Avoin kirje tekijälle

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
mikkihirmu
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: La Kesä 24, 2023 4:06 am

Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Elämä on kohtaamisia ja aina nuo kohtaamiset eivät päädy onnellisesti.
Kohdallesi sattui 1.12 -06 kohtaaminen jonka muistoa kannat niin kauan kuin tässä maailmassa elät.
Tuo muisto painaa sinua joka ikinen ilta kun nukahdat ja mielessäsi se on joka ikinen aamu kun heräät.
En yhtään ihmettelisi ,vaikka olisit seonnut ja varmasti sen rajamailla monesti olet ollutkin.
On varmasti tuskallisen kipeää kantaa sitä syyllisyyden taakkaa,josta vielä et ole vapautunut.

Kirjoitan tämän siksi ,koska oletan että jos et itse seuraa tätä sivustoa,niin kuitenkin joku läheisistäsi seuraa ja kertoo sinulle
mitä näillä sivuilla sinusta ajatellaan.
Itse en pitänyt sinua lainkaan murhaajana,enkä sen paremmin tappajanakaan ja varsinkin niiden tapahtumien kautta ,mitä keväällä -06
koin ,jolloin näin sinut hellyttävän oloisena pienen tyttösen isänä.
Olit tuolloin hiukan yli 40:nen ja itse jo huomattavasti vanhempi lähes -60 :nen äijä.
No, varmasti tunnistat minut jo tämänkin perusteella,mutta jos epäröit,voin kertoa ,että sieltä takkahuoneen lattialta löytynyt tekoväline ei ollut kaupasta sinun ostamasi ,vaan sait sen ikäänkuin kaupantekijäisenä,koska olin unohtanut sejn sinulle myymäni auton takakonttiin.
Olen pitkään miettinyt ja toisinaan unohtanutkin koko tämänTähtisen tien tapauksen,mutta aina kun jostakin saan kuulla tai lukea,palaan noihin tapahtumiin yhä uudestaan.
Näen internetistä löytymieni tietojen perusteella,että olet vaihtanut asuntoa -06 vuoden jälkeen . Asuit tuolloin Vanha-ulvilassa kerrostalossa . Nykyään näytät asuvan myöskin kerros tai rivitalossa ,mutta H:gin tien toisella puolen.
Koska tiedän nimesi ja osoitteesi ja olen tekovälineestä otettujen kuvien perusteella tunnistanut sen samanlaiseksi ,joka meiltä katosi keväällä -06 , kehottaisin sinua ilmoittautumaan vapaaehtoisesti Porin poliisilaitokselle ja kertomaan heille kuinka asiat menivät..
Uskon ,että mahdollista tuomiota julistettaessa ,oma tunnustuksesi otetaan huomioon hyvinkin niin ,että sinua ei tuomittaisi enää murhasta ,vaan pikemminkin kostona ja pikaistuksissa tehdystä taposta ,jolloin tuomiosi voisi olla jo kärsitty näiden kuluneen 17 vuoden aikana.
Tämä teko ei olisi pelkästään helpotus itsellesi vaan monelle muulle ja päästäisit asiasta jo kertaalleen tuomitun ja tosin syyttömäksi todetun A.Auerin ja hänen sukunsa vihdoinki rauhaan ja jatkamaan normaalia elämäänsä.

Kaikella ystävyydellä "mikkihirmu".
litter

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja litter »

Onko tämä tekoväline, mistä puhut tässä kohtaa aiemmin mainitsemasi veitsi vai joku muu esine/laite? Ja kysyisin vielä selvennykseksi, miksi sinun pitää muistuttaa tappajaa ettei hän ostamut puukkoa itse? Pahoitteluni jos tässä on joku yleisesti tiedossa oleva asia jonka olen ohittanut. Tai jos kyse oli kielikuvasta, niin en sitä ymmärtänyt.

Vaikuttavan vetoava kirje joka tapauksessa. Toivottavasti tappaja huomaa sen.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Hyvä kirje. Minäkin uskon että tekijä melko varmasti lukee tätä palstaa.
Helheim
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Su Kesä 21, 2020 2:56 am

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja Helheim »

Jos tosiaan olet noin varma, että veitsi on sinun, niin toivon todellakin, että Porin poliisi ja syyttäjälaitos pystyy tämän vielä kääntämään vähintään syytteeksi. En pidä peukkujani pystyssä, mutta hienoa, että olet tullut asiasi kanssa esille. Monta vuotta on kulunut ja monta sangollista vettä virrannut Kokemäenjoessa sitten vuoden 2006. Murhaaja on edelleen vapaalla ja olet kenties kokoajan tiennyt, kuka hän on.
litter kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 11:34 am Onko tämä tekoväline, mistä puhut tässä kohtaa aiemmin mainitsemasi veitsi vai joku muu esine/laite? Ja kysyisin vielä selvennykseksi, miksi sinun pitää muistuttaa tappajaa ettei hän ostamut puukkoa itse? Pahoitteluni jos tässä on joku yleisesti tiedossa oleva asia jonka olen ohittanut. Tai jos kyse oli kielikuvasta, niin en sitä ymmärtänyt.

Vaikuttavan vetoava kirje joka tapauksessa. Toivottavasti tappaja huomaa sen.
Mikkihirmu varmaan yrittää sanoa, että tämä tekoväline pystytään helpommin sitoa tekijään, koska hän on sen tekijälle antanut. Verrattuna siihen, jos tekijä olisi itse ostanut sen kaupasta.
Mitä lieneekin aarteita Suomessa, toki kallehin on vapaus
litter

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja litter »

Helheim kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 12:43 pm Mikkihirmu varmaan yrittää sanoa, että tämä tekoväline pystytään helpommin sitoa tekijään, koska hän on sen tekijälle antanut. Verrattuna siihen, jos tekijä olisi itse ostanut sen kaupasta.
Aivan, nyt ymmärrän. Taisin ottaa liian kirjaimellisesti lausahduksen.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2460
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Pian on tämäkin tapaus ratkaistu. Kiinnostaisi tuo motiivi, kun kostosta puhuit. Mikähän se oli?

Toisaalta pahoin pelkään, että todellisuudessa tuomarit eivät laske tätä 17 vuotta kärsityksi ja alenna tapausta tapoksi.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
mikkihirmu
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: La Kesä 24, 2023 4:06 am

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

mikkihirmu kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 6:29 am Elämä on kohtaamisia ja aina nuo kohtaamiset eivät päädy onnellisesti.
Kohdallesi sattui 1.12 -06 kohtaaminen jonka muistoa kannat niin kauan kuin tässä maailmassa elät.
Tuo muisto painaa sinua joka ikinen ilta kun nukahdat ja mielessäsi se on joka ikinen aamu kun heräät.
En yhtään ihmettelisi ,vaikka olisit seonnut ja varmasti sen rajamailla monesti olet ollutkin.
On varmasti tuskallisen kipeää kantaa sitä syyllisyyden taakkaa,josta vielä et ole vapautunut.

Kirjoitan tämän siksi ,koska oletan että jos et itse seuraa tätä sivustoa,niin kuitenkin joku läheisistäsi seuraa ja kertoo sinulle
mitä näillä sivuilla sinusta ajatellaan.
Itse en pitänyt sinua lainkaan murhaajana,enkä sen paremmin tappajanakaan ja varsinkin niiden tapahtumien kautta ,mitä keväällä -06
koin ,jolloin näin sinut hellyttävän oloisena pienen tyttösen isänä.
Olit tuolloin hiukan yli 40:nen ja itse jo huomattavasti vanhempi lähes -60 :nen äijä.
No, varmasti tunnistat minut jo tämänkin perusteella,mutta jos epäröit,voin kertoa ,että sieltä takkahuoneen lattialta löytynyt tekoväline ei ollut kaupasta sinun ostamasi ,vaan sait sen ikäänkuin kaupantekijäisenä,koska olin unohtanut sen sinulle myymäni auton takakonttiin.
Olen pitkään miettinyt ja toisinaan unohtanutkin koko tämänTähtisen tien tapauksen,mutta aina kun jostakin saan kuulla tai lukea,palaan noihin tapahtumiin yhä uudestaan.
Näen internetistä löytymieni tietojen perusteella,että olet vaihtanut asuntoa -06 vuoden jälkeen . Asuit tuolloin Vanha-ulvilassa kerrostalossa . Nykyään näytät asuvan myöskin kerros tai rivitalossa ,mutta H:gin tien toisella puolen.
Koska tiedän nimesi ja osoitteesi ja olen tekovälineestä otettujen kuvien perusteella tunnistanut sen samanlaiseksi ,joka meiltä katosi keväällä -06 , kehottaisin sinua ilmoittautumaan vapaaehtoisesti Porin poliisilaitokselle ja kertomaan heille kuinka asiat menivät..
Uskon ,että mahdollista tuomiota julistettaessa ,oma tunnustuksesi otetaan huomioon hyvinkin niin ,että sinua ei tuomittaisi enää murhasta ,vaan pikemminkin kostona ja pikaistuksissa tehdystä taposta ,jolloin tuomiosi voisi olla jo kärsitty näiden kuluneen 17 vuoden aikana.
Tämä teko ei olisi pelkästään helpotus itsellesi vaan monelle muulle ja päästäisit asiasta jo kertaalleen tuomitun ja tosin syyttömäksi todetun A.Auerin ja hänen sukunsa vihdoinki rauhaan ja jatkamaan normaalia elämäänsä.

Kaikella ystävyydellä "mikkihirmu".

Selvennyksenä ,tuo lause kertoo ,miten se veitsi kulkeutui tekijälle.
Kosto oli motiivina koska tekijä oli saanut potkut työpaikastaan ,entisestä outokumpu nimisestä laitoksesta ,joka nykyään tunnetaan nimellä Luvata ,joka sekin tainnut jo vaihtua joksikin muuksi.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2460
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Nyt kun sinä tiedät tekijän, etkö pelkää olevasi vaarassa.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Vareksenpoikanen
Agentti Scully
Viestit: 660
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Mahtavaa!
Olet asiasi päällä.
Pidä pääsi.
Sillä juuri tämä veitsi on se savuava ase.
Joka Kuusirannalta ja kumppaneilta jäi vahingossa tutkimatta ja unohtui.
Vareksenpoikanen
Agentti Scully
Viestit: 660
Liittynyt: Su Syys 15, 2013 10:35 pm

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Vareksenpoikanen kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 7:19 pm Mahtavaa!
Olet asiasi päällä.
Pidä pääsi.
Sillä juuri tämä veitsi on se savuava ase.
Joka Kuusirannalta ja kumppaneilta jäi vahingossa tutkimatta ja unohtui.
Muistui mieleen Vanhankylän pubin riehuja joka poistui Västäräkinpolun suuntaan. Joka oli alkanut riehua kun kuuli nimen Jukka vai oliko niin että kuuli nimen Lahti.
Täällä jotain muistelmia.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/1172074 ... ubiriehuja
mikkihirmu
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: La Kesä 24, 2023 4:06 am

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Nice shirt kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 6:15 pm Nyt kun sinä tiedät tekijän, etkö pelkää olevasi vaarassa.
Tottakai pelkään,siksi kerroinkin asiani vihjesivustolle omalla nimelläni . Poliisi tietää ketä etsiä ,jos minulle jotain tapahtuu.
Eipä silti,on minulla konstit itseni puolustamiseen . Epäilen kuitenkin ,ettei tällä kaverilla ole enää mitään pyrkimyksiä toiseen samanlaiseen tekoon.
Toisaalta kun mietit ,niin annoinhan hänelle mielestäni vain hyvän ohjeen. Toivottavasti tulee järkiinsä ja tekee niin kuin olen neuvonut.
mikkihirmu
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: La Kesä 24, 2023 4:06 am

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Vareksenpoikanen kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 9:05 pm
Vareksenpoikanen kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 7:19 pm Mahtavaa!
Olet asiasi päällä.
Pidä pääsi.
Sillä juuri tämä veitsi on se savuava ase.
Joka Kuusirannalta ja kumppaneilta jäi vahingossa tutkimatta ja unohtui.
Muistui mieleen Vanhankylän pubin riehuja joka poistui Västäräkinpolun suuntaan. Joka oli alkanut riehua kun kuuli nimen Jukka vai oliko niin että kuuli nimen Lahti.
Täällä jotain muistelmia.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/1172074 ... ubiriehuja
Luin jutun ja Tuo riehuja tuntuisi kyllä sopivan kuvaan ,mutta tuo auto on mielestäni tunnistettu väärin. Auto oli kyllä todella haalistuneen punainen ,mutta jos se olisi ollut tämän henkilön josta olen puhunut,auton merkki olisi ollut Mazda 323 ,mikä yht`äkkiä katsoen porrasperäisenä muistuttaa 343 Volvoa. Auton rekkari on jo Poliisin tiedossa.
mikkihirmu
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: La Kesä 24, 2023 4:06 am

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Tutkin tänään Trafin tiedostosta tämän aiemmin kertomani auton vm.-91 historiaa jonka myin keväällä -06 tälle epäilemälleni henkilölle ja hän oli luopunut siitä jo syksyllä -07 ja sitten vuonna -12 auto oli romutettuna poistettu rekisteristä. Elikkä tästäkään ei ole luultavasti jäljellä enää mitään muuta todistuskappaletta kuin tallettamani luovutustodistus.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10846
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Vareksenpoikanen kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 9:05 pm
Vareksenpoikanen kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 7:19 pm Mahtavaa!
Olet asiasi päällä.
Pidä pääsi.
Sillä juuri tämä veitsi on se savuava ase.
Joka Kuusirannalta ja kumppaneilta jäi vahingossa tutkimatta ja unohtui.
Muistui mieleen Vanhankylän pubin riehuja joka poistui Västäräkinpolun suuntaan. Joka oli alkanut riehua kun kuuli nimen Jukka vai oliko niin että kuuli nimen Lahti.
Täällä jotain muistelmia.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/1172074 ... ubiriehuja
Kyseessä oli Jukka-niminen Luvatan pikkupomo, joka muistaakseni oli ollut jossain muualla työmatkalla/komennuksella ja palannut Ulvilaan. Hänen sukunimensäkin on "jossain" tiedossa kyllä. Riehujaa ei saatu kiinni. Hän poistui suuntaan, jossa mm. AV asui. Tuo "roteva ja vatsakas" ei kyllä AV:hen viittaa, sillä vaikka tämä painoikin jopa yli 100kg välillä, niin tuskin hän kovin vatsakas oli.

12.11.2007: Iltasanomat kirjoittaa jutun: ”Ulvilan surmasta etsitään pubitappelijaa”. Pari viikkoa ennen surmaa paikallisessa
Wanhakylän pubissa oli tuntematon mieshenkilö käynyt erään Luvatalla töissä olleen Jukka-nimisen henkilön kimppuun. Mies oli
kuullut ko. Jukan nimen ja työpaikan ja alkanut ensin tuijottaa. Mennyt sitten ulos, ja hyökännyt myöhemmin pihamaalla
luvatalaisen kimppuun pubin sulkeutumisaikaan klo 02, alkaen kuristaa. Sivulliset olivat menneet väliin ja mies oli lähtenyt karkuun,
poistuen itään päin kohti omakotitaloalueita (idän suunnassa on myös Palonpään asuinalue ja Tähtisentie). Poliisi kertoo
myöhemmin 2010, ettei asian katsottu liittyvän surmaan. Miehen henkilöllisyys ei ole selvinnyt. Hän oli tuntomerkkien mukaan
noin 30-40-vuotias, yli 180-senttinen, roteva ja vatsakas.


Sinänsä vähän ihmettelen, että jossain pikkupubissa on asiakas, jota kukaan ei tunne. Kun ei tuo Wanhankylän pub taida olla mikään Ulvilankaan suurin juottola.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
mikkihirmu
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: La Kesä 24, 2023 4:06 am

Re: Avoin kirje tekijälle

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Kuolemannaakka kirjoitti: La Heinä 29, 2023 10:24 pm
Vareksenpoikanen kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 9:05 pm
Vareksenpoikanen kirjoitti: Pe Heinä 28, 2023 7:19 pm Mahtavaa!
Olet asiasi päällä.
Pidä pääsi.
Sillä juuri tämä veitsi on se savuava ase.
Joka Kuusirannalta ja kumppaneilta jäi vahingossa tutkimatta ja unohtui.
Muistui mieleen Vanhankylän pubin riehuja joka poistui Västäräkinpolun suuntaan. Joka oli alkanut riehua kun kuuli nimen Jukka vai oliko niin että kuuli nimen Lahti.
Täällä jotain muistelmia.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/1172074 ... ubiriehuja
Kyseessä oli Jukka-niminen Luvatan pikkupomo, joka muistaakseni oli ollut jossain muualla työmatkalla/komennuksella ja palannut Ulvilaan. Hänen sukunimensäkin on "jossain" tiedossa kyllä. Riehujaa ei saatu kiinni. Hän poistui suuntaan, jossa mm. AV asui. Tuo "roteva ja vatsakas" ei kyllä AV:hen viittaa, sillä vaikka tämä painoikin jopa yli 100kg välillä, niin tuskin hän kovin vatsakas oli.

12.11.2007: Iltasanomat kirjoittaa jutun: ”Ulvilan surmasta etsitään pubitappelijaa”. Pari viikkoa ennen surmaa paikallisessa
Wanhakylän pubissa oli tuntematon mieshenkilö käynyt erään Luvatalla töissä olleen Jukka-nimisen henkilön kimppuun. Mies oli
kuullut ko. Jukan nimen ja työpaikan ja alkanut ensin tuijottaa. Mennyt sitten ulos, ja hyökännyt myöhemmin pihamaalla
luvatalaisen kimppuun pubin sulkeutumisaikaan klo 02, alkaen kuristaa. Sivulliset olivat menneet väliin ja mies oli lähtenyt karkuun,
poistuen itään päin kohti omakotitaloalueita (idän suunnassa on myös Palonpään asuinalue ja Tähtisentie). Poliisi kertoo
myöhemmin 2010, ettei asian katsottu liittyvän surmaan. Miehen henkilöllisyys ei ole selvinnyt. Hän oli tuntomerkkien mukaan
noin 30-40-vuotias, yli 180-senttinen, roteva ja vatsakas.


Sinänsä vähän ihmettelen, että jossain pikkupubissa on asiakas, jota kukaan ei tunne. Kun ei tuo Wanhankylän pub taida olla mikään Ulvilankaan suurin juottola.

Tuli mieleeni ,että tämä Pubin taustalla istunut isokokoinen mies ,on saattanut olla juurikin se kaveri josta olen aiemmissa kirjoituksissani maininnut.
Hän ehkä oli olettanut ,että kuullessaan tämän tämä Jukan nimen ,toisessa pöydässä istunut henkilö olisikin juuri se ,joka oli järjestänyt hänet ulos työpaikastaan. Miten muutoin voisit mennä ulos aiemmin ja jäädä seuraamaan ja hyökkäämään tuntemattoman kimppuun,ellei
jotain oletusta hänellä olisi ollut. Tod. näk. hän ei tuolloin vielä tuntenut ulkonäöltä potkujensa järjestäjää,vain nimen oli ehkä kuullut.
Tämä on kuitenkin vain oletusta,mutta ei mahdotonta.

Tuli vielä mieleen ,että mitenkähän tuo Pubi sijoittuu kartalla kulmalan tiehen ,koska tod. näk. tämä e.m. kaveri tuohon aikaan saattoi asustaa
sillä suunnalla.
Kartalta katsoen välimatkaa näyttäisi olevan hiukan yli 2 km.
Vastaa Viestiin