"Auerin huppumies"

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4296
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Pieni liekki kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 7:37 pm
Joosua kirjoitti: Su Loka 31, 2021 9:10 pm
Siis kaksi tutkinnanjohtajaa on juossut ulkopuolisen tekijän perässä. Yhteensä yli kaksi vuotta. Molemmat ovat varmasti olleet/ovat ammattitaitoisia. Ulkopuolista tekijää ei ilmeisesti kuitenkaan ole löytynyt.

Voidaanko edellä mainitusta päätellä että J.Rautaheimon kyseenalaistus ainoan pääasiallisen, eli ulkopuolisen tekijän, tutkintalinjasta on väärä tai perusteeton?
Olet oikeassa, että ammattitaitoiset poliisit juoksivat liki kaksi vuotta ulkopuolisen tekijän perässä eivätkä valitettavasti saaneet murhaa ratkaistua.

Mitä on tehty seuraavaksi? On syyllistetty täysin syytöntä ihmistä toisen henkilön tekemästä teosta yli 13 vuotta eikä ole päästy murhatutkimuksissa senttiäkään eteenpäin. Voisitko, Joosua, kertoa, mitä järkeä tällaisessa toiminnassa on ja miksi osallistut muiden mukana syyttömän ihmisen syylliseksi kirjoittamiseen?

Annelille toki varmasti tärkeintä on se, että hänen lapsensa ja muut sukulaiset tietävät hänet syyttömäksi lasten isän kuolemaan. Harmi sinänsä, ettei sisäministeri Ohisalolle tehty vetoomus Ulvilan murhatutkinnan uudelleenkäynnistämiseksi johtanut yhtään mihinkään.
Tietävätkö todella? Lapset eivät tiettävästi äitiinsä halua olla missään yhteyksissä.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Skloddi kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 7:43 pm
Pieni liekki kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 7:37 pm
Joosua kirjoitti: Su Loka 31, 2021 9:10 pm
Siis kaksi tutkinnanjohtajaa on juossut ulkopuolisen tekijän perässä. Yhteensä yli kaksi vuotta. Molemmat ovat varmasti olleet/ovat ammattitaitoisia. Ulkopuolista tekijää ei ilmeisesti kuitenkaan ole löytynyt.

Voidaanko edellä mainitusta päätellä että J.Rautaheimon kyseenalaistus ainoan pääasiallisen, eli ulkopuolisen tekijän, tutkintalinjasta on väärä tai perusteeton?
Olet oikeassa, että ammattitaitoiset poliisit juoksivat liki kaksi vuotta ulkopuolisen tekijän perässä eivätkä valitettavasti saaneet murhaa ratkaistua.

Mitä on tehty seuraavaksi? On syyllistetty täysin syytöntä ihmistä toisen henkilön tekemästä teosta yli 13 vuotta eikä ole päästy murhatutkimuksissa senttiäkään eteenpäin. Voisitko, Joosua, kertoa, mitä järkeä tällaisessa toiminnassa on ja miksi osallistut muiden mukana syyttömän ihmisen syylliseksi kirjoittamiseen?

Annelille toki varmasti tärkeintä on se, että hänen lapsensa ja muut sukulaiset tietävät hänet syyttömäksi lasten isän kuolemaan. Harmi sinänsä, ettei sisäministeri Ohisalolle tehty vetoomus Ulvilan murhatutkinnan uudelleenkäynnistämiseksi johtanut yhtään mihinkään.
Tietävätkö todella? Lapset eivät tiettävästi äitiinsä halua olla missään yhteyksissä.
Mihin mahdat pohjata tietosi?
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2963
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 7:37 pm
Joosua kirjoitti: Su Loka 31, 2021 9:10 pm
Siis kaksi tutkinnanjohtajaa on juossut ulkopuolisen tekijän perässä. Yhteensä yli kaksi vuotta. Molemmat ovat varmasti olleet/ovat ammattitaitoisia. Ulkopuolista tekijää ei ilmeisesti kuitenkaan ole löytynyt.

Voidaanko edellä mainitusta päätellä että J.Rautaheimon kyseenalaistus ainoan pääasiallisen, eli ulkopuolisen tekijän, tutkintalinjasta on väärä tai perusteeton?
Olet oikeassa, että ammattitaitoiset poliisit juoksivat liki kaksi vuotta ulkopuolisen tekijän perässä eivätkä valitettavasti saaneet murhaa ratkaistua.

Mitä on tehty seuraavaksi? On syyllistetty täysin syytöntä ihmistä toisen henkilön tekemästä teosta yli 13 vuotta eikä ole päästy murhatutkimuksissa senttiäkään eteenpäin. Voisitko, Joosua, kertoa, mitä järkeä tällaisessa toiminnassa on ja miksi osallistut muiden mukana syyttömän ihmisen syylliseksi kirjoittamiseen?

Annelille toki varmasti tärkeintä on se, että hänen lapsensa ja muut sukulaiset tietävät hänet syyttömäksi lasten isän kuolemaan. Harmi sinänsä, ettei sisäministeri Ohisalolle tehty vetoomus Ulvilan murhatutkinnan uudelleenkäynnistämiseksi johtanut yhtään mihinkään.
Missä minä olen osallistunut syylliseksi kirjoittamiseen?

Enpä nyt taida jaksaa alkaa sinulle selittämään mitä järkeä missäkin on. Enkä usko että se kannattaisikaan. Enkä myöskään halua että mahdollisesti pahoittaisit mieltäsi vielä lisää. Oikeasti ennemmin haluaisin sinulle parempaa mieltä. Se ei vain täällä näillä käsillä olevilla puheenaiheilla taida onnistua.

Enkä muuten vähääkään ihmettele että ministeri Ohisalo, tai kukaan muukaan, ei tee mitään tutkinnan uudelleen käynnistämiseksi. Mutta se onkin jo toinen tarina.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 8:12 pm
Pieni liekki kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 7:37 pm
Joosua kirjoitti: Su Loka 31, 2021 9:10 pm
Siis kaksi tutkinnanjohtajaa on juossut ulkopuolisen tekijän perässä. Yhteensä yli kaksi vuotta. Molemmat ovat varmasti olleet/ovat ammattitaitoisia. Ulkopuolista tekijää ei ilmeisesti kuitenkaan ole löytynyt.

Voidaanko edellä mainitusta päätellä että J.Rautaheimon kyseenalaistus ainoan pääasiallisen, eli ulkopuolisen tekijän, tutkintalinjasta on väärä tai perusteeton?
Olet oikeassa, että ammattitaitoiset poliisit juoksivat liki kaksi vuotta ulkopuolisen tekijän perässä eivätkä valitettavasti saaneet murhaa ratkaistua.

Mitä on tehty seuraavaksi? On syyllistetty täysin syytöntä ihmistä toisen henkilön tekemästä teosta yli 13 vuotta eikä ole päästy murhatutkimuksissa senttiäkään eteenpäin. Voisitko, Joosua, kertoa, mitä järkeä tällaisessa toiminnassa on ja miksi osallistut muiden mukana syyttömän ihmisen syylliseksi kirjoittamiseen?

Annelille toki varmasti tärkeintä on se, että hänen lapsensa ja muut sukulaiset tietävät hänet syyttömäksi lasten isän kuolemaan. Harmi sinänsä, ettei sisäministeri Ohisalolle tehty vetoomus Ulvilan murhatutkinnan uudelleenkäynnistämiseksi johtanut yhtään mihinkään.
Missä minä olen osallistunut syylliseksi kirjoittamiseen?
Neuvoisin sinua lukemaan omia kirjoituksiasi täällä Ulvila-osiossa ulkopuolisen tai syyttömän Annelin silmin.
Joosua kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 8:12 pm Enpä nyt taida jaksaa alkaa sinulle selittämään mitä järkeä missäkin on. Enkä usko että se kannattaisikaan. Enkä myöskään halua että mahdollisesti pahoittaisit mieltäsi vielä lisää. Oikeasti ennemmin haluaisin sinulle parempaa mieltä. Se ei vain täällä näillä käsillä olevilla puheenaiheilla taida onnistua.
Mitä, jos kuitenkin yrittäisit selittää minulle asioita? En minä nyt muista, että olisin ainakaan kovin pahoittanut mieltäni sinun kirjoituksistasi. Olen pahoillani, jos välillä tähän aiheeseen turhautuminen paistaa läpi. Voihan se olla, että useampi muukin henkilö on turhautunut, kun asiat tuntuvat junnaavan paikoillaan.
Joosua kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 8:12 pm Enkä muuten vähääkään ihmettele että ministeri Ohisalo, tai kukaan muukaan, ei tee mitään tutkinnan uudelleen käynnistämiseksi. Mutta se onkin jo toinen tarina.
En tiedä, mikä on ministerin tietämyksen taso Ulvilan murhasta liikkeelle lähteneiden asioiden suhteen. Voi olla, ettei hän ole niistä lainkaan perillä. Tämä ei ole varmastikaan oikea aika hänen näihin ikäviin asioihin perehtyä, kun hän keskittyy muihin tärkeämpiin asioihin omassa elämässään.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Skloddi kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 7:12 pm Teipit oveen, laudat tai uusi lasi rikottuun ikkunaan, jos sellaisia on, ja sillä selvä. Ei todellakaan vaihdella ees taas lukkoja. Jos joku poikkeuksellinen kohde halutaan turvata, sinne laitetaan poliisi, vartija tai virka-apuvarusmies passiin. Ulvilassa näin ei tehty, koska uskottiin ulkopuoliseen surmaajan, jonka ei uskottu palaavan rikospaikalle vaan olevan piilossa ja paossa.
Voi, teitä pikkupoikia.

Mikä kohta on niin vaikea ymmärtää? Yksityisasuntojen kaikkia avaimia ei koskaan saada varmuudella takavarikoitua, joten avaimien keräämisellä ei pystytä varmistamaan, ettei kukaan asiaton pääse sisälle.

Luuletko että lukkosepälle on homma tai mikään vaihtaa lukot? Ei henkirikospaikoille tai millekään muulle rikospaikalle palkata poliisia tai vartijaa 24/7, vaan tutkintaa suorittavat henkilöt tekevät tutkimuksiaan työaikanaan. Muuna aikana estetään fyysisesti, eli lukituksilla, ettei asiattomat pääse sotkemaan tutkimuksia.

Maastossa tapahtuneissa henkirikoksissa tilanne on toki toinen, kuin yksityisasunnoissa eikä minulla ole tietoa miten niiden kanssa toimitaan. Niissä varmaan tutkimukset tehdään loppuun mahdollisimman nopeasti ja mahdollisesti käytetään myös sitä vartiointia jos tutkimuksiin tulee keskeytys.

Tämä on nyt viimeinen kirjoitukseni aiheesta - olen sanottavani sanonut, heilutelkaa te vain niitä avaimianne. Skloddille suosittelen vaikka syventymistä CSI:hin tai muihin jenkkidekkareihin - huomioi tosin, että sillä on käytännössä vain viihdearvo.
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4296
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Hermione kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 12:42 am
Skloddi kirjoitti: Ma Marras 01, 2021 7:12 pm Teipit oveen, laudat tai uusi lasi rikottuun ikkunaan, jos sellaisia on, ja sillä selvä. Ei todellakaan vaihdella ees taas lukkoja. Jos joku poikkeuksellinen kohde halutaan turvata, sinne laitetaan poliisi, vartija tai virka-apuvarusmies passiin. Ulvilassa näin ei tehty, koska uskottiin ulkopuoliseen surmaajan, jonka ei uskottu palaavan rikospaikalle vaan olevan piilossa ja paossa.
Voi, teitä pikkupoikia.

Mikä kohta on niin vaikea ymmärtää? Yksityisasuntojen kaikkia avaimia ei koskaan saada varmuudella takavarikoitua, joten avaimien keräämisellä ei pystytä varmistamaan, ettei kukaan asiaton pääse sisälle.

Luuletko että lukkosepälle on homma tai mikään vaihtaa lukot? Ei henkirikospaikoille tai millekään muulle rikospaikalle palkata poliisia tai vartijaa 24/7, vaan tutkintaa suorittavat henkilöt tekevät tutkimuksiaan työaikanaan. Muuna aikana estetään fyysisesti, eli lukituksilla, ettei asiattomat pääse sotkemaan tutkimuksia.

Maastossa tapahtuneissa henkirikoksissa tilanne on toki toinen, kuin yksityisasunnoissa eikä minulla ole tietoa miten niiden kanssa toimitaan. Niissä varmaan tutkimukset tehdään loppuun mahdollisimman nopeasti ja mahdollisesti käytetään myös sitä vartiointia jos tutkimuksiin tulee keskeytys.

Tämä on nyt viimeinen kirjoitukseni aiheesta - olen sanottavani sanonut, heilutelkaa te vain niitä avaimianne. Skloddille suosittelen vaikka syventymistä CSI:hin tai muihin jenkkidekkareihin - huomioi tosin, että sillä on käytännössä vain viihdearvo.
Eli et pysty todistamaan valhettasi todeksi. Näin arvelinkin.

Edit: Tietenkin lukkojen vaihtaminen tai sarjoittaminen olisi lukkosepälle ns. läpihuutohomma, mutta näin ei Suomessa ymmärtääkseni rikospaikoilla koskaan toimita. Jos joku esittää faktaa, että Ulvilassa näin kuitenkin tehtiin, niin pyydän heti anteeksi, mutta kun ei tehty.
Viimeksi muokannut Skloddi, Ti Marras 02, 2021 1:18 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Hermione »

^Oletko tullut ajatelleeksi, että minfossaa saattaa osallistua keskusteluihin ihmisiä, joilla on syystä tai toisesta ihan aitoa kosketuspintaa asioihin, joista yleensä toivoisi vain lukevansa uutisista? Skloddi imee todellisuutensa dekkareista, jollain toisella voi olla vähän liiankin aitoa kosketuspintaa henkirikoksiin tai epäiltyihin henkirikoksiin. Ne tietää, ketkä tietää, muut vain luulevat. Voit saada vahvistuksen lukkojen vaihdosta eristyksen yhteydessä esimerkiksi henkirikostutkijalta - mutta ennen sitä älä syyttele ketään valehtelijaksi vain, koska itse elät dekkarimaailmassa joka on sinulle pelkkää viihdettä.
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4296
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Kirjaviisas loitsumestari vihjailee olevansa murhatutkija? Älä nyt viitsi.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Skloddi kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 1:20 am Kirjaviisas loitsumestari vihjailee olevansa murhatutkija? Älä nyt viitsi.
Sinulla on ilmeisesti vaikea ymmärtää lukemaasi. Pyysin sinua kysymään henkirikostutkijalta asiasta. Minun osaamiseni ja asiantuntijuuteni on jossain täysin muualla ja huomattavasti positiivimmissa asioissa.

Se on ihan oma häpeäsi jos et pysty itse ottamaan asioista selvää. Pääset vihamiehiin Joosuan seuraksi.
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Bou »

Täälläpä meni mielenkiintoiseksi. Minäkin jään odottelemaan Hermionen näyttöjä siitä, että lukot Tähtisentiellä vsihettiin ja rikospaikka eristettiin. Kas kun minun näkemykseni mukaan tässä nyt Hermione valehtelee aika räikeästi.

Se voipi hyvinkin olla, että tämä rikostutkinta on nähty poliisissa niin surkeana esimerkkinä, että nykyään olisi jopa tapana säännönmukaisesti rikospaikan lukot vaihtaa mikäli on syytä epäillä, että tekijä pääsee sotkemaan tutkintaa. Esimerkiksi omilla avaimilla hakemaan rikospaikalta pois todistusaineistoa.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2963
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Hermione kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 1:36 am
Skloddi kirjoitti: Ti Marras 02, 2021 1:20 am Kirjaviisas loitsumestari vihjailee olevansa murhatutkija? Älä nyt viitsi.
Sinulla on ilmeisesti vaikea ymmärtää lukemaasi. Pyysin sinua kysymään henkirikostutkijalta asiasta. Minun osaamiseni ja asiantuntijuuteni on jossain täysin muualla ja huomattavasti positiivimmissa asioissa.

Se on ihan oma häpeäsi jos et pysty itse ottamaan asioista selvää. Pääset vihamiehiin Joosuan seuraksi.
Kiitokset Hermionelle huomion osoituksesta! Olen ilmeisesti pystynyt vaikuttamaan ainakin yhden ihmisen ajatuksiin. Saavutus se on sekin, vaikka ei tarkoitus sinällään ole ollutkaan, ainakaan tunteisiin menemällä.

Itselle ei koskaan ole tullut mieleen minkäänlainen vihantunne jotain tuntematonta keskustelijaa kohtaan. Ihmiset ovat eri mieltä asioista, ja ajattelevat eri tavalla. Voi sanoa että se kuuluu asiaan, menipä minne tahansa.

Sanoisin ihan neuvona että ei tällaisia foorumien juttuja kannata kovin vakavasti ottaa.
Avatar
Skloddi
Michael Knight
Viestit: 4296
Liittynyt: Ma Elo 26, 2019 12:20 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

Oliko kenelläkään esittää _mitään_ todisteita väitteestä, että Tähtisentien surmatalon lukot olisikin eristyksen ajaksi vaihdettu tai sarjoitettu uudelleen?

Tämä on erittäin merkittävä asia, joka kiinnostaa ainakin minua ihan vilpittömästi, jos näin on ollut.
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Bou »

Skloddi kirjoitti: To Marras 04, 2021 2:56 pm Oliko kenelläkään esittää _mitään_ todisteita väitteestä, että Tähtisentien surmatalon lukot olisikin eristyksen ajaksi vaihdettu tai sarjoitettu uudelleen?

Tämä on erittäin merkittävä asia, joka kiinnostaa ainakin minua ihan vilpittömästi, jos näin on ollut.
Väitän, ettei löydy. Hirveästi mouhotaan, että AA meni sostyöntekijän kanssa asunnolle ensimmäistä kertaa murhayön jälkeen. Omilla avaimillaan. Minä vähän epäilen, että oli saattanut käydä aiemminkin. Omilla avaimillaan.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Bou kirjoitti: To Marras 04, 2021 7:21 pm
Skloddi kirjoitti: To Marras 04, 2021 2:56 pm Oliko kenelläkään esittää _mitään_ todisteita väitteestä, että Tähtisentien surmatalon lukot olisikin eristyksen ajaksi vaihdettu tai sarjoitettu uudelleen?

Tämä on erittäin merkittävä asia, joka kiinnostaa ainakin minua ihan vilpittömästi, jos näin on ollut.
Väitän, ettei löydy. Hirveästi mouhotaan, että AA meni sostyöntekijän kanssa asunnolle ensimmäistä kertaa murhayön jälkeen. Omilla avaimillaan. Minä vähän epäilen, että oli saattanut käydä aiemminkin. Omilla avaimillaan.
En tiedä, kuinka lukkojen kanssa on menetelty. Sen tiedän, että Auer meni ensimmäisen kerran murha-asunnolle taktisen päätutkijan kanssa 9.12.2006, jolloin mukana oli myös Jukan yhden sisaren mies.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2963
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: "Auerin huppumies"

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti: To Marras 04, 2021 8:54 pm
Bou kirjoitti: To Marras 04, 2021 7:21 pm
Skloddi kirjoitti: To Marras 04, 2021 2:56 pm Oliko kenelläkään esittää _mitään_ todisteita väitteestä, että Tähtisentien surmatalon lukot olisikin eristyksen ajaksi vaihdettu tai sarjoitettu uudelleen?

Tämä on erittäin merkittävä asia, joka kiinnostaa ainakin minua ihan vilpittömästi, jos näin on ollut.
Väitän, ettei löydy. Hirveästi mouhotaan, että AA meni sostyöntekijän kanssa asunnolle ensimmäistä kertaa murhayön jälkeen. Omilla avaimillaan. Minä vähän epäilen, että oli saattanut käydä aiemminkin. Omilla avaimillaan.
En tiedä, kuinka lukkojen kanssa on menetelty. Sen tiedän, että Auer meni ensimmäisen kerran murha-asunnolle taktisen päätutkijan kanssa 9.12.2006, jolloin mukana oli myös Jukan yhden sisaren mies.
Mistä sinä sen voit tietää?

Luen tuon niin että olet jostain näin lukenut, ehkä Murhalesken muistelmista? Tai joku on sinulle näin kertonut. Mutta onko tämä totta, onkin sitten toinen asia.
Jos sinulla on jotain näyttöä tietosi tueksi niin voisitko ystävällisesti korjata epäilyni.
Vastaa Viestiin