Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Mirja11
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Hermione kirjoitti: To Marras 30, 2023 5:15 pm
Vastaisitko kysymykseen, miksi olet niin vihamielinen nimimerkkiä Pieni Liekki kohtaan?
Vastaan. En ole lainkaan vihainen, mikä saa sinut ajattelemaan, että olisin vihainen?
Olen kylläkin todella ällistynyt. Olen ällistynyt siitä varmuudesta, jota Pieni Liekki osoittaa uskoaan kohtaan. Hyvin koulutettuna ihmisenä hänen olettaisi suhtautuvan (kaikkeen) tutkimukseen tieteen silmin. Tieteessä ei koskaan ole lopullista varmuutta, uskonnoissa sen sijaan on. Usko ei ole tieteellisesti asioita katsovan ihmisen näkökulma tutkimukseen. Lisäksi tutkimuksen kannalta äärettömän hämmentävää on spekuloinnin speklulointi moraalikysymyksistä.
Hermione kirjoitti: To Marras 30, 2023 5:15 pm Lupailit tuoda omia näkemyksiäsi tapauksesta esille kun esittäydyit tällä keskustelufoorumilla, ja innolla odotetaan kontribuutiotasi.
Hauskaa, että olet kiinnostnut näkemyksistäni. Näkemykseni tällä hetkellä on se, että tutkimuksen kenttä on täällä niin kovasti jakautunut, ettei puolueettomaan tutkimukseen taida löytyä oikein yhteistä tahtoa. Eikä minulla ainakaan toistaiseksi ole mitään omaa teoriaa asiasta. Jos sellaisen jossain vaiheessa saan muodostettua niin toki sen tuon sitten julkikin.
Viimeksi muokannut Mirja11, To Marras 30, 2023 6:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mirja11
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Joosua kirjoitti: To Marras 30, 2023 5:56 pm Nyt olisi kyllä Mirjan parasta alkaa viipymättä pyydellä anteeksi julkeita kirjoittelujaan, ja hyvin nöyrästi ja suurta katuvaisuutta osoittaen, muuten ei hyvä heilu.
Ehkäpä minun on syytä näin toimia.
Anteeksi kaikille, joiden mieltä olen pahoittanut tai vaikken olisikaan- anteeksi siltikin
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Mirja11 kirjoitti: To Marras 30, 2023 6:15 pm
Joosua kirjoitti: To Marras 30, 2023 5:56 pm Nyt olisi kyllä Mirjan parasta alkaa viipymättä pyydellä anteeksi julkeita kirjoittelujaan, ja hyvin nöyrästi ja suurta katuvaisuutta osoittaen, muuten ei hyvä heilu.
Ehkäpä minun on syytä näin toimia.
Anteeksi kaikille, joiden mieltä olen pahoittanut tai vaikken olisikaan- anteeksi siltikin
No hyvä. Olin jo huolissani sinusta sillä annelistien kosto on hirveä, ja ulottuu vielä kolmanteen polveen. Toivomme he armahtavat sinut. Itse en oikein tiedä ollako annelisti vai eikö olla. Kas siinäpä pulma.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Mirja11 kirjoitti: To Marras 30, 2023 6:10 pm
Hermione kirjoitti: To Marras 30, 2023 5:15 pm
Vastaisitko kysymykseen, miksi olet niin vihamielinen nimimerkkiä Pieni Liekki kohtaan?
Vastaan. En ole lainkaan vihainen, mikä saa sinut ajattelemaan, että olisin vihainen?
Vihainen ei ole aivan synonyymi vihamieliselle, mutta olkoon :)

Olen kylläkin todella ällistynyt. Olen ällistynyt siitä varmuudesta, jota Pieni Liekki osoittaa uskoaan kohtaan. Hyvin koulutettuna ihmisenä hänen olettaisi suhtautuvan (kaikkeen) tutkimukseen tieteen silmin. Tieteessä ei koskaan ole lopullista varmuutta, uskonnoissa sen sijaan on. Usko ei ole tieteellisesti asioita katsovan ihmisen näkökulma tutkimukseen. Lisäksi tutkimuksen kannalta äärettömän hämmentävää on spekuloinnin speklulointi moraalikysymyksistä.
Tieteellisellä maailmankuvalla varustettu pystyy kyllä olemassa olevan evidenssin ja HO:n tuomion perusteella päättelemään, että murhaaja oli perheen ulkopuolinen henkilö. Kysymys on ennemminkin siitä, miten saada viranomaiset aktivoitumaan ja aloittamaan uudelleen murhan tutkinta. Aivan hiljattain eräs foorumilainen toi esille mahdollisen epäillyn, jota poliisi ei ilmeisesti ole aikaisemmin tutkinut. On tuotu myös mahdollinen toinenkin potentiaalinen epäilty esille, sellainen joka on tuomittu henkirikoksesta. Virheellisen DNA:n vuoksi aikoinaan suljettiin paljon tutkintalinjoja, eikä niitä avattu uudelleen edes sen jälkeen, kun selvisi että DNA kuului KRP:n tutkijalle. Nykyiset Lounais-Suomen poliisilaitoksen tutkijat voisivat saada paljonkin murhatutkintaa edistettyä, onhan Härmäläisen pimeä murhakin saatu selvitettyä.

Väittely onko Anneli syytön vai ei, on itse asiassa täysin turhaa ajanhukkaa, koska hänet on kahden oikeuskierroksen jälkeen ja erittäin tarkasti perustellun lainvoimaisen tuomion kautta todettu syyttömäksi. Hän on lisäksi murhatun miehen leski ja tapon/murhan yrityksen uhri joten muutenkin kovia kokeneen henkilön julkinen mustamaalaaminen ja kunnian loukkaaminen on melkoisen alhaista toimintaa.
Hermione kirjoitti: To Marras 30, 2023 5:15 pm Lupailit tuoda omia näkemyksiäsi tapauksesta esille kun esittäydyit tällä keskustelufoorumilla, ja innolla odotetaan kontribuutiotasi.
Hauskaa, että olet kiinnostnut näkemyksistäni. Näkemykseni tällä hetkellä on se, että tutkimuksen kenttä on täällä niin kovasti jakautunut, ettei puolueettomaan tutkimukseen taida löytyä oikein yhteistä tahtoa. Eikä minulla ainakaan toistaiseksi ole mitään omaa teoriaa asiasta. Jos sellaisen jossain vaiheessa saan muodostettua niin toki sen tuon sitten julkikin.
Tietysti minä ja varmasti moni muukin on kiinnostunut näkemyksistäsi. Toivottavasti pystyt siirtymään pro-anti -vastakkainasettelun yläpuolelle ja tuomaan näkemyksesi julki.
Mirja11
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Hermione kirjoitti: To Marras 30, 2023 7:50 pm Tieteellisellä maailmankuvalla varustettu pystyy kyllä olemassa olevan evidenssin ja HO:n tuomion perusteella päättelemään, että murhaaja oli perheen ulkopuolinen henkilö.
"Päätellä" ja uskoa voi ihan jokainen mitä/ mihin haluaa riippumatta taustastaam. Mutta faktaa se ei siitä silti tee.
Hermione kirjoitti: To Marras 30, 2023 7:50 pm Väittely onko Anneli syytön vai ei, on itse asiassa täysin turhaa ajanhukkaa... ...kovia kokeneen henkilön julkinen mustamaalaaminen ja kunnian loukkaaminen on melkoisen alhaista toimintaa.
Mirja11
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Näköjään täällä ei toimi lainaukset. Kirjoitin pitkän vastauksen Hermionelle, mutta sitä ei pystynyt lainaten lähettämään. En haaskaa tähän enempää aikaa. Sorry...niin, ja anteeksi suomeksikin.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Mirja11 kirjoitti: To Marras 30, 2023 9:46 pm Näköjään täällä ei toimi lainaukset. Kirjoitin pitkän vastauksen Hermionelle, mutta sitä ei pystynyt lainaten lähettämään. En haaskaa tähän enempää aikaa. Sorry...niin, ja anteeksi suomeksikin.
Älä masennu, vaikka murhainfo välillä tökkii. Viime aikoina se on kuitenkin toiminut varsin kiitettävästi verrattuna aikaisempaan. Luulen, että lainaustoimintoihin on tehty jotain uudistusta, sillä nykyisin kolmas lainaus mielestäni vaan häviää tuoreempien lainausten tieltä viestiketjussa. Joskus se aiheuttaa yllätyksiä ja lainausten kanssa joutuu kikkailemaan.

Jossain vaiheessa otti päähän, kun oli omasta mielestään saanut hyvän tekstin aikaiseksi ja teksti hävisi lähettäessä bittiavaruuteen. Sen takia kannattaa kyllä pidemmät viestit joko kirjoittaa esim. Wordissä tai leikata talteen leikepöydälle ennen niiden lähettämistä palstalle.

Asiasta aiheeseen. Viime viikolla Rikospaikka-ohjelmassa oli entinen rikosylikonstaapeli kertomassa omasta käydystä kamppailustaan työnantajansa ja ylisuuren työkuorman kanssa. Haastattelu oli minusta erittäin hyvä ja kiitän siitä, että tällainen vaikea aihe on nostettu ohjelmassa esiin. Kiitokset erityisesti tälle nykyisin eläkkeellä olevalle poliisin entiselle työntekijälle, joka on rohkeasti kertonut niistä haasteista, joita aiheutuu, kun työpaikalla työt kasautuvat liian harvojen ihmisten harteille. Ei ole kiva joutua työnantajan silmätikuksi eikä taida työnantaja kovin usein anteeksi pyydellä, vaikka olisi jossain asiassa väärässä ollutkin.
Mirja11
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Pieni liekki kirjoitti: To Marras 30, 2023 10:31 pm Ei ole kiva joutua työnantajan silmätikuksi eikä taida työnantaja kovin usein anteeksi pyydellä, vaikka olisi jossain asiassa väärässä ollutkin.
Kiitos.
Ei todellakaan. Oletko joutunut työnantajasu silmätikuksi? Olen aivan varma, ettet kuitenkaan ole kirjoitellut työaikana?

Ja en masennu, masentuneita miehiä on tullut kyllä hoidettua. Ei heissä mitään pahaa ole, harmaaselällä tai hirviuroksella on kamala työ osoittaa voimansa.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9179
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Mirja11 kirjoitti: To Marras 30, 2023 10:48 pm
Pieni liekki kirjoitti: To Marras 30, 2023 10:31 pm Ei ole kiva joutua työnantajan silmätikuksi eikä taida työnantaja kovin usein anteeksi pyydellä, vaikka olisi jossain asiassa väärässä ollutkin.
Kiitos.
Ei todellakaan. Oletko joutunut työnantajasi silmätikuksi? Olen aivan varma, ettet kuitenkaan ole kirjoitellut työaikana?
En ole onneksi joutunut työnantajan silmätikuksi ja minulla on ollut onnea kaikkien esimiesteni suhteen. Minulla on ollut ja on edelleen hyviä ja selväpäisiä ihmisiä ympärilläni, mistä olen kiitollinen. Murhainfoa tulee harrastettua vapaa-ajalla, ja tämä on mielestäni toimiva paikka nollata ajatukset työkuvioiden vastapainoksi.

Aarnio-tapauksen yhteydessä on tullut seurattua muutaman poliisimiehen osakseen saamaa kohtelua työnantajansa suunnalta. Harmittaa, kun huomaa, että ammattitaitoisia ja asiansa osaavia poliiseja on pistetty syrjään tehtävistään tai jopa irtisanottu, vaikka he ovat ainoastaan yrittäneet tehdä työtehtävänsä parhaalla mahdollisella tavalla. Kyseisten poliisien on esimerkiksi väitetty valehdelleen oikeudenkäynneissä, vaikka mielestäni he ovat suoraselkäisesti kertoneet oikeudessa todistajina sen, miten heidän näkemyksensä mukaan asiat ovat menneet. Myös Ulvilan murhan ensimmäinen tutkinnanjohtaja on saanut aikamoista pyöritystä osakseen työnantajansa suunnalta sen takia, että ei lähtenyt keksimään satuja tai uskomaan mielikuvituskertomuksia Ulvilan murhatapauksen oikeudenkäynneissä.
Mirja11 kirjoitti: To Marras 30, 2023 10:48 pm Ja en masennu, masentuneita miehiä on tullut kyllä hoidettua. Ei heissä mitään pahaa ole, harmaaselällä tai hirviuroksella on kamala työ osoittaa voimansa.
Luulen, että moni ihminen on turhan yksinäinen ja kaipaa keskustelukumppania tai järkevää tekemistä. Hyvä, jos on löytynyt apua masentuneille ihmisille - olivat he sitten naisia tai miehiä.
Mirja11
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Osaatko antaa ja pyytää - anteeksi

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Pieni liekki kirjoitti: To Marras 30, 2023 11:33 pm Luulen, että moni ihminen on turhan yksinäinen ja kaipaa keskustelukumppania tai järkevää tekemistä. Hyvä, jos on löytynyt apua masentuneille ihmisille - olivat he sitten naisia tai miehiä.
Kyllä.
Avatar
Päämiäs
Neuvoja-Jack
Viestit: 529
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 3:25 pm
Paikkakunta: Ei voi virkavaltaa muuten opettaa kuin viedä saunan taakse ja lopettaa
Viesti:

Anteeksi ei anneta Oikeusmurhaajille eikä törkeille virkarikollisille

Viesti Kirjoittaja Päämiäs »

Nyt olisi kyllä Mirjan parasta alkaa viipymättä pyydellä anteeksi julkeita kirjoittelujaan, ja hyvin nöyrästi ja suurta katuvaisuutta osoittaen, muuten ei hyvä heilu.
Väärän tiedon levittäminen on rikos, Itä-Uudenmaan poliisi muistuttaa: Saatat syyllistyä rikokseen somessa
Itä-Uudenmaan poliisi pyytää kunnioittamaan somekeskusteluissa uhrien läheisiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f90e ... e8365a9a34
PERU_Viimeinen_virhe_turha_F35romut_HX-maanpetos=35mrd_ikivelkaorjuutemme._-Kaikki_blogistit_tietää_Auer_syytön
anneliauerkirjoittaa.blogspot.fi
seppo-isotalo
RadioRockKorporaatio-tenttaus._Suomiareena_pätkä:
youtube.com/watch?v=FH9CGJFLoMk
Syyttömien_KKOikeusmurhat_valeraiskauksista
areena.yle.fi/1-3719531
2298417
2104198
mtv.fi/katso/20618268
Syytön_taksikuski_10v_vankilaa_raiskausvalheista
anneliauer.com
mikkoniskasaari.fi
puheenvuoro.uusisuomi.fi/?s=auer
fi.wikipedia.org/wiki/Ulvilan_surma
Salasana_ulvila_Lataa_ILMAISEKSI_Faktakirja2_Miten_poliisi_väärensi_Auerin_murhaajaksi
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Anteeksi ei anneta Oikeusmurhaajille eikä törkeille virkarikollisille

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Päämiäs kirjoitti: To Huhti 04, 2024 11:01 am
Nyt olisi kyllä Mirjan parasta alkaa viipymättä pyydellä anteeksi julkeita kirjoittelujaan, ja hyvin nöyrästi ja suurta katuvaisuutta osoittaen, muuten ei hyvä heilu.

Joosua kirjoitti:

Aijai, nyt on näemmä tuplanik.., ei kun siis Mirja 11, vakavien syytösten kohteena. En kyllä mielestäni ole..., ei kun siis Mirja 11 ole mihinkään selvästi lainvastaiseen syyllistynyt.

Vai voisiko mitenkään olla syynä näihin jo perinteeksi muodostuneisiin uhkailuihin kirjoittajan esittämät hyvin perustellut näkemykset joihin on ollut vaikea löytää vasta-argumentteja? Ei kai nyt sentään? Ei kai kukaan tällaisia keskusteluja kovin vakavasti ota.
Mirja11
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 13, 2023 5:56 pm

Re: Anteeksi ei anneta Oikeusmurhaajille eikä törkeille virkarikollisille

Viesti Kirjoittaja Mirja11 »

Joosua kirjoitti: To Huhti 04, 2024 10:15 pm
Päämiäs kirjoitti: To Huhti 04, 2024 11:01 am
Nyt olisi kyllä Mirjan parasta alkaa viipymättä pyydellä anteeksi julkeita kirjoittelujaan, ja hyvin nöyrästi ja suurta katuvaisuutta osoittaen, muuten ei hyvä heilu.

Joosua kirjoitti:

Aijai, nyt on näemmä tuplanik.., ei kun siis Mirja 11, vakavien syytösten kohteena. En kyllä mielestäni ole..., ei kun siis Mirja 11 ole mihinkään selvästi lainvastaiseen syyllistynyt.

Vai voisiko mitenkään olla syynä näihin jo perinteeksi muodostuneisiin uhkailuihin kirjoittajan esittämät hyvin perustellut näkemykset joihin on ollut vaikea löytää vasta-argumentteja? Ei kai nyt sentään? Ei kai kukaan tällaisia keskusteluja kovin vakavasti ota.
Iltaa taas pitkän viikon jälkeen. Ajattelin levätä nyt oikein kunnolla, ja niin teenkin. Hauskaa oli piipahtaa tälläkin palstalla. Ja hyvästä syystä, sillä täältä löytyy aidosti hyvää huumoria. Ensinnäkin tuplanikkini Joosua on käynyt unissani kommentoimassa. Toisaalta nimimerkki "Päämies" räjäytti sitten täysin pankin. Rakastan tuollaista umpikreisiä huumoria! P.S. Ihan välttämättä kaikki eivät moista ymmärrä, mutta olipahan hieno viikonlopun avaus minulle. Kaikkea ei todellakaan kannata ottaa aivan niin tosissaan! Kiitos Päämies, tulin hyvälle tuulelle. https://www.youtube.com/watch?v=oyRBBCgkowI
Vastaa Viestiin