Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Monta sivua sitten joku oli pohtinut, että jos tekijä oli uhrille tuttu ja teko harkittu tai etukäteen mietitty, miksi valita tämä paikka ja aika teolle. No, se on voinut olla harvoja paikkoja, joissa tekijä on tiennyt uhrin varmuudella olevan. Esimerkiksi siksi, että tekijä on töissä samassa paikassa tai samoissa hommissa kuin uhri, mutta muuta kontaktia ei ole ollut, eli tekijällä ei ole ollut tietoa uhrin asuinpaikasta, harrastuksista, työmatkasta tai muusta. Ehkä he eivät ole olleet läheisissä tekemisissä, mutta jotain on tapahtunut. Ehkä jotain kaikkien mielestä harmitonta, joka kuitenkin ollut tekijälle jotain muuta kuin harmitonta. Tai uhri on nähnyt jotain, mitä hänen ei olisi pitänyt nähdä. Tai taustalla on sairaaksi muuttunut pakkomielle. Tämä selittäisi myös sen, miksi esim. perheelle, kavereille tai työkavereille ei ole tullut mieleen mitään tai ketään, joka olisi teon voinut tehdä. He eivät ole tienneet. Ehkä uhrikaan ei ole tiennyt, että jollain on kauna häntä kohtaan.

Silti itse veikkaan, että teon taustalla ei tällaista skenaariota ole. Ei ole kuitenkaan maailman harvinaisin ilmiö, jossa nainen päätyy tuntemattoman henkilön fyysisen hyökkäyksen uhriksi keskellä yötä.

Huvittaa kyllä se, miten moni tässä ketjussa ihmettelee, miksi kukaan olisi tuohon aikaan hereillä. Luulisi, että esim. uhrin ammatti ja työaika jo raottaisi sitä oman tynnyrin kantta ja siinä valojuovassa hoksaisi, että kaikki eivät tosiaan tee esim. töitä klo 8-16 välisen ajan ja nuku yöllä. :D Ihmisiä lähtee töihin ja tulee töistä ihan vuorokauden kaikkina hetkinä. Lisäksi yökyöpelielämää saattaa viettää opiskelijat, työttömät, yrittäjät tai muut, joiden elämä ei ole niin tiukasti tiettyyn aikaan sidottua. Yöllä saattaa pitää hereillä myös esim. pieni vauva/lapsi, unettomuus, vessareissu, nälkä... ei ole siis kovin ihmeellistä, että teolla on ollut jopa kaksi silminnäkijää tuollaisella alueella, jossa asuu paljon jengiä.

Ja miksi nuori nainen jakaa öisin postia? Ehkä voisi heittää nuoren naisen stereotypiat roskiin, ja kysyä, että miksi ei? Ei kaikkia esim. pelota tehdä öisin töitä edes yksin. Toisaalta uhri on ollut sen verran nuori, että hänellä ei välttämättä ole ollut kovin paljon työkokemusta, jota monessa paikassa odotetaan, joten pakko ottaa se homma, jonka saa. Vaikka se ei olisikaan mieluisin. Toisaalta, hän on voinut myös olla juuri siinä hommassa, josta pitää.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6473
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Kaikkien kannattaa olla varuillaan, kannattaa tietysti vaikka lähistöllä kiinnittää siihenkin huomiota, että onko joku tuntomerkkeihin kuuluva tapauksen jälkeen muuttanut pois. Toki voi olla muitakin rikoksia tolla alueella tohon henkilön kuuluvaa.
Ihan on kuin Tesoman tekijä, siitä ei ole tietoa että mihin aikaan tämä oli Tesomalta muuttanut.
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1596
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

Ghost hunting kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 9:09 pm Kaikkien kannattaa olla varuillaan, kannattaa tietysti vaikka lähistöllä kiinnittää siihenkin huomiota, että onko joku tuntomerkkeihin kuuluva tapauksen jälkeen muuttanut pois. Toki voi olla muitakin rikoksia tolla alueella tohon henkilön kuuluvaa.
Ihan on kuin Tesoman tekijä, siitä ei ole tietoa että mihin aikaan tämä oli Tesomalta muuttanut.
Jos poliisi on fiksu niin ottaa ylös tuosta lähialueelta muuttavat esim. nuoret miehet jotka omaa esim. rikoshistoriaa hieman ja laittaa seurantaa.
Karo79
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: La Touko 08, 2021 8:15 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

hamuelos kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 9:01 pm
Karo79 kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 12:11 pm Mitkä olivat tämän tekijän tuntomerkit jota tiedetään? pituus? Vaatetus?
Viime sunnuntaina kävelin louhelassa haltijatietä myyrmäkeen päin. Näin edessäni mustiin pukeutuneen sanoisin n.25-vuotiaan miehen jolla mustan takin huppu päässä ja kädet taskuissa. Pituus n.175? Hän käveli siis minua vastaan ja tapitti silmiini koko sen matkan mitä käveli minua vastaan. Ja ilme oli vihainen. Matka oli n.50m minkä hän tuijotti minua. Silloin en ajatellut muuta kuin että ompa kaverilla vihainen ilme ja että miksi katsoo minua silmiin vihaisena tauotta. Jäi epämiellyttävä olo.
Nyt olen vasta lukenut näitä tähän aiheeseen liittyviä juttuja ja tajusin että tuo haltijatie on n.400m päässä tuosta postinjakan pahoinpitely/tappo paikalta. Ja tuon kaverin tuntomerkit saataisivat olla hyvinkin samat mitä ilmeisesti silminnäkijät ovat kerroneet.
Varmasti hyvin mahdollista että tuo minun näkemäni mies on vain joku täysin ulkopuolinen jolla huono päivä ym? Mutta kerroinpa nyt kuitenkin. Outo olo tosiaan tuli.. ei ihminen mielestäni vieraita tuijota tuollain silmiin varsinkaan vihaisena jos ei ole syytä.
Voisiko Karo kertoa omasta ulkonäöstään edes jotain? Tietenkin sellaista että henkilöllisyys pysyy salassa. En tarkoita että pitäisi ottaa riskiä että paljastuu mutta kai jotain voi kertoa itsestään yleisellä tasolla? Että millaisia ihmisiä tämä yksi hullu tuijottaa (ja kenties murhaa) myrtsissä. Vaaleita? Tumma-ihoisia? Blondeja? Brunetteja? Lyhyitä naisia? Pitkiä?

Kaikkien pitää olla varuillaan mutta pitääkö joidenkin olla erityisesti? Nythän tällä tiedolla ei hirveästi vielä tee jos uhrista ei tipu mitään tietoa. Tosin jos läheiset tätä lukee ja yhdistävät Karon ulkonäön olevan sama kuin uhrilla voi juttu ehkä vähän aueta
Hui, en kyllä täällä aio itseni ulkonäöstä enempää kertomaan. Ja tämä tyyppihän ei minulle mitään tehnyt, paitsi katseellaan.
No, olen hyvinkin tyypillinen suomalainen nainen. Pipo oli päässä ja pitkä toppatakki.
Veikkaisin ennemmin yleistä naisvihaa ym. tällä tyypillä joka minua tuli vastaan. Itse postinjakaja murhan syyksi epäilen kyllä että on ollut jotain suunnitelmallisuutta. Uskon että on tuntenut uhrin. Ja voi olla että on jotain naisvihaa hänelläkin? Varsinkin jos on ollut sama mies jonka minä kohtasin.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2451
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Jos kyseessä olisi postinjakajamies, tietäisimmekö jo hänen nimensä. Nainen on murhattu, miksi pitää nimi salaisuutena.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
sikajoakim
Neuvoja-Jack
Viestit: 566
Liittynyt: To Loka 20, 2022 12:54 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja sikajoakim »

Mactar kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 7:57 pm Lisäksi joku järkyttynyt naapuri oli lehdistölle kommentoinut nähneensä kun postinjakajaa vietiin ambulanssiin. Kuvaili jotakuinkin niin että uhrista näki "ettei tuosta voi hengissä selvitä". Kyllä tämä viittaa siihen että verta on lentänyt ja paljon, sitä tuskin on ilman terä- tai ampuma-asetta on tullut muualta kuin pään alueelta. Kuristamisen voi siis unohtaa, siitä ei tulisi tuollaista kommenttia silminnäkijöiltä.
Se mitä naapurin Irma on kommentoinut 10+ tehon pullonpohjalinsseillään ei ole todiste minkään puolesta. Poliisi on kertonut jo ketjun ensimmäisellä sivulla, että teräasetta, tai ampuma-asetta ei ole käytetty. Joten sen veren lentämisen ympäriinsä voinee unohtaa ja kuristaminen on täysin mahdollinen vaihtoehto, koska kuoli vasta sairaalassa.
Kurdian lives matters.
sikajoakim
Neuvoja-Jack
Viestit: 566
Liittynyt: To Loka 20, 2022 12:54 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja sikajoakim »

Karo79 kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 9:18 pm Hui, en kyllä täällä aio itseni ulkonäöstä enempää kertomaan. Ja tämä tyyppihän ei minulle mitään tehnyt, paitsi katseellaan.
No, olen hyvinkin tyypillinen suomalainen nainen. Pipo oli päässä ja pitkä toppatakki.
Veikkaisin ennemmin yleistä naisvihaa ym. tällä tyypillä joka minua tuli vastaan. Itse postinjakaja murhan syyksi epäilen kyllä että on ollut jotain suunnitelmallisuutta. Uskon että on tuntenut uhrin. Ja voi olla että on jotain naisvihaa hänelläkin? Varsinkin jos on ollut sama mies jonka minä kohtasin.
Alkaa feminismi olla ihan pikkuisen liikaa jalansijaa saanut Suomessa, jos nainen katsoo Suomessa joutuneensa ahdistelun kohteeksi, kun joku on katsonut vihaisesti takaisin sitä, että nainen on itse alkanut ensin tuijottamaan miestä..

..kas, kun et soittanut hätäkeskukseen, että tuntematon mies just pahoinpiteli mut törkeesti silmillään :roll:
Kurdian lives matters.
Karo79
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: La Touko 08, 2021 8:15 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Onko joku sanonut joutuneensa ahdistelun kohteeksi jonkun vihaisesti katsomisen takia? En minä ainakaan.
GmplA-
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Ma Marras 28, 2022 8:31 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja GmplA- »

Mtv uutisten rikostoimittajat aamun pätkässä Lehtisen Pekka sanoi ihan hyvin, "silminnäkijöiden havainnot epäilyn paosta päättyvät myyrmäentielle noin 100m tekopaikasta Louhelan suuntaan. Tämän jälkeen hänestä ei ole mitään näköhavaintoja missään alueen kameroissa, en ihmettelisi vaikka asuisi ihan vieressä". Ei ihan sanasanalta mutta aikalailla näin. 👽
Bodom känni, juuri kun on selviämässä niin ei selviäkkään.
Avatar
Jasonnn
Christopher Lorenzo
Viestit: 1596
Liittynyt: To Elo 01, 2019 9:17 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

GmplA- kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 9:31 pm Mtv uutisten rikostoimittajat aamun pätkässä Lehtisen Pekka sanoi ihan hyvin, "silminnäkijöiden havainnot epäilyn paosta päättyvät myyrmäentielle noin 100m tekopaikasta Louhelan suuntaan. Tämän jälkeen hänestä ei ole mitään näköhavaintoja missään alueen kameroissa, en ihmettelisi vaikka asuisi ihan vieressä". Ei ihan sanasanalta mutta aikalailla näin. 👽
Noin 100m päässä Louhelan suuntaan on tunnelli näkymättömiin...
Kitarisa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1300
Liittynyt: La Tammi 09, 2021 7:31 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Kitarisa »

Moni täällä ihmetellytkin, ettei nimi ole jo tullut julki. Somekaan ei ole vuotanut tältä osin ja tuntuu ettei uhrista tiedetä oikeastaan yhtään mitään. Omaisten toivetta tunnutaan kunnioittavan nyt varsin tarkalla pieteetillä.
Tämän kun yhdistää Postin rooliin työnantajana tulen yhteen johtopäätökseen. Kyseessä on kenties nepsy tai muulla tavoin erityisnuori.
Mactar
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Pe Maalis 22, 2013 11:58 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Mactar »

sikajoakim kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 9:20 pm
Mactar kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 7:57 pm Lisäksi joku järkyttynyt naapuri oli lehdistölle kommentoinut nähneensä kun postinjakajaa vietiin ambulanssiin. Kuvaili jotakuinkin niin että uhrista näki "ettei tuosta voi hengissä selvitä". Kyllä tämä viittaa siihen että verta on lentänyt ja paljon, sitä tuskin on ilman terä- tai ampuma-asetta on tullut muualta kuin pään alueelta. Kuristamisen voi siis unohtaa, siitä ei tulisi tuollaista kommenttia silminnäkijöiltä.


Se mitä naapurin Irma on kommentoinut 10+ tehon pullonpohjalinsseillään ei ole todiste minkään puolesta. Poliisi on kertonut jo ketjun ensimmäisellä sivulla, että teräasetta, tai ampuma-asetta ei ole käytetty. Joten sen veren lentämisen ympäriinsä voinee unohtaa ja kuristaminen on täysin mahdollinen vaihtoehto, koska kuoli vasta sairaalassa.
Juuri siihen yritin viitata, että ainoa faktatieto on että terä- tai ampuma-asetta ei ole käytetty. Ei tietenkään ole mitään todisteita nuo, mutta aika moni muukin kerrottu asia tässäkin ketjussa (mm. erään postin työntekijän kertomus) tukee sitä että ulkoisia vammoja on uhrista ollut havaittavissa. Mutta katsotaan mitä poliisi aikanaan kertoo.
sikajoakim
Neuvoja-Jack
Viestit: 566
Liittynyt: To Loka 20, 2022 12:54 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja sikajoakim »

Nelson256 kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 7:25 pm Mitä enemmän mietin asiaa, sitä enemmän olen vakuuttunut että kyseessä on täysin impulsiivinen, mahdollisesti huumausaineiden vaikutuksen alaisena toteutettu agressionpurkaus täysin tuntemattomaa sivullista kohtaan.
Toivottavasti kaikki joilla on mitään mututuntumaa asiasta, tai jos päädyt lukemaan tätä ketjua koska mieleesi putkahtaa joku tietty tuttu, laitat poliisille nimettömänä vinkin. Mikäli vinkki osoittautuu perättömäksi, mitään haittaa siitäkään ei ole.
Todennäköisimmin kyseessä on;
18-35 vuotias, lyhyt, hintelä, syrjäytynyt, miespuolinen, mahdollisesti päihteiden ja alkoholin väärinkäyttäjä. Impulsiivinen luonne, ajautunut useita kertoja tappeluihin ja tappelutapa raukkamainen -esimerkiksi potkii maassa makaavaa vastapuolta, kantaa nyrkkirautaa, haastaa riitaa naisten kanssa. Hyvin todennäköisesti pientä rikostaustaa ja vähintään luottotiedottomuutta ja h-merkintää. Amista myöten koulut jääneet kesken. Varmasti ongelmia lapsuudenkodissa, sekä tappeluita koulussa. Mahdollisesti ollut väkivaltainen entisiä tyttöystäviä/siskoa/äitiä kohtaan. Tuttuja löytyy kyseisestä kerrostalosta, tai viereisestä. Hengailee usein ko talon pihalla öisin/iltaisin röökillä. Todennäköisesti heitetty menemään sieltä keskellä yötä kiihtyneenä/kiksoissa/laskuhumalassa.
Asuu n. 2-10 kilometrin säteellä tekopaikasta. Ei autoa, liikkuu aina kävellen.

Todennäköisesti hiljattain tehnyt joko täystopin huumeille, tai vähentänyt merkittävästi. Kadonnut koko viime viikon ajaksi, oleillen ainoastaan täysin toisella puolella kaupunkia asuvan tutun kämpillä, ja nyt mahdollisesti välttelee täysin tekopaikkaa seuraavat pari kuukautta. Rystyset ruvella vielä pari viikkoa. Välttelee hyvin todennäköisesti myös omaa kotiaan. Saattaa kysellä liikaa tutuiltaan poliiseiden yhteydenotoista keksityn tarinan voimin, käyttäytyy vainoharhaisesti. Tulee aivan varmasti palaamaan parin viikon kuluessa tekopaikalle ilta/yöaikaan, käyttäytyen liian kiinnostuneesti tapahtuneesta/vaihtoehtoisesti esittää ettei ole ikinä kuullutkaan. Parin kuukauden päästä huumeet ottaa taas vallan, ja käyttäytyy taas täysin normaalisti.
Itse näin vuosia sitten jonkun muuntohuumeiden käyttäjän, joka voisi olla teon toteuttaja. Nuhjuinen olemus, ei aggressiivinen, mutta ei tasapainoinenkaan henkilö. Ei saanut suutaan pidettyä kiinni vaan hampaat tärisivät yhteen. Maanisesti heitteli roskia kahvilan ikkunaan. Puhui jotain "maagista", josta ei saanut mitään selvää. Olisi varmaan käynyt päälle, jos olisi kysynyt, että hei hei mitä kuuluu, hei hei ootsä ihan ok?
Kurdian lives matters.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2451
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Kitarisa kirjoitti: Ke Marras 30, 2022 9:40 pm Moni täällä ihmetellytkin, ettei nimi ole jo tullut julki. Somekaan ei ole vuotanut tältä osin ja tuntuu ettei uhrista tiedetä oikeastaan yhtään mitään. Omaisten toivetta tunnutaan kunnioittavan nyt varsin tarkalla pieteetillä.
Tämän kun yhdistää Postin rooliin työnantajana tulen yhteen johtopäätökseen. Kyseessä on kenties nepsy tai muulla tavoin erityisnuori.
Niin, jotain täytyy olla takana. Kyllähän nämä on ennenkin vuodettu. Miten tälläinen vuotamattomuus on edes mahdollista? Auttaako tämä mitenkään syyllisen kiinni saamisessa?
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Ruslan Hasbulatov
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2020 11:31 am

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ruslan Hasbulatov »

Oisko päätä hakattu asfalttiin jos ruhjeita niin pahasti. Ja ei, en usko että ”yleistä naisvihaa”. Menee enemmän mielisairauden puolelle. Tai voihan olla että joku piripää saanu kilarit, psykoosit tai molemmat.
Vastaa Viestiin