Lasten kertomukset

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Eräässä toisessa Tampereen seudun keississä uhrit puhuvat nyt reilun 10 vuoden takaisista hyväksikäytöistään mediassa. Eivätköhän nämä Annelinkin lapset tee saman lähivuosina ja kerro turvalliseksi luulemassaan perhepiirissä kokemistaan kauheuksista tulevaisuudessa. Toki se on yksilöllistä milloin tällaisista hirveistä seksuaalisista hyväksikäytöistä pystyy aikuisiälläkään puhumaan.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kun ottaa huomioon että kaikenlaisia rikoksia, vakaviakin, tapahtuu perhepiirissä varsin paljon, niin aika harvinaista tuntuu olevan asiaan liittyvä ulostulo.

Tämän yhden malligurun paljon julkisuutta saaneessa jutussa näin kävi. Samoin tunnetun ravivalmentajan jutussa yksi heppatyttö samoin antoi kasvot jutulle. Mutta nämä olivat erittäin tunnettuja paljon julkisuutta saaneita tapauksia ja tekijät myös tunnettuja, eivätkä ne olleet tapahtuneet uhrien perhepiirissä. Siis hyvin erilaiset keissit kuin tämä.
Mutta hyvin vähän on tuntemattomiin ns normiperheisiin liittyviä ulostuloja. Varsinkin seksuaalirikosjuttuihin liittyy paljon häpeää ja aiheellinen pelko leimautumisesta, varsinkin jos näyttää kasvonsa.

Joten luulenpa että emme tule A.A.n lapsista kuulemaan mitään. Ja se voi olla parempi heidän kannaltaan.

Ja tätä foorumia ajatellen, täällä on jo etukäteen tiedossa mitä mieltä heidän pitäisi olla etteivät olisi väärää mieltä ja sen myötä aivopestyjä, harhaanjohdettuja ja manipuloituja tai ties mitä. Eli heidän mahdollisuutensa tuoda esiin totuus, on jo etukäteen täysin vesitetty. Joten siksikin on parempi että keskittyvät omaan elämäänsä. Ei ole ollenkaan tarpeellista lukea täällä heidän raateluaan.

Avatar
Päämiäs
Neuvoja-Jack
Viestit: 525
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 3:25 pm
Paikkakunta: Ei voi virkavaltaa muuten opettaa kuin viedä saunan taakse ja lopettaa
Viesti:

Pikkulasten raiskausvalheet odottavat paljastamista ja JULKAISUA

Viesti Kirjoittaja Päämiäs »

MikaK kirjoitti:
Ke Marras 10, 2021 1:24 am
Eräässä toisessa Tampereen seudun keississä uhrit puhuvat nyt reilun 10 vuoden takaisista hyväksikäytöistään mediassa.
Linkit näkyviin, kun täällä valehtelet.

10v sitten mielisairas manselainen gynekologi raiskaili lapsia.
Valehtelevia lapsia ei jätetä rauhaan, ennenkuin tunnustavat rikolliset petosvalheensa ja tappavan vaaralliset viranomaiset paljastetaan rikollisiksi.
Kun tuomiot ja salauspimitys puretaan, täytyy samalla kaikki Oikeusmurhamateriaali julkaista lukuunottamatta terveystietoja.
Minkä jälkeen aloitettava oikeiden rikollisten eli virkahenkilöiden lynkkaus sekä korvaussyytteet omaisuuksiensa takavarikoimiseksi aiheuttamiensa jättivahinkojen korvauksiin.
PERU_Viimeinen_virhe_turha_F35romut_HX-maanpetos=35mrd_ikivelkaorjuutemme._-Kaikki_blogistit_tietää_Auer_syytön
anneliauerkirjoittaa.blogspot.fi
seppo-isotalo
RadioRockKorporaatio-tenttaus._Suomiareena_pätkä:
youtube.com/watch?v=FH9CGJFLoMk
Syyttömien_KKOikeusmurhat_valeraiskauksista
areena.yle.fi/1-3719531
2298417
2104198
mtv.fi/katso/20618268
Syytön_taksikuski_10v_vankilaa_raiskausvalheista
anneliauer.com
mikkoniskasaari.fi
puheenvuoro.uusisuomi.fi/?s=auer
fi.wikipedia.org/wiki/Ulvilan_surma
Salasana_ulvila_Lataa_ILMAISEKSI_Faktakirja2_Miten_poliisi_väärensi_Auerin_murhaajaksi

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Hermione »

^Päämiäs voisi käyttää paitsi asiallisempaa kieltä, myös lopettaa lasten syyllistämisen. Lapset EIVÄT ole syyllisiä, vaikka seri-tuomion saaneet olisivat syyttömiä.

Syylliset löytyvät aikuisten joukoista.

En tiedä mistä sinun katkeruutesi kumpuaa, mutta toivon sinulle onnellisuutta elämääsi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Pystyykö kukaan Ulvila-tietäjistä selvittämään, missä vaiheessa poliisi on kuullut ensimmäisen kerran Annelin vanhimman tyttären ystävätärtä R. T.:tä? Yritän selvittää, missä vaiheessa poliisi on lähtenyt kehittämään kuvitelmaa siitä, että Jukalla ja Annelilla olisivat olleet eroamisaikeet mielessä.

R. T.:n kuulemisen on täytynyt mielestäni joka tapauksessa tapahtua ennen ajankohtaa 26.8.2009, jolloin Annelin vanhin tytär vietiin vastentahtoisesti ja äitinsä tietämättä sairaana ollessaan poliisien kuultavaksi. Kumpi sosiaalityöntekijöistä S. K. vai A. L. oli tuossa tilanteessa vanhimman tyttären edunvalvojan ominaisuudessa? Vai kuka toimi alaikäisen 12-vuotiaan tytön edunvalvojana? Kuinka laillinen tällainen kuulemistilanne on aikoinaan ollut?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Pieni liekki kirjoitti:
Pe Joulu 10, 2021 9:53 am
Pystyykö kukaan Ulvila-tietäjistä selvittämään, missä vaiheessa poliisi on kuullut ensimmäisen kerran Annelin vanhimman tyttären ystävätärtä R. T.:tä? Yritän selvittää, missä vaiheessa poliisi on lähtenyt kehittämään kuvitelmaa siitä, että Jukalla ja Annelilla olisivat olleet eroamisaikeet mielessä.

R. T.:n kuulemisen on täytynyt mielestäni joka tapauksessa tapahtua ennen ajankohtaa 26.8.2009, jolloin Annelin vanhin tytär vietiin vastentahtoisesti ja äitinsä tietämättä sairaana ollessaan poliisien kuultavaksi. Kumpi sosiaalityöntekijöistä S. K. vai A. L. oli tuossa tilanteessa vanhimman tyttären edunvalvojan ominaisuudessa? Vai kuka toimi alaikäisen 12-vuotiaan tytön edunvalvojana? Kuinka laillinen tällainen kuulemistilanne on aikoinaan ollut?
Kuka osaisi selvittää, miten on mahdollista, että Annelin vanhinta tytärtä 26.8.2009 kuulusteleva poliisi pystyy esittämään oheisen väitteen:
K: Ei kertaakaa Mä kysyn sen sen takia tää R. tää sun hyvä hyvä ystävätär kos asuu siin lähellä niin
niin hän oli niinko kertonu äidilleen et sää olet sanonut et sää uskot et sun iskä ja äiti on eroomas sen
takia mää kysyn

A: KUUNTELEE IHMETELLEN Mää en muista et mää olisin ikinä sanonut ... PUDISTAA PÄÄTÄ
Missä vaiheessa ja kuka on ollut poliisista yhteydessä R. T.:n äitiin? Onko tässä kyse siitä, että poliisista joku on läheisempi tuttava perhe T:n kanssa vai miten nämä vääriksi osoitetut erohuhut ovat aikoinaan lähteneet liikkeelle?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

^
Jatkoa edelliseen. Eli poliisin kootut selitykset lapselle, joka on haettu äidin tietämättä sairaana todella rankkaan poliisikuulusteluun 26.8.2009:
A: Nii tiesiks äiti etukäteen et mää tuun tänne?

K: Jos hän tiesi etukäteen mun täytyy oikein kysyy tolta ...
Kyl äiti oli siinä mieIes tietonen et tää asia niin kun hoidetaan mut kyl me vähän sovittiin niin et et
totanoin pyritään tekemään se ainakin alustavasti niin että et ko hän tietää tämän olevan koko ajan on
niinko vireillä niin et ilmotetaan sit jos se toteutuu et sää olet nythän sää et ollu koulussa sairaana.
Niinko mä sanoin siin alussa et me pyritään et jos hirveesti etukäteen ilmotetaan niin siin monta päivää
menee ku mietiin ja pohtii ja menee niinku pilalle. Nyt kun ei oo enää niin kauheet kiirettä semmost kun
oli et varmasti sillon ilmotettiin samana päivänä siit asiasta. Josku me vaan tehdään niin ko me pyritään
täällä aina meillä miettimään että mikä on niinkun et jos mikä on niinko hyvä jos sää mietit sitä monta
päivää se voi olla et sää olet ihan niinkun puhki ku me haetaan. Mut aina pitää äidille ilmottaa se on
selvä.
Kuka lienee ollut Annelin vahimman tyttären tukihenkilö painostavassa kuulustelutilanteessa?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Ohessa Anneli Auerin vanhimman tyttären kuulustelu Porin kihlakunnan poliisilaitoksella 7.12.2006 klo 16.55. Kuulustelijana vanhempi rikoskonstaapeli J. P. Kuulustelussa on ollut läsnä sosiaalityöntekijä M. L.
Ilmoituksen numero 6580/R/16735/06
KUULUSTELUKERTOMUS
Kuulustelu on nauhoitettu videokasetille. Sosiaalityöntekijä M. L. läsnä koko kuulustelun ajan.

En oikein muista, koska menin nukkumaan. Muistan sen, kun heräsin yöllä. En muista, katsoinko illalla telkkaria ennen kuin menin nukkumaan. Simpson on minun lempiohjelmani.

Nukun yksin omassa huoneessani. Kolme sisarustani nukkuu yhdessä omassa yhteisessä huoneessaan. Yleensä minä menen vähän ennen nukkumaan, kuin nuoremmat haluavat vielä illalla vähän riehua. Iskä oli työmatkalla ja tuli vasta myöhään yöllä. En herää siihen, kun iskä tulee kotiin, nukun ihan tavallisesti. Nytkin, kun iskä tuli kotiin, minä olin nukkumassa enkä herännyt hänen tuloonsa.

Heräsin siihen, kun ikkuna paukkui, luulin, että pakkanen paukkuu. Sitten kuulin, kun isä tai äiti huusi jotakin. Ääni tuli siitä makuuhuoneesta, missä isä ja äiti nukkuu. Luultavasti se oli äitin ääni. Äiti kiljui jotakin iik tai jotakin sellaista. Menin aika nopeasti katsomaan mitä siellä tapahtui. Aioin laittaa valonsäätimestä valot päälle, lamppu on siinä isän ja äidin makuuhuoneessa, mutta en voinut koska lattialla oli paljon lasinsirpaleita. Muistaakseni siellä ei ollut valoja päällä eikä kuitenkaan ollut niin pimeetäkään. Näin ainoastaan isän ja äidin olevan sängyssä. Isä ja äiti olivat nousseet jo seisomaan. Ne olivat siinä ihan sängyn vieressä seisomassa. En kuullut enää paukkuvaa ääntä, kun näin isän ja äidin.

Erotin kuitenkin, että siinä oli isä ja äiti. Valohimmentimen kohdalla näkee koko makuuhuoneen tilan. Olin siinä vain ihan vähän aikaa ja sen jälkeen menin omaan huoneeseeni ja jätin huoneeni oven auki. Omassa huoneessani ei ollut valoja päällä.

Olin huoneessani vähän aikaa tai aika kauan aikaa ja menin uudestaan katsomaan. En oikein kuullut mitään ääniä sinä aikana, kun olin omassa huoneessani.

Kun menin toisen kerran katsomaan siihen samaan paikkaan, näin iskän makaavan lattialla vatsallaan. En muista missä äiti oli. Äiti ei ollut iskän vieressä. Näin iskässä ja siinä lattialla paljon verta. Iskä oli siinä vatsallaan ja hänen pää osoitti sinne saunan ovelle päin. En nähnyt ketään muita ihmisiä siinä iskän lähellä.

Menin omaan huoneeseeni ja olin vähän aikaa omassa huoneessani. Sitten tulin kolmannen kerran siihen olohuoneeseen. Näin, kun iskä makasi vielä samassa paikassa pää sinne saunan ovelle päin. Minä en ollut laittanut mitään valoja olohuoneeseen enkä mihinkään muuhunkaan huoneeseen. Enkä muista, että missään huoneessa olisi ollut valoa, kun menin katsomaan iskää kolmannen kerran.

Iskä oli ihan liikkumattomana. Jossakin vaiheessa iskä kutsui äitiä sen lempinimellä Annu. Jotenkin sellaisesti hätäisesti iskä huusi Annua, varmaan hänestä tuli paljon verta siinä vaiheessa. Mielestäni äiti sanoi jossakin vaiheessa, sano jotakin Jukka.

Olin jossakin vaiheessa puhelimessa, äiti oli soittanut lankapuhelimella apua.

Minulla on oma tietsikka, ensin minulla oli sellainen vanha ja myöhemmin iskä antoi minulle vähän uudemman. Kotikoneella en päässyt nettiin, mutta koulussa olen päässyt Google-sivulle. Minulla on oma sähköpostiosoitekin olemassa.

Meillä on musta lankapuhelin ja se on keittiössä. Puhelin on siinä oikealla puolella, kun mennään keittiöön sisälle.

En nähnyt siinä isän lähellä muita ihmisiä. Kun kolmannen kerran tulin siihen makuuhuoneen lähelle, näin sen varkaan menevän ikkunasta ulos. Näin, että hänellä oli musta huppari päällään. Muista vaatteista en muista. Luultavasti äiti oli puhelimessa, kun varas lähti ikkunasta ulos.

Mielestäni minun sisarusteni huoneen ovi oli auki. mutta he eivät tulleet ulos huoneesta. A. (=Anneli Auerin poika) oli kyllä herännyt, mutta pysyi omassa sängyssään koko ajan eikä hän tullut ulos omasta huoneestaan.

Iskä sanoi aika monta kertaa sen än-sanan, ennen kuin hänen puhe loppui. Kun olin puhelimessa, päivystäjä oli hiljaa ja vähän ajan kuluttua päivystäjä taas puhui ja hän pyysi äidin puhelimeen takaisin.

Kun äiti jutteli päivystäjän kanssa ja kun odotimme poliisia, niin ennen kuin poliisi tuli, niin isä kuoli. Kun iskä hiljeni, niin uskottelin itselleni, että hän on vain hiljaa. Mutta, kun menimme myöhemmin sairaalaan, niin sillä matkalla tädit kertoivat meille lapsille, että isä on kuollut.

Joskus isä ja äiti nahisteli keskenään, mutta äiti rakasti iskää kaikista eniten. Joskus äiti ja iskä vähän huusivat toisilleen, mutta se ei ollut sellaista kauheaa huutoa.

Lastenhuoneesta ei näe suoraan sinne, missä äiti ja isä nukkuvat. Näin jonkun veitsen lattialla, ainaskin aika lähellä siinä missä iskä oli. Veitsi ei ollut hirveen lähellä iskää, mutta se oli aika iso. En oikein muista minkä värinen veitsi oli, ehkä musta tai vihreä.

Mielestäni, kun se henkilö lähti ikkunasta ulos, niin hän otti siitä ikkunan alta kiinni, en kyllä ole siitäkään ihan varma. Hänellä oli ehkä musta huppari päällä. En muista oliko hänellä käsineitä kädessä vai eikö.
Silmäilin äkkiseltään Vaasan hovioikeuden vuonna 2015 antamasta tuomiosta sinne vanhimman tyttären 7.12.2006 kuulustelusta kirjattua asiaa ja minusta siellä on eroavaisuuksia liittyen tuohon edellä olevaan poliisin kirjaamaan kuulustelukertomukseen. Pitäisi päästä näkemään alkuperäinen videokasetille nauhoitettu kuulustelu, jotta voisi tarkistaa asioita primäärilähteestä. Täällä on esimerkiksi esitetty lähestulkoon totuutena Annelia syyllistävien henkilöiden toimesta, että tytär olisi nähnyt lattialla vihreän veitsen, mutta näin ei kyllä käy ilmi edellä olevasta tekstistä. On se veitsi voinut olla mustakin, kuten lattialta löydetty veitsi oikeasti oli. Epäselvään valokatkaisija-asiaan sain ainakin itse selvyyttä edellä olevasta.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

SuomenColumbon innoittamana kävin itsekin kaivelemassa Suomi24:ssä olevaa vanhaa keskusteluketjua ja sieltä löytyi koottuna Annelin pojan syksyllä 2009 puhuttelussa kertomaa seuraavasti:
Poika kertoi 2009 kuulusteluissa:

- Koulussa kivaa, kavereita on
- On kertonut parille kaverille, että murhaaja tuli ja murhas iskän, mutta että hän ei nähny mitään kun oli sängyssä
- Kuuli, että lasia meni rikki ja sitten isä alkoi huutamaan ("jotain äää ja sellast ja sitä sattui"), mutta poika pysyi sängyssä
- Kuuli kun äiti meni soittamaan puhelimella, mutta ei kuullut mitä äiti puhelimeen sanoi
- Oli sängyssä koko ajan, nousi vasta, kun poliisit tulivat
- Ei kuullut vanhemman tytön ääntä, eikä tiedä missä tämä oli ("Mää luulin, että se oli siel omas huonees nukkumassa)
- "Joskus aamulla" vasta selvisi mitä oli tapahtunut
- Ei nähnyt kuollutta isäänsä missään vaiheessa
- Muisti, että poliisit tuli illalla, mutta ei muista, nousiko itse "vasta aamulla"
- Ei ole halunnut asiasta jutella äidin kanssa, koska alkaa itkettää (pari kertaa on puhunut ("silloin kun me muutettiin"), mutta tytön kanssa ei koskaan)
- Pelkää joskus, että murhaaja tulee takaisin, jos saa tietää, missä he asuvat
- Ei tiedä olivatko muut sisarukset hereillä ko. yönä (vaikka nukkui samassa sängyssä yläpedillä)
- Äänestä tuli ensimmäisenä mieleen, että joku heittelee astioita kaapista lattialle (ei ollut koskaan heillä sellaista tapahtunut, tuli vain mieleen)
- Muistelee, että sai ekan kerran kuulla mitä oli tapahtunut, paikalle tulleilta poliiseilta
- Ei ollut koskaan kuullut isän huutavan niin aiemmin
- "Just ennen ku lopetti huutamisen, huusi Annuu"
- Kuuli äidin olevan puhelimessa, koska "kun puhelimen nappeja painaa, niin siitä kuulu semmonen ääni"
- Muisteli, että lasia rikottiin koko ajan kun äiti oli puhelimessa ja isä huusi ("tai sit mä vaan muistan väärin")
- ei kuullut kenenkään juoksevan tai avaavan tai sulkevan ovea
- ei kuullut tappelun ääntä tai auton ääntä
- sanoi, että ehti nukahtaa vielä kerran ennenkuin poliisit tulivat
- sanoi, ettei nukahtanut nukkumaan mennessä ennenkuin lasiääni alkoi
- sanoi, ettei ennen lasiääntä kuullut mitään ja kaikki varmaan nukkuivat
- sanoi nähneensä Jukan tulleen kotiin ennenkuin meni nukkumaan ja kaikki oli hyvin
- ei ole ollut huolissaan isään tai äitiin liittyen aikaisemmin
- "ei ole hajuakaan ketä se vois olla" (joka tuli ja murhasi)
- Ei tiedä mitä äiti ajattelee "ku en mä osaa lukee ajatuksia"
- ovat olleet "jotain kaks vuotta tuolla ihan rauhassa" niin ei enää pelota, ei usko että murhaaja tulee
- jos pelottaa, turvautuu äitiin
- vanhin tyttö on "ihan kiva", mutta murheissa turvautuu äitiin
- kysyttäessä, onko äiti joskus suuttunut, sanoo, että kyllä joskus suuttuu, jos rikotaan jotain, ja sit voi tulla kotiarestia tai joutuu nurkkaan seisomaan
- äiti ei suutu paljon
- ei pelkää, että äiti tulisi pahalla tuulelle
- Jukka ja AA eivät suuttuneet koskaan toisilleen "ainakaan sillon ko mää näin"
- äiti on joskus tukistanut "mutta se ei satu yhtään"
- äiti ei lyö "eikä mitään semmosta"
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12622958/ulvilan-murha!

On sitten vaan syytä pitää mielessä, että pojan puhuttelu on tehty liki kolme vuotta isän kuolemasta, joten lapsen muistikuviin ovat aika ja ympärillä tapahtuneet muutokset jo ehtineet vaikuttaa.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Otetaan Joosuan toiseen ketjuun linkittämä artikkeli tähän ketjuun tarkasteltavaksi, koska siinä ratsastellaan vanhimman tyttären kertomaksi väitetyillä asioilla:
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010041311438611

Ulvilan surma: Näin lapsi kertoi yön tapahtumista
Tytär puhui viime syksyyn asti ulkopuolisesta surmaajasta.


Tiistai 13.4.2010 klo 19:45

Anneli Auerin ja Jukka S. Lahden yhteiset lapset puhuivat poliisille yli kahden vuoden ajan äitinsä tavoin taloon tunkeutuneesta ulkopuolisesta murhaajasta.

Poliisin esitutkintamateriaali antaa viitteitä siitä, että Auer on saattanut saada lapset uskomaan ulkopuoliseen tekijään.

Perheen vanhin lapsi, silloin 9-vuotias tytär, kertoi tuoreeltaan poliisille heränneensä surmayönä kovaan meteliin.

Kun lapsi meni katsomaan mitä oli tekeillä, vanhemmat käskivät hänet takaisin nukkumaan.

Lasiovi rikki

Kun melu ei laantunut, palasi tytär vanhempiensa luo. Lapsi näki terassin lasioven olevan rikki. Tuolloin isä Jukka S. Lahti oli vielä kunnossa ja seisoi. Auer makasi sängyssä peiton alla.

Kun lapsi kolmannen kerran meni vanhempiensa makuuhuoneen ovelle, oli isä lattialla haavoitettuna ja äiti poissa. Tytär ei nähnyt muita, mutta epäili hyökkääjän olleen piilossa.

Poliisille lapsi kertoi nähneensä hyökkääjän poistuvan asunnosta.

– Minä näin kun se mies pakeni ikkunasta. Sillä oli muistaakseni musta huppari.

Ehkä kuvitelmaa

Tytärtä kuultiin uudestaan elokuussa 2009, jolloin poliisi jo epäili Aueria teosta.
12-vuotias tyttö kuvaili tapahtumat hyvin samantapaisesti kuin vuosia aiemmin. Hän muisti yhä vanhempiensa tappelun ja isänsä kivuliaat huudot.

Poliisit ihmettelivät, kuinka tyttö muistaa kaiken niin tarkasti.

– Ei se varmaan koskaan kunnolla unohdu, hän totesi.

Lapsi kertoi miettivänsä yhä, kuka hänen isänsä tappoi ja miksi.

Tytär kuvaili poliisille, kuinka murhaaja pakeni ikkunasta. Kun poliisi kertoi lapselle, ettei se ollut mahdollista, oli tyttö ihmeissään. Lopulta, useiden kuulustelujen jälkeen lapsi myönsi, että on ehkä kuvitellut nähneensä tekijän.

– Minä en tiedä. Ehkä minä kuvittelin, tyttö itki.


Tunnusti lapselle

Syyskuussa Auerin pidätyksen jälkeen tyttö kertoi äitinsä varoitelleen jo aikaisemmin, että poliisi mahdollisesti ottaa hänet kiinni.

– Se sanoi vaan, että ehkä poliisit tulee ottaa äidiltä jonkun tai vie jonnekin.


Lokakuun alussa poliisi videoi Auerin tapaamisen hänen vanhimman lapsensa kanssa. Auer oli aiemmin ”tunnustanut” poliisille tekonsa. Lapselleen hän kertoi olevansa syyllinen Lahden murhaan.

– Täällä on nyt poliisit kertonut minulle sellaisia asioita, että itse uskon sen, että ei siellä talossa ollut ketään muuta. Siellä oli vain minä ja isi. Eli se, joka satutti minua, oli isi ja se joka teki sen isille, niin se olin minä, Auer kertoi itkevälle tyttärelleen.


Merkitsin tekstiin vihreällä ne kohdat, jotka ovat mielestäni paikkansa pitävät. Keltaisella merkitsin kohdat, jotka ovat minusta epäselviä tai harhaanjohtavia. Ruskealla värillä on merkitty virheellisiksi katsomani kohdat.

Punainen lanka tuntuu puuttuvan toimittajan kerronnasta, mutta todennäköisesti se johtuu siitä, että hän seuraa viranomaisten linjaa asian käsittelyssä.

Millaisia näkemyksiä teillä muilla on edellä olevaan tekstiin? Poliisilta olisi toivonut tarkkuutta tyttären murhapaikalla kulkemisen kirjaamisessa. Hän kävi kertomansa mukaan kolme kertaa takkahuoneen suunnalla. Ensimmäisen käyntikerran aikana murhaaja oli terassilla, toisen käyntikerran aikana murhaaja oli sisällä, tosin tyttö ei havainnut häntä, ja kolmannella käyntikerralla tytär näki murhaajan poistuvan takkahuoneen rikotun ikkunan kautta ulos asunnosta.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Annan lukuohjeen edelliseen viestiini. Jos luet siihen lainatusta Iltalehden artikkelista ainoastaan vihreällä merkityn, eli paikkansa pitäväksi katsomani tekstin, niin millaisia ajatuksia mieleesi herää siinä kerrotusta syksyn 2009 aikana tapahtuneesta poliisitoiminnasta.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Päämiäs
Neuvoja-Jack
Viestit: 525
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 3:25 pm
Paikkakunta: Ei voi virkavaltaa muuten opettaa kuin viedä saunan taakse ja lopettaa
Viesti:

Lasten alkutodistukset totta. Myöhemmät sepitetyt raiskaussadut naurettavia valheita törkeään oikeusmurhaan+virkarikoksi

Viesti Kirjoittaja Päämiäs »

Tästä löytyy tyhmimpienkin kiimalynkkareiden tajuttavissa oleva lapsellisen helppo ratkaisu Ulvilan murhamysteeriin, mikä todistaa viattoman Auerin syyttömyyden varmaksi.
En vie edes Vajaccilaisilta harvinaista oivaltamisen iloa paljastamalla oikeaa ratkaisua. Meni minultakin aloittamisesta kk 2012. Luulisi 10 vuodessa jo hämäläistenkin sivistyvän - muttei näköjään pirkkalaisten!
Vinkiksi kerron, että rohkea rehellinen tytär kävi 4 kertaa olohuoneessa...
Pieni liekki kirjoitti:
La Touko 21, 2022 12:32 am
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010041311438611
Ulvilan surma: Näin lapsi kertoi yön tapahtumista
Tytär puhui viime syksyyn asti ulkopuolisesta surmaajasta.

Anneli Auerin ja Jukka S. Lahden yhteiset lapset puhuivat poliisille yli kahden vuoden ajan äitinsä tavoin taloon tunkeutuneesta ulkopuolisesta murhaajasta.
Poliisin esitutkintamateriaali antaa viitteitä siitä, että Auer on saattanut saada lapset uskomaan ulkopuoliseen tekijään.
Perheen vanhin lapsi, silloin 9-vuotias tytär, kertoi tuoreeltaan poliisille heränneensä surmayönä kovaan meteliin.
Kun lapsi meni katsomaan mitä oli tekeillä, vanhemmat käskivät hänet takaisin nukkumaan.

Lasiovi rikki
Kun melu ei laantunut, palasi tytär vanhempiensa luo. Lapsi näki terassin lasioven olevan rikki. Tuolloin isä Jukka S. Lahti oli vielä kunnossa ja seisoi. Auer makasi sängyssä peiton alla.

Kun lapsi kolmannen kerran meni vanhempiensa makuuhuoneen ovelle, oli isä lattialla haavoitettuna ja äiti poissa. Tytär ei nähnyt muita, mutta epäili hyökkääjän olleen piilossa.

Poliisille lapsi kertoi nähneensä hyökkääjän poistuvan asunnosta.
– Minä näin kun se mies pakeni ikkunasta. Sillä oli muistaakseni musta huppari.

Ehkä kuvitelmaa
Tytärtä kuultiin uudestaan elokuussa 2009, jolloin poliisi jo epäili Aueria teosta.
12-vuotias tyttö kuvaili tapahtumat hyvin samantapaisesti kuin vuosia aiemmin. Hän muisti yhä vanhempiensa tappelun ja isänsä kivuliaat huudot.
Poliisit ihmettelivät, kuinka tyttö muistaa kaiken niin tarkasti.
– Ei se varmaan koskaan kunnolla unohdu, hän totesi.
Lapsi kertoi miettivänsä yhä, kuka hänen isänsä tappoi ja miksi.

Tytär kuvaili poliisille, kuinka murhaaja pakeni ikkunasta. Kun poliisi kertoi lapselle, ettei se ollut mahdollista, oli tyttö ihmeissään. Lopulta, useiden kuulustelujen jälkeen lapsi myönsi, että on ehkä kuvitellut nähneensä tekijän.
– Minä en tiedä. Ehkä minä kuvittelin, tyttö itki.


Tunnusti lapselle
Syyskuussa Auerin pidätyksen jälkeen tyttö kertoi äitinsä varoitelleen jo aikaisemmin, että poliisi mahdollisesti ottaa hänet kiinni.
– Se sanoi vaan, että ehkä poliisit tulee ottaa äidiltä jonkun tai vie jonnekin.


Lokakuun alussa poliisi videoi Auerin tapaamisen hänen vanhimman lapsensa kanssa. Auer oli aiemmin ”tunnustanut” poliisille tekonsa. Lapselleen hän kertoi olevansa syyllinen Lahden murhaan.
– Täällä on nyt poliisit kertonut minulle sellaisia asioita, että itse uskon sen, että ei siellä talossa ollut ketään muuta. Siellä oli vain minä ja isi. Eli se, joka satutti minua, oli isi ja se joka teki sen isille, niin se olin minä, Auer kertoi itkevälle tyttärelleen.

Merkitsin tekstiin vihreällä ne kohdat, jotka ovat mielestäni paikkansa pitävät. Keltaisella merkitsin kohdat, jotka ovat minusta epäselviä tai harhaanjohtavia. Ruskealla värillä on merkitty virheellisiksi katsomani kohdat.
Punainen lanka tuntuu puuttuvan toimittajan kerronnasta, mutta todennäköisesti se johtuu siitä, että hän seuraa viranomaisten linjaa asian käsittelyssä.

Millaisia näkemyksiä teillä muilla on edellä olevaan tekstiin? Poliisilta olisi toivonut tarkkuutta tyttären murhapaikalla kulkemisen kirjaamisessa. Hän kävi kertomansa mukaan kolme kertaa takkahuoneen suunnalla. Ensimmäisen käyntikerran aikana murhaaja oli terassilla, toisen käyntikerran aikana murhaaja oli sisällä, tosin tyttö ei havainnut häntä, ja kolmannella käyntikerralla tytär näki murhaajan poistuvan takkahuoneen rikotun ikkunan kautta ulos asunnosta.
PERU_Viimeinen_virhe_turha_F35romut_HX-maanpetos=35mrd_ikivelkaorjuutemme._-Kaikki_blogistit_tietää_Auer_syytön
anneliauerkirjoittaa.blogspot.fi
seppo-isotalo
RadioRockKorporaatio-tenttaus._Suomiareena_pätkä:
youtube.com/watch?v=FH9CGJFLoMk
Syyttömien_KKOikeusmurhat_valeraiskauksista
areena.yle.fi/1-3719531
2298417
2104198
mtv.fi/katso/20618268
Syytön_taksikuski_10v_vankilaa_raiskausvalheista
anneliauer.com
mikkoniskasaari.fi
puheenvuoro.uusisuomi.fi/?s=auer
fi.wikipedia.org/wiki/Ulvilan_surma
Salasana_ulvila_Lataa_ILMAISEKSI_Faktakirja2_Miten_poliisi_väärensi_Auerin_murhaajaksi

Detective1
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2021 10:28 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Detective1 »

Missäs se murhaaja oli silloin toisella kerralla, kun lapsi näki isänsä seisovan ja äiti oli peiton alla?
Sama kysymys koskien ensimmäistä kertaa, kun vanhemmat sanovat kaiken olevan ok ja pyytävät lasta palaamaan huoneeseensa?

Tämä tarina vaikuttaa enemmän pariskunnan keskinäiseltä riidalta, kuin murhaajan hyökkäykseltä.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Kannattaa edelleenkin lukea hovioikeuden tuomio 2015 missä kuulustelukertomusten antamaa näyttöä on punnittu. Sieltä selviää myös yllä olevaan kysymykseen vastaus.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Detective1 kirjoitti:
Ma Touko 23, 2022 3:05 pm
Missäs se murhaaja oli silloin toisella kerralla, kun lapsi näki isänsä seisovan ja äiti oli peiton alla?
Lapsi näki ensimmäisen käyntikertansa aikana isänsä seisovan, äitinsä nostamassa peittoa suojakseen ja lasinsiruja lattialla. Murhaaja oli ulkona terassilla. Ikkunan paukuttamisessa oli tauko siinä vaiheessa, kun murhaaja siirsi toisaalla terassilla olleen muovituolin rikkomansa ikkunan eteen kavutakseen tuolia apuna käyttäen sisään.
Detective1 kirjoitti:
Ma Touko 23, 2022 3:05 pm
Sama kysymys koskien ensimmäistä kertaa, kun vanhemmat sanovat kaiken olevan ok ja pyytävät lasta palaamaan huoneeseensa?
Etkö sinä juuri äsken linkittänyt tänne murhainfoon videon, johon kommentoin, että siinä ovat vanhimman tyttären käyntikerrat takkahuoneen suunnalla hahmotettu oikein? Voitko laittaa linkin, mistä olet saanut päähäsi, että vanhemmat olisivat jossain vaiheessa todenneet tyttärelleen kaiken olevan ok? Itse olen tyttären kertomuksesta ymmärtänyt, että hänen ensimmäisellä käyntikerrallaan takkahuoneen suunnalla on isä lähettänyt hänet takaisin huoneeseensa. Anneli on kertonut, ettei hän ole tuossa vaiheessa sängyllä vielä ollessaan havainnut tytärtään lainkaan, vaan on huomannut tämän vasta myöhemmin, kun on itse juossut karkuun takkahuoneesta. Anneli on kyllä muistaakseni maininnut Jukan sanoneen jotain.
Detective1 kirjoitti:
Ma Touko 23, 2022 3:05 pm
Tämä tarina vaikuttaa enemmän pariskunnan keskinäiseltä riidalta, kuin murhaajan hyökkäykseltä.
Minusta tarvitsee omata aika paljon mielikuvitusta, että pystyy kuvittelemaan pariskunnan olleen puukkohippasilla keskenään ja heitelleen verisiä halkoja pitkin makuuhuonetta. On myös vaikea kuvitella, missä vaiheessa on rikottu ikkuna, tehty etukäteisnauhoituksia, piilotettu murhavälineitä ja verisiä vaatteita sekä lavastettu verijälkiä makuuhuoneessa ja terassilla.

Annelin ja hänen tyttärensä alkuperäisten silminnäkijäkertomusten yli ei olisi saanut koskaan kävellä. Poliisin pitäisi selvittää, ketkä ovat viranomaispään katastrofaalisista virheistä vastuussa. Valitettavasti tätä asiaa ei ole haluttu selvittää, vaikka asian asianmukaiseksi selvittämiseksi lähetettiin sisäministeri Ohisalolle syksyllä 2020 vetoomus, jonka takana oli asianosaisia ja heidän tukijoukkojaan. Miksi viranomaiset eivät tutki oma-aloitteisesti tätä asiaa? Kuka kertoisi, miksi Jukka S. Lahden murhaa ei haluta selvittää, mutta haluttiin kirjoittaa syytön ihminen ja puukotuksen kohteeksi joutunut perheenäiti tekoon syylliseksi?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin