Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Marple
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: La Helmi 04, 2023 1:19 pm

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja Marple »

Voisin pistää pääni pantiksi siitä, että sisäministeriön alaisella ihmiskaupan uhrien auttamisjärjestelmällä on näppinsä pelissä tässä sopassa. Minua kiinnostaisi erityisesti tietää, mikä taho on alunperin tilannut Securitaksen tekemään uhka-arviota tilanteessa, jossa poliisi ei ole uhkaa nähnyt tai mahdollisesti jättänyt koko uhka-arvion tekemättä ilmeisen perusteettomana. Sosiaalihuoltolaki (1301/2014) ei hevin tällaista mahdollista. Sen sijaan ihmiskaupan uhrien kohdalla sovellettavaksi tuleva vastaanottolaki (746/2011) mahdollistaa ainakin periaatteellisella tasolla jos jonkinlaisten yksityisten palvelujen ostamisen. Auttamisjärjestelmä voi näitä palveluja ryhtyä järjestämään. Eikä ole aivan tavatonta, että auttamisjärjestelmästä sanellaan sosiaalitoimelle, mitä palveluita ihmiskaupan uhrille tulee vastaanottolain nojalla tarjota. Jos oletetaan, että tässä tapauksessa olisi käynyt niin, että uhka-arvio on tullut sosiaalitoimelle auttamisjärjestelmän kautta, vaatii melkoista rohkeutta sosiaalityöntekijältä olla noudattamatta auttamisjärjestelmän ohjetta/vaadetta. Jos sosiaalityöntekijä jättää vaaditun palvelun järjestämättä ja asiakkaalle tapahtuu jotakin peruuttamatonta, on sosiaalityöntekijän pää tämän jälkeen pölkyllä. Jos hän taas järjestää vaaditut palvelut, pää voi lopulta olla pölkyllä myös, kuten tässä tapauksessa vaikuttaisi olevan tapahtumassa.

Auttamisjärjestelmän toiminta pitäisi saada nykyistä läpinäkyvämmäksi. Auttamisjärjestelmä tekee päätöksen auttamisjärjestelmään ottamisesta, jos olosuhteiden perusteella arvioidaan, että kyseessä _voi_ olla ihmiskaupan uhri ja yksilö on auttamistoimien tarpeessa. Lainsäädäntö ei määrittele sitä, miten auttamisjärjestelmän tulee tämä arvio tehdä. Lain esitöissä todetaan, että kynnys auttamisjärjestelmään pääsemiseksi on matala. Käytännössä auttamisjärjestelmään voikin päästä hyvin kevyin perustein, jopa yhden puhelinsoiton perusteella.

Sen sijaan auttamisjärjestelmästä poistaminen ei olekaan aivan yhtä suoraviivaista: vastaanottolaki määrittelee kolme perustetta, joilla yksilö poistetaan ja yhden, jolla yksilö voidaan poistaa auttamisjärjestelmästä. Näistä keskeisin on kokonaisarviointi, jonka mukaan yksilö ei enää ole auttamistoimien tarpeessa. Merkillepantavaa on, että arvioinnin tilanteessa tekee auttamisjärjestelmä, eikä suinkaan uhrin oma sosiaalityöntekijä.

Vuoden 2023 alusta alkaen auttamisjärjestelmän asiakkuus ei ole enää millään tavoin sidoksissa rikosprosessiin. Ja vaikka olisi ilmeistä, ettei asiakas ole auttamistoimien tarpeessa, ei mikään muu taho voi velvoittaa auttamisjärjestelmää tekemään päätöstä asiakkaan poistamisesta auttamisjärjestelmästä. Ja niin pitkään kun asiakkuus on, on myös oikeus vastaanottolain mukaisiin auttamistoimiin.

Auttamisjärjestelmällä vaikuttaa olevan loputtomasti valtaa ilman minkäänlaista vastuuta. Auttamisjärjestelmän toimintaa koskeva lainsäädäntö on leväperäistä ja epämääräistä. Auttamisjärjestelmään voidaan ottaa jos jonkinlaisin perustein ja kun sinne kerran on päässyt, ei sieltä aivan helposti poisteta. Ja valtion piikki on auki kaikenlaisille auttamistoimille, kuten tässäkin tapauksessa nähdään. Jopa apulaisoikeusasiamies on ratkaisussaan EOAK/3489/2017 ottanut kannan, että ihmiskaupan uhreilla on sellainen erityisasema, joka takaa heille erityisiä oikeuksia esimerkiksi sote-palveluihin. Lainsäädäntöön tätä erityisasemaa ei ole kirjattu, mutta tuohon edellä mainittuun apulaisoikeusasiamiehen ratkaisuun vedoten toistuvasti vaaditaan ihmiskaupan uhreille kaikenlaisia palveluita riippumatta siitä, millaisia palveluita sosiaalihuollon tai terveydenhuollon viranomaiset arvioivat uhrin tarvitsevan. Auttamisjärjestelmän toiminta kaipaisi todellakin selvittämistä. Ja ties vaikka meneillään oleva esitutkintakin avaisi auttamisjärjestelmän roolia. Tässä olisi todellakin tarvetta tutkivalle journalismille.

hallussa on
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 2:15 am

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja hallussa on »

Marple kirjoitti:
Su Helmi 05, 2023 2:16 pm
Voisin pistää pääni pantiksi siitä, että sisäministeriön alaisella ihmiskaupan uhrien auttamisjärjestelmällä on näppinsä pelissä tässä sopassa. Minua kiinnostaisi erityisesti tietää, mikä taho on alunperin tilannut Securitaksen tekemään uhka-arviota tilanteessa, jossa poliisi ei ole uhkaa nähnyt tai mahdollisesti jättänyt koko uhka-arvion tekemättä ilmeisen perusteettomana.
Tässä olisi todellakin tarvetta tutkivalle journalismille.
Lainausta lyhennetty

Olisi tullut varmasti ilmi jos auttamisjärjestelmä olisi määrittänyt näin.
Uutisoinnissa olisi ollut maininta, jos olisi tilattu.
Securitas on ollut aktiivinen osapuoli, uutisoinnin perusteella.
Uutisointi on kuitenkin julkaistu poliisilta saadun tiedon mukaan.
Securitas olisi vaatinut uutisoinnin korjaamista, oikaisu olisi julkaistu viivytyksettä.
Securitas ja avarn security kuka on antanut teille vallan mielivaltaisesti määrittää normaalin / epänormaalin käytöksen rajat valvomissanne tiloissa ja jopa niiden ulkopuolellakin ?

Millavaan
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1352
Liittynyt: Su Elo 28, 2022 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Aika erikoista. Todistin tänään tilanteen missä agressiivista narkkaria häätämään tilattiin vartijat niin tuli yksi vartija.

hallussa on
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 2:15 am

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja hallussa on »

Millavaan kirjoitti:
Su Helmi 05, 2023 3:51 pm
Aika erikoista. Todistin tänään tilanteen missä agressiivista narkkaria häätämään tilattiin vartijat niin tuli yksi vartija.
Voipi olla että veloitettiin 4 kpl stevareita...
Securitas ja avarn security kuka on antanut teille vallan mielivaltaisesti määrittää normaalin / epänormaalin käytöksen rajat valvomissanne tiloissa ja jopa niiden ulkopuolellakin ?

Marple
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: La Helmi 04, 2023 1:19 pm

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja Marple »

hallussa on kirjoitti:
Su Helmi 05, 2023 3:34 pm
Marple kirjoitti:
Su Helmi 05, 2023 2:16 pm
Voisin pistää pääni pantiksi siitä, että sisäministeriön alaisella ihmiskaupan uhrien auttamisjärjestelmällä on näppinsä pelissä tässä sopassa. Minua kiinnostaisi erityisesti tietää, mikä taho on alunperin tilannut Securitaksen tekemään uhka-arviota tilanteessa, jossa poliisi ei ole uhkaa nähnyt tai mahdollisesti jättänyt koko uhka-arvion tekemättä ilmeisen perusteettomana.
Tässä olisi todellakin tarvetta tutkivalle journalismille.
Lainausta lyhennetty

Olisi tullut varmasti ilmi jos auttamisjärjestelmä olisi määrittänyt näin.
Uutisoinnissa olisi ollut maininta, jos olisi tilattu.
Securitas on ollut aktiivinen osapuoli, uutisoinnin perusteella.
Uutisointi on kuitenkin julkaistu poliisilta saadun tiedon mukaan.
Securitas olisi vaatinut uutisoinnin korjaamista, oikaisu olisi julkaistu viivytyksettä.
Esitutkintahan on vielä kesken. En keksi, millä tavoin auttamisjärjestelmän rooli olisi tässä vaiheessa voitu nostaa esiin, koska juridisesti se ei voi olla vastuussa tilanteesta. Johtuen juurikin auttamisjärjestelmää koskevasta erikoisesta lainsäädännöstä, joka antaa sille melkoisesti valtaa, mutta hyvin vähän vastuuta vallankäytöstään. Vaikka auttamisjärjestelmä olisikin tilannut Securitaksen arvioimaan uhkaa, ei auttamisjärjestelmä tietenkään voi olla vastuussa Securitaksen virheellisestä uhka-arviosta. Ja vaikka auttamisjärjestelmästä olisi tämän virheellisen uhka-arvion nojalla ohjeistettu sosiaalitoimea järjestämään henkilönturvaamispalveluita, päätöksen hankinnasta on kuitenkin joutunut tekemään sosiaalitoimi, ei auttamisjärjestelmä. Näin auttamisjärjestelmä välttää vastuun, vaikka se olisikin aloitteellinen perusteettomien palveluiden hankkimisprosessissa. Auttamisjärjestelmästä kerrotaan myös auliisti sosiaalitoimelle, että kunta (nykyisin hyvinvointialue) voi hankkia palvelut ihmiskaupan uhrille yksityisiltä toimijoilta ja laskuttaa ne valtiolta. Näin periaatteessa onkin ja tuo edellä mainittu apulaisoikeusasiamiehen ratkaisu vielä korostaa auttamisjärjestelmän asiakkaan ”erityisasemaa” ja erityistä oikeutta palveluihin, jotka voidaan tuottaa itse tai ostaa joko julkiselta tai yksityiseltä palveluntarjoajalta.

Ei Securitas voi syyttää auttamisjärjestelmää tekemästään virheellisestä uhka-arviosta. Siitä kantaa vastuun yksin Securitas/uhka-arvion tehnyt Securitaksen työntekijä. Voi myös olla, että auttamisjärjestelmästä on ohjeistettu sosiaalityöntekijää tilaamaan uhka-arvio Securitakselta.

Mielenkiinnolla tosiaan odotan valmistuvaa esitutkintaa ja sitä, millä tavoin auttamisjärjestelmän rooli siinä nousee esiin. Syytetyn penkille auttamisjärjestelmä tai sen viranomaiset eivät kuitenkaan nähdäkseni mitenkään voi tässä tapauksessa päätyä. Vastuun auttamisjärjestelmän päätöksistä ja ohjeista/suosituksista/vaatimuksista kantaa käytännössä auttamistoimista vastuussa oleva viranhaltija.

hallussa on
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 2:15 am

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja hallussa on »

Marple kirjoitti:
Ma Helmi 06, 2023 12:16 am
Ei Securitas voi syyttää auttamisjärjestelmää tekemästään virheellisestä uhka-arviosta. Siitä kantaa vastuun yksin Securitas/uhka-arvion tehnyt Securitaksen työntekijä. Voi myös olla, että auttamisjärjestelmästä on ohjeistettu sosiaalityöntekijää tilaamaan uhka-arvio Securitakselta.

Mielenkiinnolla tosiaan odotan valmistuvaa esitutkintaa ja sitä, millä tavoin auttamisjärjestelmän rooli siinä nousee esiin. Syytetyn penkille auttamisjärjestelmä tai sen viranomaiset eivät kuitenkaan nähdäkseni mitenkään voi tässä tapauksessa päätyä. Vastuun auttamisjärjestelmän päätöksistä ja ohjeista/suosituksista/vaatimuksista kantaa käytännössä auttamistoimista vastuussa oleva viranhaltija.
Kyllä securitas olisi puolustautunut, jos vaan olisi jotain minne johtaa epäilyt itsestä.
Syyte on kuitenkin törkeästä petoksesta.
Securitas vaan yrittää että syy olisi ollut vain ex. turvallisuuspäällikön, ja vain hänen.
Securitas painottaa vain näitä asioita.
Takuulla on ollut isompi porukka kehittelemässä, on kuitenkin erehdyttämällä suuret rahat yhteiskunnalta saatu aiheetta.
On ihme että näin suuressa asiassa on vain yksi syytetty.
Se ei ole puolustus että on saatu kokorahalla tuotettaja palvelua, jota ei olisi poliisinkaan mukaan tarvittu.
Securitas ja avarn security kuka on antanut teille vallan mielivaltaisesti määrittää normaalin / epänormaalin käytöksen rajat valvomissanne tiloissa ja jopa niiden ulkopuolellakin ?

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

hallussa on kirjoitti:
Pe Helmi 10, 2023 9:59 pm
Marple kirjoitti:
Ma Helmi 06, 2023 12:16 am
Ei Securitas voi syyttää auttamisjärjestelmää tekemästään virheellisestä uhka-arviosta. Siitä kantaa vastuun yksin Securitas/uhka-arvion tehnyt Securitaksen työntekijä. Voi myös olla, että auttamisjärjestelmästä on ohjeistettu sosiaalityöntekijää tilaamaan uhka-arvio Securitakselta.

Mielenkiinnolla tosiaan odotan valmistuvaa esitutkintaa ja sitä, millä tavoin auttamisjärjestelmän rooli siinä nousee esiin. Syytetyn penkille auttamisjärjestelmä tai sen viranomaiset eivät kuitenkaan nähdäkseni mitenkään voi tässä tapauksessa päätyä. Vastuun auttamisjärjestelmän päätöksistä ja ohjeista/suosituksista/vaatimuksista kantaa käytännössä auttamistoimista vastuussa oleva viranhaltija.
Kyllä securitas olisi puolustautunut, jos vaan olisi jotain minne johtaa epäilyt itsestä.
Syyte on kuitenkin törkeästä petoksesta.
Securitas vaan yrittää että syy olisi ollut vain ex. turvallisuuspäällikön, ja vain hänen.
Securitas painottaa vain näitä asioita.
Takuulla on ollut isompi porukka kehittelemässä, on kuitenkin erehdyttämällä suuret rahat yhteiskunnalta saatu aiheetta.
On ihme että näin suuressa asiassa on vain yksi syytetty.
Se ei ole puolustus että on saatu kokorahalla tuotettaja palvelua, jota ei olisi poliisinkaan mukaan tarvittu.
Kyllähän 3 miljoonan kohdalla on myös ylemmillä toimihenkilöillä ollut tieto järjestelyistä. Rahaahan joka yritys arvostaa sitä ei kukaan kieltäne. 3000€ ja 3 000 000€ ovat kuitenkin vähän eri kertaluokan asioita :twisted:

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »



Kasvainrusinat yritysjohdoissa ovat Suomessa tottuneet siihen, että aina voi pirauttaa jonnekin niin, ettei tarvitse ottaa mitään vastuuta koskaan teoistaan.

Piitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja ässähai »

TuskaistaTietoa kirjoitti:
La Helmi 11, 2023 3:47 am


Kasvainrusinat yritysjohdoissa ovat Suomessa tottuneet siihen, että aina voi pirauttaa jonnekin niin, ettei tarvitse ottaa mitään vastuuta koskaan teoistaan.
Ja mikäs on johdon pirautellessa, kun tiedossa on, että pirauttelijoiden ns. edunvalvontaan liittyviä hommeleita hoitelevat keksivät varmasti, millaisilla kepulikeinoilla johdon ei koskaan tarvitse ottaa mitään vastuuta teoistaan.

Luulisi, että nyt tuolla joidenkin vastuuta vältelleiden ja heidän neuvonantajiensa korvia kuumottaa ja posket punastuu silkasta häpeästä...

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Julkisen sektorin ja yritysten erikoiset yhteistyöpuuhastelut ja siihen päälle valvontavastuullisten laiminlyönnit, ovat just sitä suhmurointia, joka lopulta päätyy poliisin pöydälle, eli rikostapauksina ne on oikein tekemällä tehtyjä lisätöitä muutenkin jo ylityöllistetylle Suomen poliisille :evil: .

Miksei vieläkään esimerkiksi sosiaalitoimisektorilla ole käytössä rakenteellisen korruption tunnistamisen ja torjunnan menetelmiä? :shock:

Montako kertaa asioita pitää selvittää käräjille asti ennen kuin ala oppii virheistään ja tehostaa omavalvonnan tasolle, jossa korruptiivinen toiminta ei pääse vahingoittamaan yhteiskuntaa, eikä asiakaskuntaakaan millään tavalla :twisted: ... noh, onneksi juuri tässä tapauksessa suhmuroinnin seurauksena ei vaarantunut asiakkaiden terveys, henki ja omaisuus, vaikka taloudelliset seuraukset ovat varmastikin jotenkin heijastuneet myös kunnan sossun palveluihin.

QwertyKeyboard
Neuvoja-Jack
Viestit: 590
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Marple kirjoitti:
Su Helmi 05, 2023 2:16 pm
Voisin pistää pääni pantiksi siitä, että sisäministeriön alaisella ihmiskaupan uhrien auttamisjärjestelmällä on näppinsä pelissä tässä sopassa. Minua kiinnostaisi erityisesti tietää, mikä taho on alunperin tilannut Securitaksen tekemään uhka-arviota tilanteessa, jossa poliisi ei ole uhkaa nähnyt tai mahdollisesti jättänyt koko uhka-arvion tekemättä ilmeisen perusteettomana. Sosiaalihuoltolaki (1301/2014) ei hevin tällaista mahdollista. Sen sijaan ihmiskaupan uhrien kohdalla sovellettavaksi tuleva vastaanottolaki (746/2011) mahdollistaa ainakin periaatteellisella tasolla jos jonkinlaisten yksityisten palvelujen ostamisen. Auttamisjärjestelmä voi näitä palveluja ryhtyä järjestämään. Eikä ole aivan tavatonta, että auttamisjärjestelmästä sanellaan sosiaalitoimelle, mitä palveluita ihmiskaupan uhrille tulee vastaanottolain nojalla tarjota. Jos oletetaan, että tässä tapauksessa olisi käynyt niin, että uhka-arvio on tullut sosiaalitoimelle auttamisjärjestelmän kautta, vaatii melkoista rohkeutta sosiaalityöntekijältä olla noudattamatta auttamisjärjestelmän ohjetta/vaadetta. Jos sosiaalityöntekijä jättää vaaditun palvelun järjestämättä ja asiakkaalle tapahtuu jotakin peruuttamatonta, on sosiaalityöntekijän pää tämän jälkeen pölkyllä. Jos hän taas järjestää vaaditut palvelut, pää voi lopulta olla pölkyllä myös, kuten tässä tapauksessa vaikuttaisi olevan tapahtumassa.

Auttamisjärjestelmän toiminta pitäisi saada nykyistä läpinäkyvämmäksi. Auttamisjärjestelmä tekee päätöksen auttamisjärjestelmään ottamisesta, jos olosuhteiden perusteella arvioidaan, että kyseessä _voi_ olla ihmiskaupan uhri ja yksilö on auttamistoimien tarpeessa. Lainsäädäntö ei määrittele sitä, miten auttamisjärjestelmän tulee tämä arvio tehdä. Lain esitöissä todetaan, että kynnys auttamisjärjestelmään pääsemiseksi on matala. Käytännössä auttamisjärjestelmään voikin päästä hyvin kevyin perustein, jopa yhden puhelinsoiton perusteella.

Sen sijaan auttamisjärjestelmästä poistaminen ei olekaan aivan yhtä suoraviivaista: vastaanottolaki määrittelee kolme perustetta, joilla yksilö poistetaan ja yhden, jolla yksilö voidaan poistaa auttamisjärjestelmästä. Näistä keskeisin on kokonaisarviointi, jonka mukaan yksilö ei enää ole auttamistoimien tarpeessa. Merkillepantavaa on, että arvioinnin tilanteessa tekee auttamisjärjestelmä, eikä suinkaan uhrin oma sosiaalityöntekijä.

Vuoden 2023 alusta alkaen auttamisjärjestelmän asiakkuus ei ole enää millään tavoin sidoksissa rikosprosessiin. Ja vaikka olisi ilmeistä, ettei asiakas ole auttamistoimien tarpeessa, ei mikään muu taho voi velvoittaa auttamisjärjestelmää tekemään päätöstä asiakkaan poistamisesta auttamisjärjestelmästä. Ja niin pitkään kun asiakkuus on, on myös oikeus vastaanottolain mukaisiin auttamistoimiin.

Auttamisjärjestelmällä vaikuttaa olevan loputtomasti valtaa ilman minkäänlaista vastuuta. Auttamisjärjestelmän toimintaa koskeva lainsäädäntö on leväperäistä ja epämääräistä. Auttamisjärjestelmään voidaan ottaa jos jonkinlaisin perustein ja kun sinne kerran on päässyt, ei sieltä aivan helposti poisteta. Ja valtion piikki on auki kaikenlaisille auttamistoimille, kuten tässäkin tapauksessa nähdään. Jopa apulaisoikeusasiamies on ratkaisussaan EOAK/3489/2017 ottanut kannan, että ihmiskaupan uhreilla on sellainen erityisasema, joka takaa heille erityisiä oikeuksia esimerkiksi sote-palveluihin. Lainsäädäntöön tätä erityisasemaa ei ole kirjattu, mutta tuohon edellä mainittuun apulaisoikeusasiamiehen ratkaisuun vedoten toistuvasti vaaditaan ihmiskaupan uhreille kaikenlaisia palveluita riippumatta siitä, millaisia palveluita sosiaalihuollon tai terveydenhuollon viranomaiset arvioivat uhrin tarvitsevan. Auttamisjärjestelmän toiminta kaipaisi todellakin selvittämistä. Ja ties vaikka meneillään oleva esitutkintakin avaisi auttamisjärjestelmän roolia. Tässä olisi todellakin tarvetta tutkivalle journalismille.
Eiköhän tässä ole taustalla vain se, että kukaan ei uskalla puuttua tuohon järjestelmään pitkällä tikullakaan, koska silloin saa koko vasemmisto woke canceloijien hyökkäyksen niskaansa ja järjestelmä on huomannut, että siellä voi käyttää rahaa ja valtaa ilman minkäänlaista vastuuta. Siellähän suojellaan ihmiskaupan uhreja ja päätökset kyseisestä järjestelmästä ovat tehneet ne paremmat ihmiset jolloin kaikkien muiden ihmisten huomiot ja toiminta on sitä huonompien ihmisten toimintaa.

Nyt tuolla vain rahankäyttö kassasta meni niin härskiksi, että ei ollut enää vaihtoehtoa olla puuttumatta, joten sieltä on pakko löytyy joku yksi syyllinen joka on kaikkiin epäkohtiin syyllinen järjestelmässä itsessään ei voi olla mitään vikaa koska sen on suunnitellut ja perustanut ne paremmat ihmiset ja kaikki muut ovat lähtökohtaisesti niitä huonompia ihmisiä.

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

QwertyKeyboard kirjoitti:
Su Helmi 12, 2023 9:58 pm
Eiköhän tässä ole taustalla vain se, että kukaan ei uskalla puuttua tuohon järjestelmään pitkällä tikullakaan, koska silloin saa koko vasemmisto woke canceloijien hyökkäyksen niskaansa ja järjestelmä on huomannut, että siellä voi käyttää rahaa ja valtaa ilman minkäänlaista vastuuta. Siellähän suojellaan ihmiskaupan uhreja ja päätökset kyseisestä järjestelmästä ovat tehneet ne paremmat ihmiset jolloin kaikkien muiden ihmisten huomiot ja toiminta on sitä huonompien ihmisten toimintaa.

Nyt tuolla vain rahankäyttö kassasta meni niin härskiksi, että ei ollut enää vaihtoehtoa olla puuttumatta, joten sieltä on pakko löytyy joku yksi syyllinen joka on kaikkiin epäkohtiin syyllinen järjestelmässä itsessään ei voi olla mitään vikaa koska sen on suunnitellut ja perustanut ne paremmat ihmiset ja kaikki muut ovat lähtökohtaisesti niitä huonompia ihmisiä.
Kun johtaja on kyvytön ja haluton olisi johtajan oikea paikka esimerkiksi tappaa itsensä. Kukaan ei jäisi kaipaamaan.

Kyllä se johtajien kanssa on niin, että vastaavat 100%:sti kaikesta mikä organisaatiossa tapahtuu. Toki tietenkin, koska ovat ihmisinä mitä ovat, niin haluavat vastuuta 0%:a, ja rahaa ja valtaa 100%:a.

Maailma toimii niin, että ulosteet vallankahvassa vähän väliä testaa miten paljon pystyvät kusettamaan. Kyllä se Securitaskin toimisi ihan eri tavalla, jos tavoitteena olisi joku asiallinen meno. Puhumattakaan kaikista Suomen valvontaviranomaisista.

Siinä vaiheessa loppuu, kun suomalaiset oppivat kasvattamaan pallit.

Mikä on kun ei taidot riitä?:
https://www.youtube.com/watch?v=IwtTEPd20I8

TuskaistaTietoa
Axel Foley
Viestit: 2312
Liittynyt: Ke Touko 20, 2015 9:34 pm

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja TuskaistaTietoa »

Markkinatalous toimii seuraavasti. Jokaisen yrityksen tavoitteena on monopoli. Koska tälle on asetettu rajoitteita, ja esimerkiksi vartiointialalla vaikeaa on toisista parasta perustaa etujärjestöjä, joissa vartiointialan toimijat keskenään sopivat miten perseraiskataan. Yritys ei ole hyväntekeväisyysorganisaatio, eli yleensä ei kannata kuunnella mitään mitä yritysten edustajilla on sanottavana tapauksessa, että yritys ei suoraan pysty perustelemaan miten he hyötyvät näkökannastaan taloudellisesti.

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Sienisalaatti kirjoitti:
Ke Helmi 01, 2023 1:21 pm
Pirkko Ala-Hippuli kirjoitti:
Ke Helmi 01, 2023 12:32 pm
Kiinnostaa entisen työnantajan puolesta millä tavalla sisäinen valvonta on toiminut.
Ikävä kyllä veikkaan, että ei millään tavalla.
Eikö kellään ole tullut mieleenkään Järvenpään sossun kohdalla selvittää mihin noin isoja summia on mennyt. Etenkin, jos yks tantta siellä epäiltynä niin kai joku ois voinu vähän katsoa, että kuinka tän yhden kohdalla rahaa menee niin paljon jonnekkin.

Suorastaan raivostuttavaa tämä puuhastelutouhu julkisella.
En voi uskoa, että kellään ei olisi ns.kellot soineet tollasten summinen kohdalla.

Tulee mieleen, että kyseessä on mahdollisesti ollut muutakin kuin suojelusuhteita yms.homman sisällä. Jollainen Securitaksen ukolla (pomolla?) suhde muijaan ja siitä seurannut uhka?

Tää on kerrassaan uskomatonta miten sinisilmäisiä ollaan. Ei kuuna päivänä kantasuomalainen saisi suojelua vaikka kuinka olisi väkivallan uhka.

Raivostuttavaa.
Tämäpä juuri, mitä on peräänkuulutettu aiemminkin mutta on tuntunut viheltävän ohi monilla lukutaidottomilla.

Sen sijaan usein takerrutaan lillukanvarsiin, kenen tai minkä täytyisi suojelut hoitaa ja saako hintalappu olla 100 vai 99 miljoonaa :D

Vapauttakaamme siis itsemme lillukanvarsipohdinnoista!

Tässä netistä surffailemani lukuvinkki kaikille tätä tapausta seuraaville, joiden hälytyskellot soi, mutta omat tiedot ei vielä riitä paikallistamaan, mikä kelloja soitattaa:
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bit ... sAllowed=y
Korruptiontorjunta kunnallishallinnossa
Askelmerkkejä hyvään hallintoon


Oikeusministeriön julkaisuja, Selvityksiä ja ohjeita, 2022:9
Tekijät: Markus Kiviaho ja Mikko Knuutinen


Tiivistelmä
Kunnallishallinnon korruptiontorjuntaa kartoittavan selvityksen tavoitteena on avata korruption käsitettä, riskialueita ja ilmenemismuotoja sekä korruptiontorjuntaan liittyvää sääntelyä. Korruption ilmenemismuotoja on analysoitu ja kuvattu tunnistetuilla riskialueilla käytännönläheisesti tutkimuksiin, tapausesimerkkeihin, oikeuskäytäntöön- ja ratkaisuihin, sekä käytännön havaintoihin perustuen. Selvityksen tarkoituksena on lisätä kuntien luottamushenkilö- ja viranhaltijajohdon, sisäisen tarkastuksen ja tilintarkastajien, eri yhteistyökumppaneiden ja sidosryhmien tietoisuutta ja ymmärrystä korruptiosta sekä sen haitallisuudesta kunnallishallinnossa. [...]
Kunnallishallinto ja kuntien toiminta on tunnistettu useissa eri tutkimuksissa korruption vaaranvyöhykkeeksi huolimatta oikeusvaltioperiaatteen ja hyvän hallinnon oikeusperiaatteiden velvoittavuudesta. [...]

Korruptioon liittyvä vallan väärinkäyttö voi kunnallisissa organisaatioissa ja niiden päätöksenteossa sisältää tarkoituksellista virka-aseman tai poliittisen valta-aseman väärinkäyttöä muun kuin yleisen edun tavoittelemiseksi, piittaamattomuutta säännöksistä ja organisaatioiden omista määräyksistä, erilaisista rooleista aiheutuvia eturistiriitoja ja jääviyksiä. Kuntaorganisaatioissa yleisimmiksi korruption muodoiksi on tunnistettu laittomuuksien salaaminen ja toimijoiden suojelu, luottamuksellisen tiedon väärinkäyttö, asiakirjojen epäeettinen laadinta, organisaation sääntöjen kirjoittaminen hallinnolle vieraista lähtökohdista, asioiden käsittelyn viivyttely ja velvollisuuksien laiminlyönti ja välinpitämätön johtaminen. (Salminen & Viinamäki 2017, 14–16.)

Tietoisuus korruption käsitteestä, riskialueista ja erilaisista ilmenemismuodoista on kunnallishallinnossa vielä vähäistä. Siitä johtuen korruptiota ja sen eri muotoja kunnallishallinnossa ei vielä kattavasti tunnisteta, eikä korruption torjuntaan ole siten panostettu. Myöskin yleisesti tiedossa olevan korruption torjumiseksi on liian harvoin ryhdytty riittävän tehokkaisiin toimenpiteisiin. Korruptio kunnallishallinnossa on ilmiönä moninainen ja ilmenee luottamushenkilöiden, viranhaltijoiden ja työsuhteisten vaikutusvallan ja vastuullisen aseman käytön lainvastaisina tai epäeettisinä menettelyinä. Vaikutusvaltaa käytetään väärin usein virallisten päätöksentekorakenteiden ulkopuolella, mikä vaikeuttaa sen havaitsemista. Vaikutusvallan väärinkäyttöön liittyy usein säännöksiin perustuvan toimivallan väärinkäyttö, jolloin hallintosäännöllä osoitettua toimivaltaa ja vastuullista asemaa ei kunnallishallinnossa käytetä yksinomaan lain mukaan hyväksyttäviin tarkoituksiin.
[...]
Korruptoituneissa viranhaltijoissa on vielä sekin valtava ongelma, että he altistavat itsensä väärinkäytöksistään vihiä saaneiden laittomille apajille haluavien roistoyrittäjien kiristyksen kohteeksi. Jos tuollainen korruptoitunut kelmiviranhaltija suostuu kiristettäväksi, niin silloin seuraukset voivatkin olla äkkiä samat kuin lumipalloilmiöllä: tulevaa tapahtuman kauheaa kehitystä on enää vaikea pysäyttää tai kääntää päinvastaiseksi...

MrSamba
Armas Tammelin
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 05, 2022 5:51 pm

Re: Miljoonahuijaus - Securitasin turvapäällikkö ja sosiaalityöntekijä epäiltyinä

Viesti Kirjoittaja MrSamba »

Keusotea ja sossuja vähän tuntevana epäilen tilanteen menneen suurin piirtein näin: joku jossain on arvioinut naisella olevan suuri uhka joutua kunniaväkivallan uhriksi. Mamusossut ovat lähes poikkeuksetta aivan vihervasemmistofanaatikkoja tai keskimääräistä tyhmempiä, ja heillä menee kaikki mahdolliset mamujen nyyhkytarinat läpi. Mamuille myönnetään kaikenlaisia etuuksia ja palveluita, useimmiten vedotaan "heidän kulttuuriinsa". Esim pitäisi myöntää taloudellista tukea isompaan asuntoon, koska "heidän kulttuurissaan" ei ole totuttu asumaan ahtaasti. Tai heille pitää myöntää kuntouttavaa työtoimintaa, koska saavat siten ohessa ilmaisen matkakortin ja kulukorvaukset. Jos epäillään mamujen saavan parempia palveluita kuin kantasuomalaisten, niin se pitää paikkaansa. Ovat jollain etuoikeuskaistalla joka paikassa.

Sossut suhmuroivat ja sooloilevat aivan käsittämättömällä tavalla, ei ole mitään kunnon rakenteita, ainakaan Keusotessa. Järkyttävän massiivisia palveluita myönnetään yksittäisen sossun omalla nimmarilla, eikä kukaan valvo tai seuraa. Onhan näihin ohjeistukset, suorahankintojen raja taitaa olla jossain x € /4 vuotta. Olikohan 20 000 t/€, en muista. Mutta kun sossut eivät saa ikinä miettiä rahaa, niin myönnettyjen palveluiden vuosittaiset kustannukset ovat helposti satoja tuhansia euroja. Rahasta puhuminen sosiaalihuollossa on tabu. "On vastattava tarpeeseen." Tarpeen arvioi sitten täysin omavaltaisesti joku idiootti sossu...

Järvenpään maahanmuuttopalveluissa näyttää olevan tasan kaksi sossua... Miespuolisen arviot ovat ainakin olleet todella mielenkiintoisia, joten en yhtään ihmettelisi tämän casen liittyvän suoraan häneen. No, nähtäväksi jää.

Vastaa Viestiin