Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Avasin nyt sittenkin tälle aiheelle ikioman viestiketjun, koska vastaavaa aihetta ei Ulvila-osiosta aiemmilta vuosilta ole löydettävissä.

Tiedoksi teille, jotka ette ole aikaisempaa viestiäni Ulvila-aiheiseen joulukalenteriin liittyen nähneet, niin seuraavassa pientä kertausta. Ajattelin, että viimeistään viikon päästä aletaan availla tässä viestiketjussa luukkuja, joiden avulla valotetaan Ulvilan murhatapahtumaan liittyviä asioita ja lähdetään katsomaan, kuinka alkututkintaa vuosia sitten tapahtumapaikalla tehtiin.

Moni on itseni tavoin todennut, että Ulvilan murhatutkinta pitäisi käynnistää uudelleen lähtöpisteestä. Poliisi ei ole ollut sitä toistaiseksi kovin innokas tekemään, joten ajattelin omalta osaltani avittaa heitä ja innostaa muita Ulvila-osaajia mukaan tutkimusretkelle täällä meille kaikille tutussa ympäristössä murhainfossa.

Palataan ajassa taaksepäin vuoteen 2006, ja lähdetään viimeistään viikon päästä torstaina 1.12. muistelemaan, mitä Ulvilassa Tähtisentiellä tapahtui 16 vuotta sitten. Keskustellaan porukalla päivä kerrallaan siitä, mitä tapahtui siellä suunnalla 1.12.2006, 2.12.2006, 3.12.2006 jne. aina jouluaattoon saakka ja katsotaan, mihin pohdiskeluissamme ja muisteluissamme päädytään.

Jokainen voi houkutella vanhoja murhainfokavereitaan mukaan joulukalenterin luukkuja availemaan ja uusia tuttavuuksia saa mieluusti tulla mukaan. Yhdessä on kiva tehdä erilaisia juttuja ja tästäkin voimme saada aikaan hyvän mielen kaikille, vaikka vakavan aiheen ympärillä pyörimme. Toivottavasti otat haasteen vastaan ja lähdet mukaan askeltamaan kohti joulua ja uusia seikkailuja. 🧨🔮
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jos sitten lähdemme liikkeelle Ulvila-osion oman joulukalenterin myötä muistelemaan menneitä ja joulunalusaikaa Ulvilan suunnalla vuonna 2006. Jukka S. Lahden aviopuoliso kertoo omalla blogisivustollaan torstaista 30.11.2006 mm. seuraavaa:
Jukka S. Lahti Turussa 30.11.2006 - Mitä tapahtui?

Tasan yhdeksän vuotta sitten - 30.11.2006 - mieheni Jukka S. Lahti lähti aikaisin aamulla ajamaan Ulvilasta Turkuun. Jukka oli menossa Turun Työvoimatoimiston järjestämään seminaariin ja iltatilaisuuteen ja pariin muuhunkin paikkaan samalla matkalla. Olimme edellisenä iltana yhdessä valinneet hänelle paidan ja solmion, ja minä olin pakannut Luvatalta saadun kupariesineen tuliaisiksi entiselle esimiehellemme U.K:lle.

Ensimmäinen tapaaminen oli kello kahdeksan aikoihin osoitteessa Vanha Hämeentie 29. Siellä työskentelevä A.R. (myöskin entinen työtoverimme työvoimatoimiston ajoilta) on kertonut Jukan lähteneen vähän ennen yhdeksää seuraavaan kohteeseensa hammaslääkärille Turun keskustaan. Jukalla oli varattuna aika Hammaspulssiin Humalistonkadulle klo 9:30-10:00.

Kello 10 aikoihin Jukka on piipahtanut JobCafessa Turun Hansakorttelissa kauppatorin vasemmalla puolella, jossa keskipäivälle ajoittuvan seminaarin järjestelyt ovat vielä olleet kesken. Seuraavaksi hänet on nähty samassa paikassa eli JobCafessa vähän ennen seminaarin alkua klo 12-12:30 aikoihin. Jukan menemisistä tällä välillä ei ole muuta tietoa, kuin että hän on soittaessaan siskolleen Päiville klo 11:30 aikoihin maininnut etsivänsä autopaikkaa ja ollut tuolloin Puutarhakadulla Turun keskustassa.

Seminaarin jälkeen Jukka on käynyt tapaamassa siskoaan Turun keskustan ulkopuolella ja saapunut iltatilaisuuteen Hansakortteliin sen alkaessa klo 19. Tapahtuman järjestäjien mukaan Jukka oli lähtenyt kotiin klo 22:00 aikoihin.

Jukka oli ollut hyvällä tuulella ja seurustellut iloisesti muiden vieraiden kanssa, kuten hänen tapansa oli. Tosin hän oli puhunut negatiiviseen sävyyn Porista ja nykyisestä työstään ja kertonut suunnittelevansa koko perheen muuttoa muualle ja muihin töihin. Vaimostaan ja perheestään hänellä ei ollut ollut mitään pahaa sanottavaa, vaan päin vastoin hän oli sopinut, että tulemme koko perheen voimin tulevana kesänä tapaamaan entistä työtoveriamme M.K:a ja hänen perhettään.
Jukka S. Lahden leskeksi jääneen puolison pohdintoja kyseisen torstain 30.11.2006 osalta lisää seuraavan linkin kautta:

http://anneliauerkirjoittaa.blogspot.co ... -2006.html

👞👟🥾🥿👠👡👢🩰
Askellus kohti joulua alkakoon...
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Detective1
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2021 10:28 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Detective1 »

Leskeksi jääneen puoliso? En tiennyt että Auer oli mennyt uudelleen naimisiin, vai onko tämä vain akateemista hämäystä?

sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

😮😮Tää menee jo jollekin tasolle 😮Mitä en ymmärrä.

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2410
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

On torstai ja marraskuun viimeinen päivä 2006. Jukka ei ole ottanut uhkailuja todesta ja elää viimeistä iltaansa. Hänellä on Porvooseen liittyvä salaisuus ja se veroittaa aina 400 euroa kerralla hänen tililtään.
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Detective1 kirjoitti:
Ke Marras 30, 2022 9:11 am
Leskeksi jääneen puoliso? En tiennyt että Auer oli mennyt uudelleen naimisiin, vai onko tämä vain akateemista hämäystä?
Kuka sinun mielestäsi on Jukka S. Lahden leskeksi jäänyt puoliso, jollei hän ole Anneli Auer?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Annetaan Annelin kertoa heidän perheen kuulumisia marraskuulta vuonna 2006 (Murhalesken Muistelmat, Into Kustannus Oy 2016):
Marraskuu 2006 oli meille kiireistä aikaa, mutta kiire oli luonteeltaan positiivista. Minä tein nettisivustoilleni jouluaiheisia juttuja ja suunnittelin samalla jo tulevia aiheita kevään puolelle. Jukka kävi töissä Luvatalla ja selvitteli samalla mahdollisia uusia yhteistyökuvioita laajan kontaktiverkostonsa parissa. Ykkösvaihtoehdoksi oli noussut oman yrityksen jatkaminen, mutta myös palkkatyö voisi tulla kysymykseen, jos sopiva paikka löytyisi. Erityisesti Jukkaa innosti coaching-kurssi, josta puuttui enää lopputyö. Hän oli päässyt coachaamaan eli antamaan henkilökohtaista uravalmennusta eräille esimiehille Luvatalla ja haaveili pääsevänsä tekemään vastaavia töitä jatkossa joko omassa yrityksessään tai muualla. Jukalla oli luontainen kyky päästä lähelle ihmistä. Hän nautti siitä, että pystyi coachaamisessa hyödyntämään kaikkea osaamistaan ja koulutustaan.

Päiväni kuluivat lastenhoidon, pesukoneen ja tietokoneen väliä juostessa. Omiin tehtäviini kuuluivat lasten aamutoimien hoitaminen, ruoanlaitto ja pyykinpesu, kun taas Jukka hoiti lasten iltatoimet, astianpesun ja viikkosiivoukset. Pidin pyykinpesusta ja laitoin ruokaakin ihan mielelläni, mutta muista kotitöistä en välittänyt, joten tämä alusta asti muotoutunut työnjako sopi minulle erinomaisesti. Vanhemmat kaksi lasta kävivät jo koulua, mutta kaksi nuorinta olivat päivät kotona kanssani. Toiseksi nuorimman lapseni vein yleensä pari kertaa viikossa muutamaksi tunniksi seurakunnan kerhoon.

Osan yritykseni töistä tein yksin, osan yhdessä lasten kanssa. Yhtenä yhteisenä projektina teimme Petteri Punakuono -joulukalenterin. Minä suunnittelin sen, ja lapset auttoivat toteuttamisessa. Leikkasimme ja liimasimme kokoon iloisen poronpään, jolla oli punainen pullonkorkki kuonon päässä ja 24 pientä yllätyspakettia ripustettuna kaulan alle. Petteri Punakuono odotti keittiön seinällä joulukuun ensimmäistä aamua. Nyt odotusta olisi jäljellä enää yksi yö.
🦌🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Avataan Ulvila-osion omasta joulukalenterista luukku 1.12.2006 ja kurkistetaan, mitä sieltä mahtaa näkyä. Ainakin murhaleski näyttäisi muistelevan seuraavaa (Lähde: Murhalesken muistelmat, Into Kustannus Oy 2016):
Kohtalokas yö

Perjantai 1.12.2006

Heräsimme yöllä omituiseen meteliin. Puurunkoinen talomme oli toisinaan rytissyt myrskysäällä, mutta tämä kuulosti erilaiselta. Oli kuin koko talo olisi hajoamassa. Ihmettelimme Jukan kanssa outoa ääntä.

Jukka nousi katsomaan. Minäkin kipusin sängylle seisomaan ja kurkistin sälekaihdinten välistä. Odotin näkeväni ukkosmyrskyn tai muun vastaavan luonnonilmiön, mutten nähnyt mitään sellaista. Erotin pieniä valonvälähdyksiä ja ajattelin, että ehkä joku oli tullut terassillemme paukuttelemaan uudenvuoden paukkuja pelotellakseen meitä. Takapihan terassi oli seinän takana takkahuoneen vieressä. Käytimme takkahuonetta makuuhuoneena, ja sänkymme oli sijoitettu tätä seinää vasten.

Seuraavaksi tajusin, että huoneessa lenteli lasia. Pelästyin ja suojasin silmäni refleksinomaisesti kädelläni, vaikka lasinpalat eivät tulleetkaan ihan sinne asti, missä minä olin. Rytinä jatkui, ja olin täydellisen hämmennyksen vallassa. En ymmärtänyt, mitä tapahtui, ennen kuin lopulta havaitsin terassin ovella jotain tummaa ja liikkuvaa. Joku oli tunkeutumassa kotiimme.

Varas, ajattelin. Ja tyhmä varas – eihän meillä ole mitään varastettavaa!

Jukka seisoi lattialla, ja näytti siltä, että tumma hahmo aikoi hyökätä Jukan kimppuun. Seisoin edelleen sängyn päällä ja ajattelin mennä apuun, kaataa tunkeilijan. Ennen kuin ehdin tehdä mitään, hahmo kääntyi minua kohti ja tunsin terävän piston rinnassani. Tunkeilijalla oli ase. Tajusin, että olimme hengenvaarassa.

Veitsenisku rintaan sai minut pelästymään niin pahasti, että tästä hetkestä eteenpäin en enää ajatellut vaan vaisto ohjasi minua. Pakenin paikalta niin nopeasti kuin pystyin välittämättä lasinsirpaleista paljaiden jalkojen alla. Jälkeenpäin minun oli vaikea muistaa, mitä kaikkea tapahtui ennen kuin uskalsin mennä puhelimeen. Muistan nähneeni vanhimman lapsemme jalkeilla. Muistan huutaneeni eteisessä lapsille, että nyt pitää lähteä ulos, koska täällä on joku tappaja, mutta mitään ei tapahtunut. Muistan seisseeni etuoven edessä ulkokuistilla ajattelemassa, etten voi lähteä mihinkään, koska lapset ja Jukka olivat talossa. Muistan miettineeni, mitä ihmettä nyt pitäisi tehdä. Hullu puukkomies oli Jukan kimpussa. Jotain piti tehdä, enkä tiennyt mitä.

Loppujen lopuksi en keksinyt meille muuta pelastusta kuin soittaa hätänumeroon. Menin keittiöön ja pelkäsin puukottajan lähtevän perääni, jos kuulisi minun soittavan. Soitin kuitenkin. Hätätapauksessa pääsisin pakoon lähellä olevasta etuovesta. Koska minulla ei ollut omaa matkapuhelinta enkä osannut käyttää Jukan puhelinta, tartuin lankapuhelimen luuriin, näppäilin numeron 112 ja jäin odottamaan vastausta. Sanoin, että meille oli tullut joku tappaja ja pyysin apua. Kerroin osoitteemme ja vastasin muihinkin kysymyksiin, jotka hädän keskellä tuntuivat turhalta jaarittelulta. Yritin saada naisen hätäkeskuksessa ymmärtämään, että tarvitsimme apua nyt heti. Hän jatkoi kyselyään ja lopulta pyysi odottamaan ja pysymään linjoilla.

Seisoin puhelimessa, kun takkahuoneesta kuului tappelun ääniä ja Jukan tuskanhuutoja. Puhelimen vierestä ei nähnyt takkahuoneeseen eikä puhelimen kanssa voinut liikkua, joten en tiennyt, mitä siellä tapahtui. Äänistä päätellen tunkeilija hakkasi veitsellä Jukkaa kerta toisensa jälkeen ja Jukka huusi kivusta joka kerta iskun saadessaan. Pelkäsin, että hän ehtisi kuolla ennen kuin joku tulisi apuun. Ihmettelin, miksi puhelimesta ei kuulunut enää mitään ja miksi kukaan ei tullut pelastamaan meitä.

”Annu!” kuulin Jukan huutavan nimeäni.

Minun olisi mentävä apuun. Ehkä voisin heittää tunkeilijaa jollain esineellä. Sitten muistin, että nainen oli pyytänyt minua odottamaan. Pyysin hereillä olleen tyttäreni puhelimeen. Työnsin luurin hänen käteensä. Selitin samalla, että olin soittanut poliisille ja että siellä oli pyydetty pysymään linjoilla.

Lähdin olohuoneen läpi kohti takkahuonetta ajattelematta, että omakin henkeni saattaisi olla vaarassa. Jälkeenpäin muistelin, että olin ehkä huutanut tunkeilijalle: ”Mitä sä teet? Kuka sä oot? Lopeta!” Tunkeilija hyökkäsi välittömästi minua päin. Pyörähdin ympäri, juoksin olohuoneen läpi etuovelle ja vasta siellä huomasin, ettei mies ollutkaan lähtenyt seuraamaan minua.

Palasin nopeasti puhelimeen ja kysyin, tuleeko sieltä ketään. Ei vieläkään mitään. Olin epätoivoinen. Miksi kukaan ei tule? Miksi mitään ei tapahdu? Onko kukaan edes tulossa? Kuuntelin kauhuissani takkahuoneen tuskaisia ääniä – tappamisen ääniä.

”Annu!” Jukka huusi taas surkealla äänellä ja lähdin katsomaan. Ajattelin tyhmänrohkeasti haluavani nähdä tunkeilijan. Puukkomies oli Jukan kimpussa, Jukka lattialla. Näin vilaukselta Jukan kasvot. Puukottaja hyökkäsi minua kohti ja katsoi minua ilmeettömänä suoraan silmiin. Vieraan näköinen mies mustiin pukeutuneena. Pelästyin ja syöksyin pakoon. Tunkeilija ei seurannut perässä tälläkään kertaa.

Menin takaisin puhelimeen. Jälkeenpäin en muistanut kipua rinnassani, en tapahtumien järjestystä enkä sanojani, mutta muistin odotuksen. Muistin, että hiljaisuus puhelimessa tuntui jatkuvan ikuisuuden. Viimein kuulin, että poliisit ja ambulanssi olivat tulossa. Hätäpuhelun jälkeen poliisit soittivat. Jossain vaiheessa meteli takkahuoneessa taukosi.

”Nyt hiljeni!”, totesin puhelimeen.

Hiljaisuus oli hyytävä. Merkitsikö se sitä, että puukottaja oli poistunut? Vai oliko se merkki siitä, että puukottaja oli saanut Jukan hiljentymään ja Jukka oli kuollut?

Pääsin katsomaan vasta, kun puhelu päättyi.

Takkahuone oli täynnä lasinsirpaleita ja verta. Jukka makasi verisenä ja liikkumattomana lattialla. Ketään muuta ei näkynyt. Lähellä olohuoneen rajaa lojui mustavartinen veitsi, jonka terä näytti taittuneelta.

Näky kammotti, mutta toivoin, että Jukka olisi vielä pelastettavissa. Halusin mennä lähemmäs tutkiakseni, oliko hän hengissä. Takkahuoneeseen pääsi sekä olohuoneen että pesuhuoneen kautta. Olohuoneen puoleisella ovella oli lasia lattialla, joten kurkistin varoen pesuhuoneen ovesta, jonka takana Jukka oli.

Jukka makasi selällään. Hänen siniset silmänsä tuijottivat suoraan kattoon, ja hän näytti veriseltä ja elottomalta. Tilanne oli epätodellinen, enkä halunnut uskoa Jukan kuolleen. Halusin tunnustella pulssia hänen ranteestaan, mutta en ylettynyt, koska Jukka makasi oven edessä, enkä halunnut työntää ovea hänen päälleen. Yletyin koskettamaan hänen olkapäähänsä. Se tuntui lämpimältä.

En pystynyt tekemään mitään Jukan hyväksi, joten menin odottamaan ambulanssia etuoven kuistille. Vanhin tyttäristäni seisoi vieressäni. Muut lapset eivät tulleet ulos huoneistaan. Ajattelin, että he eivät ehkä olleet edes hereillä. En halunnut ambulanssin tuhlaavan aikaa kiertämällä vahingossa koko Tähtisentien ympäri ja olin siksi valmiina heilauttamaan kättäni, kun auto saapui. Se ei kuitenkaan ollut ambulanssi vaan poliisiauto. Olin kauhean pettynyt. Jukka pitäisi saada äkkiä sairaalaan.

Kaksi poliisia tuli sisään asuntoon. Kerroin heille lyhyesti, mitä oli tapahtunut, ja vein heidät Jukan luo. Riisuin paitani ja annoin sen nuoremmalle poliisille. Hän otti kuvia minusta ja haavoittuneesta rinnastani.

Paikalle tuli myös ambulanssi, mutta silloin oli jo myöhäistä. Joku sanoi minulle, ettei mitään voinut enää tehdä.

Sosiaalityöntekijä nouti lapset, koska minut vietiin sairaalaan. Ambulanssimiehen mielestä rintani näytti niin pahalta, että minun pitäisi päästä ensiapuun. Vasta ambulanssissa havahduin, että rintaani koski. Pelkäsin, että minäkin ehkä kuolisin ja lapset jäisivät orvoiksi. Tunsin olotilani kuitenkin ihmeen tyyneksi. Ihan kuin tämä ei olisi totta ollenkaan.
🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪🔪*7
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Pieni liekki kirjoitti:
To Joulu 01, 2022 4:04 am
Avataan Ulvila-osion omasta joulukalenterista luukku 1.12.2006 ja kurkistetaan, mitä sieltä mahtaa näkyä. Ainakin murhaleski näyttäisi muistelevan seuraavaa (Lähde: Murhalesken muistelmat, Into Kustannus Oy 2016):

Perjantai 1.12.2006
...
Hätäkeskuksesta on ilmeisesti laitettu ambulanssi matkaan Anneli Auerin puhelun alkuminuuteilla, koska hetihän siinä on tullut selväksi hätätilanne ja kiireellisen ambulanssiavun tarve.

Mistä tämä hälytyksen saanut ambulanssi on lähtenyt liikkeelle, kun se on ehtinyt paikalle vasta ensimmäisen poliisipartioauton jälkeen?

Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2410
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Nuori mies lähellä tekopaikkaa soittelee paljon ja hänellä ei ole mitään hajua mihin soittelee (?). Tietoa ei ole puheluista. (Naakan aikajana.). Vanhemmat töissä metallialan yrityksessä. Alkaakohan sukunimi V:llä?
Nyt kun tekoäly seuloo työnhakijat, miten on varmistettu etuoikeutettujen esim. vapaamuurareiden jälkipolven pääsy työtehtäviin. Täytyykö algoritmeja muuttaa?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Naakan kirjasta:
1.12.2006: Satakunnan Kansa kertoo: ”Ulvilan surmatalon naapurustossa kiinnitettiin huomiota tuntemattomaan henkilöautoon,
joka liikkui ja pysähteli Tähtisentiellä pimeän jo tultua. Lähinaapuri kertoo nähneensä, kuinka henkilöauto pysähtyi parinakin iltana
ja myös iltayöstä tutkimaan postilaatikoita paikalla, jossa aamuyöstä tehtiin raaka henkirikos. Naapuri kertoo kiinnittäneensä
tunnistamattomaan autoon huomiota kahden viime viikon kuluessa. Toinen naapuri näki oudon auton viime yönä kello 1.” Erilaisia
autohavaintoja epäilyttävän hiljaa ajaneista tai Tähtisentiellä peruutelleista autoista tuli useita. Tunnetuin oli punainen 400-sarjan
Volvo, jossa oli krominvärinen (maali kulunut pois) takalasin ympäryslista. Autoa ei koskaan tavoitettu. Myös läheisen vesitornin
sääkamera tallensi surmayönä autonvalot esim. vesitornin ohitse umpikujaan päättyvän ja lähes asumattoman tien varrelta. Poliisi
spekuloi, olisiko surmaajan auto voinut olla siellä odottamassa.
Löytäisikö joku vielä jonkin alkuperäisen uutisoinnin murhapäivältä?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

ässähai kirjoitti:
To Joulu 01, 2022 1:09 pm
Pieni liekki kirjoitti:
To Joulu 01, 2022 4:04 am
Avataan Ulvila-osion omasta joulukalenterista luukku 1.12.2006 ja kurkistetaan, mitä sieltä mahtaa näkyä. Ainakin murhaleski näyttäisi muistelevan seuraavaa (Lähde: Murhalesken muistelmat, Into Kustannus Oy 2016):

Perjantai 1.12.2006
...
Hätäkeskuksesta on ilmeisesti laitettu ambulanssi matkaan Anneli Auerin puhelun alkuminuuteilla, koska hetihän siinä on tullut selväksi hätätilanne ja kiireellisen ambulanssiavun tarve.

Mistä tämä hälytyksen saanut ambulanssi on lähtenyt liikkeelle, kun se on ehtinyt paikalle vasta ensimmäisen poliisipartioauton jälkeen?
Esitit mielenkiintoisen kysymyksen, josta en edes muista, että olisi koskaan ollut tarkemmin puhetta. Ilmeisesti poliisi on ollut paikalla vain hetkeä ennen ensimmäisen ambulanssin saapumista. Esitutkintapöytäkirjan johdannossa on todettu, että sairaankuljetushenkilöstö saapui samaan aikaan paikalle poliisin kanssa kello 2:51 ja yritti elvyttää Jukka Lahtea, mutta totesi myöhemmin Jukka Lahden kuolleeksi.

🚔🚑
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Tänään on itselläni vähän kiireinen ja ohjelmantäyteinen päivä, kuten varmaan monella muullakin pikkujoulukauden ollessa käynnissä. Täytyy nyt taas turvautua Naakan kirjan apuun ja raottaa 2.12.2006 päivän tapahtumia sen avulla:
2.12.2006: Anneli Aueria kuullaan ensimmäisen kerran sairaalassa iltapäivällä klo 16 alkaen. Tämä rauhoittavien lääkkeiden
vaikutuksen alaisena suoritettu kuuleminen (ei kuulustelu) vuodetaan myöhemmin iltapäivälehtiin ja julkaistaan netissä kaiken
kansan ihmeteltäväksi. Satakunnan Kansa kertoo, että poliisi epäilee surman syyksi Luvatan irtisanomisia.
2.12.2006: Ulvilassa, kolmisen km murhatalosta fileerausveitsellä aseistautunut humalainen AV pyrkii väkisin omakotitaloon. Sisällä
talossa ollut miehen avovaimo ja tämän talossa asuva lähisukulainen soittavat poliisit. Mies pidätetään ja hänen hallustaan
takavarikoidaan mustakahvainen fileerausveitsi. Miehellä on ranteissaan viiltohaavoja, jotka kertoo tehneensä itse. Hänellä on
vammoja myös muualla vartalossaan, muun muassa kasvoissaan.
Partiolaisten joulukalenterista luukun takaa paljastui karhuemon hellässä huomassa oleva poikanen, joka tarkkaili kiinnostuneena muiden touhuja ympärillään. Toivon rakentavaa ja hyvää keskustelua siitä, mitä Ulvilan murhatapahtuman ympärillä tapahtui 2.12.2006. Palaan keskusteluihin mukaan myöhemmin. Iloista pikkujouluperjantaita kaikille!

🤶🎅💝
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Tämä:
Pieni liekki kirjoitti:
Pe Joulu 02, 2022 9:35 am

2.12.2006: Ulvilassa, kolmisen km murhatalosta fileerausveitsellä aseistautunut humalainen AV pyrkii väkisin omakotitaloon. Sisällä
talossa ollut miehen avovaimo ja tämän talossa asuva lähisukulainen soittavat poliisit. Mies pidätetään ja hänen hallustaan
takavarikoidaan mustakahvainen fileerausveitsi. Miehellä on ranteissaan viiltohaavoja, jotka kertoo tehneensä itse. Hänellä on
vammoja myös muualla vartalossaan, muun muassa kasvoissaan.
Tämä.

Kuidutettiinko miehen ajoneuvoja, koti, vaatteet? Kuvattiinko vammat? Millä perusteilla suljettiin pois epäiltyjen joukosta? Jos oli mätsäämätön DNA, niin mitä tehtiin sen jälkeen, kun selvisi että DNA kuuluikin KRP:n tutkijalle?

On muuten aika synkkä joulukalenteri, BTW. Toisaalta muistuttaa, että on syytä olla onnellinen, että oma joulunaika on paljon valoisampi kuin Ulvilassa vuonna 2006.

Vastaa Viestiin