Turku, Perno: Kaksoismurha 3.4.2021 - syyntakeeton ampuja pakkohoitoon

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

PurplePanic kirjoitti: La Huhti 10, 2021 4:03 pm ... Jos sääntöjen mukaan uhrien tietoja ei saisi levitellä,
En itse mistään säännöistä puhunut. Yleensä uhrien tiedot jätetään pois kohteliaisuussyistä, ei toki aina ja kaikki.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2840
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

On Anoi Kaa kirjoitti: La Huhti 10, 2021 4:08 pm En itse mistään säännöistä puhunut. Yleensä uhrien tiedot jätetään pois kohteliaisuussyistä, ei toki aina ja kaikki.
No juurikin näin, ja vaikka ei jätettäisikään, niin kyllähän se mauton repostelu, varsinkin sivullisten uhrien osalta olisi kyllä syytä jättää vähemmälle, pois lukien joku alamaailman välienselvittely, missä se kaivelu molempien osallisten osalta pohjamutia myöten nyt kuuluu hiukan kuin asiaan.
Hiukan kuin tyyliin: tämä sivullinen uhri on maija meikäläinen, oli lapsia ja kasvattaa kukkia ja ajaa jopolla on ihan jees vielä, mutta siinä kohtaa kun ryhdytään arvuuttelemaan vetääkö kamaa/eikö vedä ja onko se jopo varastettu, ollaan menty kyllä minusta liian ihan pitkälle.

Tässä keississä tuo Turriharrastus ja seksuaalinen suuntaus varsinaisen kohteeen osalta kuuluu kyllä puolestaan toki asiaan ihan noin mahdollisen motiivin kannalta ajatellen.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Manntag
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Heinä 14, 2020 6:58 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Manntag »

Skloddi kirjoitti: La Huhti 10, 2021 3:38 pm
sörsse kirjoitti: La Huhti 10, 2021 3:31 pm Olenkohan ymmärtänyt kaikki oikein, kun joku naapurustossa asuva mielestäni kuvaili uloskannettuja ruumissäkkejä sanoin: "ensimmäiseksi tuotiin pieni ja siron oloinen ja toiseksi todella iso", minkä itse arveli olleen mies, kun oli niinkin suuri??
Kuvissa tuo rinssieverstin jälkikasvu ainakin näyttää suurikokoiselta, kun taas hänen puolisonsa (Markus/uhri) vaikuttaa hyvinkin hintelältä, vai olenko erehtynyt jossain, mikä sinänsä ei olisi veret seisauttavaa, koska olen erehtynyt kerran aikaisemminkin,,, tuolloin luulin olevani väärässä?
Olet erehtynyt, surmattu uhri on pariskunnasta se isompi, selvinnyt se pienempi.
Onko tämä varma tieto? Itse olisin veikannut ihan toisinpäin kuten sörsse.
Mitähän sanaa mustista käytetään espanjankielisissä maissa?
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10697
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja damfin »

Olen samaa mieltä noista uhrien nimien turhasta levittelystä, asialliseen sävyyn uhrin nimenkin voi joissain tapauksissa tuoda esille jos sillä tiedolla on jotain annettavaa tapauksen kannalta mutta se ei ole suotavaa että sillä mitenkään retosteltaisiin.
Tässä ketjussa on paljonkin ihan asiatontakin nimien levittelyä, mutta toisaalta taustansa takia ymmärrän että tuo uhrin "anopin" henkilöllisyys ketjuun päätyi, antaahan tuo viro-yhteys jotain lisäväriä tähän muutenkin värikkääseen (jopa sateenkaaren värikkääseen) tapaukseen.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10697
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja damfin »

Manntag kirjoitti: La Huhti 10, 2021 5:13 pm
Skloddi kirjoitti: La Huhti 10, 2021 3:38 pm
sörsse kirjoitti: La Huhti 10, 2021 3:31 pm Olenkohan ymmärtänyt kaikki oikein, kun joku naapurustossa asuva mielestäni kuvaili uloskannettuja ruumissäkkejä sanoin: "ensimmäiseksi tuotiin pieni ja siron oloinen ja toiseksi todella iso", minkä itse arveli olleen mies, kun oli niinkin suuri??
Kuvissa tuo rinssieverstin jälkikasvu ainakin näyttää suurikokoiselta, kun taas hänen puolisonsa (Markus/uhri) vaikuttaa hyvinkin hintelältä, vai olenko erehtynyt jossain, mikä sinänsä ei olisi veret seisauttavaa, koska olen erehtynyt kerran aikaisemminkin,,, tuolloin luulin olevani väärässä?
Olet erehtynyt, surmattu uhri on pariskunnasta se isompi, selvinnyt se pienempi.
Onko tämä varma tieto? Itse olisin veikannut ihan toisinpäin kuten sörsse.
En tiedä onko se muulla perusteella täysin varma tieto, mutta kun oli kuva siitä pariskunnan vihkitilaisuudesta jossa pari oli selät kameraan päin, niin tukasta päätellen uhri oli kylläkin se huomattavasti kookkaampi.
edit: ja uteliaana piti tietenkin vilkaista muistinko oikein, ja olihan siellä näköjään kuvia edestäpäinkin, ja kyllä, uhri oli se isompi.
Ja mitä tulee siihen anopin instaan, niin kyllähän tuo nyt on näköjään ihan julkisena postauksena lisännyt uhrin kuvan "rest in peace" saatetekstillä, eli ei kai hän tuota mitenkään salaile.
salapolize
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:44 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja salapolize »

Tietääkö joku miten tämä nyt siis eteni? Oliko siis Markus pääkohde ja avasi oven ja sai haulikosta? Ja myös soitti häkeen? Missä kohtaa naapurit sai osumaa, menikö katsomaan meteliä kolmelta yöllä yms...
salapolize
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:44 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja salapolize »

Pistäkääs tänne se vihkimiskuva.
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4294
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Kun tekijä on tuntenut murhauhrin ja ainakin yhden murhayrityksen uhrin (todennäköisesti kaksikin eli anopin myös), eikä motiivia ole toistaiseksi kerrottu, niin totta munassa täällä spekuloidaan. Siinä yhteydessä jaetaan myös niitä uhrien tietoja niiltä osin, kun ne mahdollisesti, ehkä, kenties liittyvät tapahtumiin.

Revittely ja ihan puhdas avaruusarvailu ei tietysti ole ok, ja aina on syytä olla hienotunteinen, mutta muilta osin ihan normaalia toimintaa tällä palstalla.
Viimeksi muokannut Skloddi, La Huhti 10, 2021 6:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
namnam
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2021 7:39 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja namnam »

Uhrin anopin ig-muistokirjoituksessa lukee vapaasti suomennettuna "meidän suojeleminen oli omaa henkeäsi tärkeämpää" 🤔 olisikohan uhri saanut blokattua / heitettyä ampujan rappukäytävään ennen kun ehti puolison ja anopin kimppuun.
sarah6719
Roger Murtaugh
Viestit: 851
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 3:48 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja sarah6719 »

namnam kirjoitti: La Huhti 10, 2021 6:36 pm Uhrin anopin ig-muistokirjoituksessa lukee vapaasti suomennettuna "meidän suojeleminen oli omaa henkeäsi tärkeämpää" 🤔 olisikohan uhri saanut blokattua / heitettyä ampujan rappukäytävään ennen kun ehti puolison ja anopin kimppuun.
Luin tuon tekstin. Ehkä vaan ettei päästänyt sisään ampujaa ja siten suojeli heitä. Mistä tietää jos olisikin ollut ensisijainen tarkoitus tappaa hänen poika... Toivottavasti selviää oliko heillä joskus suhde josta ampuja katkeroitui.
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4294
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

sarah6719 kirjoitti: La Huhti 10, 2021 6:48 pm
namnam kirjoitti: La Huhti 10, 2021 6:36 pm Uhrin anopin ig-muistokirjoituksessa lukee vapaasti suomennettuna "meidän suojeleminen oli omaa henkeäsi tärkeämpää" 🤔 olisikohan uhri saanut blokattua / heitettyä ampujan rappukäytävään ennen kun ehti puolison ja anopin kimppuun.
Luin tuon tekstin. Ehkä vaan ettei päästänyt sisään ampujaa ja siten suojeli heitä. Mistä tietää jos olisikin ollut ensisijainen tarkoitus tappaa hänen poika... Toivottavasti selviää oliko heillä joskus suhde josta ampuja katkeroitui.
Tää on mun vahvin veikkaus ollut jo pitkään, että tekijällä on joskus ollut jotain suhteen tapaista pariskunnan hengissä selvinneen kanssa. Oli aikeissa murhata "uuden" miehen, mutta ilmeisesti myös exän äiteineen. Tunsi todennäköisesti siis äidinkin, ehkä oli joskus jopa esitelty tälle pullakahvien äärellä.

Poliisihan on kertonut alusta lähtien, että puoliso äiteineen olivat asunnossa piilossa. Ehkä muistokirjoitus viittaa vain siihen, että kuollut uhrautui esittäen, että muita ei ole enää paikalla.
Zupzup
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Su Huhti 04, 2021 7:47 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja Zupzup »

En tiedä muitten mielipidettä mut mä pidän kovin erikoisena viikko murhan jälkeen tehtyjä julkisia somepäivityksiä. Itse en ehkä olis valmis kertomaan että olen menettänyt rakkaan ihmisen murhassa, saatikka et on itse ollut näkemässä sen :shock:
salapolize
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: La Kesä 20, 2020 8:44 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja salapolize »

Varmaan aika haikeeta Markukselle esittää ettei asunnossa ole muita, ja samalla tietää että kuolee. On kuitenkin ollut sitten puhelin taskussa, että sai soitettua apua... Ampuja pistäny Markukselle haulin rintaan ja kun Markus esitti ettei ole muita, niin ampuja yrittänyt paeta mutta törmännyt muihin asukkaisiin ja käynyt päälle.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4533
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Chili kirjoitti: La Huhti 10, 2021 8:15 am Oliko alakerran Aaltonen ollut avaamassa rapun ulko-ovea ja joutunut käsikähmään ihan sattumalta sen vuoksi nähtyään pitkäpiippuisen aseen?
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta usein saman klaanin jäsenet tuppaavat asumaan toinen toistensa naapureissa ja ovat usein toisilleen sukuakin, mikä lisää mahdollisuutta saman sukunimen omaamiseen.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4533
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

salapolize kirjoitti: La Huhti 10, 2021 7:45 pm Varmaan aika haikeeta Markukselle esittää ettei asunnossa ole muita, ja samalla tietää että kuolee. On kuitenkin ollut sitten puhelin taskussa, että sai soitettua apua... Ampuja pistäny Markukselle haulin rintaan ja kun Markus esitti ettei ole muita, niin ampuja yrittänyt paeta mutta törmännyt muihin asukkaisiin ja käynyt päälle.
Mitäs jos ampuja tiesi tasan tarkkaan keitä asunnossa piileksii ja jopa sen, miksi ja missä piileskelevät?

Asiahan ei sinänsä minulle mitenkään kuulu, mutta muistuttelen nyt kuitenkin, että näissä rikosjutuissa ei pitäisi liikaa oletella, että asiat menivät niin ja niin. Kaikki on mahdollista.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Vastaa Viestiin