Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Pieni liekki kirjoitti:
sisotalo kirjoitti:Poliisin virheistä on käyty pitkä oikeuskierros ja minusta se voidaan jättää sikseen. Sen sijaan pitäisi nyt ryhdistäytyä syyttäjän valitukseen vastustamiseen. Puolustuksen ja meidän Annelistien kirjoitukset ovat yhtä puuroa
Sisotalo, olet oikeassa, että nyt pitää keskittyä syyttäjän valituksen epäkohtien esille tuomiseen, jotta vältytään kalliilta ja turhalta oikeuskierrokselta.

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin ensi viikolla uutisoidaan jotakin aiheeseen liittyvää. On nimittäin Naakalta suljettu suu kahdeksi viikoksi. Avointa keskustelua siitä, miten on ollut mahdollista aiheuttaa viranomais- ja asiantuntijavoimin neljälle lapselle loppuelämän kestävät traumat johtuen äitiin kohdistetuista pakkotoimista ei uskalleta edes aloittaa.
--------------------------
Karmeinta on juuri seuraamukset noille lapsille. Niitä ei voida koskaan korvata millään rahasummalla. Valitettavasti. Itse pidän pahimpana virheen tekijänä Satakunnan käräjäoikeutta. Mielestäni niillä tiedoilla ja Suomen lain mukaan tuomio siellä olisi pitänyt olla "syytön". Hovioikeustasolla se on sentään ymmärretty. Jos menee korkeimpaan, niin tulos on selvä: "syytön". Ei ole muuta mahdollisuutta. On sentään kaksi silminnäkijää ja syytettynä olleen verettömyys (roiskeverestä).

Itse arvelen, että valituslupaa ei myönnetä. Onhan tapaus niin selvä. Valitusluvan myöntäminen olisi vain ajan ja rahan tuhlausta. Kai Korkeimmassa Oikeudessa tämä ymmärretään. Voidaan ajatella niinkin, että käsittely Korkeimmassa oikeudessa olisi paikallaan, koska tämä juttu on niin kuuluisa, ja sen päätös olisi ehkä jo uskottava viimeisillekin epäilijöille. Nyt voidaan vain seurata mitä tapahtuu. Toivottavasti ja todennäköisesti juttu alkaa selvitä ja syytettynä ollut saa asialliset korvaukset, jotka eivät ole aivan pieniä. Tässä voi veikkailla, ovatko korvaukset kymmeniä tuhansia vai satoja tuhansia. Minä en ole vähääkään kateellinen, vaikka summat olisivat suuren puoleisia.

annaanna

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kuolemannaakka kirjoitti:http://aijaa.com/PqpkVO

Joutsenlahti kertoo tuossa, ettei "pubitappelun tapahtumat ole enää tutkinnallisesti ajankohtaisia."


Kaipa asia selvitettiin ja tappelija saatiin kiinni?
Olisiko sitten tutkinallisesti selvitetty eli saatu pubissa olleitten avulla selväksi päällekarkaajan henkilöllisyys. Joku Reemu täällä kertoili olleensa yksi aikanaan kopitetuista. Muttei kuitenkaan tullut selväksi mielestäni oliko tuosta tappelusta pidätetty ollut, tuskin oli.

Pubtappeluitahan maailmaan mahtuu, eräs Vihainen on julkisen facebooktilinsä mukaan tuossa lähiseudulla, Väinölän olohuoneessa, toukokuussa mustasukkaisuudesta pubissa riehunut.

Juoruilu on kivaa!
Sikäli kiinnitti huomion, että mulle on joku kertonut Luvatalta potkut saatuaan vaimonsa jääneen firmaan töihin. Todenperäisyydestä en tiedä.
Kerrottu on myös ensimmäisen liiton kariutuneen monenmoiseen riehumiseen ja ehdottomuuteen. Mihin tuo netin kautta selväksi tullut viimesyksyinen ero pohjasi, ei minulle selvinnyt.

1alevo
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 10, 2015 11:27 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja 1alevo »

Tälläinen viestiketju löytyi toukokuulta 2006.

http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/33 ... evan_pois_

16.5.2006 klo 22:01

AP: "Toivon usein mieheni vain katoavan, kuolevan pois :("

AP: "Joku aika sitten mies ajoi kolarin, ja soitti sitten heti onnettomuuspaikalta, ja minun ensimmäinen ajatukseni oli, että miksi hitossa sillä kerrankin oli turvavyö päällä! :("

AP: "Tiedän että on kauhea toivoa toisen kuolemaa, varsinkin kun joissakin perheissähän niin todellakin käy, mutta sillä tavoin pääsisin kuin koira veräjästä. "

AP: "joskus kun erosta on ollut puhetta, ja mies uhoaa että no lapsia en ainakaan saisi pitää : kuinka hän kuvittelisi selviävänsä kolmen lapsen kanssa, huolehtia kodista, koulusta, papereista ym ym.. "

AP: "Eli löytäisi vain toisen, ja jättäisi minut rauhaan - mutta kun mies ei halua minusta/lapsista luopua. "

AP: "Toisaalta ainut TODELLINEN ongelma on nykyään, että kaikki rakkaus miestäni kohtaan on kadonnut. Hän on tehnyt todella suuria muutoksia elämässään - sekä itseään että perhettämme ajatellen."

AP: "Lapsille hän on ihana isä, ja ainut joka ei ole onnellinen, se taidan olla minä. En halua särkeä 4 muun hengen elämää vain omaa onneani ajatellen. "

AP: "Päällisin puolin kaikki on kuitenkin ok - meillä on kiva koti, työpaikat, auto, käydään yhdessä lomilla jne jne. "

AP: "Joku kirjoitti, että jos mieheni todellakin kuolisi, niin mitkä tunnontuskat siitä saisinkaan! Luultavasti niin onkin. Ajatuksilleni en kuitenkaan valitettavasti mitään voi. "


HUOMIOITAVAA:

23.11.2006 klo 20:07

Vierailija: "^^"

Joku (ehkä juurikin AP, kukas muukaan?) on nostanut ketjun ylös seitsemän päivää ennen murhan ajankohtaa, kun edellisestä viestistä on jo melkein 3 kuukautta. Viimeinen avunpyyntö? Keskustelua aiheesta ei enää tullut.

Lapsia tosin kertoo olevan vain 3 ja Jukan kolarikin sattui ties milloin.. No silmiinpistävä tuo nosto, jos ei muuta.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

1alevo kirjoitti:Tälläinen viestiketju löytyi toukokuulta 2006.

http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/33 ... evan_pois_

16.5.2006 klo 22:01

AP: "Toivon usein mieheni vain katoavan, kuolevan pois :("

AP: "Joku aika sitten mies ajoi kolarin, ja soitti sitten heti onnettomuuspaikalta, ja minun ensimmäinen ajatukseni oli, että miksi hitossa sillä kerrankin oli turvavyö päällä! :("

AP: "Tiedän että on kauhea toivoa toisen kuolemaa, varsinkin kun joissakin perheissähän niin todellakin käy, mutta sillä tavoin pääsisin kuin koira veräjästä. "

AP: "joskus kun erosta on ollut puhetta, ja mies uhoaa että no lapsia en ainakaan saisi pitää : kuinka hän kuvittelisi selviävänsä kolmen lapsen kanssa, huolehtia kodista, koulusta, papereista ym ym.. "

AP: "Eli löytäisi vain toisen, ja jättäisi minut rauhaan - mutta kun mies ei halua minusta/lapsista luopua. "

AP: "Toisaalta ainut TODELLINEN ongelma on nykyään, että kaikki rakkaus miestäni kohtaan on kadonnut. Hän on tehnyt todella suuria muutoksia elämässään - sekä itseään että perhettämme ajatellen."

AP: "Lapsille hän on ihana isä, ja ainut joka ei ole onnellinen, se taidan olla minä. En halua särkeä 4 muun hengen elämää vain omaa onneani ajatellen. "

AP: "Päällisin puolin kaikki on kuitenkin ok - meillä on kiva koti, työpaikat, auto, käydään yhdessä lomilla jne jne. "

AP: "Joku kirjoitti, että jos mieheni todellakin kuolisi, niin mitkä tunnontuskat siitä saisinkaan! Luultavasti niin onkin. Ajatuksilleni en kuitenkaan valitettavasti mitään voi. "


HUOMIOITAVAA:

23.11.2006 klo 20:07

Vierailija: "^^"

Joku (ehkä juurikin AP, kukas muukaan?) on nostanut ketjun ylös seitsemän päivää ennen murhan ajankohtaa, kun edellisestä viestistä on jo melkein 3 kuukautta. Viimeinen avunpyyntö? Keskustelua aiheesta ei enää tullut.

Lapsia tosin kertoo olevan vain 3 ja Jukan kolarikin sattui ties milloin.. No silmiinpistävä tuo nosto, jos ei muuta.
Toivottavasti tämä mainittu kirjoittaja AP on saanut apua omiin ja perheensä ongelmiin. Tällä tapauksella ei ole mitään yhteyttä Jukka S. Lahden surmaan. Ulvilassa kyse ei ole ollut perhesurmasta, vaan aivan muusta, mikä tulee selviämään suurelle yleisölle vähitellen, kun aika on siihen kypsä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

1alevo
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 10, 2015 11:27 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja 1alevo »

Pieni liekki kirjoitti: Toivottavasti tämä mainittu kirjoittaja AP on saanut apua omiin ja perheensä ongelmiin. Tällä tapauksella ei ole mitään yhteyttä Jukka S. Lahden surmaan. Ulvilassa kyse ei ole ollut perhesurmasta, vaan aivan muusta, mikä tulee selviämään suurelle yleisölle vähitellen, kun aika on siihen kypsä.
No jos et suojakilpiin ja nauhoituksiin usko, niin ehkäpä palkkamurha sitten. Tuo viestiketjun nosto "ylös" on vain sen verran epäilyttävä, että pistää ajattelemaan. Ajallisestihan tuohon sopii esim. syksyinen aurinkoinen lomamatka väliin, joka tuo taas piristystä elämään kunnes arki taas koittaa. No jokainen tekee omat päätelmänsä. Mahdollisia IP-osoitteita tuskin saadaan yhdistettyä enää keneenkään ja vaikka saataisiinkin niin entäs sitten..

Nebukadnessar
Poliisikoira Rex
Viestit: 256
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2014 10:20 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja Nebukadnessar »

1alevo kirjoitti:Tälläinen viestiketju löytyi toukokuulta 2006.

http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/33 ... evan_pois_

16.5.2006 klo 22:01

AP: "Toivon usein mieheni vain katoavan, kuolevan pois :("

AP: "Joku aika sitten mies ajoi kolarin, ja soitti sitten heti onnettomuuspaikalta, ja minun ensimmäinen ajatukseni oli, että miksi hitossa sillä kerrankin oli turvavyö päällä! :("

AP: "Tiedän että on kauhea toivoa toisen kuolemaa, varsinkin kun joissakin perheissähän niin todellakin käy, mutta sillä tavoin pääsisin kuin koira veräjästä. "

AP: "joskus kun erosta on ollut puhetta, ja mies uhoaa että no lapsia en ainakaan saisi pitää : kuinka hän kuvittelisi selviävänsä kolmen lapsen kanssa, huolehtia kodista, koulusta, papereista ym ym.. "

AP: "Eli löytäisi vain toisen, ja jättäisi minut rauhaan - mutta kun mies ei halua minusta/lapsista luopua. "

AP: "Toisaalta ainut TODELLINEN ongelma on nykyään, että kaikki rakkaus miestäni kohtaan on kadonnut. Hän on tehnyt todella suuria muutoksia elämässään - sekä itseään että perhettämme ajatellen."

AP: "Lapsille hän on ihana isä, ja ainut joka ei ole onnellinen, se taidan olla minä. En halua särkeä 4 muun hengen elämää vain omaa onneani ajatellen. "

AP: "Päällisin puolin kaikki on kuitenkin ok - meillä on kiva koti, työpaikat, auto, käydään yhdessä lomilla jne jne. "

AP: "Joku kirjoitti, että jos mieheni todellakin kuolisi, niin mitkä tunnontuskat siitä saisinkaan! Luultavasti niin onkin. Ajatuksilleni en kuitenkaan valitettavasti mitään voi. "


HUOMIOITAVAA:

23.11.2006 klo 20:07

Vierailija: "^^"

Joku (ehkä juurikin AP, kukas muukaan?) on nostanut ketjun ylös seitsemän päivää ennen murhan ajankohtaa, kun edellisestä viestistä on jo melkein 3 kuukautta. Viimeinen avunpyyntö? Keskustelua aiheesta ei enää tullut.

Lapsia tosin kertoo olevan vain 3 ja Jukan kolarikin sattui ties milloin.. No silmiinpistävä tuo nosto, jos ei muuta.
Aivan, todellakin silmiinpistävää kun väännät palsta-automaatin antaman nicin "vierailija" niciksi AP ja oikein tummentaen, HEH.
Voitko osoittaa kirjoittajan joka nimimerkillä "vierailija" on joku määrätty henkilö?
Minä en voi.

Tässpä ihan souraan kopioitua ja miten tämä edes liittyy tähän juttuun?
" Vierailija 16.5.2006 klo 22:01

Toivon usein mieheni vain katoavan, kuolevan pois :(

Enkä mahda tunteilleni mitään! Hullu, kaikenkestävä rakkaus on siis tullut tähän pisteeseen. Vuosia jaksoin ytoivoa ja odottaa parempaa, ja nyt kun kaikki on hyvin, on rakkaus hävinnyt jonnekin, ja mieheeni minua sitoo lähinnä velvollisuus, ja lasten paras. Ja salaa siis toivon, että hän kuolisi vaikka jossain onnettomuudessa. Kauheata, vai mitä!
Joku aika sitten mies ajoi kolarin, ja soitti sitten heti onnettomuuspaikalta, ja minun ensimmäinen ajatukseni oli, että miksi hitossa sillä kerrankin oli turvavyö päällä! :(
0
0
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiaton sisältö

‹‹ Edellinen sivu
1
2
3
4
Seuraava sivu ››

1/37
Vierailija 16.5.2006 klo 22:03

Sun miehes varmaan selvis ja mun katos...

Enkä tiedä onko edes hengissä...
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiaton sisältö
0
0
1/37
Vierailija 16.5.2006 klo 22:05

No on kyllä mennyt jo aika kovaan pisteeseen tämä..

Ikäväkseni voin myös ilmoittaa, että lapsetkin vaistoavat sen vaikka kuinka yrität peittää sen ja onko sittenkään se se paras vaihtoehto olla tässä suhteessa sitten näillä ehdoilla? Olisiko mahdollista korjauttaa suhdettanne uuteen/vanhaan uskoon? Terapiaa, keskusteluja jne??
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiaton sisältö
0
0
1/37
Vierailija 16.5.2006 klo 22:08

Noinko sitten aiot jatkaa? Eikös miehesi ansaitsisi itselleen vaimon joka ei toivo että tämä kuolisi...?

Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiaton sisältö
0
0
1/37
Vierailija 16.5.2006 klo 22:08

Siis missä ja miten miehesi katos num.2?

Kuulostaa kauhealta...

ei ap
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiaton sisältö
0
0
1/37
Vierailija 16.5.2006 klo 22:09

Sama täällä

Mitään tunteita ei ole jäljellä, sisarellista kiintymystä ja muuten välinpitämättömyyttä. Itse on sen aiheuttanut jatkuvalla poissaolollaan ja laiminlyömisenä. Jos edes kerran olisin lasten kanssa ollut tärkeämpi kuin kaverit...
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiaton sisältö
0
0
1/37
Vierailija 16.5.2006 klo 22:14

Minulla on usein sama toivomus

Mies on ihan sairas, enkä enää usko, että hän paranee. Ei oikeastaan kai haluakaan, eikä tee itse juuri mitään sen eteen. Lapsia ei ole, joten eivät kärsi. Itse kuitenkin toivoisin, että olisi lapsia, jotta elämässä olisi jotakin sisältöä ja toivoa.
Vastaa
Lainaa
Ilmoita asiaton sisältö
1
0

1alevo
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 10, 2015 11:27 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja 1alevo »

Nebukadnessar kirjoitti:Aivan, todellakin silmiinpistävää kun väännät palsta-automaatin antaman nicin "vierailija" niciksi AP ja oikein tummentaen, HEH.
Voitko osoittaa kirjoittajan joka nimimerkillä "vierailija" on joku määrätty henkilö?
Minä en voi.
Mikset voi? Signeeraus "AP" löytyy jokaisen AP:ksi väittämieni viestien alta:

AP:n VIESTIT KOKONAISUUDESSAAN:

Ensimmäinen viesti:

Vierailija 16.5.2006 klo 22:01

Toivon usein mieheni vain katoavan, kuolevan pois :(

Enkä mahda tunteilleni mitään! Hullu, kaikenkestävä rakkaus on siis tullut tähän pisteeseen. Vuosia jaksoin ytoivoa ja odottaa parempaa, ja nyt kun kaikki on hyvin, on rakkaus hävinnyt jonnekin, ja mieheeni minua sitoo lähinnä velvollisuus, ja lasten paras. Ja salaa siis toivon, että hän kuolisi vaikka jossain onnettomuudessa. Kauheata, vai mitä!
Joku aika sitten mies ajoi kolarin, ja soitti sitten heti onnettomuuspaikalta, ja minun ensimmäinen ajatukseni oli, että miksi hitossa sillä kerrankin oli turvavyö päällä! :(

--------------------------------------------

Kun vihdoin sain paatettya, etta lahden huonosta suhteesta, mies tekikin " parannuksen" , ja nyt siis tunnen olevani kiikissa. Odotan lahinna uutta repsahdusta, etta saan taas syyn

lähteä.
Lapsille hän on ihana isä, ja en haluaisi heitä erottaa. Ja talonkin ja nykyisen hyvinvoinnin menettäisimme. Tiedän että on kauhea toivoa toisen kuolemaa, varsinkin kun joissakin perheissähän niin todellakin käy, mutta sillä tavoin pääsisin kuin koira veräjästä.
Ehkä tavallani pelkään, että tulen taas kerran pettymään mieheeni, enkä siksi enää jaksa suhteeseen panostaa.
Mieheni vannoo rakkauttaan, eikä halua minua menettäâ, ja minua hänen tunteensa vain ahdistavat.
ap

--------------------------------------------


Yksi ystäväni kerran ihmetteli vanhoina huonoina aikoina, että kylläpä minä olen vahva, kun jaksan liitossa.

Hän oli kyllä aivan väärässä. Vahva lähtee, heikko jää.
ap

--------------------------------------------

Kuulkaa, miksi ihmeessä me oikein siedetään tällaista elämää??? ap

--------------------------------------------


Siis tunne, että on itse todellakin se perheen kantava voima, ja sitten pelottaa, että jos itselle sattuisikin jotain. Miehestä ei kyllä olisi yksin kaikesta huolehtimaan. Eli mitä sitten kävisi lapsille? Ja samoin joskus kun erosta on ollut puhetta, ja mies uhoaa että no lapsia en ainakaan saisi pitää : kuinka hän kuvittelisi selviävänsä kolmen lapsen kanssa, huolehtia kodista, koulusta, papereista ym ym..
Voimia teile kaikille kohtalotovereille!
ap

--------------------------------------------


Eli löytäisi vain toisen, ja jättäisi minut rauhaan - mutta kun mies ei halua minusta/lapsista luopua.
ap

--------------------------------------------



Elämämme on ollut melkoisen monimutkaista, ja kai paras (?) ratkaisu itselleni olisi vain ottaa ja lähteä. Toisaalta ainut TODELLINEN ongelma on nykyään, että kaikki rakkaus miestäni kohtaan on kadonnut. Hän on tehnyt todella suuria muutoksia elämässään - sekä itseään että perhettämme ajatellen. Omat pienet vikansa hänellä on yhä, muttei enää mitään eroon oikeuttavaa. Lapsille hän on ihana isä, ja ainut joka ei ole onnellinen, se taidan olla minä. En halua särkeä 4 muun hengen elämää vain omaa onneani ajatellen. Päällisin puolin kaikki on kuitenkin ok - meillä on kiva koti, työpaikat, auto, käydään yhdessä lomilla jne jne. Minun olisi pitänyt lähteä silloin kun oli vielä syitä lähteä. Nyt jos lähden, niin tuntisin itseni petturiksi kaikkia muita osapuolia kohtaan.
Joku kirjoitti, että jos mieheni todellakin kuolisi, niin mitkä tunnontuskat siitä saisinkaan! Luultavasti niin onkin. Ajatuksilleni en kuitenkaan valitettavasti mitään voi.
ap

--------------------------------------------


Viimeinen viesti:
(TODENNÄKÖISESTI siis AP:n kirjoittama, kenen muunkaan. 3kk tauon jälkeen. 7 päivää ennen murhaa.)

Vierailija 23.11.2006 klo 20:07

^^


--------------------------------------------

Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja Caldera »

^^Tuolla Vauva/Meidäperhe-foorumilla "ap" on yhtäkuin alkuperäinen. Ja vanhojen ketjujen nostelu kuukausien tai jopa vuosien takaa ollut aina ihan yleistä. En osaa sanoa mikä meiniki on ollut vuonna 2006, mutta nykypäivänä millä tahansa hakusanalla saa aika nopeasti vauva.fi:n keskustelun eteensä. Ja siksi niitä vanhoja juttuja sinne nouseekin jatkuvasti. Kokeile vaikka googlettaa sanalla mieheni :D.

1alevo
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 10, 2015 11:27 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja 1alevo »

AP = Alkuperäinen kirjoittaja. Oletin sen olevan selvää kaikille.

Mielestäni kuitenkin ihan mainitsemisen arvoinen keskustelu kaikkine yksityiskohtineen ja tuon nostonkin ajankohdan takia. Tokihan noston on voinut tehdä kuka tahansa, yhtälailla kuin murhankin..

Ei tuo nyt niin kaukaa ollut haettua! :roll:

Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja Caldera »

1alevo kirjoitti:Ei tuo nyt niin kaukaa ollut haettua! :roll:
No kyllä se vauvan keskustelukulttuurin tuntien vähän on. Ajattelin etten nyt enää tähän puuttuisi kun kysymys on vähän samalainen kuin se että pitäisi kertoa onko jo lopettanut vaimon hakkaamisen jos ei ole koskaan vaimoaan hakannutkaan :). Eli vuosia jutun parissa nysvänneenä tiedän että vauvan ketju ei voi olla Auerin ainakaan siinä mielessä että olisi jotain oikeasti miehelleen tehnyt.

Joka tapauksessa vauva.fi on monelle kuten itselleni äitiyslomalta jäänyt tietotoimiston asemaan, eli sieltä käydään aamukahvilla kurkkaamassa onko maailma vielä paikoillaan ja tärkeimpien ajankohtaisasioiden yhteenveto. Viimeksi tänä aamuna hörähtelin ketjulle, jonka loppupäästä tajusin olevan peräisin vuodelta 2013. Alkuaikoina sen oli joku (provoilija itse luultavasti) nostanut puolen vuoden jälkeen, koska muuta asiaa ei ollut kuin kielioppivirheiden moittiminen. Sitten taas nousi siitä viikon jälkeen ja seuraavaksi nousi vuonna 2014. Ja nyt taas tasan vuosi edellisen noston jälkeen.

Tuossa mainitsemassasi tapauksessa veikkaan ketjun nostajaksi provoilijaa, joka on tsekannut saisko kuolleeseen ketjuunsa vielä potkittua eloa. Tuntuu vähän lyhytsanaiselta ollakseen viimeinen hätähuuto, joten veikkaan todennäköisemmäksi provoilua kuin oikeesti ihmistä joka haluaa puhua aiheesta.

1alevo
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 10, 2015 11:27 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja 1alevo »

Onko moni nähnyt mini-sarjan "Murhaportaat"? Eli englanniksi Death on the Staircase

http://www.imdb.com/title/tt0388644/

Esitettiin (uusintana) YLE2:lla 16.9.2006-

"Rikos vai onnettomuus? Durham, Pohjois-Carolina joulukuussa 2001. Michael Peterson soittaa hätäkeskukseen ja kertoo löytäneensä vaimonsa tajuttomana ja verissään kotinsa portaikon juurelta. Poliisi epäilee, että kyse ei voi olla onnettomuudesta. Tämä trilleri on totta. Ohjelma sisältää järkyttäviä kuvia. Uusinta."


Tuossahan käydään läpi tuota tapausta, tutkitaan verijälkiä ja soitetaan taustanauhoja jne.

Eihän sitä koskaan tiedä vaikka Jukka S. Lahden murhaaja katsoi juurikin tuon ohjelman ja sai siitä lopullisen kipinän ja ohjeita murhan suunnitteluun sekä toteutukseen. Yhteys Ulvilan surmaan saattaa olla todellinen.

Kannattaa katsoa. Löytyy googlettamalla.

1alevo
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 10, 2015 11:27 am

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja 1alevo »

Tässä vielä Murhaportaat sarjan jaksojen esityspäivämäärät ja jaksojen kuvaus (YLE TV2).

Sarja löytyy googlella hakusanalla: "Soupçons (2004)"

16.09.2006 - Murhaportaat - Jakso 1
Rikos vai onnettomuus? Durham, Pohjois-Carolina joulukuussa 2001. Michael Peterson soittaa hätäkeskukseen ja kertoo löytäneensä vaimonsa tajuttomana ja verissään kotinsa portaikon juurelta. Poliisi epäilee, että kyse ei voi olla onnettomuudesta. Tämä trilleri on totta. Ohjelma sisältää järkyttäviä kuvia. Uusinta. Stereo. Kuvasuhde 16:9.

23.09.2006 - Murhaportaat- Jakso 2
Valheita ja salaisuuksia. Muutamia kuukausia Kathleenin kuoleman jälkeen hänen tyttärensä Caitlin alkaa epäillä isäpuolensa vilpittömyyttä, kun Petersonin tietokoneelta löytyy biseksuaalisuuteen viittaavia tiedostoja. Tämä trilleri on totta. Ohjelma sisältää mieltäkuohuttavia kohtauksia. Stereo. Kuvasuhde 16:9. Uusinta.

30.09.2006 - Murhaportaat- Jakso 3
Outo yhteensattuma. Syyttäjä saa uuden aseen Petersonia vastaan, kun Saksasta löytyy vastaava tapaus. Petersonin hyvä ystävä Elisabeth Ratliff löydettiin vuonna 1985 kuolleena portaikon juurelta. Onko Peterson sarjamurhaaja? Tämä trilleri on totta. Ohjelma sisältää mieltäkuohuttavia kohtauksia. Stereo. Kuvasuhde 16:9.

07.10.2006 - Murhaportaat- Jakso 4
Syyttäjän temppuilua. Kun Elisabeth Ratliffin kuolema todetaan murhaksi, Michael Peterson tuntee joutuneensa salaliiton uhriksi. Oikeudenkäynti alkaa ja syyttäjä esittelee oletetun murha-aseen. Tämä trilleri on totta. Ohjelma sisältää mieltäkuohuttavia kohtauksia. Stereo. Kuvasuhde 16:9.

14.10.2006 - Murhaportaat- Jakso 5
Heikko näyttö? Syyttäjä tuo oikeussaliin joukon todistajia, mutta Petersonin asianajaja onnistuu ristikuulusteluissa paljastamaan todistajien epäpätevyyden ja puolueellisuuden. Peterson itse linnoittautuu kotiinsa piiloon tiedotusvälineiltä. Tämä trilleri on totta. Ohjelma sisältää mieltäkuohuttavia kohtauksia. Stereo. Kuvasuhde 16:9.

21.10.2006
- Murhaportaat- Jakso 6
Syyttäjän kosto. Syyttäjä koettaa todistella, että jutun avain löytyy Petersonin biseksuaalisuudesta. Oikeussalissa kuullaan todistajia, jotka kertovat muistikuviaan Saksassa 18 vuotta aiemmin tapahtuneesta veriteosta. Tämä trilleri on totta. Ohjelma sisältää mieltäkuohuttavia kohtauksia. Stereo. Kuvasuhde 16:9.

28.10.2006 - Murhaportaat- Jakso 7
Kadonnut hiilihanko. Puolustuksella on puheenvuoro; asiantuntijat ruotivat juttua ja heidän mukaansa Kathleenin vammat olisivat voineet syntyä portaikossa putoamisestakin. Ohjelma sisältää mieltäkuohuttavia kohtauksia. Stereo. Kuvasuhde 16:9.

04.11.2006 - Murhaportaat- Jakso 8
Päätös. Kolme kuukautta kestänyt oikeudenkäynti on päättymässä ja 65 todistajaa on käynyt antamassa lausuntonsa. Syyttäjä pitää Petersonia perverssinä valehtelijana, puolustuksen mukaan näyttö ei ole riittävä. Valamiehet pohtivat ratkaisuaan viiden päivän ajan. Tämä trilleri on totta. Ohjelma sisältää mieltäkuohuttavia kohtauksia. Stereo. Kuvasuhde 16:9. Sarja päättyy.

Ellunen
Nikke Knakkertton
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 12:02 pm

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja Ellunen »

https://www.youtube.com/watch?v=j0KNoXdt9K0

Katsoin tuon, koska muuta en ainakaan ensi hätään löytänyt.
Itse en näe mitään yhteyttä. Ensinnäkin kyseisessä tapauksessa jäi äijä kiinni. Kyllä se mulle ainakin kertois, että älä nyt lähde suin päin tekemään murhaa, koska siitä jää kuitenkin kiinni. Youtuben versiossa ei ollut mitään mistään taustanauhoista tai mulla meni ohi jos oli. Ja miten tähän liittyy ulkopuolinen tekijä?
Vai vihjaatko, että Anneli sai vinkkejä miten lavastaa tilanne ja mihin kiinnittää huomiota?
Aika kaukaa haettua mielestäni, mutta mahdollista jos Anneli olisi murhaaja, mutta kun ei oo.

Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Täällä on harhaannuttu kauas otsikosta. TV:n rikossarjoilla ei ole mitään yhteyttä Ulvilan surmaan. Sen sijaan Anneli Auerille ja Jens Kukalle annetuilla ja korkeimmassa oikeudessa vahvistetuilla ankarilla tuomiolla rikkomuksista Annelin lapsia kohtaan, on suora vaikutus syyttäjän valituspyyntöön.

On tietenkin täysin aiheellista katsoa miksi Auerin pojan ja jossain määrin myös nuorimpien tyttöjen todistukset purevat täysin yhdessä asiassa mutta eivät lainkaan toisessa asiassa, jotka suuntautuvat heidän omaa äitään kohtaan. Syyttäjä vaatii korkeinta oikeutta "yhtenäistämään" nämä tuomiot. Hänen mielestään niin, että Auer tuomitaan myöskin murhasta. Tämä aiotaan toteuttaa niin, että yleisö ei saa tietää perusteluja.
Valituspyynnöstä on salattu sivut 46, 47, 48. 49 ja osia sivuilta 13, 14, 19, 42, 43, 45, 50, 51.

Näillä sivuilla on julkista aineistoa Vaasan hovioikeudesta. Auerin pojan 38 sivua valheita siitä, kuinka isä surmattiin ja keskimmäisen tyttären 10 sivua samanlaista valehtelua. Siellä on myös suoria lainauksia salaisesta käsittelystä Turun hovioikeudessa tuomituista rikoksista. Lain mukaan näiden tietojen pitäisi automaattisesti muuttua julkisiksi kun ne tuodaan murha-asian todisteiksi. Mutta KKO tekee päin vastoin. Vaasan hovissa julkiseksi todetut lasten tarinat ovatkin nyt valituspyynnön osina salaisia.

zem
Rico Tubbs
Viestit: 1217
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 4:41 pm

Re: Onko yhteyttä Ulvilan surmaan?

Viesti Kirjoittaja zem »

Sisotalolle edellä:

Erona jutuissa on se, että M J-E:n todistuksen uv-arvista (ja implisiittesti
saatananpalvonnasta) lsh-jutussa katsottiin tukevan pojan ja muiden lasten kertomuksia,
vaikka jälkimmäisiä pidettiinkin ratkaisevina.

Lahden tapauksen todistelussa M J-E:n tukinnoilla ei ole sijaa paitsi ehkä saatananpalvonnan osalta - eikä hän ole tämän alan asiantuntija. Lasten kertomus ei murhatapauksessa saa tukea fyysisistä jäljistä.

M J-E:n väittely ajoittuu kriittisesti juuri Korkeimman ratkaisun alle. Kriittinen kysymys
väitöksessä on, voiko puuttuva todistusaineisto ("parantuneet" jäljet ja immenkalvot) tukea
syytettä lsh:sta. Näin M J-E väittää. Väitöksen aineiston tulkinnassa ei nähdäkseni oteta
millään tavalla huomioon väärien tuomioiden mahdolllisuutta - tämä on huolestuttavaa,
siihen tulisi vastaväittäjien puuttua.

Vastaa Viestiin