Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Et ole Pieni liekki koskaan tainnut funtsata että onko sua sittenkin pahemman kerran stritattu öögaan?

Eli vaikuttaa siis siltä että et ole koskaan osannut mitenkään etkä vähääkään kyseenalaistaa A.A.lta saamaasi informaatiota. Näytät sokeasti uskovan ihan mitkä asiat hyvänsä, ovatpa ne miten järjettömiä tai kummallisia hyvänsä.

Tässä jutussa on monta sellaista kohtaa ja selitystä joista voin todeta että minulla ei niin läheistä ihmistä tai hyvää kaveria olekaan että voisin häntä uskoa jos hän tällaisia tarinoita minulle näin vakavasta asiassa syöttäisi. Ihan kylmästi olisi pakko sanoa että en usko tuota todeksi.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Käsittääkseni molemmat murha-aseet ovat hukassa, yksi murtoväline sen sijaan löytyi lattialta. Mielestäni murto on tehty mutta se on samalla myös lavastettu, ja paikalla oli ulkopuolinen murhaaja.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2413
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

MikaK kirjoitti:
Ma Joulu 06, 2021 9:00 pm
luxetveritas kirjoitti:
Ma Joulu 06, 2021 8:42 pm
Mitkä olisivat todisteita tai johtolankoja, joiden kautta murhaajan jäljille olisi mahdollista päästä?

Itse ajattelisin että sellaisia ovat

I murhaajan rikospaikalle jättämät jäljet
1. erikoisella tavalla kulunut fileerausveitsi
2. jälkineen jättämät jäljet lattiaan ja kuistille (ja uhriin)
3. astalon jättämät jäljet oveen (ja uhriin)
4. ruskeankirjavat polyesterkuidut (ja mustat puuvillakuidut ja kirkkaansiniset tekokuidut)
5. uhrin saamat vammat
6. Auerin saama vamma

II murhaajasta annetut tuntomerkit
1. mustat (tummat) vaatteet
2. naamaa ei kokonaan näy (naama osin peitetty mahdollisesti kommandopipolla)
3. vähintään 180 senttiä pitkä (poliisimies Härmän pituinen, 188 cm)
4. noin 30-40-vuotias
5. aika tukeva (roteva ja hieman vatsakas)

III Outokumpu Poricopperilla / Luvatalla työskennelleet
1. Lahden työtoverit
2. Lahden aikana irtisanotut

IV Satunnaiset vihjeet
1. Porvoon puhelut
2. Lahden käteisnostot
3. Lahden liikkumiset kotinsa ulkopuolella murhaa edeltäneenä aikana
I)

Joka kodin fileerausveitsi on keittiön vetolaatikosta. Kukaan ajatteleva ulkopuolinen murhaaja (murha=suunniteltu teko) ei sellaista käyttäisi. Jalkineen jäljet on lavastus. Ovessa olevat verijäljet olivat rekonstruktiossa väärässä paikassa jos ne olisivat ulkopuolisen tekijän jälkiä, siitä kohdasta ei tartuttaisi kiinni. Kuidut olivat poliisin tunaroinnista johtuvia kuten dna-jälkikin. Uhrin vammat eivät vastaa lyhytkestoista ikkunasta sisään-ulos tekoa.

II)

Tuntomerkit ovat vain Auerilta ja lapselta ja todettu epäluotettaviksi ja ristiriitaisiksi. Roteva, vatsakas yli 180 cm ei menisi eikä edes mahtuisi oven ikkunasta sisään. Kukaan muu ei ole saanut näkö- eikä koira hajuhavaintoa.

III)

Ei ole minkäänlaista näyttöä siitä että teko olisi ulkopuolisen kosto työpaikkaan liittyen. Lahti ei edes vastannut irtisanomisista.

IV)

Jokainen tarvitsee ja käyttää silloin tällöin käteistä. Se ei liity tapahtuneeseen mitenkään. Jokainen soittaa myös puheluista ja liikkuu kotinsa ulkopuolella.
Mutta jokainen ei soita poliisille. Ja kiertele siellä, missä poliisilaitos on.
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 11:53 am
Et ole Pieni liekki koskaan tainnut funtsata että onko sua sittenkin pahemman kerran stritattu öögaan?
Olen aina pyrkinyt kohtelemaan muita ihmisiä siten kuin haluaisin heidän kohtelevan minua tai omia läheisiäni. Haluaisin päästä perille, miksi sinä et kyseenalaista sitä, onko joku stritannut itseäsi öögaan tämän Ulvilan murhatapauksen tiimoilta. Nykyään vaan harvemmmin tulee arkielämässä vastaan ketään tavantallaajaa, joka olisi Ulvila-tietämyksessään lähellekään samalla tasolla kuin asiaa tuntevat henkilöt täällä murhainfossa.
Joosua kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 11:53 am
Eli vaikuttaa siis siltä että et ole koskaan osannut mitenkään etkä vähääkään kyseenalaistaa A.A.lta saamaasi informaatiota. Näytät sokeasti uskovan ihan mitkä asiat hyvänsä, ovatpa ne miten järjettömiä tai kummallisia hyvänsä.
Totta kai minäkin kyseenalaistan Annulta tai keneltä tahansa muulta saamani informaation, jos se alkaa huidella samalla mielikuvituksen kirvoittamalla tasolla, jolla murhainfossa muutamat kirjoittelijat liihottelevat. Enemmän minä kyseenalaistan virkamiehiä ja asiantuntijoita, jotka lähtevät kertomaan eläinten uhrauksista, paljain silmin näkymättömistä viiltelyarvista, selvännäkijöiden kertomuksista tai tarkastelevat 4 minuutin 20 sekunnin pituiselta häketallenteelta vajaata 13 sekuntia unohtaen koko muun äänimaailman.
Joosua kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 11:53 am
Tässä jutussa on monta sellaista kohtaa ja selitystä joista voin todeta että minulla ei niin läheistä ihmistä tai hyvää kaveria olekaan että voisin häntä uskoa jos hän tällaisia tarinoita minulle näin vakavasta asiassa syöttäisi. Ihan kylmästi olisi pakko sanoa että en usko tuota todeksi.
Millaisia läheisiä ja hyviä kavereita sinulla on, kun et usko, jos he kertovat sinulle olevansa tavallisia koti-isiä tai -äitejä sekä syyttömiä puolisonsa tai lastensa pahoinpitelyihin?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
luxetveritas
Jane Marple
Viestit: 1056
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 8:15 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

luxetveritas kirjoitti:
Ma Joulu 06, 2021 2:46 am
Ymmärrän niitä, jotka edelleen pitävät Aueria syyllisenä murhaan. Asiasta on levitetty paljon harhaanjohtavaa tietoa.

Oman kokemukseni perusteella toteaisin, ettei ainakaan minulle ollut aikanaan yksinkertaista selvittää sitä, oliko hän syyllinen vai ei. Sain tehdä varsin paljon työtä ennen kuin saatoin muodostaa kantani tosiasioiden perusteella. Arvioin häke-äänitteen ja muiden käytettävissä olleiden faktojen pohjalta huolellisesti molempia vaihtoehtoja.

Minulle aikataulukysymys oli ratkaiseva asia, mikä osoitti sen, ettei Auerilla käsitykseni mukaan yksinkertaisesti ollut käytännössä mahdollisuutta toteuttaa murhaa.

En myöskään ole nähnyt perusteita olettamukselle, että hän olisi murhannut miehensä aiemmin ja sen jälkeen lavastanut kaiken häke-puhelua ja poliisia varten. Tällainen operaatio olisi aikataulusyistä näet ollut mielestäni ainoa mahdollisuus sille, miten hän olisi edes teoriassa saattanut murhata miehensä. Jos näin todella olisi tapahtunut, pitäisi siitä nähdäkseni olla jotain todisteita. Mutta kun ei ole.
Kommentoinpa sitten itse itseäni. Huolimatta siitä, että myönnän joutuneeni tekemään todistusaineiston kanssa aika paljon työtä päästäkseni selvyyteen siitä, onko Auer syyllinen murhaan vai ei, se ei tarkoita, että asian selvittäminen olisi jollekin toiselle yhtä työlästä. Voidaan myös sanoa, että jos sellainen puusilmä kuin minä, voi päästä asiassa selvyyteen, se on mahdollista muillekin.

Mutta ilman aineiston kriittistä arviointia ja sen pohjalta tehtyjä aikataulutettuja skenaarioita tapahtumista ainakin minulle olisi ollut mahdoton asiassa päästä varmuuteen. Se oli minulle välttämätöntä, sillä moni minua terävämmältä vaikuttava henkilö näytti saman aineiston pohjalta tulleen erilaiseen päätelmään. Mielestäni Minfossa oli jossain vaiheessa tällaisia kirjoittajia, jotka olivat perillä aineistosta, ja esittävät niiden pohjalta perusteltuja näkemyksiä.

Minulle ei tuolloin muuten riittänyt "prosessuaalinen totuuus", eli se, oliko Auer aineiston pohjalta tuomittavissa murhasta vai ei, vaan halusin "faktuaalisen totuuden" eli varmuuden siitä, oliko hän todellisuudessa murhaaja vai ei.

Mielestäni on täysin ymmärrettävää ja oikeutettua, että on edelleen niitä, joita kiinnostaa sama kysymys. Kunnioitan niitä, jotka vaivautuvat asiaa selvittämään.
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja awa »

MikaK kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 2:10 am
Pieni liekki kirjoitti:
Ma Joulu 06, 2021 9:07 pm
^^
Lisäisin listasi ykköskohtaan astalon jättämät jäljet ovessa olleeseen verhoon ja murhaajan käyttämistä hanskoista jääneet jäljet oven pielissä. Murhaajan käyttämien näppylähanskojen resoriosa oli erilainen kuin mitä oli siinä hanskassa, mikä taltioitiin ehkä hieman kyseenalaisesti Annelin ja Jukan sängyn päältä.

A. I. Y., todistajalausunto Satakunnan käräjäoikeudessa 2013 sisälsi mm. seuraavaa:

- ovessa olevat jäljet vastaavat laboratorioon lähetetyn näppylähansikkaan jättämiä näppyläjälkiä, mutta joukossa oli myös vieraita neulosjälkiä
Verijäljet olivat lavastus.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.iobu7v
Kenkien verijäljistä puuttui kärjen jättämä jälki, mikä on selvä merkki siitä, että jälkiä ei ole kävelty , koska kävellessä aina kengänkärki painautuu rullaten alustaan ja ponnistaa viimeisenä ja vie kulkiaa eteenpäin. Ja jos liikutaan kiireessä, niin vielä varmemmin.

Lisäksi minua on ihmetyttänyt se tippuveri, joka jotakuinkin järjestelmällisesti on aina tippunut kengänjäljen päälle. Hyvin erikoista!!

Mielestäni selviä lavastuksia ovat nämä kengän jättämät "leimasinjäljet" - ja senkin voisi sanoa, että huonoja lavastuksia!

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

awa kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 11:27 pm
MikaK kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 2:10 am
Pieni liekki kirjoitti:
Ma Joulu 06, 2021 9:07 pm
^^
Lisäisin listasi ykköskohtaan astalon jättämät jäljet ovessa olleeseen verhoon ja murhaajan käyttämistä hanskoista jääneet jäljet oven pielissä. Murhaajan käyttämien näppylähanskojen resoriosa oli erilainen kuin mitä oli siinä hanskassa, mikä taltioitiin ehkä hieman kyseenalaisesti Annelin ja Jukan sängyn päältä.

A. I. Y., todistajalausunto Satakunnan käräjäoikeudessa 2013 sisälsi mm. seuraavaa:

- ovessa olevat jäljet vastaavat laboratorioon lähetetyn näppylähansikkaan jättämiä näppyläjälkiä, mutta joukossa oli myös vieraita neulosjälkiä
Verijäljet olivat lavastus.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.iobu7v
Kenkien verijäljistä puuttui kärjen jättämä jälki, mikä on selvä merkki siitä, että jälkiä ei ole kävelty , koska kävellessä aina kengänkärki painautuu rullaten alustaan ja ponnistaa viimeisenä ja vie kulkiaa eteenpäin. Ja jos liikutaan kiireessä, niin vielä varmemmin.

Lisäksi minua on ihmetyttänyt se tippuveri, joka jotakuinkin järjestelmällisesti on aina tippunut kengänjäljen päälle. Hyvin erikoista!!

Mielestäni selviä lavastuksia ovat nämä kengän jättämät "leimasinjäljet" - ja senkin voisi sanoa, että huonoja lavastuksia!
Kuka olisi niin nokkela toimittaja, että selvittäisi, missä vaiheessa poliisissa on alettu ja kenen toimesta puhua lavastetuista verijäljistä Ulvilan murhapaikalla? Muistaakseni verijälkiasiantuntija M. T. oli herännyt lehtikirjoittelun perusteella tarjoamaan omaa asiantuntemustaan Ulvilan murhatutkimukseen. Valitettavasti hän on yksi niistä harvoista poliiseista, joka ei ole vaivautunut vastaamaan yhteydenottooni. Olisin mielelläni keskustellut hänen kanssaan Ulvilan verijäljistä tarkemmin, koska minusta hän pystyisi osoittamaan omalla asiantuntemuksellaan Annelin varmuudella syyttömäksi miehensä murhaan, jos sen haluaisi oikeasti tehdä.

Tekninen tutkija A. Y., todistajalausunnossa Satakunnan käräjäoikeudessa 2010 mm. seuraavaa:
- jälki Jukka S. Lahden kasvoissa sopii sorkkaraudan sorkkapään aiheuttamaksi
- Anneli Auerilta takavarikoidun Habero-merkkisen kirvesmiehen vasaran jäljet eivät vastaa Jukka S. Lahden kasvoissa olevia lyöntijälkiä
- sorkkarauta tai talttatyyppinen työkalu voi olla mahdollinen ovessa olevien jälkien aiheuttajaksi
- ei voida luotettavasti selvittää, minkä kokoinen kengänjälki on
- youtube- tai oakwood-merkkiset kengät
- laboratoriossa käytössä jalkinejälkirekisteri
- housuissa on ollut verinen kengän päkiäosan jälki, joka on laadultaan hyvä, mutta se ei ole kokonainen jälki

Käsittääkseni tippuverijäljet verisestä astalosta tippuvat kengänjälkien päälle, jos roikottaa vertatippuvaa sorkkarautaa perässään.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 7:13 pm
Joosua kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 11:53 am
Et ole Pieni liekki koskaan tainnut funtsata että onko sua sittenkin pahemman kerran stritattu öögaan?
Olen aina pyrkinyt kohtelemaan muita ihmisiä siten kuin haluaisin heidän kohtelevan minua tai omia läheisiäni. Haluaisin päästä perille, miksi sinä et kyseenalaista sitä, onko joku stritannut itseäsi öögaan tämän Ulvilan murhatapauksen tiimoilta. Nykyään vaan harvemmmin tulee arkielämässä vastaan ketään tavantallaajaa, joka olisi Ulvila-tietämyksessään lähellekään samalla tasolla kuin asiaa tuntevat henkilöt täällä murhainfossa.
Joosua kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 11:53 am
Eli vaikuttaa siis siltä että et ole koskaan osannut mitenkään etkä vähääkään kyseenalaistaa A.A.lta saamaasi informaatiota. Näytät sokeasti uskovan ihan mitkä asiat hyvänsä, ovatpa ne miten järjettömiä tai kummallisia hyvänsä.
Totta kai minäkin kyseenalaistan Annulta tai keneltä tahansa muulta saamani informaation, jos se alkaa huidella samalla mielikuvituksen kirvoittamalla tasolla, jolla murhainfossa muutamat kirjoittelijat liihottelevat. Enemmän minä kyseenalaistan virkamiehiä ja asiantuntijoita, jotka lähtevät kertomaan eläinten uhrauksista, paljain silmin näkymättömistä viiltelyarvista, selvännäkijöiden kertomuksista tai tarkastelevat 4 minuutin 20 sekunnin pituiselta häketallenteelta vajaata 13 sekuntia unohtaen koko muun äänimaailman.
Joosua kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 11:53 am
Tässä jutussa on monta sellaista kohtaa ja selitystä joista voin todeta että minulla ei niin läheistä ihmistä tai hyvää kaveria olekaan että voisin häntä uskoa jos hän tällaisia tarinoita minulle näin vakavasta asiassa syöttäisi. Ihan kylmästi olisi pakko sanoa että en usko tuota todeksi.
Millaisia läheisiä ja hyviä kavereita sinulla on, kun et usko, jos he kertovat sinulle olevansa tavallisia koti-isiä tai -äitejä sekä syyttömiä puolisonsa tai lastensa pahoinpitelyihin?
Hienoa!

Ei sitten muuta kuin hidasta sisääntuloa vaan!!!

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti:
Ke Joulu 08, 2021 12:17 am

Hienoa!

Ei sitten muuta kuin hidasta sisääntuloa vaan!!!
Menettäisitkö elämästäsi jotain, jos kuvittelisit Annelin edes kuukauden ajan täysin syyttömäksi hänen tekemäkseen väitettyihin rikoksiin ja ajattelisit asioita hänen esittämiensä näkemysten mukaisesti? Muistelisit samalla, mitä tarkoittaa syyttömyysolettama rikoksesta epäillyn kohdalla. Olisi mielenkiintoista kuulla, josko saisit tuotua jotain uutta näkökulmaa näihin täällä käytäviin keskusteluihin. Uskallatko olla rohkea ja ajatella poikkeavasti lähipiirisi mahdollisista toisenlaisista ajatuksista huolimatta?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
luxetveritas
Jane Marple
Viestit: 1056
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 8:15 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

awa kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 11:27 pm
Kenkien verijäljistä puuttui kärjen jättämä jälki, mikä on selvä merkki siitä, että jälkiä ei ole kävelty , koska kävellessä aina kengänkärki painautuu rullaten alustaan ja ponnistaa viimeisenä ja vie kulkiaa eteenpäin. Ja jos liikutaan kiireessä, niin vielä varmemmin.

Lisäksi minua on ihmetyttänyt se tippuveri, joka jotakuinkin järjestelmällisesti on aina tippunut kengänjäljen päälle. Hyvin erikoista!!

Mielestäni selviä lavastuksia ovat nämä kengän jättämät "leimasinjäljet" - ja senkin voisi sanoa, että huonoja lavastuksia!
Eikös se kengän verijälki voi jäädä ainoastaan siitä osasta pohjaa, jossa on tuoretta verta ja jättää painaumajäljen vain sellaiseen paikkaan, missä alla oleva materiaali on siihen sopiva? Ellei jalkineen pohjassa ole kengän kärjessä tuoretta verta, miten siitä osasta voisi silloin jäädä jälkeäkään?

Ihmetystä voi aiheellisesti herättää, jos veriroiskeita on poistumisjäljen päällä. Eikä ensin pitäisi kuitenkin varmistua siitä, että kysymys on poistumisjälki? Lisäksi tulisi mielestäni arvioida jälkien päällä mahdollisesti olevien veriroiskeiden määrää ja laatua, että voisi päätellä, mistä ne saattaisivat olla peräisin.
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja awa »

luxetveritas kirjoitti:
Ke Joulu 08, 2021 1:22 am
awa kirjoitti:
Ti Joulu 07, 2021 11:27 pm
Kenkien verijäljistä puuttui kärjen jättämä jälki, mikä on selvä merkki siitä, että jälkiä ei ole kävelty , koska kävellessä aina kengänkärki painautuu rullaten alustaan ja ponnistaa viimeisenä ja vie kulkiaa eteenpäin. Ja jos liikutaan kiireessä, niin vielä varmemmin.

Lisäksi minua on ihmetyttänyt se tippuveri, joka jotakuinkin järjestelmällisesti on aina tippunut kengänjäljen päälle. Hyvin erikoista!!

Mielestäni selviä lavastuksia ovat nämä kengän jättämät "leimasinjäljet" - ja senkin voisi sanoa, että huonoja lavastuksia!
Eikös se kengän verijälki voi jäädä ainoastaan siitä osasta pohjaa, jossa on tuoretta verta ja jättää painaumajäljen vain sellaiseen paikkaan, missä alla oleva materiaali on siihen sopiva? Ellei jalkineen pohjassa ole kengän kärjessä tuoretta verta, miten siitä osasta voisi silloin jäädä jälkeäkään?
Kyllä siinä kengänpohjan kärkiosassakin taisi olla verta!

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Joulu 08, 2021 1:14 am
Joosua kirjoitti:
Ke Joulu 08, 2021 12:17 am

Hienoa!

Ei sitten muuta kuin hidasta sisääntuloa vaan!!!
Menettäisitkö elämästäsi jotain, jos kuvittelisit Annelin edes kuukauden ajan täysin syyttömäksi hänen tekemäkseen väitettyihin rikoksiin ja ajattelisit asioita hänen esittämiensä näkemysten mukaisesti? Muistelisit samalla, mitä tarkoittaa syyttömyysolettama rikoksesta epäillyn kohdalla. Olisi mielenkiintoista kuulla, josko saisit tuotua jotain uutta näkökulmaa näihin täällä käytäviin keskusteluihin. Uskallatko olla rohkea ja ajatella poikkeavasti lähipiirisi mahdollisista toisenlaisista ajatuksista huolimatta?
Missä kohdassa olen väittänyt A.A.ta syylliseksi? Osoita sellainen kohta viesteistäni. Missä kohdassa loukkaan syyttömyysolettamaa?

Ketä tarkoitat kun puhut rikoksesta epäillystä? A.A.han on lainvoimaisesti todettu syyttömäksi. Ei hän ole rikoksesta epäilty. Vai onko tilanne muuttunut?

En tiedä mitä tarkoitat "Uskallatko olla rohkea ja ajatella poikkeavasti lähipiiriisi mahdollisista toisenlaista ajatuksista huolimatta?". Voisitko tarkentaa kysymystäsi. En osaa ajatella lähipiirikseni tässä asiassa muita kuin minfon annelistit, ja olenkin yrittänyt rohkeasti ajatella heistä poikkeavalla tavalla. Tätäkö tarkoitit, ja haluat edelleen kannustaa minua tässä?

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

luxetveritas kirjoitti:
Ma Joulu 06, 2021 2:46 am
Ymmärrän niitä, jotka edelleen pitävät Aueria syyllisenä murhaan. Asiasta on levitetty paljon harhaanjohtavaa tietoa.

Oman kokemukseni perusteella toteaisin, ettei ainakaan minulle ollut aikanaan yksinkertaista selvittää sitä, oliko hän syyllinen vai ei. Sain tehdä varsin paljon työtä ennen kuin saatoin muodostaa kantani tosiasioiden perusteella. Arvioin häke-äänitteen ja muiden käytettävissä olleiden faktojen pohjalta huolellisesti molempia vaihtoehtoja.

Minulle aikataulukysymys oli ratkaiseva asia, mikä osoitti sen, ettei Auerilla käsitykseni mukaan yksinkertaisesti ollut käytännössä mahdollisuutta toteuttaa murhaa.

En myöskään ole nähnyt perusteita olettamukselle, että hän olisi murhannut miehensä aiemmin ja sen jälkeen lavastanut kaiken häke-puhelua ja poliisia varten. Tällainen operaatio olisi aikataulusyistä näet ollut mielestäni ainoa mahdollisuus sille, miten hän olisi edes teoriassa saattanut murhata miehensä. Jos näin todella olisi tapahtunut, pitäisi siitä nähdäkseni olla jotain todisteita. Mutta kun ei ole.
Niinpä, toisinpäin voi todeta, että myös ns "huppumiehellä" on ollut kiire ja onneakin matkassa. Onnistunut tekemään monta onnistunutta suoritetta hyvin lyhyessä ajassa. Lisäksi ollut lähes äänetön tehdessään.

Oma arvioni on, että kyseessä jonkinlainen ammattilainen jos ei suoraan palkkamurhaaja.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Korpisoturi kirjoitti:
Ke Joulu 08, 2021 8:02 pm
luxetveritas kirjoitti:
Ma Joulu 06, 2021 2:46 am
Ymmärrän niitä, jotka edelleen pitävät Aueria syyllisenä murhaan. Asiasta on levitetty paljon harhaanjohtavaa tietoa.

Oman kokemukseni perusteella toteaisin, ettei ainakaan minulle ollut aikanaan yksinkertaista selvittää sitä, oliko hän syyllinen vai ei. Sain tehdä varsin paljon työtä ennen kuin saatoin muodostaa kantani tosiasioiden perusteella. Arvioin häke-äänitteen ja muiden käytettävissä olleiden faktojen pohjalta huolellisesti molempia vaihtoehtoja.

Minulle aikataulukysymys oli ratkaiseva asia, mikä osoitti sen, ettei Auerilla käsitykseni mukaan yksinkertaisesti ollut käytännössä mahdollisuutta toteuttaa murhaa.

En myöskään ole nähnyt perusteita olettamukselle, että hän olisi murhannut miehensä aiemmin ja sen jälkeen lavastanut kaiken häke-puhelua ja poliisia varten. Tällainen operaatio olisi aikataulusyistä näet ollut mielestäni ainoa mahdollisuus sille, miten hän olisi edes teoriassa saattanut murhata miehensä. Jos näin todella olisi tapahtunut, pitäisi siitä nähdäkseni olla jotain todisteita. Mutta kun ei ole.
Niinpä, toisinpäin voi todeta, että myös ns "huppumiehellä" on ollut kiire ja onneakin matkassa. Onnistunut tekemään monta onnistunutta suoritetta hyvin lyhyessä ajassa. Lisäksi ollut lähes äänetön tehdessään.

Oma arvioni on, että kyseessä jonkinlainen ammattilainen jos ei suoraan palkkamurhaaja.
Jos tarkoituksena on ollut vain JL:n tappaminen, ei siis sen lisäksi esimerkiksi mikään kidutus tai rituaalimainen teko, niin ainakin minun on vaikea kuvitella että joku ammatikseen ihmisiä murhaava tekisi työnsä näin riskisesti, tehottomasti ja suurella kiinnijäämisen mahdollisuudella.

Ammattilaisenhan pitäisi suunnitella tekonsa niin että se todennäköisesti onnistuu. Ulvilassa ei olisi tarvittu muuta kuin että pariskunta olisi huppiksen tunkeutuessa sisään hämmästelyn sijasta asettunut puolustusasemiin, joka olisi ollut täysin mahdollista, jopa odotettavaa. Tällöin sisääntulo ikkunasta olisi varsin paljon vaikeutunut ja muuttunut myös vaaralliseksi.
Jos vastassa on kaksi ihmistä varustautuneena vaikkapa leikkuuveitsellä ja hiilihangolla tai muulla astalolla niin paha on punkea ikkunasta sisään jos tulee iskuja veitsestä ja jostain astalosta. Ensin pitäisi murtaa vastarinta ja sitten vasta pääsisi tappamaan uhria. Tekijä voisi myös haavoittua pahasti, tai jopa kuolla.
Edelleen vaikea kuvitella syytä miksi ammattilainen piilottelisi takan takana kun vanhin tytär käy takkahuoneen ovella. Sehän hidastaisi työtä ja antaisi uhrille mahdollisuuden virota ja nousta, ehkä jopa paeta tai tehdä vastarintaa.
Ammattilaisen olisi vaikea kuvitella käyttävän jotain loppuunkulunutta veitsen rimpulaa. Parempia välineitä saa helposti ja halvalla.
Ammattilaisen luulisi pyrkivän varmistamaan pakoaan pakenemalla suoraan takapihalta pimeään metsään josta häntä olisi pienenkin etumatkan saatuaan hyvin vaikea tavoittaa, eikä suinkaan valaistulle pihalle ja tielle jossa olisi voinut tulla helposti nähdyksi, tai jopa törmätä paikalle saapuvaan poliisin partioon.

Joten ainakin minun on varsin vaikea ajatella että teko olisi ammattilaisen tekemä.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja awa »

Ammattimainen tappaja ei tee hidasta kovaäänistä naapuruston herättävää sisääntuloa.

Ammattimainen tappaja koputtaa rauhallisesti oveen ja ampuu oven avauduttua kohdehenkilöä päähän!!

Vastaa Viestiin