Rikosuutiset, jotka "eivät ansaitse" omaa ketjua

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3237
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Taksinkuljettajaa iskettiin veitsellä Joensuussa

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Eikö olisi jo aika saada takseihin väliseinät kuljettajan penkin sivulle ja taakse?
Uudellamaalla ne suojaisi asiakasta kuskilta ja sen ulkopuolella kuskia asiakkaalta.
qurqo kirjoitti:
To Loka 26, 2023 9:01 pm
Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Laavulla ammuttiin Rova­niemellä –  useita epäiltyjä kiinni paikan päältä

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

ROVANIEMELLÄ sijaitsevalle laavulle hälytettiin torstaina illalla poliisit, koska paikalta kuului laukausten ääniä. Ammuntaa kuului Korkalovaaran laavulta.

Poliisipartiot ottivat paikan päältä kiinni kolme henkilöä. Heidät toimitettiin poliisivankilaan.

Laavulla olleita henkilöitä epäillään ampuma-aserikoksesta ja huumausaineen käyttörikoksista.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008961438.html

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Tornio: Kadulla alkanut riita kärjistyi – miestä pistettiin terävällä esineellä kahdesti rintaan

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

Lapin poliisi kertoo, että sunnuntaiyönä noin puoli kolmen aikaan Kemissä tapahtui taponyritys.

Poliisin mukaan 24-vuotias torniolainen mies riitaantui toisten paikalla olleiden henkilöiden kanssa. Poliisi ei kerro tarkemmin, monta henkilöä oli kyseessä. Tilanne tapahtui Kauppakatu 8:n jalkakäytävällä.

Torniolaismies tai joku muu seurueesta pisti 39-vuotiasta kemiläismiestä kahdesti rintaan jollakin terävällä esineellä.

Poliisi otti torniolaismiehen kiinni ja etsii muita tekoon mahdollisesti osallistuneita. Uhri vietiin Oulun yliopistolliseen sairaalaan. Hänen tilansa on tällä hetkellä vakaa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kad ... #gs.6p88qx

cccp20
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2020 2:35 pm

Pohjoisessa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja cccp20 »

Ou­lu­lais­mies jätti 4-vuo­tiaan lapsen heit­teil­le autoon Su­si­vaa­ras­sa – lapsi oli tunteja ilman ruokaa ja juomaa

Lauantai 23. heinäkuuta oli Meri-Lapin poliisin kesän vilkkain vuorokausi. Hälytystehtäviä tuli yli 90 kappaletta. Varsinkin liikennetehtävät, pahoinpitelynujakat ja yleensä päihteistä johtuvista syistä aiheutuneet tehtävät työllistivät poliisia.

Perjantaina poliisia työllistäneet väkivaltaisuudet jatkuivat myös lauantaina.

Vakavin tapaus oli Kemissä lauantaiyönä puoli kolmen aikaan tapahtunut tapon yritys.

Kauppakatu 8 kohdalla jalkakäytävällä 24-vuotias torniolainen mies riitautui muutamien henkilöiden kanssa. Tilanne johti lopulta siihen, että torniolainen mies tai tämän seurueessa ollut mies pisti kemiläistä 39-vuotiasta miestä terävällä esineellä kahdesti rintakehän alueelle.

Torniolainen mies otettiin kiinni ja muita mahdollisesti tekoon osallistuneita etsitään. Kemiläinen mies on toimitettu Oulun yliopistolliseen sairaalaan ja hänen tila on tällä hetkellä vakaa.

Mies jätti 4-vuotiaan lapsen useiksi tunneiksi ilman juomaa ja ruokaa autoon
Oululaisen 39-vuotiaan miehen epäillään jättäneen 4-vuotiaan lapsensa useiksi tunneiksi ilman juomaan ja ruokaa Susivaarassa maastoon pysäköityyn henkilöautoon. Autossa oli lisäksi kaksi koiraa.

Tapahtumasta tuli poliisille tieto lapsen äidiltä, joka odotti lapsen tuontia hänen luokseen kesälomapaikalle Ylitorniolle ja oli huolissaan, kun tuominen oli venynyt odotettua pitemmälle.

Poliisi sai selvitettyä auton sijainnin ja paikalle mennyt partio löysi lauantaiyönä yhden aikaan kyseisen auton, jossa lapsi oli peloissaan ja kylmissään. Paikalle tuli myös ensihoidon yksikkö ja sosiaalityöntekijät. Lapsi annettiin paikalle tulleelle äidille tarkistuksen jälkeen.

Oululainen mies löytyi lopulta poliisikoiran avulla viiden aikaan yöllä kauempaa maastosta sekavana. Mies toimitettiin sairaalaan tutkimuksiin ja tutkimusten ja tarkkailun jälkeen kiinniotetuksi Kemin poliisivankilaan. Asiaa tutkitaan heitteillepanona.

Pahoinpitely, vahingonteko ja varkaus
Simolainen 22-vuotias mies löi nyrkillä Ilvestie 1 sijaitsevan rivitalon pihalla simolaista 64-vuotiasta miestä kasvoihin ja rikkoi rivitalon pihalla olleesta autosta ikkunan lauantaina viiden aikaan iltapäivällä. Paikalle mennyt partio otti miehen kiinni ja toimitti hänet Kemin poliisivankilaan.

Torniossa Keskikadulta anastettiin puolestaan perjantain ja lauantain välisen yön aikana omakotitalon pihalta lukittu rollaattori. Rollaattori löytyi myöhemmin keskustan alueelta ja on palautettu omistajalle.

https://www.kaleva.fi/oululaismies-jatt ... au/4795778

Avatar
Hello Piggy
Agentti Scully
Viestit: 667
Liittynyt: Su Heinä 21, 2019 1:19 pm

Re: Rikosuutiset, jotka "eivät ansaitse" omaa ketjua

Viesti Kirjoittaja Hello Piggy »

Henkilöauton kuljettaja loukkaantui ulosajossa Suonenjoella

 Julkaisuajankohta25.7.2022 0.16

UUTINEN

Hätäkeskus sai ilmoituksen sunnuntai-iltana henkilöauton ulosajosta Suonenjoella Karttulantiellä

Kuljettajana ollut suomalainen mies loukkaantui ja hänet kuljettiin Kuopion yliopistolliseen sairaalaan. Ajoneuvossa ei muita henkilöitä kuljettajan lisäksi. Poliisi tutkii onnettomuuden syytä. 
https://poliisi.fi/-/henkiloauton-kulje ... onenjoella
Vakava liikenneonnettomuus: Auto suistui metsään Pohjois-Savossa ja törmäsi puuhun – yksi loukkaantui vakavasti

Jerri Koskinen

Eilen 21:03 | Päivitetty tänään 8:29

Pohjois-Savossa sattui vakava liikenneonnettomuus sunnuntai-iltana noin kello 20.25.

Savon Sanomien viranomaisilta saamien tietojen mukaan auto ajautui katon kautta metsään Karttulantiellä Suonenjoella, ja kuljettaja loukkaantui vakavasti.

Pelastuslaitoksen ensitietojen mukaan autossa olisi ollut kolme henkilöä, mutta poliisi vahvisti yöllä, että autossa oli vain yksi henkilö.

Pelastuslaitos joutui irrottamaan hänet autosta.

Palomestari Jani Kasanen kertoi, että auto törmäsi aluksi puuhun, mutta jäi lopulta tien reunaan pyörilleen. Karttulantie oli poikki pelastustöiden ajan noin puoli tuntia.

Onnettomuuspaikka on likimain puolessa välissä Karttulaa ja Suonenjokea lähellä Käpysalon risteystä. Matkaa onnettomuuspaikalle on Suonenjoelta Karttulan suuntaan noin 15 kilometriä. Auto oli matkalla Karttulan suuntaan.

Viranomaiset eivät osanneet arvioida sunnuntai-iltana onnettomuuteen johtanutta syytä. Palomestari Kasanen totesi, että kartan mukaan tieosuus oli suora.
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/4746474
Savon sanomissa ei mainintaa kuljettajan kansallisuudesta.

Oikeus ennen kaikkea
Sherlock Holmes
Viestit: 7048
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Nainen sai puolen vuoden tuomion perättömistä puheista – selviää yhdyskuntapalvelulla

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi vuonna 1980 syntyneen naisen puolen vuoden ehdottoman vankeuden sijaan 180 tunnin yhdyskuntapalveluun tämän kerrottua viranomaisille vakavia perättömiä tietoja.
Nainen tuomittiin kahdesta väärästä ilmiannosta ja kahdesta törkeästä kunnianloukkauksesta.
Käräjäoikeus antoi tuomion kesäkuun alussa, mutta julkaisi vasta nyt salaiseksi määrätystä tuomiosta kertovan selosteen. Asia käsiteltiin salaisena, koska sen käsittelyyn liittyi erityisen arkaluonteisia pötypuheiden uhriksi joutuneen henkilön yksityiselämään liittyviä seikkoja.

Nainen oli vuosina 2018–2020 esittänyt usealla eri kerralla esitutkinta- ja sosiaaliviranomaisille väärän tiedon, jonka johdosta puheiden kohteena ollut henkilö joutui esitutkintaan.

Naisen aiemman rikollisuuden johdosta tämän puolen vuoden vankeustuomio olisi määrätty ehdottomaksi. Oikeus määräsi hänet kuitenkin vankeuden sijasta yhdyskuntapalveluun.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nai ... #gs.7i87l0

Espoonrikosetsivä
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2022 8:26 am

Re: Rikosuutiset, jotka "eivät ansaitse" omaa ketjua

Viesti Kirjoittaja Espoonrikosetsivä »

Omaa erikoista ja huonoa käytöstä ravitsemusliikkeissä ja ulkona minuun kohdistuvaa väkivaltaa Ala-Kivenlahdessa.

Kaksi mustalaista vahti tupakka-paikalla Ala-Kivenlahden ostoskeskuksella 14.11.2018 joista toinen löi minua noin 19:37-43, aikaisemmin olin ollut kello 18:00-19:30 SPR Lounais-Espoon, Valpuri-nimisessä tilassa ensiapuillassa, joka toistuu parillisina viikkoina, tämän jälkeen en suunnannut ovesta oikealle Kivenlahdenkadun bussipysäkeille, vaan ravintoloiden ja yläpihan suuntaan. Ostoskeskuksella olin vieraillut päivisin ja iltaisin monta kertaa aikaisemmin. Olisin mennyt Tyrsky Pubiin jossa olin kerran ollut ja tehnyt havaintoja muista ihmisistä, heidän arvoistaan ja pukeutumisestaan aiheuttamatta mitään häiriötä, mutta toisella kerralla käydessäni siellä ja paikka oli tyhjempi, vain yksi naisasiakas, tönäisin tiskillä vasemmalta sininen enkeli nimisen shotin lattialle ja ylimielisesti käyttäytyen, sitä ennen yritin etuilla ja tilata kaljaa, en suostunut maksamaan kaatunutta juomaa tarjoilijalle (tai naisen eduksi joka sen osti) joka työnsi eteeni maksulaitetta jossa luki 3 euron veloitettava hinta. Nyt samainen tarjoilija oli tupakkapaikalla, ei huomannut minua, mutta huomasin hänen seurassaan vaaleaihoisen, pitkähiuksisen miehen, mutta vasemmalla ikkunan edessä minut huomasi kaksi mustalaismiestä, ihmettelin heitäkin samalla, ohitin heidän vastapäistä seinää myöten, jonne tulin alempaa. Menin vastapäiseen ja hieman pidemmällä olevaan Nousuvesi-ravintolaan, sisällä minut valtasi pelko noista mustalaisista ja tilasin pienen soodan, siis noin 2,5 dl pieneen lasiin, ei siis tuoppiin, en juuri malttanut olla kauaa sisällä ja ulostultaessa hain jännitystä kävelemällä mustalaisten edestä tällä kertaa, portaikkoon suuntaa ottaakseni mukamas, meninkin portaita alaspäin, perääni huuteli tuntematon mies, jota käännyin katsomaan, tämä piti käsiä housunsataskuissaan ja otti kiinni minua kun hidastin tahtia, halusin kokea välikohtauksen. Sanoin hänelle että "No mitää?" Tämä tähän että: "Mi-mi-mi-mi-mitäää!" Taakse päästyään tämä löi takaraivoon ja sanoi: "Painu vittuun täältä!" Lähdin bussipysäkeille Kivenlahdenkadulle, bussilla Isoon Omenaan, pois paikalta kuten alun perin pitikin.... Koin pientä aivotärähdyksen tunnetta, kävelyyn tai tajuntaan tämä ei vaikuttanut, mutta pelko ja trauma jäi. Olin kuitenkin halunnut jopa selvittää millä tyylillä kyseinen mustalainen lyö, olinhan harrastanut eri kamppailulajeja erityisen tiiviisti 2014-2016.

Tein rikosilmoituksen 2 kk ja 2 vko:n päästä, Vanhempi Konstaapeli ihmetteli että: "Miksi sä tulet kertomaan meille tästä vasta nyt?" Kilon Poliisin rikosilmoitusten vastaanoton tiskillä nro 2. Rikostutkija soitti noin viikon päästä ja lupasin selvittää itse tämän sijasta valvontakameratallenteet, etsivätyyppiähän olen, Soukan huollosta asiakaspalvelun, isännöitsijöiden kautta viimein ja vihdoin huoltomestari vastasi että ostoskeskuksen kameratallenteiden kesto on noin kaksi viikkoa, kerroin tämän sähköpostitse ja puhelimessa annoin melkein samat tiedot mitä Poliisiasemalla, jonka jälkeen hän totesi että tämä menee arkistoon ja kaivetaan esille vasta jos tulee jokin toinen rikos mihin tämä voidaan liittää.

Olin samaan rikostutkijaan yhteydessä Joulukuussa 2021, erään tosien rikosilmoituksen (Kyseessä oli intialaisperäisen 11/2021 tarjoiljan tekemä minun pahoinpitely kun menin "porttikiellon voimassaollessa" (koska olin sotkenut vessan) ravintolan vessaan tämän huomaamatta, tämä riuhtaisi minua rujosti kun menin ulko-ovelle päin, myös 9/2016 Pub Karhuministerin intialainen tarjoilija potkaisi peraukseen ja riuhtoi minua oikeasta hihasta., syynä molemmissa vessan sotkeminen.) ohessa ja kerroin vuosien aikana hankkineeni lisätietoa että mitä mustalaiset ovat paikanpäällä tehneet ja että sain tietää että ostoskeskuksen lähellä asui joku vanha mustalaismies ja koska mustalaiset kyläilevät toistensa luona jonkin verran tämä saattaa selittää miksi tuona iltana kaksi mustalaista juuri tuolla viettivät iltaansa.

Tein myös Facebookiin jo toistamiseen teon jälkeen valeprofiilin jossa esiinnyn romanina ilman ihmisen kuvaa ja kerään erityisesti espoolaisia ja pääkaupunkiseudun samanikäisiä mustalaismiehiä kavereikseni, tunnistusta varten. Nyt kesällä 2022 löysin viimein samannäköisen mustalaismiehen kuvan ja tämä kertoo olevansa Kirkkonummelta ja syntynyt joko 1996, 1997 tai 1998 (en laita nimeä että en saa kunnianloukkauksesta syytettä) jokaisessa profiilissa on sama mies mutta eri syntymäaika.
Kerroin tämän löydön kuvakaappauksineen ja pohdintoineni samaiselle rikostutkijalle sähköpostitse. En ole vielä saanut, josko koskaan saankaan, mitään vastinetta häneltä.
Eri asia on tunnustaisiko tekijä enään kohta 4 vuotta vanhaa rikostaan, muuta näyttöä ei ole eikä tule koskaan.

Sittemmin Kivenlahdessa on ollu 2019 ja 2021 "seurueen" riitoja asunnoissa joissa veistäkin oli käytetty väkivaltaan.

Lessons learned: Älä mene intilaisen ravintoloitsijan vessaan. Älä etuile. Älä käytä liikaa vessapaperia ja ollenkaan alapääsuihkua, koska paskainen vesi lentää lattialle. Älä tuijota mustalaista. Suosi Suomalaista ravintolaa tai asiakaspalvelijaa. Vältä tai älä käy ollenkaan ravintoloissa. Älä juo yhtään alkoholia.

I rest my case here.

jaskakos
Nikke Knakkertton
Viestit: 197
Liittynyt: To Marras 02, 2017 2:45 pm

Re: Rikosuutiset, jotka "eivät ansaitse" omaa ketjua

Viesti Kirjoittaja jaskakos »

Espoonrikosetsivä kirjoitti:
Ke Heinä 27, 2022 5:29 am
Omaa erikoista ja huonoa käytöstä ravitsemusliikkeissä ja ulkona minuun kohdistuvaa väkivaltaa Ala-Kivenlahdessa.

Kaksi mustalaista vahti tupakka-paikalla Ala-Kivenlahden ostoskeskuksella 14.11.2018 joista toinen löi minua noin 19:37-43, aikaisemmin olin ollut kello 18:00-19:30 SPR Lounais-Espoon, Valpuri-nimisessä tilassa ensiapuillassa, joka toistuu parillisina viikkoina, tämän jälkeen en suunnannut ovesta oikealle Kivenlahdenkadun bussipysäkeille, vaan ravintoloiden ja yläpihan suuntaan. Ostoskeskuksella olin vieraillut päivisin ja iltaisin monta kertaa aikaisemmin. Olisin mennyt Tyrsky Pubiin jossa olin kerran ollut ja tehnyt havaintoja muista ihmisistä, heidän arvoistaan ja pukeutumisestaan aiheuttamatta mitään häiriötä, mutta toisella kerralla käydessäni siellä ja paikka oli tyhjempi, vain yksi naisasiakas, tönäisin tiskillä vasemmalta sininen enkeli nimisen shotin lattialle ja ylimielisesti käyttäytyen, sitä ennen yritin etuilla ja tilata kaljaa, en suostunut maksamaan kaatunutta juomaa tarjoilijalle (tai naisen eduksi joka sen osti) joka työnsi eteeni maksulaitetta jossa luki 3 euron veloitettava hinta. Nyt samainen tarjoilija oli tupakkapaikalla, ei huomannut minua, mutta huomasin hänen seurassaan vaaleaihoisen, pitkähiuksisen miehen, mutta vasemmalla ikkunan edessä minut huomasi kaksi mustalaismiestä, ihmettelin heitäkin samalla, ohitin heidän vastapäistä seinää myöten, jonne tulin alempaa. Menin vastapäiseen ja hieman pidemmällä olevaan Nousuvesi-ravintolaan, sisällä minut valtasi pelko noista mustalaisista ja tilasin pienen soodan, siis noin 2,5 dl pieneen lasiin, ei siis tuoppiin, en juuri malttanut olla kauaa sisällä ja ulostultaessa hain jännitystä kävelemällä mustalaisten edestä tällä kertaa, portaikkoon suuntaa ottaakseni mukamas, meninkin portaita alaspäin, perääni huuteli tuntematon mies, jota käännyin katsomaan, tämä piti käsiä housunsataskuissaan ja otti kiinni minua kun hidastin tahtia, halusin kokea välikohtauksen. Sanoin hänelle että "No mitää?" Tämä tähän että: "Mi-mi-mi-mi-mitäää!" Taakse päästyään tämä löi takaraivoon ja sanoi: "Painu vittuun täältä!" Lähdin bussipysäkeille Kivenlahdenkadulle, bussilla Isoon Omenaan, pois paikalta kuten alun perin pitikin.... Koin pientä aivotärähdyksen tunnetta, kävelyyn tai tajuntaan tämä ei vaikuttanut, mutta pelko ja trauma jäi. Olin kuitenkin halunnut jopa selvittää millä tyylillä kyseinen mustalainen lyö, olinhan harrastanut eri kamppailulajeja erityisen tiiviisti 2014-2016.

Tein rikosilmoituksen 2 kk ja 2 vko:n päästä, Vanhempi Konstaapeli ihmetteli että: "Miksi sä tulet kertomaan meille tästä vasta nyt?" Kilon Poliisin rikosilmoitusten vastaanoton tiskillä nro 2. Rikostutkija soitti noin viikon päästä ja lupasin selvittää itse tämän sijasta valvontakameratallenteet, etsivätyyppiähän olen, Soukan huollosta asiakaspalvelun, isännöitsijöiden kautta viimein ja vihdoin huoltomestari vastasi että ostoskeskuksen kameratallenteiden kesto on noin kaksi viikkoa, kerroin tämän sähköpostitse ja puhelimessa annoin melkein samat tiedot mitä Poliisiasemalla, jonka jälkeen hän totesi että tämä menee arkistoon ja kaivetaan esille vasta jos tulee jokin toinen rikos mihin tämä voidaan liittää.

Olin samaan rikostutkijaan yhteydessä Joulukuussa 2021, erään tosien rikosilmoituksen (Kyseessä oli intialaisperäisen 11/2021 tarjoiljan tekemä minun pahoinpitely kun menin "porttikiellon voimassaollessa" (koska olin sotkenut vessan) ravintolan vessaan tämän huomaamatta, tämä riuhtaisi minua rujosti kun menin ulko-ovelle päin, myös 9/2016 Pub Karhuministerin intialainen tarjoilija potkaisi peraukseen ja riuhtoi minua oikeasta hihasta., syynä molemmissa vessan sotkeminen.) ohessa ja kerroin vuosien aikana hankkineeni lisätietoa että mitä mustalaiset ovat paikanpäällä tehneet ja että sain tietää että ostoskeskuksen lähellä asui joku vanha mustalaismies ja koska mustalaiset kyläilevät toistensa luona jonkin verran tämä saattaa selittää miksi tuona iltana kaksi mustalaista juuri tuolla viettivät iltaansa.

Tein myös Facebookiin jo toistamiseen teon jälkeen valeprofiilin jossa esiinnyn romanina ilman ihmisen kuvaa ja kerään erityisesti espoolaisia ja pääkaupunkiseudun samanikäisiä mustalaismiehiä kavereikseni, tunnistusta varten. Nyt kesällä 2022 löysin viimein samannäköisen mustalaismiehen kuvan ja tämä kertoo olevansa Kirkkonummelta ja syntynyt joko 1996, 1997 tai 1998 (en laita nimeä että en saa kunnianloukkauksesta syytettä) jokaisessa profiilissa on sama mies mutta eri syntymäaika.
Kerroin tämän löydön kuvakaappauksineen ja pohdintoineni samaiselle rikostutkijalle sähköpostitse. En ole vielä saanut, josko koskaan saankaan, mitään vastinetta häneltä.
Eri asia on tunnustaisiko tekijä enään kohta 4 vuotta vanhaa rikostaan, muuta näyttöä ei ole eikä tule koskaan.

Sittemmin Kivenlahdessa on ollu 2019 ja 2021 "seurueen" riitoja asunnoissa joissa veistäkin oli käytetty väkivaltaan.

Lessons learned: Älä mene intilaisen ravintoloitsijan vessaan. Älä etuile. Älä käytä liikaa vessapaperia ja ollenkaan alapääsuihkua, koska paskainen vesi lentää lattialle. Älä tuijota mustalaista. Suosi Suomalaista ravintolaa tai asiakaspalvelijaa. Vältä tai älä käy ollenkaan ravintoloissa. Älä juo yhtään alkoholia.

I rest my case here.
Mitä vittua? :shock:

Espoonrikosetsivä
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2022 8:26 am

Re: Rikosuutiset, jotka "eivät ansaitse" omaa ketjua

Viesti Kirjoittaja Espoonrikosetsivä »

Täydentäviä tietoja:

Tuolta se näytti:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100080952698177
Ja tuolta toisessa profiilissa:
https://www.facebook.com/people/Roberti ... 713206320/

Tuosta vastakkaiseen, kuvaajasta vasempaan on tupakkapaikka, portaikko ja kalteva taso sen vieressä:
https://www.google.fi/maps/@60.154011,2 ... 920!8i1080


Oikeus ennen kaikkea
Sherlock Holmes
Viestit: 7048
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Rikosuutiset, jotka "eivät ansaitse" omaa ketjua

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Mies uhkasi ampua poliisin ja räjäyttää tuomarin – "Selvempää tappouhkausta olisi vaikea keksiä"
Uhkaili niin ampumisella, räjäyttämisellä kuin myrkytyksellä

Käräjäoikeus luonnehti toimintaa maalitukseksi. Mies oli muun muassa uhannut tappaa erään poliisin niskalaukauksella ja eräälle tuomarille hän lähetti uhkaukset ampumisesta, räjäyttämisestä, myrkyttämisestä ja pään irti leikkaamisesta. Mies oli muun muassa uhannut ampua erään syyttäjälaitoksessa toimivan henkilön tämän kotiovelle.
Painostuksen kohteeksi joutunut syyttäjä luonnehti tietyn nimetyn syyttäjän tappouhkauksia äärimmäisen poikkeuksellisiksi. Miehen lähettämiä viestejä pidettiin poikkeuksellisina, koska ne vaikuttivat uhkauksissaan rationaalisilta ja järkeviltä.
– Yksityiskohtaisempaa ja selvempää tappouhkausta olisi vaikea keksiä, eräitä viestejä luonnehdittiin.
Viranomaisten edustajien lisäksi mies oli uhannut puukottavansa entistä puolisoaan kaulaan.
Käräjäoikeus tuomitsi miehen lopulta viidestä virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta, kolmesta vainomaisesta ja neljästä laittomasta uhkauksesta 1 vuoden 10 kuukauden vankeuteen.

Mies valitti asiasta hovioikeuteen ja vaati oikeutta muun muassa huomioimaan rangaistuksessa hänen henkinen pahoinvointinsa. Hovioikeus antoi päätöksensä heinäkuun alussa eikä muuttanut tuomiota.

Aiemmin mies oli vainonnut muuan asianajajaa lähettämällä tälle ainakin 1000 sähköpostiviestiä, joista osa oli seksuaalissävytteisesti häiritseviä ja osa uhkaavia asianajaa tai tämän toimiston työntekijöitä kohtaan. Mies sai asiassa sakkotuomion. Joitain vuosia aiemmin mies oli tuomittu laittomasta uhkauksesta tämän uhattua avioeron yhteydessä kiduttavansa ja tappavansa entisen puolisonsa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mie ... #gs.7iqi9v

Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6524
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

STT laajan verkkohyökkäyksen kohteena

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8910 ... 80a4425101

Uutistoimisto STT verkkohyökkäyksen kohteena
Poikkeustilanteen kestoa ei voida vielä arvioida. Uutistoimisto kertoo olleensa hyökkäyksestä yhteydessä viranomaisiin.


Uutistoimisto STT:n järjestelmiin on kohdistettu laaja verkkohyökkäys. Hyökkäys havaittiin torstain ja perjantain välisenä yönä, ja varotoimena STT on ajanut osan järjestelmistään alas, tiedottaa uutistoimisto. Uutis- ja kuvapalvelu toimii toistaiseksi rajoitetusti.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.

claw
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: To Touko 28, 2020 9:20 am

Re: STT laajan verkkohyökkäyksen kohteena

Viesti Kirjoittaja claw »

Tarkastaja Levisi kirjoitti:
Pe Heinä 29, 2022 7:34 pm
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8910 ... 80a4425101

Uutistoimisto STT verkkohyökkäyksen kohteena
Poikkeustilanteen kestoa ei voida vielä arvioida. Uutistoimisto kertoo olleensa hyökkäyksestä yhteydessä viranomaisiin.


Uutistoimisto STT:n järjestelmiin on kohdistettu laaja verkkohyökkäys. Hyökkäys havaittiin torstain ja perjantain välisenä yönä, ja varotoimena STT on ajanut osan järjestelmistään alas, tiedottaa uutistoimisto. Uutis- ja kuvapalvelu toimii toistaiseksi rajoitetusti.
Ei haittaisi pätkääkään, vaikka tuo palvelunestohyökkäys kohdistuisi myös Yleen. Viimeisen parin - kolmen vuoden aikana silmäni vihdoin avautuivat vihervassarimedioiden levittämää yksipuolista dis-informaatiota kohtaan ja nykyään uskon jopa maikkarin uutisointiin enemmän!

Matti Ja Maija
Rico Tubbs
Viestit: 1216
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2022 11:32 am

Nälkäinen Festarivieras yritti purra poliisia

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008975579.html

"OULUN poliisi joutui avustamaan sairaankuljetusta hankalan asiakkaan kuljetuksessa Qstock-festivaalialueen portilla perjantaina hieman ennen iltakahdeksaa.

Mies oli käynyt sairaankuljetusta hoitaneiden kimppuun ja yrittänyt rikkoa ambulanssin varusteita.

Kuljetuksen aikana potilas oli alkanut riehua ambulanssissa, jolloin kuljetusta turvannut poliisi joutui käyttämään voimakeinoja miehen rauhoittamiseksi.

Potilas yritti useaan otteeseen purra poliisia, mutta hän ei siinä kuitenkaan onnistunut.

Miehen tekemistä Oulun poliisi kirjasi rikosilmoituksen pahoinpitelystä ja virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.".
Slava Ukraini! <3

JanitaSlim
Adrian Monk
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Nälkäinen Festarivieras yritti purra poliisia

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Olisivat antaneet leivän niin kaikilla olisi ollut helpompaa?

Vastaa Viestiin