Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
swaghettiyolognese
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2019 3:47 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja swaghettiyolognese »

ed_gein kirjoitti:
Su Syys 25, 2022 3:57 pm
Suomalaisia tuntuu vaivaavan liiallinen matkustushimo. Aina pitää päästä jonnekin ja jos on halpa tarjous niin siihen tartutaan. Ei osata laskea, että se 200€ on liian vähän lennosta ja hotellista Välimerelle viikoksi. Onhan näitä ollut ennenkin. Tämäkin turkkilainen ja jo 25 vuotta sitten.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kymppi-Matkat


Ei tämä saamarin tyhmä kansa ikinä opi, ei tällainen ansaitse edes olla itsenäinen.
Lieneekö sama Haluk Semiz Deturilla hallituksen puheenjohtajana nyt, kuin tuossa linkittämässäsi Wikipedia-artikkelissa mainitaan Tursemin, eli tämän
Kymppi-Matkojen konkurssinaikaisen taustayhtiön perustajaksi.

Kehtaako tehdä kahta kertaa saman tempun? Voiko olla vahinko?

:D
RL11/6 kirjoitti:
Ti Tammi 02, 2024 2:41 am
Kyllä me kaipaamme kovasti Adolf Hitleriä

strömmingen
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Helmi 04, 2020 6:25 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja strömmingen »

poikani kirjoitti:
Pe Syys 23, 2022 11:09 pm
Ketjussa on nyt monen viestin verran syytetty toimitusjohtajaa siitä, että hän on kähveltänyt yrityksen kassan. Missä näyttö asiasta? Viesteissä ei ole mitään "aavistelua", vaan asiaan on suhtauduttu faktana.
Pahoittelen jos olen aiheuttanut sinulle mielipahaa.

Luulen että itse olin ensimmäinen "kähveltää"-verbiin viitanneista.
Mehmet on halunnut kerätä kunnon kassan kähvellettäväksi.
Tuossa en siis väitä että kukaan olisi kähveltänyt mitään. Deturin myyntitoiminta kevään mittaan on vain vaikuttanut tulojen maksimoinnilta ja menojen minimoinnilta kassan vahvistamiseksi.

Ehkä kassaan on kuitenkin kerätty rahaa tosiaankin ihan vain sitä varten että matkailijoilla on hyvä olla Turkissa. Matkanjärjestäjällä on valmismatkaehtojen mukaan oikeus tehdä vähäisiä muutoksia matkasuunnitelmaan mutta olisikohan liian lavea tulkinta että hotellin maksamatta jättäminen olisi vähäinen muutos.

QwertyKeyboard
Neuvoja-Jack
Viestit: 590
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

ed_gein kirjoitti:
Su Syys 25, 2022 3:57 pm
Suomalaisia tuntuu vaivaavan liiallinen matkustushimo. Aina pitää päästä jonnekin ja jos on halpa tarjous niin siihen tartutaan. Ei osata laskea, että se 200€ on liian vähän lennosta ja hotellista Välimerelle viikoksi. Onhan näitä ollut ennenkin. Tämäkin turkkilainen ja jo 25 vuotta sitten.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kymppi-Matkat


Ei tämä saamarin tyhmä kansa ikinä opi, ei tällainen ansaitse edes olla itsenäinen.
En tietenkään tiedä onko käynyt näin, mutta olen aika varma, että tässä on firman ylläpitäjä myynyt halpoja lomia vanhuksille ihan tarkoituksella ja kupannut kaikki rahat. Todennäköisesti, koska on turkkilainen kaveri niin pyyhältää rahojen kanssa johonkin sellaiseen maahan mihin Suomen ulosotto ei yllä. Ajatellut, että kun lopettaa hommat niin lähtee kassan kanssa.

Se, että Deturin omistaja saa rikosrekisterin Suomessa ja ulosottomerkinnän Suomessa ei välttämättä haittaa ollenkaan elämää siellä muualla kunhan rahat jemmaa niin, että suomen UO ei niitä ikinä löydä. Olisi kannattanut ostaa lomat suomalaisesta firmasta, jonka omistajilla on aikomus asua suomessa ja jolla ei ole intressiä tehdä tälläistä kuppausta. Vaikka se loma olisi ollut vähän kalliimpi olisi kannattanut suosia suomalaista. Toisaalta mikäpä minä olen ketään opettamaan kun rahat menee oppii porukka sitäkin kautta. Välillä kyllä turhauttaa kun olen puolet elämästäni neuvonut ihmisiä miten kaikki kusetukset välttää aina vaan iso osa porukasta laput silmillä tekee kaiken niin, että rahat menee kerta toisensa jälkeen.

Sussu-77
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2020 10:29 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja Sussu-77 »

swaghettiyolognese kirjoitti:
Ma Syys 26, 2022 3:24 pm
ed_gein kirjoitti:
Su Syys 25, 2022 3:57 pm
Suomalaisia tuntuu vaivaavan liiallinen matkustushimo. Aina pitää päästä jonnekin ja jos on halpa tarjous niin siihen tartutaan. Ei osata laskea, että se 200€ on liian vähän lennosta ja hotellista Välimerelle viikoksi. Onhan näitä ollut ennenkin. Tämäkin turkkilainen ja jo 25 vuotta sitten.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kymppi-Matkat


Ei tämä saamarin tyhmä kansa ikinä opi, ei tällainen ansaitse edes olla itsenäinen.
Lieneekö sama Haluk Semiz Deturilla hallituksen puheenjohtajana nyt, kuin tuossa linkittämässäsi Wikipedia-artikkelissa mainitaan Tursemin, eli tämän
Kymppi-Matkojen konkurssinaikaisen taustayhtiön perustajaksi.

Kehtaako tehdä kahta kertaa saman tempun? Voiko olla vahinko?

:D
Kyllä, sama Haluk on taas sähläämässä...

Ja en jaksa uskoa että kyseessä olisi vahinko.

ed_gein
Sofia Karppi
Viestit: 448
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 2:19 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja ed_gein »

Niin kauan tämä Lähi-Itäläisten perseily saa jatkua kuin suomalainen on tyhmä ja sinisilmäinen eikä usko maahanmuuttokriitikkojen varoituksia. Minä suoraan sanottuna ihan toivon, että nämä Detur-mummelit ja papat äänestävät demareita, kepua tai vassareita ja pelkäävät enemmän perussuomalaisten väitettyä rasismia kuin sitä, että mehmet kusettaa.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja poikani »

ed_gein kirjoitti:
Ti Syys 27, 2022 10:44 am
Minä suoraan sanottuna ihan toivon, että nämä Detur-mummelit ja papat äänestävät demareita, kepua tai vassareita ja pelkäävät enemmän perussuomalaisten väitettyä rasismia kuin sitä, että mehmet kusettaa.
Miksi? Mitä sinä tai suomalaiset siitä hyötyisivät? Vai toivotko Suomelle entistäkin huonompia aikoja?
????? ?? ??????.

ed_gein
Sofia Karppi
Viestit: 448
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 2:19 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja ed_gein »

poikani kirjoitti:
Ti Syys 27, 2022 11:08 am
ed_gein kirjoitti:
Ti Syys 27, 2022 10:44 am
Minä suoraan sanottuna ihan toivon, että nämä Detur-mummelit ja papat äänestävät demareita, kepua tai vassareita ja pelkäävät enemmän perussuomalaisten väitettyä rasismia kuin sitä, että mehmet kusettaa.
Miksi? Mitä sinä tai suomalaiset siitä hyötyisivät? Vai toivotko Suomelle entistäkin huonompia aikoja?
Että oppisivat. Vihervassari ei opi kuin siten, että joutuu mamujen uhriksi tavalla tai toisella eikä aina sittenkään.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja poikani »

ed_gein kirjoitti:
Ti Syys 27, 2022 12:11 pm
poikani kirjoitti:
Ti Syys 27, 2022 11:08 am
ed_gein kirjoitti:
Ti Syys 27, 2022 10:44 am
Minä suoraan sanottuna ihan toivon, että nämä Detur-mummelit ja papat äänestävät demareita, kepua tai vassareita ja pelkäävät enemmän perussuomalaisten väitettyä rasismia kuin sitä, että mehmet kusettaa.
Miksi? Mitä sinä tai suomalaiset siitä hyötyisivät? Vai toivotko Suomelle entistäkin huonompia aikoja?
Että oppisivat. Vihervassari ei opi kuin siten, että joutuu mamujen uhriksi tavalla tai toisella eikä aina sittenkään.
Aaaa, okei. Ajattelin tuon kirjoittamasi sillä lailla, että toivot heidän jatkossa(kin) äänestävän vajakkeja.
????? ?? ??????.

QwertyKeyboard
Neuvoja-Jack
Viestit: 590
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Matkatoimisto Detur vaikeuksissa - Mehmet käänsi kassan?

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

poikani kirjoitti:
Ti Syys 27, 2022 12:24 pm
Aaaa, okei. Ajattelin tuon kirjoittamasi sillä lailla, että toivot heidän jatkossa(kin) äänestävän vajakkeja.
Ihmisten pitäisi ymmärtää, että jos ostaa ulkomaalaisten pyörittämältä firmalta jotain siinä on aina enemmän riskejä kuin jos ostaa suomalaisen pyörittämältä firmalta. Katsos kun jos firman suomalaisella omistajalla on suomessa talot, mökit ja autot niin jos siinä tulee jotain häikkää niin siitä saa aina omansa pois jos ei hyvällä niin lakituvan kautta UO käy hakemassa. Yleensä asiat eivät mene siihen saakka, koska se Suomalainen tietää, että talot ja mökit menee jos ei hoida hommia kunnolla. Jos taas firman pyörittäjä on ulkomaalainen, joka on aina jemmannut kaiken omaisuutensa Suomen ulkopuolelle niin penniäkään ei välttämättä saa takaisin ikinä jos homma kusee. Oli se oikein tai väärin näin se näissä asioissa nyt menee.

Tottakai kuka vain voi tulla huijatuksi, mutta sanoisin, että 95% huijauksista pystyy välttämään kun käyttää vähän järkeä ja osaa toimia niin, että kalliimmissa ostoksissa tarkastelee firman taustoja ja ei ihan mille tahansa firmalle maksa etukäteen.

Vastaa Viestiin