Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Heinz
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2022 6:13 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja Heinz »

Ja sitten kun otetaan huostaan, niin ihmiset vinkuu kuinka sossut "kaappaavat" lapsia turhan päiten. Vaikeaa on tasapainoilu yksilönvapauksien kanssa. Olen kyllä täysin samaa mieltä kanssasi. Raha ei saisi kaikkea ratkaista, eikä yksilönvapaudet. Pitäisihän myös näillä kaltoinkohdelluilla lapsilla olla oikeus elää turvallisissa olosuhteissa, siksi en ymmärrä, miksi heidän vanhempiensa oikeus perseillä menee kaiken edelle?
Totta puhut. Koko ajan esimerkiksi eri kaupunkien facebookin puskaradioissa jengi valittaa sossujen toiminnasta. Epäreilusti otetaan lapsia huostaan, tai vanhemmat joutuu tarkkailun alle. En usko sekuntiakaan, että lastenhuollon työntekijöillä olisi aikaa/intressiä/mielenkiintoa alkaa turhaan kaappailemaan kenenkään lapsia. Kyllä siellä kotona on ihan aina siinä vaiheessa tehty helvetisti asioita väärin. Mut yleensä nämä kyseiset vanhemmat ovat mielenterveysongelmiin tai päihteiden väärinkäyttöön taipuvaisia.

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1529
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Outoa porukkaa vai oliko tekemässä jälkiaborttia?
Joo vapautetaan humeet niin tämmösiäkään ei( kai?) tapahtuisi.
Kerran haastateltiin jo aikoja sitten naista radiossa että mitä mieltä maahanmuuttajista niin nainen tokaisi että tervetuloa vaan nehän tuo meille vaan "kulttuuria",tämä on sitten kai sitä heidän kulttuuriaan?
Jos kyseessä on ulkomailta tänne tullut,sitä en tiedä enkä myöskään sitä miten oli päänsä saanut sekaisin...
Mutta ei tuossa kaikki ihan oikein ole ollu alusta alkaenkaan!
No on kai näitä sattunu jo meillä joskus muinoinkin.

Jebis
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Syys 29, 2020 9:22 am

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja Jebis »

Luulen ettei siellä ole oltu sattumalta vaan naapuri tms on ilmoittanut sosiaalitoimeen että asunnosta kuuluu huutoa jne ääntä tai on havaittu muuta huolestuttavaa toimintaa. Tai sekopää itse on ilmoittanut itsestään jonnekin. Sossut on menneet paikalle ja nähneet ikkunasta pahoinpitelyn ja kutsuneet puolestaan poliisin ja ambulanssin paikalle. Joten touhu on voinut jatkua pitkäänkin :(

Beetu
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Loka 07, 2011 4:47 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja Beetu »

Jebis kirjoitti:
La Kesä 25, 2022 10:18 pm
Luulen ettei siellä ole oltu sattumalta vaan naapuri tms on ilmoittanut sosiaalitoimeen että asunnosta kuuluu huutoa jne ääntä tai on havaittu muuta huolestuttavaa toimintaa. Tai sekopää itse on ilmoittanut itsestään jonnekin. Sossut on menneet paikalle ja nähneet ikkunasta pahoinpitelyn ja kutsuneet puolestaan poliisin ja ambulanssin paikalle. Joten touhu on voinut jatkua pitkäänkin :(
Jos naapuri soittaa akuutista tilanteesta, niin sinne menee poliisit paikalle. He soittavat sinne sossun, jos tarvitsee lapsi (alaikäinen) ottaa pikaisesti turvaan.

Veikkaan, että tässä on kyse voimassa olevasta asiakkuudesta ja sossut ovat tarkastuskäynnillä. Jos olisivat esim. hakemassa lasta huostaan vastentahtoiselta vanhemmalta, niin heillä olisi alunperinkin poliisi mukana turvaamassa.

Sorun
Harjunpää
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Touko 03, 2021 10:26 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja Sorun »

Toivottavasti lapsen isä on lapsensa rinnalla nyt.

Harvest
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Syys 15, 2020 7:25 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja Harvest »

H.Moilanen kirjoitti:
Pe Kesä 24, 2022 9:52 am
Asseri2000 kirjoitti:
Pe Kesä 24, 2022 2:21 am
Kesätuulentie 3-5?
Tämähän se osoite todennäköisesti on. Ainakin kadunnimi on sama, minkä Aurorah mainitsee. Lisäksi vihje "talo on kaupan takana" sopii Kesätuulentie 3-5:ssa sijaitsevaan kolmikerroksiseen luhtitaloon, jossa on myös katutason asuntoja. Kyseinen talo on A-Yhtiöt Oy:n omistama vuokratalo. Kyseisen yhtiön omistaa Porvoon kaupunki eli on kyse kaupungin vuokratalosta. Paikka sijaitsee noin parin kilometrin päässä Porvoon keskustasta linnuntietä mitattuna.
Kyseisessä osoitteessa on opiskelijasoluja. Ei ole tämä talo kyseessä kuvankaan perusteella (ovet yms ovat erilaisia).

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Tämän kolmannessa kerroksessa asuvan naapurin osoite on fonectan mukaan Kesätuulentie 8.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Beetu kirjoitti:
Su Kesä 26, 2022 4:47 pm
Jebis kirjoitti:
La Kesä 25, 2022 10:18 pm
Luulen ettei siellä ole oltu sattumalta vaan naapuri tms on ilmoittanut sosiaalitoimeen että asunnosta kuuluu huutoa jne ääntä tai on havaittu muuta huolestuttavaa toimintaa. Tai sekopää itse on ilmoittanut itsestään jonnekin. Sossut on menneet paikalle ja nähneet ikkunasta pahoinpitelyn ja kutsuneet puolestaan poliisin ja ambulanssin paikalle. Joten touhu on voinut jatkua pitkäänkin :(
Jos naapuri soittaa akuutista tilanteesta, niin sinne menee poliisit paikalle. He soittavat sinne sossun, jos tarvitsee lapsi (alaikäinen) ottaa pikaisesti turvaan.

Veikkaan, että tässä on kyse voimassa olevasta asiakkuudesta ja sossut ovat tarkastuskäynnillä. Jos olisivat esim. hakemassa lasta huostaan vastentahtoiselta vanhemmalta, niin heillä olisi alunperinkin poliisi mukana turvaamassa.
Tämän ketjun ensimmäisessä viestissä asia on kerrottu; sosiaaliviranomiaset olivat tarkastuskäynnillä. Perhe on siis ollut heidän asiakkaanaan tai sinne on menty lastensuojeluilmoituksen perusteella.
Tässä nyt tuo linkki uudelleen:
https://yle.fi/uutiset/3-12043017/64-3-87993
Poliisi sai hätäkeskuksen kautta tehtävän noin kello 10, ilmoituksen hätäkeskukseen oli tehnyt sosiaaliviranomainen.

– Sosiaaliviranomaiset olivat olleet tarkastuskäynnillä ja nähneet asunnon ikkunasta, kun lasta pahoinpideltiin
.

Obsessio
Lauri Hanhivaara
Viestit: 133
Liittynyt: Pe Huhti 10, 2020 12:34 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja Obsessio »

5-vuotiaan tapon yritys Porvoossa: Vakavasti vammautunut lapsi yhä sairaalassa – äitiä ei ole päästy kuulustelemaan

Rikoksesta epäilty äiti oli myös vastustellut poliisimiestä kiinniottonsa yhteydessä.

Porvoossa viime tiistaina äitinsä pahoinpitelemäksi joutunut 5-vuotias lapsi on edelleen sairaalahoidossa vakavien vammojen vuoksi.

Tapauksen tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Heidi Niemi Itä-Uudenmaan poliisista kertoo, ettei teosta epäiltyä äitiä ole vielä päästy lainkaan kuulustelemaan.

Porvoossa Huhtisen alueella sijaitsevassa asunnossa tapahtunut väkivallanteko paljastui, kun sosiaaliviranomaiset menivät tarkastuskäynnille tiistaina aamukymmenen aikaan.

He näkivät ikkunasta, kuinka äiti pahoinpiteli lasta asunnon sisällä ja soittivat hätäkeskukseen. Tutkinnanjohtaja Niemen mukaan partio oli paikalla nopeasti. Poliisit rikkoivat asunnon ikkunan ja saivat lapsen turvaan.

Lue lisää: Epäily: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Asunnossa ei ollut paikalla muita henkilöitä äidin ja lapsen lisäksi. Poliisi tutkii 5-vuotiaan tapausta tapon yrityksenä. Lisäksi äitiä epäillään virkamiehen vastustamisesta, sillä hän oli vastustellut poliisimiestä kiinniottonsa yhteydessä.

Pikkulapseen kohdistunut väkivalta järkytti alueen naapurustoa syvästi. Samassa taloyhtiössä asuva Raija Sevilä kertoi IS:lle tapahtumapäivänä tekemistään havainnoista.

– Istuin kotona lukemassa kirjaa ja kuulin, kuinka ikkuna meni rikki. Sen jälkeen kuulin huutoa ja menin omalle parvekkeelleni katsomaan. Näin, kuinka nainen vietiin käsiraudoissa pois, Sevilä kertoi Ilta-Sanomille.

Naapurin käsityksen mukaan äiti asui asunnossa yhdessä poikansa kanssa, ja he ovat usein ulkoilleet yhdessä talon pihamaalla.

TutkinnanjohtajaN mukaan tapauksen tutkinta ei juhannuksen aikaan ole edennyt, koska äitiä ei ole vielä päästy kuulustelemaan. Toistaiseksi häntä ei ole myöskään vaadittu vangittavaksi.

Poliisi ei kommentoi, onko rikoksista nainen itse yhä sairaalahoidossa.

– Poliisi tiedottaa tästä asiasta oma-aloitteisesti sitten kun pystymme. Tässä vaiheessa tiedotettavaa ei ole, Niemi sanoo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008908901.html

Otsikko ei kyllä povaa täydellistä parantumista lapselle :( eikä naista ole vaadittu vangittavaksi joten mielenterveydessä on varmasti säröjä, mutta ilman muuta toivon saavan rangaistuksen teoistaan. Onko naisella ollut kättäpidempää tässä pahoinpitelyssä?
Jari Aarnio A-Talkissa 2007:
”Hurjimmat väitteet, mitä ollaan kuultu, niin että Helsingin huumepoliisi johtaa huumekauppaa Helsingissä.”

Asseri2000
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Su Syys 20, 2020 6:59 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja Asseri2000 »

Tässä päiviä olen pohtinut että poliisit tosiaan on mennyt väkivalloin tähän asuntoon MUTTA korjatkaa jos olen väärässä, poliisi on siis hakenut läheiseltä rakennusmaalta kättä pidempää, sorkkarautaa yms? Mitä helvettiä. Mitä jos rakennusmaata ei olisi ollut olemassa. Ja toiseksi, miksi helvetissä sossut ei ole itse rikkonut ikkunaa ja ottanut tilannetta ns omaan haltuun. Kyseessä kuitenkin OLI 5 vuotias lapsi. Vaikka senkin uhalla että seuraamuksia muka tulisi. Tiedän, on helppo huudella täällä. Jokatapauksessa jos itse olisin ollut sossu, olisin ihan varmasti itse hajottanut ikkunan ja vaikka lyönyt astalolla naista ja ottanut lapsen. Kuitenkin tuommoisessa työssä pitää ottaa huomioon että kaikenlaisia sairaita on ja tulee olemaan. Ei tommoseen tehtävään vaan voi laittaa mitään kesätyöntekijöitä / harjoittelijoita.

Rinu
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Su Tammi 12, 2020 11:48 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja Rinu »

Asseri2000 kirjoitti:
Ma Kesä 27, 2022 5:27 pm
Tässä päiviä olen pohtinut että poliisit tosiaan on mennyt väkivalloin tähän asuntoon MUTTA korjatkaa jos olen väärässä, poliisi on siis hakenut läheiseltä rakennusmaalta kättä pidempää, sorkkarautaa yms? Mitä helvettiä. Mitä jos rakennusmaata ei olisi ollut olemassa. Ja toiseksi, miksi helvetissä sossut ei ole itse rikkonut ikkunaa ja ottanut tilannetta ns omaan haltuun. Kyseessä kuitenkin OLI 5 vuotias lapsi. Vaikka senkin uhalla että seuraamuksia muka tulisi. Tiedän, on helppo huudella täällä. Jokatapauksessa jos itse olisin ollut sossu, olisin ihan varmasti itse hajottanut ikkunan ja vaikka lyönyt astalolla naista ja ottanut lapsen. Kuitenkin tuommoisessa työssä pitää ottaa huomioon että kaikenlaisia sairaita on ja tulee olemaan. Ei tommoseen tehtävään vaan voi laittaa mitään kesätyöntekijöitä / harjoittelijoita.
Itekin ihmetellyt poliisin toimintaa...kai ne lasit saa rikki vaik pistoolilla lyömäl.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Asseri2000 kirjoitti:
Ma Kesä 27, 2022 5:27 pm
Tässä päiviä olen pohtinut että poliisit tosiaan on mennyt väkivalloin tähän asuntoon MUTTA korjatkaa jos olen väärässä, poliisi on siis hakenut läheiseltä rakennusmaalta kättä pidempää, sorkkarautaa yms? Mitä helvettiä. Mitä jos rakennusmaata ei olisi ollut olemassa. Ja toiseksi, miksi helvetissä sossut ei ole itse rikkonut ikkunaa ja ottanut tilannetta ns omaan haltuun. Kyseessä kuitenkin OLI 5 vuotias lapsi. Vaikka senkin uhalla että seuraamuksia muka tulisi. Tiedän, on helppo huudella täällä. Jokatapauksessa jos itse olisin ollut sossu, olisin ihan varmasti itse hajottanut ikkunan ja vaikka lyönyt astalolla naista ja ottanut lapsen. Kuitenkin tuommoisessa työssä pitää ottaa huomioon että kaikenlaisia sairaita on ja tulee olemaan. Ei tommoseen tehtävään vaan voi laittaa mitään kesätyöntekijöitä / harjoittelijoita.
Totta!! 5-vuotias lapsi, jota pahoinpidellään silmien edessä

Ekaks odotetaan poliisia, jotka sitten hakevat työkaluja ikkunan rikkomiseen! WTF?

Olisin myös lyönyt lasin kivellä sisään ja mennyt vaan väliin.

Joku kännitappelu tai parisuhderiita olis vähän eri juttu, mutta pikkulapsi :roll: :roll:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Harvest kirjoitti:
Su Kesä 26, 2022 6:09 pm
H.Moilanen kirjoitti:
Pe Kesä 24, 2022 9:52 am
Asseri2000 kirjoitti:
Pe Kesä 24, 2022 2:21 am
Kesätuulentie 3-5?
Tämähän se osoite todennäköisesti on. Ainakin kadunnimi on sama, minkä Aurorah mainitsee. Lisäksi vihje "talo on kaupan takana" sopii Kesätuulentie 3-5:ssa sijaitsevaan kolmikerroksiseen luhtitaloon, jossa on myös katutason asuntoja. Kyseinen talo on A-Yhtiöt Oy:n omistama vuokratalo. Kyseisen yhtiön omistaa Porvoon kaupunki eli on kyse kaupungin vuokratalosta. Paikka sijaitsee noin parin kilometrin päässä Porvoon keskustasta linnuntietä mitattuna.
Kyseisessä osoitteessa on opiskelijasoluja. Ei ole tämä talo kyseessä kuvankaan perusteella (ovet yms ovat erilaisia).
Käsittääkseni kaikki talon asunnot ovat mallia kaksi huonetta & tupakeittiö (2h+tk) ja kaupungin omistaman vuokrataloyhtiön hallinnoimia. Osa asukkaista voi hyvinkin olla opiskelijoita ja tuollainen 2h+tk -asuntoratkaisu sopinee hyvin opiskelijoiden soluasunnoksi. Mutta käsittääkseni kohde ei ole ainakaan pelkästään opiskelijoille varattu. Sitä paitsi, mistä tiedämme vaikka ketjun päähenkilö olisi opiskelija. Lehtikuvat eivät ole aina oikeilta tapahtumapaikoilta. Jos rikoksen tapahtumapaikka ei ollut Kesätuulentie 3-5, olisi mukava kuulla se oikea osoite. Noilla huudeilla ei ole kovin montaa luhtitaloa eikä katutason asuntojakaan löydy kaikista potentiaalisista taloista.

https://a-yhtiot.fi/asunnot/kesatuulentie-3-5/
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^No kait se Kesätuulentie 8, kun kerran lehdessä mainitun naapurin osoite on sinne.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Äiti yritti tappaa 5-vuotiaan lapsensa Porvoossa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

ruusumaa kirjoitti:
Ma Kesä 27, 2022 6:08 pm
^No kait se Kesätuulentie 8, kun kerran lehdessä mainitun naapurin osoite on sinne.
Ok, voi olla. Taisi olla haastateltu useampaakin naapuria. Joku asui samassa taloyhtiössä, mutta joku kertoi nähneensä tapahtumia "omalta parvekkeeltaan". Minun ja monen muunkin parvekkeelta näkee paremmin muiden talojen kuin oman talon tapahtumia.

Kyseessä saattaa hyvin olla Kesätuulentie 8, joka on myös Porvoon kaupungin vuokrataloyhtiön talo. Kahdeksikko on kolmen talon kokonaisuus ja kaksi taloista on luhtitaloja. Kuvan perusteella katutason asuntojen ulko-ovissa on lasi-ikkuna. Ihmetyttää vielä enemmän poliisien sorkkaraudan hakeminen.

https://a-yhtiot.fi/asunnot/kesatuulentie-8/
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Vastaa Viestiin