Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Minä Kannelmäessä asuva vierailin tuossa kesällä Riihimäellä rauhallisella omakoti/rivitaloalueella. Vain suomalaisen näköisiä liikkujia havaitsin. Riihimäen "keskusta" oli myös hyvin valkoista mitä nyt ehdin pikaisella läpiajolla havannoida.

Korona sairastettu, nyt uusi tauti nimeltä Nurmijärvi-ilmiö tuntuu iskevän.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

On Anoi Kaa kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 3:29 pm
USAn tiimihän osoitti jo etukäteen rotuasioiden ja kuvitteellisen mielisairauden olevan tiimille urheilua tärkeämpi, eikä tämä jäänyt kaikilta huomaamatta (trigger-warning lumihiutaleet):
https://youtu.be/wF8GEtEgNOY
Pretty, pretty, pretty funny. Sanoisi ehkä joku, mutta minä sanon varoituksen: Ei ruokaa eikä juomaa suuhun videon puolivälin jälkeen. Älä käsittele autoa tai työkoneita kuunnellessasi tätä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

mikko1979
Hetty Wainthropp
Viestit: 462
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 5:09 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja mikko1979 »

Meidän kerrostalossa on asunut vuosien kuluessa yhteensä neljä kertaa tummia. Viimeksi asuneen perheen kanssa oli ongelmia, varsinkin heidän yläkerran naapurin kanssa metelöinnistä. Kerrankin kun talossa oli yleinen saunavuoropäivä, niin eräs asukas oli ollut menossa saunaan, niin siellä oli sauna täynnä tummia. Naapuritalossa asui vuosia sitten yksi tummien perhe joilla oli lapsia. Sitten eräänä iltana ulkoa kuului ääni, joka kuulosti siltä kuin joku puhaltaisi pilliin. Seuraavana päivänä sama juttu, ja sitä seuraavana... Viimein menin katsomaan parvekkeelle ja huomasin, että perheen äiti seisoo parvekkeella ja puhaltaa pilliin. Kutsui ulkona olevia lapsiaan kotiin tällä keinoin.

Marja
Martin Beck
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 7:45 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Marja »

Jack the Ripper kirjoitti:
Ti Elo 03, 2021 1:12 pm
Minä Kannelmäessä asuva vierailin tuossa kesällä Riihimäellä rauhallisella omakoti/rivitaloalueella. Vain suomalaisen näköisiä liikkujia havaitsin. Riihimäen "keskusta" oli myös hyvin valkoista mitä nyt ehdin pikaisella läpiajolla havannoida.

Korona sairastettu, nyt uusi tauti nimeltä Nurmijärvi-ilmiö tuntuu iskevän.
Sama pistänyt riksussa silmään, mutta mitä tarkoitat tässä yhteydessä Nurmijärvi-ilmiöllä ?

Slaikka
Sofia Karppi
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 21, 2020 1:25 am

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Slaikka »

Eilen uutisoitiin Helsingin tilannetta muuttotappio kaupunkina. Varakkaat kehyskunnat vetävät sen sijaan ihmisiä. Niissä mutiaisten osuus marginaalinen.

Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3691
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Melkoinen nollatutkimus tosiaan.

Sinänsä se on hyvä huomioida, että haittamatujen ja smugujen kanssa elossa ei pahinta ole ne ajoittaiset terrori-iskut, murhat, tapot, ryöstöt, raiskaukset ja pahoinpitelyt.

Ihan arkielo loisivien perseilijöiden kanssa on erittäin epävakaata ja epämiellyttävää.

Ei sellaisia kukaan naapuriksi halua.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa

veniard
Harjunpää
Viestit: 323
Liittynyt: La Joulu 29, 2012 11:18 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja veniard »

Olen kuullut useammaltakin väittämän että edim Tuusulan riihikallio-hyrylä sektorille ei ole lupaa romanuen tulla. Naureskellu tuolle väittämälle mutta kuulemma ainoa joka tuolla vaikuttaa on Santeri, siis päämajan isäntä. Herää kyrmynys. Jos näin olisi. Onko Santeri kieltänyt muiden tulon kylälle? Hänhän sai lokaa manne teeveen tiimoilta. Jos jollain esittää asiasta tietoo niin kiva olis kuulla.

SatuSetä
Harjunpää
Viestit: 333
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 6:35 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja SatuSetä »

veniard kirjoitti:
Ke Elo 04, 2021 11:32 am
Olen kuullut useammaltakin väittämän että edim Tuusulan riihikallio-hyrylä sektorille ei ole lupaa romanuen tulla. Naureskellu tuolle väittämälle mutta kuulemma ainoa joka tuolla vaikuttaa on Santeri, siis päämajan isäntä. Herää kyrmynys. Jos näin olisi. Onko Santeri kieltänyt muiden tulon kylälle? Hänhän sai lokaa manne teeveen tiimoilta. Jos jollain esittää asiasta tietoo niin kiva olis kuulla.
Kyllähän näitä juttuja kuulee ja jotain jopa tiedänkin... Varsinaisesti tuosta kyseisestä asiasta ei ole varmuutta, mutta kuulostaa ihan siltä, mitä olen kuullutkin...
Faija sattuu erään kylän päällikön tuntemaan hyvinkin ja pari kertaa kun on vähän suku (tai paikkakunnalla asuva toinen suku) käynyt rötöstelemässä firman pihassa, niin soitto heimopäällikölle ja on muutaman päivän viivellä tullut nöyrää poikaa pyytämään anteeksi ja korvaamaan vahingot.
En ihmettelisi yhtään, että tuo väittämä olisi totta.

Marja
Martin Beck
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 7:45 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Marja »

SatuSetä kirjoitti:
Ke Elo 04, 2021 2:10 pm
veniard kirjoitti:
Ke Elo 04, 2021 11:32 am
Olen kuullut useammaltakin väittämän että edim Tuusulan riihikallio-hyrylä sektorille ei ole lupaa romanuen tulla. Naureskellu tuolle väittämälle mutta kuulemma ainoa joka tuolla vaikuttaa on Santeri, siis päämajan isäntä. Herää kyrmynys. Jos näin olisi. Onko Santeri kieltänyt muiden tulon kylälle? Hänhän sai lokaa manne teeveen tiimoilta. Jos jollain esittää asiasta tietoo niin kiva olis kuulla.
Kyllähän näitä juttuja kuulee ja jotain jopa tiedänkin... Varsinaisesti tuosta kyseisestä asiasta ei ole varmuutta, mutta kuulostaa ihan siltä, mitä olen kuullutkin...
Faija sattuu erään kylän päällikön tuntemaan hyvinkin ja pari kertaa kun on vähän suku (tai paikkakunnalla asuva toinen suku) käynyt rötöstelemässä firman pihassa, niin soitto heimopäällikölle ja on muutaman päivän viivellä tullut nöyrää poikaa pyytämään anteeksi ja korvaamaan vahingot.
En ihmettelisi yhtään, että tuo väittämä olisi totta.
SatuSetä kirjoitti:
Ke Elo 04, 2021 2:10 pm
veniard kirjoitti:
Ke Elo 04, 2021 11:32 am
Olen kuullut useammaltakin väittämän että edim Tuusulan riihikallio-hyrylä sektorille ei ole lupaa romanuen tulla. Naureskellu tuolle väittämälle mutta kuulemma ainoa joka tuolla vaikuttaa on Santeri, siis päämajan isäntä. Herää kyrmynys. Jos näin olisi. Onko Santeri kieltänyt muiden tulon kylälle? Hänhän sai lokaa manne teeveen tiimoilta. Jos jollain esittää asiasta tietoo niin kiva olis kuulla.
Kyllähän näitä juttuja kuulee ja jotain jopa tiedänkin... Varsinaisesti tuosta kyseisestä asiasta ei ole varmuutta, mutta kuulostaa ihan siltä, mitä olen kuullutkin...
Faija sattuu erään kylän päällikön tuntemaan hyvinkin ja pari kertaa kun on vähän suku (tai paikkakunnalla asuva toinen suku) käynyt rötöstelemässä firman pihassa, niin soitto heimopäällikölle ja on muutaman päivän viivellä tullut nöyrää poikaa pyytämään anteeksi ja korvaamaan vahingot.
En ihmettelisi yhtään, että tuo väittämä olisi totta.
Taitaa vain nykyään olla että monet nuoret narkkari-mannet ei " heimopääliköiden " puheista paskaakaan nakkaa .

SatuSetä
Harjunpää
Viestit: 333
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 6:35 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja SatuSetä »

Marja kirjoitti:
Ke Elo 04, 2021 6:31 pm
SatuSetä kirjoitti:
Ke Elo 04, 2021 2:10 pm
veniard kirjoitti:
Ke Elo 04, 2021 11:32 am
Olen kuullut useammaltakin väittämän että edim Tuusulan riihikallio-hyrylä sektorille ei ole lupaa romanuen tulla. Naureskellu tuolle väittämälle mutta kuulemma ainoa joka tuolla vaikuttaa on Santeri, siis päämajan isäntä. Herää kyrmynys. Jos näin olisi. Onko Santeri kieltänyt muiden tulon kylälle? Hänhän sai lokaa manne teeveen tiimoilta. Jos jollain esittää asiasta tietoo niin kiva olis kuulla.
Kyllähän näitä juttuja kuulee ja jotain jopa tiedänkin... Varsinaisesti tuosta kyseisestä asiasta ei ole varmuutta, mutta kuulostaa ihan siltä, mitä olen kuullutkin...
Faija sattuu erään kylän päällikön tuntemaan hyvinkin ja pari kertaa kun on vähän suku (tai paikkakunnalla asuva toinen suku) käynyt rötöstelemässä firman pihassa, niin soitto heimopäällikölle ja on muutaman päivän viivellä tullut nöyrää poikaa pyytämään anteeksi ja korvaamaan vahingot.
En ihmettelisi yhtään, että tuo väittämä olisi totta.
Taitaa vain nykyään olla että monet nuoret narkkari-mannet ei " heimopääliköiden " puheista paskaakaan nakkaa .
On tuo näinkin, sen takia koko romani-aate ja suku on kriisissä. Eivät osaa edes omaa kieltään, joka oli ihan normi 50 vuotta sitten.
Kovin olisivat suomalaisia, kunhan saisi hamerahaa ja töissä ei tarvitsisi käydä. Omassa ajattelussani ovat pahempia lieroja kuin 90-luvun alun taksihommissa kunnostautuneet somalit...

Sitä kun voisi 500 vuotta kotoutumista harjoitelleen olettavan ainakin kirjoittamaan ja lukemaan oppiman. Koko vitun Suomi oppi lukemaan ja kirjoittamaan parissa sukupolvessa...

weisses fleisch
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Loka 20, 2016 5:53 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja weisses fleisch »

Nick-Nack kirjoitti:
Ke Heinä 28, 2021 9:33 am
Somalikakarat huutaa kuin mielipuolet ja äiti istuu muumioasussa vieressä eikä tee mitään huudon eteen.
No jos on poikapuolisia kakaroita, niin niiden käytökseen puuttumiseenhan ämmillä ei ole mitään sananvaltaa tuossa kunniakansalaisten kulttuurissa.

strömmingen
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

Doctor Lecter kirjoitti:
Ma Heinä 26, 2021 11:48 am

<clip-clip>

Toinen uutinen on jo 20 vuoden takaa, joten tuo "en tykkää" ilmiö ei ole mikään uusi trendi:
Naapurit eivät siedä somaleja
<clip-clip>
...

Somalit eivät ole tottuneet asumaan kerrostaloissa. Lapsuuskoti Mogadishussa oli omakotitalo, jota ympäröi laaja piha. Siellä asui 13 perheenjäsentä. Lisäksi maalaissukulaiset olivat usein yökylässä ja köyhille kodittomillekin annettiin tarvittaessa yösija.
...
Eli kaikki ongelmat olisi vältetty jos 20-30v sitten olisi ymmärretty hankkia somaleille omakotitalot joissa on laaja piha.

Miksi hallitus ei ratkaise edes tällaista yksinkertaista kotoutumisongelmaa. Suomen on muutettava kulttuurinsa sellaiseksi että somalit voivat toteuttaa Mogadishun elämäntapaa jossa maalaissukulaiset olivat usein yökylässä. Klaanien välisissä tappeluissa on tärkeää että koko suku mahtuu samaan pihaan. (Tosin Suomessa somalit eivät suostu maaseudulle omakotitaloon asettumaan ja hyvä niin kun yhteiskunnalle tulisi kovin kalliiksi käydä tekemässä lumityöt ja leikkaamassa nurmikot.)

Kräki
Olivia Benson
Viestit: 724
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 8:34 am

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Kyllä heille on hommattu niitäkin,leppävaaran alueella,missä oli raiskauksen yritys parivuotta sitten ja itävantaalla (voi olla kontulan puoltakin)asustelee myös simpanssi perheet. Pihat on kuin kaatopaikat,ilmeisesti lentää kaikki ikkunasta ulos ja kaupungin miehet käy korjaamassa.

Ernski
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Elo 24, 2009 6:35 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja Ernski »

Kräki kirjoitti:
Pe Elo 06, 2021 10:41 am
Kyllä heille on hommattu niitäkin,leppävaaran alueella,missä oli raiskauksen yritys parivuotta sitten ja itävantaalla (voi olla kontulan puoltakin)asustelee myös simpanssi perheet. Pihat on kuin kaatopaikat,ilmeisesti lentää kaikki ikkunasta ulos ja kaupungin miehet käy korjaamassa.
jos on totta niin pitäs tunkea postiluukusta kaikki roskat takas

MinttuA
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Su Elo 01, 2021 12:55 pm

Re: Tutkimus: Suomalaiset karsastavat romaneja, somaleja ja muslimeja naapureina

Viesti Kirjoittaja MinttuA »

Kuulun tässäkin asiassa vähemmistöön. Asuisin mielelläni romanin, somalin tai islaminuskoisen naapurissa. Islaminuskoisia naapureita minulla on ollutkin, eikä heistä ollut mitään harmia.

Vastaa Viestiin