Somessa leviää väitteitä lapsia pakettiautoihin houkuttelevista miehistä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Somessa leviää väitteitä lapsia pakettiautoihin houkuttelevista miehistä

Viesti Kirjoittaja Collie »

Tarkastaja Ankardo kirjoitti: Su Kesä 04, 2023 6:31 am
Collie kirjoitti: La Kesä 03, 2023 10:33 pm
Mielestäni olisi fiksua ilmoittaa etukäteen tulevasta remontista omakotitaloalueen asukkaille vaikka flaijereilla, varsinkin jos on aikeissa ajella merkkaamattomalla pakulla edestakaisin kuvaillen aluetta.
Mikä on merkkaamaton paku?
Kyllä niitä saa yksityiset omistaa ihan samalla tavalla kun muitakin autoja. Omakotitaloalueella harvemmin ilmoitetaan naapureille remonteista, kun ne ei aiheuta häiriötä samalla tavalla kuin kerrostaloissa.
Jos joku auto epäilyttää niin aina voi käydä kysäisemässä kuskilta, että millä asialla on liikenteessä. Huonoimmassa tapauksessa vaikutat vittumaiselta kyylältä, parhaassa tapauksessa pääset opastamaan putkimiehen oikeaan osoitteeseen.
Pedofiilit sun muut saalistajat saa ja pitää ilmoittaa poliiseille, mutta pelkällä pakubongauksella ei kannata työllistää hätäkeskusta.
Merkkaamaton paku on sellainen jossa ei ole firman tarroja tai logoja eli ns. siviiliauto. Luulisi tämän termin olevan aika selvä...? On ihan normaalia jos sellainen ajelee omakotitaloalueella edes takaisin kuvaamassa paikkoja, niin se aiheuttaa epäilystä asukkaissa. Sanoit että harvemmin ilmoitetaan remonteista, jonka vuoksi olisikin fiksua ilmoittaa alueen asukkaille väärinkäsitysten välttämiseksi. Toki se on ihan omalla vastuulla haluaako tehdä niin, mutta sitten pitää ottaa vastaan mahdolliset seuraukset omasta toiminnastaan ja on turha valittaa ja uhriutua jälkikäteen. Siinä on myös aina vaaransa mennä kyselemään tuntemattomilta jotka ajelee merkkaamattomalla pakulla alueella edes takaisin. Pahimmassa tapauksessa voi olla oma henki vaarassa.

Tässä tapauksessa on tosin uutisten mukaan kyselty lapsia auton kyytiin joten vähän eri asiasta kyse.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
Olinko eka
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 4:24 am

Re: Somessa leviää väitteitä lapsia pakettiautoihin houkuttelevista miehistä

Viesti Kirjoittaja Olinko eka »

"Äiti oli aiemmin lukenut kaupunginosan Facebook-ryhmästä viime viikon lopulla toisen lapsen vastaavasta kokemuksesta, johon liittyi myös valkoinen pakettiauto.
– Sitten oma lapseni kertoi, että hänen luokseen oli tultu. Pelko nousi, koska kuvaus autosta oli samantyyppinen kuin Puskaradiosta olin lukenut.
Myös kuvaus auton kuljettajasta täsmäsi Facebookista huomattuun tapaukseen, kun äiti viestitti asiasta aiemmin kirjoittaneelle. Äiti teki asiasta samana päivänä rikosilmoituksen."

Onko joku jolla naamakirjatunnarit käynyt katsomassa kuvausta kuljettajasta?
Saattaahan noista pari pakua olla huteja mutta ottaisin kyllä tosissani ainakin vaalean pakun tapauksen jos kerran kuvausta löytyy.
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Somessa leviää väitteitä lapsia pakettiautoihin houkuttelevista miehistä

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Collie kirjoitti: La Kesä 03, 2023 10:33 pm
Varvikello kirjoitti: La Kesä 03, 2023 7:40 pm Nämä isä ja kaksi poikaa ajavat vielä hitaasti, ikkuna auki ja tekevät erikoisia kiemuroita ajellessaan. He ovat kuitenkin kaikki metsästäjiä, henkeen ja vereen. Kyttäävät ajellessaan metsän eläimiä ja niiden jälkiä.
Onpa tosi metsästäjiä jos autolla pitää jäljestää eläimiä. Goretex-pylleröt eivät jaksa kävellä ja juoksun pyrähdys varmaan päättyisi jonkinlaiseen kohtaukseen? Muistaakseni päätön ja turha ympäriinsä ajelu on myös kielletty laissa tai järjestyssäännöissä ainakin isoimmissa kaupungeissa.

Mielestäni olisi fiksua ilmoittaa etukäteen tulevasta remontista omakotitaloalueen asukkaille vaikka flaijereilla, varsinkin jos on aikeissa ajella merkkaamattomalla pakulla edestakaisin kuvaillen aluetta.
Lähinnä kattelevat niitä jälkiä ajellesaan, kartoittavat tilannetta.
Olen useasti nähnyt kuinka sen perheen isä, 70v. ukko lähtee tosta parkkikselta puolijuoksua koirien perässä metsään, ihan oikeaan umpimetsään.. En tiedä kuinka kaukana käy itse perässä hölkäten ja miten saa koiransa taas kotiin mutta kaikkinensa heidän metsästys on nähdäkseni eettistä, eläinkin saa mahdollisuuden.
Mä olen täällä asuessa nähnyt muistaakseni kahdesti lapsia tai teinejä kävelemässä tiellä samaan aikaan kuin oot itse ollut liikenteessä. Toisella kertaa meni meni kaksi "likkaa" parivaljakkona määrätietoisesti suuntaan jossa tiesin olevan isommankin suvun talon. Tytöt moikkasivat kuten täällä tapana on. En huolehtinut, menevät just sellaiseen suuntaan jossa on "koti".
Toisella kertaa olin menossa tallille ja vastaan tuli jotain 12-14 likka kävellen. vasta jälkikäteen mietin että olisiko pitänyt pysähtyä ja kysyä että onhan kaikki kunnossa, voinko mahdollisesti jotenkina uttaa. Puhelinta, kotikyytiä, juomavettä tai jotain. Ihmetyksen herätti että ylä-asteikäinen tyttö kulkee iltamyöhällä kylätiellä . Ilmeisesti hän pääsi päämääräänsä, oli se sitten mummula tai serkkula, ilman minun puuttumistani.
Jos meilläpäin nähdään tunematon ihminen kävelemässä, häneltä kysytään kuulumisia ja tarjotaan kyytiä, vaikka pakettiautossa, siihen osoitteeseen johon oli tarkoituskin mennä.
Parivaljakko oli menossa umpikujaan jossa tiesin olevan ison sukutilan. Olivatko sitten serrkuja tjsp.
Tää yksinäinen tyttö vähän huolestutti. Olisiko pitänyt kysellä kuulumisia, Hänellä oli kuitenkin matkaa lähimpiin asuttuihin taloihin vähintään kilsa...
Chiefwiggum
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2023 10:25 pm

Re: Somessa leviää väitteitä lapsia pakettiautoihin houkuttelevista miehistä

Viesti Kirjoittaja Chiefwiggum »

Collie kirjoitti: La Kesä 03, 2023 10:33 pm
Mielestäni olisi fiksua ilmoittaa etukäteen tulevasta remontista omakotitaloalueen asukkaille vaikka flaijereilla, varsinkin jos on aikeissa ajella merkkaamattomalla pakulla edestakaisin kuvaillen aluetta.
Eli jos alueella olisi em. flaijereita, niin pakupedarit sitten voisivat huoletta ajella bilistä ympäri lähiöitä kamerat räpsyen? :o
Ja mites sitten jos vaadittaisiin pakolliseksi firman logot pakujen kylkiin, pitäisikö siinä tapauksessa kieltää oman auton käyttö esimerkiksi työmaalle menoon kun eihän järjissään oleva ihminen ala mitään rakennusirman teippauksia itse kustantamaan, omaan ajoneuvoon etenkään? Kumminkin suuri osa raksapenoista ajelee itse itsensä ja vieläpä omalla autolla (oli se sitten paku tai hatchback) sinne missä työt sijaitsevat, eihän Suomessa olisi enään yksityisille asti pakettiautoja jos ne olisivat kaikki firmojen nimissä ihan vain että ei voisi saada semmoista ideaa päähänsä että kuskina täytyy olla pedofiili. :lol:
OT, pahoitteluni näin neljältä aamuyöstä
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Somessa leviää väitteitä lapsia pakettiautoihin houkuttelevista miehistä

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Chiefwiggum kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 3:51 am
Collie kirjoitti: La Kesä 03, 2023 10:33 pm
Mielestäni olisi fiksua ilmoittaa etukäteen tulevasta remontista omakotitaloalueen asukkaille vaikka flaijereilla, varsinkin jos on aikeissa ajella merkkaamattomalla pakulla edestakaisin kuvaillen aluetta.
Eli jos alueella olisi em. flaijereita, niin pakupedarit sitten voisivat huoletta ajella bilistä ympäri lähiöitä kamerat räpsyen? :o
Ja mites sitten jos vaadittaisiin pakolliseksi firman logot pakujen kylkiin, pitäisikö siinä tapauksessa kieltää oman auton käyttö esimerkiksi työmaalle menoon kun eihän järjissään oleva ihminen ala mitään rakennusirman teippauksia itse kustantamaan, omaan ajoneuvoon etenkään? Kumminkin suuri osa raksapenoista ajelee itse itsensä ja vieläpä omalla autolla (oli se sitten paku tai hatchback) sinne missä työt sijaitsevat, eihän Suomessa olisi enään yksityisille asti pakettiautoja jos ne olisivat kaikki firmojen nimissä ihan vain että ei voisi saada semmoista ideaa päähänsä että kuskina täytyy olla pedofiili. :lol:
OT, pahoitteluni näin neljältä aamuyöstä
Hyvä huomio. Lähinnä voisi ajatella että ihan firmaansa mainostaakseen yhtiö, esmes joku Närpiön näprääjät, ilmoittelisi kohteensa tienoilla ja heillä nyt sitten olisi ne merkinnät autoissaankin. Jos ei olisi, niin jotain matskua mukanaan mitä vilautella kun joku pedon pelkoinen pysäyttää ja tivaa että mikäs mies ja millä asialla. Tai nainen. Tai muu.

Mikäli aikoo tehdä hyvää jälkeä työmaalla, niin onhan se nyt kumma jos hommaa hoitaa niin salaperäisesti ettei kellekään vahingossakaan käy ilmi että kuka alueella tekee ja mitä.

Ameriikan ihmemaassa on ilmeisesti jopa näitä ilmoituksia puhelinnumeroineen autoissa että "how am I driving". Eli oletusarvona on että yhtiön työntekijä ei ole törppö.
Collie
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2019 7:16 pm

Re: Somessa leviää väitteitä lapsia pakettiautoihin houkuttelevista miehistä

Viesti Kirjoittaja Collie »

Chiefwiggum kirjoitti: Ma Kesä 12, 2023 3:51 am Eli jos alueella olisi em. flaijereita, niin pakupedarit sitten voisivat huoletta ajella bilistä ympäri lähiöitä kamerat räpsyen? :o
Ja mites sitten jos vaadittaisiin pakolliseksi firman logot pakujen kylkiin, pitäisikö siinä tapauksessa kieltää oman auton käyttö esimerkiksi työmaalle menoon kun eihän järjissään oleva ihminen ala mitään rakennusirman teippauksia itse kustantamaan, omaan ajoneuvoon etenkään? Kumminkin suuri osa raksapenoista ajelee itse itsensä ja vieläpä omalla autolla (oli se sitten paku tai hatchback) sinne missä työt sijaitsevat, eihän Suomessa olisi enään yksityisille asti pakettiautoja jos ne olisivat kaikki firmojen nimissä ihan vain että ei voisi saada semmoista ideaa päähänsä että kuskina täytyy olla pedofiili. :lol:
OT, pahoitteluni näin neljältä aamuyöstä
Olipas vähän kummallisia ehdotuksia. Mistä oletat että nämä "pakupedarisi" saisivat tietoa 'kuin tyhjästä' tulevasta remontista? Lukemalla ihmisten postia? Flaijeri tarkoittaa tässä tapauksessa siis postilaatikkoon alueen asukkaille jaettavaa paperista tiedotetta. Kaikki isommat (ja fiksut) firmat ilmoittavat asukkaille etukäteen tulevista remonteista. Kukaan ei ole kieltämässä oman auton käyttöä työmatkoihin, toinen kummallinen päätelmä sinulta. Harvempi työmatkoillaan ajelee siinä samassa edestakaisin omakotitaloalueella kuvailemassa asuntoja tai kysymässä pikkulapsia pakun kyytiin. Puhut tässä myös kummallisesti 'raksapenoista' eli ilmeisesti rakennuksilla työskentelevistä henkilöistä. Heidän työnkuvaansa tuskin kuuluu kuvailla ihmisten asuntoja tai omakotitaloalueen maastoa.
Knobster kirjoitti: Ke Joulu 27, 2023 12:31 amPaskon jatkuvasti pihalleni kun en vain osaa tehdä sitä muuten. Jostain syystä pihallani on ollut paskaa vuodesta 2007. Sen määrä on myös jotenkin lisääntynyt.
Vastaa Viestiin