Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7420
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

ruusumaa kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 5:22 pm Helsingin puskaradiosta Melinan postaus:

"Tässä pahoinpitelijöiden tuntomerkit: tekijöinä oli viisi nuorta, joista kolme oli tyttöjä ja kaksi oli nuoria miehiä. Tytöt vaikuttivat kovin nuorilta, veikkaisin että ikähaarukka on n. 15-17 vuotta. Yhdellä oli tummat, kiharat hiukset, toisella ihan vaaleaksi blondatut hiukset, kolmas oli todennäköisesti punapää. Kaikilla oli runsaasti meikkiä. Jotain blinketiä oli tytöillä päällä. Kaikki olivat minua lyhempiä, olen itse 172 cm. Veikkaisin kaikkien tyttöjen pituushaarukaksi 163-167 cm. Minua nyrkein takonut nuorimies oli arviolta 184-187cm pitkä, hoikka ja pitkä raajainen. Hiukset olivat tumman ruskeat ja lyhyet/ lyhyehköt. Hän oli pukeutunut tn. mustaan takkiin. Hänen ihonsa oli kalpea. Toinen nuorimies pysyi, ainakin niin kauan kuin olin tajuissani, kauempana enkä nähnyt häntä kunnolla. Hän oli lyhyempi kuin toinen miehistä. Arvioisin heidän iäksi +-20 vuotta. Kaikki olivat hyvin pukeutuneita ja hyväkuntoisia. He eivät olleet narkomaaneja. Kaikki olivat kantasuomalaisia."
Veikkaan että näiden tuntomerkkien takia juttu tehtiin ylipäätään. Mutta aika helppoa luulisi olevan tunnistaa kyseinen jengi näillä tuntomerkeillä.
matamimimmi
Neuvoja-Jack
Viestit: 539
Liittynyt: To Elo 16, 2018 10:32 am
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja matamimimmi »

Kyllä minä ainakin luotan Melinan sanaan noista tapahtuneista.. todella järkyttävä juttu.. Toivottavasti tekijät saadaan vastuuseen tekosistaan ja poliisille lisää määrärahoja/resursseja nopeasti näiden julmien tekojen tutkimiseen..on tärkeämpää tutkittavaa nämä kuin netin ikuiset rasisti /viha jutut.
Murhainfolainen 8) 8)
Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 882
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Svimba kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 2:44 am ^^^juu, ei ollut sen Melinan kakaroita, ei niitten tarvii totella jotain vierasta ämmää.
Muutenkin mua ketuttaa miten aikuiset kohtelee teinejä. Ne on nuoria, antakaa niitten olla rauhassa, ihan yhtä iso oikeus niillä on hengata ulkona kuin muillakin.
Olisiko Melina käskenyt iso kokoisia miehiä häipymään?
Harvinaisen typerä kommentti, ketään ei saa pahoinpidellä, nuorilla ei ole siihen mitään erioikeutta. Miksi puolustat sairaita pahoinpiotelijöitä joiden kuuluisi saad vankeustuomiot. Myös aikuisilla on oikeus uksityisyyteen, ei nuorten tarvitse tunlkeutua iholle. Olet aivan väärässä.
Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 882
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Svimba kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 3:41 am Ei se mitään eitä sanonut, vaan käski häipymään.
Mistä tiedät mitä sitä ennen tapahtui, miksi puolustat sairaita pahoinpitelijöitä.
Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 882
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Svimba kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 7:01 am Mun kännykkä ei suostu näyttämään MTV:n videoita, mut katoin rikospaikan, niin siinä oli jotain. Melina sanoi videolla muistaaxeni että ensin oli suukopua ja sitten alkoi hakkaaminen.
Eli oli sitä päätä auottu.
Mistä tedät, että päätä on auottu, jos et edes ole katsonut videota, olitko mukana? Mikään ei oikeuta pahoinpitelyyn, miksi edelleen syyllistät pahoinpitelyn uhria ja puolustat sekopäisiä pahoinpitelijöitä. Todella mauttomia kirjoituksia sinulta.
Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 882
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Skloddi kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 2:39 pm Tässä jutussa haisee joku vahvasti siltä, ettei ihan koko totuutta ole Melinan eli uhrinkaan toimesta nyt kerrottu. Voi selittää myös poliisin "verkkaisuuden" tutkinnan aloittamisessa. Sekin on outoa, että koska väkivaltaiset ryöstäjät ovat alkaneet vahvuuksilla olevia laseja tai aurinkolaseja viemään? Ei yleensä kiinnosta, kun ovat niin vaikeaa ja arvotonta kamaa luukuttaa. Mistään design-merkeistä ei varmaan ollut kyse, kun osa-aikaisesta vapaaehtoistyötä tekevästä oli kyse, tai mistäpä sen tietää.

Onko missään mainittu oliko Melina itse miten päihtynyt mahdollisesti, vai ihan selvin päinkö hakeutui yö kahdelta varsin turvattoman, teollisuusalueen reunalla sijaitsevan nuorisotalon pihalle huvikseen istuskelemaan ja nuorison kanssa suutaan soittamaan?

Olisiko jopa mahdollista, että lasit ja lompakot ovatkin hävinneet jo aiemmin illalla jostain syystä, ja vammatkin tulleet kerrotusta eroavalla tavalla..?
Melkoista jossittelua, täyttä roskaa, mikään ei oikeuta pahoinpitelyyn. Mistä näitä pahoinpitelyn uhrin syyllistäjiä, tapauksen epäilijöitä ja pahoinpitelijöiden puolustajia sikiää..
Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 882
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Skloddi kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 5:50 pm
John Kimble kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 5:36 pm Mistä tiedät mitä kaikkea vapaaehtoistyöhön sisältyy ja kuinka paljon siihen menee aikaa. Esim. jos ruokaa on jaettu, luuletko että ne ruoat ilmestyy ihan itsekseen sinne puistoon ja työntekijät vain menevät jakamaan sitä ja lähtevät pois? Tuollaisessa vapaaehtoistyössä voi työajat venyä yömyöhään. Kehottaisin lukemaan ketjun aloituksen jutun otsikkoa pidemmälle niin ei tarvitse ketjua sotkea näillä turhilla kysymyksillä ja spekuilla. Ihan ensimmäisistä kappaleista löytyy vastaukset.
Dallapenpuiston narkomaanien ruoanjakelussa ei ole mitään sellaista, minkä "purkamisessa" menisi yömyöhään. Melina ei siis ollut matkalla päivällä tapahtuneesta ruoanjakelusta, ellei sitten ole avustajakollegoiden kanssa tai yksin kiertänyt baarin ja pitkän kaavan kautta.
Ja uhrin syyllistäminen, sekä typerien spekulaatioiden esittäminen jatkuu muutaman nimimerkin taholta.
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Minä en puolusta hakkaajia.
Ja olen kattonu rikospaikan missä oli Melinan haastattelu ja ihan ize kertoi kuinka oli ensin suukopua ja sen jälkeen alkoi mätkiminen.
Ja olen lukenut artikkelin missä Melina kertoi kuinka oli käskenyt nuoria häipymään, koska oli halunnut rauhassa kuunnella musiikkia ja polttaa.
Jokainen saa mun mielestä liikkua mihin aikaan tahansa missä tahansa, mutta kenelläkään ei ole mitään oikeutta käskeä toisia ihmisiä häipymään koska haluaa ize olla rauhassa.
Mulla ei ole mitään asiaa teineille, annan niitten olla ihan rauhassa ja tehdä mitä niitä huvittaa. Ei oo mun pentuja.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Tuttiritari
Remington Steele
Viestit: 204
Liittynyt: La Kesä 18, 2022 10:51 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Tuttiritari »

Karhere kirjoitti: To Marras 10, 2022 5:42 pm
Svimba kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 3:41 am Ei se mitään eitä sanonut, vaan käski häipymään.
Mistä tiedät mitä sitä ennen tapahtui, miksi puolustat sairaita pahoinpitelijöitä.
Monen pointti tässä ei taida olla "puolustella" teinejä, vaan tuoda se esille et maalaisjärkeä käyttämällä eli pitämällä pitämällä turpansa kiinni keskiyöllä teiniporukalle ois saattanut säästyä tuolta, sad but true. En usko et kukaan tekijöitä puolustelee.
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Taas ei voi kun ihmetellä tän keissin kommentteja. Uhria syyllistetään että mitäs komensit eli oma syy kun sait pataan. Luulisi sen olevan päivänselvää näille syyllistäjillekkin että oli tilanne mikä tahansa että verbaalisesta välienselvittelystä ei lopputuloksena voi odottaa saavansa viittä nuorta päällensä tai oliko tässä nyt joku joka ei viidestä osallistunut pahoinpitelyyn. Aikamoista ymmärtämistä vaatii jos ajattelee että sehän on ihan normaalia toimintaa että jos joku mamma huutelee sivusta jotain niin käydään sit porukalla muiluttamaan. Heikkoa ainesta on nyky nuoret jos tosta läikkyy yli eikä kaali kestä. Normi järjellä varustetut nuoret tuskin olisivat moiseen toimintaan ryhtyneet vaikka tuo nainen olisi huudellut mitä tahansa🤔
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 882
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Svimba kirjoitti: To Marras 10, 2022 6:49 pm Minä en puolusta hakkaajia.
Ja olen kattonu rikospaikan missä oli Melinan haastattelu ja ihan ize kertoi kuinka oli ensin suukopua ja sen jälkeen alkoi mätkiminen.
Ja olen lukenut artikkelin missä Melina kertoi kuinka oli käskenyt nuoria häipymään, koska oli halunnut rauhassa kuunnella musiikkia ja polttaa.
Jokainen saa mun mielestä liikkua mihin aikaan tahansa missä tahansa, mutta kenelläkään ei ole mitään oikeutta käskeä toisia ihmisiä häipymään koska haluaa ize olla rauhassa.
Mulla ei ole mitään asiaa teineille, annan niitten olla ihan rauhassa ja tehdä mitä niitä huvittaa. Ei oo mun pentuja.
Eli taas puolustat hakkajia ja kannatat väkivaltaa mutu tiedon perusteella.
Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 882
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Tuttiritari kirjoitti: To Marras 10, 2022 7:42 pm
Karhere kirjoitti: To Marras 10, 2022 5:42 pm
Svimba kirjoitti: Ke Marras 09, 2022 3:41 am Ei se mitään eitä sanonut, vaan käski häipymään.
Mistä tiedät mitä sitä ennen tapahtui, miksi puolustat sairaita pahoinpitelijöitä.
Monen pointti tässä ei taida olla "puolustella" teinejä, vaan tuoda se esille et maalaisjärkeä käyttämällä eli pitämällä pitämällä turpansa kiinni keskiyöllä teiniporukalle ois saattanut säästyä tuolta, sad but true. En usko et kukaan tekijöitä puolustelee.
Eli sinäkin puolustat hakkaajia, et sinäkään tiedä mistä hakkaaminen johtui. Kerrotte vain omia luulojanne totuutena mistä hakkaaminen johtui. Kyllä Suomessa on edelleen sanan- ja mielipiteen vapaus vaikka se teitä harmittaa. Vaikka kumka soittaisi suutaan ei sen takia pitäisi sairaalaan joutua, on teidän fyysistä väkivaltaa kannattavien ajatusmaailma erikoinen ja sairas.
Viimeksi muokannut Karhere, To Marras 10, 2022 10:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karhere
Roger Murtaugh
Viestit: 882
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 1:27 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Karhere »

Kaizer Sose kirjoitti: To Marras 10, 2022 9:28 pm Taas ei voi kun ihmetellä tän keissin kommentteja. Uhria syyllistetään että mitäs komensit eli oma syy kun sait pataan. Luulisi sen olevan päivänselvää näille syyllistäjillekkin että oli tilanne mikä tahansa että verbaalisesta välienselvittelystä ei lopputuloksena voi odottaa saavansa viittä nuorta päällensä tai oliko tässä nyt joku joka ei viidestä osallistunut pahoinpitelyyn. Aikamoista ymmärtämistä vaatii jos ajattelee että sehän on ihan normaalia toimintaa että jos joku mamma huutelee sivusta jotain niin käydään sit porukalla muiluttamaan. Heikkoa ainesta on nyky nuoret jos tosta läikkyy yli eikä kaali kestä. Normi järjellä varustetut nuoret tuskin olisivat moiseen toimintaan ryhtyneet vaikka tuo nainen olisi huudellut mitä tahansa🤔
Erinomainen ja järkevä kommentti. Kyllä näiden väkivaltaisten hakkaajien puolustajien ja uhrin syyllistäjien arvot eivät ole kohdallaan.
canis lupus
Javier Pena
Viestit: 1884
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Kaizer Sose kirjoitti: To Marras 10, 2022 9:28 pm Taas ei voi kun ihmetellä tän keissin kommentteja. Uhria syyllistetään että mitäs komensit eli oma syy kun sait pataan. Luulisi sen olevan päivänselvää näille syyllistäjillekkin että oli tilanne mikä tahansa että verbaalisesta välienselvittelystä ei lopputuloksena voi odottaa saavansa viittä nuorta päällensä tai oliko tässä nyt joku joka ei viidestä osallistunut pahoinpitelyyn.
Syyllistäjille? Päivänselvää on se että minäkin saan pataani joka vtun vkl jos käyn lärviäni avaamassa vaikkapa Keravan vanhan Anttilan edessä että "enkö mä saa tässä sikaria polttaa".

Sehän ei ole toki niille kimppuunkäyneille minkäänlainen lupa pahoinpidellä ketään. Saati että tilanteessa jota kuvailin, olisin varma että syyllistyisin ns. hätävarjelun liioitteluun. ja tsorit siitä, ei harmittaisi yhtään vaikka (helposti vahingossa) joku saattaisi vaihtaa sit sinne ylempään tai alempaan hiippakuntaan. Mut, en mee sinne, tai ainakaan pyydä rauhaa mulle polttaa tää sikari.
Kaizer Sose kirjoitti: To Marras 10, 2022 9:28 pm Aikamoista ymmärtämistä vaatii jos ajattelee että sehän on ihan normaalia toimintaa että jos joku mamma huutelee sivusta jotain niin käydään sit porukalla muiluttamaan. Heikkoa ainesta on nyky nuoret jos tosta läikkyy yli eikä kaali kestä. Normi järjellä varustetut nuoret tuskin olisivat moiseen toimintaan ryhtyneet vaikka tuo nainen olisi huudellut mitä tahansa🤔
Mua olis toki vaan huvittanut tällainen "sori mä otan tässä personaal speissiä ku vähä vtuttaa" -meininki. Ketään syyllistämättä, ketään puolustamatta, vaikeuksiahan tää on ollut anyway hakemassa. Olisko työhakemus toimittajaksi Sanomille jo sisällä?
Mens malus in corpore sano
Tuttiritari
Remington Steele
Viestit: 204
Liittynyt: La Kesä 18, 2022 10:51 pm

Re: Viisi nuorta potki ja löi Melinan sairaalakuntoon ja jätti tajuttomana vesilätäkköön

Viesti Kirjoittaja Tuttiritari »

Karhere kirjoitti: To Marras 10, 2022 9:59 pm
Tuttiritari kirjoitti: To Marras 10, 2022 7:42 pm
Karhere kirjoitti: To Marras 10, 2022 5:42 pm
Mistä tiedät mitä sitä ennen tapahtui, miksi puolustat sairaita pahoinpitelijöitä.
Monen pointti tässä ei taida olla "puolustella" teinejä, vaan tuoda se esille et maalaisjärkeä käyttämällä eli pitämällä pitämällä turpansa kiinni keskiyöllä teiniporukalle ois saattanut säästyä tuolta, sad but true. En usko et kukaan tekijöitä puolustelee.
Eli sinäkin puolustat hakkaajia, et sinäkään tiedä mistä hakkaaminen johtui. Kerrotte vain omia luulojanne totuutena mistä hakkaaminen johtui. Kyllä Suomessa on edelleen sanan- ja mielipiteen vapaus vaikka se teitä harmittaa. Vaikka kumka soittaisi suutaan ei sen takia pitäisi sairaalaan joutua, on teidän fyysistä väkivaltaa kannattavien ajatusmaailma erikoinen ja sairas.
On kyllä teikäläiselle hankalaa tuo luetunymmärtäminen. Ei ollut missään nimessä oikeutettua väkivalta ja en puolusta sen perusteella mitä tästä jutusta tiedetään. Periaate on tässä sama ku vaikka jos näät yön pimeydessä kulmahousut katalysaattorikepposilla ei ehkä kannata mennä kysymään "mitäs pojat puuhaatte"?
Vastaa Viestiin