Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja pop »

Minulle ei opetertu missään vaiheessa talojen vyörytystä yms, kuuluu yleensä kaupunkitaistelijoiden ym koulutukseen.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kuolemannaakka kirjoitti:
La Marras 16, 2019 9:40 pm


Tuolloin juuri kukaan ei nähnyt mitään ihmeellistä siinä, kuinka ulkopuolinen surmaaja tuli taloon, vaikka tuolloin luultiin, että surmaaja jotenkin hyppäsi ikkunasta, koska rikospaikkakuvia ei oltu nähty, eikä taidettu edes tietää ikkunan takana olleesta verhosta, ei sen iskujäljistä, eikä juuri mistään muustakaan. Kaikki vakuuttelivat toisilleen, ettei se ollut temppu eikä mikään. Minua ärsyttää tavattomasti se, että ihmiset syövät sanansa ja alkavat muuttaa mielipiteitään asioista, jotka ovat säilyneet täysin samoina. Miten he pystyvät pettämään itseään, sitä en käsitä?
Ei todellakaan kannata ärsyyntyä siitä että ihmiset muuttavat mielipiteitään. Hyvän itsetunnon omaava ihminen pystyy ja voi muuttaa mielipidettään esimerkiksi saatuaan lisätietoa tai perehdyttyään asiaan tarkemmin. Itsekin olen tehnyt näin. Ja olen voinut todeta että en tuntenut asiaa aiemmin kovin hyvin, joten olen nyt eri mieltä asiasta. Mielipiteen muuttamisessa ei siis ole mitään kummallista tai poikkeavaa sinänsä. Mielipiteen, on se sitten alkuperäinen tai muuttunut, perusteet ovat olennaisia. Ei siis se onko mielipide muuttunut vai ei.

Toisen henkilön mielipiteen muuttumisen selittäminen sillä että asianomainen "pettää itseään" ei ole lähtökohtana kovin hyvä. Tämä pitäisi tarkoin selvittää. Näin keskustelupalstalla viesteillä keskustellen, ilman että on tavattu toisiamme puhumattakaan että paremmin tuntisimme toisiamme, on hyvin vaikeaa todeta kenenkään itsepetosta. Paremminkin voi käydä niin että pettää itseään selittämällä näin muiden toimintaa.

Ja jos on vähänkään objektiivinen niin tässä keississä nyt vaan on niin monta todelliselle elämälle vierasta kohtaa, että ei ole mitenkään kummallista jos on eri näkemyksiä. Tai jos näkemykset muuttuvat. Tästä ei todellakaan pidä ärsyyntyä. Jos näin käy, kannattaa kyllä ottaa vähän etäisyyttä ja tehdä ja miettiä jotain muuta. Voisi olla jopa terveellistä.

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja pop »

Mutta jos minua kiinnostaa enemmän esim arkkitehtuuri, kuin voimankäyttö (mm) työssäni, olen automaattisesti "poliisivihaaja"?! :mrgreen: :mrgreen:
Joosualta(vai kuolemannaakka, en oikein saanut selvää), aivan loistavaa päättelyä (kuvaa henkilöä), ja itseasiassa väitit minua poliisivihaajaksi.

Tällä toisella nimimerkillä oli tiedot armeijasta luokkaa "kaupunkijääkäri", jotka minun tietojen mukaan ovat harvoja (voi olla muutamia muitakin), jotka tuota vyörytystä opettelevat. Tässä kohtaa kuolemannaakka puhuu jo höpöjä, ja armeija on tainnut hänenn osaltaan käymättä. Luottaa sen sijaan sokeasti nettisiteerauksiin, jotka tukevat omaa agendaa. Pääasiassa se ei kuulu armeijan opetuksiin. Mahdoitko itse käydä armeijjan kun tieto on tuota tasoa? :mrgreen:

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kuolemannaakka kirjoitti:
La Marras 16, 2019 2:55 am


Mahdatko poppi yhtään tietää, mitä lapset väittivät tapahtuneen? Siis kolme lasta seitsemästä. Neljä lasta sanoi, ettei heitä ole hyväksikäytetty.

Sua ei kiinnosta, koska tuomiohan tuli, eikö vaan? Vai "tiedän kyllä tosi paljon, mutta en kerro"? Saitko syytteen Auerin tietojen katselusta?

Kun mä olin vielä semmonen pikkuinen poika
Niin kaverit kysyi multa mitä mä alan tehdä isona
Mä sanoin mä alan poliisiks, kaverit kysy no miks

Katso silloin mä saan tehdä
Aivan mitä tahdon
Tuo siniharmaa virkapuku kuin
Sädekehä on

Sen virkamerkki korvaa
Missä järki tekee lakon
Mitäs muuta tarvitaan kuin
Osaan antaa sakon

Kyynelkaasu sekä pamppu
Auttaa lain sanaa
Ja palokunta saapuu, jos tulee
Hulinaa tai palaa

Jos joku rohkeaa kysyä
Noh kukas viulut maksaa
Lisää vettä niskaan
Tää on kovaa lain taksaa

Silloin voin kuin kuningas
Mä keskitietä kulkee
Vain pelkkä käden nosto
Koko liikenteen sulkee
Jos joku alkaa mulle siinä
Suutaan vielä soittaa
Kamarilla voi hän sitten
Kuntoansa koittaa

Niin kuin huomaat
Voin mä tehdä
Aivan mitä tahdon
Tuo siniharmaa virkapuku
Kuin sädekehä on

Sen virkamerkki korvaa
Missä järki tekee lakon
Mitäs muuta tarvitaan kuin
Osaan antaa sakon

Siks mä aloin poliisiks
Helppo homma
Pikavoitto sinne, pikavoitto tänne
Tätä Kuolemannaakan kirjoitusta tarkoitin kun puhuin poliisivihasta.

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja pop »

Väitätkö myös sinä, minua poliisivihaajaksi?
Sr, että ei halua olla työkseen poliisi, ja on sen suhteen karsivia tekijöitä, ei tarkoita että olisi automaattisesti "poliisivihaaja". Tiedän monta mukavaa poliisia ja tiedän monta mukavaa "tavis" henkilöä. Aarnio oli huumerikollinen, Auer seksuaalirikollinen. Tämö ei tee minusta poliisivihaajaa. Enemmönkin ne, jotka täällä jatkuvasti jauhavat poliisien, syyttäjien jne "salaiitoista" ym, ovat poliisivihaajia. Tulee muutama nimimerkki mieleen.

Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja Joosua »

pop kirjoitti:
Ma Marras 18, 2019 6:21 pm
Väitätkö myös sinä, minua poliisivihaajaksi?
Sr, että ei halua olla työkseen poliisi, ja on sen suhteen karsivia tekijöitä, ei tarkoita että olisi automaattisesti "poliisivihaaja". Tiedän monta mukavaa poliisia ja tiedän monta mukavaa "tavis" henkilöä. Aarnio oli huumerikollinen, Auer seksuaalirikollinen. Tämö ei tee minusta poliisivihaajaa. Enemmönkin ne, jotka täällä jatkuvasti jauhavat poliisien, syyttäjien jne "salaiitoista" ym, ovat poliisivihaajia. Tulee muutama nimimerkki mieleen.
En väitä. Ymmärrätkö? Vai oletko Kuolemannaakan multinick?

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja pop »

Ei, tuossa sekoittui vain liian monta asiaa, vilpittömät pahoittelut. :)

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10803
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

No hei: tehdäänkö niin, että kenenkään Ulvilan jutusta kiinnostuneen (saati kiinnostumattoman) ei tarvitse lukea tuota kirjaa? Se on tehty sellaisille henkilöille, joita kiinnostaa jutun tutkiminen ja joita kiinnostaa, mitä on tähän mennessä saatu selville. Sen lukeminen ei suinkaan ole mikään kansalaisvelvollisuus, eikä täällä taida enää ylipäätään kirjoittaa juuri ketään, joka tätä juttua yrittäisi tutkia.

Siispä jätetään se jälkipolville kaikin mokomin. Jos joku joskus kiinnostuu juttua miettimään, niin voi katsoa, mitä kaikkea tässä 10 vuoden aikana amatöörivoimin on ehditty miettiä ja selvittää. Ei tarvitse ihan nollasta lähteä, ja joku saattaa olla jopa kiitollinen, kun on lähteet ja lehtijutut kerätty valmiiksi.

Suurin kimmokkeeni oli tehdä tämä yhteenveto siksi, ettei tarvitsisi vuosi vuoden perään vastailla samoihin kysymyksiin ja väitteisiin täällä palstoilla, koska se oli hirveän väsyttävää. Ne vastaukset on tossa kirjassa. Ideana oli, että nyt vertaisarvioinnilla olisimme löytäneet asioita, jotka veisivät tutkintaa eteenpäin, tai joku haastaisi jonkun väitteen ja tekisi omia versioita, mutta ei tässä nyt runsaan vuoden aikana kukaan ole kirjan sisällöstä maininnut mitään, joten antaapa olla.

Ehkäpä jonain kauniina päivänä jotain uutta selviää tästäkin jutusta ja ehkäpä muistetaan, että tosiaan, 2018 jo tehtiin tämmöinen opus. Jos ei selviä, eikä muisteta, niin olipa mielenkiintoista kuitenkin tehdä ja kokea olevansa hyvällä asialla.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

kaarmis
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: To Tammi 10, 2019 5:21 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja kaarmis »

Ehkäpä jonain kauniina päivänä jotain uutta selviää tästäkin jutusta ja ehkäpä muistetaan, että tosiaan, 2018 jo tehtiin tämmöinen opus. Jos ei selviä, eikä muisteta, niin olipa mielenkiintoista kuitenkin tehdä ja kokea olevansa hyvällä asialla.
Tältä se omatkin projektinikin välillä tuntuvat. Turhauttavaa olisi, jos ei välillä muistuttelisi itseään että vaikkapa globaalissa mittakaavassa tämäkin tapaus on sellainen tahra tuulilasissa.

Itse kun kirjaasi tutustuin, vertailin sitä omiin muistiinpanoihinikin, enkä ole huomautettavaa löytänyt. Tulostettuna on koko opus, joten ainakin joku paperin- ja musteentuottaja hyötyi, sen pitäisi CSInkin myöntää.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9108
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Marras 19, 2019 12:14 pm
No hei: tehdäänkö niin, että kenenkään Ulvilan jutusta kiinnostuneen (saati kiinnostumattoman) ei tarvitse lukea tuota kirjaa? Se on tehty sellaisille henkilöille, joita kiinnostaa jutun tutkiminen ja joita kiinnostaa, mitä on tähän mennessä saatu selville. Sen lukeminen ei suinkaan ole mikään kansalaisvelvollisuus, eikä täällä taida enää ylipäätään kirjoittaa juuri ketään, joka tätä juttua yrittäisi tutkia.

Siispä jätetään se jälkipolville kaikin mokomin. Jos joku joskus kiinnostuu juttua miettimään, niin voi katsoa, mitä kaikkea tässä 10 vuoden aikana amatöörivoimin on ehditty miettiä ja selvittää. Ei tarvitse ihan nollasta lähteä, ja joku saattaa olla jopa kiitollinen, kun on lähteet ja lehtijutut kerätty valmiiksi.

Suurin kimmokkeeni oli tehdä tämä yhteenveto siksi, ettei tarvitsisi vuosi vuoden perään vastailla samoihin kysymyksiin ja väitteisiin täällä palstoilla, koska se oli hirveän väsyttävää. Ne vastaukset on tossa kirjassa. Ideana oli, että nyt vertaisarvioinnilla olisimme löytäneet asioita, jotka veisivät tutkintaa eteenpäin, tai joku haastaisi jonkun väitteen ja tekisi omia versioita, mutta ei tässä nyt runsaan vuoden aikana kukaan ole kirjan sisällöstä maininnut mitään, joten antaapa olla.

Ehkäpä jonain kauniina päivänä jotain uutta selviää tästäkin jutusta ja ehkäpä muistetaan, että tosiaan, 2018 jo tehtiin tämmöinen opus. Jos ei selviä, eikä muisteta, niin olipa mielenkiintoista kuitenkin tehdä ja kokea olevansa hyvällä asialla.
Mitä luulet, Naakka, saisitko tehtyä sen valmistelemasi päivityksen kirjaasi jouluun mennessä? Se olisi ainakin minulle mieluinen joululahja, sillä olen ajatellut, että voisin pitää joulun aikaan muutaman lomapäivän ja paneutua pitkästä aikaa kunnolla Annelin tapaukseen. Jos tehtäisiin yhdessä porukoiden kanssa kirja niin hyvälle mallille kuin pystytään ja mietittäisiin sitten, miten jatketaan eteenpäin vai jätetäänkö asia siinä vaiheessa lepäämään. Asiat varmaan jatkavat joka tapauksessa etenemistään jotain kautta siihen saakka, kunnes väärät tuomiot on saatu oikaistua. Itse katson Annelin tapauksen suhteen ihan valoisalla mielellä tulevaisuuteen. Me olemme käsittääkseni tehneet oman osamme asiaan eikä täällä kannata enää kirjoittamista aiheesta jatkaa - paitsi tehdä se tarpeellinen päivitys kokoamaasi teokseen.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja CSI »

kaarmis kirjoitti:
Ti Marras 19, 2019 12:36 pm
Tulostettuna on koko opus, joten ainakin joku paperin- ja musteentuottaja hyötyi, sen pitäisi CSInkin myöntää.
Myönnetään, pilasit luontoa ja ihan turhanpäiten. Mikään ei muutu. Paitsi että pilasit luontoa...
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10803
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Hyvä kirjoitus tiedosta, teorioista, virallisista tarinoista ja tutkimisen vaikeudesta:

https://funtsittavaa.blogspot.com/2019/ ... mista.html
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Ahaa
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 11, 2019 12:52 pm

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja Ahaa »

pienen kirveen kaltaisella astalolla suuhun n. 2:29 ja uudelleen kaksi aivan vierekkäistä tappavaa iskua ohimoon n. 2:48-2:52. Poistuminen heti tämän jälkeen

Mihin kirjan näkemys perustuu?

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Ahaa kirjoitti:
To Joulu 12, 2019 12:37 pm
Mihin kirjan näkemys perustuu?
Luovaan mielikuvitukseen ja selektiiviseen asioiden tulkintaan.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Alkinto
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: La Loka 17, 2009 10:16 am

Re: Tyhjentävä analyysi Kuolemannaakan nettikirjasta ja sen ’tutkimuksellisesta’ arvosta

Viesti Kirjoittaja Alkinto »

Olen seurannut Ulvilan tapausta heti tuoreeltaan ja mieleen on jäänyt alkuajoilta kostomahdollisuus työn tiimoilta, punainen Volvo ja DNA-testaukset.
Annelin ensimmäisen murhatuomion jälkeen ajattelin hänen olevan psykopaatti ja ihmettelin kun mt-tutkimus ei paljastanut mitään poikkeavaa.

Saatananpalvonta/lsh-aikaan en voinut enää ymmärtää että mistä on kyse.

Tapaus on elänyt mielessäni lähinnä latenttina ja pari viikkoa sitten sattumalta kuuntelin ensimmäisen kerran häke-puhelun ja aloin tutkia koko Auer-tapausta perin pohjin. Dekkarit eivät minua kiinnosta, tositapahtumat ja objektiivisuus sitäkin enemmän.

Anneli on 100% varmasti syytön murhan suorittamiseen eikä ole mitään syytä epäillä hänen toimineen murhaajan apurina. Häke-nauha ja tehdyt tutkimukset osoittavat asian riidattomasti.

Ei hän ole lsh-syyllinenkään, kuten ei Kukkakaan. En mitenkään usko.

Kyllä hänen maineensa vielä puhdistuu, mutta siihen voi mennä aikaa.

Olen pitänyt jo kauan uskonnollisuutta vahingollisena, etenkin fundamentaliskonservatiivisiä tahoja ja "uskoontulleita", joilla tyypillisesti
maailmankuva muuttuu mustavalkoiseksi. Ulvilan tapauksessa uskikset ovat olleet tuhoava voima. Olisi mielenkiintoista tietää vaikka Niemen, Santaojan ja Taurun suhde uskontoon. Sitten taas Joutsenlahti, Koskinen, Mäkinen ja Santtila. He ovat luultavasti uskonnottomia.

Kuolemannaakalle suurkiitos kirjasta, erittäin realistista ja ansiokasta työtä!

Vastaa Viestiin