Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 3:06 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ma Loka 25, 2021 8:09 pm
Hermione kirjoitti:
Pe Loka 22, 2021 9:41 am
Jep. Unohdit mainita ylimääräisten verijälkien siivouksen sekä kuitujen ripottelun sinne, minne kuuluu sekä siivoamisen pois raskauttavista kohteista. Unohtuiko vielä jotain? Niin, lavastamaan jäljet terassille. Juu, parissa minuutissa ehtii, toki...
Hei!

Palaan näihin edellä oleviin asioihin, mitä Annelin on pitänyt ehtiä tehdä ollakseen Ulvilan murhaaja. Kuka täydentää edellä olevasta listasta puuttuvan erittäin oleellisen palasen? Eikö Naakkakaan pysty päättelemään vastausta? Awa ja kumppanit väittävät, että Anneli on kyseisen asian pystynyt tekemään, mutta jostain syystä eivät osaa asiaa tuoda esille.
Siis puhelun jälkeen?
Enemmän hänellä puhelun jälkeen on aikaa kuin puhelun aikana, jolloin se murha pitäisi tehdä.

Ikkuna ainakin pitää rikkoa ennen kuin lavastaa verijälkiä terassille, koska veret oli palojen päällä ja hajonneen ikkunan reunoissa, eikä siruja ollut uhrin päällä. Sieltä sitten kiertää etuovelle, koska sisällehän ei pääse enää kun ikkuna on rikki. Murha-astalo pitäisi saada jotenkin veriseksi jo ennen murhaa, tai sitten sen kanssa joutuu kirmaamaan ikkunasta aika nopeesti. Tosin kun kengänjäljet lähtee sieltä uhrin naamalta ja menevät suoraan terassille, niin tuo ikkunasta meno pitäisi ehtiä tekemään myös puhelun aikana. Eihän muuten ole veristä astaloakaan jota terassin kulmaan kopauttelisi. No, ei ole kyllä verisiä kenkiäkään.

Mutta jos kaikki tulee nauhalta (koska nettietsivä on parempi kuin FBI, vaikka nauhaa kuulematta) eikä uhrin haavat ole tuoreita ja valuvia vaan kamera näyttää väärin, eikä kukaan tarkasta uhrin lautumia, vaikka säännöt niin määräävät ja aikaa surman jälkeen on rajattomasti, eikä puhelun aikana tarvitse kuin seisoskella paikallaan, niin mitäs muuta sitten vielä pitää? Mä en nyt äkkiseltään äkkää.

Kaikki kamathan on poltettu öljypolttimessa jo aikaa sitten sorkkarautaa myöten, suihku kuivattu (aikoinaan ehdotin peseytymistä suuressa saavissa, että lattia pysyy helpommin kuivana) ja surmapaikalla liidelty ilmassa, tyttö mukana juonessa, niin jääkö tuossa paljon mitään? Kasetin kun nakkaa öljykattilaan (ei tietenkään esim roskikseen tai jalkalistan taakse tai katolle, koska kaikki nämä paikat poliisi varmasti tutki, mutta öljykattilaa varmasti ei), niin meillähän on täydellinen mielikuvitusmurha.

Vai unohdanko jotain?

Sivuhuomautuksena. jos minä olisi Anneli ja tehnyt taustanauhamurhan, olisin kyllä heitellyt sen sorkkaraudan jonnekin pihan puskaan, mielellään vaikka muutaman kymmenen metrin päähän. Se lavastus olisi viimeistään vakuuttanut antiannelistit. Kun sen murhaveitsenkin sai puhdistumaan hajuista, sormenjäljistä ja dna:sta, niin kyllä olisi putsautunut sorkkiskin. Jos haluaa kertoa, että paikalla on ulkopuolinen surmaaja, kannattaa hänen kamojaankin kylvää nimenomaan ulkopuolelle, eikä sisätiloihin.
Hyvä että se pakastin on jo unohdettu.
Kiitos, Naakka. Olet kyllä tehnyt melkolailla kattavan luettelon Annelin tekemisistä ja listasit myös sen oleellisen asian, jota hain tuossa aiemmin. Otit esille, että tytön on oltava juonessa mukana, mikäli Anneli on murhaaja.

Tytön läsnäolo murhatapahtuman keskiössä on käsittääkseni se seikka, joka omilla hoksottimillaan ajattelemaan kykeneville ja hahmotuskykyä omaaville henkilöille viimeistään todistaa, että ulkopuolinen tappaja on vieraillut aikanaan Tähtisentiellä. Hän ei olisi mitenkään pystynyt kertomaan murhatapahtumasta siten kuin on kertonut, jos se teko olisi tapahtunut jollain muulla tavalla kuin miten se eloonjääneiden silminnäkijöiden mukaan tapahtui.

En tiedä, miten poliisi on nykytilassaan profiloinut perheen ulkopuolista tappajaa. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka suuren riskin hän mahdollisesti aiheuttaa entiselle puolisolleen, mikäli kärsii edelleen mustasukkaisuuden aikaansaamista mielenliikutuksista. Ryhtyykö hän kenties ajattelemattomiin tekoihin, mikäli havaitsee verkon kiristyvän ympärillään?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4188
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 8:13 am
Skloddi kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 11:58 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 8:12 pm
Kun nyt näemmä jaksat kaivella vanhoja moneen kertaan täällä palstallakin keskusteltuja ja selvitettyjä asioita, niin osaat todennäköisesti selostaa kaikille, mitä Anneli on tuosta muistilapusta todennut selitykseksi.

Etkö näe itse ongelmallisena sitä, että et edes tutki lainkaan niitä tutkintalinjoja, jotka poliisitutkimuksissa jäivät keskeneräisiksi?
Ihmeellinen kommentti. En ole tietääkseni poliisi joka tutkisi yhtään mitään.
Miksi sinä sitten kirjoittelet täällä, jos et halua keskustella esimerkiksi näistä tutkimatta jääneistä tutkintalinjoista etkä selvitellä niiden jälkeensä jättämiä kysymyksiä?
Skloddi kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 11:58 pm
Ihmeellinen kommentti myös siltä osin, että usein syyllinen löytyy lähempää kuin kauempaa. Nyt meillä on tässä nainen, joka on kertaalleen tunnustanut, jonka tytär on toistanut äitinsä sanomia ja muita mm. "tapetaan koko meidän suku" ja "ne eivät tiedä mitä me tiedetään" ja "miks te rikkositte sen ikkunan" jne. -juttuja, joka on sittemmin tuomittu peruuttamattomasti myös varsin ikävistä lapsiseksirikoksista, ja jolla olisi saattanut olla motiivi jos toinenkin surmata miehensä. Hän on nyt kuitenkin annelistien pyhimys, johon ei enää saisi koskea edes puheissa pitkällä tikullakaan, vaikka murha, se varsinainen rikos joka tässä on oikeasti se ainoa kiinnostava asia, on yhä ratkaisematta.
Paljastaisitko, mistä ammennat tietosi ja onko esittämistapa omasi vai jostain ohjattu? Miten määrittelet annelistin? Jos minä olen annelisti, niin sinä olet nähtävästi antiannelisti.

Skloddi kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 11:58 pm
Edit: pakko vielä kysyä, että mikä kumma on se syy ja logiikka ja motiivi jolla annelistit uskottelevat itselleen ja toisilleen viranomaisten ja lehdistön hyökänneen viattoman perheenäidin kimppuun? Ihan kiusallaan vai tylsyydestäkö oli kyse vai mistä?
Ymmärtääkseni meillä Suomessa on voimassa tietty lainsäädäntö, jota oletetaan niin viranhaltijoiden kuin tavallisten kansalaisten noudattavan. On varmasti monen tekijän summa, että syytön ihminen tuomittiin pariin otteeseen murhasta. Jossain vaiheessa todennäköisesti joku minua viisaampi taho analysoi, miten syytön ihminen sai murhatuomioiden päälle vielä tuomion tekemättömistä seksuaalirikoksistakin.
Olen kyllä keskustellut näistä vaihtoehtoisistakin tutkintalinjoista kymmenien kommemttien edestä esimerkiksi nostamalla esiin niiden epäjohdonmukaisuuksista monia spekulaatioita.

Näkemykseni ovat ihan omiani, miten oikeastaan voi tulla edes mieleen, että jossain joku ohjailisi? Onko usko johonkin laajempaan Annelin vastaiseen salaliittoon todella niin vahva?

Määrittelisin annelistin ihmiseksi, joka uskoo totaalisesti Annelin syyttömyyteen ja suuttuu pienistäkin epäilyistä, että entä jos näin ei mahdollisesti sittenkään olisi? Itse pyrin pitämään _kaikki_ vaihtoehdot avoinna, kunnes murhaaja saadaan selville ja, toivottavasti, jopa tuomiolle.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Skloddi kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 5:32 pm
Olen kyllä keskustellut näistä vaihtoehtoisistakin tutkintalinjoista kymmenien kommenttien edestä esimerkiksi nostamalla esiin niiden epäjohdonmukaisuuksista monia spekulaatioita.
Pyydän anteeksi, jos minulta on mennyt ohi nämä esittämäsi vaihtoehtoiset tutkintalinjat ja niiden esiinnostetut epäjohdonmukaisuudet.
Skloddi kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 5:32 pm
Näkemykseni ovat ihan omiani, miten oikeastaan voi tulla edes mieleen, että jossain joku ohjailisi? Onko usko johonkin laajempaan Annelin vastaiseen salaliittoon todella niin vahva?
On hieman vaikuttanut siltä, että antiantelisteilla saattaisi olla oma tietopankki olemassa, minne on koottu mm. syyttäjän valittuja paloja. Ja ilmeisesti Hejacissa ainakin on rekisteröidyille keskustelijoille oma salainen Ulvila-osio, josta on saatavilla etp-aineistoa ja kenties muutakin. Valitettavasti tarkempaa tietoa tällaisesta Annelia ja joitakin muita syyllistävästä aineistopankista ei ole - jollei sellaiseksi lueta myös niitä tuhansia kirjoituksia, mitä jemma on vuosien varrella liittänyt Hejaciin julkiselle puolelle. En usko salaliittoihin, mutta uskon ihmisten olevan vedettävissä mukaan moneen asiaan uskon tai uskomusten varjolla, kun "johtaja" on tarpeeksi vaikutusvaltainen tai hyvät puhelahjat omaava.
Skloddi kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 5:32 pm
Määrittelisin annelistin ihmiseksi, joka uskoo totaalisesti Annelin syyttömyyteen ja suuttuu pienistäkin epäilyistä, että entä jos näin ei mahdollisesti sittenkään olisi? Itse pyrin pitämään _kaikki_ vaihtoehdot avoinna, kunnes murhaaja saadaan selville ja, toivottavasti, jopa tuomiolle.
Voin kevyin mielin todeta, että olen todistettavissa oleviin faktoihin pohjautuen vuosia Ulvilan murhatapausta tonkineena ja lukuisien ihmisten kanssa aihepiiristä keskustelleena pystynyt sulkemaan Annelin Ulvilan murhasta epäiltyjen henkilöiden ulkopuolelle. Kaikki muut vaihtoehdot ovat avoinna. Myönnän, että Annelin tapaus on mennyt ihon alle, koska olen päässyt sitä seuraamaan niin läheltä ja koska olen ikäväkseni nähnyt tapausta seuratessani harhaanjohdettujen ihmisten vihapurkauksia kohdistuen rikosten kohteeksi joutuneeseen uhriin.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4188
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 8:26 pm
Skloddi kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 5:32 pm
Olen kyllä keskustellut näistä vaihtoehtoisistakin tutkintalinjoista kymmenien kommenttien edestä esimerkiksi nostamalla esiin niiden epäjohdonmukaisuuksista monia spekulaatioita.
Pyydän anteeksi, jos minulta on mennyt ohi nämä esittämäsi vaihtoehtoiset tutkintalinjat ja niiden esiinnostetut epäjohdonmukaisuudet.
Skloddi kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 5:32 pm
Näkemykseni ovat ihan omiani, miten oikeastaan voi tulla edes mieleen, että jossain joku ohjailisi? Onko usko johonkin laajempaan Annelin vastaiseen salaliittoon todella niin vahva?
On hieman vaikuttanut siltä, että antiantelisteilla saattaisi olla oma tietopankki olemassa, minne on koottu mm. syyttäjän valittuja paloja. Ja ilmeisesti Hejacissa ainakin on rekisteröidyille keskustelijoille oma salainen Ulvila-osio, josta on saatavilla etp-aineistoa ja kenties muutakin. Valitettavasti tarkempaa tietoa tällaisesta Annelia ja joitakin muita syyllistävästä aineistopankista ei ole - jollei sellaiseksi lueta myös niitä tuhansia kirjoituksia, mitä jemma on vuosien varrella liittänyt Hejaciin julkiselle puolelle. En usko salaliittoihin, mutta uskon ihmisten olevan vedettävissä mukaan moneen asiaan uskon tai uskomusten varjolla, kun "johtaja" on tarpeeksi vaikutusvaltainen tai hyvät puhelahjat omaava.
Skloddi kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 5:32 pm
Määrittelisin annelistin ihmiseksi, joka uskoo totaalisesti Annelin syyttömyyteen ja suuttuu pienistäkin epäilyistä, että entä jos näin ei mahdollisesti sittenkään olisi? Itse pyrin pitämään _kaikki_ vaihtoehdot avoinna, kunnes murhaaja saadaan selville ja, toivottavasti, jopa tuomiolle.
Voin kevyin mielin todeta, että olen todistettavissa oleviin faktoihin pohjautuen vuosia Ulvilan murhatapausta tonkineena ja lukuisien ihmisten kanssa aihepiiristä keskustelleena pystynyt sulkemaan Annelin Ulvilan murhasta epäiltyjen henkilöiden ulkopuolelle. Kaikki muut vaihtoehdot ovat avoinna. Myönnän, että Annelin tapaus on mennyt ihon alle, koska olen päässyt sitä seuraamaan niin läheltä ja koska olen ikäväkseni nähnyt tapausta seuratessani harhaanjohdettujen ihmisten vihapurkauksia kohdistuen rikosten kohteeksi joutuneeseen uhriin.
Ei tarvitse anteeksi pyydellä, näinhän kaikki mahdollinen Annelin syyllisyyteen viittaava tuntuu teiltä menevän ohi. En lähde sen enempää arvioimaan psykologista tilaasi ihon alle menevän Annelin syyttömyyden kanssa. Mutta loma, pitkä sellainen, voisi asettaa palikoita uuteen järjestykseen.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Skloddi kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 9:48 pm
Ei tarvitse anteeksi pyydellä, näinhän kaikki mahdollinen Annelin syyllisyyteen viittaava tuntuu teiltä menevän ohi. En lähde sen enempää arvioimaan psykologista tilaasi ihon alle menevän Annelin syyttömyyden kanssa. Mutta loma, pitkä sellainen, voisi asettaa palikoita uuteen järjestykseen.
En tiedä, millaiseen järjestykseen toivoisit palikoitani aseteltavan. On myöskin jäänyt epäselväksi, kuinka pitkään olet aktiivisesti Ulvilan murhatapausta seurannut, mutta nimimerkkisi perusteella olet rantautunut murhainfoon vasta pari vuotta sitten. Itse olen roikkunut täällä lähes päivittäin loppuvuodesta 2013 lähtien. Naakka ja jotkut muut ovat olleet vielä pidempään. Alkuun ylläpito huolehti aktiivisesti siitä, että varsinkin Naakka näkemyksineen pääsi aika tiuhaan lomailemaan - minä harvemmin. Kai se paistaa läpi, että meistä useammat lienevät loman tarpeessa. Olemme kulkeneet pitkän matkan Jukka S. Lahden murhaajaa etsien.

Vaikka olen seurannut Ulvilan murhatapausta sen alkulähteiltä asti, niin vasta vuonna 2011 heräsin huomaamaan, että Annelin ajojahti oli täydessä käynnissä lehtien kirjoittaessa omasta ajatusmaailmastani täysin poikkeavasti. Luultavasti löysin Ulvilan oikean murhaajan kesällä 2013. Siitä lähtien olen toivonut, että hän pysyisi hengissä siihen saakka, että hänet saadaan laillisin keinoin vastaamaan teoistaan. Heikolta tosin näyttää, koska hänen tekemisiään ei ole missään vaiheessa haluttu kunnolla tutkia. Pääasia kuitenkin on, että Anneli perheineen saa rauhassa jatkaa elämäänsä, koska heillä on ihan tarpeeksi painolastia kannettavaksi vuosia kestäneistä oikeudenkäynneistä yms. ilman turhaa ilkeiden ihmisten valheellisten puheiden sietämistä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Ei ole tarkoituksenain pahoittaa kenenkään mieltä mutta arvelen, että ne jotka näitä juttuja eniten miettivät, kirjoittelevat vähiten tänne. Noin niinku yleisessä katsannossa, en itseäni missään nimessä lue siihen sakkiin.

Jämähtänyt asemasodaksi täälläkin. Ilman kritiikkiä totean. Tarvittaisiin vähintään Rommel. Joo, otan vain takkini. Moi.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1258
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 10:17 pm
Skloddi kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 9:48 pm
Ei tarvitse anteeksi pyydellä, näinhän kaikki mahdollinen Annelin syyllisyyteen viittaava tuntuu teiltä menevän ohi. En lähde sen enempää arvioimaan psykologista tilaasi ihon alle menevän Annelin syyttömyyden kanssa. Mutta loma, pitkä sellainen, voisi asettaa palikoita uuteen järjestykseen.
En tiedä, millaiseen järjestykseen toivoisit palikoitani aseteltavan. On myöskin jäänyt epäselväksi, kuinka pitkään olet aktiivisesti Ulvilan murhatapausta seurannut, mutta nimimerkkisi perusteella olet rantautunut murhainfoon vasta pari vuotta sitten. Itse olen roikkunut täällä lähes päivittäin loppuvuodesta 2013 lähtien. Naakka ja jotkut muut ovat olleet vielä pidempään. Alkuun ylläpito huolehti aktiivisesti siitä, että varsinkin Naakka näkemyksineen pääsi aika tiuhaan lomailemaan - minä harvemmin. Kai se paistaa läpi, että meistä useammat lienevät loman tarpeessa. Olemme kulkeneet pitkän matkan Jukka S. Lahden murhaajaa etsien.

Vaikka olen seurannut Ulvilan murhatapausta sen alkulähteiltä asti, niin vasta vuonna 2011 heräsin huomaamaan, että Annelin ajojahti oli täydessä käynnissä lehtien kirjoittaessa omasta ajatusmaailmastani täysin poikkeavasti. Luultavasti löysin Ulvilan oikean murhaajan kesällä 2013. Siitä lähtien olen toivonut, että hän pysyisi hengissä siihen saakka, että hänet saadaan laillisin keinoin vastaamaan teoistaan. Heikolta tosin näyttää, koska hänen tekemisiään ei ole missään vaiheessa haluttu kunnolla tutkia. Pääasia kuitenkin on, että Anneli perheineen saa rauhassa jatkaa elämäänsä, koska heillä on ihan tarpeeksi painolastia kannettavaksi vuosia kestäneistä oikeudenkäynneistä yms. ilman turhaa ilkeiden ihmisten valheellisten puheiden sietämistä.
oliko 2013 mahdollisesti löytämäsi murhaaja joku näistä?
Pieni liekki kirjoitti:
Pe Maalis 28, 2014 12:31 am
Minulla on ollut vahva tunne, että se henkilö, joka otti pois päiviltä Jukka S. Lahden, saattaisi olla sama henkilö, joka murhasi kiinalaisnaisen Tampereella vuonna 2011. Onko kiinalaisnaisen surmanneesta henkilöstä kuulunut jälkikäteen sen enempää kuin Ulvilan surmaajastakaan?

Toisaalta olen myös miettinyt, että Ulvilan surmaaja saattaisi maata jo mullan alla, kun ei ole alkanut omatunto herralla kolkuttelemaan. Tosin totesihan Anneli Auerkin, etteivät murhaajat tunnusta, eli tuskin kaveri marssii tunnustamaan poliisille vaikka hengissä olisi. Pitäisi olla riittävän painavat todisteet ja kaikilla yhteinen tahto selvittää tämä mysteeri, jotta saataisiin murhaaja uimaan poliisin haaviin.

Kolmas vaihtoehto murhaajaksi saattaisi olla Pirjoleenan ehdokas. Katkeroitunut ex-luvatalainen, joka kärsii mielenterveyshäiriöistä. Kyetäänkö todistamaan, että hän on ollut tekijä.

Vai olisiko sittenkin asialla ollut paha poliisi?

Milloin muuten Sirpan pakollinen mykkäkoulu päättyy? Hän voisi listata meille kaikki Ulvilamysteeriin jollainlailla linkittyneet henkilöt, jotka ovat päässeet hengestään tässä vuosien varrella. Toivottavasti tähän mysteeriin saadaan loppuratkaisu piakkoin, eikä kenenkään tarvitse enää menettää henkeään tämän jutun tiimoilta.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sörsse kirjoitti:
To Loka 28, 2021 12:47 am

oliko 2013 mahdollisesti löytämäsi murhaaja joku näistä?
Pieni liekki kirjoitti:
Pe Maalis 28, 2014 12:31 am
Minulla on ollut vahva tunne, että se henkilö, joka otti pois päiviltä Jukka S. Lahden, saattaisi olla sama henkilö, joka murhasi kiinalaisnaisen Tampereella vuonna 2011. Onko kiinalaisnaisen surmanneesta henkilöstä kuulunut jälkikäteen sen enempää kuin Ulvilan surmaajastakaan?

Toisaalta olen myös miettinyt, että Ulvilan surmaaja saattaisi maata jo mullan alla, kun ei ole alkanut omatunto herralla kolkuttelemaan. Tosin totesihan Anneli Auerkin, etteivät murhaajat tunnusta, eli tuskin kaveri marssii tunnustamaan poliisille vaikka hengissä olisi. Pitäisi olla riittävän painavat todisteet ja kaikilla yhteinen tahto selvittää tämä mysteeri, jotta saataisiin murhaaja uimaan poliisin haaviin.

Kolmas vaihtoehto murhaajaksi saattaisi olla Pirjoleenan ehdokas. Katkeroitunut ex-luvatalainen, joka kärsii mielenterveyshäiriöistä. Kyetäänkö todistamaan, että hän on ollut tekijä.

Vai olisiko sittenkin asialla ollut paha poliisi?

Milloin muuten Sirpan pakollinen mykkäkoulu päättyy? Hän voisi listata meille kaikki Ulvilamysteeriin jollainlailla linkittyneet henkilöt, jotka ovat päässeet hengestään tässä vuosien varrella. Toivottavasti tähän mysteeriin saadaan loppuratkaisu piakkoin, eikä kenenkään tarvitse enää menettää henkeään tämän jutun tiimoilta.
Käsittääkseni murhaaja ei ole kukaan edellä mainituista eikä varsinkaan poliisi. Pirjoleenan ehdokas saattaa tuntea oman pääepäiltyni ja olla ollut jollain asteella tekemisissä hänen kanssaan. Valitettavasti Pirjoleenan ehdokkaasta on erittäin vähän tietoa saatavilla, joten en pysty täysin sulkemaan häntä mahdollisen tekijäjoukon ulkopuolelle. Toivon, että poliisi tekee läpimurron kiinalaisnaisen murhan selvittämisessä. Minulla ei ole aavistustakaan, kuka hänet loppujen lopuksi tappoi.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Totanoin, Pieni liekki, mitä syitä sinulla on epäillä että Tampereella Nokialla töissä olleen kiinalaisnaisen surma liittyisi Ulvilan murhaan?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti:
To Loka 28, 2021 9:34 am
Totanoin, Pieni liekki, mitä syitä sinulla on epäillä että Tampereella Nokialla töissä olleen kiinalaisnaisen surma liittyisi Ulvilan murhaan?
Kai sitten noteerasit, että tuo viesti, jossa pohdiskelin kiinalaisnaisen murhaajaa, oli kirjoitettu 28.3.2014, eli useampi vuosi sitten. Muistelen, että kiinalaisnaisen murhaajasta keskusteluissa esiin tulleet tuntomerkit olivat hyvin samantyyppiset kuin mitä tietoa oli olemassa Ulvilan murhaajasta. Koska epäilen, että oikea Ulvilan murhaaja asui Ulvilan murhan aikaan vajaan 500 metrin päässä Tähtisentieltä, niin en ole enää vuosiin arvellut häntä kiinalaisnaisen murhaajaksi. Yhteinen piirre näille murhille on ollut, että poliisi ei ole pystynyt kumpaakaan murhaa selvittämään. Molemmat murhaajat ovat olleet todella onnekkaita, kun ovat jääneet paljastumatta. En silti usko, että nämä henkilöt ovat elämässään onnellisia, kun ovat niin paljon murhetta kylväneet ympärilleen.

Onko sinulla, Joosua, ajatusta, että näillä kahdella selvittämättömällä murhalla tai Karoliina Kestin katoamisella voisi olla jotain yhteyttä keskenään?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1258
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Vastaan vaikka minulta ei kysyttykään.
Ainakin löyhästi yhdistäviä tekijöitä Karoliina Kestin tapaukseen löytyy ja vähän muutakin!

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sörsse kirjoitti:
To Loka 28, 2021 11:24 pm
Vastaan vaikka minulta ei kysyttykään.
Ainakin löyhästi yhdistäviä tekijöitä Karoliina Kestin tapaukseen löytyy ja vähän muutakin!
Aloin miettiä, olisiko Auerin väitettyä seksuaalirikosjuttua laisinkaan, jos Karoliina Kesti ei olisi kuollut.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Pieni liekki kirjoitti:
To Loka 28, 2021 11:40 pm
sörsse kirjoitti:
To Loka 28, 2021 11:24 pm
Vastaan vaikka minulta ei kysyttykään.
Ainakin löyhästi yhdistäviä tekijöitä Karoliina Kestin tapaukseen löytyy ja vähän muutakin!
Aloin miettiä, olisiko Auerin väitettyä seksuaalirikosjuttua laisinkaan, jos Karoliina Kesti ei olisi kuollut.
Jos Minna Joki-Erkkilän tytär ei olisi joutunut henkirikoksen uhriksi, niin olisiko Kesti jäänyt eloon, ja seri juttu kuivunut kokoon koska UV-valolla pelleilyä ei olisi koskaan aloitettu ja todellisia faktapohjaisia evidenssejä ei olisi löytynyt.

"Ahdistuneesta gynekologista tuli seksuaalirikosten uhriksi joutuneiden lasten auttaja: "Mun nimi on Minna, olen tänään sun lääkärisi""

https://yle.fi/uutiset/3-10653272

Lapsiin kohdistuneet serit ovat kammottava juttu, mutta niin on myös gynekologi joka purkaa ahdistustaan leikkimällä lääkärileikkejä lasten kanssa.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti:
To Loka 28, 2021 11:13 pm
Joosua kirjoitti:
To Loka 28, 2021 9:34 am
Totanoin, Pieni liekki, mitä syitä sinulla on epäillä että Tampereella Nokialla töissä olleen kiinalaisnaisen surma liittyisi Ulvilan murhaan?
Kai sitten noteerasit, että tuo viesti, jossa pohdiskelin kiinalaisnaisen murhaajaa, oli kirjoitettu 28.3.2014, eli useampi vuosi sitten. Muistelen, että kiinalaisnaisen murhaajasta keskusteluissa esiin tulleet tuntomerkit olivat hyvin samantyyppiset kuin mitä tietoa oli olemassa Ulvilan murhaajasta. Koska epäilen, että oikea Ulvilan murhaaja asui Ulvilan murhan aikaan vajaan 500 metrin päässä Tähtisentieltä, niin en ole enää vuosiin arvellut häntä kiinalaisnaisen murhaajaksi. Yhteinen piirre näille murhille on ollut, että poliisi ei ole pystynyt kumpaakaan murhaa selvittämään. Molemmat murhaajat ovat olleet todella onnekkaita, kun ovat jääneet paljastumatta. En silti usko, että nämä henkilöt ovat elämässään onnellisia, kun ovat niin paljon murhetta kylväneet ympärilleen.

Onko sinulla, Joosua, ajatusta, että näillä kahdella selvittämättömällä murhalla tai Karoliina Kestin katoamisella voisi olla jotain yhteyttä keskenään?
En kyllä ole ollenkaan miettinyt tuollaisen yhteyden mahdollisuutta.

Lähtökohtaisesti en oikein usko jo päällisin puolinkin katsellen ihan erillisten juttujen liittymistä toisiinsa.

Kiinalaisnaisen surman selvittämistä on vaikeuttanut se että motiivista on vain arvauksia. Motiivin puuttuminen tekee tutkinnan suuntaamisesta hyvin vaikeaa.
Samoin tapahtuminen ulkona ja vielä metsikössä on varmasti ollut teknisen tutkinnan kannalta vaikeuttava seikka.
Tämän kaltaisissa, voi varmastikin sanoa hyvin vaikeissa jutuissa, tarvitaan kyllä vähän onneakin että juttu selviää.

Ulvilan murhassa on jo tekotavassa selvää eroa verrattuna kiinalaisnaisen surmaan. Samoin tekopaikan valinnassakin on huomattava ero.

Hyvin usein saman tekijän teoissa näkyy saman tyyppinen "käsiala". Monet varmaan muistaa Pia-surmat ja sitten vaikka sarjakuristajan tekemiset. Jo varhaisessa vaiheessa poliisi epäili Pia-surmien olevan saman tekijän koska teoissa oli monia saman kaltaisuuksia. Samoin sarjakuristajan viimeisen teon paljastuttua, oli poliisilla nopeasti epäily tekijästä koska teossa oli samanlaisia piirteitä tekijän aiempiin tekoihin.

SuomenColumbo
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 1:04 pm

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja SuomenColumbo »

Hermione kirjoitti:
Pe Loka 29, 2021 9:13 am
Pieni liekki kirjoitti:
To Loka 28, 2021 11:40 pm
sörsse kirjoitti:
To Loka 28, 2021 11:24 pm
Vastaan vaikka minulta ei kysyttykään.
Ainakin löyhästi yhdistäviä tekijöitä Karoliina Kestin tapaukseen löytyy ja vähän muutakin!
Aloin miettiä, olisiko Auerin väitettyä seksuaalirikosjuttua laisinkaan, jos Karoliina Kesti ei olisi kuollut.
Jos Minna Joki-Erkkilän tytär ei olisi joutunut henkirikoksen uhriksi, niin olisiko Kesti jäänyt eloon, ja seri juttu kuivunut kokoon koska UV-valolla pelleilyä ei olisi koskaan aloitettu ja todellisia faktapohjaisia evidenssejä ei olisi löytynyt.

"Ahdistuneesta gynekologista tuli seksuaalirikosten uhriksi joutuneiden lasten auttaja: "Mun nimi on Minna, olen tänään sun lääkärisi""

https://yle.fi/uutiset/3-10653272

Lapsiin kohdistuneet serit ovat kammottava juttu, mutta niin on myös gynekologi joka purkaa ahdistustaan leikkimällä lääkärileikkejä lasten kanssa.
Karoliinahan ilmiselvästi hukutettiin, koska näki jotain liittyen siihen Joki-Erkkilöiden tyttären tapaukseen liittyen.

Vastaa Viestiin