Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

riihitonttu kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 8:36 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 7:11 pm
Kuolemannaakka kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 11:15 am


Kun sulle on monta kertaa kerrottu, ettei koiraa viety sinne tontille lainkaan, eikä sitä viety tontin etupuolelle lainkaan, niin miksi et lue ja opi mitään? Aina vaan toistat samoja asioita.

Tämä oravanpyörä pyörii maailman tappiin saakka, eikä kukaan opi jutusta yhtään lisää, koska vastauksia ei lueta eikä tajuta. Siksi tämä on aina samanlaista ihmettelyä kun 2010. Tämä "keskustelu" ei etene mihinkään, kun ei ole kuin yksi teoria tapahtumista eikä mitään kilpailevaa teoriaa ole lainkaan. On vain kirjoittajia, jotka ottavat yksityiskohdan sieltä ja toisen täältä ja ihmettelevät niitä sitten, eivätkä jaksa nähdä vaivaa, että oikeasti tutkisivat olemassa olevaa aineistoa. Ja jos heille kertoo selityksen näihin yksityiskohtiin tai yrittää ohjata heitä oleellisiin asioihin, niin kaikki valuu kuin vesi hanhen selästä. Aivan turhaa touhua.

Eli tämä höpinä jatkuu ikuisesti, ellei täältä häippäse pois. Mitään uutta tietoa ei ole tullut vuosiin, niin tämä ei ole kovin palkitsevaa enää. Yritän kovasti vierottaa itseäni täältä. Oikeasti se on ihan se ja sama, kuka tästä mitäkin tietää tai luulee tietävänsä. Ei se vaikuta siihen mitä on tapahtunut.
Tiedostan kyllä sen, että murhainfosta vierottaminen on myös minulla edessä. Aikataulu on vielä auki.
Addiktioissa ja riippuvuusongelmissa ei yleensä auta kuin täyskieltäyminen riippuvuutta aiheuttavasta asiasta. Se on hyvä alku kun itse tiedostaa ongelmansa, sen jälkeen sille voi tehdä jotain.
Näinhän se juuri on. On paljon helpompi muuttaa omaa käyttäytymistään kuin kenenkään muun. Annelin viimeisimmältä videolta löytyi muutama hyvä teksti, joista yksi oli seuraava: "Vastavuoroiset ihmissuhteet antavat voimaa, yksipuoliset eivät." Ylipäänsä kannattaa tehdä sellaisia asioita, joista itselle jää hyvä mieli ja jotka antavat energiaa.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Faktoja on hyvin vaikea fantasioilla muuksi muuttaa. Tietty "kuhertelukuukausi" A.Auerin jutunkeksiöille tuli kun osa kirjoittajista väsyi höpöttäjiin ja toisaalta niihin oikeuden tuomareihin jotka näkivät "hupparihemmon hommissa". Onneksi kaikki tuomarit eivät olleet kuutamolla - olisi hauska tietää mitä näille "huppistuomareille" kuuluu!

Olen sen jo muutamaan kertaan todennut - mikäli alun tutkinta olisi nämä haju- ja verijäljet asiallisesti tutkinut olisi tämä keskustelu päättynyt alle viikossa.
Viimeksi muokannut awa, Ke Loka 13, 2021 10:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 8:08 pm
Jos itse kokisin tämän keissin yhtä henkilökohtaisena, kuin sinä Pieni Liekki, niin aivan varmasti menisin tapaamaan Poriin jutun tutkinnanjohtajaa, joko yksin tai jonkun toisen tukijoukkolaisen kanssa, ja löisin tiedot pöytään ja kysyisin että aiotteko tehdä mitään huppiksen löytämiseksi vaiko ei. Ja jos ei, niin kysyisin että miksi ei. Kyllä tähän pitäisi jonkinlainen vastaus saada.
Näin olisin tehnyt sen minkä voin, ja mahdollisesti samalla luultavasti selviäisi muutakin asian tiimoilta.

Tämä siksi että koko jutun tietenkin ratkaisisi aivan totaalisen tyhjentävästi huppiksen kiinni saaminen. Ja samalla se myös todistaisi sinun ja monen muun oikeassa olemisen jutussa. Kyseessä ei siis ole vähäinen asia.

Tiedän että vastaat että murhaajan etsiminen on poliisin homma. Niin se onkin, mutta jos asia on itselle erittäin tärkeä kuten vaikuttaisi olevan niin mikä estää? Tästä olisi todennäköisesti enemmän hyötyä kuin täällä höyryämisestä.
Ole huoletta, Joosua, sillä olemme tehneet käsittääkseni kaiken mahdollisen, minkä "maallikkodekkarit" ylipäänsä voivat tehdä. Ehkä jonain päivänä joku toimittaja tai tutkija kiinnostuu siitä, mitä kaikkea yhdessä monen henkilön voimin olemme yrittäneet tehdä asioiden selvittämiseksi ja poliisin auttamiseksi. Minä tiedän varmuudella, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Ulvilan murhan kanssa. Se tieto riittää minulle. Uskon, että tästä tapauksesta tullaan vielä oppimaan monella saralla, kun keskeneräiset tuomioiden purkuasiat etenevät.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 10:38 pm

....
....
Minä tiedän varmuudella, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Ulvilan murhan kanssa. Se tieto riittää minulle. Uskon, että tästä tapauksesta tullaan vielä oppimaan monella saralla, kun keskeneräiset tuomioiden purkuasiat etenevät.
Kerro vaan se todistava fakta, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Jukan murhan kanssa, kun kerrot tietäväsi sen varmuudella.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

awa kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 10:50 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 10:38 pm

....
....
Minä tiedän varmuudella, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Ulvilan murhan kanssa. Se tieto riittää minulle. Uskon, että tästä tapauksesta tullaan vielä oppimaan monella saralla, kun keskeneräiset tuomioiden purkuasiat etenevät.
Kerro vaan se todistava fakta, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Jukan murhan kanssa, kun kerrot tietäväsi sen varmuudella.
Jos olisit virkamies ja tapaaminen olisi turvalliseksi katsotussa paikassa, niin en näe estettä, ettenkö pystyisi totuutta vääntämään sinulle ratakiskosta.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 11:15 pm
awa kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 10:50 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 10:38 pm

....
....
Minä tiedän varmuudella, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Ulvilan murhan kanssa. Se tieto riittää minulle. Uskon, että tästä tapauksesta tullaan vielä oppimaan monella saralla, kun keskeneräiset tuomioiden purkuasiat etenevät.
Kerro vaan se todistava fakta, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Jukan murhan kanssa, kun kerrot tietäväsi sen varmuudella.
Jos olisit virkamies ja tapaaminen olisi turvalliseksi katsotussa paikassa, niin en näe estettä, ettenkö pystyisi totuutta vääntämään sinulle ratakiskosta.
Onko sinulla jokin oikea todiste asiasta? Vai onko kyse jostain jonkun sepitelmästä jossa moni kohta on uskonasia?

sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

:D :wink:
Joosua kirjoitti:
To Loka 14, 2021 9:58 am
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 11:15 pm
awa kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 10:50 pm


Kerro vaan se todistava fakta, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Jukan murhan kanssa, kun kerrot tietäväsi sen varmuudella.
Jos olisit virkamies ja tapaaminen olisi turvalliseksi katsotussa paikassa, niin en näe estettä, ettenkö pystyisi totuutta vääntämään sinulle ratakiskosta.
Onko sinulla jokin oikea todiste asiasta? Vai onko kyse jostain jonkun sepitelmästä jossa moni kohta on uskonasia?
:D :D Ei helvetti. :mrgreen: Joskus tutkinnan alkuvaiheessa, heitettiin ihan lähipiiristä, että AA olisi jakanut auliisti torttua.

Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Joosua kirjoitti:
To Loka 14, 2021 9:58 am
Onko sinulla jokin oikea todiste asiasta? Vai onko kyse jostain jonkun sepitelmästä jossa moni kohta on uskonasia?
Mihin tarvitset todisteita? Etkö itse sanonut, että et kyseenalaista Auerin syyllisyyttä, koska niin ei saa oikeuden päätöksen jälkeen tehdä?

Mutta toki jos myönnät, että olet skeptinen hänen syyllisyydestään, näytä ihmeessä kaikki ne Naakan kirjan virheet jotka korjattuina mahdollistavat skenaarion, jossa Auer tappaa miehensä ja joka on vielä ulkopuolisen tekijän syyllisyyttä todennäköisempi.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Childofhale kirjoitti:
To Loka 14, 2021 11:19 am
Joosua kirjoitti:
To Loka 14, 2021 9:58 am
Onko sinulla jokin oikea todiste asiasta? Vai onko kyse jostain jonkun sepitelmästä jossa moni kohta on uskonasia?
Mihin tarvitset todisteita? Etkö itse sanonut, että et kyseenalaista Auerin syyllisyyttä, koska niin ei saa oikeuden päätöksen jälkeen tehdä?

Mutta toki jos myönnät, että olet skeptinen hänen syyllisyydestään, näytä ihmeessä kaikki ne Naakan kirjan virheet jotka korjattuina mahdollistavat skenaarion, jossa Auer tappaa miehensä ja joka on vielä ulkopuolisen tekijän syyllisyyttä todennäköisempi.
Missä kyseenalaistan syyttömyyden?

Voin aivan hyvin kysyä millä perusteilla joku muu on päätynyt mielipiteeseensä.

Vai onko tämäkin jo kiellettyä ja johtaa uhkailuun?

Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Joosua kirjoitti:
To Loka 14, 2021 11:27 am

Missä kyseenalaistan syyttömyyden?

Voin aivan hyvin kysyä millä perusteilla joku muu on päätynyt mielipiteeseensä.

Vai onko tämäkin jo kiellettyä ja johtaa uhkailuun?
Eli haluat kuulla todisteita asiasta, jota pidät itse totena? Niin, onhan se kai hyvä vakuuttua kannastaan entisestään. Ei johda uhkailuun ainakaan minun osaltani, kuten ei mikään muukaan täällä kirjoittelu, korkeintaan pieneen huvittuneisuuteen.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Osaat ottaa tämän foorumin jutut ihan oikein. Ei näitä kovin vakavasti kannata ottaa.

Pieni huvittuneisuus mielessä pärjää parhaiten.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 11:15 pm
awa kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 10:50 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 10:38 pm

....
....
Minä tiedän varmuudella, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Ulvilan murhan kanssa. Se tieto riittää minulle. Uskon, että tästä tapauksesta tullaan vielä oppimaan monella saralla, kun keskeneräiset tuomioiden purkuasiat etenevät.
Kerro vaan se todistava fakta, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Jukan murhan kanssa, kun kerrot tietäväsi sen varmuudella.
Jos olisit virkamies ja tapaaminen olisi turvalliseksi katsotussa paikassa, niin en näe estettä, ettenkö pystyisi totuutta vääntämään sinulle ratakiskosta.
Mikä tässä niin mystistä ja salaista on, että tarvitaan turvalliseksi katsottu paikka ja miksi siihen tarvitsee totuus vääntää "ratakiskosta"?

Haju- ja verijäljet ovat loppupeleissä aika yksenkertaista tutkimusaineistoa, mutta nekin on tutkittava huolellisesti. Tämän alun tutkinta ohitti jotakuinkin täysin.

Jos paikalle olisi tuotu seuraavana päivänä koira joka olisi ilmaissut talosta verijäljet, olis saattanut tulla hyvinkin erilainen tutkinna suunta tälle tapaukselle. Koira olisi löytänyt pienetkin roiskeet ja tippuveret ja mahdollisesti pois pyyhityt verijäljet!!?? Niitä olisi voinut löytyä ovenkahvoista, kynnyksiltä ja todellakin paikoista missä niiden selittämiseen olisi tarvittu uusia tarinoita. Mutta niinhän se oli, että minkäänlaista koiraa ei talon sisässä - eikä ilmeisesti pihallakaan koskaan hyödynnetty.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

awa kirjoitti:
To Loka 14, 2021 9:17 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 11:15 pm
awa kirjoitti:
Ke Loka 13, 2021 10:50 pm


Kerro vaan se todistava fakta, että Anneli Auerilla ei ole mitään tekemistä Jukan murhan kanssa, kun kerrot tietäväsi sen varmuudella.
Jos olisit virkamies ja tapaaminen olisi turvalliseksi katsotussa paikassa, niin en näe estettä, ettenkö pystyisi totuutta vääntämään sinulle ratakiskosta.
Mikä tässä niin mystistä ja salaista on, että tarvitaan turvalliseksi katsottu paikka ja miksi siihen tarvitsee totuus vääntää "ratakiskosta"?

Haju- ja verijäljet ovat loppupeleissä aika yksenkertaista tutkimusaineistoa, mutta nekin on tutkittava huolellisesti. Tämän alun tutkinta ohitti jotakuinkin täysin.

Jos paikalle olisi tuotu seuraavana päivänä koira joka olisi ilmaissut talosta verijäljet, olis saattanut tulla hyvinkin erilainen tutkinna suunta tälle tapaukselle. Koira olisi löytänyt pienetkin roiskeet ja tippuveret ja mahdollisesti pois pyyhityt verijäljet!!?? Niitä olisi voinut löytyä ovenkahvoista, kynnyksiltä ja todellakin paikoista missä niiden selittämiseen olisi tarvittu uusia tarinoita. Mutta niinhän se oli, että minkäänlaista koiraa ei talon sisässä - eikä ilmeisesti pihallakaan koskaan hyödynnetty.
Ehkä jotkut tapausta selvitelleet henkilöt ovat kokeneet vuosien varrella sen verran häirintää ja turvallisuusuhkaa tapauksen tiimoilta, ettei voi suositella keskinäisiä tapaamisia muutoin kuin turvallisiksi koettujen henkilöiden seurassa tai muutoin turvatussa ympäristössä.

Tuntuu, että joillakin on vaikeuksia hahmottaa, mitä Tähtisentiellä on tapahtunut Jukan kuolinyönä. Käsittääkseni itselläni on melko hyvä käsitys tapahtumien kulusta ja pystyn kertomaan asiat tarvittaessa yksinkertaisella ja ymmärrettävällä tavalla. Koirien hajukoulutuksesta vastaavan henkilön oikeudessa kertomasta olen ymmärtänyt, että Jukan veren haju on saattanut vaikeuttaa koiran hajutunnistamista, eli kyseisen veren haju on voinut peittää alleen tappajan ominaishajua. Lisäksi tappajan käyttämät hanskat ovat saattaneet estää hajun tarttumista veitseen.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki, vaikutat aika pelokkaalta. Vaikka tässä murhasta, siis rikoksista vakavimmasta, keskustellaankin niin ainakin minun on vaikea kuvitella että täällä mitään sillä tavalla vaarallisia henkilöitä olisi joilla olisi aikomus ketään vahingoittaa.

Itse uskon että jossain tapaamisessa suurin vaara on joutua liikenneonnettomuuteen paikalle saavuttaessa tai sieltä lähtiessä. Tietenkin pullan meno väärään kurkkuun on myös vaarana esimerkiksi kahvitellessa.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Lahti saattoi joutua takautuvan road ragen uhriksi. Joku veti pullan nenäänsä välillä Turku-Ulvila?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin