Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

pikasso kirjoitti:Severin A:n ja nuusku-nellan kanssa juuri samat ajatukset. Onko taksari ollut muuttamassa Annelia, kun puoltavaa todistusvoimaa haettiin mm. tietoja Jukan kengistä ja muista tavaroista. :?:

Mikä myös pisti silmään taran -jees sulla on skanneri käytössä- niin Annelin oikeudessa oleminen miehen rinnalla, vaikka seurustelusuhde oli päättynyt kaksi vuotta sitten. Oikeutta käytiin 2010.
Mikä intressi olla miehen rinnalla?
Niin, totta. Ilmeisesti eivät sitten ainakaan mitenkään riitaisasti eronneet kun oli tukemassa. Kengistä kyseleminen on kummallinen yksityiskohta.
Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Tara »

nuusku-nella kirjoitti:
Valhalla kirjoitti:Perheeseen kuuluu neljä lasta, jotka olivat Jukan murhan aikaan 2-, 4-, 7- ja 9-vuotiaita. Nyt 8-, 10-, 13- ja 15 vuotiaat.
:oops: :lol:

Opinpa tarkistamaan lähteeni ennen kun kirjottelen. Mutta voin ylpeillä sillä että arvaukseni osui oikeaan. Minä kun jostain luin että vanhin olisi ollut Jukan kuoleman aikaan 11 v :| Pahoittelen sotkua. Ja kiitos tiedosta.

No nyt sitten taas saan ihmetellä että onko se nyt ihan aiheellista raportoida tuollaista sen ikäiselle lapselle?
Tota noin, tuosta nuorimmaisesta. Tämä lapsi on ollut n 2v 5kk jos ristiäiset vietettiin kesällä. Jos vaikka olisi syntynyt alkukesästä. 2v lapsen 2,5-v lapsen hahmotuskyvyssä voi olla jo aika iso ero. Puhetaito tuossa iässä kehittyy huimaa vauhtia, sanavarasto kasvaa joka ikinen päivä. Joskus olen jossain myös nähnyt kerrotun, että nuorin oli 2,5-v. No, voi olla pikkujuttu.

Ei ole tarkoitukseni alkaa väitellä mitä 2-2,5 voi muistaa. Itse muistan yhtä sun toista, irrallisia katkelmia aika arkisista asioista - esim miten en tykännyt jostain ruuasta enkä suostunut sitä syömään ja äitiä harmitti, kaikki temput se kokeili, vaan kun jotain en huolinut niin en. - Sinä se olet kanssa yksi enkä! Ekan joulupukin, joka oli ihan kauhean pelottava reikäsilmä lättänaama jne.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Hovioikeuden lausunnosta käy ilmi, että nuorimmaiselle haettiin korvauksia Auerilta 30.6.2022 saakka. Luultavasti näissä korvauksissa on sama kuin joissain muissakin etuisuuksissa, eli sen kuukauden loppuun, jolloin täyttää 18. Ts. nuorimmainen lienee syntynyt kesäkuussa ja on saattanut olla lähelle 2 1/2-vuotias murhan aikaan.

(Itse muistan veljeni syntymän, olin tuolloin 2,5 vuotias perheen ainokainen, niin "järkyttävää" oli se.)
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Ymmärtäisin, että tuossa laittamassani listassa on huomioitu vain täydet vuodet.
Kartsa68
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 9:40 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Kartsa68 »

Karmeessa tilanteessa ollaan. Olen aina pitänyt lasten hyväksikäyttäjiä alimpana saastana mitä voi olla. Hyvää asiassa on ainostaan seikka, että tuo pariskunta on nyt oikeuden edessä.

Syksyllä paloi käämit, kun tänne eksyin lukemaan ja kommentoimaan Auer-vasikoiden lässytyksiä. No yksi vasikka nelisti heti letit suorina modelle parkumaan bannia meikäläiselle.

Sitkein Auer Funclub varmaan vieläkin kuvittelee, että moinen syyterykelmä olis edelleenkin poliisin sepitelmää. Oli jo syksyllä selvillä, että raju ceissi on edessä. Varsinkin, kun syyttäjä toivoi lasten puolesta, ettei tapaukset tulisi koskaan julkisuuteen. Kertoi normaalilla lukutaidolla varustetulle enemmän kuin tarpeeksi missä liikutaan. Paitsi vannoutuneille auerilaisille.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Tässä on monta omituista pointtia, eikä vähiten se, että eron jälkeen Anneli on ostanut suharille brätkän ja käynyt vielä oikeudessa tukemassa.

Tietääkö Suhari totuuden? Onko hän ''auttanut'' Annelia ''todistajien hiljentämisessä''? Ja Anneli on korvannut palveluksia.

Taksarin muutettua Turusta Helsinkiin, on AA joutunut jatkamaan ''todistajien hiljentämistä'' itsenäisesti, väkivaltaa ja uhkailua käyttämällä.

Ehkä ajatuksena on voinut alun alkaen olla sekin, että toinen kamala tapahtuma hukuttaa toisen muistot.

Tämä on karmeudessaan jotain niin kuvottavaa, että olisin toivonut käräjäoikeuden tuomion jääneen voimaan ja näiden asioiden käsittelyn tapahtuneen vai terapiassa ja poissa suurelta yleisöltä.
Nuotio & Äreät Tiput
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja cicero »

Suhari on varmaankin ollut Annelille sellainen "luottomies" jonka kanssa saattoi olla oma itsensä. En tiedä onko hänellä sen enempää tietoa Annelin surmayön tekemisistä mutta varmaankin Anneli on hänen kanssaan vapautuneesti tuonut esille pimeää puoltaan. Syytteistä päätellen pariskunnan arkeen on sisältynyt sellaista toimintaa joka on omiaan vaikkapa kiristykseen.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Auer-fanclubiin kuuluvia on vielä Suomessa paljon, kun katsoo muitakin kuin tätä keskustelupalstaa. Eivät he muita pahempia ole. Ovat vain nähneet tapauksessa jonkinlaisen salaliittoteorian ja löytäneet todisteita sille, miksi surmatyön tekijä ei voi olla AA. Tämä on tietysti helppoa, koska tarkimminkin dokumentoidussa tapauksessa on epäilyksen varaa ja tämä ei ole niitä tarkimmin dokumentoituja tapauksia.

Naakka totesi äskettäin, että on avoin kaikille teorioille. Minusta ei missään tapauksessa ole. Hän on esittänyt jo hyvin varhain oman käsityksensä siitä, miten hätäpuhelu todistaa että AA ei voi olla surmaaja. Sen pituinen siis se.

Turre on keksinyt kaikki mahdolliset temput, millä huppumies olisi näkymättömissä ja kuulumattomissa aina kulloisiakin odotuksia vasten.

Tupla on muuten vaan ollut pihalla, mutta kurkistellut sieltä sisälle ja käynyt oikeudenkäynnissä, joten hoksaaminen ei ole ainakaan kengännumerosta kiinni.

Veristi ja Sirpa ovat löytäneet toisensa, joten tässä kohtaa happy end tapahtui jo tarinan puolivälissä.

Tämä toinen oikeudenkäynti tuskin oli kenenkään odotuksissa. Se osoittanee kuitenkin sen, että AA:n muistinmenetykseen ei ole luottamista. Walks like a duck, talks like a duck, is a duck. Näin sen voisi tiivistää.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Niin, ei siitä kauaa ole kun täälläkin oli karnevaalitunnelmissa juhlimassa edellä mainittujen bilekaveriensa kanssa vielä mm reorreva ja matula. Mutta jos todella pohtisi tätä fan-clubia niin Joutsenlahdella luulisi nyt olevan todella kuristava pala kurkussaan.

Jos tämä syytteissä esitetty helvetti osoittautuu todeksi niin miltä kaikelta lapset olisikaan säästyneet jos rikospaikka- ja alkututkinta olisi vain tehty ammattimaisesti. Ensin todistavat isänsä veristä kuolemaan. Pohtivat voiko äiti todella olla tuo isän teurastaja. Seuraavat raastavaa tutkintaa. Ja kohtaavat nämä nyt mainitut kauhut. Siinä sitä on lapsuuden kokemuksia edelleen kerrottavaksi.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja skoone »

MissHolmes kirjoitti:Tässä on monta omituista pointtia, eikä vähiten se, että eron jälkeen Anneli on ostanut suharille brätkän ja käynyt vielä oikeudessa tukemassa.

Tietääkö Suhari totuuden? Onko hän ''auttanut'' Annelia ''todistajien hiljentämisessä''? Ja Anneli on korvannut palveluksia.

Taksarin muutettua Turusta Helsinkiin, on AA joutunut jatkamaan ''todistajien hiljentämistä'' itsenäisesti, väkivaltaa ja uhkailua käyttämällä.

Ehkä ajatuksena on voinut alun alkaen olla sekin, että toinen kamala tapahtuma hukuttaa toisen muistot.

Tämä on karmeudessaan jotain niin kuvottavaa, että olisin toivonut käräjäoikeuden tuomion jääneen voimaan ja näiden asioiden käsittelyn tapahtuneen vai terapiassa ja poissa suurelta yleisöltä.
Mulla on aika vilkas mielikuvitus. Nyt mulle iski mieleeni sellainen ajatus; mitä jos AA tunsi suharin jo ennen kuin tutustui Jukkaan? Olisiko pieni mahdollisuus, että suhari olisi sukua vanhimmalle tyttärelle?
Muista lähdekritiikki!
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja cicero »

ihan noin pitkälle ei oma mielikuvitus lennä kuin Skoonella mutta niin pitkälle kuitenkin että alan uskoa Suharin ja Annelin tunteneen jo ennen Jukkaa, ehkä välissä oli vuosia etteivät olleet turhan paljon toistensa kanssa tekemisissä mutta kun Jukka kuoli niin taksari riensi apuun...spekulointia.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja jmit »

Kiintoisaa on, etta valtiovalta ilmoittaa, etta seksirikokset ja murha eivat liity toisiinsa mitenkaan. Mistahan valtio sen tietaa? Faktana asiaa ei tieda muut kuin Annu itse.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä kyllä tällä hetkellä toivon sydämestäni, että nämä nyt esillä olevat syytökset eivät osottaudu todeksi. Uhrien takia.
Tämä alkaa jo olla niin kuvottavaa, että kyyneleet tulee silmiin.

jmit: Nehän ei liity toisiinsa rikoksina. kummastakin lankeaa oma tuomionsa.
Ja hyvä niin.

Syy-seuraus-yhteys varmasti löytyy. Mutta rikosaoikeudellisesti se ei vielä tässä vaiheessa liity asiaan.

Se tullee esille siinä vaiheessa, kun murhatuomiota käsitellään uudelleen.
Nuotio & Äreät Tiput
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Itse olen yhä sillä kannalla, että Jukan murha ja lsh-juttu ovat erillisiä, vaikka nyt näyttääkin siltä, että raiskaukset ja pahoinpitelyt käsitellään yhdessä nipussa. Katsoisin, että taksisuharin on ollut helppo saada Anneli mukaan touhuihinsa, koska on tavalla tai toisella päässyt Annelin salaisuudesta selville. Psykologinen kynnys mennä mukaan taas on Annelille ollut tässä vaiheessa huomattavasti matalampi kuin ennen surmatekoa.

Pardonille tiedoksi: annat ymmärtää, että kuuluisin jotenkin Auer -fan clubiin, vaikka totuus on että fanitan yksinomaan Sirpaa. Taustanauhan etsintä yhdistää meitä lujasti. Naakankin uskoisin olevan vain askeleen päässä kohti taustanauhateoriaa - askel on toki lyhyt mutta vaatii tiettyä rohkeutta.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Varsinais-Suomen käräjäoikeus 2012

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

jmit kirjoitti:Kiintoisaa on, etta valtiovalta ilmoittaa, etta seksirikokset ja murha eivat liity toisiinsa mitenkaan. Mistahan valtio sen tietaa? Faktana asiaa ei tieda muut kuin Annu itse.
"Valtio" taisi ilmoittaa, että nyt tuleva käsittely ei liity Jukan murhaoikeudenkäyntiin ja korkeimman valituslupa-anomukseen. Ymmärtäisin, että syystäkin, koska lasten oikeudet eivät voi olla kiinni siitä miten murhan oikeudenjako etenee. Eli ns oikeutta jaetaan toisistaan riippumatta.

Aivan toinen asia on sitten tuleeko nyt ilmi aineistoa joka liittyy murhaan.
Vastaa Viestiin