normaalia ei tosissaan ole viis nahkatakkia ja parit pilkkihaalarit päällekkäin.
"Selvinpäin symppis ja humalassa huippujätkä"
Kalapaliikki
Remington Steele
Viestit: 216
Liittynyt: La Joulu 12, 2020 8:05 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja Kalapaliikki »

Marja kirjoitti: To Helmi 11, 2021 4:29 pm
Kalapaliikki kirjoitti: Ke Helmi 10, 2021 10:24 pm Esimerkillistä toiminta. Olisi tosiaan ollut paikallaan lopettaa niljake vaikka niskalaukauksella, olisi helpompaa jatkossa. Nyt pannaan jalka kuntoon ja ei aikaakaan kun sama roska on samoissa puuhissa.

Paitsi tietenkin jos kyseessä on neekeri.
Et mitään fiksumpaa sitten pähkäillyt?
Eipä tällaisesta sankarista paljon fiksumpaa voi pähkäillä.
CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja CPO »

sonniman kirjoitti: Ke Helmi 10, 2021 10:42 pm Satuin ajamaan ohi kun ukko oli jo paareilla ja poliisit parveili ympärillä. Ilmeisesti haahuillut kaupasta Sininauha-säätiön kerrostalolle päin sillä olivat silloin niillä huudeilla. Tien toisella puolen on Rinnekodin Lastutienn kehitysvammaisten asuntola. Eipä oikein hyvä paikka tämänkään vuoksi kulkea ja heilutella puukkoa.
Näin taisi olla, että oli kotiin menossa tuonne säätiön asuntolaan Sahatielle. Oli poliisi kuulemma aavistellut reitin ja ollut ikään kuin vastassa hihhulia.
Ystävä asuu tuossa vieressä, ja kertoi, että on aiheuttanut kaikenlaista ohjelmaa ja tuonut väriä kylille tuo asuntola.
Avatar
Pmäki37
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 12:03 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja Pmäki37 »

Norman Bates kirjoitti: To Helmi 11, 2021 10:57 pm
YJT kirjoitti: To Helmi 11, 2021 5:15 pm Käsittääkseni kukaan ei ole sanonut, että vaatteiden paksuudella ei ole merkitystä, vaan sanottiin:
normaalien vaatteiden paksuudellakaan ei ole juurikaan merkitystä koska eivät vaadi enää ns.ihokosketusta.
Eli normaalien vaatteiden paksuudella ei ole juurikaan merkitystä. Kirjoittaja voinee itse kertoa, mitä tällä tarkoitti. Itse ymmärsin sen niin, että jos henkilö käyttää nk normaaleja katuvaatteita, laitteella luultavasti saadaan aikaan vaikutus. Tällöin suljettaisiin pois kolme pilkkihaalaria päällekkäin -tyyppiset viritelmät.

Minä kommentoin ainoastaan sitä keskustelun kohtaa, jossa todettiin että laite ei vaadi ihokosketusta, ja siitä syntynyttä väittelyä. Minä tunnen ainoastaan Taser X26 ja X26P:n; en esim X2:ta, muiden valmistajien etälamauttimista puhumattakaan. Kuitenkin molemmissa tuntemissani laitteissa on ominaisuus, että nuolten ei tarvitse osua ihoon että laitteella saataisiin aikaan vaikutusta.
Juurikin näin miten kerroit. Taser x:n Älypatruunat osaa säätää tehoaan itse niin että vaikutus saadaan vaikka nuoli ei menisikkään ihon alle vaan jää kiinni vaatekerroksiin.

Normaalit vaatteet tarkoittavat sisä ja ulkovaatteita kelin mukaan puettuna. Normaalia ei tosissaan ole viis nahkatakkia ja parit pilkkihaalarit päällekkäin.
Ja väitätte näiden toimivan 99% varmuudella?
Those who don't know history are destined to repeat it.
Norman Bates
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Marras 25, 2020 10:53 pm

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja Norman Bates »

Pmäki37 kirjoitti: Pe Helmi 12, 2021 10:35 am
Ja väitätte näiden toimivan 99% varmuudella?
Osumassa kyllä. Käyttäjien osumatarkkuutta tai laitteen käytön hallintaa en osaa enkä voi arvioida.

Pahoittelut jos ei kaikki ymmärrä tekstiäni mutta voin kyllä yrittää tarkentaa.
"Selvinpäin symppis ja humalassa huippujätkä"
YJT
Remington Steele
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Elo 17, 2020 11:35 am

Re: Poliisi ampui myymälävarkaaksi epäiltyä jalkaan Vantaalla

Viesti Kirjoittaja YJT »

Pmäki37 kirjoitti: Pe Helmi 12, 2021 10:35 am Ja väitätte näiden toimivan 99% varmuudella?
En ole esittänyt tällaista väitettä, enkä esitä nytkään. Minulla ei ole mitään tarkkoja tilastoja tässä käsillä.
Vastaa Viestiin