Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kerran kävin läpi kuolemaan johtaneet onnettomuudet vuoden ajalta. Tulos oli selvä, viisi häirikköryhmää pitäisi sulkea pois liikenteestä
- Känni/huumekuskit
- Moottoripyörät
- Hirvet
- Vanhukset
- Juuri kortin saaneet
Ja kuolleiden määrä putoaisi palttiarallaa 90 prosenttia.
Juuri kortin saanut, iäkäs rattijuoppo törmää moottoripyörällä hirveen?
Minusta suurin ongelma on asennevammaisuus. Voi olla vaikka iän heikentämä tai täysin kokematon kuski, mutta silloin pitää ymmärtää rajansa, eikä lähteä ohittelemaan tai ajamaan hirveällä kelillä. Tietysti aivan oma lukunsa ovat nämä hälläväliä-kuljettajat, jotka ajavat ikinä autokoulua käymättä huumepäissään poliiseja pakoon.
Näitä ei välttämättä tarvitsisi sulkea pois, kasikympin lätkä takaisin voisi joitakin hillitä.
Juu, käytännössä mahdoton. Kasikympin lätkää mieluummin vain muita herkemmin kortti pois reiluista ylinopeuksista, liikenteen vaarantamisesta ja känniajeluista yms...
Mitähän sanaa mustista käytetään espanjankielisissä maissa?
Olen sitä mieltä, että suomessa pitäisi laittaa kaaharit kuriin ja kännikuskit/huumekuskit.
Kerran kävin läpi kuolemaan johtaneet onnettomuudet vuoden ajalta. Tulos oli selvä, viisi häirikköryhmää pitäisi sulkea pois liikenteestä
- Känni/huumekuskit
- Moottoripyörät
- Hirvet
- Vanhukset
- Juuri kortin saaneet
Ja kuolleiden määrä putoaisi palttiarallaa 90 prosenttia.
Kauanko se kortti taskussa täytyisi odottaa että on hyvä kuski ja saa ajaa? Onko siinä kortissa joku voima joka voimistuu ajan myötä?
Miten kukaan voisi tulevaisuudessa ajaa autoa jos juuri kortin saaneet eivät saa ajaa?
Those who don't know history are destined to repeat it.
Kauanko se kortti taskussa täytyisi odottaa että on hyvä kuski ja saa ajaa? Onko siinä kortissa joku voima joka voimistuu ajan myötä?
Miten kukaan voisi tulevaisuudessa ajaa autoa jos juuri kortin saaneet eivät saa ajaa?
Nyt mä sanoisin, että sä olet asian ytimessä. Pidä tosta kiinni.
Mitähän sanaa mustista käytetään espanjankielisissä maissa?
Uutisen mukaan onnettomuudessa menehtyneet olivat alle 20-vuotiaita miehiä, jolloin kyseessä on melko tuore kuljettaja, joista osa on melkoinen riskitekijä liikenteessä. Toinen iso riskitekijä on moottoripyöräily, tosin enemmän kuljettajille aj matkustajille itselleen.
Mitähän sanaa mustista käytetään espanjankielisissä maissa?
Uutisen mukaan onnettomuudessa menehtyneet olivat alle 20-vuotiaita miehiä, jolloin kyseessä on melko tuore kuljettaja, joista osa on melkoinen riskitekijä liikenteessä. Toinen iso riskitekijä on moottoripyöräily, tosin enemmän kuljettajille aj matkustajille itselleen.
Vai onko kortin tuoreuden sijaan kyse kuitenkin kuljettajan iästä.
Liikennekokemusta voi 20-v jantterilla on jo useampi vuosi alkaen 15-v, vaikka ei kaikki olisikaan autolla hankittua kokemusta niin kokemusta kuitenkin.
Helvetillisiä riskejä tuli otettua liikenteessä, kun sain kortin. Ajoin auton katon kautta ympärikin kertaalleen, mutta se ei pysäyttänyt vauhtia kuin hetkeksi. Kyllä nuoret miehet ovat suuri riski liikenteessä. Vaikea sanoa mikä siihen olisi lääke. Nuoret miehet ottavat riskeja kaikkialla elämänaloilla. Se kuuluu elämään.
Valtatiellä 11 Sastamalan Putujan onnettomuuspaikalla tunnelma äitienpäivän iltapäivänä oli surullinen. Tummat pilvet pimensivät taivaan ja suora tieosuus kiilteli märkänä.
Kolme ihmistä kuoli kyseisellä paikalla liikenneonnettomuudessa lauantai-iltana hieman kello 18 jälkeen.
Paikalle on saapunut myös 18-vuotias Kasmir, joka oli tuomassa onnettomuudessa menehtyneelle isälleen viimeistä tervehdystä. "Lepää rauhassa iskä".
Pojan mukana turmapaikalle saapui Outi-äiti, uhrin entinen puoliso.
sastamala_kolari.jpg
Iskän kanssa suunniteltiin hänen 40-vuotispäiviään juuri, ne oli tarkoitus viettää isolla porukalla yhdessä, Kasmir kertoo.
Hänellä on kolme nuorempaa sisarusta.
– Kasmirin isä oli viemässä Kiikoisiin omalle äidilleen äitienpäiväkukkaa, tervehdys jäi nyt antamatta, Outi kertoo.
– Iskän syntymäpäivää vietän kaikesta huolimatta, Kasmir sanoo ja katsoo surmapaikalle tuotuja kynttilöitä ja kukkia ja kortteja, joissa on muistosanoja.
Kohtalokas ohitus
Tuhoisa onnettomuus tapahtui ohitustilanteessa, jossa Tampereen suuntaan ajanut ohittamaan lähtenyt henkilöauto törmäsi Tampereelta Poriin päin omalla kaistallaan ajaneeseen autoon. Törmäyksen seurauksena ohittamaan lähteneen auton kuljettaja ja yksi matkustaja menehtyivät. Kumpainenkin oli alle 20-vuotias. Yksi matkustaja myös loukkaantui vakavasti.
Omalla kaistallaan ajaneen auton kuljettaja ja ainoa matkustaja loukkaantuivat vakavasti. He ovat yli 60-vuotias pariskunta.
Samassa tilanteessa nokkakolarissa osallisina olleisiin autoihin törmäsi vielä moottoripyöräilijä, joka menehtyi onnettomuudessa.
Tieolosuhteet olivat tapahtumahetkellä poliisin mukaan hyvät. Onnettomuus tapahtui suoralla tieosuudella valoisaan ja kuivaan aikaan.
Osalliset ovat eri paikkakunnilta Sisä- ja Länsi-Suomesta.
Poliisin mukaan ohittava auto ajoi ylinopeutta tieosuudella, jossa nopeusrajoitus on 100 km/h.
...
Helvetillisiä riskejä tuli otettua liikenteessä, kun sain kortin. Ajoin auton katon kautta ympärikin kertaalleen, mutta se ei pysäyttänyt vauhtia kuin hetkeksi. Kyllä nuoret miehet ovat suuri riski liikenteessä. Vaikea sanoa mikä siihen olisi lääke. Nuoret miehet ottavat riskeja kaikkialla elämänaloilla. Se kuuluu elämään.
Täsmälleen samat sanat!! Tosin kattokerhon sijasta kuuluin ojakaartiin. Liikenteessä liikaa riskejä ottavat nuoret miehet pitäisi tunnistaa tehokkaammin ja puuttua siihen ajotapaan.
Mitähän sanaa mustista käytetään espanjankielisissä maissa?
Miesten ajokortille ikäraja nostettava 20 vuoteen. Mikäli haluaa kortin jo 18-v, niin pitää (omalla kustannuksella) läpikäydä tutkimus jossa määritetään henkinen kypsyys. Mitään muita poikkeuksia ei saisi olla.
Miesten ajokortille ikäraja nostettava 20 vuoteen. Mikäli haluaa kortin jo 18-v, niin pitää (omalla kustannuksella) läpikäydä tutkimus jossa määritetään henkinen kypsyys. Mitään muita poikkeuksia ei saisi olla.
Joo, lykätään ihmeessä monen nuoren miehen työllistymistä parilla vuodella. Inttihän ei vielä olekaan riittävän epätasa-arvoista.
Eivät ne kypsymättömät ole ajattelukykyisiä vielä 20-vuotiainakaan. Näkeehän sen tämän palstan rikoksistakin.
Kiertääkö kouluissa enää liikenneturvan tyyppejä näyttämässä kuvia tai kertomassa omakohtaisia kokemuksia siitä, mitä kolariautoissa istuville tapahtuu? Vai onko tämäkin tapa jäänyt hyssyttelykulttuurin jalkoihin, ettei vaan pumpulissa kasvaneet Pirjo-Kalevit järkyty näkemästään tai kuulemastaan? Ihmiset on niin saatanan erkaantuneet todellisuudesta ja luulevat olevansa kuolemattomia vailla velvollisuuksia. Ei myöskään ois pahitteeks pakottaa näitä uusia kuskeja, kaahareita tai rattijuoppoja kakkosvaiheen lisäksi vielä muutamana vuotena hakemaan leimaa korttiin kertauskoulutuksen kera. Osana koulutusta vois pakottaa katsomaan videoita onnettomuuksista ja kuvia kolariautojen ruumiista. Kun kerran näkee ihmisen jäänteet solmussa jossain konepellin välissä, ei jatkossa välttämättä olekaan niin kiire liikenteessä.
Olen etenkin pahoillani Kasmir-pojan ja hänen sisarustensa puolesta.
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Kiertääkö kouluissa enää liikenneturvan tyyppejä näyttämässä kuvia tai kertomassa omakohtaisia kokemuksia siitä, mitä kolariautoissa istuville tapahtuu? Vai onko tämäkin tapa jäänyt hyssyttelykulttuurin jalkoihin, ettei vaan pumpulissa kasvaneet Pirjo-Kalevit järkyty näkemästään tai kuulemastaan? Ihmiset on niin saatanan erkaantuneet todellisuudesta ja luulevat olevansa kuolemattomia vailla velvollisuuksia. Ei myöskään ois pahitteeks pakottaa näitä uusia kuskeja, kaahareita tai rattijuoppoja kakkosvaiheen lisäksi vielä muutamana vuotena hakemaan leimaa korttiin kertauskoulutuksen kera. Osana koulutusta vois pakottaa katsomaan videoita onnettomuuksista ja kuvia kolariautojen ruumiista. Kun kerran näkee ihmisen jäänteet solmussa jossain konepellin välissä, ei jatkossa välttämättä olekaan niin kiire liikenteessä.
Olen etenkin pahoillani Kasmir-pojan ja hänen sisarustensa puolesta.
Ei ongelma ole siinä, etteikö valistusta olisi. Nykyään vain varsinkin nuorten keskuudessa he kokevat olevansa kuolemattomia ja parhaita kaikessa. Nöyryys on hävinnyt kokonaan. Se näkyy valtaosan nuorista jokapäiväisessä elämässä. Kukaan ei halua tehdä paskaduuneja, vaan pitäisi suoraan olla toimitusjohtaja kun koulusta valmistuu. Auto ei saa olla mikään paska, vaan sen on oltava kallis, hieno ja tehokas. Vaatteet ei saa olla mitään perus henkkamaukkaa, vaan design merkkejä. Autoilla ajetaan todella kovaa, koska osataan ajaa paremmin kuin muut, onhan se kortti ollut jo vuoden. Perjantaisin ei juhlita mäyräkoira kainalossa, vaan pitää olla loleja ja muita huumausaineita, koska niinhän ne julkkiksetkin juhlii. Nuorilla ei ole nykyään muita kuin oikeuksia, velvollisuuksia ei niinkään.
Uutisen mukaan onnettomuudessa menehtyneet olivat alle 20-vuotiaita miehiä, jolloin kyseessä on melko tuore kuljettaja, joista osa on melkoinen riskitekijä liikenteessä. Toinen iso riskitekijä on moottoripyöräily, tosin enemmän kuljettajille aj matkustajille itselleen.
Nämä ovat ne kaksi pahinta mahdollista yhdistelmää