TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Mikisu
Martin Riggs
Viestit: 644
Liittynyt: Ti Syys 24, 2013 9:24 pm

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

Nihlist: Myönnän että en ole tippaakaan musikaalinen, en laula enkä soita itse enkä edes mielelläni kuuntele mitään musiikkia.

Senkin myönnän, etten ole teknisesti suuntautunut. Kuulokkeet, joilla olen kuunnellut häkepuhelun, ovat huonot ja olen kuunnellut äänitiedoston sellaisenaan, yrittämättä itse muokata sitä millään tavalla.

Satakunnan murrettakaan en tunne. Lahti oli sieltä syntyisin?

zemin kysymykseen: diftongi on kahden tai useammana eri vokaalin, esim uo, esiintymä samassa tavussa, kuten sanassa "[k]uole" tai "muokata". Jos välissä on tavuraja, puhutaan vokaaliyhtymästä, esim. ua: "apua" tai "muaki" (on hakattu). Pitkä konsonantti eli kaksi samaa konsonanttia on geminaatta, kuten tt: "auttaakii" tai "vittikö". Kaksi eri konsonanttia on konsonanttiyhtymä, kuten "tulkaa nopeesti".
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja kuolema »

Jaa. Puhutaankos me nyt siitä kohdasta, missä kuuluu "vähä voit auttaa *klik*"? Siis jossa kautta nauhan historian on sitä kolahdusta siellä perässä pidetty ihmisäänenä? :)

Itse en tykkää lainkaan, kun availlaan uusia ketjuja jollekin pienelle nippelitiedolle kuten tässä. Eikö tänkin olisi voinut laittaa häke-nauha ketjuun?

Vastaavasti joku hihhuli teki suuren numeron siitä, että todistetusti häkenauha on feikki ja kehtasi avata uuden ketjun. Jos se ei ole vielä poistunut, niin käyn itse vasikoimassa sen ylläpidolle kun se osuu silmääni seuraavan kerran. Häkenauhan aitoudesta voi puhua useammassakin jo aloitetussa ketjussa, mutta jos sille asialle nyt välttämättä pitää uusi ketju perustaa, niin silloin tyyliin "HÄKE-nauha - aito vai ei?".

Noniin, jatkakaa... :)
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

KUINNY VÄHÄÄ EI VOI AUTTAA (KLIK)
Nebukadnessar
Poliisikoira Rex
Viestit: 256
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2014 10:20 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja Nebukadnessar »

TiiaStiina kirjoitti:KUINNY VÄHÄÄ EI VOI AUTTAA (KLIK)
Mielenkiinnosta olen tuon tallenteen nyt kuunnellut useampaan kertaa, mielipiteitä on niin monia kuin on soppiakin ja sen huonompi soppa mitä enemmän mausteita, tietty nälkäiselle menee soppa kuin soppakin mausteineen.

Mitä tiohon tallenteeseen tulee, niin kyllä se vain omituiinen paketti kaikkiaan on, joku kuulee sitä ja toinen tätä.

Kuinny vähää ei voi auttaa (klik), alkaakin oleen jo erikoisin väännös kuultuna.

Joko omaan liian hyvät kuulokkeet, erinomaisen erottelukykyisen kuulon ja hyvän laadukkaan tietokoneen, mene ja tiedä sitten, mutta en ala väitteleen mitä sieltä kuuluu ja mitä ei.

Sanon vain sen, että korvani kyllä kuulivat selkeästi muokatun tallenteen ja ulkopuolisen paikalla olon.

Pitäiskö jatkaa lautamiehissä tai peräti huvittaa murhainfossa osiossa.
mankeli
Hetty Wainthropp
Viestit: 485
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 9:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja mankeli »

Se ihmetelty klik ääni. Muistaakseni joissain seinäpuhelin malleissa ja ehkä muissakin oli nappi missä voi mykistää puhelun aikana äänet soitettavasta numerosta, puhelimen toisessa päässä tätä ei välttämättä huomaa mutta tuollainen klik ääni voi siitä tulla nappia painaessa.
Onko tästä muuten koskaan ollut mitään tietoa missään onko Auereilla ollut tälläinen puhelin käytössä?
peikonlehti
Roger Murtaugh
Viestit: 854
Liittynyt: To Touko 30, 2013 3:11 pm

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

Mankeli: Puhelinmalli on tiedossa ja siinä oli mm. mute -näppäin. Olikohan malli jokin Danmark?
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

N:nessar: Se oli kuunneltu ilman kuulokkeita ja aika kovan melun keskellä mobiililaitteella.

Minulla oli joskus sellainen nauhuri joka reagoi hiljaisuuteen ja ääneen pysähtymällä ja käynnistymällä mutta uudelleenkäynnistymisessä oli aina pieni viive. En ole kuunnellut mitään muita kohtia koko nauhasta enkä siis tiedä toimiko tämä nauhuri sillä tavalla. Niissä omissa nauhoituksissa joita tein yksillä luennoilla alusta puuttui aina vähintään yksi tavu. Voi olla että kuuntelin nytkin sillä oletuksella sen mitä kuuntelin, täytyypä joskus kuunnella uudestaan paremmissa olosuhteissa.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Lyhyt oppimäärä:
Eka tavu on "NO".

https://dl.dropboxusercontent.com/u/60578268/NO.wav

Oppitunti kaksi:
"NO VÄHÄ" katkottuna vaiheittain.
(Lopussa kuullaan kirjain "Ä" sanasta "VÄHÄ".)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... %C3%84.wav
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja Caldera »

Mä en jaksa uskoa siihen menetelmään että otetaan joku Jukan sanominen ja sitten hidastetaan ja suodatetaan ja konsultoidaan Mikki Hiirtä, ja sen jälkeen Jukka sanookin jotain ihan muuta. Ja vielä niin että tulee jotain ihan hölmöä suomea. Kuulosta siltä että Jukka sanoo "No lähe Annu auttaan". Voin yrittämällä kuulla että Jukka sanookin "No vähä Annu auttaan". Mikä nyt on sisällöltään suuurin piirtein sama. Mutta MITEN kukaan pystyy kuulemaan tuon "No lähe Annu auttaan" "No vähä hei voi auttaakii!". Jos siihen pitää taas konsultoida lisää Mikki Hiirtä niin onko järkee.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Pari huomiota edelliseen.

E:stä ei saa Ä:tä kuin leikkaamalla se jostain muualta.
Siinä ei auta MIkki Hiiri eikä kukaan muukaan sarjakuvasankareistasi.
Mulla ei oo pennin latin syytä ryhtyä sellaiseen.

Hidastukset on tehty avoimin kortein eri nopeuksilla.
Aivojen tarve tuottaa "järkeä", vaikkei sitä aina ole, on juurikin syy miksi osa ihimisistä hahmottaa asioita toisin. ja voihan kukin olla mitä mieltä vain. Itse kuulen sen näin:

3* NO
https://dl.dropboxusercontent.com/u/60578268/NO.wav

NO VÄHÄ, VÄHÄ ja viimeinen kirjain irti:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... %C3%84.wav[/quote]

Hidasteet on tehty portaittain nopeasta hitaaseen. jotta kuulija voi seurata sen edistymistä. Käyttämässäni menetelmässä äänteet pysytetään muuntumattomina,
koska se huomioi bittivirran ja hidasteen suhteet.

Mitään äännettä ei ole poistettu tai lisätty. MOT
Kuten Calderakin hidasteesta kuulee, sanat ovat:
NO VÄHÄ

Se miksi lause muuntuu, kun nopeutta lisätään on hahmotuskysymys.
Ehkä aivot on vain saaneet tuhdisti infoa Auerin syyttömyydestä, mikä onkin ihan kelpo syy!

Caldera:
Jaat MIKKI HIIRI-herjoja. Käyt asian sijaan henkiiön kimppuun.
Arvostaisin, jos jättisit tämän.

BTW.
Laitan lähiaikoina uusia tekstiä löydöksiä, joita en ole aiemmin tohtinut tuoda esiin...
Liekö silloin puolestaan kimpussa syyllisyyteen taipuisat.
Vareksenpoikanen
Agentti Scully
Viestit: 657
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

alpo holisti kirjoitti:E:stä ei saa Ä:tä ...
On totta: E:stä ei saa Ä:tä.

Minun mielestäni kuitenkin tässä tilanteessa adrenaliilin vaikutus ja suuontelon rikkoutuminen johtaa siihen että kuolevan suusta ei välttämättä tule oikeita äänteitä. Ja todennäköisesti jää arvoitukseksi se mitä hän huusi.
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja Caldera »

alpo holisti kirjoitti: NO VÄHÄ, VÄHÄ ja viimeinen kirjain irti:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... %C3%84.wav
Kun venytät ja vanutat tätä tällä lailla, saat sen kuulostamaan siltä että Jukka sanoo No lähä. En vaan jaksa uskoa näihin suodattamalla ja hidastamalla löydettyihin totuuksiin siitä mitä Jukka oikeasti sanoi. Ja pahoittelen Mikki Hiirtä, mutta kun joskus ottaa niin päähän tämä miten mielikuvituksellisiin konsteihin tässä Anneliin syyllistämisessä koko ajan mennään. Kyllä se nyt vaan on niin että jos Jukka sanoo "No lähe Annu auttaan" hammassiltansa menettäneen selkeydellä, ei mikään suodatus ja hidastus muuta siitä "No vähä hei voi auttaakii!" tai jotain vastaavaa.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Aivan hyvin kestää noin pienen hidastuksen, kun muut osatekijät on kohdallaan.
Ai että NO LÄHÄ on sitten ok. :roll:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... %C3%84.wav
Voipihan tuon kuunnella vaikka nopeutettuna. Esim . Windows / Mediaplayer, jos se tuntuu kotoisemmalle.

Uskon itse, että epämieluisatkaan kohdat on tuotava esiin.

Puheen vaikeuteen uskon. Hän on ilmeisen kivulias. Hammassilta on kuitenkin siinä ja siinä. Uhrihan muodostaa aika liudan eri äänteitä.
Caldera
Axel Foley
Viestit: 2109
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 10:33 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja Caldera »

alpo holisti kirjoitti:Aivan hyvin kestää noin pienen hidastuksen, kun muut osatekijät on kohdallaan.
Ai että NO LÄHÄ on sitten ok. :roll:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... %C3%84.wav
Voipihan tuon kuunnella vaikka nopeutettuna. Esim . Windows / Mediaplayer, jos se tuntuu kotoisemmalle.
Koeta itse kuvitella että osa hampaista on lähtenyt ja sano sitten lähe. Ja joka tapauksessa siinä kuluu kuitenkin paljon selkeämmin l kuin v.

Ja johtui se sitten mistä tahansa, niin kyllähän Jukan puhe on osin "löysää" ja puuromaista, esim. juuri se että Annut kuulostaa Hannulta.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 2:06 am

Re: TODISTE: Uhri sanoo: NO VÄHÄ hEi VOI AUTTAAKII

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

E on takaäänne, kuten Ä:kin. hyvin tuntuvat onnistuvan.
Olen samaa mieltä uhrin puheesta. Kummallisen "akumainen", kivulias ja totta löysäkin.

Tästä graafisesta esityksestä nähdään myös formantit.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/605 ... AAKKI4.mp4

Tuosta voi nyt sitten itse kukin kuunnella ja vaikka näyttää, mistä kohti esim. alkavat sanat
LÄHE ja ANNU. Olisi toki kiintoisaa saada teknistäkin näyttöä. Mua on aina kiinostanut miksi ihmiset kuulevat tässä jotain mitä siellä ei totisesti ole.
Vastaa Viestiin