ÄÄNET ja VALO

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Satinique kirjoitti:Ja jos nyt miettii niitä Jukka Lahden (ristinmuotoisia ) jälkiä. Voisiko ne olla etälamauttimen aiheuttamia jälkiä ???
Ei Jukassa ole ollut ristinmuotoisia jälkiä, ne on ihan Valkaman & poikien mielikuvituksen tuotetta.

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... ta/2047414
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Mutta mielenkiintoistahan onkin se, että miksi ne on "haluttu nähdä ristinmuotoisina", kun ne eivät sitä ole, jotta voidaan sanoa Lahden murhaan liittyneen saatananpalvontaa, jotta on voitu sanoa leikityn niin tuhkalla kuin verelläkin.

Näistä en ole kyennyt tekemään mitään muuta johtopäätöstä - siis tästä "leikkimisestä" - kuin sen, että kun kerrotaan AA:n heittäneen tuhkan ripottelun sijaan koko uurnan mereen säilytettyään sitä ensin kaksi vuotta vaatehuoneessaan, niin tuo uurna on ollut todellisuudessa tyhjä.

"Tuhka laskeutui" muuten tuonne vaatehuoneeseen samana päivänä, kun kerrottiin tuhkapilven hälventyneen koko Euroopan yltä, joka oli pitänyt jopa lentokoneet maassa (asiasta oli myös rikostutkinta, mutta uutisoitiin, ettei siitä ollut tarvetta nostaa syytteitä), tuolloin kerrottiin AA:n säilyttäneen tuota uurnaa 2 vuotta vaatehuoneessaan. Tuolloin myös loppui Ulvilan ensimmäinen käräjäkäsittely keväällä 2010. Tästä saadaan mielenkiintoinen sanaleikki, joka liittyy erääseen perhekerhon sloganiin.

Tuhkapilvi Euroopan ylle vastaavasti ilmestyi samalla hetkellä, kun alkoi Ulvilan murhan ensimmäinen kärjäkäsittely ja Suomen korkein valvontaviranomaiskoneisto jäi poliisiylijohtaja Paateron johdolla tuhkamottiin Turkkiin golf-reissullaan. Ja juuri ennen tuon käsittelyn alkua uutisoitiin myös niin poliisiylijohtaja Paateron kuin hallinto-oikeuden presidentti Hallbergin tutkintaanlaitosta.

Vastaavasti verellä leikkimiseen en keksi mitään muuta kuin tuon 5 viikkoa myöhemmin ilmestyneen jalanjäljen housuihin, kun murhatalon eristys petti, ja mielenkiintoistahan on, jos tuo jälki on Lahden verta. Toinen vaihtoehto "verellä leikkimiseen" - ja ehkä varteenotettavampi - on tietysti tuo T-paita, johon Lahden verijäljet ilmestyivät vasta vuonna 2009, kun tutkimuksessa 2006-2007 ei tuollaisia verijälkiä todettu.

Tämä on se T-paita -episodi, josta olen aikaisemmin kirjoittanut.
Alethes doksa meta logu
Satinique
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2014 6:30 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja Satinique »

Viittasin niihin jälkiin, joissa joku näkee ristikuvioita.
En minä saa niistä parhaalla tahdollakaan ristiä.
Veikkaan psykoosia niillä, joilla ristin merkit noista näkee.
Pareittain niitä siinä on, joten etälamauttimen aiheuttamiksi voisi sopia.
Selittäisi huppumiehen onnistumisen nopeuden.
Alkupainien jälkeen lamauttaminen.
Mutta jos ei vastaa jälkiin, niin ...
kaljaloota
Theo Kojak
Viestit: 1158
Liittynyt: To Syys 13, 2012 5:34 pm
Paikkakunta: si lähikauppa

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Mainio juttu tämä etälamautin, sillä konstilla A saikin Jukasta yliotteen, myös etälamauttimen käytön selittyy myös J:n virkoaminen, jos on puukotettu sen 70 kertaa ja on painittu huppiksen kanssa niin vaan penteleesti sitä ennen, niin siitä noin vain virkoa huutelemaan häkenauhalle tai sitte pitää olla huippu kunnossa.
Tällä selittyis myös epäilys, että J olisi tapettu jo ennen häkeen soittoa, kai sitä etälamauttimella ollaankin niin velttoa ja hiljaista, eikä mitään vastarintaa :mrgreen:
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Sitten täytyykin enää vain keksiä, että mihin se etälamautin on piilotettu - taitaa pakastinkin olla jo täynnä?! Käsilaukkuunkaan ei mahdu, kun siellä on se astalo, jonka Valkama arveli AA:n vieneen sairaalaan (tosin ei pidä paikkaansa, kun tietojen mukaan siitä käsilaukusta etsittiin ennen sairaalaan lähtöä niitä lasten sairasvakuutuskortteja). Ja kuka siellä ääntelee voihkien häkenauhalla, josta Valkama loppulausunnossaan arvioi, ettei ole Lahden ääni ensinkään, eivätkä nekään tunnista Lahden ääneksi, jotka tunsivat hänet, joten ei sovi edes etukäteen äänitetyksi Lahden voihkeeksi.
selittyy myös ...niin siitä noin vain virkoa huutelemaan häkenauhalle tai sitte pitää olla huippu kunnossa.
No, ei selity. Mutta selittyykö se, että joku haluaa nähdä näissä jäljissä muodostuvan väärinpäin olevan ristin? Eli tekijä palvoi Saatanaa? Silloinhan paikalla ei ole voinut olla kuin joku Helvetin Enkeleistä, vai? En ainakaan osaa kuvitella, että siellä olisi piipahtanut Arkkienkeli Mikaelin joukkoja.

Ja jos jatkamme pohdintaa, ja väitteitä Lahden 666-numerosta, niin olisiko hän kenties kuulunut myös näihin joukkoihin? Tai omannut jonkinlaisia suhteita siihen suuntaan? Onko viitteitä siihen - siis mitään muuta kuin tuo esille otettu numeroyhdistelmä?
Pedon luku 666 nousi oudosti esiin Ulvila-tutkinnassa

Juha Sinisalo

Julkaistu: 10.5.2012 15:12

Erikoista on, että paholainen oli kursorisesti esillä Ulvilan murhatutkinnassa jo vuosia sitten.
Paholaiseen viittasi Anneli Auerin veli, kun poliisi kuulusteli häntä 14. lokakuuta 2007. Tuolloin poliisi jahtasi vielä naamioitunutta huppumiestä, eikä Auer ollut epäilty.

Auerin veli sanoi poliisille, että Jukka S. Lahdella oli ”negatiivinen suhtautuminen uskontoon”. Veljen mukaan Lahti suuttui, kun lapset lauloivat uskonnollisia lauluja.
- Anneli on kertonut, että Turussa, en muista ajankohtaa, joku oli tullut ja sylkäissyt Jukkaa kasvoihin ja antanut ymmärtää, että Jukka on paholaisen poika. Tämä oli jotain 666 asiaan liittyvää, veli kertoi.

Hän jatkoi:

- Samoin Anneli on kertonut, että Jukka on sanonut jossain yhteydessä, että on syntynyt 6.6.-66 kello 6. Porissa minigolfkentällä oli vanhempi mies tullut harjan kanssa häätämään Jukkaa ja puhunut jostain paholaisen pojasta.

Lukuu 666 tunnetaan Raamatun Ilmestyskirjasta peräisin olevana ”pedon lukuna”, joka mielletään saatananpalvojien symboliksi.

Poliisi kuulusteli vuosina 2006–2007 lukuisia Lahden lähipiiriin kuuluneita ihmisiä. Heiltä kysyttiin muun ohella, että mikä oli Lahden suhde uskontoon.

Syyttäjä Valkama ei muista enää, mitä oli uskontokysymysten taustalla.

- Ehkä siellä oli joku vihje tullut, jota tarkistettiin, en tiedä. Silloin poliisi yritti selvittää kaiken mahdollisen, Valkama sanoo.

Tuolloisilla paholais- tai uskontoviittauksilla ei Valkaman mukaan ole mitään vaikutusta tai merkitystä nyt käsiteltävään epäilyyn saatananpalvonnasta.

Vuosien varrella kertyneestä laajasta tutkinta-aineistosta selviää sekin, että Anneli Auerin kaikki neljä lasta on kristillisesti kastettu.

Rami Mäkinen

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 97142.html
Uutinen onkin julkaistu samaan aikaan, kun ilmoitettiin murhatutkinnan tulleen finaaliin, joten ratkaisu löytynee tältä suunnalta. Eikä mikään tutkinta voi tulla finaaliin, ellei tiedettäisi tekijää ja tapahtumakulkua. Samoihin aikoihinhan kerrottiin tuon originaalin todistusaineiston kadonneen Joutsenlahden makuuhuoneesta originaalihäkenauhakopioineen.

Niin, onko Helvetin Enkeleillä jokin yhteys uskontoon?
Alethes doksa meta logu
Satinique
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2014 6:30 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja Satinique »

Helvetin enkelit MP kerho, vaikea sanoa löytyykö sisältä uskonnollisuutta laisinkaan.
Se on kyllä mielenkiintoista miksi 666 tuli Ari veljen suusta jo 2007. Tärkeä havainto varmaan mielestään silloin.
Harmi kun en löydä tähän sitä Turumurren lähi kuvaa rikotusta ikkunasta. Siellä vasemmalla nurkassa on se pyöreä kohta, ja mielestäni se sopii panokseen.
Löysin sitten tämänlaisen linkin http://www.metsastajaliitto.fi/?q=node/916 sekä tällaisen

http://www.metsastajaliitto.fi/liitteet ... _4_s38.pdf
kaljaloota
Theo Kojak
Viestit: 1158
Liittynyt: To Syys 13, 2012 5:34 pm
Paikkakunta: si lähikauppa

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Hyvin on äänitehosteita osattu käyttää, kuten häkeen kuulut saapastelu ja voimakas jousen ääni tai jokin muu, yksi oidoista kohdista häke-litterointia.
Mitenkä se menikään? Mihinkä tarkoitukseen J:n vaatteita oli käytetty, sisällä"saappaat"jalassa? Siis mitä ihmettä :shock:
Vastaväittelijät tässä on yksi pointti huomaatteko sen?
Avatar
luxetveritas
Jane Marple
Viestit: 1056
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 8:15 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

Miten huppumies on nähnyt keskellä pimeää pilvistä joulukuista yötä toimia sisäpihalla ja terassilla, jonne Tähtisentien katuvalot eivätkä asuntojen numerovalotkaan valaise?

Kun asunnossakin oli pimeää, miten hän on nähnyt verhonraosta sisään takkahuoneeseen löytääkseen uhrinsa? Miten hän on nähnyt ottaa puutarhatuolin ja asetella sen sopivasti rikotun ikkunan eteen ja kulkea sen kautta pimeään takkahuoneeseen?

Joku on väittänyt, että naapurin sisäpihalla olisi ollut surmayönä terassivalot, jotka olivat valaisseet myös Tähtisentie 54 terassille. Mutta pitää tieto paikkansa ja mihin se perustuu? Oliko kyseessä mahdollisesti sama naapuri, joka on oikeudessa todistanut, että surmatalossa olivat valot päällä kello yhden aikaan?
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
Nulli
Poliisikoira Rex
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 10:41 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja Nulli »

luxetveritas kirjoitti:Miten huppumies on nähnyt keskellä pimeää pilvistä joulukuista yötä toimia sisäpihalla ja terassilla, jonne Tähtisentien katuvalot eivätkä asuntojen numerovalotkaan valaise?
Tässä osuudessa ei mitään ihmeellistä ole. Eipä sitä tarvitse tuollaisessa ympäristössä montaa minuuttia olla kun näkee jo hyvin terassituolit ja muutkin esineet. Pilvisyydestäkin on vain hyötyä, koska pilvistä heijastuvat taajaman katu- ja muut valot valaisevat oikein mukavasti. Sisälle kurkkimiseen en ota kantaa, koska en muista yrittäneeni kurkkia vastaavissa olosuhteissa ikkunoista sisälle valottomaan asuntoon, luultavasti sinnekin jotain näkee.
Avatar
luxetveritas
Jane Marple
Viestit: 1056
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 8:15 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

Nulli kirjoitti:
luxetveritas kirjoitti:Miten huppumies on nähnyt keskellä pimeää pilvistä joulukuista yötä toimia sisäpihalla ja terassilla, jonne Tähtisentien katuvalot eivätkä asuntojen numerovalotkaan valaise?
Tässä osuudessa ei mitään ihmeellistä ole. Eipä sitä tarvitse tuollaisessa ympäristössä montaa minuuttia olla kun näkee jo hyvin terassituolit ja muutkin esineet. Pilvisyydestäkin on vain hyötyä, koska pilvistä heijastuvat taajaman katu- ja muut valot valaisevat oikein mukavasti. Sisälle kurkkimiseen en ota kantaa, koska en muista yrittäneeni kurkkia vastaavissa olosuhteissa ikkunoista sisälle valottomaan asuntoon, luultavasti sinnekin jotain näkee.
Kiitos kommentista. Pilvisyyden heijastusvaikutuksessa taitaa olla paikkakuntakohtaisia eroja. Esim. suurten kaupunkien, satamien tai teollisuuslaitosten yölläkin palavat voimakkaat valot heijastuvat pilvistä lähialueelle. Ns. nukkumalähiöissä, joissa em. voimakasta valolähdettä ei lähellä ole, tilanne taitaa olla toinen. Hesarin jutun mukaan surmayö oli märkä, mikä viittaa sateisuuteen.

Hämäränäkökyky on parhaimmillaan, kun pimeäolosuhteet ovat tasaiset, mutta sitä haittaavat nopeat muutokset, hetkelliset kirkkaat valot jne. Jos huppumies on tosiaan hiippaillut pitempään siellä pimeässä poissa katuvaloista, parantunut hämäränäkökyky selittäisi asian.

Kun kerrotaan, ettei poliisin vainukoira löytänyt tontin taka- ja sivurajoilta hajujälkiä, en sitten tiedä, koskiko se ainoastaan poistumisjälkiä, muttei mahdollisia saapumisjälkiä.

Naapurin mahdollinen terassivalaistus on asia, joka edelleenkin kiinnostaisi tietää, että pitääkö se paikkansa.

AA on kertonut ikkunan rikkomisäänten alusta: "Ja sit niinko semmosi välähdyksii näky, mut se saattaa ol joku taskulamppuki."
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10839
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Valojen päälläolosta tytön 1/2007 kuulemisen perusteella (hienosti tyttö päättelee asioita, muuten):

P: mitä sä muistat oliko pimeää vai valosaa?
A: No, kyl mun mielest oli pimeää, mut varmaan oli valot jossain vaihees kun en olis nähny lasinsiruja tai iskää lattialla.
P: Eka kerta?
A: Tuskin siel pimeetäkään oli kun näin iskän. [naakka: kun iskä oli lattialla]
P: Oli pimeetä, mut jossain kohtaa oli valot?
A: Joo
P: Kun menit eka kerran?
A: Ei varmaan ollu kun en muuten olis aatellu laittaa valoja.
P: Et näit iskän ku ei ollu valoja?
A: Joo. // Iskä oli jo noussu.
P: Missä iskä oli?
A: Sängyn vieressä niin ku kerroin.


Eli tytön tullessa ensimmäisen kerran, kun ikkunaa oli jo rikottu tai ainakin paukutettu, oli talossa pimeää. Miten sopii spontaaniin riitaan?
Anneli on miettinyt, että laittoi valot päälle olohuoneeseen "jossain vaiheessa" ja myöhemmin tarkentanut, että silloin kun meni katsomaan puhelun aikana. Takkahuoneen valoja hän on ihmetellyt.
Tytön mukaan valoa oli kun hän näki Jukan lattialla. Toisaalta hän kertoo, että valoa on pitänyt olla, koska hän näki lasinsirpaleet.

Kysymys kuuluukin: olikohan ensimmäisellä käynnillä niitä lasinsiruja vielä, vai miten hän ne sitten näki? Yhdessä kertomuksessa tyttö sanoo, ettei voinut sytyttää lasinsirujen takia valoja, koska ei päässyt katkaisijan luo. Miten näki sirut?

Kuka sytytti valot takkahuoneeseen? Pystyssä ollut Jukka, tytön poistuttua? Kuka muukaan, jos hän oli pystyssä ja huone pimeänä tytön tullessa? Tuskin missään skenaariossa Jukka olisi jättänyt valoja sytyttämättä, kun jo oli pystyynkin noussut ja valokatkaisijan lähellä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja Tara »

Molemmat, niin äiti kuin tyttökin ovat antaneet ristiriitaisia kuvauksia koskien valaistusta ennen kuin poliisit tulivat paikalle. Tässä Auerin viimeisimmät kommentit valoista:

Lainaus nauhoitteelta käräjillä 2013:

nauha: 00_Anneli:Auer_2_04102013
4.10.2013
(kohdasta n 08:30 eteenpäin)
Santamaa: Olenko ymmärtänyt oikein, että olette käynyt hätäkeskuspuhelin aikana kaksi kertaa siellä etuovelle juoksemassa?

Auer: Joo siis mä oon käynyt kaks kertaa. Ensin mä oon menny sinne takkahuoneen suuntaan, ja sitten mä oon sielt juossu sinne etuovelle. Ilmeisesti toisel kertaa mä oon menny sinne ulos asti -09:39 - ku mä oon avannut oven ku sielt kuuluu se oven kolahdus ja niinku mä oon kertonu.

Santamaa: Osaatteko sanoa miksi juoksitte sinne etuovelle kun teillä oli se puhelu siinä kesken?
Auer: No sen takia ku tää tekijä sitte nii jotenki jommal kummal kertaa hän ilmeisesti siis -09:54 -käänty mua kohti. ..mä e sinne jääny kattomaa. Mä oletin hän niinku käy mun kimppuun, mä oon juossu pakoon..
10:00


Santamaa: Et tää on ollut se syy miksi juoksitte sinne etuovelle?
Auer: Joo, mä oon juossut pakoon.

Santamaa: Joo. No jos ensimmäisellä kerralla juoksitte pakoon, niin mikä teillä oli sitte ajatus, kun menitte vielä uuden kerran sinne jos ensikerralla jo huomasitte, että tää lähti teitä ajamaan takaa?

Auer: Mää luulen, että mä oon sillä toisel kertaa käyny laittamassa VALOT päälle et mä en sil ensimmäisel kertaa mä en varmaakaa nähny hirveesti siel sitte, niin luultavasti toisel kertaa mä oon laittanut valo päälle. En tosin m..
10:33
Santamaa: Mihin te laitoitte valot päälle?
10:35
Auer: Mä en muista koko valojen laittamista päälle. Tää on semmonen asia mitä mä oon mont kertaa miettiny, koska sitä on kyselty. Mut et tota mul on semmonen muistikuva, et mä oon halunnu nähdä mitä siel tapahtuu ja mä oon halunnu nähdä sen tekijän.

Santamaa: Mihin te sitten olisitte laittanut sen valon?
10:54

Auer:En mä sitäkään muista, mutta et kaikki valot siel on ollu sisällä päällä silloin kun poliisi on tullu.

Santamaa: Kaikki valot ollut päällä?

Auer: Näin ainakin poliisit on kertonut, ja niis kuvis on valot päällä. Et tota on ollu olohuoneessa ja sit on ainakin jonkinlainen valastus ollu siel takkahuoneen puolella.
------------------------------------------------
Naapurin mukaan Tähtisentiellä oli täydet valot päällä kello 1 yöllä.

Ensimmäisessä kuulustelussa Auer pohdiskeli olisiko Jukka ehtinyt laittaa valot päälle.
Kuitenkin häkeen Auer vastasi, että ei tunnista tunkeutujaa, koska 'se o pimeetä'.

Auerin 1.12.2006 antamat tuntomerkit tekijän kasvoista viittaavat siihen, että joitakin valoja on täytynyt olla: tekijällä hullun kiilto silmissä, pyöreä nenä, kookkaat ihohuokoset (Tannerin tunnistustilaisuudessa näistä ihohuokosista), myös kulmakarvoja Auer on pystynyt kuvailemaan (mitättömät).


Vähän lisää lainausta istunnosta 4.10.2013:

4.10. 2013 nauhan loppupuolella palataan siihen, miten nopeasti vieras tuli ikkunasta sisälle. Auer selittää, ettei hän ole tarkoittanut, että kaikki kävi hyvin nopeasti niin kuin hänen kertomuksistaan voisi päätellä - hän vain on kertonut tapahtumia peräjälkeen.

Valkama: Peruspöytäkirjassa on kysymys: "Kun ikkuna oli rikottu, mitä tapahtui välittömästi?" Te olette vastannut: Muistan että joku tulee sieltä sisälle nopeasti ja samalla hän on jo Jukan kimpussa..

48:30 - Auer: Niin se välittömästi on siinä kysymyksessä eikä mun...

Valkama:.. Niin kyllä, kyllä, minähän just sitä, että teiltä kysyttiin mitä tapahtui välittömästi piste ja kysymysmerkki. Ja sitten tulee 'Muistan että joku tulee sisälle nopeasti ja samalla hän on jo Jukan kimpus, ja sama sisältö on kaikissa teidän vastauksissanne tähän asiaan liittyen.

48:51 - Auer: Niin ja se seuraava mitä mä muistan sen jälkeen kun sitä lasia lenteli ja mä oon pelästyny niin seuraava muistikuva mikä mul o niin se on se että se on jo tulossa sieltä sisälle..(Valkama puhuu päälle..: niin-i..tietysti ihan loogisesti ajatellen) Mä en oo nähnyt sitä ..ku siel on myös PIMEETÄ ollu silloin niin niit havaintoja on ollut vaikea tehdä..

49:00 ( Valkama puhui edellä osittain päälle kohdassa 'nähnyt sitä'.. mutta sanat se on pimeetä ollu kuuluvat hyvin, samoin nämä Auerin sanat:..'havaintoja on ollut vaikea tehdä)
Tyttö puhui 1.12.2006 jotakin lukulampusta. Siis omassa huoneessaan olevasta lukulampusta?? Eihän siitä terassin oven vasemmalla puolella olevasta kierrettävästä säätimestä mitään 'lukuvaloa' kai laiteta, vaan kattovalot??

Joo, 'lukuvalo' jonka tyttö mainitsee, oli hänen huoneessaan:
1.12.2006
Puhuttelija: Ja siel oli äiti ja isi vaan sillon?
Puhuttelija2: Misä ne oli äiti ja isi sillon?
Lapsi:Ne oli nousseet sängystä.
Puhuttelija: Ne oli sängyn vieressä siis takkahuoneessa? Sit sä menit takasi. Mihin sä menit takasi?
Lapsi: Huoneeseeni. Sit mul niinko tota, ku mä.. Mul o lukuvalo, mä meinasin sytyttää sen, mut mä en uskaltanut. Mä pelkäsin, et siel on joku rosvo, ni jos se sit yrittää hyökät mun kimppuuni.
Puhuttelija: Joo.
Lapsi: Sit mää en ottanu sit ku mää menin uudestaan kattoon mää näin iskän lattialla.
Oli siis valot ja oli myös pimeetä :wink:

Selvisikö? :mrgreen:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
perusasiamies
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2015 8:12 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Tämä valoilmio onkin mielenkiintoista. Tarkastelen tässä viestissä tapahtumia siltä aikaväliltä, kun Auer on herännyt yöllä siihen asti kun hän on juossut keittiöön puhelimeen. Kutsun tätä aikaväliä nimellä T. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Auerin oman tarinan mukaan aikavälillä T talossa ei ole ollut mitään valoja päällä.

Jos unohdetaan tuo Auerin väite, että valoja ei ole ollut päällä T:n aikana, niin mielestäni käytännössä aikavälillä T on kolme mahdollisuutta valojen suhteen. Olettaen siis, että talo on ollut pimeänä kun aviopari on ollut nukkumassa, niin vaihtoehdot ovat:

1) Auer ja Jukka heräävät lasin rikkoitumiseen, mutta kumpikaan ei laita valoja päälle T:n aikana.

2) Auer ja Jukka heräävät lasin rikkoitumiseen, Jukka nousee ylös ja laittaa valot päälle.

3) Auer ja Jukka heräävät lasin rikkoitumiseen, Auer nousee ylös ja laittaa valot päälle.

Tuo vaihtoehto 3 on niin ristiriitainen, että jätän sen myös laskuista pois. Kaikkein loogisin vaihtoehto olisi mielestäni 2. Jukka nukkuu valokatkaisimen vieressä, niin hän todennäköisesti laittaisi valot päälle, kun alkaa kuulla jotain kolinaa terassin ovelta. Vaihtoehto 1 on myös mahdollinen. Myös se on mielestäni poissuljettu, että joku muu kuin Auer tai Jukka laittaisi valot päälle takkahuoneeseen.

Tarkastelen sitten vaihtoehdoista 1 ja 2 esiin tulevia ristiriitoja.

Ristiriidat vaihtoehdossa 1: Auer on kertonut hypänneensä sängyltä arkun yli lattialla, minkä jälkeen hän on juossut keittiöön soittamaan. Takkahuoneen lattian on kuitenkin oltava täynnä lasinsiruja tässä vaiheessa. Väänsin aiheesta hiljattain toisessa ketjussa, mutta mielestäni Auerin hypätessä sängyltä lattialle alastuloa ei voi tehdä päkiöiden varassa, joten kantapäihin pitäisi tällöin tulla lasinsirpaleista viiltoja. Ja varsinkaan kun huoneessa on pimeää, niin hän ei voi nähdä noita lasinsirpaleita hypätessään ja valita alastulopaikkaa sen mukaan missä on vähiten lasinsirpaleita. Lisäksi kun hän alastulon jälkeen lähtee kohti olohuonetta, niin eihän hän osaa pimeässä huoneessa kierrellä lasinsirpaleita. Kuitenkin Auerin jalkapohjissa oli naarmuja vain varpaissa. Lisäksi on mielestäni käsittämätöntä, että Jukka ei olisi valoja sytyttänyt päälle kun nousee ylös ja kuulee ikkunan rikkoutumisesta aiheutuvat äänet.

Ristiriidat vaihtoehdossa 2: Jos Jukka laittaa siis valot päälle kun nousee ylös, niin Auerin tarinan mukaan huppis on puukottanut Aueria aivan lähietäisyydeltä. Tällöin Auerin olisi pitänyt kristallinkirkkaasti nähdä huppiksen kasvot ja pystyä ne myöhemmin piirtämään paperille ainakin silmien ja nenän osalta. Lisäksi jos valot olisivat olleet päällä, niin Auerin olisi pitänyt myös nähdä murhaväline kun huppis hakkasi sillä terassinoven ikkunaa. Jos lasia lensi urakalla, niin ei se verho voinut siinä kohtaa enää olla edessä.

Eli jos annelisti valitsee vaihtoehdon 1, niin haluan kuulla selityksen seuraaviin kysymyksiin:
- Minkä ihmeen takia Jukka ei sytyttänyt valoja, kun kuuli että ikkuna särkyy?
- Miten Auer onnistui pimeässä huoneessa välttämään kantapäihinsä tulevat viiltohaavat kun hyppäsi sängyltä alas ja juoksi lasinsirpaleiden yli keittiöön? Jos huoneessa olisi valoisaa niin tuon haavattomuuden kantapäiden osalta voisin vielä joten kuten uskoa, mutta en oikein enää kun juoksu tapahtui pimeässä huoneessa.

Jos annelisti valitsee vaihtoehdon 2, niin haluan kuulla selityksen seuraaviin kysymyksiin:
- Miksi Auer ei nähnyt ikkunan rikkomisvälinettä?
- Miksei Auer pysty piirtäjän kanssa paperille piirtämään kuvaa huppiksen kasvonpiirteistä?

Todennäköisesti vaihtoehdon 2 pohtiminen on turhaa. koska annelistit ovat varmaan valinneet vaihtoehdon 1. Jos annelisti valitsee jonkun muun vaihtoehdon kuin edellä esitetyt 1 ja 2, niin toivoisin kuulevani, että missä kohti päättelyni menee vikaan.
Panu
Agentti Scully
Viestit: 699
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 4:08 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja Panu »

perusasiamies kirjoitti:mielestäni Auerin hypätessä sängyltä lattialle alastuloa ei voi tehdä päkiöiden varassa
Mitähän ihmettä tarkoitat? Kun laskeutuu päkiä edellä, jalkoihin kohdistuva tärähdys on vähäisin. Tätä voi itse testata nousemalla tuolille ja harppaamalla siitä maahan. Tai vaikkapa käymällä juoksemassa asvaltilla paljain jaloin, jolloin huomaa aika nopeasti, että juokseminen tuntuu mukavimmalta kun jalka tulee päkiä edellä maahan. Kantapää edellä on kaikkein vähiten mieluisa vaihtoehto.
perusasiamies kirjoitti:- Minkä ihmeen takia Jukka ei sytyttänyt valoja, kun kuuli että ikkuna särkyy?
Ulkona ja sisällä oli pimeää. Jos lahti pistää valot päälle, tämä ei auta häntä näkemään ulos vaan sen sijaan huppari näkee paremmin sisälle. Valojen päälle laittaminen sisälle olisi hupparille edullista. Sen sijaan lahdelle olisi ollut hyödyllisintä pistää kuistin valot päälle, jos sellaiset oli, jolloin hän olisi nähnyt paremmin hupparin ja huppari olisi menettänyt pimeänäkönsä.

Ei tämä silti tarkoita, ettei lahti valoja päälle pistänyt. Mahdollisia vaihtoehtoja ovat: lahti, auer, tytär ja huppari.
perusasiamies kirjoitti:- Miten Auer onnistui pimeässä huoneessa välttämään kantapäihinsä tulevat viiltohaavat kun hyppäsi sängyltä alas ja juoksi lasinsirpaleiden yli keittiöön?
Ei astunut lasin päälle. Astui vain osittain lasin päälle. Astui sellaisen lasin päälle, mikä ei viiltänyt. Silkkaa sattumaa siis.
perusasiamies kirjoitti:- Miksi Auer ei nähnyt ikkunan rikkomisvälinettä?
Vaikea sanoa. Oli hämärää ja verho saattoi olla edessä. Huppu saattoi jättää astalon ulos seinää vasten tullessaan sisään ikkunasta, mistä hän myöhemmin nouti tämän alkaessaan astaloimaan lahtea.
perusasiamies kirjoitti:- Miksei Auer pysty piirtäjän kanssa paperille piirtämään kuvaa huppiksen kasvonpiirteistä?
Auerilla oli ilmeisesti vaikeuksia nähdä hupparin kasvoja, koska kertoi muistaakseni jälkimmäisellä käyntikerralla pyrkineensä näkemään tämän kasvot. Entä mikä tällaisen kuvan hyöty olisi ollut?
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
perusasiamies
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2015 8:12 pm

Re: ÄÄNET ja VALO

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Panu kirjoitti:Mitähän ihmettä tarkoitat? Kun laskeutuu päkiä edellä, jalkoihin kohdistuva tärähdys on vähäisin. Tätä voi itse testata nousemalla tuolille ja harppaamalla siitä maahan. Tai vaikkapa käymällä juoksemassa asvaltilla paljain jaloin, jolloin huomaa aika nopeasti, että juokseminen tuntuu mukavimmalta kun jalka tulee päkiä edellä maahan. Kantapää edellä on kaikkein vähiten mieluisa vaihtoehto.
Tuo takkahuoneen sänky on aika korkea. Lisäksi Auer kertoo hypänneensä arkun yli lattialle, niin hän on vielä korkeammalta tullut alas kuin mitä tuo sänky on korkea. Ilman muuta olen sun kanssa samaa mieltä, että hypyn jälkeen päkiä koskettaa ensimmäisenä maata. Mutta mielestäni alastuloa ei voi tehdä noin korkealta siten, etteikö myös kantapää koskisi maata sen jälkeen kun päkiä on osunut ensin. Tätä siis yritän sanoa. Puolestaan taas todennäköisyys sille, että alastulokohdassa ei ole lasinsirua muuta kuin varpaan kohdalla on mielestäni lähes nolla noiden rikospaikkakuvien perusteella. Auerhan ei nää mihin hyppää, mutta silti naarmuja löytyi vain varpaista.

Jokainen voi tätä itse kokeilla. Jos oikein keskittyy ja yrittää, niin sain osan hypyn energiasta pois päkiän avulla ennen kuin kantapää koskettaa. En millään kertaa onnitunut omissa rekunstroinneissani tulemaan alas siten, että pelkästään päkiät koskettavat maata. Ja miksi Auer edes pinnisteli kovin imeyttääkseen suuren osan hypyn energiasta päkiöillään lattiaan, koska hänhän ei pimeässä edes näe lattian lasia ja jalkapohjiin tulevat haavat eivät varmaan ole suurin murhenaihe tuossa tilanteessa, kun huppis on pistänyt puukolla rintaan ja on kiire karkuun.
Panu kirjoitti:Ulkona ja sisällä oli pimeää. Jos lahti pistää valot päälle, tämä ei auta häntä näkemään ulos vaan sen sijaan huppari näkee paremmin sisälle. Valojen päälle laittaminen sisälle olisi hupparille edullista. Sen sijaan lahdelle olisi ollut hyödyllisintä pistää kuistin valot päälle, jos sellaiset oli, jolloin hän olisi nähnyt paremmin hupparin ja huppari olisi menettänyt pimeänäkönsä.

Ei tämä silti tarkoita, ettei lahti valoja päälle pistänyt. Mahdollisia vaihtoehtoja ovat: lahti, auer, tytär ja huppari.
Käsittääkseni Auerin ja tyttären tarina menee niin, että aluksi luultiin jonkun luonnonilmion aiheuttaneen lasin rikkoitumisen. No oli miten oli, kai se on mahdollista, että Lahti ei valoja laita päälle kun yöllä herää epäilyttävään kolinaan. Kyllä minä ainakin laittaisin, mutta ihmiset ovat erilaisia. Väite, että Auer on laittanut valot päälle ennen kuin hän juoksi puhelimeen on mielestäni hyvin ristiriitainen. Miksi hän olisi sen jälkeen uudestaan kiivennyt sängylle ja hypännyt sieltä lasimeren päälle? Huppari ei saa ovea auki kahvasta, mutta saa kuitenkin valot päälle takkahuoneessa, uskottavaa? Minusta ei.Tuo on tietysti mahdollista, että tytär on valot laittanut päälle.
Panu kirjoitti:Ei astunut lasin päälle. Astui vain osittain lasin päälle. Astui sellaisen lasin päälle, mikä ei viiltänyt. Silkkaa sattumaa siis.
Melkoinen sattuma, kun katselee millainen lasimeri tuolla takkahuoneessa on ollut. Eikä Auer ole voinut pimeässä lasia väistellä. Mutta hyväksyn, että sattuman piikkiin se voi toki silti mennä.
Panu kirjoitti:Vaikea sanoa. Oli hämärää ja verho saattoi olla edessä. Huppu saattoi jättää astalon ulos seinää vasten tullessaan sisään ikkunasta, mistä hän myöhemmin nouti tämän alkaessaan astaloimaan lahtea.
Tästä on varmaan väännetty täällä paljon ennenkin, mutta minusta on lähes mahdotonta, että Auer ei missään vaiheessa havaitse tuota toista murha-asetta, vaikka näkee kun sillä hakataan ikkunaa, ja Auer käy vielä useampaan kertaan takkahuoneessa katsomassa häkepuhelun aikana. No kai senkin voi sitten laittaa sattuman piikkiin.
Panu kirjoitti:Auerilla oli ilmeisesti vaikeuksia nähdä hupparin kasvoja, koska kertoi muistaakseni jälkimmäisellä käyntikerralla pyrkineensä näkemään tämän kasvot. Entä mikä tällaisen kuvan hyöty olisi ollut?
Oletan, että vitsailet, kun kysyt että mitä hyötyä olisi ollut siitä jos Auer olisi poliisin piirtäjän kanssa saanut hahmoteltua kuvan tappajasta.
Vastaa Viestiin