Pylväs olisi luultavasi sijoitettu ajoradan ulkopuolelle jossa on jo suojakaiteet. Tuonne jakajien sekaan laittaessa olisi luultavasti toiminut hyppyrinä tai sit nakannut sen auton takas kaistalleen. Turha niitä kaiteita on miettiä kun tuossa kyseisellä paikalla olisi luultavasti kaikki selvinneet ilman pahempia vammoja jos olisi ajettu 60km/h. Kaiteita laitetaan enemmänkin 80-120km/h alueille.URSA kirjoitti: ↑Ma Elo 08, 2022 12:27 pm Olisiko kaide pylvään ympärillä edes lieventänyt törmäyksen voimaa, koska jossain kuvassa pylväässä näkyi naarmuja ihmeen korkealla, kuin auto olisi lentänyt ilmassa pylvästä päin? Kaide olisi kirjaimellisesti suojannut ehkä vain pylvästä eikä autossa olleita.
Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
- Hello Piggy
- Agentti Scully
- Viestit: 667
- Liittynyt: Su Heinä 21, 2019 1:19 pm
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Pitääkö huhu paikkansa että Jere olisi aivokuollut? Jos näin on niin enää kai odotetaan letkujen irroittamista, sitten kun omaisille sopii.
Truth is the first chapter in the book of wisdom.
-Mozzie
-Mozzie
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
No Suomessa tuollaisessa tilanteessa ei kyllä kysytä koska sopii, vaan ilmoitetaan omaisille että koneet kytketään pois hetkenä X. Silloin voi halutessaan mennä paikalle tai olla menemättä.
-
- Jessica Fletcher
- Viestit: 3183
- Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
1:45 voi olla yllättävän lähellä myös. Paitsi että sylki moottorin eikä takaosaa.Koti-Sherlock kirjoitti: ↑Su Elo 07, 2022 5:23 pm Aihetta sivuten, tässä on vähän vastaavanlainen onnettomuus: https://youtu.be/BBfy9bVCEUk?t=216
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Tässä kuten monessa muussakin kuolon kolarissa löydetään puutteita tiestä tai niiden reunoilta. Fakta on että Suomessa on valtaosa tieverkostosta täysin turvallisia rajoitusten mukaiseen liikenteeseen. Toki jos vauhdit on kovia niin voidaan miettiä Mansaarten kaltasia heinäpaaleja mutta ei sekään pelasta kuten vuosittain saadaan lukea kisojen satoa. Mä luulen että ihminen on sikäli samanlainen nyt kun ammoisista ajoista. Aina ihmisiä kuolee ylinopeuteen, Huumeisiin ym ym ym. Kuitenkin kouluissa käydään valistus työtä. Silloin kymmeniä vuosia sitten näistä jauhettiin ja jauhetaan tänään. Aina vaan raatoja tulee enenemässä määrin. Olen hyvin kyyninen valistuksen tuomasta tuloksesta.
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
- Viestit: 9987
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
- Paikkakunta: ?? ???????
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Suomessa kuoli 1960- ja 1970-luvuilla pahimmillaan jopa tuhat ihmistä vuodessa liikenneonnettomuuksissa, ja loukkaantuneita oli vielä kymmenkertainen määrä tuohon nähden. Nyt kuolleita on ollut jo vuosikausien ajan reilut 200 vuodessa. Raatoja tulee siis koko ajan lisää, mutta vähenevässä määrin, varsinkin kun suhteuttaa liikennesuoritteen määrään.
????? ?? ??????.
- Tabula Rasa
- Sofia Karppi
- Viestit: 415
- Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Tietysti viisas valinta tämäkin, vaikka ei ehkä omaisista heti tunnu siltä. Sen jälkeen voidaan haudata ja omaiset pääsevät tekemään surutyötä.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Täytyy näköjään korjata kantaani. Liikennevalistus toimii.Nuoret ajaa todella näitisti. Liikenteessäei tule kuolemia. Jos niitä tulee on ne olosuhteiden pakosta. Huume kuolemiin varmasti tullut valistuksen vaikutuksesta muutos. Kirjoitusvirheisiin ei tule muutosta. Se tulee automaationa. Onneks ei suorana mene kustantantamoon...
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Jotenkin taas niin kujaisilla teillä ollaan tässä viestissä. Kaide olisi tosiaan jakanut törmäysenergiaa laajemmalle ajalle ja olisi ehdottomasti estänyt sen, ettei auto olisi päässyt kylki edellä tuota pylvästä päin. Eli auto olisi pysynyt kaistalla ja jäänyt pyörimään sinne kahden suojakaiteen väliin useampia kierroksia.Sivustahuutelija kirjoitti: ↑Ma Elo 08, 2022 12:40 pm No se kaide olisi vain jakanut törmäysenergiaa laajemmalle alalle, mutta lopputulos luultavasti sama. Ei ehkä olisi välttämättä katkennut kahtia. En tiedä miten tuo pylvään ristikko oli sitten silpunnut uhreja. Takapenkki kuvien perusteella osunut suoraan pylvääseen ja koko pylväs tunkeutunut auton läpi.
Auto olisi mennyt lunariin, mutta kyydissä olijat olisivat todennäköisesti säilyneet pelkillä niskojen venähdyksillä. Nyt lähti sitten henki kolmelta ja yhdestä tuli toivottavasti aivokuollut, joka ei enää koskaan palaa liikenteeseen.
Kuski oli kusipää, joka tappoi kolme kyydissä ollutta ihmistä. Kaide olisi voinut estää nämä kuolemantapaukset hyvin suurella todennäköisyydellä. Mutta kuski olisi edelleen silti ihan yhtä kusipää.
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Kuinkahan iso osa näistä johtuu kuskin täydellisestä piittaamattomuudesta? Jos poistetaan tilastoista kaikki tapaukset, joissa on ajettu päihtyneenä, rättiväsyneenä, ylinopeudella tai muuten vaan liiallisella tilannenopeudella (turvaväli jne) niin ei varmaan paljoa jää jäljelle. Näitä ihmisen omia tolloiluja ei pysty poistamaan millään pylväiden turvallisuudella. Autojen turvallisuus on toki vähentänyt kuolleita paljon, mutta ei silläkään pysty ihan typerimpiä kuskeja suojelemaan.poikani kirjoitti: ↑Ke Elo 10, 2022 4:01 pmSuomessa kuoli 1960- ja 1970-luvuilla pahimmillaan jopa tuhat ihmistä vuodessa liikenneonnettomuuksissa, ja loukkaantuneita oli vielä kymmenkertainen määrä tuohon nähden. Nyt kuolleita on ollut jo vuosikausien ajan reilut 200 vuodessa. Raatoja tulee siis koko ajan lisää, mutta vähenevässä määrin, varsinkin kun suhteuttaa liikennesuoritteen määrään.
Jonkin verran ajavana ihmettelen, ettei kuolleita ole enempää. Sen verran mottipäisiä ohituksia näkee jatkuvasti eikä turvavälistä ole tietoakaan. Tässä näkyy varmaan poliisien resurrien vähentäminen. Yhä harvemman tulee poliiseja vastaan. Tuntuu, ettei omalla ja muiden turvallisuudella ole mitään väliä kunhan MINÄ pääsen juuri tässä mutkassa parin auton edelle. Ei se mitään, vaikka käännynkin 500m päästä, ohitan kuitenkin!
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
- Viestit: 9987
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
- Paikkakunta: ?? ???????
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Lisäksi itsemurhat.tauno123 kirjoitti: ↑La Elo 13, 2022 1:43 pmKuinkahan iso osa näistä johtuu kuskin täydellisestä piittaamattomuudesta? Jos poistetaan tilastoista kaikki tapaukset, joissa on ajettu päihtyneenä, rättiväsyneenä, ylinopeudella tai muuten vaan liiallisella tilannenopeudella (turvaväli jne) niin ei varmaan paljoa jää jäljelle.poikani kirjoitti: ↑Ke Elo 10, 2022 4:01 pmSuomessa kuoli 1960- ja 1970-luvuilla pahimmillaan jopa tuhat ihmistä vuodessa liikenneonnettomuuksissa, ja loukkaantuneita oli vielä kymmenkertainen määrä tuohon nähden. Nyt kuolleita on ollut jo vuosikausien ajan reilut 200 vuodessa. Raatoja tulee siis koko ajan lisää, mutta vähenevässä määrin, varsinkin kun suhteuttaa liikennesuoritteen määrään.
https://www.riku.fi/rikosuhripaivystys/ ... kenteessa/Rikosuhripäivystys kirjoitti:Suomessa tehtiin vuonna 2014 yhteensä 789 itsemurhaa. Itsemurhien ehkäisytyö on tuottanut tulosta, sillä määrä on laskenut vuodesta 2000 lähes kolmanneksen. Miehet tekevät noin 75 prosenttia itsemurhista. Määrän vähenemistä on tapahtunut yhtä lailla niin miehillä kuin naisilla. Noin 10 prosenttia itsemurhista tapahtuu tie- ja raideliikenteessä.
Liikenteessä tapahtuvissa itsemurhissa kuolee vuosittain noin 70 henkeä. Liikenteen itsemurhista noin kaksi kolmasosaa tapahtuu raideliikenteessä ja yksi kolmasosa tieliikenteessä. Yleisestä itsemurhien vähentymisestä huolimatta liikenteessä tapahtuvien itsemurhien määrässä ei ole tapahtunut vähenemistä 2000-luvun aikana.
Raideliikenteessä tapahtuneet itsemurhat ovat olleet hienoisessa laskussa ja tieliikenteessä tapahtuneiden itsemurhien määrä on sen sijaan noussut, selviää Trafin, liikenne- ja viestintäministeriön, Liikenneviraston ja Liikenneturvan syyskuussa 2016 julkaisemasta selvityksestä.
Ihan mutuna sanoisin, että varsin monessa kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa on taustalla holtiton kaahailu ja mahdollisesti vielä alkoholi tai huumeet siihen päälle. Auton kuntokin voi olla vähän sitä sun tätä.
????? ?? ??????.
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
Ottaako noin koville myöntää olleensa väärässä?veniard kirjoitti: ↑Ke Elo 10, 2022 4:49 pm Täytyy näköjään korjata kantaani. Liikennevalistus toimii.Nuoret ajaa todella näitisti. Liikenteessäei tule kuolemia. Jos niitä tulee on ne olosuhteiden pakosta. Huume kuolemiin varmasti tullut valistuksen vaikutuksesta muutos. Kirjoitusvirheisiin ei tule muutosta. Se tulee automaationa. Onneks ei suorana mene kustantantamoon...
Liikennevalistus ja/tai ajoneuvojen turvavarusteiden kehitys todellakin vähentää koko ajan liikennekuolemien määrää.
Eihän sitä vielä pitkiin aikoihin nolliin saada, mutta kehityssuunta on oikea.
Mitä huumekuolemiin tulee, niin niissäkin on tultu kahdessakymmenessä vuodessa hurjasti alaspäin.
Tiedä sitten onko syynä heroiinin radikaali väheneminen markkinoilta, vai se kuuluisa valistus. Vai taas serkukset sekä ja että.
Palaaminen ketjun aiheeseen. Liikenneturvallisuudesta yleensä ja vuosikymmenten saatossa keskustellaan jossain muualla.
-NILS-
Re: Kolme nuorta kuoli yhden auton onnettomuudessa Savonlinnassa
En tiedä tuliko vanhukselle yllätyksenä mutta on saanut olla jo pitempään ympäri Suomen baarit 5:00 asti auki. Monessa paikassa jopa 6:00 astiSkloddi kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 2:43 pmSavonlinnassa saa baarit olla viiteen auki? Sehän on kova matkailuvaltti ihan se.Mieti kirjoitti: ↑Su Heinä 31, 2022 12:27 pmBaarit viiteen asti auki sen jälkeen baarista poistuminen huojuen ja miettien millä kotia, kyyti löytyy käydään vaikka esim hakemas syömistä ja voila kello on kuusi.
Onko boomerille vaikeuksia ymmärtää tälläistä? Vai luuletko kaikkien menevän nukkumaan klo 21 peukalo suussa viikonloppuisin.