Palautetta poliisin toiminnasta

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9192
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti: La Tammi 01, 2022 8:43 pm
Detective1 kirjoitti: La Tammi 01, 2022 7:48 pm Kuulustelukertomus 30.09.2009

Merkitään, että kuulusteltavalle soitetaan hätäkeskuspuhelusta 59 s, jona aikana
Anneli Auer on pois puhelimesta ja jona aikana Jukka Lahti surmataan.
Näytteen kohdassa 02:03 Anneli sanoo kaksitavuisen sanan,
jossa äänteet (u)-o-l-e. Jukan viimeiset äänet kuuluvat kohdassa 02:32 eli 29 sekuntia
sen jälkeen, kun Anneli on sanonut em. sanan.

K: Mitä ajatuksia puhelun tämä kohta tuo mieleesi?

V: Ääni nauhalla on kuulostaa minun ääneltä. Ääni kuulostaa mielestäni surkealta. Mikäli olen sanan sanonut käskevään sävyyn, en voisi uskoa sanoneeni sitä Jukalle. Minun on tarvinnut uskoa, että paikalla on ollut joku muu, vaikka ei ole ollutkaan. Olen ilmeisesti kuvitellut Jukan taloon tunkeutujaksi ja sen vuoksi kohdistanut sanomiseni Jukkaan.


(edelleen kuulustelusta 30.9.2009)

Axxxx on todennäköisesti kuullut sinun sanovan em. sanan (u)-o-l-e, koska tämä on myös kuulunut puhelimen kautta hätäkeskukseen ja tallentunut heidän järjestelmäänsä. Axxxx kertoo, kun hän oli puhelimessa, olivat isä ja äiti kahdestaan makuuhuoneessa ja isän äänet loppuivat.

Miltä sinusta tämä kuulostaa? Pidätkö uskottavana aiempaa kertomustasi ulkopuolisesta tappajasta?

V: En pidä. Minun ja Jukan välinen riita on todennäköisesti jostain syystä riistäytynyt käsistä ja lopputulos on ollut se, että olen surmannut Jukan. Olen luultavasti siinä tilanteessa luullut Jukkaa joksikin muuksi ja toiminut osittain jonkinlaisen kauhun ja ehkä hieman raivonkin vallassa siten, että en ole kyennyt hahmottamaan, mitä olen tekemässä.
Riita on loppujenlopuksi lähtenyt melko olemattomasta asiasta liikkeelle. Tämän vuoksi lopputulos on ollut kohtuuton riidan syihin nähden.
Oho, tuo kuulustelukertomushan kyseenalaistaa huppiksen mukanaolon varsin pahasti. Juuri tuo yksityiskohta että Jukka. S. Lahden äänet loppuvat silloin kun A.A. ja Lahti ovat kahdestaan takkahuoneessa, on ulkopuolisen tuntemattoman huppiksen tekijänä toimimista ajatellen aika hankala. On myöskin vaikea ajatella että A.A. olisi voinut olla takkahuoneessa silloin kun huppis vielä murhaa Jukkaa, koska huppishan oli iskenyt veitsellä A.A.ta kun tämä oli tullut lähelle. Huppishan olisi siis varmasti heti tökkinyt lisää puukolla jos A.A. olisi tullut katselemaan.

Vanhimman tyttären ollessa puhelimessa, oli huppis A.A.n kertoman mukaan hyökännyt häntä kohti hänen mentyä lähelle takkahuonetta ja hän oli paennut juoksemalla ulko-ovelle. Tämä on siinä mielessä mielenkiintoista että tällöin A.A. on porhaltanut ihan vanhimman tyttären vierestä. Tytär ei puhu tästä mitään puhelussa häkeen eikä häkepuhelunauhassa kuulu mitään ääntä että joku juoksee. Myöhemmissä kuulusteluissa tytär ei myöskään puhu tästä mitään.
Kummallista on myös se että jos murhaaja on kintereillä, äiti juoksee vain tyttären ohi pakoon eikä ole suuremmin huolissaan siitä mitä tappaja voi tehdä tyttärelle. Ei kuulu edes varoitushuutoa tai muutakaan huutoa.
Tytärkin on suorastaan ihmeellisen coolisti jos äiti säntää ohi murhaaja perässä veitsi kädessä. Luulisi jotenkin kuuluvan häkenauhassakin. Kyllähän tällaisen pitäisi olla melko poikkeuksellista lapsen elämässä normiperheessä.

Kummallisia sattumuksia ja omituisia tapahtumia pullollaan on tämä juttu.
Anna alkajaisiksi lähde tuolle vanhimman tyttären kertomaksi väitetylle, että kun hän oli puhelimessa, olivat isä ja äiti kahdestaan makuuhuoneessa ja isän äänet loppuivat. Kovin ihmettelen, missä vaiheessa hän olisi tällaista mennyt väittämään, kun tuo väite ei pidä paikkaansa.

Sinun haasteesi on, että pidät Anneli Aueria syyllisenä tekoon, jota hän ei ole tehnyt. Annelin kuulustelukertomuksia syksyltä 2009 pitää tarkastella kokonaisuutena. Punainen lanka katoaa, jos kuulustelujen ketjusta nappaa keskeltä palasen ja alkaa sitä tarkastella suurennuslasin kanssa. Se on samankaltainen asia, mikä johti Tuija Niemen kokoaman kapellimestariporukan harhateille. He tarkastelivat häketallenteelta noin 14 sekunnin pätkää, vaikka tallenne oli 4 minuuttia 20 sekuntia pitkä. Heiltä unohtui kokonaisuuden tarkastelu, minkä takia he varmaan jakavat käsityksesi, että kummallisia sattumuksia ja omituisia tapahtumia pullollaan on tämä juttu.

Suosittelen selvittämään, mitä Anneli on alunperin kertonut murhapaikan tapahtumista ja ulkopuolisesta tappajasta heti miehensä murhan jälkeen. Hänen kertomuksensa, vanhimman tyttären silminnäkijähavaintojen ja häketallenteelle tallentuneiden äänien välillä ei ole ristiriitaisuuksia. Muistaakseni tytär on murhan jälkeisissä aikaisemmissa puhutteluissaan maininnut äidin juoksemisesta, vaikka väität, ettei hän olisi tällaisesta mitään puhunut.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Joosua »

En minä pidä A.A.ta syyllisenä. Olen vain hämmästellyt huonosti järkeenkäypiä seikkoja. En minä ole ollut paikalla katsomassa mitä on oikeasti tapahtunut, joten en voi tietää, siis todellakaan tietää, kuka mitäkin on tehnyt. Mutta aika huonosti kuvioon sopivia kohtia vaan on. Ei sille voi mitään.

Toista on sinulla. Tietämyksesi perusteella sinun on täytynyt olla paikalla. Tietojasi yksityiskohtaisen ja tarkkuuden perusteella olet ilmeisesti nähnyt kaiken aitiopaikalta. Hyvä että säilyit vahingoittumattomana. Toivottavasti myöskään et ole pahemmin traumatisoitunut.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9192
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joosua kirjoitti: La Tammi 01, 2022 11:01 pm En minä pidä A.A.ta syyllisenä. Olen vain hämmästellyt huonosti järkeenkäypiä seikkoja. En minä ole ollut paikalla katsomassa mitä on oikeasti tapahtunut, joten en voi tietää, siis todellakaan tietää, kuka mitäkin on tehnyt. Mutta aika huonosti kuvioon sopivia kohtia vaan on. Ei sille voi mitään.

Toista on sinulla. Tietämyksesi perusteella sinun on täytynyt olla paikalla. Tietojasi yksityiskohtaisen ja tarkkuuden perusteella olet ilmeisesti nähnyt kaiken aitiopaikalta. Hyvä että säilyit vahingoittumattomana. Toivottavasti myöskään et ole pahemmin traumatisoitunut.
Melko erikoisella tavalla kohtelet Annelia ja hänen perhettään, mikäli et häntä pidä syyllisenä. Olen perehtynyt tähän tapaukseen sen verran pitkäaikaisesti ja perusteellisesti, että voin todeta pystyväni päättelemään murhayön tapahtumaketjun Tähtisentiellä mm. olemassa olevan todisteaineiston ja eri ihmisten kanssa käymieni keskustelujen perusteella. Kuten hyvin tiedät, niin Anneli ei säilynyt vahingoittumattomana murhayöstä ja tämä tapaus on rikkonut henkisesti monta ihmistä. Toivon, että he katsovat kuitenkin tulevaisuuteen valoisin mielin ja luottavat asioiden selkeytymiseen. Anneli on itselleni tärkeä ihminen, ja toivon hänen perheensä selviytyvän Jukan murhan ja Annelin syylliseksi kirjoittamisen aiheuttamista traumoista.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti: La Tammi 01, 2022 11:24 pm
Joosua kirjoitti: La Tammi 01, 2022 11:01 pm En minä pidä A.A.ta syyllisenä. Olen vain hämmästellyt huonosti järkeenkäypiä seikkoja. En minä ole ollut paikalla katsomassa mitä on oikeasti tapahtunut, joten en voi tietää, siis todellakaan tietää, kuka mitäkin on tehnyt. Mutta aika huonosti kuvioon sopivia kohtia vaan on. Ei sille voi mitään.

Toista on sinulla. Tietämyksesi perusteella sinun on täytynyt olla paikalla. Tietojasi yksityiskohtaisen ja tarkkuuden perusteella olet ilmeisesti nähnyt kaiken aitiopaikalta. Hyvä että säilyit vahingoittumattomana. Toivottavasti myöskään et ole pahemmin traumatisoitunut.
Melko erikoisella tavalla kohtelet Annelia ja hänen perhettään, mikäli et häntä pidä syyllisenä. Olen perehtynyt tähän tapaukseen sen verran pitkäaikaisesti ja perusteellisesti, että voin todeta pystyväni päättelemään murhayön tapahtumaketjun Tähtisentiellä mm. olemassa olevan todisteaineiston ja eri ihmisten kanssa käymieni keskustelujen perusteella. Kuten hyvin tiedät, niin Anneli ei säilynyt vahingoittumattomana murhayöstä ja tämä tapaus on rikkonut henkisesti monta ihmistä. Toivon, että he katsovat kuitenkin tulevaisuuteen valoisin mielin ja luottavat asioiden selkeytymiseen. Anneli on itselleni tärkeä ihminen, ja toivon hänen perheensä selviytyvän Jukan murhan ja Annelin syylliseksi kirjoittamisen aiheuttamista traumoista.
Tuo ilmeisen läheinen ihmissuhde näyttää hyvin selvästi ja myös voimakkaasti vaikuttavan ajatteluusi. Sinänsä ihan ymmärrettävää. Mutta on ilmiselvää että se tekee objektiivisuuden käytännössä mahdottomaksi. Se näkyy tässä tapauksessa vahvasti.

Varsin erikoista on, kuinka täysin vieraasta ja vakavista seksuaalirikoksista tuomitusta henkilöstä, jonka kodissa on ihminen surmattu epäselvissä olosuhteissa, voi tulla jollekin random perheenäidille tärkeä ihminen.

Ja mitä asioiden selkiytymiseen näyttää tulevan, niin ainakin lasten osalta tämä ilmeisesti parhaiten tapahtuu muuten kuin A.A.n kanssa tekemisissä olemalla. Tämä on varmastikin parasta, ja hyvin helppo ymmärtää. Minäkin toivon että lapset voivat hyvin.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Aika moni asia viittaa siihen suuntaan, että Ulfilsbölessä oli perheriita.

Esim. se, että joku katseli perheen koneelta netistä asuntoa itselleen muutama päivä ennen murhaa* viittaa monen muun seikan ohella siihen, että parisuhteessa ei ollut kaikki kunnossa.

Annelihan taisi riitelyn jossain vaiheessa tunnustaakkin. Tyttären todistukset puhuvat riidasta murhayönä.

On tämä nyt varsin ihmeellistä, että jostain ilmaantuu The Huppumies sopivasti puukottamaan Jukan hengiltä kun pariskunta on ensin riidassaan mäiskinyt terassinoven ikkunankin rikki. (Tytär Amanda: "Miks te sitten rikkositte sen ikkunan?")

* tuokin on kiistaton, poliisin esiinkaivama fakta. Tuppaa vaan täällä tyhjäntuhertajien nillityksissä unohtumaan kun valokuvista tingataan 50 sivua paskaa että mahtuuko oven raosta koittamaan sitä pulssia vaiko ei...

Todennäköiset asunnon etsiskelijät koneella ovat: Huppumies, Anneli, Jukka. Noista voitte itse arpoa kukahan se mahtoi olla... Lapset olivat sen verta nuoria vielä, että tuskin asunnonhaku kiinnosti, jos koneelle pääsivät.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Minneköhän A.A. mahtoi mennä kun hän antoi häkepuhelun aikana luurin vanhimmalle tyttärelle? Luulisi että hän on mennyt takkahuoneen suuntaan tarkastamaan tilannetta.

Mutta on tietysti mahdollista että hän meni ulos haukkaamaan happea, tai vaikka vessaan. Kai sitä voi pissahätä tulla milloin vain. Ja Jukka on vaan samaan aikaan sattunut heittämään henkensä.

Muuten, oliko se tämän häkepuhelun aikana kun huppis hyökkäsi kohti A.A.ta ja tämä pakeni ulko-ovelle? Tällöinhän hänen on täytynyt juosta ihan tyttären vierestä. Tästä ei ainakaan kuulu puhelussa mitään. Eikä tytär myöhemmin mainitse tästä myöskään.
Aika coolia kun ensinnäkin ollaan varmoja ettei huppis tee lapsille mitään, ja tytärkään ei vähääkään pelästy, vaikka luulisi että pakeneva äiti puukkomurhaaja kannoillaan edes vähän säpsähdyttäisi. Ei tällaisen pitäisi olla kovin tavallinen näky.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9192
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 4:52 pm Aika moni asia viittaa siihen suuntaan, että Ulfilsbölessä oli perheriita.
Perheriita on poliisin keksimää kuvitelmaa, jolle ei ollut mitään perusteita ennen Annelin syylliseksi kirjoittamista.
CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 4:52 pm Esim. se, että joku katseli perheen koneelta netistä asuntoa itselleen muutama päivä ennen murhaa* viittaa monen muun seikan ohella siihen, että parisuhteessa ei ollut kaikki kunnossa.
Olen ymmärtänyt, että Annelilla ja Jukalla oli kytenyt ajatuksissa Turkuun muuttaminen, jotta he olisivat lähempänä sukulaisiaan. Jukka oli harkitsemassa muutosta työkuvioihinsa, minkä sinä tiedät asiaa pidempään seuranneena murhainfolaisena varsin hyvin. Annelilla ja Jukalla oli Annelin kertoman mukaan yhteisenä haaveena muuttaa jonain päivänä Espanjaan asumaan.
CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 4:52 pm Annelihan taisi riitelyn jossain vaiheessa tunnustaakkin. Tyttären todistukset puhuvat riidasta murhayönä.
Annelille kehittyi valemuistoja poliisien painostavien ja johdattelevien kuulustelujen seurauksena. Poliisi väitti faktana, että asunnossa ei murhayönä ollut pariskunnan itsensä lisäksi muita kuin lapset. Lisäksi poliisi väitti Annelille, että tämä kärsi muistinmenetyksestä eikä sen takia muistanut murhayön tapahtumia. Poliisi myös valehteli epäillylle, että lapset olivat kuulleet vanhempien riitelevän murhayönä. Lapset eivät ole vanhempiensa väitetystä riitelystä kertoneet yhtään mitään, minkä sinä tasan tarkkaan tiedät.
CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 4:52 pm On tämä nyt varsin ihmeellistä, että jostain ilmaantuu The Huppumies sopivasti puukottamaan Jukan hengiltä kun pariskunta on ensin riidassaan mäiskinyt terassinoven ikkunankin rikki. (Tytär Amanda: "Miks te sitten rikkositte sen ikkunan?")
Terassinoven ikkuna on todisteiden mukaan rikottu ulkoa sisälle päin ja ikkunan rikkoi sisään tunkeutunut tappaja, minkä kaksi silminnäkijää on vahvistanut kertomuksillaan. Vanhin tytär on ihmetellyt, miksi vanhemmat olisivat muka rikkoneet ikkunan, kun hän tietää, että ikkunan paukutti rikki perheen ulkopuolinen henkilö. Vanhin tytär tietää, että tämä sama henkilö tappoi raa'alla tavalla heidän iskänsä, ja hän näki ainoana henkilönä murhaajan poistumisen paikalta rikotun ikkunan kautta. Eikö sinunkin olisi jo aika lopettaa tämän aikuistuneen nuoren naisen vainoaminen omilla toimillasi?
CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 4:52 pm * tuokin on kiistaton, poliisin esiinkaivama fakta. Tuppaa vaan täällä tyhjäntuhertajien nillityksissä unohtumaan kun valokuvista tingataan 50 sivua paskaa että mahtuuko oven raosta koittamaan sitä pulssia vaiko ei...
Annelin pulssinkokeilukäynti tapahtui poliisin pyynnöstä. Hän teki sen pesuhuoneen kautta, jolloin tuohon aikaan teknisenä päätutkijana toimineen henkilön mukaan ovi aukeni 27 senttiä, ennen kuin ovi kosketti sen edessä maannutta uhria. Myöhemmin teknisen päätutkijan vaihduttua tehtiin rekonstruktio, jossa väitettiin, että ovea olisi voinut avata ainoastaan 15 senttiä (muistanko oikein?). Joka tapauksessa rekonstruktion tulos oli, että ovea ei olisi pystynyt avaamaan siten kuin Anneli oli tilanteen kuvaillut. Uhrin olkavarresta tosin löytyvät sellaiset verijäljet, jotka todistavat Annelin kertomuksen puolesta, eli hän ylettyi koskemaan miestään olkavarteen.

Anneli on kertonut asiasta seuraavasti:
Jukka makasi selällään. Hänen siniset silmänsä tuijottivat suoraan kattoon, ja hän näytti veriseltä ja elottomalta. Tilanne oli epätodellinen, enkä halunnut uskoa Jukan kuolleen. Halusin tunnustella pulssia hänen ranteestaan, mutta en ylettynyt, koska Jukka makasi oven edessä, enkä halunnut työntää ovea hänen päälleen. Yletyin koskettamaan hänen olkapäähänsä. Se tuntui lämpimältä.
CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 4:52 pm Todennäköiset asunnon etsiskelijät koneella ovat: Huppumies, Anneli, Jukka. Noista voitte itse arpoa kukahan se mahtoi olla... Lapset olivat sen verta nuoria vielä, että tuskin asunnonhaku kiinnosti, jos koneelle pääsivät.
Meitä on varmaan monia, jotka katselemme huviksemme myytävänä olevia asuntoja ja kiinteistöjä, vaikka ei muuttaminen olisi välttämättä mielessä. Anneli ja Jukka olivat miettineet Ulvilasta pois muuttamista yhtenä vaihtoehtona, minkä takia vanhemmat olivat selailleet asuntojen myynti-ilmoituksia.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Pieni liekki kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 6:41 pm
CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 4:52 pm Aika moni asia viittaa siihen suuntaan, että Ulfilsbölessä oli perheriita.
Perheriita on poliisin keksimää kuvitelmaa, jolle ei ollut mitään perusteita ennen Annelin syylliseksi kirjoittamista.
Niin tietysti. Kaikki Annelin & Uskovaiset kannalta epämukavat faktat on tietysti Poliisin keksimiä kuvitelmia. Tyttärenkin lausunto "Miks te sit rikkositte sen ikkunan" on tallessa ajalta kauen ennen kuin Annelia ruvettiin epäilemään syylliseksi edes. Joten sepi-sepi-sepitysteoriat ontuu, mutta ei se haittaa. Polissenillahan on kokonainen osasto keksimässä näitä syylliseksi kirjoittamisia. Ei tässä maassa oikeita rikollisia olekkaan. Polissen on kaikki keksinyt ihan ite ja yada yada.
Pieni liekki kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 6:41 pmOlen ymmärtänyt, että Annelilla ja Jukalla oli kytenyt ajatuksissa Turkuun muuttaminen, jotta he olisivat lähempänä sukulaisiaan. Jukka oli harkitsemassa muutosta työkuvioihinsa, minkä sinä tiedät asiaa pidempään seuranneena murhainfolaisena varsin hyvin. Annelilla ja Jukalla oli Annelin kertoman mukaan yhteisenä haaveena muuttaa jonain päivänä Espanjaan asumaan.
Kaikki tuo paskanjauhanta Turkuun muuttamisista ym. on pelkästään Annelyn sepittämää skeidaa. Toki siihen kannattaa kritiikittömästi uskoa, koska on Uskossa Annelyyn. Uskonnossa ei uskonkappaleita sovi kyseenalaistaa.

Toisen osapuolen versio tai tarina - siis Jukan käsitys jostain Turkuun muuttamisista meiltä sattumoisin puuttuu. Mutta sehän ei haittaa, kun on sentään Annelyn™ versio asioista. Niin voi 101% uskoa siihen kuin ylösnousemukseen. Ei tarvita mitään vanhoja latinalaisia viisauksia kuten audiatur et altera pars. Semmoistahan tarvitaan vain tapauksissa, joissa ei ole 102% sisäinen etukäteisvarmuus, että Annely-Pyhimyshän on iankaikkisesti syytön tutkimattakin.
Pieni liekki kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 6:41 pm Annelille kehittyi valemuistoja poliisien painostavien ja johdattelevien kuulustelujen seurauksena.
Seli seli.
Pieni liekki kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 6:41 pm Annelin pulssinkokeilukäynti tapahtui poliisin pyynnöstä.
Ja niin lähti jälleen jauhati-jauhati-mopo käyntiin epäolennaisesta asiasta. Ei tarvinnut kuin mainita, kuinka paljon fokusta on hukattu tuohonkin paskaan niin eikö lähtenyt mopped jälleen käyntiin? Pröömmm prömm! Etkö ymmärrä PiLi: Älä lähde jauhattamaan tuosta! Suomeksi: Ei ala! Paikka! Stop! Stoi!

Pieni liekki kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 6:41 pm Meitä on varmaan monia, jotka katselemme huviksemme myytävänä olevia asuntoja ja kiinteistöjä, vaikka ei muuttaminen olisi välttämättä mielessä.
Seli seli. Minä ainakaan et katsele. Vieläpä vieraalta paikkakunnalta. Jos katson, niin kyllä se on muutto aika vahvasti mielessä.
Pieni liekki kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 6:41 pm Anneli ja Jukka olivat miettineet Ulvilasta pois muuttamista yhtenä vaihtoehtona, minkä takia vanhemmat olivat selailleet asuntojen myynti-ilmoituksia.
Sitä emme tiedä olivatko. Älä nyt rupea tuota faktana tuputtamaan. Annelin versio tarinasta oli tuo. Mikä on Jukan versio, puuttuu. Mikä oli todellisuus, puuttuu. Ehkä se oli Huppumies, joka siellä kävi selaamassa vähän kämppiä?

Eikös muuten ollut niin, että selattava asuntokoko oli aika epäkäytännöllinen tuollaiselle isolle perheelle (2+4 henk)? Viittasi enempi niinku yksinhuoltajaksi ryhtyvään viikkovanhempaan se selailtu asuntokoko?

Mutta ei anneta sen estää: Anneli ja Jukka Humppa käyntiin! Humppppa-paa humppapapaa!

Ehkei kuitenkana PiLi. Älä ala humppaamaan. Pliis. Koko MINFO pyytää.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Melko kylmäävää, jos myytävänä olevien asuntojen katselu internetistä katsottaisiin raskauttavaksi tekijäksi ja merkiksi parisuhdeongelmista.

Miten jostain arkipäiväisistä ja vähäpätöisistä asioista saadaankaan väännettyä ties mitä.

Julkisuudessa on ollut mainintoja, että JSL oli joutunut uhkailujen kohteeksi, ja koki työn Luvatalla raskaaksi. Perheellä ei ollut muita siteitä Porin seutuun, kuin JSL;n työpaikka. Osaava henkilö löytää kyllä töitä eikä ole eliniäkseen sidottu yhteen työtehtävään tai työpaikkaan.

Jossain keskustelussa olen nähnyt väitteitä että JSL olisi yksin jopa käynyt asuntonäytöisssä. Onko tällaisille väitteille jotain konkreettista todisteita. Ja vaikka olisi, niin asia voisi selittyä niinkin yksinkertaisella asialla, kuin että se on järkevää ettei 6-henkistä perhettä mobilisoida ensimmäiseen asuntonäyttöön, etenkin jos kohde on kauempana kotoa, kuten vaikka Turussa.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 7:30 pm

Eikös muuten ollut niin, että selattava asuntokoko oli aika epäkäytännöllinen tuollaiselle isolle perheelle (2+4 henk)? Viittasi enempi niinku yksinhuoltajaksi ryhtyvään viikkovanhempaan se selailtu asuntokoko?
Itse en ole nähnyt missään virallisessa lähteessä mainintaa, että myytävänä olevia asuntoja olisi katseltu internetistä, tai niitä olisi käyty katsomassa paikan päällä. Syyttäjät eivät ole sellaista seikkaa tuoneet oikeudenkäynnissä esiin eikä tuomarit ole asiaa käsitelleet.

Voisitko siis arvon CSI näyttää, mistä tieto myytävien asuntojen katselusta on peräisin, ja kuka kävi katsomassa minkäkokoisia asuntoja sekä mistä päin Suomea?
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Hermione kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 7:50 pm Melko kylmäävää, jos myytävänä olevien asuntojen katselu internetistä katsottaisiin raskauttavaksi tekijäksi ja merkiksi parisuhdeongelmista.
Eikös olisikin? Minähän juuri äsken väitinkin, että se oli The Smoking Gun, täydellinen osoitus syyllisyydestä ja eikuin sähkötuoliin vaan.

No en ehkä väittänyt. En myöskään lähtenyt käymään läpi Annelylle epäedullista evidenssiä. Koska: Ei ala. Paikka. Stoi.

Minä vain nakkasin yhden esimerkin näppärästi unhoitetuista faktoista. Joka muutaman muuan faktan ohella viittaa siihen suuntaan, että Ulvilassa käytiin näppärästi luultavasti perheriitaa ennenkuin The Huppis X tuli ja ratkaisi avioliittokysymykset.

En väitä syylliseksi ketään. Nojaan vain faktoihin. Totean myös, että olipas mukava sattuma, että The Huppumies tuli paikalle, niin ei tarvinnut ruveta eroskelemaan. Ehkä Huppumiestä pitäisi kiitellä? Nohevaa toimintaa.

Annely Uskonnossa tosin on sellainekin alajaos, joka pyrkii kaikin voimin todistelemaan Annelyn ja Jukan liiton onnellisuuden perään. Minen usko ja faktojahan niillä ei ole.

En myöskään usko, että poliisi on faktoja sepitellyt. Ei varsinkaan niitä kirjauksia, joilloinka Annelin säihkysilmiin ihastunut Jouttenlahti oli tutkinnanjohtaja ja Anneli oli tutkimatta syytön. Ne kirjaukset nyt ainakaan eivät liene sepityksiä mutta ovatpahan vaan kun päivystävä annelisti osuu paikalle.

Kaikki on sepitystä ja poliisin ajojahtia silloin kun on kyse Annelille epäsuotaistasta seikasta.

Ai niin: Lue se kirja ja tule Uskoon sinäkin! Annelujah!
Voisitko siis arvon CSI näyttää, mistä tieto myytävien asuntojen katselusta on peräisin, ja kuka kävi katsomassa minkäkokoisia asuntoja sekä mistä päin Suomea?
En todellakaan rupea kaivamaan sitä täältä. Kaiva itse.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9192
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kovasti sitä ihmettelee, mikä on turvallisuusluokitellussa viranomaisessa töissä olevan henkilön motivaatio vainota syyttömäksi miehensä murhaan todettua Anneli Aueria tai vähätellä meidän muiden panosta asioiden asianmukaiseksi selvittämiseksi.
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

CSI kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:05 pm
En todellakaan rupea kaivamaan sitä täältä. Kaiva itse.
Minäpä olen kaivellut saatavilla olevia virallisia lähteitä, enkä ole mitään löytänyt. Siksi kysynkin sinulta, mistä voisi löytää vahvistuksen väitteillesi.

Ja minua ei kiinnosta mitä on spekuloitu täällä, tai varsinkaan suoli24 ja hejacin kaltaisilla "laatualustoilla". Minua kiinnostaa ihan se oikea lähdetieto kirjoittamillesi väitteille.
Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Joosua kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 6:18 pm Minneköhän A.A. mahtoi mennä kun hän antoi häkepuhelun aikana luurin vanhimmalle tyttärelle? Luulisi että hän on mennyt takkahuoneen suuntaan tarkastamaan tilannetta.

Mutta on tietysti mahdollista että hän meni ulos haukkaamaan happea, tai vaikka vessaan. Kai sitä voi pissahätä tulla milloin vain. Ja Jukka on vaan samaan aikaan sattunut heittämään henkensä.

Muuten, oliko se tämän häkepuhelun aikana kun huppis hyökkäsi kohti A.A.ta ja tämä pakeni ulko-ovelle? Tällöinhän hänen on täytynyt juosta ihan tyttären vierestä. Tästä ei ainakaan kuulu puhelussa mitään. Eikä tytär myöhemmin mainitse tästä myöskään.
Aika coolia kun ensinnäkin ollaan varmoja ettei huppis tee lapsille mitään, ja tytärkään ei vähääkään pelästy, vaikka luulisi että pakeneva äiti puukkomurhaaja kannoillaan edes vähän säpsähdyttäisi. Ei tällaisen pitäisi olla kovin tavallinen näky.
Paljon löydät huumoria tapauksesta.

Kukaan ei ole tietääkseni väittänyt, että tytär olisi nähnyt äidin juoksevan jonnekin "murhaaja kannoillaan". Tyttären ainoa näköhavainto murhaajasta on käsittääkseni poistuminen ikkunasta. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja mistä tarkalleen tiedät että "tytärkään ei vähääkään pelästy"?

Onko sinusta hypoteettisesti mahdollista, että Auer olisi murhannut miehensä häkepuhelun aikana?
Viimeksi muokannut Childofhale, Su Tammi 02, 2022 9:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.
Alkinto
Nikke Knakkertton
Viestit: 183
Liittynyt: La Loka 17, 2009 10:16 am

Re: Palautetta poliisin toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Pieni liekki kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 8:08 pm Kovasti sitä ihmettelee, mikä on turvallisuusluokitellussa viranomaisessa töissä olevan henkilön motivaatio vainota syyttömäksi miehensä murhaan todettua Anneli Aueria tai vähätellä meidän muiden panosta asioiden asianmukaiseksi selvittämiseksi.
Trolli elää siitä, että sitä ruokkii. Ei tuollaisista parista mielenvikaisesta trollinhöppänästä kannata välittää. He jatkaisivat, vaikka huppuhyökkääjä olisi saatu kiinni ja tuomittu ja SERI-tuomiot kumottu.
Vastaa Viestiin