Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja ässähai »

SuomenColumbo kirjoitti: Ti Joulu 14, 2021 3:31 am

Noniin, SuomenColumbo. Pelleilysi on nyt pelleilty.
* Kerro tähän minfokeskusteluun kuka, tai esimerkiksi mikä ammatillinen taho, on lähteesi.
* Kerro myös, mikä on lähteesi motiivi avautua tiedoistaan sinulle, ja milloin tämä avautuminen on tapahtunut.
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2489
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Ex-poliisi siis kertoo pedofiiliringistä? Kenelle? Tutulle vai kollegalle? Miksi täytyy suojella? No toivon mukaan nykyinen poliisi vierailee täällä ja alkaa ottamaan asioista selvää. Nämä tosin voivat olla satuja ja tarinoita. Ilman todisteita ei uskota!
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
SuomenColumbo
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 1:04 pm

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja SuomenColumbo »

Pekka Puputti ja Jukka Lahti murhattiin kummatkin samasta syystä.

Koska he tiesivät jostain jotain, miksi heidät kummatkin piti hiljentää.

Siksihän sinne Porin poliisilaitokselle se viesti tuli, että "toinen miehistä surmataan ja toinen katoaa".

Surman kohteeksi joutui Jukka 1.12.2006 ja Pekka katosi 2.12.2006 Helsingissä pikkujouluillan jälkeen ja hänen ruumiinsa
löytyi Töölöstä rantavedestä 2007 keväällä.

Nämä eivät ole mielikuvitusta, vaan faktaa, että kumpikin tapaus liittyy toisiinsa.

Miehet kuitenkin tunsivat toisensa jo Kuopiosta asti, jolloin Puputti ja Lahti opiskelivat samaan aikaan yliopistossa ja pitivät edelleen yhteyttä
toisiinsa.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2489
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

SuomenColumbo kirjoitti: La Joulu 18, 2021 12:35 pm Pekka Puputti ja Jukka Lahti murhattiin kummatkin samasta syystä.

Koska he tiesivät jostain jotain, miksi heidät kummatkin piti hiljentää.

Siksihän sinne Porin poliisilaitokselle se viesti tuli, että "toinen miehistä surmataan ja toinen katoaa".

Surman kohteeksi joutui Jukka 1.12.2006 ja Pekka katosi 2.12.2006 Helsingissä pikkujouluillan jälkeen ja hänen ruumiinsa
löytyi Töölöstä rantavedestä 2007 keväällä.

Nämä eivät ole mielikuvitusta, vaan faktaa, että kumpikin tapaus liittyy toisiinsa.

Miehet kuitenkin tunsivat toisensa jo Kuopiosta asti, jolloin Puputti ja Lahti opiskelivat samaan aikaan yliopistossa ja pitivät edelleen yhteyttä
toisiinsa.
Olisi mielenkiintoista saada tarkka aika, jolloin Porin poliisi on saanut viestin. Ja tämän haaran ratkaisu on Porvoossa.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Alkinto
Nikke Knakkertton
Viestit: 185
Liittynyt: La Loka 17, 2009 10:16 am

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Nice shirt kirjoitti: La Joulu 18, 2021 1:02 pm Olisi mielenkiintoista saada tarkka aika, jolloin Porin poliisi on saanut viestin. Ja tämän haaran ratkaisu on Porvoossa.
Jos vihje on tullut 30.11.2006 tai aikaisemmin, olisi Lahden ja Puputin kuolemien taustalla lähes varmasti sama taho. Silloin punainen Volvo olisi avainasemassa rikosten ratkeamisen suhteen.

Olen kyllä varma, että totuus ei ole niin dramaattinen. Uskoisin, että joku (esim. Lahden ja Puputin yhteinen kurssikaveri) molemmat herrat tuntenut on lukenut tapauksista uutisista ja perustellusti aprikoinut, että näissä tapauksissa voi olla jotain yhteistä ja tehnyt sitten ilmoituksen poliisille.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2489
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Alkinto kirjoitti: La Joulu 18, 2021 3:09 pm
Nice shirt kirjoitti: La Joulu 18, 2021 1:02 pm Olisi mielenkiintoista saada tarkka aika, jolloin Porin poliisi on saanut viestin. Ja tämän haaran ratkaisu on Porvoossa.
Jos vihje on tullut 30.11.2006 tai aikaisemmin, olisi Lahden ja Puputin kuolemien taustalla lähes varmasti sama taho. Silloin punainen Volvo olisi avainasemassa rikosten ratkeamisen suhteen.

Olen kyllä varma, että totuus ei ole niin dramaattinen. Uskoisin, että joku (esim. Lahden ja Puputin yhteinen kurssikaveri) molemmat herrat tuntenut on lukenut tapauksista uutisista ja perustellusti aprikoinut, että näissä tapauksissa voi olla jotain yhteistä ja tehnyt sitten ilmoituksen poliisille.
Totta. Olisi nimittäin vaikea uskoa, että toiselle annettaisiin tappotuomio ja toinen saisi vain katoamisen. En tiedä, onko kukaan kurssikavereista avautunut julkisesti tästä tapauksesta.

Poliisi ei tietenkään halua tutkinnallisista syistä avata, milloin vihje täsmälleen tuli.

Sitten täyttä spekua; olen aprikoinut, että entä jos joku otti A.A:han yhteyttä johonkin Jukkaan liittyvän asian vuoksi ja se sai aikaan massiivisen riidan parin välillä. Eli A.A. olisi saanut kuulla jonkun salaisuuden Jukasta. Jukkahan jostain käsittämättömästä syystä harhaili Porvoossa. Olisiko Jukan puhelinta voitu salakuunnella?
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9194
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nice shirt kirjoitti: La Joulu 18, 2021 7:54 pm
Sitten täyttä spekua; olen aprikoinut, että entä jos joku otti A.A:han yhteyttä johonkin Jukkaan liittyvän asian vuoksi ja se sai aikaan massiivisen riidan parin välillä. Eli A.A. olisi saanut kuulla jonkun salaisuuden Jukasta. Jukkahan jostain käsittämättömästä syystä harhaili Porvoossa. Olisiko Jukan puhelinta voitu salakuunnella?
Miksi jaksat jankuttaa tuosta pariskunnan väitetystä keskinäisestä riidasta? Anneli, vanhin tytär ja perheen poika ovat kaikki kertoneet yhtenäisesti siitä, että mitään riitaa ei ole vanhempien välillä murhayönä ollut. Perheen vanhemmat eivät olleet riiteleväistä sorttia. Heillä oli kiva perhe niin kauan kuin iskä eli. Toivottavasti tappaja ja Annelin perheen kiusaajat kokevat joskus piston omissa sydämissään siitä, kuinka kaltoin ovat perhettä kohdelleet.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2489
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Pieni liekki kirjoitti: La Joulu 18, 2021 8:30 pm
Nice shirt kirjoitti: La Joulu 18, 2021 7:54 pm
Sitten täyttä spekua; olen aprikoinut, että entä jos joku otti A.A:han yhteyttä johonkin Jukkaan liittyvän asian vuoksi ja se sai aikaan massiivisen riidan parin välillä. Eli A.A. olisi saanut kuulla jonkun salaisuuden Jukasta. Jukkahan jostain käsittämättömästä syystä harhaili Porvoossa. Olisiko Jukan puhelinta voitu salakuunnella?
Miksi jaksat jankuttaa tuosta pariskunnan väitetystä keskinäisestä riidasta? Anneli, vanhin tytär ja perheen poika ovat kaikki kertoneet yhtenäisesti siitä, että mitään riitaa ei ole vanhempien välillä murhayönä ollut. Perheen vanhemmat eivät olleet riiteleväistä sorttia. Heillä oli kiva perhe niin kauan kuin iskä eli. Toivottavasti tappaja ja Annelin perheen kiusaajat kokevat joskus piston omissa sydämissään siitä, kuinka kaltoin ovat perhettä kohdelleet.
Minä etsin tapauksen totuutta, en "virallista totuutta". En ole poistanut ketään laskuista Jukka S. Lahden murhaajana. Minulla ei ole lämpimiä suhteita kehenkään. Olen ulkopuolinen. Etsin totuutta. En siis toisten ihmisten mielipiteitä. Minä en puolusta ketään, en ole ketään vastaan. Ilmoitin jo alussa "sitten täyttä spekua". En mahda mitään sille, että sinä olet kantasi kiinni lyönyt. Se on sinun asiasi. Minä en vainoa ketään, minä etsin totuutta. Se mitä kirjoitan ei voi enää tässä tapauksessa lisätä kenenkään tuskaa.

Sinä haluat tänne ilmeisesti samanmielisten kerhon. Tämä on keskustelupalsta. Jokaisella on oma mielipide. Pitäisikö minun valehdella ja sanoa, että olen täysin varma, että kaikki on mennyt kuten A.A. on sanonut.

Tällä perheellä oli salaisuuksia, kuten perheillä on. Koska yksi ihminen tapettiin, salaisuudet eivät ole enää yksityisiä. Minfolaiset pyrkivät selvittämään niitä.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9194
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nice shirt kirjoitti: La Joulu 18, 2021 10:16 pm
Minä etsin tapauksen totuutta, en "virallista totuutta". En ole poistanut ketään laskuista Jukka S. Lahden murhaajana. Minulla ei ole lämpimiä suhteita kehenkään. Olen ulkopuolinen. Etsin totuutta. En siis toisten ihmisten mielipiteitä. Minä en puolusta ketään, en ole ketään vastaan. Ilmoitin jo alussa "sitten täyttä spekua". En mahda mitään sille, että sinä olet kantasi kiinni lyönyt. Se on sinun asiasi. Minä en vainoa ketään, minä etsin totuutta. Se mitä kirjoitan ei voi enää tässä tapauksessa lisätä kenenkään tuskaa.

Sinä haluat tänne ilmeisesti samanmielisten kerhon. Tämä on keskustelupalsta. Jokaisella on oma mielipide. Pitäisikö minun valehdella ja sanoa, että olen täysin varma, että kaikki on mennyt kuten A.A. on sanonut.

Tällä perheellä oli salaisuuksia, kuten perheillä on. Koska yksi ihminen tapettiin, salaisuudet eivät ole enää yksityisiä. Minfolaiset pyrkivät selvittämään niitä.
Et sinä ole toistaiseksi halunnut kovin innokkaasti keskustella kenenkään muun väitetystä syyllisyydestä kuin Anneli Auerin. Hänen väitettyä syyllisyyttään on tutkittu vuosikaudet ja hänet on raskaiden oikeudenkäyntien jälkeen todettu miehensä murhaan syyttömäksi. Samalla hänen perheensä ja muutama muukin perhe on prosessin kuluessa rikottu ja edelleen muutamat ihmiset ovat väärin syytettyinä vihapuheiden yms. kohteena.

Mistä olet saanut käsityksen, että olisin ajamassa jotain samanmielisten kerhoa murhainfoon? Ainoa, mitä olen ollut ajamassa, on se, että Anneli Auer jätetään läheisineen rauhaan vääriltä syytöksiltä. Olen vuosia sanonut, että tämä tehtävä olisi pitänyt viranomaiskoneistomme hoitaa asianmukaisesti jo vuosia sitten. Kaikki muut tutkintalinjat ovat käsittääkseni auki, mutta Anneli ei ole kyseistä tekoa voinut tehdä. Olisikin kiva tietää, missä sinä itse olit Ulvilan murhan aikaan ja onko sinulla omat intressit estää Ulvilan murhatutkinnan uudelleen käynnistäminen tai Ulvilan murhan vuosina 2006-2010 tehdyn esitutkinnan asianmukaisuuden tutkiminen riippumattoman tahon toimesta.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2489
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Saavat poliisit tutkia minun mielestä aivan rauhassa. Kumma, kun täällä on "atleettia" arvioitu tekijäksi, mutta poliisi ei ole häntä vankilaan vielä vienyt.

Vuonna 2006 en tiennyt edes, missä Ulvila sijaitsee. Luulen, että moni muukin Suomessa oli samassa asemassa kuin minä.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9194
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nice shirt kirjoitti: La Joulu 18, 2021 11:22 pm Saavat poliisit tutkia minun mielestä aivan rauhassa. Kumma, kun täällä on "atleettia" arvioitu tekijäksi, mutta poliisi ei ole häntä vankilaan vielä vienyt.

Vuonna 2006 en tiennyt edes, missä Ulvila sijaitsee. Luulen, että moni muukin Suomessa oli samassa asemassa kuin minä.
Kiitos. Kiva kuulla, että olemme samoilla linjoilla siitä, että murhien tutkinta kuuluu poliisin tehtäviin. Olen myös iloinen, jos jatkat perehtymistäsi Ulvilan murhaan liittyvään asiakokonaisuuteen. Siellä on erilaisia keskeneräisiä asioita meneillään, ja paremmin pystyy seuraamaan asioiden etenemistä, kun omaa hyvät pohjatiedot virallisista lähteistä ja saa mahdollisuuksien mukaan lisäinformaatiota asioihin kytkeytyviltä henkilöiltä suoraan. Suosittelen, että faktoissa pysyttelevää tai fysiikanlait huomioivaa asiakeskustelua kannattaa käydä omissa viiteympyröissään myös murhainfon ulkopuolella.

Luultavasti en ole itsekään tiennyt vuonna 2006, missä Ulvila sijaitsee. Kävin siellä muutaman murhainfolaisen kanssa joitain vuosia sitten tutustumassa Tähtisentie 54:n lähiympäristöön. Lisäksi piti käydä ottamassa selfie Porin poliisiaseman edustalla ja syömässä jossain paikallisessa ruokapaikassa. Niin, ja kävimme me katsomassa Luvatankin ympäristöä. Oli tosi mielenkiintoinen ja mukava päivä hyvässä seurassa, jossa pääsi puhumaan yllin kyllin tähän tapauskokonaisuuteen liittyvistä asioista. Pitäisi joskus tehdä vastaavanlainen reissu sopivan porukan kanssa uudelleen. Ekskursiot ovat aina paikallaan!
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2489
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Pieni liekki kirjoitti: La Joulu 18, 2021 11:38 pm
Nice shirt kirjoitti: La Joulu 18, 2021 11:22 pm Saavat poliisit tutkia minun mielestä aivan rauhassa. Kumma, kun täällä on "atleettia" arvioitu tekijäksi, mutta poliisi ei ole häntä vankilaan vielä vienyt.

Vuonna 2006 en tiennyt edes, missä Ulvila sijaitsee. Luulen, että moni muukin Suomessa oli samassa asemassa kuin minä.
Kiitos. Kiva kuulla, että olemme samoilla linjoilla siitä, että murhien tutkinta kuuluu poliisin tehtäviin. Olen myös iloinen, jos jatkat perehtymistäsi Ulvilan murhaan liittyvään asiakokonaisuuteen. Siellä on erilaisia keskeneräisiä asioita meneillään, ja paremmin pystyy seuraamaan asioiden etenemistä, kun omaa hyvät pohjatiedot virallisista lähteistä ja saa mahdollisuuksien mukaan lisäinformaatiota asioihin kytkeytyviltä henkilöiltä suoraan. Suosittelen, että faktoissa pysyttelevää tai fysiikanlait huomioivaa asiakeskustelua kannattaa käydä omissa viiteympyröissään myös murhainfon ulkopuolella.

Luultavasti en ole itsekään tiennyt vuonna 2006, missä Ulvila sijaitsee. Kävin siellä muutaman murhainfolaisen kanssa joitain vuosia sitten tutustumassa Tähtisentie 54:n lähiympäristöön. Lisäksi piti käydä ottamassa selfie Porin poliisiaseman edustalla ja syömässä jossain paikallisessa ruokapaikassa. Niin, ja kävimme me katsomassa Luvatankin ympäristöä. Oli tosi mielenkiintoinen ja mukava päivä hyvässä seurassa, jossa pääsi puhumaan yllin kyllin tähän tapauskokonaisuuteen liittyvistä asioista. Pitäisi joskus tehdä vastaavanlainen reissu sopivan porukan kanssa uudelleen. Ekskursiot ovat aina paikallaan!
Ilmeisesti lasirekonstruktioita ei ole tehty oikealla lasilla? Sen tiedän, että jos lasi rikotaan ulkopäin, niin sirpaleita on yleensä sekä ulkopuolella että sisällä. Sama pitäisi tehdä sisältäpäin ja katsoa voiko sirpaleiden lukumäärässä, painossa ym. olla jotain eroa. Muistaakseni olen nähnyt jotain vanerirekonstruktioita. Täytyy etsiä uudelleen, oliko Naakan kirjassa.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9194
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nice shirt kirjoitti: Su Joulu 19, 2021 11:47 am Ilmeisesti lasirekonstruktioita ei ole tehty oikealla lasilla? Sen tiedän, että jos lasi rikotaan ulkopäin, niin sirpaleita on yleensä sekä ulkopuolella että sisällä. Sama pitäisi tehdä sisältäpäin ja katsoa voiko sirpaleiden lukumäärässä, painossa ym. olla jotain eroa. Muistaakseni olen nähnyt jotain vanerirekonstruktioita. Täytyy etsiä uudelleen, oliko Naakan kirjassa.
Minulla on jokin hämärä muistikuva, että poliisikin olisi tehnyt lasirekonstruktioita oikealla lasilla. Ulvilassa terassinoven lasi oli kolminkertainen, ja oliko joskus puhetta, että poliisi olisi käyttänyt lasinrikkomisrekonstruktiossa kaksinkertaista lasia. Joka tapauksessa heillä oli lasirekonstruktiossa käytössä Tähtisentiellä oven ikkunakarmeissa murhayönä ollut verho, joka mentiin valitettavasti tuhoamaan tämän kyseisen rekonstruktion yhteydessä. Onneksi on olemassa esimerkiksi KRP:n rikoslaboratorion tutkijan hyvä todistajalausunto tästä murhapaikalta taltioidusta verhosta, missä hän on pystynyt verhossa olevien jälkien perusteella seikkaperäisesti kertomaan todisteet siitä, että ikkunan rikkominen on tapahtunut terassilta sisälle päin.

Oletan, että sinulle on tuttu seuraava oikeustieteen tohtori Kari Uotin ja rikostoimittaja Pekka Lehtisen kumppaneineen tekemä rekonstruktio:
Ulvila-special: Näin kauan kestää päästä kirveellä läpi terassioven ikkunasta

https://www.ruutu.fi/video/546240
Tuosta tehdystä rekonstruktiosta käy minusta selville, että ikkunan rikkominen on voinut tapahtua erittäin nopeasti. Tuskin tappaja on jäänyt kovin pitkäksi aikaa nakuttelemaan ikkunalasin rikkoutuneita reunoja siistimmäksi. On hyvä muistaa, että murhatalossa oli ikkunassa verho, joka on ainakin alkuun estänyt sirpaleiden lentämistä sisälle asuntoon.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2489
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Jos rekonstruktio on tarkka, Jukka nukkui A.A. vasemmalla puolella. Oliko hän mies, jonka oli vaikea päästä ylös sängystä. Olisiko tapahtuma voinut mennä toisin, jos hän olisi ollut A.A. sijalla. Videon mukaan hän oli "ansassa".
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9194
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Uusi teoria: Porvoon puhelut ja Lahden insestitutkimukset

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nice shirt kirjoitti: Su Joulu 19, 2021 7:56 pm Jos rekonstruktio on tarkka, Jukka nukkui A.A. vasemmalla puolella. Oliko hän mies, jonka oli vaikea päästä ylös sängystä. Olisiko tapahtuma voinut mennä toisin, jos hän olisi ollut A.A. sijalla. Videon mukaan hän oli "ansassa".
Selvyyden vuoksi todettakoon, että Anneli nukkui ulkoseinän puolella, siis lähempänä seinää, koska Jukalla oli liikkuminen vaikeampaa aikoinaan onnettomuudessa loukkaantuneen jalkansa takia.
Vastaa Viestiin