Joukkotappelu itähelsinkiläisessä lukiossa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
throwaway
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2018 1:26 pm

Re: Joukkotappelu itähelsinkiläisessä lukiossa

Viesti Kirjoittaja throwaway »

Minä kun olen ollut siinä käsityksessä että pahoinpitely on yleisen syyttäjän alainen rikos. Syyttäjä päättää syyttääkö vai ei, ja jos Matti Meikäläinen läpsäyttää nalkuttavaa akkaansa poskelle (siis ei vedä turpaan eikä paisko seinille, vaan ihan vaan läpsäisee) se on käytännössä aina rosisreissu jos joku virantoimituksessa oleva saa sen tietoonsa. Ihan sama vaikka akka tai Matti sanoisi mitä.

Ei, en pahoinpitele naisia ja kyllä, meillä minä olen ukko ja akka on akka. Eikä akka nalkuta jos ei ole aihetta ja joskus sitä saattaa ollakin :D

Kräki
Olivia Benson
Viestit: 724
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 8:34 am

Re: Joukkotappelu itähelsinkiläisessä lukiossa

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Järkyttävää neekeröintiä! Muihin kouluihin ei saada edes avustajia palkattua rahapulan takia,mutta somalikouluissa vartijat availemassa ovia herraskansalle,etteivät vaan suutu ja ala riekkua apinanlailla.

Gagarin
Agentti Scully
Viestit: 695
Liittynyt: To Tammi 07, 2016 2:56 pm

Re: Joukkotappelu itähelsinkiläisessä lukiossa

Viesti Kirjoittaja Gagarin »

throwaway kirjoitti:
Ti Syys 28, 2021 9:42 pm
Minä kun olen ollut siinä käsityksessä että pahoinpitely on yleisen syyttäjän alainen rikos. Syyttäjä päättää syyttääkö vai ei, ja jos Matti Meikäläinen läpsäyttää nalkuttavaa akkaansa poskelle (siis ei vedä turpaan eikä paisko seinille, vaan ihan vaan läpsäisee) se on käytännössä aina rosisreissu jos joku virantoimituksessa oleva saa sen tietoonsa. Ihan sama vaikka akka tai Matti sanoisi mitä...
Pientä hienosäätöä: "Yleinen syyttäjä" on henkilö amerikkalaisissa poliisisarjoissa. Suomessa tätä tehtävää hoitaa "syyttäjä". Asiaa sotkee yleinen puhekielinen ilmaisu "yleisen syytteen alainen", millä tarkoitetaan syyttäjän syyteoikeutta. Lievä pahoinpitely on ns. asianomistajarikos. Syyttäjällä ei ole nokan koputtamista asiaan. Mutta sinä esitit erittäin hyvän esimerkin. Nimittäin tähän kohtaan löytyy kolme poikkeusta:

1. sinun kuvaamasi perheväkivalta (laajasti ymmärrettynä).
2. alaikäiseen kohdistunut lievä pahoinpitely
3. työnsä takia uhriksi joutunut, kun tekijä on ulkopuolinen (ei työkaveri)

Näissä kolmessa tapauksessa syyttäjällä on syyteoikeus. Näin ollen sinun esimerkkisi Matti Meikäläisestä on täysin oikea.

throwaway
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2018 1:26 pm

Re: Joukkotappelu itähelsinkiläisessä lukiossa

Viesti Kirjoittaja throwaway »

Kiitos tarkennuksista. Minustakin se yleinen syyttäjä vaikutti oudolta.. Ja perheväkivallan tapauksessa tuossa on tietysti järkeä.

Vastaa Viestiin