Vittikö? Ihmisääni?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Skloddi kirjoitti:
Su Loka 31, 2021 2:52 pm
Kyllä tuo kiihdyksissä kiekaistu "riittikö" kuulostaisi olevan, näin kun pitkän ajan jälkeen sen kuuntelee. Ehkä siinä on juuri ennen tullut tuikattua ne viimeiset neljä voimakkaampaa iskua, ehkä uhrin ei ollut tekijän mielestä soveliasta häiritä hätäpuhelua? Yli kuusikymmentä "tökkäisyä" ennen kuin tuosta häirinnästä meni hermot ja käytiin tökkäämässä syvemmälle. Lopuksi vielä niitti vasaralla päähän.
Voisitko selvittää, miksi harrastat/jatkat täällä murhainfossa samanlaista hämärryttämistä ja valehtelua, mitä jemma on vuosia tehnyt Hejacin rikosaiheisella keskustelupalstalla? Olen kiinnostunut, millaiset ihmiset ja millä motiivein harjoittavat tämän tyyppistä rikollista toimintaa. Kannatko sinä ja muut syylliseksi kirjoittajat vastuun siitä, jos jotkut purkavat aggressioitaan syyttömiin ihmisiin teidän juttujenne perusteella?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4188
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Minulla ei ole hejacissa lainkaan profiilia, en ole sitä edes lukenut kuin ehkä yhden käden sormilla laskettavan määrän. En ole myöskään "teppo", kuka lie, mitä taannoin yritit ilmeisesti vihjailla. Minulla on täällä vain tämä yksi profiili, aiemminkaan ei ole muita ollut vaikka palstoja olen kyllä lukenutkin. Tässä spekuloin selvittämätöntä ja kiinnostavaa murhaa, ja ihmettelen siinä sivussa eräiden paitsi vihamielisyyttä, myös sinisilmäisyyttä, mitä yhä varsin mahdollisiin epäiltyihin tulee. Ei siis kannata uhrata voimavaroja lainkaan minuun vaan keskittyä miettimään avoimin mielin, mitä Ulvilassa on surmayönä mahdollisesti oikeasti tapahtunut.

Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1452
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Skloddi kirjoitti:
Su Loka 31, 2021 2:52 pm
Kyllä tuo kiihdyksissä kiekaistu "riittikö" kuulostaisi olevan, näin kun pitkän ajan jälkeen sen kuuntelee. Ehkä siinä on juuri ennen tullut tuikattua ne viimeiset neljä voimakkaampaa iskua, ehkä uhrin ei ollut tekijän mielestä soveliasta häiritä hätäpuhelua? Yli kuusikymmentä "tökkäisyä" ennen kuin tuosta häirinnästä meni hermot ja käytiin tökkäämässä syvemmälle. Lopuksi vielä niitti vasaralla päähän.
Tuohon että vittikö olisi riittikö, niin voisiko olla että Annelin suuta kuivaa niin paljon ja rii muuttuu vi:ksi? Janohan tuossa on varmasti tullut huppista karkuun juostessa.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Kyllä. Minun mielestäni se on vieläkin "Vitt(u)..(ei)kö?" tmsp. ihmeellisesti vinkaistuna. Sekoittuuko siihen jokin, esim. oven avaus, tai kengän nitkahdus lattialla tms? Eikö?

Tuollaisessa tilanteessa vittu voisi purkautua huulilta ylikorostetusti viheltäen, oli sitten syyllisyyskysymys miten päin vaan.

https://www.youtube.com/watch?v=FviEFAOB8_I
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

"Vittikö":n ollessa lähtökohtana tai pikemminkin loppukohtana, niin voisi olla esim. "Hävittikö?"
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja CSI »

Pieni liekki kirjoitti:
Ma Marras 01, 2021 8:52 am
Voisitko selvittää, miksi harrastat/jatkat täällä murhainfossa samanlaista hämärryttämistä ja valehtelua, mitä jemma on vuosia tehnyt Hejacin rikosaiheisella keskustelupalstalla? Olen kiinnostunut, millaiset ihmiset ja millä motiivein harjoittavat tämän tyyppistä rikollista toimintaa. Kannatko sinä ja muut syylliseksi kirjoittajat vastuun siitä, jos jotkut purkavat aggressioitaan syyttömiin ihmisiin teidän juttujenne perusteella?


Ihan sinun kiusaksi tätä tehdään. Onko tämä rikollista? Jos on, niin mitenkä?

Otamme perävalot vilkkuu takuun kaikesta. Niin kauan kuin punaisen Volvon perävalot näkyy Ulfvilsbölessä, niin vastuutakuumme on voimassa. Sen jälkeen raukeaa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4188
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

LexVeritas kirjoitti:
To Marras 04, 2021 1:46 pm
"Vittikö":n ollessa lähtökohtana tai pikemminkin loppukohtana, niin voisi olla esim. "Hävittikö?"
Hmmm, totta! Tuo "hävitikkö?" voisi olla kiihdyksissä ja vähän murtaen sanottuna "..vittikö".

Seuraava kysmys olisi sitten se, että hävittikö kuka ja mitä? Rikoskumppaniko kipitti pihan perälle tai tontin ulkopuolelle murha-aseen, veriset vaatteet, kengät ja ruskean fleecehuovan tms., vai miten?

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Skloddi kirjoitti:
To Marras 04, 2021 2:34 pm
LexVeritas kirjoitti:
To Marras 04, 2021 1:46 pm
"Vittikö":n ollessa lähtökohtana tai pikemminkin loppukohtana, niin voisi olla esim. "Hävittikö?"
Hmmm, totta! Tuo "hävitikkö?" voisi olla kiihdyksissä ja vähän murtaen sanottuna "..vittikö".

Seuraava kysmys olisi sitten se, että hävittikö kuka ja mitä? Rikoskumppaniko kipitti pihan perälle tai tontin ulkopuolelle murha-aseen, veriset vaatteet, kengät ja ruskean fleecehuovan tms., vai miten?
Älä käännä päälaelleen...

Ei ole mitään " tuota hävitikköä". Ehdotin, että sana on ensimmäisen tavun nielaisten "Hävittikö?", en, että se olisi "hävitikkö?"

tai Hä...vittu..kö

Voi se melkein yhtä olla myös esim. "Lävistikö?"

tai vaikkapa:

-Äläläläläpelleile
-Hä? Vitsikö?

Minun mielestäni Vittiköön liittyy kuitenkin jollain tavalla ovi, niin se voisi olla esim.

"(O)vi rikkikö?"

tai

"(O)vi lävittekö?"
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

CSI kirjoitti:
To Marras 04, 2021 2:30 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ma Marras 01, 2021 8:52 am
Voisitko selvittää, miksi harrastat/jatkat täällä murhainfossa samanlaista hämärryttämistä ja valehtelua, mitä jemma on vuosia tehnyt Hejacin rikosaiheisella keskustelupalstalla? Olen kiinnostunut, millaiset ihmiset ja millä motiivein harjoittavat tämän tyyppistä rikollista toimintaa. Kannatko sinä ja muut syylliseksi kirjoittajat vastuun siitä, jos jotkut purkavat aggressioitaan syyttömiin ihmisiin teidän juttujenne perusteella?
Ihan sinun kiusaksi tätä tehdään. Onko tämä rikollista? Jos on, niin mitenkä?

Otamme perävalot vilkkuu takuun kaikesta. Niin kauan kuin punaisen Volvon perävalot näkyy Ulfvilsbölessä, niin vastuutakuumme on voimassa. Sen jälkeen raukeaa.
Nämä olivat kyllä ehdottomasti parhaimmat selvitykset, mitä olen edellä olevaan kysymykseeni toistaiseksi saanut. Niin tyypillistä sinua!
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

ASAC
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 11:25 pm

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja ASAC »

Tulkitsen niin, että perheessä ei ole haluttu kiroilla lasten kuullen ja Vittikö on tullut AA:lta automaattisesti äärimmäisen stressaavassa tilanteessa. Eli AA on juoksemassa pois takkahuoneesta, mahdollisesti noituu, että vittuku ei tiiä mitä pitäs tehdä, millä vois taltuttaa hyökkääjän ja vittu ku puhelukin on auki vielä ja vittu ku ei vieläkään kuulu piipaa.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

ASAC kirjoitti:
Pe Marras 05, 2021 1:51 am
Tulkitsen niin, että perheessä ei ole haluttu kiroilla lasten kuullen ja Vittikö on tullut AA:lta automaattisesti äärimmäisen stressaavassa tilanteessa. Eli AA on juoksemassa pois takkahuoneesta, mahdollisesti noituu, että vittuku ei tiiä mitä pitäs tehdä, millä vois taltuttaa hyökkääjän ja vittu ku puhelukin on auki vielä ja vittu ku ei vieläkään kuulu piipaa.
No vittikö. Justiinsa niin. Siihen minäkin aina lopuksi palaan, että vittuhan se ja ku tai kö.

Kaikki oli pielessä mutta vittu silti mielessä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Lukitaanko vaihtoehto "Vittu ku tai kö" , vai liitetäänkö vittiköön esim. vokaali.

Äänimies Eskoa vielä:

https://www.youtube.com/watch?v=X7Wm68tGMmI
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

LexVeritas kirjoitti:
Pe Marras 05, 2021 9:08 pm
Lukitaanko vaihtoehto "Vittu ku tai kö" , vai liitetäänkö vittiköön esim. vokaali.

Äänimies Eskoa vielä:

https://www.youtube.com/watch?v=X7Wm68tGMmI
Hyvin asiaan sopiva tuo linkittämäsi video. :D

Jos jotain lukitaan, niin lukitsisin Tampereen yliopiston hypermedialaboratorion yliassistentin 17.1.2008 naisen sanomaksi tuossa kohtaa litteroiman huudahduksen:

"Vittikö!!!"

Turumurre on kuullut tuossa kohtaa samalla tavoin ja näin olen itsekin kohdan hahmottanut. Huudahdus on tullut spontaanisti tilanteessa, jossa Anneli on käynyt katsomassa tilannetta takkahuoneen suunnalla ja joutunut säntäämään uhkaavasti peräänsä lähtenyttä tappajaa karkuun kohti eteistä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Ei lukita ihan vielä sitä. Vaikka kylhän se nyt juur melko sopivalta vaikuttais, vaikkei oikeastaan mitään tarkoitakaan.

Miten olis esim. "(So)vittiko!?!" ?

Vittu ku äänimies Eskokin säikähtää ihan vitusti:

https://www.youtube.com/watch?v=JHUXiIG-h2E


Liittyykö Ulvilan murhaan Vitikko, tai Vittikko-niminen henkilö tai paikka?

https://www.tuomas.salste.net/suku/nimi/vittikko.html

Vittikoita lienee ollut vuonna 2006 Suomessa vain parikymmentä henkilöä, Ruotsissa vieläkin vähemmän. Paikkoina Vittikoita on Suomessa 13.

"Vittikko!?!"
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Vittikö? Ihmisääni?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

LexVeritas kirjoitti:
Pe Marras 05, 2021 10:05 pm
^Ei lukita ihan vielä sitä. Vaikka kylhän se nyt juur melko sopivalta vaikuttais, vaikkei oikeastaan mitään tarkoitakaan.

Miten olis esim. "(So)vittiko!?!" ?

Vittu ku äänimies Eskokin säikähtää ihan vitusti:

https://www.youtube.com/watch?v=JHUXiIG-h2E


Liittyykö Ulvilan murhaan ketään Vitikko-nimistä henkilöä, tai asuiko joku Vittikko lähistöllä?

https://www.tuomas.salste.net/suku/nimi/vittikko.html

Vittikoita lienee ollut vuonna 2006 Suomessa vain parikymmentä henkilöä.
Ei käsittääkseni kannata lähteä harhapoluille, vaikka seikkailut mukavia ovatkin. Häketallenteella kuullaan "Vittikö!!!" eikä se ole muuta kuin pelästyneen naisen äännähdys paniikkitilanteessa, jossa sanat ovat yllättävässä karkuunlähtötilanteessa menneet sekaisin. Ehkä siinä on vittu-sana ollut lipsahtamassa mahdollisesti jonkin muun sanan kanssa. Voi olla, että kyseisessä kohdassa eivät kaikki äänet ole tallentuneet tai tilanteessa on erilaisten äänten päällekkäisyyttä, koska kukaan ei puhu tuolla hetkellä puhelimen lähellä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin