HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Elo 19, 2022 11:29 pm
Seuraavan, vuosia vanhan postauksen tekstin kun ymmärtää, niin ymmärtää, miksi Auer ei voi olla murhaaja. Pelkästään tämä riittää. Ei tämä ihan mahdottoman vaikea pitäisi olla.

"pohjimmiltaan on kyse tästä:
Koska huppiksen ja Annelin välillä on AINA vähintäänkin useita metrejä fyysistä välimatkaa, ja koska syyllisen Annelin on mentävä sinne, missä "huppis" on, kun taas syytön Anneli ei voi sinne koskaan mennä, johtuu tästä se, ettei syyllisen ja syyttömän Annelin sijainnit VOI matsata murhahetkellä koskaan. Ja tästä johtuu se, ettei syyllisen ja syyttömän Annelin tuottamat äänet voi olla samanlaiset. Niissä on väkisin eroja johtuen siitä, että toisen on liikuttava pidemmälle kuin toisen. Toinen ei voi mennä alueelle, mihin toisen on pakko mennä.
Välimatkat eivät ole isot, mutta ne ovat riittävät. Syytön Anneli ei missään tilanteessa voi mennä takkahuoneeseen sekunniksikaan. Tästä tulevat ne pirullisen ratkaisevat muutamat sekunnit jotka takaavat sen, ettei Annelia saa mitenkään syylliseksi surmaan. Sellaisia ääniä ei voi tulla, jotka sopivat molempiin tarinoihin. Kun äänet kerran sopivat syyttömän Annelin tarinaan, ne eivät voi sopia syyllisen Annelin tarinaan, johtuen fyysisistä välimatkoista eri tarinoiden Annelin sijaintien välillä."
Joo joo, huppishan se murhaaja on, selvähän se. Tiesi missä vanhemmat nukkuu ja tiesi että voi ängetä ikkunasta sisään ilman että kukaan puolustautuu, esim lyö jollain tunkeutujaa ja tiesi että ei tarvi hätäillä ja voi pitää taukoa ikkunan hajottamisessa niinkuin A on kertonut ja tiesi että on aikaa tökkiä ikälopulla keittiöveitsellä n 70 pistohaavaa joista suurin osa oli 1-2cm syviä ja tiesi että veitsi taipuu ja oli siksi ottanut taskuun sorkkaraudan jolla voi mäiskiä kun teräase hajoaa ja tiesi että häntä ei tunnisteta vaikka kasvoista näkyi huomattava osa ja tiesi että on helppoa poistua ikkunasta eikä avata ovea ja mennä siitä ja tiesi että voi huoletta mennä valaistun pihan kautta tielle vaikka poliisit on tulossa ja tiesi kuinka hävitään kuin pieru saharaan. Oli se vaan veikeä heppu se meidän huppis.

Eihän tästä enää puutu kuin em kuuluisa ja suuresti kaivattu päähenkilö. Voi voi kun se vaan jostain vielä löytyisi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti:
La Elo 20, 2022 9:28 pm

Joo joo, huppishan se murhaaja on, selvähän se. Tiesi missä vanhemmat nukkuu ja tiesi että voi ängetä ikkunasta sisään ilman että kukaan puolustautuu, esim lyö jollain tunkeutujaa ja tiesi että ei tarvi hätäillä ja voi pitää taukoa ikkunan hajottamisessa niinkuin A on kertonut ja tiesi että on aikaa tökkiä ikälopulla keittiöveitsellä n 70 pistohaavaa joista suurin osa oli 1-2cm syviä ja tiesi että veitsi taipuu ja oli siksi ottanut taskuun sorkkaraudan jolla voi mäiskiä kun teräase hajoaa ja tiesi että häntä ei tunnisteta vaikka kasvoista näkyi huomattava osa ja tiesi että on helppoa poistua ikkunasta eikä avata ovea ja mennä siitä ja tiesi että voi huoletta mennä valaistun pihan kautta tielle vaikka poliisit on tulossa ja tiesi kuinka hävitään kuin pieru saharaan. Oli se vaan veikeä heppu se meidän huppis.

Eihän tästä enää puutu kuin em kuuluisa ja suuresti kaivattu päähenkilö. Voi voi kun se vaan jostain vielä löytyisi.
Olen itse myöhäisherännyt, mutta käsittääkseni selvitin Ulvilan murhaajan kesällä vuonna 2013. Moni on varmasti päätynyt samaiseen mieshenkilöön jo vuosia ennen minua. Opiskelin syksyn 2013 murhainfon dynamiikkaa, jonka jälkeen rantauduin tänne joulupäivänä 2013. Ajattelin naiivisti, että Ulvilan murhaajan kiinniottaminen on yksinkertainen ja helppo homma. Tosin virkamiesmaailmassa on tullut opittua, että yksinkertaisesta ja helposta hommastakin saadaan kehitettyä hitonmoinen vyyhti, jossa ei ole enää mitään päätä eikä häntää. Ulvilan tapaus nyt on sitten toistaiseksi sotkeutunut lankakerä, jota kukaan ei katso asiakseen lähteä selvittämään.

Näkisin, että palvelus Suomen kansalle olisi, jos Ulvilan murhan alkuperäinen hätäkeskustallenne esitettäisiin Yleisradiosta kaiken kansan kuultavaksi. Lisäksi haluaisin kuulla jonain päivänä Ulvilan murhan hätäkeskuspuhelun vastaanottaneen virkailijan ja Anneli Auerin muistelevan keskinäistä vuosia sitten soitettua puhelua ja sitä, millaisia tuntemuksia ja reaktioita kyseinen puhelu sai aikaan kummankin langan päässä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 626
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Minä sekä suurin osa ihmisistä kenen kanssa tapauksesta keskustellut vuosien varrella, on hyvin samoilla linjoilla kuin nimimerkki Joosua.
Tässä viimeisimmässä Pienen liekin kommentissa vain särähtää korvaan sana "virkamiesmaailmassa". Että siis työskenteleekö Pieni liekki todella "virkamiesmaailmassa"? Vai viittasitko jotenkin muuten kyseiseen tahoon?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Eilisaamu kirjoitti:
Su Elo 28, 2022 12:11 am
Minä sekä suurin osa ihmisistä kenen kanssa tapauksesta keskustellut vuosien varrella, on hyvin samoilla linjoilla kuin nimimerkki Joosua.
Tässä viimeisimmässä Pienen liekin kommentissa vain särähtää korvaan sana "virkamiesmaailmassa". Että siis työskenteleekö Pieni liekki todella "virkamiesmaailmassa"? Vai viittasitko jotenkin muuten kyseiseen tahoon?
En tiedä, missä ympyröissä ja keiden kanssa olet murhainfon ulkopuolella Ulvilan murhatapauksesta keskustellut. Itse en ole nimimerkki Joosuan kanssa samoilla linjoilla, koska tiedän Anneli Auerin syyttömäksi Ulvilan murhaan ja väitettyihin seksuaalirikoksiin. Olen kyllä tuonut avoimesti esiin Ulvilan murhaan liittyviä asioista käsitellessäni - reaalimaailmassa, murhainfon ulkopuolella - kuka olen ja millaisissa tehtävissä toimin. Työtehtävissäni sivuan toisentyyppisiä rikoksia ja niiden torjuntaa eikä niitä hoideta taikka niistä keskustella täällä murhainfossa. Ulvilan murhatapausta olen tutkinut ja osaltani hoitanut yksityishenkilönä vapaa-ajallani. Moni muukin on näihin talkoisiin osallistunut, ja toivottavasti asia saadaan vähitellen yhteistyötä tehden hoidettua asialliseen lopputulemaan. Me kaikki Annelin syyttömäksi tietävät henkilöt toivomme, että oikeus toteutuu ja että Ulvilan murhaaja saatetaan vastuuseen tekemistään rikoksista. Olemme vuosia toivoneet ja tehneet töitä, jotta Ulvilan murhatapauksen käsittely saataisiin siirrettyä pois Porin poliisilta keskusrikospoliisillemme. Valitettavasti emme ole tässä asiassa jostain syystä onnistuneet.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny...
1:38 Lapsi: Nii
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sano?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: Pyydä äpärä
1:46 Tuntematon: Mitemäpärä, selit toi
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

LexVeritas kirjoitti:
Pe Marras 18, 2022 11:14 pm
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny...
1:38 Lapsi: Nii
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sano?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: Pyydä äpärä
1:46 Tuntematon: Mitemäpärä, selit toi
Kukaan ei ole tähän mennessä kuullut, että häketallenteella olisi kertaakaan mainittu äpärä-sanaa. Vuosien varrella on kyllä Annelin vanhimpaan tyttäreen kohdistunut vainoamista myös täällä murhainfon sivustolla, mikä tuntuu kovin ikävältä. Nimimerkki LexVeritas voisi kertoa, miksi on ylläolevan vääristellyn lainauksen (merkitty erivärisenä) häketallenteen litteroinnista halunnut nostaa tässä kohtaa esille. Vertailun vuoksi tässä esille sama kohta siten, kuin nimimerkki turumurre on sen aikanaan tänne postannut ja kuten myös itse olen kyseisen kohdan kuullut:
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy (huutaa lastaan)
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mää, mää soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: Tuu jo auttaa
1:46 Tuntematon: (Miten mä pääsen linjoil) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Pieni liekki kirjoitti:
La Marras 19, 2022 10:47 am
LexVeritas kirjoitti:
Pe Marras 18, 2022 11:14 pm
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny...
1:38 Lapsi: Nii
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sano?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: Pyydä äpärä
1:46 Tuntematon: Mitemäpärä, selit toi
Kukaan ei ole tähän mennessä kuullut, että häketallenteella olisi kertaakaan mainittu äpärä-sanaa. Vuosien varrella on kyllä Annelin vanhimpaan tyttäreen kohdistunut vainoamista myös täällä murhainfon sivustolla, mikä tuntuu kovin ikävältä. Nimimerkki LexVeritas voisi kertoa, miksi on ylläolevan vääristellyn lainauksen (merkitty erivärisenä) häketallenteen litteroinnista halunnut nostaa tässä kohtaa esille. Vertailun vuoksi tässä esille sama kohta siten, kuin nimimerkki turumurre on sen aikanaan tänne postannut ja kuten myös itse olen kyseisen kohdan kuullut:
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy (huutaa lastaan)
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mää, mää soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: Tuu jo auttaa
1:46 Tuntematon: (Miten mä pääsen linjoil) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
Yksi yleisimmistä litteroinneista Lahden ko. huudosta on mystisesti pyyjääpää

Voi toki olla, että Jukka Lahti huusi hädissään metsäkanalinnun jäistä päätä.

Nikki Turumurrekin on tulkinnut sen niin. (tämän ketjun ensimmäisellä sivulla)

1:46 Uhri: (pyyjääpää)

Nimenomaan kukaan ei ole tähän mennessä kuullut pyyjääpäätä äpäränä. Minäkin kuulen sen "Pyyjä äpäränä".

Minä en ole vihjannut sen viittaavan kenenkään tyttäreen, vaan sinä.

Eikö tuo sinun kuulemaksesi väittämäsi "Tuu jo auttaa" ole ristiriidassa Anneli Auerin kertoman kanssa. Hänhän väitti kuulustelussa 2.12.2006 Juha Joutsenlahdelle, ettei Jukka huutanut avunpyyntötarkoituksessa. --->

A.A: Ja hän huusi sit viel toise kertaa. En muista huusiks hän sillonki Annuu vai Anneloo tai jottai, apua hän ei huutanu.

Tulkintaan "Miten mä pääse linjoil" totean, että kuulen sen välillä myös mm. "Mitä en äpärä, selin toi" tai "Miten mä äpärä, se lintu toi"
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

^
LexVeritaksen innoittamana tuli kuunneltua Ulvilan murhan häketallenne muutamaan kertaan uudelleen ja tarkistettua samalla itselläni puhelusta oleva litterointi. Anneli on suurimman osan häketallenteen kattamasta ajanjaksosta puhelimen luurin läheisyydessä, mikä voidaan todeta hänen hengitysäänistään. Puhelua soittaa erittäin hätääntyneessä tilassa oleva nainen, joka on huolissaan puolisonsa voinnista ja lastensa turvallisuudesta. Tallenteelle on jääneet näistä todisteet, ja sanoisin omana havaintonani, että tyhmä täytyy olla, jos ei näitä seikkoja pysty toteamaan ja pitää häkepuhelua lavastettuna.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Minä en pidä nauhaa ainakaan teknisesti lavastettuna mutta pidän erikoisena mm, ettei Jukka Lahti, Annelin itsensä kertomana mielipiteenä, huutanut vaimoaan apuun, vaan "Jukalla saattoi olla jotain muuta mielessä".

A: Ja sit, sitä mä mieti, et miks hän huus sitä, Annua. Et tota, mitä hänel sit oli mieles, et haluks hän vain nähdä, et mä oon hengis vai oliks hänel mieles jotain...
JJ: Tunneks ketään Hannua? Onko joku perhetuttava tai oletko seurustellut jonkin Hannun kanssa tai?
A: Ei, ei.
JJ: Joo.
JJ: Ei ole sellaista, et olis perhe, lähipiirissä ketään, semmosta Hannua?

-----

A: Et joku ihan kaikkisen vanha kaveri nimeltä Hannu, joku Jukal varmaa on, mut et niinko, tää oli joku kaveri, joskus, jostai Turusta päin.
JJ: Mikä tää Hannu o? Mimmone kaveri se o?
A: joku häne lapsuuden ystäväns, eikä häl ol mitää niinko yhteyttä.
JJ: Ei o ketää niinko...
A: Se ainoo Hannu, mikä mul niinko Juka tutuist tule mielee, mut et siel töissähä voi kans ol Hannui, mut voi olla, et se oli iha vain Annu, mitä hän huusi.
JJ: Joo,o.
A: Ja hän huusi sit viel toise kertaa. En muista huusiks hän sillonki Annuu vai Anneloo tai jottai, apua hän ei huutanu. Mut Annuu hän huus,jostain syystä. Ja mä meni silloin sinne kattomaa.

---

A: No sitä määkin olen miettiny sitä et ku Jukalt pysty enää kysymään ett ku Jukkakaa ei mitää niinku sanonu paitsi huus kivusta ja sit se Annu tai Hannu.

----


Käsittääkseni "Tuu jo auttaa" on nikki Pienen liekin ihan oma kuuloaistimus, eikä nikki turumurteen, joka on litteroinut kyseisen kohdan "pyyjääpää".
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

^
Näkisin, että on aika vaarallista irrottaa puhuttelun osia asiayhteydestään ja alkaa tulkita niitä unohtaen samalla sen kokonaisuuden, mihin ne liittyvät.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

LexVeritas kirjoitti:
La Marras 19, 2022 2:29 pm

Käsittääkseni "Tuu jo auttaa" on nikki Pienen liekin ihan oma kuuloaistimus, eikä nikki turumurteen, joka on litteroinut kyseisen kohdan "pyyjääpää".
Jos oikein muistan, niin tuo "pyyjääpää" on KRP:n äänitutkijan kuuloaistimus. Käsittääkseni tuo uhrin kohdassa 1:46 sanomakseen väittämäni "Tuu jo auttaa" ei ole alun perin oma kuulohavaintoni, mutta kuulen kyllä kohdan edelleen tuolla tavoin.

Tarkistin äsken, mitä Tampereen yliopiston hypermedia laboratorion yliassistentti on tuossa samaisessa kohtaa kuullut. Hänen litterointinsa kohdalla lukee "TUU JO, TÄÄ!". Hän on tehnyt tutkimuksensa Ulvilan murhan ensimmäisen tutkinnanjohtajan pyynnöstä aikaan, jolloin Annelia ei vielä kirjoitettu syylliseksi sillä tavoin kuin toisen tutkinnanjohtajan alaisuudessa tehtiin. Voimme kenties vetää johtopäätöksen, että uhrin äänten voimakkuus ja selvyys vaihtelevat johtuen siitä, että uhrin kimpussa on murhamies ja puhelimen mikrofoni ei kaikkia ääniä tallenna takkahuoneen suunnalta. Oikeudessa todistanut äänitysstudion toimitusjohtaja onkin viisaasti todennut, että pitäisi kiinnittää huomio niihin ääniin, jotka pystytään tallenteelta kuulemaan yhtenäisesti ja jättää epämääräiset tulkinnanvaraiset äänet omaan arvoonsa. Olen samaa mieltä, että pitäisi jättää tulkitsematta sellaiset kohdat, jotka eivät ole selkeästi kuultavissa.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Pieni liekki kirjoitti:
La Marras 19, 2022 4:12 pm
^
Näkisin, että on aika vaarallista irrottaa puhuttelun osia asiayhteydestään ja alkaa tulkita niitä unohtaen samalla sen kokonaisuuden, mihin ne liittyvät.
Minun mielestäni ei ole vaarallista, vaan asiallista kysellä perusteita väittämääsi, jonka mukaan nikki turumurteen litteroima "pyyjääpää" olisikin ollut hänen mielestään "Tuu jo auttaa".

En myöskään näe ongelmaa lainailla esitutkintapöytäänkin kirjattuja kuulustelutietoja siitä, mitä Anneli Auer on kertonut Jukka Lahden huutaneen.
Auer kertoi kuulustelussa 2.12.2006 käsityksenään, ettei Jukka Lahti huutanut "Annua" tai "Hannua" avunpyyntitarkoituksessa, vaan hänellä (=Jukalla) saattoi olla jokin muu asia mielessään.

Anneli Auer: "Ja sit, sitä mä mieti, et miks hän huus sitä, Annua. Et tota, mitä hänel sit oli mieles, et haluks hän vain nähdä, et mä oon hengis vai oliks hänel mieles jotain..."


Periaatteessa on mahdollista, että joku oli esim. pannu Hannua. Hullu homo, tai joku muu.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Häkenauhasta päätellen huppis on ollut äänimailmankin suhteen erittäin taitava. Hänen ääntelyään ei kuulu nauhalta. Ei myöskään mitään ryskäämistä tai vastaavaa, jota kamppailtaessa yleensä syntyy. Hän on myöskin osannut pitää uhrin hiljaisena kamppailun aikana.
Muun osoittamassa hyvin korkean osaamisen lisäksi tämä osoittaa että kyseessä on niin taitava tekijä että häntä on täysin mahdoton tavoittaa nykyisen rikostutkinnan käytettävissä olevilla menetelmillä.
Joten ainakaan minä en ihmettele että poliisilla ei ole mielenkiintoa tehdä asialle mitään. Eihän sellaiseen, vaikeaan ja hyvin kalliiseen tutkintaan, jonka jo etukäteen tiedetään olevan tulokseton, kannata ryhtyä.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Minä ainakin kuulen "ryskäämistä".

Mutta erikoinen asia on, että Auer pohdiskeli Joutsenlahden häntä kuulustellessa, miksi murhatuksi tulemisensa aikana Jukka huuteli "Annua" tai "Hannua". Anneli ilmoitti, ettei mielestään avunpyyntötarkoituksessa. Jukalla oli hänen mielestään jotain muuta mielessä, ehkä.

Auer on hätäpuhelun alussa ilmoittanut, että ikkunan kautta sisään tunkeutunut tappaja hakkaa puukolla hänen miestään.
Luulisi tulevan mieleen, että uhri saattaisi huutaa jopa vaimoaan apuun.

Onko mahdollisesti niin, että "Annu" ei oikeasti olekaan Jukan käyttämä lempinimi Annelista? Vai huusiko Jukka Hannua? Pannua tai kannua? Myös jannu mahdollinen.

Tämä Annu-Hannu-asia on sikälikin merkityksellinen, että esim. nikki Turumurre ei sisällyttänyt litterointiinsa lainkaan Annuja eikä Hannuja.
Anneli Auer juttelee kuitenkin kuulustelussa Jukan huutelemista Annuista tai Hannuista tosiasiana. Ilmeisestikin hän siis uskoo, tai haluaa uskotella Jukan huudelleen jompaakumpaa. Ei vain tiedä, tai ole tietävinään, että miksi huuteli.

Ja sit, sitä mä mieti, et miks hän huus sitä, Annua. Et tota, mitä hänel sit oli mieles, et haluks hän vain nähdä, et mä oon hengis vai oliks hänel mieles jotain...

Periaatteessa on toki mahdollista, että Auerille tuli mieleen, että Jukka olisi mahdollisesti halunnut nähdä Auerin jostain syystä ennen kuin tuli lopullisesti murhatuksi - Siis, että Jukka olisi halunnut nähdä Auerin itseensä kohdistuvan murha-aktin lomassa, ilman tarkoitusta pyytää mitään apua.

Mut Annuu hän huus, jostain syystä. Ja mä meni silloin sinne kattomaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

padlock
Martin Riggs
Viestit: 619
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja padlock »

Joosua kirjoitti:
La Elo 20, 2022 9:28 pm
Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Elo 19, 2022 11:29 pm
Seuraavan, vuosia vanhan postauksen tekstin kun ymmärtää, niin ymmärtää, miksi Auer ei voi olla murhaaja. Pelkästään tämä riittää. Ei tämä ihan mahdottoman vaikea pitäisi olla.

"pohjimmiltaan on kyse tästä:
Koska huppiksen ja Annelin välillä on AINA vähintäänkin useita metrejä fyysistä välimatkaa, ja koska syyllisen Annelin on mentävä sinne, missä "huppis" on, kun taas syytön Anneli ei voi sinne koskaan mennä, johtuu tästä se, ettei syyllisen ja syyttömän Annelin sijainnit VOI matsata murhahetkellä koskaan. Ja tästä johtuu se, ettei syyllisen ja syyttömän Annelin tuottamat äänet voi olla samanlaiset. Niissä on väkisin eroja johtuen siitä, että toisen on liikuttava pidemmälle kuin toisen. Toinen ei voi mennä alueelle, mihin toisen on pakko mennä.
Välimatkat eivät ole isot, mutta ne ovat riittävät. Syytön Anneli ei missään tilanteessa voi mennä takkahuoneeseen sekunniksikaan. Tästä tulevat ne pirullisen ratkaisevat muutamat sekunnit jotka takaavat sen, ettei Annelia saa mitenkään syylliseksi surmaan. Sellaisia ääniä ei voi tulla, jotka sopivat molempiin tarinoihin. Kun äänet kerran sopivat syyttömän Annelin tarinaan, ne eivät voi sopia syyllisen Annelin tarinaan, johtuen fyysisistä välimatkoista eri tarinoiden Annelin sijaintien välillä."
Joo joo, huppishan se murhaaja on, selvähän se. Tiesi missä vanhemmat nukkuu ja tiesi että voi ängetä ikkunasta sisään ilman että kukaan puolustautuu, esim lyö jollain tunkeutujaa ja tiesi että ei tarvi hätäillä ja voi pitää taukoa ikkunan hajottamisessa niinkuin A on kertonut ja tiesi että on aikaa tökkiä ikälopulla keittiöveitsellä n 70 pistohaavaa joista suurin osa oli 1-2cm syviä ja tiesi että veitsi taipuu ja oli siksi ottanut taskuun sorkkaraudan jolla voi mäiskiä kun teräase hajoaa ja tiesi että häntä ei tunnisteta vaikka kasvoista näkyi huomattava osa ja tiesi että on helppoa poistua ikkunasta eikä avata ovea ja mennä siitä ja tiesi että voi huoletta mennä valaistun pihan kautta tielle vaikka poliisit on tulossa ja tiesi kuinka hävitään kuin pieru saharaan. Oli se vaan veikeä heppu se meidän huppis.

Eihän tästä enää puutu kuin em kuuluisa ja suuresti kaivattu päähenkilö. Voi voi kun se vaan jostain vielä löytyisi.
Kappas vaan, tänne on tullut taas uusia Einsteineja. Joosua voisi varmaan tehdä teonkuvauksen miten Anneli onnistui murhaamaan niin ettei sitä pystytä todistamaan, ei edes vaikka yritettiin valehdella taustanauhoista ym. Syyttäjä varmasti palkitsee sinut kun annat heille täydellisen teonkuvauksen aikajanoineen.
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna

Vastaa Viestiin