Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja sskkll »

Joosua kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 9:52 am
Anna Nymfi kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 1:57 am
En ole väittänyt käyneen suihkussa.

https://www.ruutu.fi/video/544622

Täällähän on useita videoita. Tämäkin kuvaa keskinäistä riitaa.
Em video on ollut ihmeteltävänä palstalla aikaisemminkin. Itsekin olen sen tänne linkittänyt

Hyvä video, kuvaa hyvin tilannetta. Aika haasteellista tuohon on sovittaa huppumiestä. Kyllä tosiaan näyttäisi ihan muusta olleen kysymys.
Kuvaa ehkä tilannetta, mutta ei ole rekonstruktio, mitä väittää olevansa ja asia virheitä ihan riittävästi ja omia tulkintoja.

sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja sskkll »

Anna Nymfi kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 9:35 am
12-vuotiaana haastattelu.

Pienenä kertoi nähneensä isän ja äidin jalkeilla ja rekonstruktiossa näytetään se, mitä aiemmin kertoi. Nehän ovat keskeneräisiä klippejä.
Miten kommentoisit 1.12.2006 antamaa haastattelua 12h murhan jälkeen?

Anna Nymfi
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: To Loka 02, 2014 9:56 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

En ole viime aikoina lukenut siitä.

sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja sskkll »

Anna Nymfi kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 10:00 am
En ole viime aikoina lukenut siitä.
Se ei varmasti tullut yllätyksenä kenellekkään!

Anna Nymfi
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: To Loka 02, 2014 9:56 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

KUULUSTELUKERTOMUS

Kuulustelupäivä 01.10.2009

Porin poliisiasemalla lokakuun 01. päivänä 2009 kello 10.50 alkaen rikosylikonstaapeli JH:n kuulustelemana,

rikoksesta epäilty Annel Auer kertoo:

Merkitään: Kuulusteltavalle ilmoitetaan, että häntä kuullaan epäiltynä Ulvilassa 01.12.2006 tapahtuneeseen Jukka Lahden murhaan.

Merkitään: Kuulusteltavalle on annettu luettavaksi poliisin ns. pin-kaavake koskien rikoksesta epäillyn oikeuksia ja velvollisuuksia.

K (Kysymys): Onko teillä kysyttävää oikeuksienne osalta?

V (Vastaus): Ei ole

Läsnä kuultavan avustaja M.

K: Katsotko syyllistyneesi nyt tutkittavassa asiassa rikokseen?

V: Todennäköisesti olen, vaikka en sitä muista.
Minulle esitettyjen asiantuntijalausuntojen perusteella, näin voisi päätellä.

Merkitään: Sinua on kuulusteltu rikoksesta epäiltynä useaan kertaan Jukka Lahden murhaan. Ovatko kuulustelut oikein merkitty ja onko Sinulla siihen jotain lisättävää?

V: Muuten kuulustelut ovat oikein merkitty, mutta vangitsemistilaisuudessa mainittiin, että olen pitänyt Tähtisentiellä keittiössä veistä kädessäni. En muista tällaista vaan muistan sen, että olimme Jukan kanssa keittiössä ja Jukka piti minua väkisin keittiön pöytätasoa vasten ja tällöin minä olen ehkä availlut keittiön vetolaatikostoa, jossa säilytetään veitsiä. Koin tuolloin, että olin vankina enkä päässyt siinä minnekään.
En muista otinko minä vai Jukka veistä laatikosta, olen ehkä yrittänyt ottaa veistä, mutta en muista varmuudella.
Kokonaisuudessaan kuulustelut on oikein merkitty. Joitakin sanojen vivahde-eroja en ole kaikkia korjannut ja tästä annan esimerkin: Jossain kuulustelussa on merkitty silmitön raivokohtaus ja olen tarkoittanut siinä kohtaa hysteerinen kohtaus.


K: Olet eilen 30.09.2009 suoritetussa kuulustelussa kertonut Tähtisentiellä 01.12.2006 olleesta veitsestä. Kerrotko siitä tarkemmin?

V: Olen kertonut etten tunnista Tähtisentiellä makuuhuoneesta löydettyä veistä varmuudella, mutta saattaa olla, että se on meidän keittiössä jossain laatikossa ollut veitsi.
Minä käytin normaalisti keittiön tiskipöydän oikealla puolella olevalla pöytätasolla olevia veitsiä.

K: Kävikö Jukka Lahti Sinuun kiinni illan / yön aikana?

V: Minulla ei ole mitään muistikuvaa illan / yön aikana tapahtuneista tappelukohtauksista.

Merkitään: Kuultavalle ilmoitetaan kuulustelun yhteydessä, että Tähtisentien asunnosta on taltioitu 01.12.2006 useita kymmeniä hiuksia, jotka on tutkittu Keskusrikospoliisin laboratoriossa ja niistä osa on irronnut väkivaltaa käyttäen.

K: Miten kommentoit?

V: En muista, että Jukka olisi minua tukasta kiinni ottanut, mutta se voi olla mahdollista.

K: Olet eilen 30.09.2009 suoritetussa kuulustelussa kertonut Tähtisentiellä 01.12.2006 olleesta vasarasta. Kerrotko tästä tarkemmin?

V: Muistaakseni vasarassa oli puinen varsi. Metalliosassa oli normaali lyöntiosa ja sitten naulojen ulosvetopiikeistä toinen piikki oli pidempi kuin toinen. Olin syksyllä 2006 naulannut juuri kyseisellä vasaralla Tähtisentien asuntoon tauluja seinälle kiinni.
Normaalisti kyseistä vasaraa säilytettiin talon aulassa olevassa kulmakaapissa olevan työkalupakin päällä, koska vasara oli iso. Muistan kuitenkin, että taulujen seinälle naulaamisen vuoksi jätin ko vasaran mahdollisesti keittiön ja olohuoneen välisellä seinustalla olevan lipaston päälle. Lipaston päälle kertyi muutoinkin ylimääräistä tavaraa.
Olen piirtänyt kuulustelun yhteydessä Tähtisentien talon pohjapiirrokseen numerot 1 ja 2, jotka kuvaavat vasaran säilytyspaikkoja.

Kysyttäessä vastaan etten muista varmuudella sitä, että olenko pessyt edellä olevan vasaran samalla kertaa kun olen pessyt käteni.

Kysyttäessä vastaan, että kyseinen vasara on tällä hetkellä Turussa X-kadun asunnossa, toisessa kerroksessa olevassa vaatehuoneessa.

Merkitään: Kuultavalle esitetään Tähtisentie 54 Ulvila omakotitalon pohjapiirrosta.

K: Piirrätkö pohjapiirrokseen, kohdan Jukka Lahti löi sinua kertomallasi veitsellä?
Kertomasi kirjataan kuulusteluun.

V: Muistan saaneeni veitseniskun makuuhuoneessa, joko lattialla taikka sängyn päällä.
Muistan ainoastaan varmuudella saamani iskun, jonka aiheutti ulkopuolinen henkilö. Jos muita henkilöitä talossa ei ollut kuin minä ja Jukka Lahti ja Jukka Lahti on silloin lyönnin rintaani aiheuttanut Jukka Lahti.

K: Olet kertonut aikaisemmin Tähtisentiellä 01.12.2006 käyttämistäsi karkeapohjaisista kengistä. Kerrotko niistä tarkemmin?

V: En muista käyttäneeni 01.12.2006 yöllä Tähtisentien asunnossa sisällä kenkiä lainkaan.

Kysyttäessa avustaja M:lla ei ole kysyttävää.

Luettu, tarkastettu ja hyväksytty: Anneli Auer

Kuulustelija JH

Kuulustelutodistaja -

Muut läsnäolijat M
Onhan se outoa, että muistaa riidelleensä ja riidan muistaminen jää kesken, mutta samana yönä joku muu tai jokin "persofinikaatio" murhaa Jukan. Muistaa kuitenkin, että kohtaus oli hysteerinen, mutta ei silmitön raivokohtaus.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

sskkll kirjoitti:
To Maalis 09, 2023 9:43 pm
Täytyy vielä muistaa, että siinä ikkunan edessä oli rullaverho, millä on myös ollut vaikutusta lasin palojen lentelyyn. Kuvassa näkyy verho ylhäältä irronneena. Jos lasi olisi hajoitettu sisältäpäin, niin verho olisi varmasti ensin nostettu ylös. Tai jos ei ole nostettu, niin verhosta olisi varmasti löytynyt lyönnin jälkiä, kun verho olisi jäänyt astalon ja ikkunan väliin. Nyt niitä jälkiä ei ole löydetty. Ikkuna on rikottu ulkoapäin ja verho on revitty ulkoapäin ylhäältä alas. Tämä ei tietysti todista sitä ketä sen on tehnyt, mutta poistaa sen mahdollisuuden, että sisällä on syntynyt riitaa ja jotain olisi ensin heitetty ikkunaa päin sisältä. Ja tukee myös silminnäkijä havaintoja ja kertomusta. DE72FACC-2883-4EA4-A166-AE9C7C2DF752.jpeg
Verho oli silmukkaruuveilla kiinni, ei käsittääkseni rullaverho.
Ruuvien taipumisesta nähdään, että verho on revitty ulkoapäin.
Toki verhossa olleet iskujäljetkin ovat ulkopuolelta tulleet. Samoin ovessa on hutilyöntijälki ulkona, ja monessa kohtaa lasin ulkokerros hajonnut, mutta sisin ehjä. Myös löytyy iskujälki ulkokerroksesta ylhäältä.

Sokeakin poliisi pystyisi heti sanomaan rikkomissuunnan. Jos siis olisi rehellinen poliisi, eikä Tapio Santaoja.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja sskkll »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 11:03 am
sskkll kirjoitti:
To Maalis 09, 2023 9:43 pm
Täytyy vielä muistaa, että siinä ikkunan edessä oli rullaverho, millä on myös ollut vaikutusta lasin palojen lentelyyn. Kuvassa näkyy verho ylhäältä irronneena. Jos lasi olisi hajoitettu sisältäpäin, niin verho olisi varmasti ensin nostettu ylös. Tai jos ei ole nostettu, niin verhosta olisi varmasti löytynyt lyönnin jälkiä, kun verho olisi jäänyt astalon ja ikkunan väliin. Nyt niitä jälkiä ei ole löydetty. Ikkuna on rikottu ulkoapäin ja verho on revitty ulkoapäin ylhäältä alas. Tämä ei tietysti todista sitä ketä sen on tehnyt, mutta poistaa sen mahdollisuuden, että sisällä on syntynyt riitaa ja jotain olisi ensin heitetty ikkunaa päin sisältä. Ja tukee myös silminnäkijä havaintoja ja kertomusta. DE72FACC-2883-4EA4-A166-AE9C7C2DF752.jpeg
Verho oli silmukkaruuveilla kiinni, ei käsittääkseni rullaverho.
Ruuvien taipumisesta nähdään, että verho on revitty ulkoapäin.
Toki verhossa olleet iskujäljetkin ovat ulkopuolelta tulleet. Samoin ovessa on hutilyöntijälki ulkona, ja monessa kohtaa lasin ulkokerros hajonnut, mutta sisin ehjä. Myös löytyy iskujälki ulkokerroksesta ylhäältä.

Sokeakin poliisi pystyisi heti sanomaan rikkomissuunnan. Jos siis olisi rehellinen poliisi, eikä Tapio Santaoja.
Kyllä näin oli. Muistin tai en ajatellut tarkasti. Yhtäkaikki, ikkunasta on tultu ulkoapäin. Jos tulija olisi ollut Anneli tai Jukka, niin he olisi varmasti päässeet sisälle ovenkahvasta, kun sen makanismin tunsivat.

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Mitä se nyt todistaa että Annelin päällä löydetystä paidasta löytyi Jukan kalsarien kuituja? Siis sen puolesta ettei paitaa ollut vaihdettu. Ovathan he asuneet yhdessä vuosia ja nuo vaatekappaleet ovat koskettaneet toisiaan sängyssä, vaatekaapissa, pesukoneessa ja ties missä. Enemmän se että Annelin paidan hihojen takapuolelta löytys kaksi veristä jälkeä Lahden verta kertoo sitä että Anneli verisillä käsillään otti laskostetun paidan esim. tuolin päältä ja tarttui hihojen kohdalta vetäessään paitaa päälle. Suorastaan naurettava yritys selittää se että kurkotteli ovenraosta kylpyhuoneesta ja jäljet tulivat siinä. Ja siitäkin poliis teki rekonstruktion ja ei saanut verijälkiä niihin kohtaan paidassa mitenkään. Paidassa ei myöskään ollut lasipölyä. Selvää on että Anneli on vaihtanut paitaa ja siihen voi olla syynä vain se että on murhaaja itse.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Anna Nymfi kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 10:29 am
KUULUSTELUKERTOMUS

Kuulustelupäivä 01.10.2009

Porin poliisiasemalla lokakuun 01. päivänä 2009 kello 10.50 alkaen rikosylikonstaapeli JH:n kuulustelemana,

rikoksesta epäilty Annel Auer kertoo:

Merkitään: Kuulusteltavalle ilmoitetaan, että häntä kuullaan epäiltynä Ulvilassa 01.12.2006 tapahtuneeseen Jukka Lahden murhaan.

Merkitään: Kuulusteltavalle on annettu luettavaksi poliisin ns. pin-kaavake koskien rikoksesta epäillyn oikeuksia ja velvollisuuksia.

K (Kysymys): Onko teillä kysyttävää oikeuksienne osalta?

V (Vastaus): Ei ole

Läsnä kuultavan avustaja M.

K: Katsotko syyllistyneesi nyt tutkittavassa asiassa rikokseen?

V: Todennäköisesti olen, vaikka en sitä muista.
Minulle esitettyjen asiantuntijalausuntojen perusteella, näin voisi päätellä.

Merkitään: Sinua on kuulusteltu rikoksesta epäiltynä useaan kertaan Jukka Lahden murhaan. Ovatko kuulustelut oikein merkitty ja onko Sinulla siihen jotain lisättävää?

V: Muuten kuulustelut ovat oikein merkitty, mutta vangitsemistilaisuudessa mainittiin, että olen pitänyt Tähtisentiellä keittiössä veistä kädessäni. En muista tällaista vaan muistan sen, että olimme Jukan kanssa keittiössä ja Jukka piti minua väkisin keittiön pöytätasoa vasten ja tällöin minä olen ehkä availlut keittiön vetolaatikostoa, jossa säilytetään veitsiä. Koin tuolloin, että olin vankina enkä päässyt siinä minnekään.
En muista otinko minä vai Jukka veistä laatikosta, olen ehkä yrittänyt ottaa veistä, mutta en muista varmuudella.
Kokonaisuudessaan kuulustelut on oikein merkitty. Joitakin sanojen vivahde-eroja en ole kaikkia korjannut ja tästä annan esimerkin: Jossain kuulustelussa on merkitty silmitön raivokohtaus ja olen tarkoittanut siinä kohtaa hysteerinen kohtaus.


K: Olet eilen 30.09.2009 suoritetussa kuulustelussa kertonut Tähtisentiellä 01.12.2006 olleesta veitsestä. Kerrotko siitä tarkemmin?

V: Olen kertonut etten tunnista Tähtisentiellä makuuhuoneesta löydettyä veistä varmuudella, mutta saattaa olla, että se on meidän keittiössä jossain laatikossa ollut veitsi.
Minä käytin normaalisti keittiön tiskipöydän oikealla puolella olevalla pöytätasolla olevia veitsiä.

K: Kävikö Jukka Lahti Sinuun kiinni illan / yön aikana?

V: Minulla ei ole mitään muistikuvaa illan / yön aikana tapahtuneista tappelukohtauksista.

Merkitään: Kuultavalle ilmoitetaan kuulustelun yhteydessä, että Tähtisentien asunnosta on taltioitu 01.12.2006 useita kymmeniä hiuksia, jotka on tutkittu Keskusrikospoliisin laboratoriossa ja niistä osa on irronnut väkivaltaa käyttäen.

K: Miten kommentoit?

V: En muista, että Jukka olisi minua tukasta kiinni ottanut, mutta se voi olla mahdollista.

K: Olet eilen 30.09.2009 suoritetussa kuulustelussa kertonut Tähtisentiellä 01.12.2006 olleesta vasarasta. Kerrotko tästä tarkemmin?

V: Muistaakseni vasarassa oli puinen varsi. Metalliosassa oli normaali lyöntiosa ja sitten naulojen ulosvetopiikeistä toinen piikki oli pidempi kuin toinen. Olin syksyllä 2006 naulannut juuri kyseisellä vasaralla Tähtisentien asuntoon tauluja seinälle kiinni.
Normaalisti kyseistä vasaraa säilytettiin talon aulassa olevassa kulmakaapissa olevan työkalupakin päällä, koska vasara oli iso. Muistan kuitenkin, että taulujen seinälle naulaamisen vuoksi jätin ko vasaran mahdollisesti keittiön ja olohuoneen välisellä seinustalla olevan lipaston päälle. Lipaston päälle kertyi muutoinkin ylimääräistä tavaraa.
Olen piirtänyt kuulustelun yhteydessä Tähtisentien talon pohjapiirrokseen numerot 1 ja 2, jotka kuvaavat vasaran säilytyspaikkoja.

Kysyttäessä vastaan etten muista varmuudella sitä, että olenko pessyt edellä olevan vasaran samalla kertaa kun olen pessyt käteni.

Kysyttäessä vastaan, että kyseinen vasara on tällä hetkellä Turussa X-kadun asunnossa, toisessa kerroksessa olevassa vaatehuoneessa.

Merkitään: Kuultavalle esitetään Tähtisentie 54 Ulvila omakotitalon pohjapiirrosta.

K: Piirrätkö pohjapiirrokseen, kohdan Jukka Lahti löi sinua kertomallasi veitsellä?
Kertomasi kirjataan kuulusteluun.

V: Muistan saaneeni veitseniskun makuuhuoneessa, joko lattialla taikka sängyn päällä.
Muistan ainoastaan varmuudella saamani iskun, jonka aiheutti ulkopuolinen henkilö. Jos muita henkilöitä talossa ei ollut kuin minä ja Jukka Lahti ja Jukka Lahti on silloin lyönnin rintaani aiheuttanut Jukka Lahti.

K: Olet kertonut aikaisemmin Tähtisentiellä 01.12.2006 käyttämistäsi karkeapohjaisista kengistä. Kerrotko niistä tarkemmin?

V: En muista käyttäneeni 01.12.2006 yöllä Tähtisentien asunnossa sisällä kenkiä lainkaan.

Kysyttäessa avustaja M:lla ei ole kysyttävää.

Luettu, tarkastettu ja hyväksytty: Anneli Auer

Kuulustelija JH

Kuulustelutodistaja -

Muut läsnäolijat M
Onhan se outoa, että muistaa riidelleensä ja riidan muistaminen jää kesken, mutta samana yönä joku muu tai jokin "persofinikaatio" murhaa Jukan. Muistaa kuitenkin, että kohtaus oli hysteerinen, mutta ei silmitön raivokohtaus.
Edellä on hyvä mutta karu kertomus.

Niin. Ulkopuolisen tekemälle murhalle ei edes ole löytynyt mitään järkevää motiivia jolla tutkimuksia olisi voitu perustellusti suunnata. Jotain epämääräisiä uhkailuja, jotka on kertonut epäiltynä itsekin ollut. Tai joku parkkipaikkariita. Tai luulo että uhri on erottanut ihmisiä joista joku on vihastunut, vaikka yleisesti tiedetään ettei ne asiat kuulu henkilöstön kehityspäällikölle. Tai kuvittelu että joku on ollut mustasukkainen uhrille. Tai joku kummallisesti käyttäytynyt naapuri, jonka syyllisyydestä poliisi ei löytänyt mitään näyttöä. Tai joku totaalisen kuvitteellinen insestitutkimus.

Tähän kun yhdistää monessa kohdassa hyvin vaikean ja järjettömän tekotavan ja vanhimman tyttären kertomukseen ja vielä kun huomioi että ulkopuolista tekijää haettiin 2,5 vuotta eikä käteen jäänyt mitään, siis ei todellakaan mitään. Siis edes sellaista että jotain ulkopuolista olisi syytetty mutta näyttö ei riitä tuomioon. Niin ei todellakaan ole kovin kummallista että poliisi ei ala ulkopuolisen tekijän linjaa tutkimaan. "Ei ole mitään tutkittavaa" : on poliisikin todennut.

erämaaetsivä
Rico Tubbs
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

MikaK kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 2:17 pm
Mitä se nyt todistaa että Annelin päällä löydetystä paidasta löytyi Jukan kalsarien kuituja? Siis sen puolesta ettei paitaa ollut vaihdettu. Ovathan he asuneet yhdessä vuosia ja nuo vaatekappaleet ovat koskettaneet toisiaan sängyssä, vaatekaapissa, pesukoneessa ja ties missä. Enemmän se että Annelin paidan hihojen takapuolelta löytys kaksi veristä jälkeä Lahden verta kertoo sitä että Anneli verisillä käsillään otti laskostetun paidan esim. tuolin päältä ja tarttui hihojen kohdalta vetäessään paitaa päälle. Suorastaan naurettava yritys selittää se että kurkotteli ovenraosta kylpyhuoneesta ja jäljet tulivat siinä. Ja siitäkin poliis teki rekonstruktion ja ei saanut verijälkiä niihin kohtaan paidassa mitenkään. Paidassa ei myöskään ollut lasipölyä. Selvää on että Anneli on vaihtanut paitaa ja siihen voi olla syynä vain se että on murhaaja itse.
Nuista pienistä symmetrisistä verijäljistä tuli mieleen vanha pohdintani en muista olenko esittänyt aijemmin.
Jäljethän olivat hihojen takapuolella symmetrisissä paikoissa molemmin puolin. "Ensihoitaja riisui Annelin t-paidan tutkimuksia varten" ja viikkasi pöydälle", tämä löytyy prossessin aikaisesta materiaalista.
Nämä ensihoitajat olivat vaan hetkeä aijemmin tutkineet uhrin ja yrittäneet elvyttä. Kysymys kuuluu vaihtoivatko hansikkaita toimenpiteiden välillä ?

Onko Naakalla tietoa oliko tästä et.pöytäkirjoissa tai myöhemmissä puolustuksen lausunnoissa mainintaa, verihän saattoi tulla tässä ja tapahtui kontaminaatio. Auerhan on vaan itse epäillyt jälkien tulleen ovi-aukolla ...
Minulla nyt muistikuva, ettei tällaista vaihtoehtoa ole huomioitu missään.

Nämähän löytyivät paljon myöhemmin, muistaakseni Santaoja löysi : ) Ainakaan alkututkinnan matskuissa siis ei voi olla, mutta oliko tästä edes mitään mainintaa/puhetta/spekulointia missään, epäilen ?

Psykopaatti
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Ma Marras 28, 2022 12:14 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Psykopaatti »

Anneli tunnusti poliisille ja omalle lapselleen murhanneensa Jukan. Tällaistakin se Anneli tarinoi poliisin videolla....

"Tänään jatkuneessa oikeudenkäynnissä katsottiin videotallenne äidin ja tyttären tapaamisesta lokakuussa 2009.

- Isi teki mulle pahaa, ja mä tein isille pahaa. Ei siellä ketään muuta ollu kuin minä ja isi, Auer tunnustaa tyttärelleen.

Auer oli tuossa vaiheessa jo vangittuna aviomiehensä Jukka S. Lahden murhasta.

Joo syyttömäthän näitä tunnustelee, niin kun se oli väsynyt ja oli kuukautiset ja lotto jäi viemättä...plaa plaa plaa. Jos homma olisi ollut toisinpäin, niin Jukalla olisi räsähtänyt elinkautinen murhasta samantien, mutta kun kyseessä on pullantuoksuinen Anneli, niin näillä on Suomessa aina korkeampi syyte/tuomiokynnys ja edes tunnustus ei oikeudelle riitä. On tässä pakkasten ja havupuiden maassa omituinen oikeuslaitos.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Psykopaatti kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 4:15 pm
Anneli tunnusti poliisille ja omalle lapselleen murhanneensa Jukan. Tällaistakin se Anneli tarinoi poliisin videolla....

"Tänään jatkuneessa oikeudenkäynnissä katsottiin videotallenne äidin ja tyttären tapaamisesta lokakuussa 2009.

- Isi teki mulle pahaa, ja mä tein isille pahaa. Ei siellä ketään muuta ollu kuin minä ja isi, Auer tunnustaa tyttärelleen.

Auer oli tuossa vaiheessa jo vangittuna aviomiehensä Jukka S. Lahden murhasta.

Joo syyttömäthän näitä tunnustelee, niin kun se oli väsynyt ja oli kuukautiset ja lotto jäi viemättä...plaa plaa plaa. Jos homma olisi ollut toisinpäin, niin Jukalla olisi räsähtänyt elinkautinen murhasta samantien, mutta kun kyseessä on pullantuoksuinen Anneli, niin näillä on Suomessa aina korkeampi syyte/tuomiokynnys ja edes tunnustus ei oikeudelle riitä. On tässä pakkasten ja havupuiden maassa omituinen oikeuslaitos.
Hyvä kysymys.

Evp ylikomisario J.Rautaheimo kirjassaan kysyy juuri tätä. Jos kuolleena olisi ollut A.A. ja paikalta olisi tavattu aviomies lähes vahingoittumattomana takataskussaan selitys ikkunasta tulleesta murhaajasta, olisiko tutkinta lähtenyt etenemään samalla tavoin?

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Joosua kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 6:39 pm
Psykopaatti kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 4:15 pm
Anneli tunnusti poliisille ja omalle lapselleen murhanneensa Jukan. Tällaistakin se Anneli tarinoi poliisin videolla....

"Tänään jatkuneessa oikeudenkäynnissä katsottiin videotallenne äidin ja tyttären tapaamisesta lokakuussa 2009.

- Isi teki mulle pahaa, ja mä tein isille pahaa. Ei siellä ketään muuta ollu kuin minä ja isi, Auer tunnustaa tyttärelleen.

Auer oli tuossa vaiheessa jo vangittuna aviomiehensä Jukka S. Lahden murhasta.

Joo syyttömäthän näitä tunnustelee, niin kun se oli väsynyt ja oli kuukautiset ja lotto jäi viemättä...plaa plaa plaa. Jos homma olisi ollut toisinpäin, niin Jukalla olisi räsähtänyt elinkautinen murhasta samantien, mutta kun kyseessä on pullantuoksuinen Anneli, niin näillä on Suomessa aina korkeampi syyte/tuomiokynnys ja edes tunnustus ei oikeudelle riitä. On tässä pakkasten ja havupuiden maassa omituinen oikeuslaitos.
Hyvä kysymys.

Evp ylikomisario J.Rautaheimo kirjassaan kysyy juuri tätä. Jos kuolleena olisi ollut A.A. ja paikalta olisi tavattu aviomies lähes vahingoittumattomana takataskussaan selitys ikkunasta tulleesta murhaajasta, olisiko tutkinta lähtenyt etenemään samalla tavoin?
Ei varmasti. Nythän Joutsenlahti ilmeisesti ihastui Aueriin ja alkoi suojella tätä ja uhkaili häntä edes epäileviä tai hänen syyttömyyttään kyseenalaistavia. Tänä aikana ratkaisevat todisteet jäivät siksi keräämättä. Jos Lahti olisi ollut eloonjäänyt ei hänellä olisi ollut ketään tällaista sisäpiirin "apulaista".

Alkinto
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: La Loka 17, 2009 10:16 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Anneli joutui epäillyksi ja tuomituksi onnettoman tapahtumaketjun seurauksena;

1. Häke-henkilö oli poistunut linjalta hälyttääkseen apua, tämä on ilmeisesti normaali käytäntö vastaavissa tilanteissa. Seuraavat tapahtumat häken
ollessa pois linjalta muodostavat tapahtumaketjun, jonka vuoksi Anneli saattoi päätyä epäillyksi.

2. Murhaaja poistuu Jukan välittömästä läheisyydestä, ehkä jopa ulos, hakeakseen mitä luultavimmin astalon.

3. Jukka saa mahdollisuuden huutaa Annelia apuun.

4. Amanda sattuu tällöin olemaan ilmeisesti Annelin näköpiirissä. Näin Anneli saa tyttärensä puhelimeen päivystämään. Hän tuskin olisi jättänyt luuria
pöydälle ja lähtenyt apuun jos Amanda olisi ollut vaikka piilossa peiton alla.

5. Anneli lähtee Jukan kutsusta auttamaan.

6. Tappavat iskut tapahtuvat Annelin ollessa pois puhelimesta.

Jos yksikin 2.-6. kohdasta olisi jäänyt toteutumatta, eivät luultavasti v. 2008 aloittaneet hölmöläistutkijat olisi omanneet minkäänlaista edellytystä valehdella Annelia syylliseksi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Psykopaatti kirjoitti:
Pe Maalis 10, 2023 4:15 pm
Anneli tunnusti poliisille ja omalle lapselleen murhanneensa Jukan. Tällaistakin se Anneli tarinoi poliisin videolla....

"Tänään jatkuneessa oikeudenkäynnissä katsottiin videotallenne äidin ja tyttären tapaamisesta lokakuussa 2009.

- Isi teki mulle pahaa, ja mä tein isille pahaa. Ei siellä ketään muuta ollu kuin minä ja isi, Auer tunnustaa tyttärelleen.

Auer oli tuossa vaiheessa jo vangittuna aviomiehensä Jukka S. Lahden murhasta.

Joo syyttömäthän näitä tunnustelee, niin kun se oli väsynyt ja oli kuukautiset ja lotto jäi viemättä...plaa plaa plaa. Jos homma olisi ollut toisinpäin, niin Jukalla olisi räsähtänyt elinkautinen murhasta samantien, mutta kun kyseessä on pullantuoksuinen Anneli, niin näillä on Suomessa aina korkeampi syyte/tuomiokynnys ja edes tunnustus ei oikeudelle riitä. On tässä pakkasten ja havupuiden maassa omituinen oikeuslaitos.
Olet väärässä. Ei olisi Jukalle räsähtänyt elinkautista murhasta, jos asialliset ja asiansa osaavat poliisit olisivat tehneet tutkinnan. Edellyttäen tietysti, että Jukka olisi ollut alun alkaen syytön ja murhan olisi tehnyt ulkopuolinen tappaja.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin