Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Confusius
Poliisikoira Rex
Viestit: 260
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2021 9:46 pm

Re: Armeijan käynyttä nuorta vaasalaisnaista epäillään vakavasta rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Confusius »

phonyjoker kirjoitti: La Maalis 16, 2024 6:08 am Psykopaatteja pidetään immuuneina hylkäämiselle. Kun psykopaatin parisuhde päättyy ei tunnu juur missään. Ainoa mikä kiinnostaa ja merkitsee on valta ja kontrolli. My way or highway. Halutessa ollaan hyviä ja lojaaleja kumppaneita, mut odottakaapas jos partneri ylittää tietyn veteen piirretyn rajan, sit ei oo paluuta. Koskaan. Pitää jättää kyseinen nais/miesystävä, koska hän petti luottamuksen tai vielä pahempaa meni ja jätti. Nyt psykopaatti on tilanteessa: Valta tätä ihmistä kohtaan ei ookkaan mulla enää, jollon seuraa ongelma nimeltä VIHA. Eikä mikään normaali viha, vaan viha maailmaa, yleisesti ihmisiä, yhteiskuntaa ja kaikkea mahollista kohtaan. Tähän jäädään jumiin ennen ku voimatasapainot on jälleen kunnossa.

Osa psykopaateista pääsee tilanteesta eteenpäin välinpitämättömyydellä ja elelee elämäänsä rauhallisesti yksinään minfoon kirjotellen tai vaihtoehtosesti siirtyy suoraan toiseen suhteeseen. Osa tekee hulluja juttuja kuten kostaa exälle, räjäyttää pommin naapurin autotallissa, yrittää myydä olematonta tavaraa tori.fi:ssä, suunnittelee kouluampumista, ampuu taksikuskin tai tappaa itsensä. Toki edellä kuvatut skenaariot mahdollisia ilman eroakin. Nämä psykot olivat niitä, jotka ei osanneet kontrolloida impulssejaan tai joiden ego oli kokenut liian ison kolauksen eivätkä löytäneet enää tietä ulos. Psykopatia voi olla supervoima tai äärimmäisen tuhoava voima niin psykopaatille itselleen kuin sen ympärillä oleville ihmisille.

Onneksi Evitan suunnitelmat saatiin pysäytettyä ajoissa. Pikkulasten tappaminen ei ole ratkaisu mihinkään. Toivottavasti saa tarvittavat työkalut jatkoa varten ammattilaisilta. Ehkä eniten toivon, että tulis järkiinsä ja tajuais, että elämä on lahja, jota ei kannata tuhlata. Oli lähtökohdat mitkä tahansa.
Olisko sille vittuiltu Vantaalla jos on seurustellu jonku tumman miehen kanssa ja Vaasassa uusi elämä opiskeluiden parissa. Sitte joku pohjanmaalane on pitäny hauskaa, nainen rakastunu ja mies pistäny kiertoon kun on saanu kuulla seurustelutaustasta.(Täyttä spekulaatioo)

Populismissa voi olla haasteita jos puolueen äänestäjistä osa on antirasisteja ja osa etnonationalisteja. :roll:
PuujalKavidzi
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2020 10:02 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja PuujalKavidzi »

MerkkaR1 kirjoitti: Su Maalis 17, 2024 8:19 am Hänen videonsa ja kirjoittamansa manifestin jälkeen musta tuntuu, että kyse on nimenomaan katkeroituminen ja viha yhteiskuntaa tai ihmisiä vastaan. Tietyllä tapaa voin samaistua hänen tilanteeseensa ja ajatuksiinsa. Kerron nyt pienen tarinan omasta historiastani, ajalta kun oelkäsin että flippaisin pahemmin:

Kevät 2020, korona-ajan alku. Hallitus määrännyt ensimmäiset sulkutoimet koronan leviämisen rajoittamiseksi. Olin juuri muuttanut uudelle paikkakunnalle työn perässä, en tuntenut paikkakunnalta ketään entuudestaan. Minulla oli tulevalle keväälle ja kesälle suuria suunitelmia, tekisin hyvät rahat ja aloittaisin uusia harrastuksia, tutustuisin paikallisiin, hakisin ehkä opiskelupaikkaa yms.

Sitten tuli kaikki sulut ja yhtäkkiä jäin työttömäksi alalla, joka kärsi todella paljon sulkutiloista. Olin työttömänä useamman kuukauden, ja menetin sinä aikana suurimman osan säästöistäni. En pystynyt aloittamaan uutta harrastusta, koska harrastukset joissa olisin halunnut käydä olivat seis rajoituksien takia. Olin yksin pienessä kaksiossani ja ulos poistuin vain kaupassa käydessä. Tunsin olevani todella yksinäinen.

Yksinäisyyteen latasin facebookin ja aloin seurata il:n, is:n jne keskusteluja mm: koronaan ja rajoituksiin liittyen.
Siellä sitten aina välillä joku kertoi rajoituksien vaikutuksista nuorten henkiseen terveyteen, jota seurasi se että vanhemmat ihmiset tulivat haukkumaan ja vähättelemään nuorille suluista tulleita ongelmia. Nämä johtivat siihen, että aloin ahdistua yhä enemmän ja samalla tuntemaan vihaa yhteiskuntaa kohtaan. Minusta tuntui, että yhteiskunta yrittää tarkoituksella syrjäyttää minut ja ajaa minut hulluksi.

Tilanne meni lopulta niin pitkälle, että eräänä iltana itkin koko illan pahaa oloani ja sitä miksi yhteiskunta tekee minulle näin. Silloin tunsin ensimmäistä kertaa itsessäni jotain todella pelottavaa, halun kostaa yhteiskunnalle minulle aiheuttamastani tilasta.

No pelästyin tietysti tätä tilannetta, ja otin yhteyttä psykologiin, jolle tosin pääsin vasta paljon tilanteen raukeamisen jälkeen.

Syksyllä pääsin vihdoin takaisin töihin, löysin uusia ystäviä ja nykyään olen jo isäkin. Tunnen olevani mielestäni elämäni parhaassa kunnossa tällä hetkellä.

Silloin tilanne oli toinen, ja jos kaikki koronasulut olisivat jatkuneen yhä tähän päivään, tilanne voisi olla toinen. En aikoinaan ikinä tosissaan ajatellut mitään joukkomurhaa yms. Mutta tunnen itseni ja tiedän että ennemmin kuin olisin tehnyt itselleni mitään, olisin kostanut yhteiskunnalle jotenkin.

Tuosta Evitan manifestista tulee vain todella paljon samanlainen fiilis mitä itsekkin aikoinaan koin. Tunnen hänellä olleen suuri pettymys siihen mitä yhteiskunta oikeasti on ja halun kostaa siitä mitä se on hänelle tehnyt. En hyväksy sitä, mutta oman kokemukseni kautta pystyn samaistumaan siihen mitä hän mahdollisesti on voinut tuntea. Petetyksi tuleminen on todella vahva tunne.
Ahdistus ja epätoivo ovat hyvin ymmärrettäviä tuollaisissa tilanteissa. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, mikä ajatuksenkulku on siinä, että lähdettäisiin jonkinlaiselle kostoreissulle yhteiskuntaa vastaan. Ikään kuin yhteiskunta olisi jotenkin henkilökohtaisesti halunnut kenellekään aiheuttaa harmia. Mitä sillä on tarkoitus saavuttaa? Onko väkivallalla milloinkaan modernissa yhteiskunnassa saavutettu toivottuja muutoksia? Ja miksi pitää suunnata tämä viha ja kosto sellaisiin ihmisiin, joilla ei ole mitään tekemistä yhteiskunnan vallitsevien sääntöjen ja lakien kanssa? Lopputuloshan on se, että tuossa saa aikaan itselleen vain harmia, kun jää kiinni ja päätyy vankilaan. Ja jos on tarkoitus saada äänensä kuuluviin yhteiskunnan epäkohdista, niin tällainen silmitön väkivalta ei aiheuta suurimmassa osassa mitään muuta kuin pelon ja inhon kaltaisia tuntemuksia sekä hulluksi leimaamista, eikä varmastikaan ymmärrystä omalle aatteelleen. Jos on niin syvällä ahdistuksessaan ja vihassaan, että ei halua täällä elää, eikä kykene tai halua apua hakea, niin olisi tehokkaampiakin keinoja saada äänensä kuuluviin ilman, että asettaa sivulliset vaaraan (esim. jokin näyttävä itsemurha samanlaisilla manifesteilla ja videoviesteillä höystettynä).
MerkkaR1
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Su Tammi 03, 2021 12:27 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja MerkkaR1 »



Ei tollasessa tilanteessa se järki kulje normaalilla tavalla. Sä vaan oot niin vihainen ja susta tuntuu että kaikki on sua vastaan, suata on tarkoituksella tehty yhteiskunnan hylkiö. Monet tekee itsemurhan, mutta esimerkiksi itse tiesin koko ajan että jos käy niin että sekoaiain lopullisesti, joku muu lähtisi mun mukaani. Tiedän, se oli sairasta ja olin sairas.

Isku kouluun ei tässä Evitan tapauksessa olisi välttämättä ollut mikään hätähuuto yms. Vaan puhdasta vihaa kaikkia yhteiskuntaan kuuluvia kohtaan. Toki tää on vaan oma teoria, mutta kuulostaa vaan todella tutulta kun mietin aikaa jolloin itse olin päästäni heikossa kunnossa.
PuujalKavidzi
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Joulu 28, 2020 10:02 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja PuujalKavidzi »



Hienoa, että ymmärsit pyytää apua. 👍
Calabash
Roger Murtaugh
Viestit: 897
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja Calabash »

CSI kirjoitti: Su Maalis 17, 2024 1:24 am
Calabash kirjoitti: La Maalis 16, 2024 11:00 pm
Fairy kirjoitti: La Maalis 16, 2024 8:17 pm Hyvin paljon samaa oikeastaan tuntuu olevan Pekka-Ericin kanssa. Molemmat puhuu vallankumouksen aloittamisesta ja vetoaa linkolamaiseen ekofasismiin. Itselle tällainen puhe kuulostaa aika päälle liimatulta. Ennemmin kyse on sairaalloisesta kiinnostuksesta valtaan, kiinnostus päättää muiden elämästä, kiinnostus olla kuin jumala. Sitten vielä sopivasti masentunut mielenlaatu, joka on valmis itse kuolemaan pyrkiessään täydelliseen vallan tunteeseen. Tietynlainen henkilökohtainen kristus-kokemus, jossa kokee olevansa jumala, joka uhraa itsensä jonkin suuremman edestä.
Hyvä analyysi. Auvisella oli tosiaan se viime hetken katalysaattori.
En usko että tästä Evita Kolmosesta olisi ollut kovin ison koulutappamisen suorittajaksi. Videolla hänestä jää lähinnä surkimuksen ja vässykän piirteet vaikutelmaksi.

Pekka-Ericissä oli sentään vittumaista fanaattisuutta ja ylimielistä vihaa nähtävissä videoltakin. Hänestä näki, että homma viedään päätyyn asti.

Tämä Evita olisi kyennyt varmana ampumaan kerran jos sitäkään ja sitten romahtanut henkisesti kun olisi nähnyt kuinka sottasta puuhaa tappaminen oikeasti on.
Vaikutelma on illuusio. Kioskien "kovat jätkät" olivat sodassa arkoja mutta hiljaisessa vesissä olikin suuria kaloja jne.

Se jää onneksi kuitenkin todentamatta.
tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Aika hämmentävä video tai Kolmosen esiintymistapa. Ääni on todellakin heikko, eikä henkilö muutenkaan vaikuta oikein päättäväiseltä. Onko tämä sitten tarkoituksellista esiintymistä tietyllä tapaa naisellisena? Videota on leikattu selvästi ja ainakaan täällä ei tiedetä, milloin tämä on kuvattu ja kauanko tekemiseen on mennyt. Minusta ase esiintyy ensimmäisen kerran ilman lipasta, mutta lopussa lipas on kiinni. Tuokin voi olla tehokeino, jonka tarkoitus on alleviivata, että henkilö on ensin epätöinyt ryhtymistä, mutta sittemmin vakuuttunut sen tarpeellisuudesta.

Hänen ampumaratavideoissa on ihan tyyppilliset nykyajan meiningit, perseen esittely on tärkeää tekemisen ohella ja varmasti on tarkoitus vedota tietyn tyyppisiin miehiin. Jos yhteyksiä kpuluampujaporukoihin on pidetty, on melko varmasti omaksuttu myös tietyn tyyppinen naisen rooli näissä. Kun tämä nyt saatiin kiinni etuajassa, voidaan saaada jonkinlainen kurkistus ajatusmaailmaan, mutta valitettavasti en usko, että tästä saadaan irti yhtään rehellistä sanaa missään vaiheessa.
Calabash
Roger Murtaugh
Viestit: 897
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja Calabash »

MerkkaR1 kirjoitti: Su Maalis 17, 2024 9:22 am Ei tollasessa tilanteessa se järki kulje normaalilla tavalla. Sä vaan oot niin vihainen ja susta tuntuu että kaikki on sua vastaan.
Kyllä siinä sairastuminen oli lähellä. Sisäinen logiikka on pielessä. Vaikka aurinko paistaa ja kaikki on ohimenevää, sulkukin,.masentuneelle on turha sanoa, että piristy, koska ehdotus on ristiriidassa juuri tuon sisäisen logiikan kanssa. Kaivosta tullaan hitaasti kuin sukelluskello,

Reagoimme eri tavoin. Miksi Evita jäi väärälle uralle?

Minulla oli intissä p-arvo kiitettävä ja kestän vaikeuksia kuin vanha intiaani. Siitä onkin rajut näytöt. Kyllä silti katselin jotain Krista Kiurun ja Sannaa, että jaha, tätä se sosialismin totalitarismi on... Mutta pidän ulkoilusta enkä jäänyt kämppään. Ajelin moottoripyörällä koko kevään enemmän kuin koskaan. Kävin erästä pienempää peltouraa Hämeessä ihan vain näyttääkseni keskaria, kun maakuntamme oli sulussa. Pääsisikö tuolta...

Sinä kolkuttelit psykoosin reunoja, ja minä olin mitä mainioimmalla tuulella ja utelias kaikkeen. Evita ei ole halunnut hakea apua eikä ole kyseenalaistanut ajatuksiaan yhtään. Siihen on kuitenkin ollut vuosia aikaa.

Mutta pointti siis tuo logiikka. On mahdollista poistua väärältä uralta jossain vaiheessa helposti mutta jos siellä on syvällä ja muut tukevat ajatteluasi, hulluudesta tulee joukkoliike, uskonto.

Evita luuli kyseenalaistavansa mutta juuri hän ei kyseenalaistanut sitä skeneä. Se oli hänen lahkonsa.
Alien
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:40 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja Alien »

PuujalKavidzi kirjoitti: Su Maalis 17, 2024 9:14 am
MerkkaR1 kirjoitti: Su Maalis 17, 2024 8:19 am Hänen videonsa ja kirjoittamansa manifestin jälkeen musta tuntuu, että kyse on nimenomaan katkeroituminen ja viha yhteiskuntaa tai ihmisiä vastaan. Tietyllä tapaa voin samaistua hänen tilanteeseensa ja ajatuksiinsa. Kerron nyt pienen tarinan omasta historiastani, ajalta kun oelkäsin että flippaisin pahemmin:

Kevät 2020, korona-ajan alku. Hallitus määrännyt ensimmäiset sulkutoimet koronan leviämisen rajoittamiseksi. Olin juuri muuttanut uudelle paikkakunnalle työn perässä, en tuntenut paikkakunnalta ketään entuudestaan. Minulla oli tulevalle keväälle ja kesälle suuria suunitelmia, tekisin hyvät rahat ja aloittaisin uusia harrastuksia, tutustuisin paikallisiin, hakisin ehkä opiskelupaikkaa yms.

Sitten tuli kaikki sulut ja yhtäkkiä jäin työttömäksi alalla, joka kärsi todella paljon sulkutiloista. Olin työttömänä useamman kuukauden, ja menetin sinä aikana suurimman osan säästöistäni. En pystynyt aloittamaan uutta harrastusta, koska harrastukset joissa olisin halunnut käydä olivat seis rajoituksien takia. Olin yksin pienessä kaksiossani ja ulos poistuin vain kaupassa käydessä. Tunsin olevani todella yksinäinen.

Yksinäisyyteen latasin facebookin ja aloin seurata il:n, is:n jne keskusteluja mm: koronaan ja rajoituksiin liittyen.
Siellä sitten aina välillä joku kertoi rajoituksien vaikutuksista nuorten henkiseen terveyteen, jota seurasi se että vanhemmat ihmiset tulivat haukkumaan ja vähättelemään nuorille suluista tulleita ongelmia. Nämä johtivat siihen, että aloin ahdistua yhä enemmän ja samalla tuntemaan vihaa yhteiskuntaa kohtaan. Minusta tuntui, että yhteiskunta yrittää tarkoituksella syrjäyttää minut ja ajaa minut hulluksi.

Tilanne meni lopulta niin pitkälle, että eräänä iltana itkin koko illan pahaa oloani ja sitä miksi yhteiskunta tekee minulle näin. Silloin tunsin ensimmäistä kertaa itsessäni jotain todella pelottavaa, halun kostaa yhteiskunnalle minulle aiheuttamastani tilasta.

No pelästyin tietysti tätä tilannetta, ja otin yhteyttä psykologiin, jolle tosin pääsin vasta paljon tilanteen raukeamisen jälkeen.

Syksyllä pääsin vihdoin takaisin töihin, löysin uusia ystäviä ja nykyään olen jo isäkin. Tunnen olevani mielestäni elämäni parhaassa kunnossa tällä hetkellä.

Silloin tilanne oli toinen, ja jos kaikki koronasulut olisivat jatkuneen yhä tähän päivään, tilanne voisi olla toinen. En aikoinaan ikinä tosissaan ajatellut mitään joukkomurhaa yms. Mutta tunnen itseni ja tiedän että ennemmin kuin olisin tehnyt itselleni mitään, olisin kostanut yhteiskunnalle jotenkin.

Tuosta Evitan manifestista tulee vain todella paljon samanlainen fiilis mitä itsekkin aikoinaan koin. Tunnen hänellä olleen suuri pettymys siihen mitä yhteiskunta oikeasti on ja halun kostaa siitä mitä se on hänelle tehnyt. En hyväksy sitä, mutta oman kokemukseni kautta pystyn samaistumaan siihen mitä hän mahdollisesti on voinut tuntea. Petetyksi tuleminen on todella vahva tunne.
Ahdistus ja epätoivo ovat hyvin ymmärrettäviä tuollaisissa tilanteissa. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, mikä ajatuksenkulku on siinä, että lähdettäisiin jonkinlaiselle kostoreissulle yhteiskuntaa vastaan. Ikään kuin yhteiskunta olisi jotenkin henkilökohtaisesti halunnut kenellekään aiheuttaa harmia. Mitä sillä on tarkoitus saavuttaa? Onko väkivallalla milloinkaan modernissa yhteiskunnassa saavutettu toivottuja muutoksia? Ja miksi pitää suunnata tämä viha ja kosto sellaisiin ihmisiin, joilla ei ole mitään tekemistä yhteiskunnan vallitsevien sääntöjen ja lakien kanssa? Lopputuloshan on se, että tuossa saa aikaan itselleen vain harmia, kun jää kiinni ja päätyy vankilaan. Ja jos on tarkoitus saada äänensä kuuluviin yhteiskunnan epäkohdista, niin tällainen silmitön väkivalta ei aiheuta suurimmassa osassa mitään muuta kuin pelon ja inhon kaltaisia tuntemuksia sekä hulluksi leimaamista, eikä varmastikaan ymmärrystä omalle aatteelleen. Jos on niin syvällä ahdistuksessaan ja vihassaan, että ei halua täällä elää, eikä kykene tai halua apua hakea, niin olisi tehokkaampiakin keinoja saada äänensä kuuluviin ilman, että asettaa sivulliset vaaraan (esim. jokin näyttävä itsemurha samanlaisilla manifesteilla ja videoviesteillä höystettynä).
K-viruksen aikaan ja jälkeen on tapahtunut merkittävä muutos nuorten mielenterveydessä mun mielestä. Näen, että kaiken normaalin poisvieminen, eristys ja tietynlainen valvonta romahdutti monet ja kun asialle haettiin epätoivossa selitystä ja ratkaisua, oli moni alttiimpi esimerkiksi kritiikille tai suoranaisella salaliittoteorioille. Ja nythän tiedämme, että kaikki ei ollut ihan niin kuin virallisesti sanottiin (ei mennä siihen nyt, jooko), mutta aikuisina ihmisinä ymmärrämme, että nämä virheet johtui parhaimmillaan tietämättömyydestä ja pelosta ja pahimmillaan (lääketehtaiden) ahneudesta. Kuitenkin ihminen, joka joko ikänsä puolesta ei ole vielä ajatukseltaan kypsynyt tai jostain muusta syystä on taipuvainen mustavalkoiseen ajatteluun, saattaa yhdestä sinänsä todesta ”vastakkaisesta teoriasta” (maskit ei suojanneetkaan k:lta tehokkaasti) luisua siihen, että mikään meille sanottu ei olekaan totta ja 5G-pöntöt levittää k-virusta. Ja on luonnollinen ajatuskulku ikään kuin alkaa epäillä kaikkea kun epäilyksen siemen johonkin on kylvetty.
Tämä voi johtaa tietenkin vihaan koko valtiota vastaan, koska enää ei tiedä kuka on todellinen vihollinen. Ehkä alkaa epäillä, että kaikki muut ovat tässä juonessa (klassinen paranoia).
K-viruksen jälkeen tuli Ukrainan sota, sitten kustannuskriisi ja nyt Gazan sota. Jos olisin parikymppinen tämän kaiken keskellä - kehitysvaiheessa jolloin kuuluukin kyseenalaistaa kaikki mitä olen oppinut - voisin olla aika hiton sekaisin ja erittäin vihainen ja pettynyt hallituksiin kaikkialla. Kun tähän lisätään uskonnollisia hurmospiirteitä saava ilmastohysterian lietsonta, ei ihme, että nuori ihminen luulee koko maailman loppuvan huomenna ja että mitään ei ole tehtävissä eikä millään ole väliä.
Ja niin, eihän sovi unohtaa ihanaa terveydenhuoltomme tilaa! Käsi ylös kuka ei ole nähnyt otsikoita siitä miten vaikeaa mt-hoitoihin on päästä?! Tähän Evitaan liitetty Miki Liukkonen oli - huom oli - elävä esimerkki tästä. Mitä läheltä olen joidenkin kamppailua seurannut niin tässä on tasan kaksi suuntausta nykyään: lääkkeitä vaan (Ketipinor on nykyään ihmelääke kaikkeen - ja linkitetty moniin aggressiivisiin tapauksiin) tai sitten lääkäri pesee kätensä kaikesta diagnosoinnista ja kokonaisvaltaisesta hoidosta antamalla lähetteen terapiaan ja terapeutti taas ei voi diagnosoida eikä antaa lääkkeitä eli jos hänen vastaanotollaan on selkeästi harhainen, aggressiivinen jne potilas, ainoa vaihtoehto on M3-lähetteen teko ja silloinkin usein niin, että ”menethän itse sinne päivystykseen odottamaan” 🙈🙈🙈
Olen Evitan kirjoituksen kanssa todella monesta asiasta samaa mieltä - mutta hänen ratkaisuajatustaan en ymmärrä. Ymmärrän kuitenkin sen ajatuskulun miten tällaiseen epätoivon tilaan voi päätyä. Siihen, että se eskaloituu tällaiseksi toiminnan ajatteluksi, vaaditaan kuitenkin todennäköisesti jotain todella traumaattisia henkilökohtaisia asioita sekä luultavasti myös psyykkinen alttius sairastua.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2488
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Teräs kirjoitti: La Maalis 16, 2024 6:02 pm
Siis aivan kakarahan tuo on. Kuinka tollaselle on annettu ase?!
Hänet on katsottu aseen antohetkellä "terveeksi". Ei diagnoosia. No, nyt asia muuttuu.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
antigorilla
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Syys 08, 2023 11:30 am

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja antigorilla »

Minusta hän on hyvinkin voinut olla tosissaan tuolla videolla. Äänensävy on sellainen surullinen, aivan kuten minulla kun katkaisin välit yhteen lähiomaiseen.
Nähty_ennenkin
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:58 am

Re: Armeijan käynyttä nuorta vaasalaisnaista epäillään vakavasta rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Nähty_ennenkin »

Annabelle kirjoitti: Su Maalis 17, 2024 2:29 am

"Tässä mielessä ainakin itselleni tämä tyyppi tuo mieleen paljon enemmän ulkonäöstään obsessoivan Breivikin, kuin videokameran kautta katsojaa aktivoineen Auvisen tai Saaren.

Mikä sitten äänessä muka on viettelevyyttä, en osaa edes kuvitella"

Alapa viettämään aikaa stripteaseklubeilla ja maksullisten naisten kanssa, niin havainnoit tietynlaisen äänen käyttämisen tehokeinona ja katseiden kiintokohdat tehokeinoina itsekin.
Toisekseen, akselerationistipiireissä aivan varmasti tuollaisia tehokeinoja tarvitseekin; kappas kun ne piirit eivät ole erityisen feministiset.

EDIT:
"Ai niin, sulla oli se täysin käsittämätön ajatus siitä, että koska nuori nainen puhuu videolla = hän tietysti yrittää vietellä miehiä kuten stripteasessa tai jotain? :D"

En ole mies, joten en oikeastaan nähnyt videolla "nuorta naista viettelemässä" (siis ajatellut alapäälläni asiaa), vaan analysoin asiaa oman ammattitaitoni kautta eli yläpäälläni, mikä ammattitaito taas on kertynyt yli vuosikymmenen aikana työssä.

Odotan mielenkiinnolla ammattilaisen erittelyä näistä ”tehokeinoista”. Yhden jo debunkkasinkin, joten odotukset eivät valitettavasti vielä ole hirveän korkealla. Myöskään kehotus mennä streptease -klubille havainnoimaan ei erityisesti nostata käsityksiä ammattilaisuudesta. Ei putkimieskään selitä talotekniikkaa sanomalla ”meneppä taloon katselemaan, miten putket toimii”.

On myöskin aika erikoista ajatella, että vain koska olet nainen, sinulla ei voisi olla ennakkoasenteita naisista. Joku jopa sanoisi, että pitkään striptease -skenessä pyörineenä käsitykset naisista voivat olla vielä jopa yhteiskuntaakin vinoutuneemmat.

Veikkaan, että sama video vaikka tästä ruotsin 17-vuotiaasta murhaajasuunnittelijasta -> et olisi nähnyt yhtä ainutta viettelevää striptease -elementtiä.
Occamin partaveitsi: Kilpailevista, yhtä selitysvoimaisista teorioista valitaan yksinkertaisin.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2488
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Armeijan käynyttä nuorta vaasalaisnaista epäillään vakavasta rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

AustinPertti kirjoitti: La Maalis 16, 2024 1:11 pm Hämmästelen, miten vahvasti tapaukseen liitetään, niin uutisoinnissa kuin keskustelussa, asepalveluksen suorittaminen. En muista, että tapauksissa joissa epäiltynä on ollut toisen sukupuolen edustaja, asia olisi noussut yhtä vahvasti esille, jos ollenkaan.
Nice shirt kirjoitti: La Maalis 16, 2024 12:00 pm Tässä nähdään, että "terveille, ei diagnosoiduille" annetut aseluvat eivät ole mikään tae turvallisuudesta.
Eikai sellaisia takeita ole olemassakaan, koska päätökset tehdään henkilön sen hetkisen soveltuvuuden ja käyttötarkoitus huomioon ottaen mukaan. Suomessa nämä asiat ovat kyllä jo melko tiukat, menneistä tapahtumista johtuen. Hyvä niin.
Niin neitokainen on ollut luvan saadessaan esimerkkikansalainen. Vapaaehtoinen armeijaan, harrastus, puolusvoimahenkinen, kokoomuksen oravanpyörään pyrkivä jne.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2469
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Mietin tuota ns. manifestiä. Ensinnäkin ilmeisesti on henkilön ja epäillyn omaa tekstiä?

Ei siinä, se on ihan ok rakenneltu ja siinä on pointtinsa. Teksti pysyy suht hyvin kasassa ja on ymmärrettävää. Useinhan käy niin että kirjoitat pitkään niin lopussa ajatus vähän jo harhailee ja haluat pistää sen tekstin jotenkin ehkä nopeastikin jo pakettiin.

Mietin vaan että onko mahdollista että kyseisellä tekstillä henkilö haluaa osua maaliin? Eli teksti ja sanat ovat "luoti" jonka pitää osua kohteeseen eli maaliin?
Aseen esittely sitten liittyisi henkilön omaan ratkaisuun eli suomeksi, henkilö suunnittelee omaa ratkaisua, eli itsemurhaa.

En väitä että näin on eli tämä oli vain ajatuksen havinaa. Epäilty ei vain vaikuta kovin päättäväiseltä.
Alien
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:40 pm

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja Alien »



Nyt kun tuli uutinen, että puolustuksen mukaan hän ei aikonut vahingoittaa ketään muuta niin mietin itsekin tätä IM-mahdollisuutta. Olisiko hän mennyt tekemään sen johonkin oppilaitokseen? Toisaalta yhteydenpito ruotsalaiseen suunnittelijaan kertoisi toisenlaisista ajatuksista 🤔
Erityisen epäloogista isku olisi lukioon tai ylipäätään yläasteelle tms., jossa oppilaille pääsääntöisesti opetetaan pakollisia aineita ja ”omaa ajattelua” saa harjoittaa vain lukion psykologian ja filosofian tunneilla, jos on ne kurssit valinnut. Jos ahneus ja maailman mädäntyminen taas ketuttaa on kauppakorkea juuri se osoite. Tradenomiopinnoilta muistan tasan yhden opettajan, joka puhui rahan synnystä, pörssikursseista, ruualla keinottelusta ja intialaisten maanviljelijöiden itsemurhista - kaikki muut oli puhtaasti kapitalismin asialla. Eettisyys oli ns.yksi pakollinen aspekti opintoja, jota pyrittiin taputtelemaan hiilijalanjäljen hyvityksellä, sukupuolijakaumalla ja muulla ”first worldille” sopivilla trendikkäillä tavoilla.
jasso
Neuvoja-Jack
Viestit: 576
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2020 7:29 am

Re: Vaasa: Nuori armeijan käynyt nainen suunnitteli kouluampumista

Viesti Kirjoittaja jasso »

poliisikoiran pentu kirjoitti: La Maalis 16, 2024 6:48 pm Mahtoiko olla suunnitellut pakomatkaa vai vessaanko oli tarkoitus päätyä joidenkin edeltäjien tavoin... Tiistaisin Vaasasta olisi lähtenyt alus Uumajaan klo 13.45 ja 23.45. Jos suunnitteli pakomatkaa, ruotsalainen teinipoika olisi saattanut olla osa suunnitelmaa ja apuna (jollei hänkin olisi jo jäänyt kiinni)? (spekua)
Nyt on taas sellaiset spekut, että älä nyt tuohon jätä, jatka jatka kun hyvä spekutarina on vielä kesken. Nyt taas ihan oikeasti, vaikka onha nämä spekut minfon parasta antia, omalla tavallaan.

Tuota ääntä kahden minuutin videolla kuunnellessa meinasin itsekin kyllä seota, että ei tosin voi sanoa olisiko totettautunut "aikeensa", mutta väitän että ei olisi. Nyky sekopäiden huomionhakuisuutta sanon minä. Ilmastoahdistunutkin vielä, kaiken huippuna.

Onko tuon oikea nimi siis Evita? Mitäköhän tämän vanhemmat on ajatellut antaessaan nimen? Katsellut jotain vitaepro mainosta luultavasti.
Vastaa Viestiin