Uusi äänitutkimus

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja CSI »

Hauska ketju tämä. Ei niinkään AP:n harhakuulemukset vaan kuinka osa ihan järkevänoloisistakin ihmisistä tempautuu mukaan AP:n väitteisiin ja on muka saamassa "jutusta lisäinformaatiota".

Joukkopsykoosi vissiin vaivaa eräitä?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
Susku London
Roger Murtaugh
Viestit: 893
Liittynyt: La Huhti 29, 2017 2:35 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Susku London »

Pyydän ylläpitoa päättämään kumpaan ketjuun Digi-Columbon postittamat miljoonat "ääninäytteet" kuuluvat? Olen Naakan kanssa samalla kannalla, että ne kuuluvat luonnollisestikin tänne hänen itsensä avaamaan ketjuun.
Susku London, korruption vastustaja
Lataa Naakan kirja Ulvilan surmasta! (Salasana on ulvila) https://drive.google.com/file/d/1VxnVEZ ... 3n6mH/view
BLOGI:
http://anneliauer.com
LIITY seuraajakseni:
http://twitter.com/SuskuLondon

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Susku London kirjoitti:Pyydän ylläpitoa päättämään kumpaan ketjuun Digi-Columbon postittamat miljoonat "ääninäytteet" kuuluvat? Olen Naakan kanssa samalla kannalla, että ne kuuluvat luonnollisestikin tänne hänen itsensä avaamaan ketjuun.
Olen kanssasi samoilla linjoilla. Olen myös yrittänyt useampaan kertaan tiedustella Digi-Columbolta, miksi hän on avannut Ulvila-osioon tämän turhaksi käyvän keskusteluketjun, jos kuitenkin esittelee tutkimuksiaan HÄKE'nauha'-keskusteluketjussa.

Digi-Columbo on yli kahden vuoden ajan suoltanut Ulvila-osioon omia tutkimuksiaan. Milloin mahtaa olla yhteenvedon aika? Mitkä ovat johtopäätökset Digi-Columbon tutkimuksista ja mikä on tutkimusten tekijän koulutustaso äänentutkimuksen saralla?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Ihan pihalla, mutta hiton mielenkiintoista!
Totuus

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Kyllikki S kirjoitti:Ihan pihalla, mutta hiton mielenkiintoista!
Raine Ampuja on yhtä mielenkiintoinen persoona äänitutkimuksineen kuin Mikko Vainikka joka menee vieläkin pidemmälle kuin Ampuja, joka ei kyllä kuullut mitään "ylimääräisiä" uffoiäntellyi kuin kuulee joku ja se radiopuhelin-ääni on täällä jo aikaa sitten käsitelty mitä vainikka tuo suurena saavutuksenaan esiin, minusta se kuuluu kyllä hätäkeskuksen puolelta kuin surmatalosta ja on vain osittainen, vaikkakin sitä samaa kuuluu jo selvintä kohtaa aiemminkin.

Mutta joo, jatketaan me vinkuvonkujen kuuntelemisia, josko siitä kohta kymmentuntisesta teatteripläjäyksestä kuullaan jopa Bobrigoffin murhan suunnittelukin, mene ja tiedä..

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Hyvä Digi-Columbo!

Mitä, jos jatkaisit niiden omalaatuisten äänitutkimustesi esittelyä tässä keskusteluketjussa, jonka olet itse avannut 2,5 vuotta sitten? Nyt nuo erikoislaatuiset ja mielestäni sekavanoloiset tutkimuksesi sekoittavat ja johtavat harhaan asiakeskustelua häkenauha-keskusteluketjussa. Jos keskität omat tutkimuksesi tänne, niin muiden on helppo tarvittaessa palata niihin ja löytää ne kokonaisuudessaan täältä.

Minulta on tässä vuosien kuluessa valitettavasti kadonnut tutkimustesi päämäärä, jos sellainen on jossain vaiheessa ollut olemassa. Voisitko lyhyesti koota tänne, mitä johtopäätöksiä olet tehnyt alkuperäisen Ulvilan murhan hätäkeskustallenteen osalta tutkimuksinesi ja oletko esitellyt tutkimustuloksiasi Porin poliisille, Ulvilan murha-asian syyttäjille tai jollekin muulle taholle kuin murhainfolaisille ja hejacilaisille? Olen myös kiinnostunut, teetkö äänitutkimuksiin liittyvää yhteistyötä esimerkiksi Hejacin jemman, poliisin kokoaman kapellimestariporukan tai ylipäänsä jonkun äänialan asiantuntijan kanssa.

Pääsitkö koskaan tutustumaan kunnolla kapellimestariporukan tutkimustuloksiin? Syyttäjät väittivät seitsenhenkisen porukan olleen yksimielisiä tutkimustuloksissaan, vaikka kaksi henkilöä ei varmasti tuosta porukasta koskaan niitä tutkimustuloksia allekirjoittanut.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jostain syystä Digi-Columbo ei ole vaivautunut vastaamaan viime aikoina hänelle esittämiini kysymyksiin. Ehkä hänellä on nimimerkkiini kohdistuen samanlainen vastauskiintiö kuin Aarnio-osion popilla.

Olen tässä vihdoin viimein vetänyt omat johtopäätökseni Digi-Columbon yli 2,5 vuoden äänitutkimuksista ja tullut siihen lopputulokseen, että D-C on tuonut meille kaikille lapsuudesta tutun "rikkinäinen puhelin"-seuraleikin digitaaliseen ympäristöön ja yrittänyt pelata sitä testimielessä kanssamme.

Ohessa muistin virkistykseksi hieman Wikipediasta lainattua tietoa perinteisestä "rikkinäinen puhelin"-leikistä:
Rikkinäinen puhelin

Rikkinäinen puhelin, juoruämmä tai juoru on lasten seuraleikki. Leikkijät kokoontuvat riviin tai jonoon, ja toisessa päässä oleva kuiskaa haluamansa viestin seuraavalle. Tämä kuiskaa sen eteenpäin, kunnes päästään rivin tai jonon loppuun. Lopuksi viimeinen kertoo, mitä hän kuuli, ja ensimmäinen paljastaa liikkeelle laskemansa viestin. Usein viesti on muuttunut matkan varrella huomattavasti.

Rikkinäinen puhelin -leikin ideoilla on joskus myös merkitystä kokeellisessa peliteoriassa ja taloustieteessä, jossa samaa ideaa käytetään mallinnettaessa informaation kulkua ihmisten välillä.
Ei siis ole ihme, että D-C ja kaikki hänen ääninäytteitään kuunnelleet kuulevat aivan mitä sattuu. Tämähän on tosi hauskaa, jos ei sorruta syyttömiin ihmisiin kohdistuviin törkeisiin kunnianloukkauksiin tai aleta levittää muita valheita. En ole kyllä aivan varma, sallitaanko murhainfon palstan säännöissä leikkiminen ja hauskanpito asia-aiheiden keskusteluketjuissa.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Öppnas Här
Harjunpää
Viestit: 337
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 9:41 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Öppnas Här »

Ei kai sentään hauskaa.DCtutkii uusin menetelmin.
Asialinjalla alati. Pohjolan poliisi. Varo vaaraa. Kavahda konnaa. Pakene pedofiilia. Ikuinen isä. Salainen sopimus. Hallitse halusi.

nihlist
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 7:42 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Öppnas Här kirjoitti:Ei kai sentään hauskaa.DCtutkii uusin menetelmin.
Tätä öhhin tekstiä voisi jo kutsua chattailuksi, mitään uutta se ei tuonut ketjuun ja kaiken lisäksi väite ilman perusteluita.

Jo T.A.E tiesi äänentoistosta enemmän kuin öhhi tai weecee, eli kun ääntä tarpeeksi hidastetaan, niin se muuttuu melkeinpä täysin ymmärtämättömäksi öhinäksi ja samoin toisin päin, vain sillä erolla, että ääni ja puhe muuttuu täysin ymmärtämättömäksi vinkumaiseksi sirkutukseksi, niin se ei ole mitään uutta.

Musiikissa taas Ockeghem,Brhams, Bach ja ynm. tiesivät oktaavimuutoksen vaikutukset ja kuinka helppoa on muuntaa jonkun muun musiikkiteos erilaiseksi ja yhdistää omaansa ja tässä ensimmäinen ymmärsi tämän niinkin aikaisin kuin eli 1400-luvulla.

Eli olikos tuolla öhhillä jotain oikein asiaakin vai heilutteleeko tuuli taaskin hänen "huuliaan", niin kuin joka kerta?

Muoks. Unohdin tämän. Tuon weeceen "productions" ei ole ollenkaan mitään tutkimusta, onpahan vaan oktaavien laskua äärimmillään 80% ja selittää täällä mitä hän milloinkin kuulee, paneutumatta ollenkaan asiaan, että miksi on näin ja syy siihen, että voidaan löytää hänen korviinsa kuuluvina Turussa olijoista, Matti mää oon tääl, nauhoittaaks tää ny ja ynm. höpinöitä ja saadaan ainoastaan oktaavien muutoksilla ja hidastuksilla, vinkuvongut muuttui kun hän tajusi, ettei ne uppoa, kuten nämä myöhemmätkään selostukset tuolta hilavitkuttimen patentoijalta eivät uppoa koska niille on erittäin yksinkertainen selitys, mutta hän ei sitä itse tajua.

garcia
Jane Marple
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe Loka 10, 2014 11:13 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja garcia »

Digi-Columbo on vilpitön lapsi. "Äiskä!Mä löysin tämmösen!" - Häntä ei haittaa jos väittämänsä Alfa-Omegan hehkuva kivi onkin vain syksyn lehti.
Digi-Columbo rakastaa laatuväittelijöitä kuten Kuolemannaakka ja Zem, hän ei vastaa eikä kommentoi fäneilleen Öppnas Här, Jokienvalloittaja, Ghost Hunting - ei mitään kommenttia. Huonoa käytöstä.

Missä viipyy DC:n bassovahvari?

Digi-Columbo
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 11:58 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Digi-Columbo »

Moi,

Tuntuu että HÄKE 'nauha' (ketju 2) osioon postittamani näytteet ovat saaneet jotkin palstalaiset hieman pois tolaltaan, kenties siksi että käytännössä vain yksi vire-suodatuspari on tuottanut nyt liikaa "sattumia" - ymmärrettäviä sanoja ja lauseita.

Mitä tulee viestiketjun valintaan, totean ettei mikään näistä häke-nauhaan liittyvistä ketjuista ole oikea. Kaikkein vähiten sopiva on tämä mitä nyt luette paristakin syystä:

Ensinnäkin tässä ketjussa ei ole yhtään tutkimusta siitä tallenteesta joka on oikeudessa kuultu. On myös loogista vastata juuri siihen ketjuun jossa on kuultu ja käyty keskustelua oikeudessa kuultua tallennetta koskevia näytteitä. Paras ketju tulosten postittamiseen olisi siis "Äänianalyysi oikeudessa kuullusta häke-tallenteesta". Tällöin vaikkapa nimimerkin "Pieni Liekki" minulta tivaama ajallisen tulosvastuunkin käsite menee uusiksi (oliko se 2,5 vuotta jonka hän on nyt laskenut). Toisaalta verrokkina voisi käyttää vaikka Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2) ketjua jossa näytetään nyt edetyn jo ratkaisuun saakka. Esimerkiksi "huppiksen" toimet ja poistumiset on ajastettu erittäin tiukalla toleranssilla ellei jopa sekunnilleen. Tuo verijäljet ketju on kaiketi aloitettu jo vuonna 2012 ellei aiemmin, joten hyvä että valmista on tullut.
Toivotaan että ks. ketjussa tehdyistä johtopäätöksistä pidetään kiinni silloinkin kun olen muiden näytteiden lisäksi julkaissut myös taukokohtaa koskevan sisällön (ja ajan). En kerro aikaa tässä siksi että kiusaisin, vaan siksi että verijäljet ketjun kirjoittajilla olisi mahdollisuus nyt "fiilailla" näitä teorioitaan ja ajastuksiaan vielä rauhassa. Kerron silti ettei tauko (ollut vaikkapa) kymmenestä minuutista kymmeneen tuntiin kestävä, kuten täällä toisinaan "vitsaillaan", siis ainakaan tallenteesta päätellen.

Mitä tulee käyttämääni tekniikkaan, niin tottakai kaikki käyn ne läpi myös tämän oikeudessa kuullun tallenteen kanssa huolimatta siitä että vaikkapa nimimerkki "turumurre" antaa lukijoille vaikutelman että minua harmittaisi (taukokohdan osalta) se ettei käytössäni ole hänen mukaansa sitä Atlantin yli lennätettyä versiota, jossa taukokohdassa oli ääniaaltoa jo havaittavissa eikä sitä tarvitsisi nyt siihen itse tehtailla. Toisaalta myös alatyylin itsevarmuutta poteva nimimerkki "nihlist" kirjoittelee että jos taukokohdasta jotain löydän niin se olisi minun itse mikrofonilla sinne äänittämääni tai vaikkapa muuntajien hurinaa.

Minulla on kuitenkin taukokohdasta(kin) riittävästi materiaalia joka osoittaa että sisällöltään se liittyy Ulvilan surmaan (eikä vaikka "zem" nimerkin olettamaan johonkin kesken jääneeseen hätäpuheluun). Asia taitaa olla nyt niin etteivät muut jostain syystä saa kyseisestä taukokohdasta mitään esille.

Sori postaus kahteen ketjuun, mutta koska tätä on molemmissa tivattu niin katsoin parhaaksi.

- DC

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja CSI »

Vuodet ne vaan vierivät mutta ääninauhojen digitutkimus ei valmistunut...tänäkään vuonna Ulvilan vuosipäiväksi.

Garcia, olen loukkaantunut, minua ei mainittu fanilistalla. Olenhan sentään yksi ensimmäisiä DC:n nerouden tunnistaneita ja tunnustajia.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Hei Digi-Columbo!

Olisiko mitenkään mahdollista, että keskittäisit Ulvilan häketallenteelle tekemäsi tutkimukset tänne viestiketjuun, jonka olet omatoimisesti avannut vuonna 2016? Tällä tavoin ne ovat helpommin löydettävissä ja jokainen pystyy tekemään paremmin arviota tutkimustesi kokonaiskestosta ja laadukkuudesta.

Mitä on muuten tapahtunut kotisivuillesi, joilla myös esittelit omalaatuisia tutkimuksiasi? Toivottavasti et päästä mielikuvitustasi laukalle, kuten on käynyt esimerkiksi Hejacin jemmalle.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Digi-Columbo
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 11:58 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Digi-Columbo »

Moi,

Nimimerkki "Pieni liekki" kirjoittaa:

"Olisiko mitenkään mahdollista, että keskittäisit Ulvilan häketallenteelle tekemäsi tutkimukset tänne viestiketjuun..."

DC vastaa pienelle häirikölle:

Ota nyt vaikka helmitaulu käteen ja laske kuinka monta kertaa olet tämän saman kysymyksen tehnyt, onnistuuko? Tee sitten kooste miten olen vastannut. Sitten voinet vaan onnitella itseäsi ettet ole saanut bannia tästä sekoittamisestasi.

Ps. Toivottavasti saat jatkossa toisen ketjun 32 bittiset floating point tiedostot auki, ettet ala heittelemään ilmoille jotain virusvaroituksia (jos Winukkasi ei sellaista formaattia jostain syystä tunnistaisi).

- DC

Vastaa Viestiin