Hieroja Harri Puhjo murhasi exänsä Espoossa 21.2.-22 - elinkautinen

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
petteri poloinen
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: La Elo 22, 2020 2:44 pm

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja petteri poloinen »

Jos raiskaus olisi katsottu alun alkaen törkeäksi niin Puhjo olisi heti kiinniotettaessa määrätty pidettäväksi vangittuna oikeudenkäynnin ajan.

Tässä tapauksessa taisi olla että raiskaus tapahtui ennen kuin tyttö oli 18 vuotta ja tyttö teki ilmoituksen 20 vuotiaana ja ensin käytiin kärjäjäoikeus johon Puhjo vastasi vapaalta jalalta ja sai ehdollisen tuomion 1v 10 kk ja sitten asiaa käsiteltiin hovioikeudesssa joka nosti tuomion 24 kk ja tuomio muuttui vankeudeksi.

Raiskaus oli siis tapahtunut 5 vuotta sitten? ja tuomio olisi ollut 6 kk vankilassa (1/2 tuomio ensikertalaiselle ja koevapaus 6 kk ennen tuomion päättymistä)

Se ei vain katsottu tärkeäksi että koska Puhjo istuu sen vankilatuomionsa, olihan hän jo ollut vapaana raiskaajana 5 vuotta ja ei ollut osottautunut vaaralliseksi tai vältelleen oikeutta.

Em. ajat heitin aika hatusta ja en ole varma että tapahtuiko raiskaus noin kauan sitten (mutta jollain palstalla joku taisi mainita tuon 5 vuotta)
eldd
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 01, 2009 8:57 pm

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja eldd »

petteri poloinen kirjoitti: To Helmi 24, 2022 8:46 pm Jos raiskaus olisi katsottu alun alkaen törkeäksi niin Puhjo olisi heti kiinniotettaessa määrätty pidettäväksi vangittuna oikeudenkäynnin ajan.

Tässä tapauksessa taisi olla että raiskaus tapahtui ennen kuin tyttö oli 18 vuotta ja tyttö teki ilmoituksen 20 vuotiaana ja ensin käytiin kärjäjäoikeus johon Puhjo vastasi vapaalta jalalta ja sai ehdollisen tuomion 1v 10 kk ja sitten asiaa käsiteltiin hovioikeudesssa joka nosti tuomion 24 kk ja tuomio muuttui vankeudeksi.

Raiskaus oli siis tapahtunut 5 vuotta sitten? ja tuomio olisi ollut 6 kk vankilassa (1/2 tuomio ensikertalaiselle ja koevapaus 6 kk ennen tuomion päättymistä)

Se ei vain katsottu tärkeäksi että koska Puhjo istuu sen vankilatuomionsa, olihan hän jo ollut vapaana raiskaajana 5 vuotta ja ei ollut osottautunut vaaralliseksi tai vältelleen oikeutta.

Em. ajat heitin aika hatusta ja en ole varma että tapahtuiko raiskaus noin kauan sitten (mutta jollain palstalla joku taisi mainita tuon 5 vuotta)
Tämä oli hyvä selvennys. Tosin hän oli osoittaunut viime keväästä alkaen vaaralliseksi, kun sain lähestymiskiellon, tämä siis ennen lokakuista tuomiota.

Jotenkin olin aina ollut siinä uskossa, että vankeustuomiota lähdetään suorittamaan suunnilleen saman tien tai ainakin päivien sisällä - nyt oli mennyt jo neljä kuukautta ja ehkä olisi mennyt ilman murhaa pidempäänkin, ennen kuin tekijän kalenterista olisi löytynyt sopiva hetki lähteä vankilareissulle.
Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Ai nythän mä vasta hokasin että tällä haralla on toinenkin insta missä lukee että parisuhteessa maailman rakkaimman naisen kanssa.
Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

Paitsi että siinä profiilissa on jotain mätää kun sinne on ladattu kuva neljä päivää sitten. Mitä ihmettä.
Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja janis »

Minde123 kirjoitti: To Helmi 24, 2022 11:13 pm Ai nythän mä vasta hokasin että tällä haralla on toinenkin insta missä lukee että parisuhteessa maailman rakkaimman naisen kanssa.
no millä nimellä tällainen käyttäjätili löytyy? minä puusilmä en löydä kuin yhden, ja sekin yksityinen.
allekirjoitus.
Minde123
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Ti Marras 17, 2020 12:33 pm

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja Minde123 »

^ haraPpriva. Osui sattumalta silmään kun luin menin kuvien kommentteja.
Trubaduuri17
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: To Helmi 24, 2022 2:31 pm

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja Trubaduuri17 »

Meri oli mun ystävä. Meri oli kunnianhimoinen sekä kiltti kunnes alkoi käyttämään steroideja. Hänestä tuli räjähdysherkkä ja osasi olla todella ilkeä. Masennuslääkkeet alla, ei kovin hyvä yhtälö. Avautui pakkoajatuksista, jotka ei siis ollut totta, tiedoksi niille jotka ei pakkoajatuksista tiedä mitään. Burnout oli lähellä koska opinnot oli liian tärkeitä, sekä myös bodaus. Hyviä päiviä oli tietysti myös.

Meri lähestyi Haraa salilla ennen kuin lähti Singaporeen, ja suhde alkoi jonkun ajan päästä Merin palattua Suomeen. Ihmettelin alkuun tuota ikäeroa, mutta hänellä oli ns daddy issues. Sai paljon huomiota, lahjoja, matkoja ulkomaille. Meri tykkäsi kun ei ollut ikinä ennen huomioitu noin. Meri esitteli mut ja muutaman muun ystäväpiiristä Haralle, mekin käytiin hieronnassa. Ei ikinä tehnyt tai sanonut mitään epäsoveliasta. Mukava mies ja puhu kauniisti Meristä. Usein syötiin kaikki yhdessä. Meri tykkäs härnätä Haraa meidän edessä, Hara oli aina todella rauhallinen. Kerran muistan Merillä meni joku tunteisiin ja sano tosi ilkeesti Haralle Haran kuolleesta lapsesta. Niin kuin sanoin, Meri osasi olla todella ilkeä ja räjähdysherkkä. Mentiin kaikki shokista hiljaiseksi. Vieläkään ei hermostunut.

Meri kertoi siitä hotellihuoneessa kuristamisesta. Sanoi että oli itse eka alkanut hakkaamaan Haraa. Oli tehnyt semmosta aikasemmin ja itki meille kun ei pysty hallitsemaan itseään. Nyt oli ensimmäinen kerta kun Hara oli tehnyt jotain takaisin. Tämän jälkeen mennyt ihan metsään ja alkanut väkivallalla uhkailu. Lopulta Meri haki lähestymiskiellon. Olivat yhdessä noin 5 vuotta.

Ollaan kaikki ihan järkyttyneitä tästä lopputuloksesta. En olisi oikeesti ikinä uskonut että tää päättyy näin. Ei Meri varmasti kaikkea kertonut. Haraa en nähnyt muuten kuin Merin kanssa tai hieronnassa. Kun noi raiskaussyytteet tuli esiin ei oltais millään haluttu uskoa, ei vaikuttanut yhtään semmoiselta ihmiseltä joka kykenisi sellaisiin tekoihin. No, ei vaikuttanut sellaiselta joka pystyisi tappamaan. Mä en tiedä mitä tässä on tapahtunut. Pää menny sekaisin? Onko piilottanut luonteen? Onko vaan täysin paha henkilö?

Mulla on ajatukset ihan sekaisin. Mulla on ikävä mun ystävää. Hän ei ollut täydellinen, mutta hän oli mun ystävä, ja nyt hänet on riistetty pois.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja poikani »

Trubaduuri17 kirjoitti: Pe Helmi 25, 2022 1:03 pmMulla on ajatukset ihan sekaisin. Mulla on ikävä mun ystävää. Hän ei ollut täydellinen, mutta hän oli mun ystävä, ja nyt hänet on riistetty pois.
Olen hyvin pahoillani. Ajan kanssa sitten, pikku hiljaa...
????? ?? ??????.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1255
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Oli hyvä ja avaava teksti.
Näissä kyllä usein taustalla pitkä piina, joka kulminoituu johonkin ääritekoon. Turhaa puolustella tätä murhaaja, mutta se voi olla pitkä kiusaaminen ja henkinen vittuilu mitä tämä nuori nainen tehnyt. Näitä tapauksia on älyttömästi, jossa välillä ihmetyttää kun miksi jonkun miehen pinna kestää. Varsinkin kun vanhempi mies ja nuori tyttö leikkii prinsessaa, joka voi tehdä mitä haluaa.
Sietokyky tulee jokaisella joskus vastaan. Mies nähdään sitten aina suurrikollisena näissä keisseissä.
Yksi asia on varma. Näissä ei ole kuin häviäjiä.
seeker7
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2020 11:20 am

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja seeker7 »

Carelin kirjoitti: Pe Helmi 25, 2022 1:27 pm Oli hyvä ja avaava teksti.
Näissä kyllä usein taustalla pitkä piina, joka kulminoituu johonkin ääritekoon. Turhaa puolustella tätä murhaaja, mutta se voi olla pitkä kiusaaminen ja henkinen vittuilu mitä tämä nuori nainen tehnyt. Näitä tapauksia on älyttömästi, jossa välillä ihmetyttää kun miksi jonkun miehen pinna kestää. Varsinkin kun vanhempi mies ja nuori tyttö leikkii prinsessaa, joka voi tehdä mitä haluaa.
Sietokyky tulee jokaisella joskus vastaan. Mies nähdään sitten aina suurrikollisena näissä keisseissä.
Yksi asia on varma. Näissä ei ole kuin häviäjiä.
Hyvin kirjoitettu. Puhjoa tai ketään puolustelematta, niin myös joillakin naisilla (kuten myös miehillä) on taito viedä henkinen kiusaaminen äärimmilleen, jopa vuosikausia. Jos tilanteesta yrittää poistua, niin nainen voi estää sen. Vaikka nainen on yleensä fyysisesti heikompi, niin kekseliäs nainen kyllä tietää, miten kiusauksen kohde saadaan jäämään alloilleen. Ja pommitus jatkuu ja jatkuu...joskus sietokyvyn kesto voi ylittyä, jolloin voi tapahtua murha, kuten nyt. Psyyke ei ero selästä. Tarpeeksi rautaa harteille, niin jossakin vaiheessa tulee se kriittinen piste, jolloin tukirakenne romahtaa. Psyykkeen kanssa on sama juttu, jolloin mieli jollakin tavalla ylikuormittuu ja henkilö masentuu, tulee ero, perheväkivaltaa ja harvoissa tapauksissa murha.
deadpan
Nikke Knakkertton
Viestit: 199
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2022 12:09 pm

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo pidätetty

Viesti Kirjoittaja deadpan »

petteri poloinen kirjoitti: To Helmi 24, 2022 8:46 pm Jos raiskaus olisi katsottu alun alkaen törkeäksi niin Puhjo olisi heti kiinniotettaessa määrätty pidettäväksi vangittuna oikeudenkäynnin ajan.

Tässä tapauksessa taisi olla että raiskaus tapahtui ennen kuin tyttö oli 18 vuotta ja tyttö teki ilmoituksen 20 vuotiaana ja ensin käytiin kärjäjäoikeus johon Puhjo vastasi vapaalta jalalta ja sai ehdollisen tuomion 1v 10 kk ja sitten asiaa käsiteltiin hovioikeudesssa joka nosti tuomion 24 kk ja tuomio muuttui vankeudeksi.

Raiskaus oli siis tapahtunut 5 vuotta sitten? ja tuomio olisi ollut 6 kk vankilassa (1/2 tuomio ensikertalaiselle ja koevapaus 6 kk ennen tuomion päättymistä)

Se ei vain katsottu tärkeäksi että koska Puhjo istuu sen vankilatuomionsa, olihan hän jo ollut vapaana raiskaajana 5 vuotta ja ei ollut osottautunut vaaralliseksi tai vältelleen oikeutta.

Em. ajat heitin aika hatusta ja en ole varma että tapahtuiko raiskaus noin kauan sitten (mutta jollain palstalla joku taisi mainita tuon 5 vuotta)
Tulee vaan mieleen ihan viime ajalta uutisotsikot, jossa kerrottiin raiskaajien harvemmin tuomittavan, vielä vähemmän vankeuteen.
I got the devil in my blood
Tellin' me what to do
(And I'm all ears).
AC/DC - Rock 'N' Roll Singer
Truemousemarkus
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2018 8:30 pm

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo vangittu

Viesti Kirjoittaja Truemousemarkus »

Harri the Puh on vangitty tänään länsi-uudenmaan käräjäoikeudessa todennäköisin syin epäiltynä murhasta!

Tämä aiemmin tuomittu 2 vuotta sisältyy nyt mahdollisesti tulevaan elinkautiseen… Ei kuitenkaan mennä asioiden edelle,annetaan poliisin tutkia ja oikeuslaitoksen tuomita.
Viimeksi muokannut Truemousemarkus, Pe Helmi 25, 2022 6:48 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo vangittu

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

deadpan kirjoitti: Pe Helmi 25, 2022 5:04 pm
petteri poloinen kirjoitti: To Helmi 24, 2022 8:46 pm Jos raiskaus olisi katsottu alun alkaen törkeäksi niin Puhjo olisi heti kiinniotettaessa määrätty pidettäväksi vangittuna oikeudenkäynnin ajan.

Tässä tapauksessa taisi olla että raiskaus tapahtui ennen kuin tyttö oli 18 vuotta ja tyttö teki ilmoituksen 20 vuotiaana ja ensin käytiin kärjäjäoikeus johon Puhjo vastasi vapaalta jalalta ja sai ehdollisen tuomion 1v 10 kk ja sitten asiaa käsiteltiin hovioikeudesssa joka nosti tuomion 24 kk ja tuomio muuttui vankeudeksi.

Raiskaus oli siis tapahtunut 5 vuotta sitten? ja tuomio olisi ollut 6 kk vankilassa (1/2 tuomio ensikertalaiselle ja koevapaus 6 kk ennen tuomion päättymistä)

Se ei vain katsottu tärkeäksi että koska Puhjo istuu sen vankilatuomionsa, olihan hän jo ollut vapaana raiskaajana 5 vuotta ja ei ollut osottautunut vaaralliseksi tai vältelleen oikeutta.

Em. ajat heitin aika hatusta ja en ole varma että tapahtuiko raiskaus noin kauan sitten (mutta jollain palstalla joku taisi mainita tuon 5 vuotta)
Tulee vaan mieleen ihan viime ajalta uutisotsikot, jossa kerrottiin raiskaajien harvemmin tuomittavan, vielä vähemmän vankeuteen.
Jostain syystä maailman tasa-arvoisimmassa maassa ei seksuaalirikokset ole kovinkaan tuomittavia. Vähä sellainen hyi, hyi paheksuttava homma, mutta ei sellainen että niistä kovinkaan usein linnaan pistettäisi. Kumma kyllä naiset juuri äänestävät tällaisen lepsuilun puolesta. Noh, eipä ole multa pois.
"Those who want respect, give respect."
Juujaa
Olivia Benson
Viestit: 703
Liittynyt: Ke Elo 08, 2012 8:21 am

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo vangittu

Viesti Kirjoittaja Juujaa »

Trubaduuri17 kirjoitti: Pe Helmi 25, 2022 1:03 pm Meri oli mun ystävä. Meri oli kunnianhimoinen sekä kiltti kunnes alkoi käyttämään steroideja. Hänestä tuli räjähdysherkkä ja osasi olla todella ilkeä. Masennuslääkkeet alla, ei kovin hyvä yhtälö. Avautui pakkoajatuksista, jotka ei siis ollut totta, tiedoksi niille jotka ei pakkoajatuksista tiedä mitään. Burnout oli lähellä koska opinnot oli liian tärkeitä, sekä myös bodaus. Hyviä päiviä oli tietysti myös.

Meri lähestyi Haraa salilla ennen kuin lähti Singaporeen, ja suhde alkoi jonkun ajan päästä Merin palattua Suomeen. Ihmettelin alkuun tuota ikäeroa, mutta hänellä oli ns daddy issues. Sai paljon huomiota, lahjoja, matkoja ulkomaille. Meri tykkäsi kun ei ollut ikinä ennen huomioitu noin. Meri esitteli mut ja muutaman muun ystäväpiiristä Haralle, mekin käytiin hieronnassa. Ei ikinä tehnyt tai sanonut mitään epäsoveliasta. Mukava mies ja puhu kauniisti Meristä. Usein syötiin kaikki yhdessä. Meri tykkäs härnätä Haraa meidän edessä, Hara oli aina todella rauhallinen. Kerran muistan Merillä meni joku tunteisiin ja sano tosi ilkeesti Haralle Haran kuolleesta lapsesta. Niin kuin sanoin, Meri osasi olla todella ilkeä ja räjähdysherkkä. Mentiin kaikki shokista hiljaiseksi. Vieläkään ei hermostunut.

Meri kertoi siitä hotellihuoneessa kuristamisesta. Sanoi että oli itse eka alkanut hakkaamaan Haraa. Oli tehnyt semmosta aikasemmin ja itki meille kun ei pysty hallitsemaan itseään. Nyt oli ensimmäinen kerta kun Hara oli tehnyt jotain takaisin. Tämän jälkeen mennyt ihan metsään ja alkanut väkivallalla uhkailu. Lopulta Meri haki lähestymiskiellon. Olivat yhdessä noin 5 vuotta.

Ollaan kaikki ihan järkyttyneitä tästä lopputuloksesta. En olisi oikeesti ikinä uskonut että tää päättyy näin. Ei Meri varmasti kaikkea kertonut. Haraa en nähnyt muuten kuin Merin kanssa tai hieronnassa. Kun noi raiskaussyytteet tuli esiin ei oltais millään haluttu uskoa, ei vaikuttanut yhtään semmoiselta ihmiseltä joka kykenisi sellaisiin tekoihin. No, ei vaikuttanut sellaiselta joka pystyisi tappamaan. Mä en tiedä mitä tässä on tapahtunut. Pää menny sekaisin? Onko piilottanut luonteen? Onko vaan täysin paha henkilö?

Mulla on ajatukset ihan sekaisin. Mulla on ikävä mun ystävää. Hän ei ollut täydellinen, mutta hän oli mun ystävä, ja nyt hänet on riistetty pois.

Sen verran täytyy tähän kommentoida et ei tää Harakaan ihan normaali ihminen ole ollut. Vuosia sitten jo tuli julki näitä omituisia hieronta tapauksia. Missä sormet lipsahdelleet ja hieromavälineenä käytetty omaa munaa, ehdoteltu seksiä ym.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Espoon Haukilahdessa henkirikos 21.2.-22 - Harri Puhjo vangittu

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Niinkuin jo aiemmin kommentoin niin pikkupil....
Haralla tainnu jatkuvasti olla mielessä some käyttäytymisen perusteella..
Vastaa Viestiin