HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Arse Nelupin
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: La Elo 11, 2012 10:28 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arse Nelupin »

Kylläpä zemin mielikuvitus taas lentää. Annelihan sanoo lähtiessään että "mun pitää mennä tonne". Eikä sinne mitään yhteyksiä lähdetty luomaan. Anneli antaa puhelimen tyttärelleen koska "sielt pyydettiin et pysykää siin linjoil." Annelille tuli vaan joku kumman tarve lähteä "moikkaamaan" Jukkaa.
zem
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 4:41 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja zem »

Arse Nelupin kirjoitti:Kylläpä zemin mielikuvitus taas lentää. Annelihan sanoo lähtiessään että "mun pitää mennä tonne". Eikä sinne mitään yhteyksiä lähdetty luomaan. Anneli antaa puhelimen tyttärelleen koska "sielt pyydettiin et pysykää siin linjoil." Annelille tuli vaan joku kumman tarve lähteä "moikkaamaan" Jukkaa.
Alla ote Niemen 28.08.09 tekemästä litteroinnista:
1 :34 Tallennuksessa tyhjä kohta 2 sekunnin ajan
1:36 Mitä tapahtuu, koska järjestelmä reagoi kaikkeen ääneen,
myös hengitykseen?

1:36 Anneli : Hei mun täytyy ny! Amanda!
1 :38 Amanda: Niih
1:39 Anneli: Tuuksä tänne puhelimee!
1:40 Jukka: Agh/ valittaa
1:41 Anneli: Mä meen kattoo tonne!
1 :42 Amanda: Mitä mä sanon!
1:43 Anneli: Mä, mä soitan poliisil, siel pyydettii et!
1:46 Jukka: (pyyjääpää)
1:46 (Mite mä pääse linjoi) Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä tytön sanomalta,
kuuluuko HÄKESTÄ? (Kurs. Z )
Niemi katsoo ilmeisesti "epäillyn" aiheuttaneen "kahden sekuntin hiljaisuuden",
se ei johtuisi järjestelmästä: "Mitä tapahtuu, koska järjestelmä reagoi kaikkeen ääneen,
myös hengitykseen?"

Linja katkeaa uhrin valituksen jälkeen, kesken Auerin hengityksen, jolloin kuuluu lyhyt, signaalinomainen "piip". Linja avautuu heti, kun Auer alkaa puhua: "Hei mun täytyy ny".

Eli vaikuttaa kuitenkin, että tietyn ajan jälkeen järjestelmä reagoi vain puheeseen?
Ja Auer jää luuloon, että linja on katkennut, mikä saa "kattomaan menemisen" ohella yrittämään yhteyttä toista kautta.

Miksi surmaaja kantaisi huolta "linjoille pääsystä"?
Avatar
Arse Nelupin
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: La Elo 11, 2012 10:28 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arse Nelupin »

Mitä ihmettä sä zem nyt horiset tosta linjoille pääsystä? Se nyt on lähes varmasti niin, että Niemen litterointi on väärin tuossa kohdassa. Anneli pyytää tytärtään puhelimeen, joka kysyy mitä hänen pitäisi sinne puhelimeen sanoa. Silloin Anneli selittää soittaneensa poliisille ja sieltä pyydettiin että pysytään puhelimessa, ja siksi tyttären täytyy nyt tulla pitelemään luuria. Ei siinä enää mihinkään poliisille uudelleen lähdetä soittelemaan. Oliko tarpeeksi yksinkertaista vai pitääkö enemmän vääntää rautalangasta?

Mitä tuohon pairn sekunnin hiljaisuuteen tulee, niin Jukka kun alkaa huutaa, niin Anneli peittää luurin, ettei huuto kuuluisi häkeen. Joten ei Anneli luule linjan mihinkään katkenneen. Jos Anneli jotain luulee, niin sitten sen, ettei Jukan ääntely kuulu häkeen. Sitähän yritti jopa puhelun alussa kysellä, kun Jukka yllättäen virkosi ja alkoi pitää mekkalaa. Sitten piti antaa puhelin tyttärelle, jotta itse pääsee tekemään jotain tuon huutamisen suhteen.
kaljaloota
Theo Kojak
Viestit: 1158
Liittynyt: To Syys 13, 2012 5:34 pm
Paikkakunta: si lähikauppa

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

A pelkäsi J:n virkoamista ja puhelinlinjalle pääsyä, rinnakkaispuhelimella?
Avatar
Arse Nelupin
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: La Elo 11, 2012 10:28 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arse Nelupin »

Unohtakaa nyt jo ne rinnakkaispuhelimet ja taustanauhat. Totuus kun on, lähes aina, huomattavasti yksinkertaisempaa kuin taru.
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja padlock »

Tara kirjoitti:.
Sanojen mite mä pääse linjoi lausuja on Anneli Auer. Äänitteellä kuuluva yllättävä Auerin äänen voimakkuuden muutos äänen kaiussa, saa sen kuulostamaan oudolta ja 'etäiseltä'.

Tuija Niemen on ollut vaikea, miltei mahdoton, silloisen, Joutsenlahdelta ja mediasta saamansa informaation valossa, mieltää KYSYMYSTÄ mite mä pääse linjoil murhatalossa paikalla olleen sanomaksi, koska linjahan oli auki parhaillaan.

Tuskin häkekeskuksessa useinkaan kukaan huutaa (vihaisella äänelle: -uole.
Häken linja on mykistetty häken päästä, siitä syystä Anneli luulee että linja on poikki ja ihmettelee miten mä pääse linjoi.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Avatar
Arse Nelupin
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: La Elo 11, 2012 10:28 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arse Nelupin »

padlock kirjoitti:Häken linja on mykistetty häken päästä, siitä syystä Anneli luulee että linja on poikki ja ihmettelee miten mä pääse linjoi.
Mistä teitä oikein sikiää? Säkin lähes sivuutat kaikki idoliisi kohdistuvat kirjoitukset, ja suollat kaikki ketjut täyteen Annelia puolustavaa propagandaasi.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Nicelogic katkaisee äänen, kun linja menee totaalisen hiljaiseksi.
eli esim. kun puhuja peittää luurin kämmenellä.

Se mielestäni kaikkein todennäköisin syy.
AA huusi tytärtä paikalle ja peitti luurin.
Hyvin tavallinen liike lankapuhelimen aikaan.

Sitäpaitsi tällä ei ole mitään näyttöä suuntan tai toiseen.

Se piip on kyllä ilmiselvästi tytön ääni.
Samanlainen II, Nii ; ii(s) kuullaan nauhalla kolmesti.
...graafiiikka tukee...kuvat ollet jo usein esillä, joten olkoon
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja padlock »

Arse Nelupin kirjoitti:
padlock kirjoitti:Häken linja on mykistetty häken päästä, siitä syystä Anneli luulee että linja on poikki ja ihmettelee miten mä pääse linjoi.
Mistä teitä oikein sikiää? Säkin lähes sivuutat kaikki idoliisi kohdistuvat kirjoitukset, ja suollat kaikki ketjut täyteen Annelia puolustavaa propagandaasi.
Jos yhtään tiedät häke-päivystäjän työstä, niin tiedät varmasti että heillä on luurit jotka mykistyy alaspäin laskettua. Häkestä päin ei tule mitään ääntä, mutta soittajasta päin menee ääntä. Useat tavalliset pöytäpuhelimet olivat jo aikoinaan tällaisia, meilläkin oli. Häke-päivystäjä pyytää soittajaa odottamaan, laittaa puhelun mykistykseen ja tällä aikaa tekee hälytykset poliisin ja ambulanssiin.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Tässä pitää turvautu yksikertaiseen tapahtumien kukuun
- Ensimmäisen minuutin Anneli antaa osoitteita ja hoputtaa poliisia tulemaan pian.
- Sitten puhelun vastaanottaja menee pois kahdeksi minuutiksi ja ilmeisesti pitää huolta, että partio lähtee vauhdilla Tähtisen tielle.
- Minuuttia myöhemmin Anneli ei voi sietää Jukan avunhuutoja tekemättä mitään ja lähtee apuun. Se johta kahteen ryntäykseen ulos. Ensimmäisen ryntäyksen jälkeen hän käy sanomassa puhelimeen, että tulkaa nyt jo - vaikka kukaan ei olekkaan sitä kuulemassa. Samaa tekee Amanda.
- Sitten kahden minuutin poissaolon jälkeen puhelun vastaanottaja alkaa taas puhua ja pyytää äitiä puhelimeen.

Nyt kiistellään siitä kuka sanoi linjoista. Se taphtui muutama sekuntti sen jälkeen kun Anneli oli antanut puhelimen Amandalle. Ei hänellä ollut mitään syytä tunkea takaisin puhelimeen kun ei siellä ketään ollut. Siis linjoille pyrki Hätäpuhelun vastaanottaja, mutta ei sitten haluakkaan sanoa mitään kun huomaa, että Tähtisentiellä on täysi meteli päällä. Ehkä hän ei ollut vielä saanut partioita ja ambulanssia liikkeelle.
Avatar
Arse Nelupin
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: La Elo 11, 2012 10:28 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Arse Nelupin »

padlock kirjoitti:Häken linja on mykistetty häken päästä, siitä syystä Anneli luulee että linja on poikki ja ihmettelee miten mä pääse linjoi.
padlock kirjoitti:Jos yhtään tiedät häke-päivystäjän työstä, niin tiedät varmasti että heillä on luurit jotka mykistyy alaspäin laskettua. Häkestä päin ei tule mitään ääntä, mutta soittajasta päin menee ääntä. Useat tavalliset pöytäpuhelimet olivat jo aikoinaan tällaisia, meilläkin oli. Häke-päivystäjä pyytää soittajaa odottamaan, laittaa puhelun mykistykseen ja tällä aikaa tekee hälytykset poliisin ja ambulanssiin.
Huhhuh. En ole väittänyt etteikö häke olisi linjaa mykistänyt. Anneli ei todellakaan luullut puhelun katkenneen. Jos muka luuli niin käyneen, niin onko hän kuitenkin niin idiootti, että pyysi silti tyttärensä puhelimeen?
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10837
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Ahaa, syyttäjä on vihdoinkin tajunnut Häke-nauhan, ja varmaan lukenut sen mun selvityksen siitä, miten Auer teoriassa voisi olla murhaaja=) Eli murhaaminen on siirretty sinne 2:29 kohtaan.

"Syyttäjän mukaan talossa ei ole murhayönä ollut ulkopuolisia, koska halosta löytynyt vieraan miehen dna kuuluu KRP:n tutkijalle, koska tallenteelta ei kuulu mitään ulkopuoliseen henkilöön viittaavia ääniä ja koska Auerin tuottama surmaamiseen viittaava sanonta kuuluu hätäkeskustallenteelta ja Auer on ollut poissa puhelimesta hetkellä, jolloin Lahti on saanut kuolettavat iskut ja hän on palannut puhelimeen 10–13 sekunnin kuluttua tapahtumasta."

Bravo...

Sen hylkääminen, että 2:02-2:05 tapahtuisi murha, antaa Auerille noin 10 sekuntia aikaa tehdä murha ja palata puhelimeen, kun hän tappaakin Jukan kohdassa 2:29. Villillä mielikuvituksella voi ehtiä.
Nyt vain pitäisi uskoa, että Jukka puolikuolee ominpäin siinä kahden minuutin vaiheilla. Vai käyttääkö syyttäjä suoraan mun teoriaa, ja esittää, että Auer iskee aina kun huutaa Jukalle, ja juoksee sitten pois? Tämä kahden iskun teoria on ainoa mahdollinen, jolla teoriassa voisi ehtiä Jukan surmaamaan, jos ei siis välittäisi roiskeista, astalosta, tytöstä ja verijäljistä sun muista suojapukujen riisumisista ja reaalimaailmasta mitään.

Tuo "Kuole" jää nyt ikävä kyllä semmoiseksi, että syyttäjä varmaan luopuu siitä kokonaan, tai sanoo, ettei sillä olekaan merkitystä nyt yhtäkkiä. Auer kun on silloin tuulikaapissa, eikä siitä pääse mihinkään. Hän siis varmaan mutiseekin, että "eikseny millään kuole" ja alkuosa jää ulos.

Seurataan...
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
zem
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 4:41 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja zem »

K-naakan sitaatin perusteella vaikuttaa siltä, että syyttäjä on - merkillistä kyllä - nyttemmin löytänyt "iskun" kohdassa 2:29 :
Auer on ollut poissa puhelimesta hetkellä, jolloin Lahti on saanut kuolettavat iskut ja hän on palannut puhelimeen 10–13 sekunnin kuluttua tapahtumasta."
Tuossa "surmanisku" kohdassa 2:29 on vain sama vika kuin ajassa 2:03 "surmatahtoa" ilmentävän huudon kohdalla: muutamaa sekuntia aikaisemmin kuullaan askelten äänet, jotka suuntautuvat kohti puhelinta ja ohittavat sen.

Askelet on poliisi tytön kuulemisessa vahvistanut, ja tyttö tunnistaa nämä äidin askeliksi puhelimen ohi:
Koskinen: Menikö äiti siit ko se oli puhelimessa. Ni se meni siit välil kattomaa sinne.
A: Joo.
Lapinniemi: Ni sä menit puhelimee ja äiti meni olkkari läpi.
Koskinen: Joo.
Lapinniemi: Vai.
A: Joo.
Koskinen: Tuliko äiti hiljaa vai lujaa pois sielt.
A: Lujaa. (Kuuleminen 1.0.2006)
M: Onks ny ook sä nähny sun äitii juokseva sielt makuuhuoneesta karkuun?
A: Tai siis mä olin sillo siin puhelimes niin äiti juoksi sillon siit vierest ja tuli takas puhelimee (Kuuleminen 16.9.2009)
Lisäksi askelten äänet kuuluvat niin tiheänä, että eivät voi olla yhden juoksijan, ja näihin liittyy "ähkäisy" ajassa 2:26,5, minkä tulkitsen johtuvan takaa-ajajan liukastumisesta
(niin, pakenijalla on takaa-ajaja...).

Eikä Tuija Niemen litteroinnissa kohdassa 2:29 kuulla "surmaniskua", tämä on litteroinut kuulevansa pelkästään "uhrin valituksia": todella outo litterointi selkeästi kuultavissa olevasta iskusta ja sitä säestävästä "karjaisusta" (abt "rauh").

Mutta ei sopinut teoriaan "kuolinisku huudon `()uole´ säestämänä", joten deletoitiin - näin se käy...
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10837
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Minäkin kirjoitin liian väsyneenä ja miettimättä.
Auerillahan on alibi myös 2:29 kohdalle, eli hän juoksee jälleen, eikä ole takkahuoneessa päinkään tuossa kohdassa.

Tällä 2:29-kohdalla saadaan ratkaistuksi ainoastaan se, miten Auer ehtisi puhelimen lähelle murhan jälkeen. Tässä versiossa hänellä on kymmenisen sekuntia aikaa palata murhapaikalta puhelimeen.

Ainoa teoreettinen mahdollisuus hänellä on tappaa Jukka lyömällä kummallakin huutokerralla yksi isku (huuto peittää kopsahduksen) ja juosta nopeasti pois. Ongelmia tietysti tulee siinä, että hänen pitää ravata takkahuoneen perillä kahdesti ilman ääniä ja jälkiä ja juosta pitkin taloa verinen astalo kourassa.

Yksi ongelma on se, mitä Niemi yritti ratkaista, laittamalla tuntemattoman sanomaksi tuo "miten mä pääsen linjoille" (eli Auerin ja järjen mukaan "pitää pysyä linjoilla"). Kun tämä on jonkun "tuntemattoman" sanoma, eikä Auerin, voi Auerin kuvitella ehtivän takkahuoneeseen Jukkaa lyömään. Jos ja kun se on Auerin itsensä sanoma puhelimen vieressä, ei hän ehdi edes/kuin juoksemalla takkahuoneeseen. Eikä juoksuja tässä kohtaa kuulu.

Mutta tarkasti on Niemi parhaansa tehnyt. Sitähän on kaikki ihmetelleet miksei hän muka kuule, että ko. repliikki on Auerin sanoma=)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Kuolemannaakka kirjoitti:...Auerillahan on alibi myös 2:29 kohdalle, eli hän juoksee jälleen, eikä ole takkahuoneessa päinkään tuossa kohdassa....


Minäkin haluan laittaa näppini tähän(kin) asiaan.
Olen tarkastellut tätä, puhelimesta poissaoloaikaa ja mahdollisuutta käydä surmapuuhissa tuona ajanjaksona, kuvallisessa muodossa. Esityksessä on tarkasteltu Auerin puhelimen lähellä muodostamia askelääniä siihen miten puhelimen läheltä kerkeää takkahuoneeseen tai päinvastoin.
Vihreät nuolet kuvaavat tätä siirtymisaikaa (eivät siis ole todellisia kulkusuuntia vaan symboolisia, liikettä kuvaavia).

Siirtymisajaksi on arvioitu 5s joka on mielestäni minimi, poliisien rekossa 'rekotäti' juoksi takaovelta etuovelle 4 sekunnissa.

Tässä esityksessä ei ole otettu huomioon muita haittaavia seikkoja, kuten pimeyttä, lasinpalasia lattialla, surma-astalon hakuja/poislaittoa, varomista ettei verijälkiä siirry muualle huoneistoon jne. On siis tarkasteltu vain puhelimen lähellä muodostettuja ääniä ja ehtimistä.

Tuona puhelimesta poissaoloaikana on kaksi lyhyttä ajanjaksoa (n5s) jona aikana teoriassa olisi mahdollista, mutta vain teoriassa (nämä on merkitty pystypalkkiin punaisella) Aika ei riitä!


Kuva
Vastaa Viestiin