Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Inanna
Rico Tubbs
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2017 5:38 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Inanna »

Sekin mahdollista, että tekijä asuu juurikin tuossa talossa tai naapurustossa ja oli yöllä jostain kotiinpäin tulossa tai seuraili tätä jakelijaa jo hyvän matkaa, tai näki omasta ikkunastaan milloin tyttö tuli ja astui ulos....
Luckyluke
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Marras 26, 2022 5:57 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Luckyluke »

RinTinTin kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 11:47 pm Minfoa olen tähän asti vain seurannut, mutta nyt päätin tehdä omat tunnarit, jotta voin myös kommentoida.

Ennenkuin selvisi, että uhri on kantasuomalainen, ajattelin, että kyseessä on kunniamurha.

Joka tapauksessa, koska ilmeisesti nimenomaan uhrin kasvot on tuhottu täysin tunnistamattomiksi, viittaa tämä kyllä siihen, että murhaaja oli tuttu. Tää on ollut henkilökohtainen juttu.

Murhaaja on kokenut uhria kohtaan syvää antipatiaa. Murhaaja on tullut tai kokenut tulleensa torjutuksi ja häväistyksi -> silmitön raivo.
Mietin samaa. Kasvojen tuhoaminen tuntuu jotenkin symboliselta ja henkilökohtaiselta. Tätähän kohtaa paljon perheväkivaltatapauksissa, joissa mustasukkainen mies hakkaa vaimoa. Monet naiset joilla on nätti naama saavat paljon huomioita mm. somessa..liekö joku "ihailija" tästä suivaantunut.
lammas1
Martin Beck
Viestit: 773
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

GmplA- kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 10:39 am
canis lupus kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 10:32 am Lähimmät noutolaatikot hesarille löysin Vaskivuorentie 35 kohdalta. Olisiko jakaja kuitannut jakokirjansa jo työmatkallaan, hakenut kärrynsä, ottanut lehtensä em. osoitteesta ja aloittamassa vasta piiriään tuosta tapahtumapaikasta? Ei sitä jakokirjaa koko ajan avoinna pidetä, vaan vasta rappuun mennessä avataan että osataan jakaa kerrostaloon oikeat lehdet. (Toki mulla kokemusta vain vanhoista paperisista, mutta ei sitä huvikseen matkalla lueskella).

Eli olisi voinut saada stalkkarin peräänsä Myyrmäen aseman lähistöllä, ehkäpä baarista poistuneesta, joka olisi seurannut ja tapahtumaosoite olisi ollut ensimmäinen jako-osoite?

Tämä selittäisi 45 minuutin viiveen edellisestä jakokirjakuittauksesta.
Hyvä pohdinta, koska tuosta vaskivuorentieltä ei mene 45 minuuttia kärryn saati auton kanssa tekopaikalle.
Hyvää pohdintaa. Eihän sitä jakolistaa tarvii kuitata joka kerta kun talosta ulos tulee. Sitä en tiedä pitääkö aina silloin kuitata kun hakee uudet niput kärryyn. Työ tehdään yleensä reippaasti ja samalla kaavalla, mutta periaatteessa jakolista ei ole sitova missä järjetyksessä taloja kiertää kunhan lehet on oikein. No tupakilla voi käydä kesken vuoron, somettaa, tai joskus rytmi sekasin esim lehtien takia, puuttuu paljon tai liikaa paljon tms.
En usko että tekijä pahoinpiteli uhria 45min, mutta se on jäänyt epäselväksi oliko tekijä pahoinpitelemässä uhria jo silloin kun ensimmäinen silminnäkijä näki hänet vai näkikö hän sen alusta asti, kun tekijä hyökkäsi. No, poliisi ei kaikkea kerro tutkinnallisista syistä.
Whicher
Jane Marple
Viestit: 1045
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Whicher »

hamuelos kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 8:13 am Ei tämän hetken keski-ikäiset vaadi paperilehteä pöytäänsä ja menetä malttiaan jos lehti puuttuu postilaatikosta klo 6!
Jep. Me menetetään malttimme vasta jos lehti ei löydy postilaatikosta ysiin mennessä.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11388
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja URSA »

Karo79 kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 12:11 pm Varmasti hyvin mahdollista että tuo minun näkemäni mies on vain joku täysin ulkopuolinen jolla huono päivä ym? Mutta kerroinpa nyt kuitenkin. Outo olo tosiaan tuli.. ei ihminen mielestäni vieraita tuijota tuollain silmiin varsinkaan vihaisena jos ei ole syytä.
Jos hän huomasi että tuijotit häntä ensin ja suuttui kun arvasi että häntä epäillään heti murhaajaksi kun on tummat vaatteet ja miesoletettu samalla seudulla.

Itselleni tapahtui vastaavaa lauantaina ennen kuin epäillyn vapauttamisesta uutisoitiin. Ohikulkija vaikutti niin pelottavalta että ajattelin "onneksi tekijä on kiinni". Mikä siis osoittautui myöhemmin virheelliseksi tiedoksi.

Voihan tuollainen rikos saada muut epätasapainoiset miettimään tosissaan, antaisiko raivolle vallan, kun joku murhaaja kerran onnistuu pakenemaan poliisilta.
GmplA-
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Ma Marras 28, 2022 8:31 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja GmplA- »

Karo79 kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 12:11 pm Mitkä olivat tämän tekijän tuntomerkit jota tiedetään? pituus? Vaatetus?
Viime sunnuntaina kävelin louhelassa haltijatietä myyrmäkeen päin. Näin edessäni mustiin pukeutuneen sanoisin n.25-vuotiaan miehen jolla mustan takin huppu päässä ja kädet taskuissa. Pituus n.175? Hän käveli siis minua vastaan ja tapitti silmiini koko sen matkan mitä käveli minua vastaan. Ja ilme oli vihainen. Matka oli n.50m minkä hän tuijotti minua. Silloin en ajatellut muuta kuin että ompa kaverilla vihainen ilme ja että miksi katsoo minua silmiin vihaisena tauotta. Jäi epämiellyttävä olo.
Nyt olen vasta lukenut näitä tähän aiheeseen liittyviä juttuja ja tajusin että tuo haltijatie on n.400m päässä tuosta postinjakan pahoinpitely/tappo paikalta. Ja tuon kaverin tuntomerkit saataisivat olla hyvinkin samat mitä ilmeisesti silminnäkijät ovat kerroneet.
Varmasti hyvin mahdollista että tuo minun näkemäni mies on vain joku täysin ulkopuolinen jolla huono päivä ym? Mutta kerroinpa nyt kuitenkin. Outo olo tosiaan tuli.. ei ihminen mielestäni vieraita tuijota tuollain silmiin varsinkaan vihaisena jos ei ole syytä.
Vahva veikkaus että tekijä asuu Louhelan / Kaivokselan välittömässä läheisyydessä

Yksi tarpeeton lainaus poistettu
-NILS-
Bodom känni, juuri kun on selviämässä niin ei selviäkkään.
Inanna
Rico Tubbs
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2017 5:38 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Inanna »

Karo79 kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 12:11 pm Mitkä olivat tämän tekijän tuntomerkit jota tiedetään? pituus? Vaatetus?
Viime sunnuntaina kävelin louhelassa haltijatietä myyrmäkeen päin. Näin edessäni mustiin pukeutuneen sanoisin n.25-vuotiaan miehen jolla mustan takin huppu päässä ja kädet taskuissa. Pituus n.175? Hän käveli siis minua vastaan ja tapitti silmiini koko sen matkan mitä käveli minua vastaan. Ja ilme oli vihainen. Matka oli n.50m minkä hän tuijotti minua. Silloin en ajatellut muuta kuin että ompa kaverilla vihainen ilme ja että miksi katsoo minua silmiin vihaisena tauotta. Jäi epämiellyttävä olo.
Nyt olen vasta lukenut näitä tähän aiheeseen liittyviä juttuja ja tajusin että tuo haltijatie on n.400m päässä tuosta postinjakan pahoinpitely/tappo paikalta. Ja tuon kaverin tuntomerkit saataisivat olla hyvinkin samat mitä ilmeisesti silminnäkijät ovat kerroneet.
Varmasti hyvin mahdollista että tuo minun näkemäni mies on vain joku täysin ulkopuolinen jolla huono päivä ym? Mutta kerroinpa nyt kuitenkin. Outo olo tosiaan tuli.. ei ihminen mielestäni vieraita tuijota tuollain silmiin varsinkaan vihaisena jos ei ole syytä.
Tuohon omaan tuntemukseen / intuitioon, että tuolla miehellä ei kaikki ok, kyllä kannattaa luottaa, kuulostaa puistattavalle, vaikka mitään ei tapahtunut ja on todella lähellä tapahtumapaikkaa, ehkä jopa postinjakajan aluetta ja reitillä.

Mielestäni tuo 170-180.cm pitkä ja kokomustiin pukeutuminen on aika merkittäväkin tuntomerkki.

Mustat vaatteet ovat yleisiä, mutta että on kiireestä kantapäähän mustissa ei ole niin yleistä. Hiustenväriä ei ole kerrottu, joten se viittaisi että oli tekohetkellä musta huppu päässä.
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1590
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Karo79 kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 12:11 pm Mitkä olivat tämän tekijän tuntomerkit jota tiedetään? pituus? Vaatetus?
Viime sunnuntaina kävelin louhelassa haltijatietä myyrmäkeen päin. Näin edessäni mustiin pukeutuneen sanoisin n.25-vuotiaan miehen jolla mustan takin huppu päässä ja kädet taskuissa. Pituus n.175? Hän käveli siis minua vastaan ja tapitti silmiini koko sen matkan mitä käveli minua vastaan. Ja ilme oli vihainen. Matka oli n.50m minkä hän tuijotti minua. Silloin en ajatellut muuta kuin että ompa kaverilla vihainen ilme ja että miksi katsoo minua silmiin vihaisena tauotta. Jäi epämiellyttävä olo.
Nyt olen vasta lukenut näitä tähän aiheeseen liittyviä juttuja ja tajusin että tuo haltijatie on n.400m päässä tuosta postinjakan pahoinpitely/tappo paikalta. Ja tuon kaverin tuntomerkit saataisivat olla hyvinkin samat mitä ilmeisesti silminnäkijät ovat kerroneet.
Varmasti hyvin mahdollista että tuo minun näkemäni mies on vain joku täysin ulkopuolinen jolla huono päivä ym? Mutta kerroinpa nyt kuitenkin. Outo olo tosiaan tuli.. ei ihminen mielestäni vieraita tuijota tuollain silmiin varsinkaan vihaisena jos ei ole syytä.
Oliko teidän kahden muun lisäksi näköpiirissä muita?
Luckyluke
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Marras 26, 2022 5:57 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Luckyluke »

K.O kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 10:55 am
MissMallard kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 10:48 am Tiedustelen vain yleisellä tasolla että täällä monta sivua sitten joku mainitsi että usealla huumeidenkäyttäjällä olisi teräase mukanaan. Se oli varmaan hyvin karkea yleistys; mutta osaako joku sanoa "ketkä" kuljettavat/kantavat esim. nyrkkirautoja mukanaan? Tai millainen ihminen?
Olisko väkivaltainen ihminen? Ihan vaan villi veikkaus.
Tulee mieleen joku nuori wannabe-katujengiläinen. Otettu jenkkilästä vaikutteita.
Karo79
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: La Touko 08, 2021 8:15 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Ei ollut muita. Se on siinä metsän ja puiston laidalla ja tie päättyy jokiuoman puistoon. Rauhallinen seutu juuri se alue.
canis lupus
Javier Pena
Viestit: 1886
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Miksei periaatteessa? Uskoisin että tekijä olisi tuolloin jäänyt kameraan tai nähty baarissa.
Myrtsissä varmaan on parikin baaria ollut tuolloin kahteen asti auki. Tyyppejä juomassa alkoa ehkä yhteensä 40, niistä tusina ehkäpä näköhavaintoon sopivia. Osa ei kenellekään tuttuja, osa maksanut käteisellä oten ei tunnistustietoja. Ja sitten vielä päälle muut spekulaatiot. On siinä selaamista kuiteissa, teletiedoissa ym, ja lisäksi pitäisi vielä löytää todisteet syyllisyydelle. Eli poliisin ilmoitus "ei valvontakamerakuvia" ei taida kattaa ravintolakamerakuvia VIELÄ, kun pitäisi jotenkin linkittää kuvat syylliseen...

Tuon noutolaatikon sijainnin perusteella veikkaisin tekijän löytyvän Myrtsin baarien tallenteista pilkun aikoihin. Julkisiahan ei tuolla enää liikkunut ennen aamuneljää, joten tällaisen baarissakäyjän voisi olettaa kävelevän kylmissään a v*ttuuntuneena noita Myrtsin katuja tuohon aikaan?

Ja tosiaan, jakokirjan avullahan kantaja vahvistaa työvuoronsa, joten 45min viivettä syntyy helposti jos töihin tullessaan avaa aparaatin, ja avaa sen uudelleen VASTA siellä ekaa jakokohdetta aloittaessaan. Tuo Myyrmäentie 6 sopisi omien jakokokemusteni mukaan hyvin piirin ensimmäiseksi taloksi.
Mens malus in corpore sano
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Kyllähän tummia kenkiä on muitakin kuin nahkakengät
ihan vaan varsilenkkarit.
Karo79
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: La Touko 08, 2021 8:15 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Kiitos että patistitte tekemään ilmoituksen poliisille, se on nyt tehty.
Pantteri
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: To Joulu 16, 2021 12:49 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Pantteri »

URSA kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 9:33 pm
Timo Silakka kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 8:28 pm Minulle tulee tästä tapauksesta mieleen Laajasalossa, vuonna 2014 tapahtunut Venäläisnaisen surma. Siinähän kihlattunsa kanssa aiemmin riidellyt nuorisopolitikko pahoinpiteli silmittömän raivon vallassa naisen joka kehtasi huomauttaa tätä vätystä koirien huonosta kohtelusta.Voisi hyvin olla mahdollista, että postinjakajanainen on päätynyt sattumalta jonkin riidan seurauksena, ulos tuulettumaan lähteneen henkilön silmittömän väkivallan uhriksi. Tekijän, joko oma asunto tai kumppanin asunto on melko lähellä tekopaikkaa johon hän on tapahtumien jälkeen päässyt livahtamaan takaisin.
Kiinnostava ajatus. Miksipä tämä ei voisi olla vastaavanlainen rikos. Silloin tekijä voisi asua samassa korttelissa ellei jopa samassa talossa.

En oikein usko tekijän olleen joku narkkari. Silloin hän olisi jäänyt kiinni seuraavana aamuna yrittäessään myydä verisiä hesareita Myyrmannissa. Tai jotain vastaavaa koska narkkareille pitkäjänteinen ja järkevä toiminta on hankalaa.
JOS tämä olisi tapahtunut tilanne, niin silloin varmasti kuka tahansa normaaliälyinen pystyisi nopeasti yhdistämään pisteet, että hetkinen, meillä oli kova riita vaikka poikaystävän kanssa, jonka jälkeen hän lähtee vihaisena ulos "tuulettumaan" keskellä yötä. Tulee jonkin ajan kuluttua takaisin ja käyttäytyy omituisesti, menee pesulle tms. Aamulla uutisissa brutaali väkivaltateko samaisella alueella. Vahva epäilys syntyisi varmasti ainakin kenelle tahansa, toki jos on sitten uhkailtu hiljaiseksi tms samaisen henkilön toimesta.
Timo Silakka
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: To Loka 24, 2019 5:23 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Timo Silakka »

Karo79 kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 12:53 pm Kiitos että patistitte tekemään ilmoituksen poliisille, se on nyt tehty.
Erinomaista👍 Näinhän se poliisi juuri toivoi, että ilmoitetaan havainnoista matalalla kynnyksellä. Seulovat sitten omilla kriteereillään mikä on tärkeää ja mikä ei.
Vastaa Viestiin