Tampereen lapsisurma 22.5.2021 - Äiti syyntakeeton

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ouagadougou
Hetty Wainthropp
Viestit: 469
Liittynyt: To Maalis 19, 2020 7:17 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Ouagadougou »

NoRemorse kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 12:16 pm
jekkumaisteri kirjoitti:
Sairaskohtaus autolla ajaessa ja sen seurauksena tapahtunut päälleajo on täysin eriasia kuin murha. Tuollaisessa tapauksessa en halveksisi ja katkoisi ystävyyttä.

Mutta murha jossa lapsi murhataan niin minä halveksin tekijää vaikka teko johtuisi sairaudesta. En voi vaan pitää lapsen murhaajaa ihmisenä enää. Minulle he ovat roskasakkia
Miksi halveksit tekijää, jos teko johtuu puhtaasti sairaudesta? Lainkin mukaan henkilö ei ole silloin syyntakeinen, eikä häntä tuomita rangaistukseen.

Esimerkiksi skitsofrenia on sairaus siinä missä epilepsia, jonka kohtauksen aikana voisi ajaa esimerkkini mukaisesti lapsen päälle. Jos yhtään mietit asioita järjellä, etkä mene pelkästään tunne edellä, niin halveksunta kummassakin tapauksessa on jopa epäreilua.
Minä halveksin jekkumaisterin kaltaisia ihmisiä, jotka näkevät vain mustaa ja valkoista. En missään tapauksessa puolustele tai hyväksy äidin tekoa, mutta jos tässä nyt on kyse synnytyksen jälkeisestä patologisesta tilasta, asiat ovat kehkeytyneet sen mukaisesti. Olen tosiaan kokenut tuon tilan itsekin, ja se oli maanpäällinen helvetti. Onnekseni ajattelin depression kuilussa olevani itse paha. Vauva edusti minulle hyvää, jota en halunnut 'saastuttaa'.

Minä pääsin hoitoon, kaikki eivät pääse. Emme tiedä tapauksen taustoja.
K4t
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Syys 28, 2020 8:53 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja K4t »

Jos ette kerro nimeä, sanokaa edes mistä sen löydän? Itse psykoosin ja skitsofrenisia aikakausia kärsineenä, en ole astaloiden kanssa lynkkaamassa. Tavallista ullataalasmaisuutta vaan.
Paikalla
Musta-Pekka2016
Neuvoja-Jack
Viestit: 594
Liittynyt: To Syys 08, 2016 1:18 am

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka2016 »

Toivottavasti huhu kidutuksesta ja ruumis useammassa osassa ei pidä paikkaansa, itse en halua ainakaan uskoa siihen.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4531
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Musta-Pekka2016 kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 11:07 pm Toivottavasti huhu kidutuksesta ja ruumis useammassa osassa ei pidä paikkaansa, itse en halua ainakaan uskoa siihen.
Huhuja varmaan pyörii, eikä kaikille niille kannata antautua. Se huhu, minkä minä kuulin, kertoi kuolleen lapsen löytyneen ihan yhtenä kappaleena. Pitäisin tätä minun kuulemaa versiota todennäköisempänä.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
annaanna

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Iltavilli kirjoitti: Pe Touko 28, 2021 10:37 pm Laittakaa mullekkin tai julkaiskaa nyt joku se täällä. :roll:
Onnistuisiko ketjussa ohjeistus, että terrorisoikaa sitä nikkiä suoraan, joka kertoi jo, ettei nimeä kerro, vaikka sen tietää.
Hitosti vähemmän ketjua pilaavaa.

Tai voisiko vaatia lopettamaan yksärivaatimusten esittäminen. :roll:
Insomnia
Harjunpää
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Joulu 03, 2019 4:28 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Insomnia »

Vaikka ihan vilpittömästä mielenkiinnosta minuakin aina nimet kiinnostaa, niin tässä ketjussa joidenkin loputon vaatiminen pistää miettimään…

Haetaanko tuolla pakonomaisella jankkaamisella jotain lohtua omaan eloon, että pakko saada tietää löytyykö sieltä joku johon verrata itseä. Jos sieltä löytyisi joku ns. parempi ihminen, niin hätääkös minulla tuskieni kanssa, kun muillakin menee huonosti :roll:
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5306
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Eikö sen nimen nyt vaan voi lätkästä tänne?

Näin on toimittu melkein aina ennenkin, miks tää nyt niin salaperäistä on?
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Bohemian Rhapsody
Hetty Wainthropp
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 10:05 am

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Bohemian Rhapsody »

ruusumaa kirjoitti: La Touko 29, 2021 7:16 am Eikö sen nimen nyt vaan voi lätkästä tänne?

Näin on toimittu melkein aina ennenkin, miks tää nyt niin salaperäistä on?
Ei voi kun ei kiinnosta. Sitäpaitsi jos on muitakin lapsia niin epäeettistä. Ja ollut jo, jos näin toimitu ennenkin. Seuraavaks joku valopää alkaisi haukkumaan koko perhettä.

Mutta vauva sivujen pikkulinnut laulaa kostosta miehelle. Ei mitään hajua. Siksi nimike murha kuulemma.
Mortui vivos docent
annaanna

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Bohemian Rhapsody kirjoitti: La Touko 29, 2021 7:19 am Mutta vauva sivujen pikkulinnut laulaa kostosta miehelle. Ei mitään hajua. Siksi nimike murha kuulemma.
No ei ainakaan helposti löydy mitään viitteitä miehestä ja kostoteosta. On se selväksi tullut haastattelujen kautta, että lastenvaunujen löytymisestä on alkuun lähtenyt tutkinta ja jatkunut ruumislöydöllä. Ei tässä hätääntyneet miehet ole yhteyttä ottaneet saamistaan viesteistä. Vai onko siellä lähetietoa?
Mitä lie huomionhakuista mammaa siellä Vauvalla omiaan keksimässä.

Täällähän oli ote rikoslaista, jossa todettiin automaattisena ankaroittamisperusteena olevan se, että rikos kohdistuu lapseen. Henkirikos olisi ehkä sitten ilman muuta tutkintanimikkeeltään murha. Ihan riippumatta siitä onko kostoviestejä miehelle laitettu ennen tekoa.
Toisaalta taas rangaistus "helpottuu" sen mukaan onko kyseessä niin nuori vauva, että voidaan olettaa äidin olevan henkisesti heikentyneessä tilassa.
Tätä kyllä voisi joku ammattinsa tai harrastuneisuutensa puolesta lakiin tai käytäntöön perehtynyt selventää.
Viimeksi muokannut annaanna, La Touko 29, 2021 9:09 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

No jo on oiva tapa kostaa tappamalla oma lapsi. Naisen logiikka?
Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Bird »

trubaduuri kirjoitti: La Touko 29, 2021 9:05 am No jo on oiva tapa kostaa tappamalla oma lapsi. Naisen logiikka?
Narsistit tappaa lapsiaan kostoksi, joten sanoisin, että narsistin logiikka. Sukupuoleen katsomatta. Tässä casessa en jotenkaan vaan vielä usko, että olisi edes parisuhdetta. Selvinnee vielä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5306
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Bohemian Rhapsody kirjoitti: La Touko 29, 2021 7:19 am
ruusumaa kirjoitti: La Touko 29, 2021 7:16 am Eikö sen nimen nyt vaan voi lätkästä tänne?

Näin on toimittu melkein aina ennenkin, miks tää nyt niin salaperäistä on?
Ei voi kun ei kiinnosta. Sitäpaitsi jos on muitakin lapsia niin epäeettistä. Ja ollut jo, jos näin toimitu ennenkin. Seuraavaks joku valopää alkaisi haukkumaan koko perhettä.

Mutta vauva sivujen pikkulinnut laulaa kostosta miehelle. Ei mitään hajua. Siksi nimike murha kuulemma.
Se nimen julkaisu vois päinvastoin hillitä rankempia huhuja! Nyt tähän on sotkettu jo suunniilleen kaikki Tampereen teatteritkin ja ihmisiä niistä.

Onko se sitten järkevää?
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
räähkä
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Heinä 24, 2020 1:18 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja räähkä »

Eihän se järkevää ole mutta siinä vastuu on kyllä ihan jokaisella kirjoittajalla itsellään. Ei kirjoiteta tänne nimiä ja tunnistettavia viitteitä ihmisiin, jos ei olla 200% varmoja. Turha sellaisesta typeryydestä on niitä syyttää, jotka ei nimeä julkaise.
J74
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2020 2:59 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja J74 »

Tekijä: Arkko Päivi Susanna s. 17.7.1982
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4531
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Äidin epäillään surmanneen lapsensa Tampereella

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Surullista. Pienellä lapsella olisi voinut olla ihan hyvä elämä edessä.

Kun katselin Facebookista yllä mainitun nimisen naisen profiilia, niin siellähän on vaikka kuinka paljon tykätty erilaisista tukipalveluista. On ensi- ja turvakodit tykättynä, on Tampereen lapsiperheiden tukipalvelut ja neuvolat tykättynä, on mielenterveystahoja tykättynä. Psyykkisestä sairastamisesta oli tuotettu näytelmäkin Tukkateatteriin. Tietoa mielenterveysasioista ja aputahoista on siis ollut paljonkin, joten tuskin on ollut kyse sen enempää tiedonpuutteesta kuin psykoottistasoisista defensseistäkään (esim. kieltäminen). Synnytyksestäkin oli ilmeisesti jo kulunut kuukausia, joten siltä osin suurin hormonimyrskykin oli luultavasti jo takanapäin.

Uskon naisella olleen korvien välissä jotain vikaa.
En kuitenkaan usko mielenterveysongelmiin ainoana murhasyynä, enkä varsinkaan usko syyntakeettomuuteen.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Vastaa Viestiin