HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
RoboCop

HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja RoboCop »


taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Laitan tähän nyt alkuunsa Turumurren postauksen vanhasta häkenauhaketjusta.

Hätäkeskuspuhelu alkaa 1.12. 2006 kello 2.43,22.
0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Epäilty: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä.
Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Epäilty: Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
0:10 Epäilty: (sanoo osoitteen)
0:12 Häke: Anteeks mikä?
0:12 Epäilty: (sanoo tien)
0:15 Häke: Joo-o.
0:15 Epäilty: (sanoo numeron)
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 Epäilty: On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Epäilty: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla.
Uhri: Auuu.
0:24 Epäilty: Kyllä.Heti.
Uhri: Auuu. (ETP-papereissa tässä lukee Annuu)
0:26 Häke: Kuka siel hakkaa puukolla, tunneksä sitä?
Uhri: Auu.
0:30 Epäilty: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.
0:35 Häke: Joo.
Epäilty: Hei nopeesti.
0:37 Häke: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
0:39 Epäilty: Meil o myös neljä lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Epäilty: Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.
Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 Epäilty: En.
0:50 Uhri: Aiii (laahaava ääni).
0:52 Epäilty: Nopeesti.
0:53 Uhri: (Sanoo joko "tuu jo" tai "huijaa")
0:54 Epäilty: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa?
0:56 Uhri: (napsahdus) Öhh (kolahdus) Ähh.
0:59 Epäilty: Meni, lähtikse mies jo?
1:01 Uhri: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
Epäilty: (hengittää raskaasti puhelimeen)
1:06 Uhri: (Sanoo joko "äihh" tai "häivy") (käheä rääkäisy) (laahaava ääni). Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja).
1:12 Epäilty: Onks joku tulossa jo?
1:15 Uhri: Öh.
Uhri: ...auto.
Uhri: Oh. Eih.
1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.
1:34 (Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan)
1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 Tuntematon: (Mite mä pääse linjoi) (Tämä repliikki ei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, kuuluuko Häkestä?)
1:48 Uhri: No vähä voit auttaakii.
Uhri: Kylhä nous (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
1:51 Epäilty: Lähtisekse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
2:00 Uhri: Aagh (valittaa)
2:02 Uhri: A-laalalala (ei pysty puhumaan enää selvästi, kopsahdus keskellä)
2:03 Epäilty: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)
2:05 (vaimea kopsahdus)
Uhri: Lala.
Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:07 Epäilty: ...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
2:17 Tuntematon: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
2:22 Uhri: Aiih.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on koko ajan tulossa.
2:50 Epäilty: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se.
2:52 Epäilty: Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
2:56 Häke: Jo, onks hän siel paikal viel?
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?
3:10 Epäilty: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai?
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
3:33 Epäilty: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Epäilty: Se lähti jo vai?
3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?
3:47 Epäilty: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttiä pitkä, vähä, aika tukeva.
3:53 Häke: Joo.
3:54 Epäilty: Semmoset niinku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Iha vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Epäilty: Jooh (taustalta kuuluu lapsen itkua). Hei tulkaa nopeesti.
4:02 Häke: Joo, poliisi soittaa sul, me voidaan lopettaa sitte.
4:05 Epäilty: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.
4:11 Epäilty: Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst sun numerosta, mistä sä soitat nyt. (lapsi itkee taustalla) Me voidaan lopettaa, poliisi soittaa.
4:16 Epäilty: Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Epäilty: Heihei.
Tallennus päättyy.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Valituslupahakemuksesta 1490-1491

Näyte 26 Hätäpuhelu 1.12.2006 Satakunnan hätäkeskukseen

Tutkimusaineiston arviointi: Näyte 26 on hätäkeskuksen NiceLog- tallennusjärjestelmän tallentama puhelu, kestoltaan 4 minuuuttia 20 sekuntia.

Tutkimustulokset ja niiden tulkinta:

On mahdollista, että näytteen 26 taustalla kuuluvat miehen valitukset ja kolahdukset on nauhoitettu aikaisemmin ja soitettu hätäkeskuspuhelun aikana.

Jos tallennusta on käytetty, selittää se voimakkuuseroja näytteellä 26. Uhrin äänet ovat välillä voimakkaita ja kuulostavat tulevan lähempää puhelinta kuin takkahuone, välillä huudot taas ovat vaimeampia. Nämä ns. vaimeammat huudot ovat kutenkin perustaajuudeltaan korkeita, mikä tutkimustulosten perusteella yleensä liittyy voimakkaaseen äänentuottoon. Vaimeammat huudot näytteellä 26 voivat siis olla voimakkaammin tuotettuja kuin ns. voimakkaalta kuulostavat huudot.
Nämä em. voimakkuuserot voivat johtua joko siitä, että uhri on liikkunut asunnossa puhelun aikana myös takkahuoneen ulkopuolella tai siitä, että mahdolliset tallennukset on tehty eri etäisyyksiltä, mahdollisesti eri aikoina ja ne soivat puhelun taustalla.

Näytteellä 26 kohdassa 1:51 soittajan repliikki "Lähtiksejo" on huomattavasti vaimeampi kuin uhrin huudot ennen ja jälkeen em. soittajan repliikin.
Näytteen 26 taustaäänet tulevat siis jostain lähempää kuin missä soittaja on huutaessaan "Lähtiksejo".

On mahdollista, että myös näytteen 26 aikaiset juoksuaskeleiden äänet ja ovien kolahdukset on saatettu tallentaa etukäteen ja soittaa hätäpuhelun aikana.

Uhrin äänet ovat erikoisia, koska hän ei varsinaisesti puhu kenellekään. Uhri huutaa Annua apuun kahdessa kohtaa mutta muutoin hänen äänetlynsä on valitusta ja huutoa, joka ei erityisesti ole suunnattu kenellekään tietylle henkilölle.

Näytteellä 26 uhrin ääntä ei kuulu enää 2:27 kohdan jälkeen ja soittajakin sen toteaa kohdassa 3:10. Jos uhrin äänet on tallennettu etukäteen, niin silloin uhrin hiljeneminen ei tapahdukaan näytteen 26 aikana, vaan se on voinut tapahtua jo aikaisemmin.

Tutkimusalueesta vastaava

Tuija Niemi
tutkija
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja taavetti »

2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?

Tästä kohdasta hovissa oli keskustelua. Ilmeisesti tämä on sanottu jossain suhteellisen lähellä luuria, ei ainakaan enää takkahuoneen puolelta.

Ajassa 2:08 Anneli Auer on hätäkeskusta tarkoittaen sanonut "tuleeksielt kettää". ZD on laatimassaan keskusrikospoliisin rikosteknisen laboratorion lausunnossa 13.12.2006 katsonut, että Anneli Auer oli mainittuna ajankohtana tullut puhumaan puhelimen lähelle. Sittemmin ZD on laatimassaan keskusrikospoliisin rikosteknisen laboratorion lausunnossa 12.5.2011 lausunut, että mainitulla hetkellä Anneli Auer ei ollut ollut puhelimessa vaan että siellä oli ollut A. Anneli Auer oli huutanut sanotut sanat jostakin kauempaa. ZE on lausunut, että Anneli Auerin ääni ei ollut voinut tulla kovinkaan kaukaa puhelimesta vaan sen oli ollut tultava lähietäisyydeltä. Jos ääni olisi tullut kauempaa, sen sävy olisi ollut muuttunut ja se olisi sisältänyt enemmän heijastuneita ääniä.

Esitetty selvitys on ollut siltä osin yhdenmukainen, että Anneli Auer ei ole ollut puhelimessa ajassa 2:08. Muilta osin Anneli Auerin tarkemmasta sijainnista suhteessa keittiössä olleeseen puhelimeen tuolla hetkellä on esitetty ristiriitaista selvitystä. ZD on muuttuneiden lausuntojensa osalta kertonut, että hänen kuulohavaintonsa olivat tarkentuneet tallenteen uudelleen kuuntelemisen myötä ja että myöhemmin tehdyt kuulohavainnot olivat olleet aiemmin tehtyjä luotettavampia. Hovioikeus toteaa, että etäisyyttä kuvaavat kielelliset ilmaisut ovat jo itsessään jossain määrin epätarkkoja. Hovioikeuden tekemien kuulohavaintojen perusteella on todennäköisempää, että Anneli Auer on ollut lähellä puhelinta kuin että hän olisi ollut kaukana siitä. Anneli Auerin tosiasiallinen sijainti talossa ajassa 2:08 on kuitenkin jäänyt epäselväksi. Puhelimessa hän ei ole tuolloin ollut.
http://www.oikeus.fi/55277.htm

Eli 1:43 Auer lähtee puhelimesta
1:51 hän on jossain taustaäänilähdettä kauempana
2:08-2:09 hän on jossain jo lähempänä puhelinta

E. Lisäsin hovin päätöksestä pätkäsen
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Auer on siis poissa puhelimesta ajasta 1:43 aikaan 2:42, melkein minuutin jonka ajan haahuilee eri paikoissa taloa (koska ääni välillä kauempana).

Samaan aikaan Lahti saa kuolemaan johtavat iskut ja hiljenee.

cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja cicero »

nuusku-nella kirjoitti:Auer on siis poissa puhelimesta ajasta 1:43 aikaan 2:42, melkein minuutin jonka ajan haahuilee eri paikoissa taloa (koska ääni välillä kauempana).

Samaan aikaan Lahti saa kuolemaan johtavat iskut ja hiljenee.
Melkoinen sattuma....luulisi että tämä olisi jo alkujaan näyttänyt tutkijoista vähän epäilyttävältä. Taustanauhaan en kyllä usko edelleenkään, päinvastoin.... näyttää siltä että Jukka tosiaan lopussa yrittää pyytää apua hätäkeskukselta, sen verran on vielä tajuissaan vaikkakin sekava. Onko missään ollut puhetta mahdollisesta toisesta puhelimesta takkahuoneessa ja jos ei niin miksi ei, onko se jotenkin pystytty sulkemaan pois laskuista...jos toisen linjan avaa toisen ollessa vielä auki siitä syntyy linjalle samanlaisia naksahduksia kuin esim. mankasta.

Kesken lauseen kuuluu napsahdus, Anneli sulkee takahuonessa sijaitsevan kakkospuhelimen ja nuijii miehensä kuoliaaksi.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Toisen lankapuhelimen mahdollisuus on tosiaan mielenkiintoinen. Itsellä ei ole ollut yhtäkään lankapuhelinta niin pitkään aikaan etten edes muistanut sellaisen olemassaoloa kuin kakkospuhelin! Mutta kai se nyt olis katsottu? Toisaalta, Annelin sanaan uskottiin kuin kiveen kaikessa muussakin niin miksei sitten siinä että "tuossa seisoin ja soitin häkeen".

Severin A
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Jotenkin ajatus siitä, että kotoa käsin pyöritettävän firman ainoa puhelinyhteys olisi keittiöstä, on outo. Toisaalta tuossa taloudessa moni muukin asia on hoidettu 'oudosti', joten menköön nyt sen yleisen outouden piikkiin.
Älä oleta

Avatar
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1438
Liittynyt: To Touko 20, 2010 8:28 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

^ Miten olisi langaton kakkospuhelin? Takan aputasolla? Tuohan vaatii puhelipistokkeeseen kytketyn vastalaitteen, jospa sellainen oli jossain?

Aiemmin visioin Jukan ääntelystä häkenauhan alussa, että Anneli pelkäsi hänen kohta tulevan puhelimeen. Entäpä jos olikin, siihen langattomaan takkahuoneessa ja kenties jo se kädessään olikin, Anneli alkoi hengästymään ja tuli kiire.

Pulssinkokeilureissu olikin sitten puhelimen haku pois..
..saapa nähä..

Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Myös tyttären kertomukset viittaavat yksiselitteisesti siihen, että häkepuhelu soitettiin nimenomaan keittiön lankapuhelimesta eikä Anneli kesken kaiken vaihtanut paikkaa. Tyttöhän tuli omasta huoneestaan isän valitusääniä kuultuaan aulaan ja äiti pyysi hänet tällöin puhelimeen. Valetarinan keksiminen tästäkin yksityiskohdasta olisi varmaan jossakin vaiheessa paljastunut.

Olen yrittänyt muistella taustanauhateoriaan aiemmin itse liittämiäni detaljeja, joita tässä valituslupahakemuksessa ei nähdäkseni nyt ole mainittu - ainakaan suoranaisesti. Yksi näistä oli se puolustuksen esille tuoma hengitysnopeuden nopean muutoksen mahdottomuus Annelin astaloinnin jälkeisessä puheessa. Nyt tämän voi hyvin siirtää taustanauhateoriaa puoltamaan.

Annelin ääntämä (u)ole kohdassa 2:03 ja pian sen jälkeen kohdassa 2:05 kuultava Annelin suuhun laitettu voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys Öh edeltävät molemmat kohdan 2:08 Tuleeksielt kettää -kysymystä. Mikäli (u)ole ja Öh tulevat taustanauhalta, Annelin hengitystiheyden vaihteluita ei tarvitse ihmetellä.

Tämä siis vain yhtenä lisänä muullekin Suomen kansalle Auer-mysteerin pohdintaa varten...

ulkosuomalainen
Michael Knight
Viestit: 4021
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 3:08 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Tama Annelin hengitystiheyden muuttumattomuus tuli ilmeisesti Alihangalta. Kun Anneli ei ollut tassa vaiheessa puhelimessa, mistahan mies taman hengitystiheyden paatteli? Siita miten tuo yksi lyhyt repliikki lausuttiin? Eiko se Anneli ollut taman tuulikaappiteorian mukaan juuri juossut murhaajaa karkuun tata ennen? Tamakaan ei nostanut siis hengitystiheytta?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius

cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja cicero »

Tytärhän ei ollut siellä takkahuoneessa silloin kun Anneli sinne meni joten miten hän tietäisi onko vaikka huoneessa ollut kakkospuhelin ollut langoilla auki Jukan toimesta. Mutta mun mielestä kakkospuhelin-vaihtoehto ei ole tutkimuksissa tullut vastaan ainakaan julkisuudessa. Hassua ettei sitä ole tutkittu vaikka häke antaa viitteitä siihen (jukan reaktiot) vaan on heti alettu miettimään nauhoitusta. Nauhoitus on mielestäni täysin mahdoton ajatus monessakin mielessä ihan faktoja seuraamalla. Jukka oli elossa vielä häkepuhelun aikana. Mihin sitä taustanauhaa olisi tarvittu, eihän sieltä kuulunut mitään häkenauhalta joka olisi auttanut Annelia mäiskintäteoriassa, ei hupun hyppelyäeikä muuta. Taustanauha- teoria helpottaa vain tutkijan tuskaa.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"

Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Veristi »

No, mikäli se Jukka olisi äännellyt siellä takkahuoneessa johonkin kakkospuhelimeen, niin eikö siihen olisi jo äänitutkimus kiinnittänyt huomiota? Koska tytär kuuli isänsä Annu-huudot kovaäänisinä, ne eivät ole voineet tulla takkahuoneesta, koska Jukan myöhemmät puheet taas olivat kuulostaneet tyttären korvissa vain mutinalta. Ei siten voida olettaa, että Jukka olisi ensin huutanut Annu-huutonsa takkahuoneen kakkospuhelimeen ja sitten kenties Anneli tullut sulkemaan tämän puhelimen ja astaloinut Jukan.

Taustanauhan tarkoitus oli vain luoda häkeen päin vaikutelma, että Jukka oli vielä elossa puhelun aikana. Ainoa 'mäiskinnäksi' laskettava ääni oli se astalointi.

On huomioitava vielä sekin, että Annelin raivo taustanauhalla jatkuu vielä 1:54 alkavasta kiroilukohdasta aina sinne 2:23 raivokkaaseen Hei lopeta -kohtaan saakka. Aikamoista itsehillintää olisi vaatinut, että tuollaisen raivon olisi kyennyt välillä sammuttamaan ja sitten taas tunteet uudelleen päälle on/off-tyyliin. Tämäkin tukee taustanauhan käyttöä.

cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja cicero »

Jukka oli elossa häkenauhan aikana...ei sitä varten tarvittu mitään taustanauhoja...Jukan vammat olivat osittain vanhoja, osittain tuoreita, vammat oli tuotettu kahdessa erässä . Tätä olen ihmetellyt että mitä ihmettä varten sitä taustanauhaa muka tässä on tarvittu. Taustanauhan olemassaoloa perustellaan sillä että Annelin ääni kuuluu välillä kauempaa kuin Jukan ja siihen että sieltä kuuluu jotain ylimääräisiä klikkauksia.

Tämän jutun kannalta ei pidä ihmetellä jos jotakin näin yksinkertaista olisikin jäänyt huomaamatta...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"

Avatar
Tara
Horatio Caine
Viestit: 6164
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 11:16 pm

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

Joku kysyi missä tietokone oli?

Se oli huoneessa, johon mentiin tuulikaapista tultua vasemmalle, Annelin työhuoneeseen. Luulisi, että pöytäkoneen lähettyvillä oli puhelimenpistoke. Jos Anneli vietti siinä huoneessa suurimaan osan ajasta, niin tuntuu oudolta, ettei siinä huoneessa olisi ollut puhelinta. Langaton rinnakkaispuhelin on mahdollinen. Eipä ole tullut mieleeni, vaikka tutuilla oli sellaisia noihin aikoihin.

näkymä aulaan-447
Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...

Vastaa Viestiin