Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Sota tulee, oletko valmis?

Valmiina rintamalle. Kaunis on kuolla joukkosi eessä.
58
32%
Tarvitsen lisäkoulutusta ja kunnonkohotusta.
34
19%
En ole suorittanut varusmiespalvelusta, mutta olen valmis pikakoulutukseen.
24
13%
Olen sivari. Voin auttaa muuten.
9
5%
Se on sitten käpykaarti tai pakolaiseksi.
33
18%
Ei koske meitä, NATO hoitaa.
21
12%
Kyllä EU ja Frontex suojaavat rajamme.
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 180

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja CSI »

damfin kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 12:15 am Jos nyt sitten kuitenkin niin kävisi että venäjä nato-maa Suomeen hyökkäisi, niin edes trump ei voisi millään voisi perustella sitä että usa jättäisi osallistumatta, me kun emme kuulu niihin trumpin tarkoittamiin maihin jotka eivät ole panostaneet tarpeeksi puolustukseensa.
NATOa isompi juttu on amerikkalaiset aseet. Suomi on täynnä edistyneitä amerikkalaisia aseita.

Vaikkei sitä ole missään koskaan ääneen sanottukkaan, niin arvelen, ettei se Amerikan Isoille Pojille oikein maistu, että heidän leluillaan mennään häviämään sotia.

Johan se näkee Ukrainasta jo, millainen marakattisirkus ja huutomekastus on päällä kun arvellaan, että yksi (1) amerikkalainen Abrams panssarivaunu on ehkä saatu tuhottua.

Jos Suomi häviää amerikkalaisilla aseilla, niin sehän on valtava nöyryytys Amerikan aseteollisuudelle.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10719
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja damfin »

Yllättävän paljon palstalle löytynyt tuota käpykaarti/pakoon/ei kuulu mulle - porukkaa, sen kyllä ymmärrän jos joku ei halua sotia isänmaansa puolesta, mutta auttaahan voi muutenkin kuin sotimalla.

Jos moraalisena ratkaisuna pitää pakenemista tai muiden selän takana piileskelyä niin voisi minun puolestani paeta jo valmiiksi sinne venäjälle, en jäisi kaipaamaan.

Itse olen jo vanhahko ukko enkä ehkä kovin ketterä enää, mutta jos tosipaikka tulee niin mielummin minä sinne tykinruuaksi joudan kuin nuoret joilla on elämä vielä edessä, ja ehkä tällä elämänkokemuksella pystyisi sen verran pään kylmänä pitämään että ehtisi edes yhden vihollisen pudottamaan ennen omaa lähtöä, mieluummin tietysti 10 kuin yhden niin pysyisi se vanha väite vielä voimassa.
Avatar
LENI
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 5:06 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja LENI »

En tule tekemään tän maan eteen yhtään mitään.
On se erikoinen homma....
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3647
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

*poistettu pohdintaa palstasta. Sellaisen paikka on Lautamiehissä*tm
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10846
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

damfin kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 12:15 am Jos emme olisi natossa niin kyllähän me todennäköinen venäjän seuraava kohde Ukrainan jälkeen olisimme, mutta nyt jos venäjä haluaa ryhtyä sotaan natoa vastaan niin tuskin Suomi ensimmäinen kohde olisi.

Jos nyt sitten kuitenkin niin kävisi että venäjä nato-maa Suomeen hyökkäisi, niin edes trump ei voisi millään voisi perustella sitä että usa jättäisi osallistumatta, me kun emme kuulu niihin trumpin tarkoittamiin maihin jotka eivät ole panostaneet tarpeeksi puolustukseensa.

Eli jos tuollainen hyökkäys tapahtuisi niin ehkä sitten saataisiin se pysyvä pitkäaikainen rauha rajallemme kun venäjä murjottaisiin takaisin kivikaudelle, toki voisimme kivikaudella olla mekin mutta siitähän se olisi hyvä aloittaa alusta :mrgreen:
En muuta tiedä, mutta semmoista kysyn, että jos Venäjän ja NATON välille tulee konflikti, niin soditaanko se ennemmin esimerkiksi Ranskassa vai esimerkiksi Suomessa? Ja jos Venäjän ja NATON välille tulee konflikti, soditaanko se ennemmin puolueettomassa maassa vai NATO-maassa, joka on venäjän rajalla ja ehdoin tahdoin julistautunut Venäjän viholliseksi sellaisella tarmolla että venäläisetkin on ihmetelleet, että mikä noille oikein tuli?

Ja kukoistaako sellaisen maan talous, jonka rajalla on sotatila tästä 20 vuotta eteenpäin ja mikä jo valmiiksi sijaitsee EU:n nurkassa saarena? Että ei tarvitse kenenkään ihmetellä Helsingin pörssiä verratttuna muiden maiden pörsseihin ja ulkomaisten investointien hiipumista ja Itä-Suomen kuolemaa. Ihmettelen, ettei päättäjät osaa tällaisia edeltä käsin nähdä. Olisivat kysyneet multa 2021.

Jostain syystä meille on ikään kuin luonnonlaki, että uhraamme maamme meille täysin tuntemattoman valtion turhaan tukemiseen. Tai siis USAn aseteollisuuden tukemiseen, sehän tässä pääpointti on. USA valloitti EU:n viimeistä valtiota myöten ja tuhosi EU:n talouden sekä nosti omansa. Todellisuudessa käydään vain taloussotaa USAn ja Kiinan välillä. Me sidomme maamme kohtalon toisella puolella maailmaa olevaan valtioon ja luulemme, että ollaan jotenkin samaa porukkaa =) Ihan kuin meitä itseämme kiinnostaisi joku Uruguayn sota.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Avatar
Villeri
Jessica Fletcher
Viestit: 3035
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Eihän sillä ryssällä ole mitään mahdollisuutta avata toista sotarintamaa - Puten jämähtäminen Ukrainan pelloille on nykyhistorian pahin poliittinen virhearvio -, mutta kiusaa tehdään vielä isosti.

Kunhan kesän korvalle päästään, niin kehitysmaalaisia lähdetään pönkemään rajalle kymmenissätuhansissa. Ja toisin kuin vaikka Puolalla, meillä ei ole rajalla kunnon esteitä, viherkommarien viides kolonna alkaa kirkumaan ihmisoikeutta. Olemme tasan samassa tilanteessa kuin 2015. Tulijoiden määrä on vain täysi arvoitus, saa nähdä löytyykö tällä kertaa poliittista halukkuutta tehdä jotain. Media ja Martin Scheinin kaadereineen ovat taatusti vapaan rajanylityksen kannalla.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3043
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

damfin kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 9:45 am Yllättävän paljon palstalle löytynyt tuota käpykaarti/pakoon/ei kuulu mulle - porukkaa, sen kyllä ymmärrän jos joku ei halua sotia isänmaansa puolesta, mutta auttaahan voi muutenkin kuin sotimalla.

Jos moraalisena ratkaisuna pitää pakenemista tai muiden selän takana piileskelyä niin voisi minun puolestani paeta jo valmiiksi sinne venäjälle, en jäisi kaipaamaan.

Itse olen jo vanhahko ukko enkä ehkä kovin ketterä enää, mutta jos tosipaikka tulee niin mielummin minä sinne tykinruuaksi joudan kuin nuoret joilla on elämä vielä edessä, ja ehkä tällä elämänkokemuksella pystyisi sen verran pään kylmänä pitämään että ehtisi edes yhden vihollisen pudottamaan ennen omaa lähtöä, mieluummin tietysti 10 kuin yhden niin pysyisi se vanha väite vielä voimassa.
Seurausta hallituksen politiikasta, kun lähdetään duunareilta ja köyhimmiltä ottamaan ja samalla annetaan mittavat veronalennukset rikkaille niin puolustakoot itse sitten omaisuuttaan. Meiltä sen valtio on hyvin pitkälti vienyt kriiseillään jo. Jätetään vanha sänky ja paskotaan töllö lähtiessä.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1256
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Carelin »

LENI kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 9:58 am En tule tekemään tän maan eteen yhtään mitään.
Ei meidän pidäkään kun on nuoria karvakäsi suomalaisia, jotka varmaan hoitaa nyt sotimisen.
En itse myös osallistu millään tavalla vaan lennän heti jonnekin Thaimaaseen jos sota tulee. Mikäli tämä maa olisi pidetty suomalaisena ja arvostettu suomalaisia, niin antaisin henkeni sen eteen. Nyt ei enää näin ole.
Carelin
Rico Tubbs
Viestit: 1256
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:37 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Carelin »

JanitaSlim kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 11:42 am
damfin kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 9:45 am Yllättävän paljon palstalle löytynyt tuota käpykaarti/pakoon/ei kuulu mulle - porukkaa, sen kyllä ymmärrän jos joku ei halua sotia isänmaansa puolesta, mutta auttaahan voi muutenkin kuin sotimalla.

Jos moraalisena ratkaisuna pitää pakenemista tai muiden selän takana piileskelyä niin voisi minun puolestani paeta jo valmiiksi sinne venäjälle, en jäisi kaipaamaan.

Itse olen jo vanhahko ukko enkä ehkä kovin ketterä enää, mutta jos tosipaikka tulee niin mielummin minä sinne tykinruuaksi joudan kuin nuoret joilla on elämä vielä edessä, ja ehkä tällä elämänkokemuksella pystyisi sen verran pään kylmänä pitämään että ehtisi edes yhden vihollisen pudottamaan ennen omaa lähtöä, mieluummin tietysti 10 kuin yhden niin pysyisi se vanha väite vielä voimassa.
Seurausta hallituksen politiikasta, kun lähdetään duunareilta ja köyhimmiltä ottamaan ja samalla annetaan mittavat veronalennukset rikkaille niin puolustakoot itse sitten omaisuuttaan. Meiltä sen valtio on hyvin pitkälti vienyt kriiseillään jo. Jätetään vanha sänky ja paskotaan töllö lähtiessä.
Kyllä. Sotikoot nyt nämä porvarit ja somalit suomalaisuuden puolesta.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3043
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Villeri kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 11:38 am Eihän sillä ryssällä ole mitään mahdollisuutta avata toista sotarintamaa - Puten jämähtäminen Ukrainan pelloille on nykyhistorian pahin poliittinen virhearvio -, mutta kiusaa tehdään vielä isosti.

Kunhan kesän korvalle päästään, niin kehitysmaalaisia lähdetään pönkemään rajalle kymmenissätuhansissa. Ja toisin kuin vaikka Puolalla, meillä ei ole rajalla kunnon esteitä, viherkommarien viides kolonna alkaa kirkumaan ihmisoikeutta. Olemme tasan samassa tilanteessa kuin 2015. Tulijoiden määrä on vain täysi arvoitus, saa nähdä löytyykö tällä kertaa poliittista halukkuutta tehdä jotain. Media ja Martin Scheinin kaadereineen ovat taatusti vapaan rajanylityksen kannalla.
Viherkommarisi eivät tee päätöksiä. Persut ovat hallituksessa kokoomuksen kanssa. Hallituksessa ei ole yhtään viherkommaria.

Olemme tosiaan samassa tilanteessa, länsiraja on vain vaihtunut itään. Eiköhän persut petä tälläkin kerralla. Siitä on jo kokemusta 2015 vuodelta. Samoin 2023 vaaleista.

Ei ollut silloinkaan viherkommareita päättämässä.
Avatar
Villeri
Jessica Fletcher
Viestit: 3035
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Villeri »

JanitaSlim kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 11:46 am
Villeri kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 11:38 am Eihän sillä ryssällä ole mitään mahdollisuutta avata toista sotarintamaa - Puten jämähtäminen Ukrainan pelloille on nykyhistorian pahin poliittinen virhearvio -, mutta kiusaa tehdään vielä isosti.

Kunhan kesän korvalle päästään, niin kehitysmaalaisia lähdetään pönkemään rajalle kymmenissätuhansissa. Ja toisin kuin vaikka Puolalla, meillä ei ole rajalla kunnon esteitä, viherkommarien viides kolonna alkaa kirkumaan ihmisoikeutta. Olemme tasan samassa tilanteessa kuin 2015. Tulijoiden määrä on vain täysi arvoitus, saa nähdä löytyykö tällä kertaa poliittista halukkuutta tehdä jotain. Media ja Martin Scheinin kaadereineen ovat taatusti vapaan rajanylityksen kannalla.
Viherkommarisi eivät tee päätöksiä. Persut ovat hallituksessa kokoomuksen kanssa. Hallituksessa ei ole yhtään viherkommaria.

Olemme tosiaan samassa tilanteessa, länsiraja on vain vaihtunut itään. Eiköhän persut petä tälläkin kerralla. Siitä on jo kokemusta 2015 vuodelta. Samoin 2023 vaaleista.

Ei ollut silloinkaan viherkommareita päättämässä.
Eipä ole, ei, mutta viherkommarit hoitavatkin sen huutamispuolen mediassa ja somessa. Scheinin kertoo taas, miten kaikkien on yksinkertaisesti pakko antaa tulla, vaikka olisi FSB:n univormussa.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3043
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Villeri kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 11:54 am Eipä ole, ei, mutta viherkommarit hoitavatkin sen huutamispuolen mediassa ja somessa. Scheinin kertoo taas, miten kaikkien on yksinkertaisesti pakko antaa tulla, vaikka olisi FSB:n univormussa.
Teillä on tosiaan jännä tapa luoda ongelmia asioihin, joihin em. ihmisryhmät eivät voi edes vaikuttaa.

*pltmtxtvp*tm
Minämies
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2020 3:15 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Minämies »

*pltmtxtvp*tm
Avatar
Kalle-Ville
Adrian Monk
Viestit: 2519
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:48 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

JanitaSlim kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 11:46 am
Villeri kirjoitti: Ti Maalis 05, 2024 11:38 am Eihän sillä ryssällä ole mitään mahdollisuutta avata toista sotarintamaa - Puten jämähtäminen Ukrainan pelloille on nykyhistorian pahin poliittinen virhearvio -, mutta kiusaa tehdään vielä isosti.

Kunhan kesän korvalle päästään, niin kehitysmaalaisia lähdetään pönkemään rajalle kymmenissätuhansissa. Ja toisin kuin vaikka Puolalla, meillä ei ole rajalla kunnon esteitä, viherkommarien viides kolonna alkaa kirkumaan ihmisoikeutta. Olemme tasan samassa tilanteessa kuin 2015. Tulijoiden määrä on vain täysi arvoitus, saa nähdä löytyykö tällä kertaa poliittista halukkuutta tehdä jotain. Media ja Martin Scheinin kaadereineen ovat taatusti vapaan rajanylityksen kannalla.
Viherkommarisi eivät tee päätöksiä. Persut ovat hallituksessa kokoomuksen kanssa. Hallituksessa ei ole yhtään viherkommaria.

Olemme tosiaan samassa tilanteessa, länsiraja on vain vaihtunut itään. Eiköhän persut petä tälläkin kerralla. Siitä on jo kokemusta 2015 vuodelta. Samoin 2023 vaaleista.

Ei ollut silloinkaan viherkommareita päättämässä.
Oli silloin, kuten on myös nyt vaikka kuinka paljon viherkommareita Perustuslakivaliokunnassa päättämässä näitä koskevista perustuslain tulkinnoista, kun heidän palvomansa Martin Scheinin siellä on muiden viherkommareiden kanssa asiantuntijana kuultavana siitä, miten hallituksen pitää tulkita perustuslakia suhteessa kansainvälisiin sopimuksiin ja ihmisoikeuksiin.

Etkö edes tätä poliittisesta päätöksenteosta tiedä?
Suomen kansalaiset ovat muka tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia lain edessä, mutta toisilla meistä tätä tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta on jostakin syystä kuitenkin enemmän kuin muilla.
Jannes
Hetty Wainthropp
Viestit: 467
Liittynyt: La Heinä 23, 2016 3:22 pm

Re: Sota tulee, oletko valmis? "Selvää on, että jotain sieltä on tulossa. Sitä ei tarvitse arvuutella, tuleeko vai ei."

Viesti Kirjoittaja Jannes »

Kyllä tätä maaperää voi puolustaa heti sen jälkeen kun hallitus on kaadettu :D
Vastaa Viestiin