Huppiksen poistuminen?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Kuolemannaakka kirjoitti:No kyllä tuo keskimmäinen kuva on juurikin Karhukameran ottama kuva, ja sieltä sivuilta peräisin, kuten yökuvatkin.

Eli ehkä vielä pitää toinenkin yö valvoa=)
Onko tiedossa tarkkaa karhukameran paikkaa?

Millä kohtaa se on?

Siis jos kameran linssin keskikohta (kamerasta päin katsottuna) sivuaa kirkkoa vasemmalta puolen ohi, kuvassa noin 2,5mm keskiviivan oikealla puolen jää kirkko ja boliden on taas n.10mm linssin keskiviivasta oikealla puolen, niin ei voi olla mitenkään mahdollista kameran päiväkuvassa olleen tutintien vesitornissa.

Vedä nyt itsekkin viiva siitä tutintien vesitornin kohdasta kohti porin kirkkoa niin huomaat, turha näin yksinkertaisista asioista on tingata kun sen jo näkee selkeästi, että boliden ja kirkko on melkein linjassa kun vetää sen viivan.

Avatar
kerroush
Agentti Scully
Viestit: 663
Liittynyt: Su Heinä 14, 2013 8:13 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja kerroush »

nihlist kirjoitti:
kerroush kirjoitti:
nihlist kirjoitti:Mikä on keskiporin kirkko?
No, nyt pistit kyllä pahan. Mä voisin veikata, että se voisi olla se kirkko, joka on Porin keskustassa.

Jep. Lukitsen vastauksen.
Lukitse vaan. olit väärässä, koska se kirkko ei ole keskustassa.
Kuva
Kuva
http://aijaa.com/rVEmXQ

Otinpa kartasta kuvan minäkin. Jos sellainen paikka, josta on Porin torille matkaa n. 200 metriä, ei ole Porin keskustassa, niin missä se sitten on. Tai toisin päin: Missä mielestäsi on Porin keskusta?

Saat sinä täällä tehdä itsestäsi idiootin mielipiteinesi, mutta ei se uskottavuuttasi nosta. Laskeahan se ei enää voi.
nihlist kirjoitti:Siis kun tämä oli huppiksen poistuminen-ketju, eikä drama-action kerroush-ketju, niin pysy asiassa, eikä asian vieressä.
Ainahan minä asiassa pysyn. Sille minä en voi mitään, jos sinä et asiaa ymmärrä.
Viimeksi muokannut kerroush, To Helmi 18, 2016 1:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja nihlist »

kerroush kirjoitti:
kerroush kirjoitti: No, nyt pistit kyllä pahan. Mä voisin veikata, että se voisi olla se kirkko, joka on Porin keskustassa.

Jep. Lukitsen vastauksen.
nihlist kirjoitti:Lukitse vaan. olit väärässä, koska se kirkko ei ole keskustassa.

Otinpa kartasta kuvan minäkin. Jos sellainen paikka, josta on Porin torille matkaa n. 200 metriä, ei ole Porin keskustassa, niin missä se sitten on. Tai toisin päin: Missä mielestäsi on Porin keskusta?

Saat sinä täällä tehdä itsestäsi idiootin mielipiteinesi, mutta ei se uskottavuuttasi nosta. Laskeahan se ei enää voi.
nihlist kirjoitti:Siis kun tämä oli huppiksen poistuminen-ketju, eikä drama-action kerroush-ketju, niin pysy asiassa, eikä asian vieressä.
Ainahan minä asiassa pysyn. Sille minä en voi mitään, jos sinä et asiaa ymmärrä.
Nyt ymmärrän mikä vituttaa kuin pientä oravaa, sehän järkyttää torikauppias rydmania kun toripaikan kalleus vie älyn, Porin isokarhu on tasan keskustassa ja kirkko on keskustan LAIDASSA KOKEMÄENJOEN RANNASSA, huomaathan että keskustan laitama ei ole keskustaa ja jos taas aletaan mittaan porin oikeaan keskustaan eli vanhaan poriin, tulee vieläkin enemmän matkaa, eli kumpi on se aito porin keskusta :roll: :lol:

Kiitokset, että pidät minua vielä itseäsi älykkäämpänä, koska et alentanut minua itsesi tasoiseksi helvetin idiootiks, vaan pelkäksi idiootiks. :lol:

Onneksi uskottavuuttani on sentään jäljellä, kun taas sinulla ei sitä ole ollutkaan.

Joko tiedät syyllisen tähän tapaukseen, noilla henkselien paukutteluilla olisi torikauppiaan luullu jo ratkaisseen murhan jo vuonna 2006 lokakuussa.

Mutta joo, porsnarinahan sinulta ei älyä mitatakkaan kun ei ole niin pientä mittaa.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10803
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

nihlist kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:No kyllä tuo keskimmäinen kuva on juurikin Karhukameran ottama kuva, ja sieltä sivuilta peräisin, kuten yökuvatkin.

Eli ehkä vielä pitää toinenkin yö valvoa=)
Onko tiedossa tarkkaa karhukameran paikkaa?

Millä kohtaa se on?

Siis jos kameran linssin keskikohta (kamerasta päin katsottuna) sivuaa kirkkoa vasemmalta puolen ohi, kuvassa noin 2,5mm keskiviivan oikealla puolen jää kirkko ja boliden on taas n.10mm linssin keskiviivasta oikealla puolen, niin ei voi olla mitenkään mahdollista kameran päiväkuvassa olleen tutintien vesitornissa.

Vedä nyt itsekkin viiva siitä tutintien vesitornin kohdasta kohti porin kirkkoa niin huomaat, turha näin yksinkertaisista asioista on tingata kun sen jo näkee selkeästi, että boliden ja kirkko on melkein linjassa kun vetää sen viivan.
Itse väänsin näiden linjojen ja sektoreiden kanssa monta päivää kesällä 2014, enkä tullut juuri hullua hurskaammaksi, kun en vaan osaa.
Kuvat ovat kyllä ihan samasta paikasta molemmat ja kamera on ollut samassa paikassa, siellä on päivämäärät alla. Mulla on myös murhayön ja edeltävän ja seuraavan päivän Karhukameran kaikki kuvat "filminä".

Eli en osaa sanoa, onko TM:n laskelmissa joku virhe, mutta olen oppinut huomaamaan, ettei niissä yleensä ole virheitä, ja siksi luotan näihin laskelmiin. Kameran sektoriahan on yritetty selvittää jo 2008 tälläkin palstalla, ja kyllä se Tähtisentiestä menee kovasti ohi, valitettavasti. Huomioi, että yökuvassa näkyy kuvan vasemmassa laidassa kolmiomaisena rakennuksena Ulvilan kirkko. Tästä voit jo kartasta katsoa sektorin suunnilleen.
Kivahan se olisi, jos se näyttäisi Tähtisentielle päin, tai edes jotain oleellista, mutta ei taida näyttää.
Itsekin luulin sen näyttävän enemmän "vasemmalle", eli että mahdollisesti kotiinsa palaavan "Koiviston huppumiehen" valot voisivat näkyä kuvissa. Mutta ei kai sitten.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Avatar
kerroush
Agentti Scully
Viestit: 663
Liittynyt: Su Heinä 14, 2013 8:13 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja kerroush »

nihlist kirjoitti:Porin isokarhu on tasan keskustassa
Saiskos tähän jonkin todisteen, vaikkapa Porin virallisilta kotisivuilta.

No, koska et pysty kuin solvailemaan kun faktat loppuvat, niin enpä usko, että tuollaista saan.

PS. Isokarhusta on muuten n. 100 metriä torille ja n. 300 metriä Keski Porin kirkolle. Kovin on pieneksi Porin keskusta kutistunut.

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja nihlist »

kerroush kirjoitti:
nihlist kirjoitti:Porin isokarhu on tasan keskustassa
Saiskos tähän jonkin todisteen, vaikkapa Porin virallisilta kotisivuilta.

No, koska et pysty kuin solvailemaan kun faktat loppuvat, niin enpä usko, että tuollaista saan.

PS. Isokarhusta on muuten n. 100 metriä torille ja n. 300 metriä Keski Porin kirkolle. Kovin on pieneksi Porin keskusta kutistunut.
Lopeta chattailu "helvetin idiootti".

Vastahan sanoit omaavasi kartan, niin katsoo vaan itse ja miellä ensin, kumpi on keskusta, vanhan porin vaiko uuden porin.

Avitan hullua jyrkänteen päällä lumirinteessä. mittaa kartaltasi korttelien määrä niin pituus- kuin leveyssuuntaan.

Ps. luehan nyt vaan ensin omat kirjoitelmasi, ennen kuin alat solvaamisesta kirjoittaan yhtään mitään ja jos olisin sinä, pitäisin suukkuni tiukasti supussa, dramaqueen a'la kerroush (homotkin voivat olla tosi draamakuningattaria) :lol:

Ellunen
Nikke Knakkertton
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 12:02 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja Ellunen »

kerroush vois lopettaa viisastelun ettei tarvis turhia viestejä lueskella.. Kirkko ei oo keskustassa, koska Porin keskusta on oikeasti helvetin pieni alue ja piste.

Mutta asiaan, pitäis varmaan siellä tornissa käydä kuvaamassa, että mihin suuntaan se karhukamera mahdollisesti oli ja mitä sieltä oikeasti näkyy. Kukaan ei ilmeisesti ole siellä käynyt? Selvittäiskö se mahdollisesti asiaa?

Avatar
kerroush
Agentti Scully
Viestit: 663
Liittynyt: Su Heinä 14, 2013 8:13 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja kerroush »

Ellunen kirjoitti:kerroush vois lopettaa viisastelun ettei tarvis turhia viestejä lueskella.. Kirkko ei oo keskustassa, koska Porin keskusta on oikeasti helvetin pieni alue ja piste.
Minä en viisastele, te viisastelette. Porin keskusta muka pistemäinen, älkää pliis naurattako. Aivonne, ne ne ovat pistemäisiä. Olen ollut töissä monta vuotta Isokarhua vastapäätä, Teljäntorin tornissa, Yrjökadun (kävelykadun) toisella puolella. Teidän mukaanne en ollut Porin keskustassa, koska keskusta on Isokarhussa! Kävelinpä 500 metriä työpaikaltani mihin suuntaan tahansa, olin edelleen keskustassa. Eteläranta, Länsipuisto, Keskustan uimahalli etc., kyllä ne kaikki porilaisen kaverini mukaan edelleen ovat keskustassa - kilautin juuri kaverille. Teillä on kummallinen käsitys kaupunkien pistemäisistä keskustoista, mutta en sitä suuremmin ihmettele kun lukee tätäkin ketjua.

Te keskustelette tässäkin ketjussa taruhahmosta kuin se olisi todellinen. Te vakavissanne kirjoitatte pitkiä viestejä joissa etsitte oletetun huppumiehen pakoreittiä. Teillä ei ole edes yhtään faktaa, joka osoittaisi huppumiehen olevan todellinen. Ei yhtään! Mielipiteet eivät ole faktoja. Epäillyn/epäiltyjen kertomukset eivät ole faktoja! Esittäkää edes yksi fakta, jonka pystytte faktaksi todistamaan, yrittäkää edes.

Tällä tasolla juttunne ovat todella idiootimaisia. Olen itse kertonut samanlaisia taruja Joulupukkina ollessani. "Ensin Joulupukki tuli pienen matkaa poroilla. Sitten lumi loppui ja Joulupukki joutui jatkamaan helikopterilla. Kaupungissa ei kuitenkaan saa lentää ja loppumatkan tänne Porin keskustaan - Sokokselle - Joulupukki joutui tulemaan paloautolla!" Lähes kaikki uskoivat kun tarinat vakuuttavasti kertoi. Harva osasi kysyä: "Todista, että Joulupukki on oikeasti olemassa? Luulen, että olet Porin keskustassa - Puuvillassa - sijatsevasta Tannerin vetämästä Rakastajat-teatterista. Näyttelijä, joka juksaa"

Toisaalta kirjoittelunne tässäkin ketjussa on niin eskapistista, että helpompi taitaa olla uskoa oletetun huppumiehen pakoon ja totaaliseen katoamiseen kuin teidän idioottimaisiin, järjettömiin tarinoihinne.

Yksikin fakta, kiitos!

PS.
nihlist, saat kyllä palstan draamaqueenin arvon, koska siihen pätevyytesikin ilmoitit: "homotkin voivat olla tosi draamakuningattaria."
Vaihdoin sigunikin, kunniaksesi.

Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Ellunen kirjoitti:...
Mutta asiaan, pitäis varmaan siellä tornissa käydä kuvaamassa, että mihin suuntaan se karhukamera mahdollisesti oli ja mitä sieltä oikeasti näkyy. Kukaan ei ilmeisesti ole siellä käynyt? Selvittäiskö se mahdollisesti asiaa?


Kyllä se ainakin avartaisi maiseman tuntemista, karhukameran läpi et kuitenkaan pysty kuvailemaan. Lisäksi siellä tietojeni mukaan nykyään on kaksi kameraa, eikä kumpainenkaan ole suunnattuna niin kuten 2016.
Nämä kaikki tiedot läytyy netistä kaivamalla....
Itse en ole koskaan Ulvilassa ollut, mutta luotan itseeni tämän suunnan määrittelyssä. Olen käyttänyt kaikkia mahdollisia lähteitä satelliittikuvista Bingiin, helikopterikuvista ja googleautoihin, joten alla olevassa kuvassa merkitsemäni kolme maamerkkiä Porissa ovat nuo. Lisäksi alimmaiseen kuvaan (kuva niin selvä kuin pystyin saamaan 'Kn.n videosta' irti) olen merkinnyt Ulvilan kirkon.

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva

Kellä on mahdollisuus niitä kolmea Karhukamera-videota tutkailla, niin tutkailkaapa säätä... (muistakaa se että noissa kuvissa isompi valkoisella oleva kellon aika on pari tuntia jäljessä, keltainen siinä alla on oikea aika)

matamimimmi
Neuvoja-Jack
Viestit: 525
Liittynyt: To Elo 16, 2018 10:32 am
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja matamimimmi »

Amandan kertomus Sit kun kävin toisen kerran katsomassa ni näin iskän
lattialla ja luultavasti se murhaaja oli menny meidän
kylppäriin piiloon kun siel ei käyny kukaan kattomassa.

Jukan päähän oli sitä ns kylppärin ovea vasten miten tämä ns huppis poistui sieltä Amandan kertomasta piilopaikasta eli kylppärostä.,kuvien perusteella on mahdotonta kun Jukkamakaa takkahuoneessa kylppärin oven eessä.
Murhainfolainen 8) 8)

appi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinä 24, 2020 11:27 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja appi »

Lapsi siis kertoi, että murhaaja poistui ikkunasta. Kuulostaa aivan järjettömältä, eikö mies joka pystyy murhaamaan, osaa aukaista ovea.
Rikospaikkatutkinta osoitti tämän järjettömyyden todeksi, polisit jopa harjoittelivat itse poistumista ikkunasta.lol

asiaa enemmänkin linkissä
https://niinaberg.com/2013/09/27/murhaa ... a-aukosta/

appi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Heinä 24, 2020 11:27 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja appi »

Oikea kysymys on siis: Mistä lapsi tiesi, että murhaaja on poistunut ulos ikkunan kautta?

VittoriaVetra
Harjunpää
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 18, 2015 5:05 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja VittoriaVetra »

appi kirjoitti:
To Heinä 30, 2020 8:21 pm
Oikea kysymys on siis: Mistä lapsi tiesi, että murhaaja on poistunut ulos ikkunan kautta?
Äityli kertoi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

VittoriaVetra kirjoitti:
Ti Elo 04, 2020 4:39 pm
appi kirjoitti:
To Heinä 30, 2020 8:21 pm
Oikea kysymys on siis: Mistä lapsi tiesi, että murhaaja on poistunut ulos ikkunan kautta?
Äityli kertoi.
Tahallisesti harhaanjohtava vastaus. Mikä lienee motiivisi sille?

Oikea vastaus: Lapsi näki omakohtaisesti murhaajan poistumisen ja osasi näyttää poliisille tavan, jolla murhaaja asunnosta rikotun ikkunan kautta poistui. Lapsen silminnäkijähavainnot pystytään jopa todentamaan niiden verijälkien avulla, jotka murhaaja jätti jälkeensä ikkuna-aukkoon ja sen lähistölle. Osaltaan lapsen silminnäkijähavaintoja todistaa äidin ja häkevirkailijan välinen reaaliaikainen keskustelu tekijän arvellusta poistumisesta. Äiti ei itse ehtinyt näkemään murhaajan poistumista, koska puhui samaan aikaan lankapuhelimessa keittiössä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

VittoriaVetra
Harjunpää
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 18, 2015 5:05 pm

Re: Huppiksen poistuminen?

Viesti Kirjoittaja VittoriaVetra »

Jännää muuten sekin, että mitä olen sikäläisiltä kuullut on se ettei Ulvilalaiset olleet kovinkaan kauaa tapahtumien jälkeen huolissaan.. Yleensähän tuollainen tapahtuma aiheuttaa pelkoa asukkaissa ja halutaan tietoa onko "huppumies" lymyilemässä puskissa ja ehkä suunnittelemassa seuraavaa murtoa sekä tappoa vai onko saatu kiinni. Lehdissä ei ihmiset ilmaisseet huoltaan..ei mitään. Jos sellainen oikeasti tuola olisi ollut ja tehnyt randomin murhan..niin kyllä siitä olisi halo noussut. Mutta ei kuulema mitään. Nada. Kertonee että aikamonet aika nopeasti tiesivät..aavistivat mikä oli homman nimi. Noh näyttö puuttuu :roll:

Vastaa Viestiin