Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jemma kirjoitti:Etp:ssä on asiasta Anneli Auerille kuulustelussa esitetty kysymys:

Onko mahdollista, että liinavaatteisiin olisi voinut tulla kuraa tai muuta ainetta lasten aiheuttamana?

Anneli Auerin vastaus:

On mahdollista, että lapseni ovat tuoneet liinavaatteisiin jotain sinne kuulumatonta.Tulimme usein takaovesta eli terassinovesta sisään ulkovaatteissa ja aina sänky ei päivisin ollut pedattuna ja siten on mahdollista, että lasten ulkovaatteista on jotakin voinut tarttua liinavaatteisiin.
Tässä edellä jälleen esimerkki hyvin tarkoitushakuisesta kysymyksestä, jonka kuulusteleva poliisi on syyllisenä pitämälleen Anneli Auerille esittänyt. Auerin vastaus on käsittääkseni rehellisen ihmisen vastaus, vaikka tässä kohdassa olisi mielestäni pitänyt vastata aivan toisella tavalla.

Minulla nimittäin on suuri epäilys, että kura liinavaatteissa olisi voinut olla peräisin tappajan kengistä. Onko tietoa tarkalleen, missä kohtaa kuraa on havaittu liinavaatteissa? Minusta tappaja on voinut ottaa sängystä tukea nostamalla toisen jalkansa sängyn laitaa vasten siinä vaiheessa, kun hän on kiskonut sängyn jalkopäässä verissään maannutta Jukka S. Lahtea lattialle. Lahti on yrittänyt tässä tilanteessa tarrata sängystä kiinni, jolloin sänky on raahautunut paikaltaan, mikä voidaan havainnoida häketallenteelta kuuluvana laahaavana äänenä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

vintercider
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Joulu 22, 2014 12:00 am

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja vintercider »

Tara kirjoitti:^ Hyvinkin mahdollista. Ja varmaan on kuulustelijan päässä pyörinyt vaikka mitä..On sitten jatkanut ja katsonut että mitähän sieltä vielä tulee jne.. On niin helppo sanoa ulkopuolelta jälkeen päin, olisit nyt kysynyt uudestaan ja tarkemmin siitä ja siitä. Itse en ole kuulustellut koskaan ketään mistään syystä.. no ehkä koiraani, että missä mun sukat, saapas jne.

Tunnustus on kirjoitettu puhtaaksi, se on totta. Se ei ole autenttinen sanan varsinaisessa merkityksessä.
No mä olen miettinyt kotiäiti-Annumammaa joka noina aikoina bloggasi perhe-elämästään... Onhan tästä jo aikaa siis. Sun on pakko sitten tavallaan astua ulkopuoliseksi tarkkailijaksi oman elämäsi suhteen ja kun poliisit tulee tekee kotietsinnän, niin sä sitten selittelet niille kuulustelutilanteessa että vessan kaapissa oli 20 tyhjää punakorkkista dödöpurtiloa, koska ajattelit askarrella lasten kanssa niistä joulutonttuja, ja mitä kaikkea muuta vähintäänkin epäilyttävää... Ja kotiätinä mun maailma on täällä, kotona, ja irtaudun tästä todellisuudesta siinä mielessä että näen mun oman maailmani ulkopuolisen silmin... Ja oon rakentanut siitä kodista mun tarinan jonka olen jakanut siis halunnut jakaa... En mä ollut Ulvilassa silloin, voin todistaa sen(!) 8) aukottomasti mutta joskus tän elämän varrella joutunut tilanteisiin joissa ikäänkuin ... näkee kotinsa toisen silmin. Joo jos ois sanasta sanaan nauhoite niin ois eri vai meniks se just niin et jossain tilassa alkaa kertoo tarinaa ja joku sanoo sä valehtelet.
N

Avatar
Päämiäs
Neuvoja-Jack
Viestit: 525
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 3:25 pm
Paikkakunta: Ei voi virkavaltaa muuten opettaa kuin viedä saunan taakse ja lopettaa
Viesti:

Laiton johdattelu esitutkinnassa graduHY2014 Riina Karma pro

Viesti Kirjoittaja Päämiäs »

Eikös tätä vielä ole ollut? Haku kieltäytyy valtakunnarikollinen Tissisen pahasta Karmasta 8o.
Pontimena ollut Ulvilan aivopestyt "tunnustukset", mutta kirjoittaessaan 2013 likalla ollut ymmärrettävästi täysin harhaiset ennakkokäsitykset s.4-5. Jatkotekstissä Ulvilaa ei mainita, MIKSEI ??? Rajattu aikuisten esitutkintakuulusteluihin ja muuten perusteellista työtä. 1998 väitetty ettei Suomessa tule vääriä tunnustuksia, jollainen ei-missään-muussa-maassa harha tietenkin hälytysmerkki. Skitsofreenikko Saarakin tunnustanut ummet ja lammet Pravdan luontaismaksureporttarittarille.
Oliko ensimmäinen Ulvilaan liittyvä oppityö?
Missä viipyvät väitöskirjat Ulvilan Oikeusmurhista ???


Riina Karma. Esitutkinnassa käytetty johdattelu: merkitys, ilmenemismuodot sekä keinot sen käytön estämiseksi ja havaitsemiseksi // Helsingin yliopisto, 2014
https://helda.helsinki.fi/bitstream/han ... 202014.pdf
Prosessioikeus Pro gradu -tutkielma 14.5.2014
XI + 86 s.
Tiivistelmä/Referat – Abstract
Tutkielmassa tutkitaan ”tavallisten” aikuisten todistajien ja rikoksesta epäiltyjen esitutkintakuulusteluissa käytettyä johdattelua ja sen merkitystä rikosprosessissa. Tutkielman tarkoituksena on niin ikään tutkia sitä, mitä keinoja voimassa oleva esitutkintalainsäädäntömme tarjoaa tämän johdattelun ja sen vaikutusten estämiseksi ja havaitsemiseksi sekä pyrkiä selvittämään sitä, miten nämä keinot toimivat käytännössä. Kysymys esitutkintakuulustelujen asianmukaisesta toimittamisesta ja sen jälkikäteisen todentamisen tarpeesta on tullut oikeudenkäynneissämme esille etenkin rikoksesta epäiltyjen osalta. Tämän lisäksi esitutkinnassa käytetty johdattelu on aiheena noussut huomion kohteeksi myös Ulvilan murhasta seuranneiden oikeudenkäyntien yhteydessä. Aiheeseen liittyy siten tutkimuksellista mielenkiintoa ja tarvetta.

Tutkielman alussa pyritään luomaan lukijalle käsitys siitä toimintaympäristöstä, jossa todistajien ja rikoksesta epäiltyjen esitutkintakuulusteluissa ylipäätään toimitaan. Tämän jälkeen siirrytään arvioimaan esitutkintakuulustelujen asianmukaisen toimittamisen merkitystä ja sitä, miksi juuri esitutkinnassa onnistuneesti käytetyllä johdattelulla voidaan katsoa olevan merkittävä asema koko rikosprosessin jatkon ja jopa sen lopputuloksen kannalta. Sen jälkeen siirrytään tutkimaan johdattelua ilmiönä ja pyritään tätä kautta hahmottamaan sitä, minkälaisin keinoin sen käyttöä voidaan ylipäätään pyrkiä torjumaan ja havaitsemaan. Tämän jälkeen käsitellään esitutkintalain johdattelun estämiseksi ja havaitsemiseksi tarjoamia keinoja sekä arvioidaan sitä, miten ne toimivat tutkimusaiheeni näkökulmasta käytännössä.

Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että esitutkintakuulusteluilla ja niistä syntyvillä kuulustelukertomuksilla on edelleen merkittävä asema käytännön oikeuselämän kannalta. Siihen, mitä kuulusteltava esitutkinnassa kertoo vaikuttaa muiden syiden ohella keskeisesti kuulustelijan ja kuulusteltavan välisen kommunikaation sisältö. Kommunikaation sisältöä ei ole kuitenkaan mahdollista kontrolloida täysin etukäteen, minkä vuoksi erilaiset esitutkintalain suojakeinot ovat tarpeen kuulustelujen asianmukaisen toimittamisen ja tallettamisen varmistamiseksi. Etenkin kuulustelujen tallentamisvelvoitteen laajentamista olisi syytä harkita tulevaisuudessa.
PERU_Viimeinen_virhe_turha_F35romut_HX-maanpetos=35mrd_ikivelkaorjuutemme._-Kaikki_blogistit_tietää_Auer_syytön
anneliauerkirjoittaa.blogspot.fi
seppo-isotalo
RadioRockKorporaatio-tenttaus._Suomiareena_pätkä:
youtube.com/watch?v=FH9CGJFLoMk
Syyttömien_KKOikeusmurhat_valeraiskauksista
areena.yle.fi/1-3719531
2298417
2104198
mtv.fi/katso/20618268
Syytön_taksikuski_10v_vankilaa_raiskausvalheista
anneliauer.com
mikkoniskasaari.fi
puheenvuoro.uusisuomi.fi/?s=auer
fi.wikipedia.org/wiki/Ulvilan_surma
Salasana_ulvila_Lataa_ILMAISEKSI_Faktakirja2_Miten_poliisi_väärensi_Auerin_murhaajaksi

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

vintercider kirjoitti:[ ja kun poliisit tulee tekee kotietsinnän, niin sä sitten selittelet niille kuulustelutilanteessa että vessan kaapissa oli 20 tyhjää punakorkkista dödöpurtiloa, koska ajattelit askarrella lasten kanssa niistä joulutonttuja, ja mitä kaikkea muuta vähintäänkin epäilyttävää...

Toisaalta:
niitä tyhjiä pulloja oli 15 kpl, ja ne löytyivät vaatehuoneen kaapista ja niiden päiden väreistä ei ole ollut mitään tietoa ja niistä tehtiin näitä:
http://www.perhekerho.net/joulu/tonttu.htm

Mut onhan se kauhean epäilyttävää ja ilkeää ettei heitä pulloja roskiin. Murhaaja mikä murhaaja.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

matahari
Jack Bauer
Viestit: 932
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 11:29 am
Paikkakunta: Pori

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matahari »

Miksi kukaan ikinä tunnustaisi tällaisen rikoksen, jos ei sitä ole tehnyt. Ei mene läpi, että kahdesti tunnustaa, ja vielä lapselleen.
Ei ikinä, ei ainakaan kylmähermoinen Anneli. Fyysisillä kuulustelu"tekniikoilla" saadaan tunnustus kenestä vaan, mutta nyt ei ollut kyse siitä.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

matahari kirjoitti:Miksi kukaan ikinä tunnustaisi tällaisen rikoksen, jos ei sitä ole tehnyt. Ei mene läpi, että kahdesti tunnustaa, ja vielä lapselleen.
Ei ikinä, ei ainakaan kylmähermoinen Anneli. Fyysisillä kuulustelu"tekniikoilla" saadaan tunnustus kenestä vaan, mutta nyt ei ollut kyse siitä.
No, omien sanojensa mukaan oli ollut 5 päivää nukkumatta ja oli jotkut lääkärinpaperitkin jo saanut, että alkaa olla hieman enemmän kuin väsynyt.

Miksi Anneli ”tunnusti”? Hän kertoi, että koska poliisi oli kertonut, ettei ääninauhalta kuulu poistumista ja että koira ei saanut vainua kenestäkään, oli alkanut epäillä että on itse surmaaja. Kuitenkin hän edelleen sanoi pystyvänsä kuvailemaan ulkopuolisen huppumiehen, jonka näki. Hän luuli tulleensa hulluksi.
Poliisi ei kertonut, ettei koiraa edes käytetty tontilla eikä tontin eturajalla. Lisäksi Auerille valehdeltiin, että Amanda oli kertonut hänen ja Jukan riidelleen, vaikka tämä ei ollut sellaista sanonut. Veljelleen Auer sanoi puhelinkeskustelussa (joka salakuunneltiin), että poliisi oli kertonut, että voi tulla täysi blackout eikä muista mitään. Veli vielä vakuutteli, ettei Anneli ole syyllinen, ja Anneli sanoi, että mutta jos hän on, niin haluaa kyllä sitten vastuun kantaa.

Kuulustelukertomus 8.10.2009:

Merkitään, että asianajaja M:ia pyydetään esittämään mahdollisia kysymyksiä.

M: Kerroit mm. koirajutun vuoksi alkaneesi uskoa, ettei talossa ole ollut ulkopuolisia henkilöitä. Minkä muiden seikkojen perusteella olet alkanut uskomaan, että olet surmatyön tekijä?
V: Ääninauhalta ei kuulu, että ulkopuolinen poistuisi makuuhuoneen rikotusta ikkunasta ja kylpyhuoneen ovesta ei ole voinut päästä pois. Olohuoneen läpi ei ole kukaan voinut poistua, koska minä ja Axxxx olimme keittiön/olohuoneen puolella.
M: Olet kuvannut ulkopuolisen henkilön seikkaperäisesti. Onko tämä muistikuva edelleen sama ja osaisitko edelleen kuvata tämän samalla tavalla?
V: Kyllä osaisin.
M: Miksi omasta mielestäsi tarvitset psykologia?
V: Haluan keskustella näistä muistamattomuus asioista ja selvittää, mitä minun päässäni on tapahtunut. Lisäksi haluan keskustella tämän hetkisestä olotilastani.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

matahari
Jack Bauer
Viestit: 932
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 11:29 am
Paikkakunta: Pori

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matahari »

Aina löytyy selityksiä. Ei se Anneli ole eka rikollinen joka tunnustuksensa peruu.
Se että kertoo myös _yksityiskohtia_tapahtuman etenemisestä, ei tue väitettä suuresta väsymyksestä ja sen myötä tehdystä tunnustuksesta.
Ei mene naakka läpi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jukan kahta sisarta on kuulusteltu poliisin toimesta mielestäni omituiseen ajankohtaan, eli 16.10.2008. Toinen sisarista on kuulustelunsa lopussa kertonut, että "tekijä saattaa tulla hyvinkin läheltä Jukkaa". Hän ei käsittääkseni ole todellakaan tarkoittanut tässä saattaa Annua epäilyksenalaiseksi, mutta luulen, että tämä tietty kolmikko (T.S., J.H. ja P.K.) on tulkinnut tämän vahvistukseksi omille ennakkoasenteellisille syyllisyyskäsityksilleen.

Osaako kukaan vastata, miksi juuri näitä kahta sisarta kuulusteltiin 16.10.2008? Tutkinnanjohtajuus oli vaihtunut PK:lle 1.8.2008 lähtien. Anneli Auerin asema on muutettu rikoksesta epäillyksi virallisesti vasta 9.2.2009.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Emilia_
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: La Elo 13, 2016 5:51 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Emilia_ »

matahari kirjoitti:Aina löytyy selityksiä. Ei se Anneli ole eka rikollinen joka tunnustuksensa peruu.
Ja valemuistojen aikaansaama väärä tunnustus ei ole mahdottomuus. Tietysti Anneli perui väärän, paikkaansapitämättömän tunnustuksen, mutta valitettavasti syyttäjät silti uskoivat siihen ja pitivät sitä totena. Antiannelistit uskovat edelleen väärään tunnustukseen ja muihin syyttäjän valheisiin.

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Tässä nostetaan taas esiin ne Mannerin avuttomat kysymykset, joiden oisi pitänyt torjua se että hänen asiakkaansa oli tunnustanut surmanneensa miehensä. Oikeita kysymyksiä olisi ollut vaikka kuinka paljon koska Annelin tunnustus oli niin hataralla pohjalla. Sitä tuki oikeastaan vain muistinmenetys, hän ei pystynyt muistamaan kuinka surmatyö tapahtui. Mannerin tehtävänä oli muistin palauttaminen, joka johtaisi sellaiseen sotkuun, että Anneli ei surmannut miestään. Ilmeisesti Mannerilla oli mielessä se että tunnustetaan perheriidan aikana, Jukan aloitteesta tapahtunut surmaaminen

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sisotalo kirjoitti:Tässä nostetaan taas esiin ne Mannerin avuttomat kysymykset, joiden oisi pitänyt torjua se että hänen asiakkaansa oli tunnustanut surmanneensa miehensä. Oikeita kysymyksiä olisi ollut vaikka kuinka paljon koska Annelin tunnustus oli niin hataralla pohjalla. Sitä tuki oikeastaan vain muistinmenetys, hän ei pystynyt muistamaan kuinka surmatyö tapahtui. Mannerin tehtävänä oli muistin palauttaminen, joka johtaisi sellaiseen sotkuun, että Anneli ei surmannut miestään. Ilmeisesti Mannerilla oli mielessä se että tunnustetaan perheriidan aikana, Jukan aloitteesta tapahtunut surmaaminen
Kiinnitä, sisotalo, huomiosi viestissäni esiintyviin Jukan siskojen kuulusteluihin. Ne, joista olen kiinnostunut, tehtiin jo syksyllä 2008, eli suunnilleen vuosi ennen Mannerin astumista kuvioihin. Ottaisin hetkenä minä hyvänsä Mannerin omaksi puolustusasianajajakseni, koska hän on toiminut koko ajan asiallisesti ja kuten rehellisen lakimiehen kuuluukin.

Muistutan sisotaloa seuraavasta asiasta:

Porin käräjäoikeus on määrännyt oikeudenkäynnistä rikosasioissa annetun lain
2 luvun 1 § :n 2 momentin 2-kohdan nojalla Auerin puolustajaksi
asianajaja Juha Mannerin 23.9.2009 lukien.

Muistutan myös, että Anneli Auer ja Manner ovat hyvissä ajoin ennen Ulvilan ensimmäisen murhaoikeudenkäynnin alkua kiistäneet, että Anneli Auer olisi milläänlailla vahingoittanut miestään. Se, että poliisi on painostanut Annelia tunnustamaan murhan sijasta tapon, ei tee Annelista syyllistä tekoon, johon hän on edelleen syytön. Jukka S. Lahden murhasi mieshenkilö, jonka tekemisiä poliisi ei jostain ainakin minulle tuntemattomasta syystä halua tutkia.

Kerro sinä, sisotalo, kuka sinun mielestäsi Jukan murhasi. Kai sinullakin on siitä omat käsityksesi, kun kuitenkin pidät Annelia syyttömänä. Sinä ja minä olemme täysiä amatööripuolustajia, mutta Manner on kovan luokan ammattilainen, vaikka yrität väittää jotain muuta.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

[quote="Pieni liekki"
Kerro sinä, sisotalo, kuka sinun mielestäsi Jukan murhasi. Kai sinullakin on siitä omat käsityksesi, kun kuitenkin pidät Annelia syyttömänä. Sinä ja minä olemme täysiä amatööripuolustajia, mutta Manner on kovan luokan ammattilainen, vaikka yrität väittää jotain muuta.[/quote]

En millään voi verrata akateemista pitkän linna tutkijaa amatööriin Murha.infossa. Varsinkin kun heti syksystä 2011 olin täytin vakuuttunut Annelin syyttömyydestä ja olen sitä nyt 3.000 kertaa perustellut. Teesini oli juuri syyttömyys ja se on antanut hienon tuloksen.

Amatöörin ja ammattilaisen erottaa siinä, että ammattilainen valitsee aiheen , muodostaa siitä teesin ja ryhtyy töihin. Amatööri puuhaa yhden asian kimpussa, vaikka nyt Annein syyttömyyden ja siten kun asia on vielä aivan kesken ryhtyy arvaileman kuka murhasi Jukka Lahden. Minä en asiaan ole puutunut, enkä tule puuttumaan. Minulla on menossa aivan toiset projektit.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sisotalo kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti: Kerro sinä, sisotalo, kuka sinun mielestäsi Jukan murhasi. Kai sinullakin on siitä omat käsityksesi, kun kuitenkin pidät Annelia syyttömänä. Sinä ja minä olemme täysiä amatööripuolustajia, mutta Manner on kovan luokan ammattilainen, vaikka yrität väittää jotain muuta.
En millään voi verrata akateemista pitkän linna tutkijaa amatööriin Murha.infossa. Varsinkin kun heti syksystä 2011 olin täytin vakuuttunut Annelin syyttömyydestä ja olen sitä nyt 3.000 kertaa perustellut. Teesini oli juuri syyttömyys ja se on antanut hienon tuloksen.

Amatöörin ja ammattilaisen erottaa siinä, että ammattilainen valitsee aiheen , muodostaa siitä teesin ja ryhtyy töihin. Amatööri puuhaa yhden asian kimpussa, vaikka nyt Annein syyttömyyden ja siten kun asia on vielä aivan kesken ryhtyy arvaileman kuka murhasi Jukka Lahden. Minä en asiaan ole puutunut, enkä tule puuttumaan. Minulla on menossa aivan toiset projektit.
Pidätkö itseäsi akateemisena pitkän linjan tutkijana Ulvilan murha-asiassa? Siinä tapauksessa olen kyllä kiinnostunut lukemaan tieteellisiä julkaisujasi ja haluaisin mielelläni nähdä todisteita mahdollisesta perehtyneisyydestäsi esimerkiksi lasten kertomusten luotettavuuteen.

Minun täytyy sanoa, että kyllä minä luotan todistajien kertomusten luotettavuuden arvioinnissa kovan luokan asiantuntijoihin, kuten esimerkiksi Åbo Akademin professori Pekka Santtilaan, jonka CV:tä varmasti moni tutkija katsoo ihaillen ja kenties kadehtienkin (http://abo.academia.edu/PekkaSanttila/CurriculumVitae).
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Pieni liekki kirjoitti:...
Minun täytyy sanoa, että kyllä minä luotan todistajien kertomusten luotettavuuden arvioinnissa kovan luokan asiantuntijoihin, kuten esimerkiksi Åbo Akademin professori Pekka Santtilaan, jonka CV:tä varmasti moni tutkija katsoo ihaillen ja kenties kadehtienkin (http://abo.academia.edu/PekkaSanttila/CurriculumVitae).
Häh Î Santtilahan puhuu Pekka Lehdon Murhamysteerissä ihan roskaa, oli sekottanut toisiinsa Jens Kukan ja peite-poliisin!

Kuva

Psykologian professori ja puolustuksen asiantuntija Pekka Santtila lausuu dokumentissa n kohdassa 56:00 seuraavaa:

''Tää on siinä mielessä ihan uniikki tapaus, että tapahtuu tällaista satanistis-ritualistis-seksuaalista hyväksikäyttöä ja pahoinpitelyä perheessä, jossa on poliisi paikalla''.

Santtila puhuu selvästikin vuodesta 2009!
Hän on väärässä!
LSH-rikos-tuomiossa rikosten tapahtuma-aika päättyy 31.7.2008!
Rikosten alkamisajankohta oli marraskuu 2007.

Välillä marrasluu 2007 - heinäkuu 31.2008 Auerin perheen kanssa eli työtön Jens Kukka, eikä suinkaan poliisi, kuten Santtila Lehdon valheellisessa dokumentissa ilmoittaa.

Eli Lehdon dokumentissa väärän tiedon vahvistaa professori Pekka Santtila.
Tosiasiassa Auer ja Kukka olivat tavanneet toisensa viimeksi syksyllä 2008. Eikä peitepoliisi 'ollut paikalla', siis elänyt (tätäkin on nähty väitettävän) perheen kanssa, kun ei peite-Seppo Auerin kodissa edes yöpynyt, ei kertaakaan.

Kukka kyllä yöpyi, mutta Kukan vierailut olivat siis päättyneet elokuussa 2008.
Onkohan kukaan oikaissut Santtilaa?

Kiireesti, Pieni liekki, heti maanantaina, pirautapa Santtilalle!
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Ovela juttu tämä Annelin miesystävät. He eivät olleet sitä samanaikaisesti, vaan Kukka oli ensin siis 2007-08 ja sitten Seppo 2009. Siis "raiskaukset" olivat loppuneet ennen kuin Seppo tuli kuvaan. Oikeuden päätöksen mukaan niitä oli juuri Kukan aikana, ei Sepon.

Finnilä-Santtilaa vaivaa asiatiedon puute koskien koko tapahtumasarjaa.

Vastaa Viestiin