Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Sledge kirjoitti:
To Touko 19, 2022 10:56 am
meitzi kirjoitti:
To Touko 19, 2022 12:28 am
Sijoittelu oli ihan ok!, eikä maailmaa ole tarkoituskaan tehdä sellaiseksi, ettei joku oman elämän spandexi ykinkertaisesti pysty loukkaamaan itseään edes yrittämällä.
Niin, joku huumehörhö tuupertuu hankeen on se yhteiskunnan vika. Kun pyöräilijä törmää valoitta hyvin merkittyyn esteeseen niin se on hänen oma vika... Niin se mielipide vaihtuu.
Mitähän olen mahtanut kännipäissäni käydä täällä sopertelemassa. Ei meinaan kuulosta yhtään minun tekstiltäni, saatikka mielipiteeltäni.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Hermione kirjoitti:
Ti Touko 17, 2022 5:13 pm
Valaistus on varsin merkittävä osa turvallisuutta sekä turvallisuudentunnetta. Kesäaikaista valojen sammutusta ei oikein voi perustella säästösyilläkään, koska valaistus menee päällä vasta hämärän tultua ja se ei ole montaa tuntia vuorokaudessa pimeään aikaan.
Muistan kotiseudulta jo yli kymmenen vuoden takaa, että tietyillä pätkillä katuvalot laitettiin päälle vasta kun kello oli niin paljon, että luultavasti valaistus oli tarpeen enemmän ryöstöjen vähentämiseksi kuin yleisen liikenneturvallisuuden vuoksi. Siinä ei mitattu pimeää vaan varmaan mentiin lompakko edellä.
Hermione kirjoitti:
Ti Touko 17, 2022 5:13 pm
Betoniporsas on nähtävästi huomiomaalattu ja siinä oli heijastimet, joten tässä voi olla vähintään osasyynä onnettomuuteen se, ettei pyöräilijällä ollut oman pyörän valoa päällä. Se pyötän etuvalo on tärkeä turvallisuustekijä paitsi eteensä näkemisen osalta, myös siksi että itse näkyy muille. Vaan kyllä tuon porsaan sijaintikin on vähän, no tuota, erikoinen. Olisi ehkä voitu miettiä jotain muutakin keinoa millä blokata autojen kulku tunnelin kautta. Kuvista näkee että porsas on sijoitettu tunneliin valoisallakin sen pimeimpään kohtaan.
Polkupyörän valot eivät ole mitään ajovaloja eikä niiden pidäkään olla, koska silloin vain häikäisee vastaantulijoita ja aiheuttaa sillä itse vaaratilanteita. Kun vielä itse olin fillaristi, niin kohdistin valon aina maahan päin juuri häikäisyn vuoksi. Se ei paljoa auta, jos alamäkeen paukuttaessa valaisee pari metriä eteensä.
Viimeksi muokannut siiantaika, To Touko 19, 2022 3:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Veijo Neste
Neuvoja-Jack
Viestit: 576
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 7:00 pm

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja Veijo Neste »

Nii, oma vika, kunnes omalle kohalle sattuu..

No, vieläkö on tunneli pimeänä ja betonipossu keskellä tietä?

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

damfin kirjoitti:
To Touko 19, 2022 7:21 am
Pyöräilijän oma vikahan tuo loppujen lopuksi toki oli, mutta ei tuo betoniporsaan sijoittelukaan nyt ihan mikään järkevin ollut, olisihan sen hieman järkeä käyttäen voinut sijoittaa siihen tunnelin suuaukon ulkopuolellekin niin että autolla ei mahtuisi ohi mutta betoniporsas ei kuitenkaan olisi tunnelin pimeimmässä kohdassa.
Oikea ratkaisu olisi tosiaan ollut laittaa kaksi betoniporsasta, yksi tunnelin molempiin päihin. En ymmärrä, miten kaupungin virkamies kehtaa valehdella medialle, ettei onnettomuutta ole osattu ennakoida, kun laitetaan kulkueste keskelle pimeää tunnelia, johon lasketaan vielä alamäkeä pitkin.

Veijo Neste
Neuvoja-Jack
Viestit: 576
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 7:00 pm

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja Veijo Neste »

siiantaika kirjoitti:
To Touko 19, 2022 3:27 pm
Polkupyörän valot eivät ole mitään ajovaloja eikä niiden pidäkään olla, koska silloin vain häikäisee vastaantulijoita ja aiheuttaa sillä itse vaaratilanteita. Kun vielä itse olin fillaristi, niin kohdistin valon aina maahan päin juuri häikäisyn vuoksi. Se ei paljoa auta, jos alamäkeen paukuttaessa valaisee pari metriä eteensä.
Just näin. Itse en olisi hirvinnyt moisia esteitä kasata pyörätielle. Jos siis pikkasenkin ajattelee napaansa pidemmälle.

Elizabeth
Neuvoja-Jack
Viestit: 570
Liittynyt: To Huhti 30, 2015 8:40 am

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Mielenkiintoista oiskin ku autoilijoillekin laitettas moinen porsas keskelle pimeetä maantietä. Vaikka mäen yläpäähän. Mikähän ois lopputulos jos ei niitä hirviäkään osata väistää 🤔

Avatar
Hello Piggy
Agentti Scully
Viestit: 667
Liittynyt: Su Heinä 21, 2019 1:19 pm

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja Hello Piggy »

meitzi kirjoitti:
To Touko 19, 2022 3:15 pm
Sledge kirjoitti:
To Touko 19, 2022 10:56 am
meitzi kirjoitti:
To Touko 19, 2022 12:28 am
Sijoittelu oli ihan ok!, eikä maailmaa ole tarkoituskaan tehdä sellaiseksi, ettei joku oman elämän spandexi ykinkertaisesti pysty loukkaamaan itseään edes yrittämällä.
Niin, joku huumehörhö tuupertuu hankeen on se yhteiskunnan vika. Kun pyöräilijä törmää valoitta hyvin merkittyyn esteeseen niin se on hänen oma vika... Niin se mielipide vaihtuu.
Mitähän olen mahtanut kännipäissäni käydä täällä sopertelemassa. Ei meinaan kuulosta yhtään minun tekstiltäni, saatikka mielipiteeltäni.
Luullakseni tuota harrastaa täällä moni muukin, ihme pilkun nussintaa ja aivan turhia kommenteja tänne moni suoltaa enemmän ja vähemmän päissään, toivottavasti, ei kai näin moni voi selvinpäin olla niin tyhmä? sori että menee ohi aiheen :D eikä meitzille mitää henkilökohtaista, enemmälti tämä on muutamalle muulle. :roll:

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Elizabeth kirjoitti:
To Touko 19, 2022 3:42 pm
Mielenkiintoista oiskin ku autoilijoillekin laitettas moinen porsas keskelle pimeetä maantietä. Vaikka mäen yläpäähän. Mikähän ois lopputulos jos ei niitä hirviäkään osata väistää 🤔
On niitä usein laitettukin, melko harvoin aiheuttavat törmäyksiä silti, vaikka silloin heijastimia on huomattavasti hillitympi määrä. Kaikenlaiset lässytykset ettei voi aina nähdä heijastinrypästä on juurikin lässytystä. Ellei näe mihin ajaa, niin sitten ei ajeta. Melko kohtalokkaita törmäyksiä siellä tarjoilee muillekin, koska ei ainakaan pitäisi olettaa ettei tietä käytä joku toinenkin.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

Olishan toi porsas voinut olla ulompana kuin mitä se nyt kuvan perusteella on..Ja muutenkin kenen kuningas idea on ollut ylipäätäänsä tuota tuonne laittaa niin se kuuluu kunnallis teknisen puolen ongelmaksi että sieltä sitten kaivetaan syypää tähän keissiin kun keksineet että viedään tälläinen juttu tuonne kun siitä autot ajaa..Ehkä ennemminkin sinne olisi kannattanut vaikka kamera valvonta laittaa että nämä auto spedeilijät olisi saatu kiinni.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja damfin »

poikani kirjoitti:
To Touko 19, 2022 3:07 pm
BTW, joku täällä ehdotti, että betoniporsaan olisi voinut sijoittaa tunnelin suuaukolle. Siitä se olisi kuitenkin ollut helpompi siirtää sivuun kuin tunnelin keskiosasta. Ilmeisesti autoilijat olivat olleet hyvinkin sinnikkäitä ajamaan tunnelissa.
Minähän sitä ainakin ehdotin, ja niin nuo yleensä on sijoitettukin, juuri siksi että ne olisi helpommat siirtää tarvittaessa sivuun esimerkiksi työkoneiden ja kunnossapidon tieltä, käsipelissä tuollaista ei kukaan autoilija käy siirtämässä pelkästään siksi että pääsisi oikaisemaan tunnelin kautta.

Minä veikkaan että betoniporsaan on keskelle tunnelia vienyt joku kunnan näsäviisas neropatti joka on vittuuntunut asukkaiden pyynnöistä asettaa betoniporsas niin että sitä ei pääse kiertämään, on sitten päättänyt olla humoristi ja mieltään osoittaakseen vienyt sen sinne keskelle tunnelia.

Jonathan Lee Miller
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Heinä 12, 2019 4:59 pm

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja Jonathan Lee Miller »

Jotenki nyt tää onnettomuus osu lähelle. On tosi kiva lukea ns vittuilu juttuja.
En kylläkään kerennyt tavata uhria, mutta hän oli meidän suvun lähipiiristä.
Surunvalittelut on jo jätetty hänen puolisolle, mun läheiselle sukulaiselle.
Toivon asiallisia kommentteja jatkossa.

trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

Jonathan Lee Miller kirjoitti:
To Touko 19, 2022 9:22 pm
Jotenki nyt tää onnettomuus osu lähelle. On tosi kiva lukea ns vittuilu juttuja.
En kylläkään kerennyt tavata uhria, mutta hän oli meidän suvun lähipiiristä.
Surunvalittelut on jo jätetty hänen puolisolle, mun läheiselle sukulaiselle.
Toivon asiallisia kommentteja jatkossa.
Oliko kenties paremmin ruskettuneempi aamulehtien jakaja, kun siellä kotimaiset koittaa välttää tuota 6€ tuntipalkkaa kun saman saa sosiaaliturvasta. Nöiden raukkojen on jonkin aikaa poljettava alipalkkauksella jotta saisi työluvan. Sääli sinänsä, kun eivät erotu edes pimeässä, saatika sitten näkee mitä voi olla edessä.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Jonathan Lee Miller kirjoitti:
To Touko 19, 2022 9:22 pm
Jotenki nyt tää onnettomuus osu lähelle
Silloin on kyllä parempi pysyä poissa ketjusta.

Kun lähelle osuu, niin viestien sävytkin vaihtuu matkan varrella. Vaikka itsekin sanon suoraan, että fillaristi ihan itse aiheutti onnettomuutensa, eikä siihen ollut millään tapaa syyllisiä autoilijat, kunnan viskaalit tai edes se porsaan asetellut duunari, niin en suinkaan tarkoita että fillaroitsija olisi jollain tapaa ansainnut kohtalonsa.

Jokainen töppää joskus. On suorastaan yksi maailman ihmeistä että jäin henkiin siitä virheestäni, joka johti osumaan. En silti ala syyllistämään omasta virheestäni muita. Fillaristi maksoi omasta töpistään kalleimman mahdollisimman hinnan, mutta se ei suinkaan tarkoita mitään sen tapaistakaan, että kankaanpäässä pitäisi järjestellä mitään uusiksi, tai etsiä syyllisiä kunnan viskaaleista. Ei ne siellä mitenkään yllätyksenä heittänyt fillaristia betoniporsaalla.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Totta kai syy on loppujen lopuksi pyöräilijän. Itse en ainakaan vetäisi pimeään tunneliin sokkona. Kuitenkin täytyy ihmetellä toimintaa, että alikulkuväylät pidetään parin tunnin ajan pimeänä. Eihän siinä ole mitään järkeä. Paljonko Kankaanpään kunta säästää tuolla operaatiolla? Varmaan moninkertainen summa haaskataan asioihin,joista oikeasti voisi säästää.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

inka
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Kankaanpää: Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa

Viesti Kirjoittaja inka »

Meillä on täälläpäin aivan samanlainen paikka, mennään loivasti kaartuvasta alamäestä hämärään alikulkutunneliin. Jos on vähänkään kirkkaampi ilma, niin tunneliin mennessä ei näe mitään, kun ei silmät ehdi heti tottua valoisasta hämärään.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-

Vastaa Viestiin