Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Human interest kirjoitti: Tulee mieleen, että tuon kyselyn tarkoituksena voisi ehkä olla pitää meidät minfon ”annelistit” tyytyväisenä täällä meidän omassa ankkalammikossamme. Ajatteleeko joku, että kun saisimme purkaa pahaa mieltämme lomakkeella Tampereen yliopiston tutkijalle, kokisimme jotenkin auttavamme Annelia ja edistävämme hänen asiaansa? Olisimme taas vähän aikaa tyytyväisiä ja rauhallisia, ja näin pysyisimme täällä keskenämme kiistelemässä tästä "mielipidekysymyksestä"?
Rohkea veto Tampereen tutkijoilta tulla tänne ja antaa kyselynsä sen kohteiden arvosteluun. Tavallisesti tällaiset kaavakkeet julkaistaan vasta tutkimuksen lopussa. Tämä on yllättänyt monet keskustelijat riippumatta kumpaan leiriin he kuuluvat.

Annelia syyllistäviä ja hovioikeuden päätöksen kieltäviä on vielä valtaosa Suomen kansasta median ansiosta. Tässä tutkitaan juuri mediaa ja siitä vinkkelistä me olemme kummajaisia. Ainoa, jonka voimme tehdä on vastata kyselyyn niin, että selvästi tuetaan hovioikeuden päätöstä ja mitätöidään vielä liikkeellä oleva valitus.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kysyisin tutkija Elina Nopparilta tämän tekemäni tapauksen yhteenvedon perusteella, että kuuluuko minun nyt laittaa ruksi kohtaan annelisti, antiannelisti vai neutraali rikosharrastaja?
Ketjusta: Kuka murhasi Jukka S. Lahden:

Se henkilö, jonka kerrottiin sekä Aamulehdessä että Iltalehdessä päiväyksellä 26.8.2011 tunnustaneen teon asianajansa välityksellä.

10.9.2011 olen ottanut uutisen ylös, joka liittyy asiaan - jatkokäsittelyyn edellä olevan tiedon kanssa KKO:ssa - josta sitten AA siirrettiin vetämään sirkusvankkureita elokuussa 2012 uudelleen käräjäoikeuteen saatananpalvonnalla, eläinrääkkäyksin ja myymälävarkauksin. Mutta mitä tapahtui KKO:ssa samaan aikaan? Tämä tapahtuma on taatusti tämän tapauksen rankin hämärrytyskohta.
Ulvilan surmajutun valituslupahakemusta avaa valtionsyyttäjä Jarmo Hirvonen, joka esitteli hakemuksen valtakunnansyyttäjänvirastossa.

Ulvilan surmajutun kihlakunnansyyttäjä Jorma Valkama hakee valituslupaa korkeimmasta oikeudesta kolmeen eri perusteeseen vedoten. Virallisesti syyttäjää korkeimmassa oikeudessa edustaa apulaisvaltakunnansyyttäjä, jolle valituslupahakemus on esitelty.

Uudella tilanteella Hirvonen viittaa uuteen ilmitulleeseen todisteeseen ottamatta tarkemmin kantaa sen sisältöön.

http://mtv3.mobi/uutiset/rikos/2011/08/1382333
Samaan aikaan tiedotusvälineissä ilmeni kirjoitusvirheitä mm. siten, että Valkamalle oli merkitty titteliksi valtakunnansyyttäjä. Kukahan tuo henkilö on, joka on ansainnut näin jättimäiset suojelutoimenpiteet, ja joka oli äärettömän vaikea saada teoistaan vastuuseen, mitä ne sitten ovatkaan olleet. Ja mitä KKO:ssa käsiteltiin.

Mutta eipä ollut ainoatakaan silmäparia seuraamaan KKO:n tapahtumia, kun meteli oli kärjäoikeudessa operaationimellä "Anneli Auer" aivan järjetön - kuten varmasti muistatte. Loppuvuodesta 2011 Valkama sitten kertoi erittäin laajasta ja vaikeasta lasten hyväksikäyttötutkinnasta. Tammikuussa 2012 tuli tapaukseen syyttäjäksi valtakunnansyyttäjän virastosta Heli Haapalehto, oltuaan siellä kaksi vuotta tutkimassa poliisirikoksia ennen tätä syyttäjäntointa.

2012 toukokuussa kerrottiin tapauksen tulleen tutkinnaltaan finaaliin ja kalkkiviivoille, ja 3.7.2013 kerrottiin Ulvilan murhan DNA-osuman tulleen KRP:n tutkijaan, josta on vinha väite, että kyllä se on tiedetty jo alkuvuodesta 2007, että kuka on kyseisen DNA:n omistaja.

Tämä tiivistettynä pikakertauksena.
Ja sinulle - oiken superhämärryttäjä - sisotalo: jos valtakunnansyyttäjän mielestä on jotakin jota vielä on KKO:ssa käsiteltävä operaationimellä Anneli Auer, niin nehän käsittelevät. Siirtykää nyt seuraavaksi seuraamaan hämärrytysnäytelmää poliisipäällikköpuolelle operaationimellä Jari Aarnio. Tapaus on astunut askeleen ylemmäksi.
Alethes doksa meta logu
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9176
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Sirpa kirjoitti: Ja sinulle - oiken superhämärryttäjä - sisotalo: jos valtakunnansyyttäjän mielestä on jotakin jota vielä on KKO:ssa käsiteltävä operaationimellä Anneli Auer, niin nehän käsittelevät. Siirtykää nyt seuraavaksi seuraamaan hämärrytysnäytelmää poliisipäällikköpuolelle operaationimellä Jari Aarnio. Tapaus on astunut askeleen ylemmäksi.
Kyllä täällä on useampi keskustelija, jotka aidosti haluavat tietää, mikä taho on ollut Jukka S. Lahden surman takana. Onko siellä katkeroitunut irtisanottu työntekijä vai todellinen salaliitto? En minä mene vannomaan, etteikö minua sahattaisi linssiin koko ajan.

Kahdesta asiasta olen kuitenkin varma:
1. Anneli Auer ei ole murhaaja eikä tämän apuri
2. Anneli Auer ja Jens Kukka eivät ole kohdelleet kaltoin Annelin lapsia

Toivon, että Ulvilan murhamysteeri saadaan päätökseen pian. Jari Aarnion tapaukseen en ala perehtymään, koska aikani ei siihen yksinkertaisesti riitä. Jostain syystä sydämeni sanoo, että hän on syytön tekoihin, joista häntä syytetään. Ja näin tietysti pitää ollakin, että ihminen on syytön, kunnes toisin todistetaan.

Annelia ajatellen vastasin kyselyyn, koska minusta hän tarvitsee taustatukea vielä tässä vaiheessa, kun oikeusprosessit ovat kesken.
Ande
Jack Bauer
Viestit: 986
Liittynyt: To Huhti 07, 2011 3:48 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Ande »

Enkä vastaa. Ensimmäinen kysymys tökkii siksi, että lajittelee vastaajat kolmeen kategoriaan. En minä mikään varsinaisesti harrasta rikoksia, vaikka muutamat tapaukset kiinnostavat ihan sivullisena.

Toiseksi en osaa vastata oikeastaan mediaa koskeviin kysymyksiin, kun en ole niin perusteellisesti seurannut kaikkia mahdollisia. On melkoista median vaikutusten yliarviointia väittää, että "Annelia syyllistäviä ... on vielä valtaosa Suomen kansasta median ansiosta. (sisotalo toisaalla)."
En minä ole edes seurannut mediaa niin perusteellisesti, että olisi voinut johdattaa minua yhtään mihinkään. Ehkä siksi olenkin pysynyt jokseenkin neutraalina?
Ei se ole median ansiota, että en kuule häkenauhoitteella mielikuvitusääniä huppiksesta, mutta onko se minun vikani, kun huomaan paljon puutteita todisteissa myös Annelia vastaan?

Vaikuttaa siltä, että tutkimuksessa liioitellaan median merkitystä. Sama se minulle, oikeuden päätöksiin ne tuskin vaikuttavat. Se on sitten eri asia, millä perusteella itse kukin luokittelee itsensä annelistiksi tai antiannelistiksi, eli onko syynä ollut media vai perustuuko heidän ratkaisunsa johonkin muuhun.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Ande kirjoitti: On melkoista median vaikutusten yliarviointia väittää, että "Annelia syyllistäviä ... on vielä valtaosa Suomen kansasta median ansiosta. (sisotalo toisaalla)."
En minä ole edes seurannut mediaa niin perusteellisesti, että olisi voinut johdattaa minua yhtään mihinkään. Ehkä siksi olenkin pysynyt jokseenkin neutraalina?
Ei se ole median ansiota, että en kuule häkenauhoitteella mielikuvitusääniä huppiksesta, mutta onko se minun vikani, kun huomaan paljon puutteita todisteissa myös Annelia vastaan?

Vaikuttaa siltä, että tutkimuksessa liioitellaan median merkitystä. Sama se minulle, oikeuden päätöksiin ne tuskin vaikuttavat. Se on sitten eri asia, millä perusteella itse kukin luokittelee itsensä annelistiksi tai antiannelistiksi, eli onko syynä ollut media vai perustuuko heidän ratkaisunsa johonkin muuhun.
Mutta hei: mediastahan ne ihmiset tietonsa saa. Ei ole mitään muuta tietolähdettä. Tämä koskee ainakin 99,99% kansalaisista. Ei he mitään häke-puheluita missään analysoi, vaan lukevat lehdestä, ettei ollut ulkopuolista. Joku voi katsoa Auerin naamaa ja sanoa, että ei se varmaan oo syyllinen, kun on nainenkin ja lapsia oli, ja toinen sanoo, että kyllä sen heti naamasta näki, kun tuijotti sillai. Naamakin näkyy mediassa, eikä missään muualla. Ilman mediaa emme tietäisi edes Auerin nimeä. Vielä 2007 tälläkin palstalla puhuttiin "rouva Lahdesta" =)

Se, mitä media kertoo, on se, mitä ihmiset tietää. Tämä koskee kaikkia asioita, mitä ihminen ei ole itse tehnyt, itse nähnyt tai jotenkin päässyt alkuperäiseen tilanteeseen tai alkuperäisen tilanteen kokeneisiin tutustumaan. Palstalaisista kukaan ei tunne ketään asianosaista, uskoisin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Mikä helkkari teidän päitänne vaivaa, pieni liekki, jos ihminen itse sanoo ottaneensa syyllisen roolin, että homma tulee hoidettua, ja että Anneli Auer - sehän on vain fiktiivinen hahmo! - eikä meillä ole mitään muuta yhteistä kuin nimi?!

Näinkö sairaalla tunteella, pieni liekki, suhtaudut elokuviinkin? Tai ryhdyt TV-sarjassa esiintyvältä lääkäriltä tilaamaan tavatessasi kadulla vastaanottoaikaa?

On psyykkistä sairautta, jos ei enää pysty näkemään realiteetteja. Te ette, helkkari vieköön, tiedä, onko fiktiivinen Anneli Auer - ei kun anteeksi se oikea - ollut edes päivääkään vankilassa,vai onko hän ollut jossakin toisessa maassa todistajansuojeluohjelman turvin suojassa kaikkien näiden julkinäytösten välillä.

Ande sanoo edellä näin:
Ei se ole median ansiota, että en kuule häkenauhoitteella mielikuvitusääniä huppiksesta, mutta onko se minun vikani, kun huomaan paljon puutteita todisteissa myös Annelia vastaan?
Tämä on kuin syyttäjä Valkaman lause keväältä 2010; puolustus valitteli, että kun syyttäjä vain spekuloi ja heidän on todistettava syyttömyys, joka kaikki syyttömyyttä todista aineisto oli jätetty ETP:stä pois, niin Valkama totesi tähän, että puolustuksen on turha rutista, kyllä sieltä puuttuu myös syyllisyyttäkin todistava aineisto.

Ja samaa rataa on Valkama jatkanut sitten viitisen vuotta - lisäten vain tehoa, mutta yhtään ei ole syyllisyyssyyttömyysfiksoituneita kyllä haitannut tällaiset pikku realiteetit kuin syyttäjän tai syyllisen roolin ottaneen omat sanat, vaan koko näytelmä on ryhtynyt elämään jo ihan omaa elämää kunkin kirjoittajan aivokopassa.

Ehkä, pieni liekki, saat sen kaipaamasi totuuden murhaajasta, kun Anneli Auer julkaisee kirjansa "Murhalesken muistelmat", jonka kirjoittamisen hän aloitti kesällä 2010, ja uutisen julkaisun jälkeen (hänellehän oli juuri annettu elinkautinen) täällä jengi kiipeili pitkin seiniä, ja noitavainoroihu oli rajuimmillaan, johon hiilokseen, jos tilanne alkoi hiipua Anneli Auer sopivin väliajoin itse puhalsi - kuten kyseisen kirjan nimi osoittaa.

Ehkä tilanne on eri, jos näytökseen on tullut puolivälistä tai loppuvaiheesta, eikä kuten itse - jo puolivuotta ennen kuin se edes alkoikaan.

Juuri näin kuten kuolemannaakka sanoo:
Mutta hei: mediastahan ne ihmiset tietonsa saa. Ei ole mitään muuta tietolähdettä. Tämä koskee ainakin 99,99% kansalaisista. Ei he mitään häke-puheluita missään analysoi, vaan lukevat lehdestä, ettei ollut ulkopuolista. Joku voi katsoa Auerin naamaa ja sanoa, että ei se varmaan oo syyllinen, kun on nainenkin ja lapsia oli, ja toinen sanoo, että kyllä sen heti naamasta näki, kun tuijotti sillai. Naamakin näkyy mediassa, eikä missään muualla. Ilman mediaa emme tietäisi edes Auerin nimeä. Vielä 2007 tälläkin palstalla puhuttiin "rouva Lahdesta" =)

Se, mitä media kertoo, on se, mitä ihmiset tietää. Tämä koskee kaikkia asioita, mitä ihminen ei ole itse tehnyt, itse nähnyt tai jotenkin päässyt alkuperäiseen tilanteeseen tai alkuperäisen tilanteen kokeneisiin tutustumaan. Palstalaisista kukaan ei tunne ketään asianosaista, uskoisin.
Ja kaikki on vain meidän omia, luomiamme mielikuvia, ja ellei näitä mielikuvia olisi tietoisesti haluttu luoda myös joka suuntaan, ei Ulvila-osiossa olisi toistasataa eri ketjua, ei lukemattomia oikeudenkäyntejä, ei ristiriitaisia lopputuloksia, ei todistusaineiston vääristelyä, ei idiooteilta vaikuttavia asiantuntijoita, ei kaapeista ulos tulevia Pinokkioita eikä näin ollen myöskään anti- ja proryhmiä.

Eikä - ennen kaikkea - Valkaman itse mainitsemaa hämärryttämistä.
Alethes doksa meta logu
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Toivottavasti nyt tutkijat sitten ihan oikeasti PANEUDUTTE niihin lehtien juttuihin, eli keräätte kaiken/suuren määrän lehti- ja muita mediajuttuja ja katsotte, mitä on kirjoitettu ja mihin sävyyn ja vertaatte 2009-2014 lehtien kirjoittamia "faktoja" vaikka hovin tuomioon. Ilta-Sanomilla oli ennen Ulvila-juttujen arkisto, mutta se poisti sen. Juttuja on poisteltu ja muuteltu muutenkin, joten toivottavasti pääsette alkuperäisiin käsiksi...

Verratkaa, kuinka paljon palstatilaa syyttäjä on saanut puolustukseen verrattuna, ja verratkaa erityisesti jutun yksityiskohtien käsittelyä. Löydättekö lainkaan puolustuksen esittämiä yksityiskohtia, joilla Auerin syyttömyyttä perustellaan, tai kumotaan syyttäjän väitteitä? Ei siis mitään ympäripyöreää "puolustus kiistää syyttäjän väitteet" tai "puolustuksen mukaan aika ei riitä lavastamiseen" -loppukaneettia, vaan tarkkoja tietoja ja yksityiskohtia. Puolustuksella on todellisuudessa huomattavasti syyttäjää yksityiskohtaisempi teoria, missä ei ole mitään aukkopaikkoja ja selittämättömiä faktoja. tarkkuudeltaan syyttäjän ja puolustuksen kertomukset ovat aivan toiselta tasolta. Syyttäjä ei ole pystynyt kertomaan edes surmahetkeä, saati miten tämä olisi tapahtunut. Sillä ei ole vieläkään mitään koherenttia esitystä tapahtumista. Mutta kuka tietää puolustuksen tarinan ja yksityiskohdat? Ei juuri kukaan.

Laskekaa, kuinka suuri prosentti lehtijutuista pitää Aueria syyllisenä, kuinka moni pelkästään tiedottaa, kuinka moni pitää syyttömänä (säästän vaivoja tässä, prosenttiluku on 0). Tutkikaa arvovärittynyt tiedotus, etsikää esimerkkejä. Ette löydä lehdistä yhtään lausetta, joka olisi arvovärittynyt Auerin syyttömyyden puolesta. Ainoa "annelistinen" media on Alibi ja myös Hymy on julkaissut vuodetut lasten kertomukset selvällä sanomalla, etteivät ne voi pitää paikkaansa. Ainoa "annelistinen" toimittaja lienee Mikko Niskasaari, joka molemmissa jutuissa on takana ollutkin (http://www.mikkoniskasaari.fi/), tutustukaa sivuihin, siellä on faktaa enemmän kuin Hesarin vuosikerrassa, iltapäivälehdistä puhumattakaan. Tutkikaa myös Niina Bergin sivut ja jutut, siellä yksityiskohtia on ehkä eniten, ja siellä kerrotaan, miksi Auer ei voi olla syyllinen, vaikka haluaisi (http://www.niinaberg.com). Löydättekö näillä sivuilla käsiteltyjä asioita valtamediasta? Nämä ihmiset eivät ole mitään korteistakatsojia, vaan heillä on alkuperäiset lähteet käytössään. Myös täällä minfossa monella on huomattavan laajasti alkuperäistä tutkimusmateriaalia tästä jutusta. Tietoa Ulvilan tapahtumista on monella kirjoittajalla enemmän kuin vaikkapa käräjäoikeuden tuomareilla. Uskokaa pois, tämä ei ole mitään huuhailua ja "mielipiteen esittämistä" (aina...) =)

Tämä Ulvilan tapaus on selvästi jakautunut niin, että julkinen, "iso" media on "anti-annelistinen" tai parhaimmillaankin vain syyttäjän väitteitä toteava, ja ainoastaan muutama, lähinnä yksityishenkilö on saanut netissä äänensä kuuluville Auerin syyttömyyden puolesta. Siihen nähden, kuinka massiivinen tiedotusylivoima antiannelisteilla (media, poliisi, syyttäjä) on, on suorastaan ihmeellistä, että jonkin verran syyttömyyteen uskovia kuitenkin löytyy. Nämä ovat yleensä tutustuneet aineistoon itse, ja jääneet jotakin asiaa ihmettelemään.

Tutkikaa myös lehtijuttujen kommenttipalstoja: tutkikaa, miten Aueria syyllisenä pitävien määrä räjähti 2009 (jolloin se oli liki 100%), ja on pysynyt kovana tähän asti, mutta soraääniä on alkanut ilmetä yhä lisää. Huomioikaa näiden eri vastapuolien tietojen ja ilmaisun taso kommenteissa. Esimerkiksi 2013 tuomion jälkeen Ilta-Sanomat kirjoitti jutun otsikolla: "Anneli Auer on syyllinen" ( http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 62650.html ) , listaten 9 asiaa,jotka tämän kuulemma todistivat. Kommenteissa 905 ylöspeukkua sai mm. viesti, jossa todetaan: : ”J.Laine sai oikeutta. Vihdoinkin!” . Kyseinen juttu sisältää valtavat määrät hurraavia muutaman sanan viestejä ihmisiltä, jotka eivät näytä tietävän asiasta yhtään mitään, mutta syyllisestä he ovat varmoja. Näitä ovat kaikki muutkin juttujen kommentit täynnä. Mistä nämä ihmiset ovat saaneet "tietonsa" ja varmuutensa? Mitä tämä kertoo?

Listatkaa juttujen toimittajat, niin näette, miten myös toimittajakunta vaikuttaa uutiseen. Tietyt toimittajat ja lehdet ovat profiloituneet jopa päätoimittajaa myöten Auerin syyllisyyttä vakuuttamaan. Näitä ovat erityisesti Satakunnan Kansa, jonka päätoimittaja on tehnyt useammankin Auerin ystäviä ja hänestä tehtyä dokumenttia hyvin kärkevästi ja "henkilökohtaisella otteella" arvostelevan pääkirjoituksen. Ajatelkaa, kolumni/pääkirjoitus yksittäisestä murhatapauksesta valtakunnalliseen lehteen! Satakunnan Kansa julkaisi myös valheellisen ison uutisen, jonka mukaan Auerin pedofiliasyytökset olisi todistettu ja on löytynyt "kiistaton kuvatallenne" teoista. Mitään tallennetta ei ollut eikä ole löytynyt. http://niinaberg.com/2014/08/02/vino-ja ... io-vallin/


Ilta-sanomissa on kunnostautunut erityisesti toimittaja Johanna Mattila, joka on kautta vuosien julkaissut valtavan määrän Aueria syyttäviä juttuja, jotka vilisevät karkeita faktavirheitä (aina Auerin syyllisyyttä todistaen). Katsokaa hänen juttujaan ja otsikoitaan ja verratkaa niiden "faktoja" hovin tuomioon. Kaikkia virheitä ei millään voi selittää väärinkäsityksillä. Tai jos niitä semmoisilla selitetään, niin kuinka näin huolimattomasti työnsä tekevä henkilö voi aina vain jatkaa työssään vuodesta toiseen? Vielä 2014 hän kirjoitteli aivan puutaheinää "faktalistauksissaan". Näissä "faktoissa" on aina joku sellainen yksityiskohta murhajutusta, joka saattaa Auerin syyttömyyden naurettavaan valoon. Voidaan esim todeta, ettei murhahuoneesta löytynyt kuin yksi, erittäin selvä kengänjälki. Tai niinkuin IltaSanomissa kerrottiin tutkimusten edistymisestä 2010: 27.3. Poliisi julkistaa kuvan varrellisista kengistä, jotka löytyivät surmatalolta ja jotka poliisin mukaan kuuluvat surmaajalle [kenkien kuva tekstin vieressä]. Mitään tällaisia kenkiä ei ole koskaan löytynyt, ja kuvatut kengät olivat poliisien hankkimat vertailukengät. Kun luet tuollaisen lauseen lehdestä, ajatteletko, että jaaha, huppis jätti kenkänsäkin murhataloon... onpa vaikea keissi! =) Ajattelet, ja se on just tarkoitus.

Tämäkin uutinen on myöhemmin poistettu, mutta kuvakaappaus löytyy minfosta.

Kun media muodostaa kansan meilipiteen, niin sellainen ihminen, joka tekee nuo median jutut, on valtavassa roolissa. Jos hän ei ole puolueeton, ei tiedotusvälineillä ole enää mitään uskottavuutta, he romuttavat koko systeemin. Me elämme yleisemminkin (ei ainoastaan Ulvilan jutun suhteen) todella synkkiä aikoja tiedotusvälineiden osalta, vaikka sitä eivät monet vielä näekään. Muutaman kymmenen vuoden päästä näistä tehdää suurempiakin tutkimuksia, mutta sitä ennen voi olla monenlaista ankeutta edessä...

Pitää kuitenkin muistaa, että (useimmiten) toimittajat eivät keksi juttuja omasta päästään. Vastuullisia vääristä faktoista ovat yleensä ne, joita on haastateltu. Ulvilan jutussa lähes pelkästään syyttäjä, ja koska syyttäjä saa tietonsa puolestaan poliisilta, on suurimmassa roolissa tutkinnanjohtaja. Hänen sanojaan toistellaan, hänen tutkimuksistaan kirjoitetaan ja niitä pidetään faktoina. Kukaan ei tutki tutkinnanjohtajaa, ellei hän joudu ns. "vastapuolelle", jolloin koneisto kyllä käynnistyy aivan yliampuvalla teholla. Kun tutkinnanjohtaja väärentää materiaalia ja valehtelee oikeudessa todistaessaan syytetyn haitaksi, siinä on syytetty aika heikoilla. Siinä ovat heikoilla myös tuomarit, jotka eivät jaksa tai kykene perehtyä materiaaliin itse. Esimerkiksi käräjäoikeuksissa istuu ihmeteltävän heikkolahjaista porukkaa, joiden ei pitäisi ratkaista vaativia rikostapauksia. Ei siellä voi mennä mutulla ja "elämänkokemuksella" ja kehitellä omasta päästä ihan huuhaa-juttuja, kuten esim Annette Santamaa, joka ei jumalattoman Auerin tenttaamisenkaan jälkeen käsittänyt edes sitä, mitä SYYTTÄJÄ oli kertonut, Auerista puhumattakaan. Niinpä hän sävelsi tuomion ihan omasta päästään, murha-asetta myöten.
Hovissa tuomion olisi antanut käräjäoikeudesta jostain syystä hoviin Auerin jutun ajaksi nostettu Haagar Nordström, ja hänellä oli perusteluissaan faktavirheitä, jotka voidaan kuvista todistaa. Hän ei ollut perehtynyt edes uhrin kuviin, vaikka käytti tuomion perusteina uhrin vammojen määrää. Mielenkiintoinen on myöskin Aueria syyllisenä pitävien tuomareiden ja asiantuntijoiden sukupuolijakauma: jostain syystä juuri tämä juttu tuntuu kovasti kiinnostavan ja kuohuttavan erityisesti naisia. Jääkö objektiivisuus tunteisiinvetoavien kauheuksien alle? Onko nainen naiselle susi?

Poliiseista ainakin Tapio Santaoja on väärentänyt esitutkintamateriaalia ja rekonstruktioita ja antanut oikeudessa valheellisen todistuksen fakta-asiasta. Kunnon tutkimuksen kun teette, niin saadaan kelmeille vähän edes punaa poskiin, vaikka eihän nämä jutut Suomessa mihinkään etene, koska syytettä ei vaan lähdetä ajamaan. Veikkaan, etteivät Tampereen tutkijat ole Santaojan asioista koskaan mitään kuulleetkaan. Ei ole media kertonut. Mutta Joutsenlahden tiedätte, se on varmaa. Hänet tietää jokainen suomalainen. Koska media.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Mikisu
Martin Riggs
Viestit: 644
Liittynyt: Ti Syys 24, 2013 9:24 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

Taannoisessa A-talkin Anneli Auerin tuomion päivässä oli hyvin kyseenalainen loppuinsertti, johon oli etsitty kuva hitaasti peiteltyyn hymyyn puhkeavasta Auerista samalla kun teksteissä kerrottiin, mitä korvauksia hän tulee samaan, jos vapauttava tuomio pitää. Siinäkin annettiin kierosti vaikutelma syyllisestä, joka naureskelee oikeuslaitoksen kusetettavuudelle ja nettoaa tekemällään murhalla. Tällaisella sanan ja kuvan yhteispelillä Auerista on ihmishirviö leivottu.

Täysin ala-arvoista työtä, kuin myös Susanne Päivärinnan ylimalkaiset tai suorastaan virheelliset tiedot ohjelmassa. Sinun ja minun veroeuroilla tehty.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Mikisu kirjoitti:Taannoisessa A-talkin Anneli Auerin tuomion päivässä oli hyvin kyseenalainen loppuinsertti, johon oli etsitty kuva hitaasti peiteltyyn hymyyn puhkeavasta Auerista samalla kun teksteissä kerrottiin, mitä korvauksia hän tulee samaan, jos vapauttava tuomio pitää. Siinäkin annettiin kierosti vaikutelma syyllisestä, joka naureskelee oikeuslaitoksen kusetettavuudelle ja nettoaa tekemällään murhalla. Tällaisella sanan ja kuvan yhteispelillä Auerista on ihmishirviö leivottu.

Täysin ala-arvoista työtä, kuin myös Susanne Päivärinnan ylimalkaiset tai suorastaan virheelliset tiedot ohjelmassa. Sinun ja minun veroeuroilla tehty.
Kuolemannaakalle sinne edelle: kaikki tuo tehtiin tarkoituksella, jotta hämättiin kansaa poliittista muutosta varten. Rääväsuujengi on vaarallista irrallaan. Turhaa sinä tutkijatyttöjä soimaat - sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Et vieläkään tajua kokonaisuutta. Kuinka moni enää tajuaa edes mitään?!

Ja Mikisulle edellä: tämä on ollut moraalisesti ja eettisesti erittäin arveluttava operaatio millään "päämäärä pyhittää keinot" -idealla. Tänä aikana ihmisiltä on jäänyt koko Suomea koskevien tärkeiden asioiden havainnointi ja tiedot siitä. Tällä operaatiolla on manipuloitu ihmisten psyykkettä ja aivoja, kuten kirjoittajista on nähtävissä. Tämä on moraalittominta mitä olen kokenut 90-luvun pankkikriisin jälkeen. Ja kyllä - vielä meidän verovaroilla. Ja mitä tulee Anneli Auerin syyttömyyteen tai syyllisyyteen - sen todistaa hänen aloittamansa kirja Murhalesken muistelmat. Eikä tällä luonnehdinnalla Anneli Auerista nyt ollut mitään tekemistä - edellä olevan siis - Lahden murhan kanssa.

Suomen tiet ovat kurjassa kunnossa, mutta nyt pohditaan, että mistä löytyisi rahat niiden korjaamiseen. Tiet ovat menneet vuosien aikana huonoon kuntoon, mutta missä vaiheessa mietittiin, että mistä löytyi rahaa Fortumin Liliuksen jättimäisiin palkkioihin ja bonuksiin. Lehtitiedon ja siinä esitetyn vertailun mukaan hän tienasi enemmän kuin Yhdysvaltojen presidentti. Että se meidän verovaroista.

Herätkää, pahvit, on viimeinen hetki.
Alethes doksa meta logu
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Minulta on usein mennyt pää pyörälle kun olen lukenut raivokkaita kommentteja, jotka uusien todistusten ja loogisten asiayhteyksien esille tuominen aiheuttaa täällä Murha.infossa. se voi hyvinkin johtua siitä, että katson asiaa Ruotsista käsin ja median tiedot tulevat Murha.infon valppaiden kirjoittajien kautta. Ei se kuitenkaan työtäni haittaa näin on ollut kaikissa kymmenissä projekteissani kun olen avoimesti puolustanut heikompaa osapuolta, kuten esimerkiksi Pääministerin morsiamen oikeutta kirjoitta muistelmia. Uuta faktaa van etsimään ja asioiden yhteyttä rakentamaan.

Kaksi asiaa on olut poikkeuksellista. Olen melko tunnettu kirjoittaja, vaikka aina kiistelty. Ulvilan surma on ensimmäinen kerta kun minulta on kokonaan estetty pääsy mediaa, samalla kun olen erottunut siinä, että kaikissa yhteyksissä puolustan Annelia, en ihmisenä vaan siinä, että hän ei ole murhannut miestään eikä raiskannut lapsiaan.

Toinen yllätys on että olen kohdannut vastarintaa henkilöiltä, jotka ilmeisesti puolustavat Annelia, mutta usein esittävät tietoja jotka ovat haitaksi asialle. Nämä henkilöt muodostavat käsityksensä asioista ilman sitä keskustelun virkistävää pesua, jonka kohteeksi jokainen uusi tietoni täällä Murha.infossa joutuu. Nettikeskustelun haittapuolena on se, että useimmat keskustelijat juuttuvat johonkin yksityiskohtaan, josta he uskovat keksineensä juuri sen totuuden joka vapauttaa Annelin. Annelin viralliselle puolustajalle ovat tällaiset syötit menneet perille ja oikeussalissa on kärsitty tappio toisensa jälkeen. Vaasan hovi on päätynyt oikeaan ratakaisuus, ei puolustuksen toiminnan vaan oman ahkeruutensa ja rehellisyytensä avulla.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Sirpa kirjoitti:
Kuolemannaakalle sinne edelle: kaikki tuo tehtiin tarkoituksella, jotta hämättiin kansaa poliittista muutosta varten. Rääväsuujengi on vaarallista irrallaan. Turhaa sinä tutkijatyttöjä soimaat - sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Et vieläkään tajua kokonaisuutta. Kuinka moni enää tajuaa edes mitään?!
En minä tutkijoita soimannut, vaan annoin ohjeita ja toivon, että tekevät kunnollisen tutkimuksen, koska tästä jutusta jos mistä voi saada valtakunnallisesti näkyvän ja merkittävän tutkimuksen, mikäli vain uskaltaa/saa tehdä. Aineistoa ainakin löytyy todella helposti, eikä päättelyissä ole kauheasti sorvaamista, kun painotukset ja mielipiteen ohjailun näkee otsallaankin.

Sitten kun sieltä tulee joku "annelistitrollit levittivät propagandaansa ahkerasti mm. Murha.info -sivustolla vaikuttaen yleiseen mielipiteeseen niin, että pieni osa kansalaisista alkoi lopulta uskoa jopa Auerin täydelliseen syyttömyyteen" - tutkimus, niin leipää on todellakin syöty...

Suurempia kokonaisuuksia tämän jutun suhteen en tajua, myönnän. Yritän nyt hanskata edes tämän pikku palasen ensin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Sirpa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11961
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:07 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kuolemannaakka kirjoitti: En minä tutkijoita soimannut, vaan annoin ohjeita ja toivon, että tekevät kunnollisen tutkimuksen, koska tästä jutusta jos mistä voi saada valtakunnallisesti näkyvän ja merkittävän tutkimuksen, mikäli vain uskaltaa/saa tehdä. Aineistoa ainakin löytyy todella helposti, eikä päättelyissä ole kauheasti sorvaamista, kun painotukset ja mielipiteen ohjailun näkee otsallaankin.

Sitten kun sieltä tulee joku "annelistitrollit levittivät propagandaansa ahkerasti mm. Murha.info -sivustolla vaikuttaen yleiseen mielipiteeseen niin, että pieni osa kansalaisista alkoi lopulta uskoa jopa Auerin täydelliseen syyttömyyteen" - tutkimus, niin leipää on todellakin syöty...

Suurempia kokonaisuuksia tämän jutun suhteen en tajua, myönnän. Yritän nyt hanskata edes tämän pikku palasen ensin.
No, jos sen näkee otsallaankin, niin silloinhan se on ollut koko operaation tarkoituskin? Eikö? Ja kaikki tähän agiteeratut trollitkin? Miten sinä voisitkaan tätä tajuta, jos et näe jutun juonta, joka ei todellakaan ole Anneli Auerin syyllisyys tai syyttömyys.

Sinun pitää nyt ymmärtää, että tämä oli kokonaisoperaatio - tosi moraaliton ja epäeettinen, totta - mutta se toimi kuten se oli kirjoitettu ja tarkoitettukin.

Herää pahvi. Tana. Tämä oli huijausta. Superhuijausta. Kaikki. Pitikö teidän ihan välttämättä ja tarkoituksella mennä sotkemaan päänne niillä järjettömillä lillukanvarsilla!!! Ja kun sotkitte, ja sinäkin, lopeta vinkuminen, kun vika nyt on ihan omassa ymmärryskyvyssäsi, kun totuus nyt kuitenkin on se, että valitat sitä, kun tulit manipuloiduksi.

Ja "jos sen näki otsallaankin" se tehtiin juuri niin otsallaan nähtäväksi, ettei tarvinnut edes käyttää aivojaan, kun homma haisi jo kilometrien päähän. Ei tarvinnut kuin keksiä, että mikä siinä haisee, ja mikä on todellisuudessa jutun juoni.

Ja tässä sivussa ne nyt sitten tutkii, että herääkö jengi vai eikö herää tuosta hypnoosistaan, jonka - totta - sai media aikaan, mutta oliko pakko uskoa?!

Ja, kuule - Anneli Auer itse ei todellakaan ollut viattomimmasta päästä heittämään vettä kiukaalle!
Alethes doksa meta logu
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Seuraan Naakkaa ja annan neuvoja median tukijoille. En ollut mukana alusta löhtien, mutta kävin arkistossa lukemassa mitä olemattomasta tunnustuksesta kirjoitettiin eri lehdissä sitä seuraavana päivänä, joka oli siis se päivä jolloin syyttäjä päätti lähteä ajamaan kestämätöntä syytettä lehdistön kautta

- Lahden murhasta vangittu 41-vuotias vaimo tunnusti surman keskiviikkona kuulusteluissa ja kertoi yksityiskohtia
HS. Jukka Harju 1.10.2009

- Satakunnan poliisi on saanut valmiiksi Ulvilan surmajutun esitutkinnan. Uhrin vaimo on tunnustanut surmanneensa miehensä.
STT Minna Passi 15.1.2010

- Syyttäjän mukaan nainen löi puhelun aikana miestä jollakin painavalla esineellä kaksi kertaa -kasvoihin ja päähän. Myös nuorempi, 7-vuotias tytär näki osin kuolinkamppailun.

Esimerkiksi lasten puheet on salaiset. Niistä on tiettävästi käynyt ilmi näyttöä naista vastaan.

HS 23,o3.2010 Jukka Harju ja Pyry Lapintie.

Näin se murhaaja tehdään, ilman merkintää siitä, että Anneli ei koskaan tunnustanut mitään muuta kuin, että oli menettänyt muistinsa kun häntä tökättiin veitsellä ja yritti sitten poliisin vaatimuksesta hahmotella kuinka tappo olisi voinut tapahtua, kun poliisi jankutti, että ulkopuolista murhaaja ei ollut paikalla.

Mannerin lausunnot iltapäivälehdissä ovat ihan mahdottomia, jos en on oikein kirjoitettu. Joka tapauksessa puolustaja seisoi tumput suorana kun hänen asiakastaan vietiin pölkylle. Kehui poliisin työtä

Ylipäätään Iltalehti ja Iltasanomat ovat kaiken arvostelun alapuolella lietsoessaan vihaa Annelia vastaan. Ilmeisesti myös Ammulehti ja Satakunnan Kansa ovat rajusti rikkoneet sitä, että syytetyn nimeä ei saa julkaista ennen kuin tuomio putoaa. Nimi tarvittiin kun mustattiin Annelin hieno tausta perhe-elämän nettineuvojana.
Panu
Agentti Scully
Viestit: 699
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 4:08 pm

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Panu »

*BUMP* Joko tähän on kaikki vastannut?
Aluksi todista, miten Anneli Auer aviomiehensä murhasi ja vasta kun tässä olet onnistunut, todista, että paikalla ei ollut ulkopuolista tekijää.

Korvatesti => Kuuletko videossa miehen huutavan 1:56 "OLEE!" vai naisen huutavan "KUOLE!"?
Avatar
Officer Crabtree
Hetty Wainthropp
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Syys 18, 2013 4:15 pm
Paikkakunta: Far, far away

Re: Vastaa verkkokyselyyn Ulvilan surmasta

Viesti Kirjoittaja Officer Crabtree »

No en ole enkä aio. Miksi pitäisi?
Dixi.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Vastaa Viestiin