Lasten kertomukset

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9160
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

ässähai kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 8:45 am
Stallion kirjoitti: To Syys 02, 2021 7:30 pm
ässähai kirjoitti: To Syys 02, 2021 4:44 pm Hyvin tuntemani henkilö on kertonut minulle erikoisista seikoista, jotka liittyvät Poliklinikka Toivolaan, jonka omistajan Anni Toivola-Aurasen säätiön hallituksen puheenjohtaja on Ulvilan tapauksissa asiantuntijalausunnoin todistanut lastenpsykiatrian professori J.P. (nykyään emeritus-professori; oliko myös Tyksissä ylikääkärinä?).

Jaan nyt osan näistä tietooni tulleista erikoisista seikoista minfolaisille minulle läheisen ja hyvin tuntemani henkilön luvalla ja kehoituksesta.

Twinpeaksiläistä tunnelmaa Anni Toivola-Aurasen säätiön omistamassa Poliklinikka Toivolassa:

* 2.11.2018 Anni Toivola-Aurasen säätiön omistaman Poliklinikka Toivolan (...)
Ja miten tämä liittyy Ulvilan tapaukseen? :roll: ihan turhaa liirumlaarumia. Ettei keskityttäisi itse asiaan.

Ei ole vaikeaa Ulvila-keissejä tuntevalle tajuta, miten "tämä liittyy Ulvilan tapaukseen".

Kun mietit, miten J.P. liittyy Ulvilan tapaukseen, löydät syyn miksi on syytä tietää, miten hän on toiminut työnanatajan roolissa ja miten hän on hoitanut omavalvontavastuutaan edellä kerrotussa ja valvovien viranomaisten tiedossa olevassa tapauksessa.

Olet varmastikin seurannut Ulvilan tapausta paljon paremmin kuin minä, joten osaatko kertoa minulle, oliko J.P. ylilääkärin virassa Tyksissä Ulvilan tapausten aikaan / kun oli todistamassa asiantuntijana Ulvilan tapausten oikeuskäsittelyissä. Tämä seikka on nyt tärkeää tietää. Kuin myös se on tärkeää tietää, oliko J.P. asiantuntija, jota esimerkiksi Valvira on käyttänyt ja käyttää edelleen.
Itseltäni löytyivät kyseistä henkilöä koskien ainoastaan seuraavat merkinnät: lastenpsykiatrian professori, ylilääkäri; Turun yliopisto ja Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Stallion
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 111
Liittynyt: To Elo 13, 2020 11:30 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Stallion »

Pieni liekki kirjoitti: To Syys 02, 2021 6:00 am
Mistä sinä tiedät, ettei kulman takana olisi ollut odottamassa tekijän apuria, joka olisi pistänyt karkuun yrittäneet äidin ja lapset hengiltä? Ottaako koville myöntää, että Anneli toimi Tähtisentiellä oppikirjamaisen oikeasti hälyttäessään paikalle nopeasti apua, ja itse asiassa olisi ansainnut rohkeasta toiminnastaan hengenpelastusmitalin?

Mielenkiintoista. Annelihan oli itse kuistilla ottamassa poliiseja vastaan. Mistä hän tiesi, ettei kulman takana olisi ollut odottamassa itse tekijä tai tekijän apuri, joka olisi pistänyt kuistilla odotelleen äidin ja mahdollisesti tämän tyttären hengiltä?
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Bou »

Stallion kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 3:48 pm
Pieni liekki kirjoitti: To Syys 02, 2021 6:00 am
Mistä sinä tiedät, ettei kulman takana olisi ollut odottamassa tekijän apuria, joka olisi pistänyt karkuun yrittäneet äidin ja lapset hengiltä? Ottaako koville myöntää, että Anneli toimi Tähtisentiellä oppikirjamaisen oikeasti hälyttäessään paikalle nopeasti apua, ja itse asiassa olisi ansainnut rohkeasta toiminnastaan hengenpelastusmitalin?

Mielenkiintoista. Annelihan oli itse kuistilla ottamassa poliiseja vastaan. Mistä hän tiesi, ettei kulman takana olisi ollut odottamassa itse tekijä tai tekijän apuri, joka olisi pistänyt kuistilla odotelleen äidin ja mahdollisesti tämän tyttären hengiltä?
Kuistillapa hyvinkin. Mikäli nyt niin kummallisesti kävisi, että kesken puukkohippas perheriidan takaoven ikkunaosasta joku alkaisi vasaralla paukuttaa väylää sisääntuloon ja onnistuiso vielä, ei soittoa häkeen tehtäisi rouvan toimesta keittiön lankapuhelimesta vaan jommastakummasta kännykästä molempien vanhempien kantaessa ja viedessä käsikynkkää isompia lapsia ulos. Repliikki ei olisi täällä on joku tappaja (tai siis tottahan se tässä tapauksessa oli- tappaja oli puhelimessa) vaan, että joku sekopää varmaan nisti hilluu meidän takapihalla ja vaikuttaa väkivaltaiselta. Lähimpään tuttuun naapuriin olisi menty molempien vanhempien toimesta. Miten ikinä näin järjetön vale ja näytelmä on voinut mennä läpi? (menikö se lavastus läpi?)
Tulkaa äkkii yhyyy…mun iskä voi huonosti…ööööö? Voi huonosti?
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Pieni liekki kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 10:43 am
ässähai kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 8:45 am
Stallion kirjoitti: To Syys 02, 2021 7:30 pm

Ja miten tämä liittyy Ulvilan tapaukseen? :roll: ihan turhaa liirumlaarumia. Ettei keskityttäisi itse asiaan.

Ei ole vaikeaa Ulvila-keissejä tuntevalle tajuta, miten "tämä liittyy Ulvilan tapaukseen".

Kun mietit, miten J.P. liittyy Ulvilan tapaukseen, löydät syyn miksi on syytä tietää, miten hän on toiminut työnanatajan roolissa ja miten hän on hoitanut omavalvontavastuutaan edellä kerrotussa ja valvovien viranomaisten tiedossa olevassa tapauksessa.

Olet varmastikin seurannut Ulvilan tapausta paljon paremmin kuin minä, joten osaatko kertoa minulle, oliko J.P. ylilääkärin virassa Tyksissä Ulvilan tapausten aikaan / kun oli todistamassa asiantuntijana Ulvilan tapausten oikeuskäsittelyissä. Tämä seikka on nyt tärkeää tietää. Kuin myös se on tärkeää tietää, oliko J.P. asiantuntija, jota esimerkiksi Valvira on käyttänyt ja käyttää edelleen.
Itseltäni löytyivät kyseistä henkilöä koskien ainoastaan seuraavat merkinnät: lastenpsykiatrian professori, ylilääkäri; Turun yliopisto ja Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri.

Kiitos, Pieni liekki. Samat tiedot minullakin, tosin ylilääkärin pestistä en ollut varma näissä viimeisimmissä oikeuskäsittelyissä. Mietin että oliko jo eläkkeellä.

Palaan aiheeseen kun olen lukenut läpi tuon langan johon on koottu keskustelut näistä Ulvilan tapauksen asiantuntijoista - kyseisestä J.P.:sta siellä ei ensi plarauksella omaa otsikkoa näkynyt.

(Tämän J.P.:n sidonnaistiedoissa olevan Anni Toivola-Aurasen säätiön verotuksessa on jotain muutoksia ollut viime vuosina, en ole sitä tarkistanut vielä, ja onko se julkistakaan tietoa mistä verotuksesta vapaalle säätiölle olisi mätkyt tulleet.)
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9160
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Bou kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 6:55 pm
Stallion kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 3:48 pm
Pieni liekki kirjoitti: To Syys 02, 2021 6:00 am
Mistä sinä tiedät, ettei kulman takana olisi ollut odottamassa tekijän apuria, joka olisi pistänyt karkuun yrittäneet äidin ja lapset hengiltä? Ottaako koville myöntää, että Anneli toimi Tähtisentiellä oppikirjamaisen oikeasti hälyttäessään paikalle nopeasti apua, ja itse asiassa olisi ansainnut rohkeasta toiminnastaan hengenpelastusmitalin?

Mielenkiintoista. Annelihan oli itse kuistilla ottamassa poliiseja vastaan. Mistä hän tiesi, ettei kulman takana olisi ollut odottamassa itse tekijä tai tekijän apuri, joka olisi pistänyt kuistilla odotelleen äidin ja mahdollisesti tämän tyttären hengiltä?
Kuistillapa hyvinkin. Mikäli nyt niin kummallisesti kävisi, että kesken puukkohippas perheriidan takaoven ikkunaosasta joku alkaisi vasaralla paukuttaa väylää sisääntuloon ja onnistuiso vielä, ei soittoa häkeen tehtäisi rouvan toimesta keittiön lankapuhelimesta vaan jommastakummasta kännykästä molempien vanhempien kantaessa ja viedessä käsikynkkää isompia lapsia ulos. Repliikki ei olisi täällä on joku tappaja (tai siis tottahan se tässä tapauksessa oli- tappaja oli puhelimessa) vaan, että joku sekopää varmaan nisti hilluu meidän takapihalla ja vaikuttaa väkivaltaiselta. Lähimpään tuttuun naapuriin olisi menty molempien vanhempien toimesta. Miten ikinä näin järjetön vale ja näytelmä on voinut mennä läpi? (menikö se lavastus läpi?)
Tulkaa äkkii yhyyy…mun iskä voi huonosti…ööööö? Voi huonosti?
En tiedä, millaisia oppeja Stallion ja Bou ovat saaneet hätätapauksien varalle, mutta minulle on ainakin monelta suunnalta vuosien varrella opetettu, että on hyvä, jos joku on opastamassa apuväkeä oikeaan osoitteeseen tapahtumapaikalla vahinkotilanteissa. Uskoisin, että tällainen ohjeistus on aikoinaan iskostunut myös Annelin päähän. Ehkä hän tiedosti, että paikalle saapuvat apujoukot olisivat helposti saattaneet harhautua kiertämään Tähtisentien lenkkiä ja halusi ohjata pelastusväen mahdollisimman pikaisesti miehensä avuksi.

Suosittelen Boulle paneutumista hetkeksi puukotetun perheenäidin osaan ja miettimään, miksi koet tarvetta pahoinpidellä henkisesti kovia kokenutta perhettä. Toivottavasti et ole lastensuojelun kanssa missään tekemisissä, ja toivottavasti ymmärrät jonain päivänä, kuinka kauaskantoiset vaikutukset vuosikausien kiusaamisella voi olla asianosaisiin. En usko, että Anneli tai hänen lähipiiristään kukaan on sinulle tehnyt mitään ikävää. Kenties Koskelan murhattu nuorimies olisi tänä päivänä hengissä, jos hänen kiusaamiseensa olisi puututtu ajoissa.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja awa »

Pieni liekki kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 10:56 pm En tiedä, millaisia oppeja Stallion ja Bou ovat saaneet hätätapauksien varalle, mutta minulle on ainakin monelta suunnalta vuosien varrella opetettu, että on hyvä, jos joku on opastamassa apuväkeä oikeaan osoitteeseen tapahtumapaikalla vahinkotilanteissa. Uskoisin, että tällainen ohjeistus on aikoinaan iskostunut myös Annelin päähän. .....
Vahinkotilanne on hieman eri kuin puukottaja talossa tilanne missä on lapsia osallisena!

Vahinkotilanteessakin hälyytysajoneuvoja ohjaamaan määrätään joku läsnäolijoista ja auttaja tai auttajat jää uhrin /potilaan välittömäksi avuksi! Tämä ihan koulutuksellisesti tiedoksi, ettei väärää oppia ole opetettu!
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja ässähai »

awa kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 11:08 pm Tämä ihan koulutuksellisesti tiedoksi, ettei väärää oppia ole opetettu!
Voitko tarkentaa, millä ammatillisella pätevyydellä annat tähän keskusteluun "koulutuksellisesti tietoa" ja keille kohdistat "koulutukselliset tietosi".
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9160
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

awa kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 11:08 pm
Pieni liekki kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 10:56 pm En tiedä, millaisia oppeja Stallion ja Bou ovat saaneet hätätapauksien varalle, mutta minulle on ainakin monelta suunnalta vuosien varrella opetettu, että on hyvä, jos joku on opastamassa apuväkeä oikeaan osoitteeseen tapahtumapaikalla vahinkotilanteissa. Uskoisin, että tällainen ohjeistus on aikoinaan iskostunut myös Annelin päähän. .....
Vahinkotilanne on hieman eri kuin puukottaja talossa tilanne missä on lapsia osallisena!

Vahinkotilanteessakin hälyytysajoneuvoja ohjaamaan määrätään joku läsnäolijoista ja auttaja tai auttajat jää uhrin /potilaan välittömäksi avuksi! Tämä ihan koulutuksellisesti tiedoksi, ettei väärää oppia ole opetettu!
Arvelisin, että Anneli on tehnyt murhayönä pikaisen tilannearvion, että suurin apu hänestä on miehelleen, mikäli hän saa tälle osaavat ja ammattitaitoiset auttajat paikalle mahdollisimman nopeasti ottamaan tilanteen haltuun.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Bou »

Pieni liekki kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 10:56 pm
Bou kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 6:55 pm
Stallion kirjoitti: Pe Syys 03, 2021 3:48 pm


Mielenkiintoista. Annelihan oli itse kuistilla ottamassa poliiseja vastaan. Mistä hän tiesi, ettei kulman takana olisi ollut odottamassa itse tekijä tai tekijän apuri, joka olisi pistänyt kuistilla odotelleen äidin ja mahdollisesti tämän tyttären hengiltä?
Kuistillapa hyvinkin. Mikäli nyt niin kummallisesti kävisi, että kesken puukkohippas perheriidan takaoven ikkunaosasta joku alkaisi vasaralla paukuttaa väylää sisääntuloon ja onnistuiso vielä, ei soittoa häkeen tehtäisi rouvan toimesta keittiön lankapuhelimesta vaan jommastakummasta kännykästä molempien vanhempien kantaessa ja viedessä käsikynkkää isompia lapsia ulos. Repliikki ei olisi täällä on joku tappaja (tai siis tottahan se tässä tapauksessa oli- tappaja oli puhelimessa) vaan, että joku sekopää varmaan nisti hilluu meidän takapihalla ja vaikuttaa väkivaltaiselta. Lähimpään tuttuun naapuriin olisi menty molempien vanhempien toimesta. Miten ikinä näin järjetön vale ja näytelmä on voinut mennä läpi? (menikö se lavastus läpi?)
Tulkaa äkkii yhyyy…mun iskä voi huonosti…ööööö? Voi huonosti?
En tiedä, millaisia oppeja Stallion ja Bou ovat saaneet hätätapauksien varalle, mutta minulle on ainakin monelta suunnalta vuosien varrella opetettu, että on hyvä, jos joku on opastamassa apuväkeä oikeaan osoitteeseen tapahtumapaikalla vahinkotilanteissa. Uskoisin, että tällainen ohjeistus on aikoinaan iskostunut myös Annelin päähän. Ehkä hän tiedosti, että paikalle saapuvat apujoukot olisivat helposti saattaneet harhautua kiertämään Tähtisentien lenkkiä ja halusi ohjata pelastusväen mahdollisimman pikaisesti miehensä avuksi.

Suosittelen Boulle paneutumista hetkeksi puukotetun perheenäidin osaan ja miettimään, miksi koet tarvetta pahoinpidellä henkisesti kovia kokenutta perhettä. Toivottavasti et ole lastensuojelun kanssa missään tekemisissä, ja toivottavasti ymmärrät jonain päivänä, kuinka kauaskantoiset vaikutukset vuosikausien kiusaamisella voi olla asianosaisiin. En usko, että Anneli tai hänen lähipiiristään kukaan on sinulle tehnyt mitään ikävää. Kenties Koskelan murhattu nuorimies olisi tänä päivänä hengissä, jos hänen kiusaamiseensa olisi puututtu ajoissa.
Vuosikausien sekä henkinen että fyysinen kiusaaminen Ulvilan tapauksessa kohdistui kolmeen nuorimpaan lapseen heidän äitinsä taholta ( ei minun). Jos heidän isänsä murhan jälkeen terapiaa ei olisi lopetettu alkuunsa ja lapsia peloteltu vuosien hiljaiseen kärsimykseen, ja perheen tilanne olisi tullut päivänvaloon, he olisivat voineet jatkossa säästyä äitinsä taholta vakavalta hyväksikäytöltä ja pahoinpitelyltä. En käytä tässä mielelläni sanaa kiusaaminen vaan kidutus ihan niin kuin Koskelassakin, jossa kiduttajia ja murhaajia oli kolme ikätoveria, ei äiti.
Yhteistä näillä tapauksilla todella on, että aiemmalla puuttumisella Atso olisi saattanut säilyttää henkinsä ja Annumamman lapset säästyä vähemmällä. Näitä Koskelan yhtä ja Ulvilan kolmea uhria kohtaan tunnen suunnatonta myötätuntoa ja Ulvilan uhreille toivon hyvää elämää, johon eivät pahantekijät pääse enää heidän tulevaisuuttaan pilaamaan. Tässä näyttää sijaisperhe onnistuneen, ja tätä urheutta ihailen, vaikka on varmasti ollut vaikeaa kaikkien pefofiilien fanittajiem uhkaillessa ja herjatessa.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9160
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Bou kirjoitti: La Syys 04, 2021 7:17 am Vuosikausien sekä henkinen että fyysinen kiusaaminen Ulvilan tapauksessa kohdistui kolmeen nuorimpaan lapseen heidän äitinsä taholta ( ei minun). Jos heidän isänsä murhan jälkeen terapiaa ei olisi lopetettu alkuunsa ja lapsia peloteltu vuosien hiljaiseen kärsimykseen, ja perheen tilanne olisi tullut päivänvaloon, he olisivat voineet jatkossa säästyä äitinsä taholta vakavalta hyväksikäytöltä ja pahoinpitelyltä. En käytä tässä mielelläni sanaa kiusaaminen vaan kidutus ihan niin kuin Koskelassakin, jossa kiduttajia ja murhaajia oli kolme ikätoveria, ei äiti.
Yhteistä näillä tapauksilla todella on, että aiemmalla puuttumisella Atso olisi saattanut säilyttää henkinsä ja Annumamman lapset säästyä vähemmällä. Näitä Koskelan yhtä ja Ulvilan kolmea uhria kohtaan tunnen suunnatonta myötätuntoa ja Ulvilan uhreille toivon hyvää elämää, johon eivät pahantekijät pääse enää heidän tulevaisuuttaan pilaamaan. Tässä näyttää sijaisperhe onnistuneen, ja tätä urheutta ihailen, vaikka on varmasti ollut vaikeaa kaikkien pefofiilien fanittajiem uhkaillessa ja herjatessa.
Kuvittele, miten tarkastelet taaksepäin omaa toimintaasi sellaisena päivänä, jollon sinulle mahdollisesti valkenee, ettei Anneli ole ollut lapsilleen mitään muuta kuin tavallinen perheenäiti sellaisella poikkeuksella, että hänen kotiinsa on murtautunut henkilö, joka puukotti häntä vakavasti, tappoi hänen miehensä ja aiheutti hänen lapsilleen hirvittävät pelkotilat.

Oletko valmis tulemaan pyytämään julkisesti Annelilta ja hänen läheisiltään tekojasi anteeksi sen jälkeen, kun väärät seksuaalirikostuomiot on saatu asianmukaisesti purettua? Vaikuttaa onneksi siltä, ettei sinulla ole hajuakaan Annelin, hänen entisen miesystävänsä, Annelin lasten tai heidän sijaisvanhempiensa tekemisistä.

Ja vielä lopuksi pidän aikamoisena loukkauksena ja valheiden levittämisenä, mikäli kutsut minua pedofiilien fanittajaksi ja väität, että harrastaisin sijaisperheeseen kohdistuvia uhkailuja ja herjauksia. Voit tulla todistamaan väitteitäsi Lautamiehet-osion puolelle "Pieni liekki"-keskusteluketjuun, niin voidaan täällä palata vähitellen keskustelemaan otsikon mukaisesta aiheesta.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Bou kirjoitti: La Syys 04, 2021 7:17 am
Vuosikausien sekä henkinen että fyysinen kiusaaminen Ulvilan tapauksessa kohdistui kolmeen nuorimpaan lapseen heidän äitinsä taholta ( ei minun). Jos heidän isänsä murhan jälkeen terapiaa ei olisi lopetettu alkuunsa ja lapsia peloteltu vuosien hiljaiseen kärsimykseen, ja perheen tilanne olisi tullut päivänvaloon, he olisivat voineet jatkossa säästyä äitinsä taholta vakavalta hyväksikäytöltä ja pahoinpitelyltä. En käytä tässä mielelläni sanaa kiusaaminen vaan kidutus ihan niin kuin Koskelassakin, jossa kiduttajia ja murhaajia oli kolme ikätoveria, ei äiti.
Yhteistä näillä tapauksilla todella on, että aiemmalla puuttumisella Atso olisi saattanut säilyttää henkinsä ja Annumamman lapset säästyä vähemmällä. Näitä Koskelan yhtä ja Ulvilan kolmea uhria kohtaan tunnen suunnatonta myötätuntoa ja Ulvilan uhreille toivon hyvää elämää, johon eivät pahantekijät pääse enää heidän tulevaisuuttaan pilaamaan. Tässä näyttää sijaisperhe onnistuneen, ja tätä urheutta ihailen, vaikka on varmasti ollut vaikeaa kaikkien pefofiilien fanittajiem uhkaillessa ja herjatessa.

Bou, miksi sinä teet itsestäsi tuolla tavalla täyspellen, sillä eihän tuo mitä sanot, niin sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan. Voit kysyä vaikka Tyksistä, Avista ja Valvirasta, että ovatko valvoneet omaa toimintaansa kuten lain mukaan pitää, ja ovatko valvoneet alueella toimivia psykoterapeutteja ja psykiatreja siten, että potilaiden saama hoito on ollut taatusti laadukasta ja potilasturvallista. Vastaus näiltä tahoilta nyt on, että ei ole valvottu ja tästä tosiasiasta on jo kertynyt mustaa valkoisella. Katsos Bou, olet ehkä luottanut sinäkin siihen, että jälkikäteinen valvonta riittää, mutta kun ei se riitäkään, sillä ei se jälkikäteinenkään valvonta voi toimia silloin kun psykoterapiapotilaita (ja perheitä) estetään vastatoimin viemästä kantelua ja potilasvahinkoilmoitusta eteenpäin, tai kun annetaan totuudenvastaisia selvityksiä virallisiin asiakirjoihin, kuten tiedetään tapahtuneen erään J.P.:n omavalvontaan kuuluneessa paikassa, joten miksei silloin Tyksissäkin hänen aikanaan etenkin.

Bou, nyt sinä haukut ahkerasti pedofiilien fanittajiksi niitä jotka ovat saaneet selville tosiseikkoja psykoterapia- ja psykiatriatoiminnassa tapahtuneista vakavista virheistä, jotka on viimeiseen asti yritetty pimittää ylimmiltä laillisuusvalvojilta ja poliisilta. Enää se ei onnistu, se pimittäminen. Toki virheiden tekemisen jatkaminen voi onnistua, siitäkin varmaan näyttöä jo on...

Bou. Voitko kertoa miksi syyttelet virheiden selvittäjiä pedofiilien fanittajiksi? Onko oma lehmä ojassa ja siksi sotket näiden lasten ja heidän läheistensä elämää ihan ihmejutuillasi.

Ok. Minulle läheinen henkilö tulee minfoon kertomaan omalla nimellään saamansa tiedot, jotka liittyvät J.P.:n ja Tyksin toimintaan, ja kun sen jälkeen syyttelet asioista nimellään puhuvaa pedofiilien fanittajaksi, hän tekee sinusta tutkintapyynnön poliisille. Näin on nyt toimittava, koska et keskustele vaikeista asioista asiallisesti, vaan aiheutat puheillasi tuhoa niillekin pedofiilien uhreille, joiden tilannetta psykoterapeutti on pahentanut lietsomalla mieleen valemuistolisiä ja määräämällä vahvoja turhia lääkityksiä jotta potilas kestää kiduttavan psykoterapian haittoja.
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5040
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Niin. Älä vahingoita potilasta. Somaattisen lääketieteen puolella tämä on ihan selvää pässinlihaa. Psyykkisen lääketieteen puolella taas on potilaiden oikeuksissa suuri harmaa alue, ja se yhdistettynä sisäisen ja ulkoisen valvonnan puuttumiseen on asia, minkä vuoksi olen itse kallistunut sille linjalle, että omat traumat kannattaa hoitaa omin avuin.

Terapia ei todellakaan ole taikasana sille, että esimerkiksi rikoksen aiheuttamasta traumasta ja muista haitoista "paranee". Se voi olla myös puhtaasti vahingollista, mikäli terapia on vääränlaista ja / tai vääräaikaista juuri kyseiselle henkilölle.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9160
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Hermione kirjoitti: La Syys 04, 2021 1:39 pm Niin. Älä vahingoita potilasta. Somaattisen lääketieteen puolella tämä on ihan selvää pässinlihaa. Psyykkisen lääketieteen puolella taas on potilaiden oikeuksissa suuri harmaa alue, ja se yhdistettynä sisäisen ja ulkoisen valvonnan puuttumiseen on asia, minkä vuoksi olen itse kallistunut sille linjalle, että omat traumat kannattaa hoitaa omin avuin.

Terapia ei todellakaan ole taikasana sille, että esimerkiksi rikoksen aiheuttamasta traumasta ja muista haitoista "paranee". Se voi olla myös puhtaasti vahingollista, mikäli terapia on vääränlaista ja / tai vääräaikaista juuri kyseiselle henkilölle.
En tiedä, millaisin keinoin voitaisiin varmistua, että tietyissä ihmisläheisissä ammateissa olevat ihmiset ovat mieleltään terveitä tai edes päteviä hoitamaan tehtäviään. Minusta tuntuu, että ennen vanhaan on ihmistä hoidettu kokonaisvaltaisemmin, mutta nykyään hoito on pirstaleista. Tietysti sitä aina toivoo, ettei asiakasta hoitamalla hoideta sairaammaksi kuin mitä tämä alun pitäen on ollut.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Tulevaan puoskarilakiin pitäisi sisällyttää psykoterapeuttien ja psykoterapiayksiköiden toiminta, niin pääsisi tuokin toiminta valvonnan piiriin.
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5040
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Lasten kertomukset

Viesti Kirjoittaja Hermione »

ässähai kirjoitti: La Syys 04, 2021 2:32 pm Tulevaan puoskarilakiin pitäisi sisällyttää psykoterapeuttien ja psykoterapiayksiköiden toiminta, niin pääsisi tuokin toiminta valvonnan piiriin.
Ei olisi huono idea laisinkaan (tutustuin ensimmäistä kertaa lakialoitteeseen). Eli ns. uskomuslääkinnän saattaminen valvonnan piiriin on ollut tekeillä jo toistakymmentä vuotta. Psykoterapia menisi kyllä hyvinkin tuohon kategoriaan.
Vastaa Viestiin