Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Veristi »

^Joo, ei täälläkään mitään varsinaisia uusia ajatuksia ole. Sirpan kanssa kyllä samoilta kärryiltä olen tippumassa: yllättävää tämä lsh-juttujen ja muiden pahoinpitelyjen käsittely samassa. Viitannee samoihin uhreihin, mutta onko niillä yhteinen motiivipohja, sitä en vielä osaa sanoa. Selityksiä Valhallan tavoin kaipaan.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Pahoinpidellyt voivat olla myös AA:n vanhemmat. Asia on voinut tulla julki vasta kaiken muun karmeuden yhteydessä. Ainakin kertaaleen on AA siellä saanut pultit. Miksei siis aiemminikin?
Nuotio & Äreät Tiput
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kyllä mielestäni kaikkien syytteissä olleiden rikosten kohteet voivat olla lapsia. Itse ainakin uskon niin. Pahoinpitely voi hyvin liitty lsh:n tai uhkailuihin.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Tara »

MissHolmes kirjoitti:Pahoinpidellyt voivat olla myös AA:n vanhemmat. Asia on voinut tulla julki vasta kaiken muun karmeuden yhteydessä. Ainakin kertaaleen on AA siellä saanut pultit. Miksei siis aiemminikin?
Siis aivan samaa mietin tuossa ja päätin tulla takaisin koneelle. Ajattelin, että tapaus, josta Anneli itse kertoo, että hän oli ottanut jollain tapaa yhteen äitinsä kanssa niin, että Annelin käsiin jäi jotain jälkiä (kynsien??), oli tuskin ensimmäinen. Muutenkin koko se kuvaus tuosta käsikähmästä...on ihan omituinen. Miksi kertoa äidistään noin? Noh, meillähän on vain Annelin kuvaus asiasta.

tarkemmin raivostumisesta vanhempien luona syksyn 2009 kuulusteluissa, 27.9:

.. V: Asuin lasten kanssa tilapäisesti tammikuussa 2007 kotonani. Isäni tuli tuolloin sanomaan minulle, että olen samanlainen laiska kuin ennenkin. Lisäksi hän mainitsi, etten tee kotonani mitään töitä. Raivostuin tästä isälleni silmittömästi ja päätin lähteä lasten kanssa Ulvilaan. Äitini sai kuitenkin estettyä tämän siten, että hän piti väkisin käsistäni kiinni ja ei päästänyt minua lähtemään. Muistan, että ranteisiini jäi äidin kynnenjälkiä.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 2A#p322476
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Tara »

Valhalla kirjoitti:Kyllä mielestäni kaikkien syytteissä olleiden rikosten kohteet voivat olla lapsia. Itse ainakin uskon niin. Pahoinpitely voi hyvin liitty lsh:n tai uhkailuihin.
Mutta minua ihmetyttää se, että v 2004 pahoinpitely on tapahtunut Turussa.. Keitä tuttuja Annelilla siellä olisi ollut? Vanhemmat? No on tosiaan voinut kurittaa jotain lastaan sielläkin, ja siellä he sentään muistaakseni joskus vierailivat lasten kanssa, lapset oli siellä hoidossakin joskus tarvittaessa.

Saapa nähdä tuleeko noista luetelluista syytekohdista mitään tarkempaa tietoa, muuta kuin sitten aikanaan KO:n päätöksen yhteydessä jotakin yleisellä tasolla. Jos lapset ovat kohteena kaikissa kohdissa (paitsi se eläinsuojelurikos), niin vähiin saattaa jäädä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Minä en ole törmännyt juttuun jossa esitettäisiin, että 2004 pahoinpitely olisi nimenomaan Turussa ja nimenomaan Annelin toimesta tehty.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja cicero »

Valhalla kirjoitti:Minä en ole törmännyt juttuun jossa esitettäisiin, että 2004 pahoinpitely olisi nimenomaan Turussa ja nimenomaan Annelin toimesta tehty.
Veristi sen taisi mainita mutta minäkään en ole tälläistä informaatiota mistään löytänyt...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Flammable
Poliisikoira Rex
Viestit: 260
Liittynyt: To Syys 01, 2011 3:20 am

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Flammable »

Valhalla kirjoitti:Minä en ole törmännyt juttuun jossa esitettäisiin, että 2004 pahoinpitely olisi nimenomaan Turussa ja nimenomaan Annelin toimesta tehty.
Oliko se torstain Iltasanomien paperiversio. Luki, että haastehakemuksen diaaritietojen mukaan kaikkien rikosten tekopaikka on Turku. Lehti mennyt jo paperinkeräykseen, että en pysty sen tarkempaa toteamaan. Tuolla LSH-ketjussa taavetti oli kertonut siitä torstaina, mutta omakin tietoni hetkeä myöhemmin pohjautui samaan lehteen.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Lähtöruutu kirjoitti:Laitan tähän muistin virkistämiseksi IL:n jutun 31.8.2011. Ikäänkuin näyttö olisi AA:n mielestä "vain" lasten kertomusten varassa, ja lapsethan puhuvat nyt mitä sattuu. Näin AA puhuu omista lapsistaan. Erityisesti hän tuntuu luottavan vanhimman lapsensa kertomukseen, joka taas tukee häntä, ja on siten tärkeää näytön kannalta.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011083 ... 3_uu.shtml
Tätä muistan itsekin ihmetelleeni että kovin kylmästi puhuu lapsistaan ja leimaa pienemmät valehtelijoiksi, sadunkertojiksi. Ja "hauskasti" kuitenkin vanhimman lapsen kertomukset, jotka tukevat Annelia, ovat tietenkin luotettavia ja totta. Häpeäkseni täytyy myöntää että en tiedä/muista minkä ikäinen esim toisiksi vanhin lapsi on ollut noiden uusien kuulustelujen alkaessa mutta ei ihan pieni kuitenkaan enää joten osannee kertoa kokemastaan ihan yhtä lailla kuin se vanhinkin lapsi. Ilmeisesti ainakin tuossa vaiheessa vielä vanhin lapsi edelleen tuki äitiään ja myös kummasteli nuorempien kertomuksia? Tai siinä uskossa Auer ainakin vaikutti olevan.

Yleistä pohdintaa lapsista, heidän muistoistaan ja niihin vaikuttamisesta.. Jos lapsilla ei ole selkeää kuvaa mitä kotona on tapahtunut niin toki asioita kertomalla ja vakuuttelemalla voi lapsen saada uskomaan melkein mitä vaan. Astetta vaikeampaa onkin sitten saada lapsi esittämään asia omana muistonaan kuulustelussa (ettei lapsi lipsauta johonkin väliin esim "niinkun se kertoi" tai "en nähnyt mutta se sanoi"). Siinäkin varmaan voi onnistua. Pienet lapset tuskin kuitenkaan kovin itsenäisesti seuraavat medioita ja poimivat sieltä yksityiskohtia joita sitten piirtelevät jossain valvotussa olosuhteessa. Oleellisesta ehkä onkin se onko lasten kertomuksissa/piirrustuksissa toistuvasti jotain sellaista jota ei ole julkisuudessa esitetty? Uusien syytteiden valossa vaikuttaisi siltä että on.
Lähtöruutu
Neuvoja-Jack
Viestit: 533
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 12:44 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Lähtöruutu »

Mulla on tässä viikonlopun paperi-IL, jossa luetellaan syytenimikkeet ja aikajaksot, mutta vuotta 2004 ei mainita lainkaan. Samoin oli jossain viime viikon Hesarissa. Onkohan tuo 2004 painovirhe?
taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja taavetti »

NIIn, no viikonlopun Iltalehti minullakin on edessäni ja vuosi 2004 siellä mainitaan.

Laatikossa Auer:näistä häntä häntä syytetään:
(...)
Törkeä pahoinpitely 15.6.2004 - 18.9.2009 Turku.

Lehdessä voi olla painovirhe, mutta kai se sama virhe olisi meidän kummankin Iltalehdessä?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

http://yle.fi/alueet/satakunta/2011/09/ ... 78045.html
Anneli Auer on vangittu todennäköisin syin epäiltynä uusista rikoksista Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa Turussa. Aueria epäillään useista uusista rikoksista, mm. törkeästä raiskauksesta. Epäilyt ajoittuvat vuosiin 2004-2009 ja rikosten epäillään tapahtuneen Raisiossa, Ulvilassa ja Turussa. Auer kiistää asianajajansa mukaan kaikki väitteet jyrkästi.
Netissä kyseessä ei ole ainakaan painovirhe.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194697 ... lassa.html
Tekojen uhreja epäillään olevan useita ja epäillyt teot ajoittuvat vuosien 2004 ja 2009 väliselle ajanjaksolle ja tekopaikat ovat Ulvilassa, Turussa ja Raisiossa.
Jos syyttäjä / oikeuslaitos on muuttanut ja täsmennellyt syytekohtien aikamäärityksiä niin on pieni varaus, että lehdistö yhdistelee väärin uutta ja vanhaa tietoa. Samaten lienee asia rikosnimikkeiden suhteet.
Lähtöruutu
Neuvoja-Jack
Viestit: 533
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 12:44 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Lähtöruutu »

taavetti kirjoitti:NIIn, no viikonlopun Iltalehti minullakin on edessäni ja vuosi 2004 siellä mainitaan.

Laatikossa Auer:näistä häntä häntä syytetään:
(...)
Törkeä pahoinpitely 15.6.2004 - 18.9.2009 Turku.

Lehdessä voi olla painovirhe, mutta kai se sama virhe olisi meidän kummankin Iltalehdessä?
Sorry, kyllä se vuosi 2004 on mainittu minunkin lehdessä. Lista on niin pitkä, että näin varmaan sen, miten toivoin olevan.
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Kyllä täytyy tunnustaa, että minuun on kirjoitustauon aikana iskenyt sirpa: otan ihan kritiikittömästi vastaan sen, mitä lehdissä lukee. Senkin mitä lehdissä ei edes lue. Tai saattaahan jossain jotain lukeakin. Joka tapauksessa taitaa olla hieman varhaista spekuloida asioilla, joista ei mitään kunnolla tiedä. Ihmetellä tietysti aina voi.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Jäin miettimään myös sitä, että milloin Lahti-Auer perhe muutti Ulvilaan?
Muutaman vuoden olivat asuneet ymmärtääkseni.



2002. Löytyihän se.
Eli täytyy olla tapahtunut muualla kuin pariskunnan omassa kodissa.
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin